abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 september 2021 @ 20:36:58 #76
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201570323
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 17:58 schreef yvonne het volgende:

[..]
Oh boy oO<
Waar het mij omgaat, er lopen tig thema's door elkaar heen, om de TT komen er van andere subfora hierheen om te trollen.

Tell mee, hoe moet je hier inshemelsnaam modden?!
Als je niet oppast loopt iedereen gillend weg. :7
Exact het probleem.. best lastig, misschien topic naam aanpassen in totaal pakketje politiek VS alles wat er niks mee te maken heeft lijkt me duidelijk..
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  Admin woensdag 29 september 2021 @ 21:29:23 #77
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_201571511
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 20:36 schreef theguyver het volgende:

[..]
Exact het probleem.. best lastig, misschien topic naam aanpassen in totaal pakketje politiek VS alles wat er niks mee te maken heeft lijkt me duidelijk..
Ik wil van de week hier een topic openen hoe we BNW weer los kunnen trekken en weer een normaal goedlopend forum van kunnen maken.

Want nu is het een onbegrijpelijke brij geworden.
In overleg uiteraard met jullie. Wat zijn jullie wensen?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:[b]
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.[/b]
  woensdag 29 september 2021 @ 21:42:25 #78
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201571750
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:29 schreef yvonne het volgende:

[..]
Ik wil van de week hier een topic openen hoe we BNW weer los kunnen trekken en weer een normaal goedlopend forum van kunnen maken.

Allereerst een mod die beetje bekend is met BNW.
Onpartijdig.

Verder kan je een aantal corona topics samen voegen.

No offence aan de moderators, maar heb erg weinig ingrijpen gezien de laatste tijd..
Nadeel van bnw is dat het dagen rustig kan zijn en de bom Barts los en topic gaat in overdrive.

Ik snap dat het ook een verschrikkelijk lastig forum is maar daarom liefst iemand die er mee bekend is.

Graag zie ik ook dat users die gebanned zijn weer terug komen.
Tenminste als ze nog actief zijn op fok..
Ik weet eigenlijk mag ik het er niet over hebben, maar een frisse start zou voor iedereen mooi zijn dacht ik zo.
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  Moderator woensdag 29 september 2021 @ 21:43:48 #79
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_201571773
quote:
Wat zijn jullie wensen?
Spannende topics waarin onthulling komen bovendrijven die je elders niet kunt vinden.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Admin woensdag 29 september 2021 @ 21:59:02 #80
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_201572028
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:42 schreef theguyver het volgende:

[..]
Onpartijdig.

Verder kan je een aantal corona topics samen voegen.

No offence aan de moderators, maar heb erg weinig ingrijpen gezien de laatste tijd..
Nadeel van bnw is dat het dagen rustig kan zijn en de bom Barts los en topic gaat in overdrive.

Ik snap dat het ook een verschrikkelijk lastig forum is maar daarom liefst iemand die er mee bekend is.

Graag zie ik ook dat users die gebanned zijn weer terug komen.
Tenminste als ze nog actief zijn op fok..
Ik weet eigenlijk mag ik het er niet over hebben, maar een frisse start zou voor iedereen mooi zijn dacht ik zo.
Spreek je uit! Fijn juist.
Welke users zou jij terug willen zien?
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]

pi_201572528
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 18:43 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Zonder affiniteit heb je hier niets te zoeken. Laat dit eis nr 1 zijn

quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 18:20 schreef Ali_boo het volgende:

[..]
Word het niet een tijd dat men hier iemand aanstelt die enige affiniteit heeft met BNW . Ben al sinds 2008 actief op dit forum en van alle mods die we hebben gehad , kan ik me slechts eentje herinneren , Jogy, die echt interesse in de materie had

Als we hiermee nou beginnen misschien kunnen het niveau hier wat opkrikken. Ben de vriendjespolitiek meer dan zat
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Admin woensdag 29 september 2021 @ 22:29:25 #82
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_201572662
Ik wil hier van de week even een topic over openen over het hoe en wat van BNW.
Sowieso ga ik ruimen in de 44345566776543 covid topics, de politieke topucs. Al het leuke en interessante wordt daar door weggedrukt.
De topiclijst doet BNW geen recht.

pi_201573902
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:59 schreef yvonne het volgende:

[..]
Ik neem aan dat dit algemeen bedoeld is? ok

Lambiekje...waar is hij? zo jammer dat hij er niet meer is..

Ik heb me al een paar keer duidelijk uitgesproken hier op feedback. Onder andere over altijd happie.
En vervolgens wordt het verwijderd
Waarom dan?

[ Bericht 3% gewijzigd door yvonne op 30-09-2021 14:50:20 ]
  donderdag 30 september 2021 @ 10:19:13 #84
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201575885
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:59 schreef yvonne het volgende:

[..]
Lambiekje ;)
Er waren er vast wel meer maar ik weet niet of je kan zien wie er geblokkeerd is voor BNW.

ben voor een clean sheet voor iedereen!
  donderdag 30 september 2021 @ 10:22:08 #85
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201575917
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 00:33 schreef koosbasterd het volgende:

[..]
Ik neem aan dat dit algemeen bedoeld is? ok

Lambiekje...waar is hij? zo jammer dat hij er niet meer is..

Je zegt hem (lees: debiele sidekick van een debieltje) zich uit te spreken., fijn juist.

Ik heb me al een paar keer duidelijk uitgesproken hier op feedback. Onder andere over altijd happie.
En vervolgens wordt het verwijderd
Waarom dan?
Deze reactie vind ik dan weer minder, Koos.
Ik probeer juist dat het weer een beetje op orde loopt en dat er users weer terug komen.

Misschien dat we niet altijd met mekaar eens zijn, kunnen we elkaar wel beetje meer met respect behandelen.

thnx ^O^
pi_201576082
quote:

[..]

Fijn dat je dit vraagt. Het zou prettig zijn als er in BNW een plek is waar politieke kwesties kunnen worden besproken aan de hand van alternatieve media en theorieën. Een voorbeeld van zo'n kwestie is bijvoorbeeld van de nasleep van de Amerikaanse Verkiezingen. Je verwees namelijk in een eerdere post richting POL, maar daar worden enkel bronnen uit de mainstream media geaccepteerd. Dit maakt het voor een groep users lastig om daar mee te posten.
pi_201576840
Als ex mod kan ik alleen maar zeggen dat BNW enkel vooruit kan als iedereen een stapje mee zet. Het lijkt soms meer te gaan om de persoon die iets post, dan de post zelf. Het is heel erg ''wij tegen zij''. Twee extremen. Ik ben nog altijd voorstander van ''iedereen is welkom'', dat is inclusief de users die gewoon een discussie willen en niet alleen maar ja en amen willen knikken/niet meteen mee gaan in de complotten. BNW is groot genoeg voor allerlei meningen en dat zou geen probleem hoeven te zijn zolang die meningen respectvol gebracht worden. Niet meteen ''troll'' roepen als je een weerwoord krijgt (want vaak zijn het gewoon kritische vraagstukken), niet anderen belachelijk maken en vooral TR's zetten als je het idee hebt aangevallen te worden. Het laatste wat een user dan moet doen is gaan counteren met een andere persoonlijke aanval. BNW zou imo een plek moeten zijn waar heel veel gezegd kan worden en waar heel veel gedacht kan worden (daarom kan BNW juist zo leuk zijn), maar ik denk niet dat we naar een BNW toe moeten werken waar slechts plek is voor één mening. Een discussie moet imo gewoon mogelijk zijn; mits respectvol. Vooral dat laatste is erg belangrijk. En open vooral die leuke topics in plaats van enkel stil te staan bij hoe het was. Gewoon openen!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 30-09-2021 11:41:31 ]
pi_201577923
quote:
0s.gif Op woensdag 29 september 2021 22:29 schreef yvonne het volgende:
Ik wil hier van de week even een topic over openen over het hoe en wat van BNW.
Ben benieuwd ... :Y)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_201577941
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 10:22 schreef theguyver het volgende:
Misschien dat we niet altijd met mekaar eens zijn, kunnen we elkaar wel beetje meer met respect behandelen.
Even quoten voor later hergebruik O-)
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_201578099
ik zie de likes in lichtblauw en als ik er op click, krijg ik dat de post/topic niet gevonden kan worden, weet iemand wat er aan de hand is?
  donderdag 30 september 2021 @ 13:53:35 #91
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201578516
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 12:59 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Even quoten voor later hergebruik O-)
Sure, mocht je wat vinden laat het me weten.
Ergste wat ik gebruikt heb is pannenkoek en Orangeman.
Men had ook een rapport kunnen indienen als ik iemand hebt beledigd.
  donderdag 30 september 2021 @ 13:54:09 #92
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201578528
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 13:12 schreef THEFXR het volgende:
ik zie de likes in lichtblauw en als ik er op click, krijg ik dat de post/topic niet gevonden kan worden, weet iemand wat er aan de hand is?
Zou kunnen zijn dat bericht verwijderd is.
  Admin donderdag 30 september 2021 @ 14:49:35 #93
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_201579137
Hoe komen jullie op Lambiekje?
Dat vin d ik best grappig, voor ons is ie een pain in the ass bij tijden en jullie vinden hem? Wat?
Heeft ie goede discussieskills?

Admin donderdag 30 september 2021 @ 14:51:35 #94
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_201579160
Wie wil mij helpen het topic goed te laten lopen ( als het geopend is.)

pi_201580154
quote:
17s.gif Op donderdag 30 september 2021 14:49 schreef yvonne het volgende:
Dat vin d ik best grappig, voor ons is ie een pain in the ass bij tijden en jullie vinden hem? Wat?
Nee, het is gewoon grappig dat hij batshit crazy is.
pi_201580207
quote:

[..]

Nou, ik begon een paar dagen geleden met een post hier of het in het verkiezingen-topic gewoon over verkiezingen kon gaan, en niet de godganze dag dat riedeltje van "LINKS dit BLAUW dit LINKSIG LINKS PRGRESSIEF LINKS".

Maar dat lijkt tot nu toe aan dovemansoren besteed.

Waarom gaat het daar uberhaupt om wat een paar users van het beleid van de Democraten vinden? Dat heeft toch geen moer met verkiezingsfraude te maken?
  donderdag 30 september 2021 @ 16:29:04 #97
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_201580212
quote:
Hij was wel eens een wat lomp in zijn uitingen maar hij kwam wel vaak met goede info. Free Lambiekje!
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
  donderdag 30 september 2021 @ 16:49:35 #98
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_201580456
quote:
Kwam die bij zijn vorige terugkomst niet binnen een paar dagen met een holocaust ontkenning? :D
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_201580482
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 16:28 schreef illusions het volgende:

[..]
Nou, ik begon een paar dagen geleden met een post hier of het in het verkiezingen-topic gewoon over verkiezingen kon gaan, en niet de godganze dag dat riedeltje van "LINKS dit BLAUW dit LINKSIG LINKS PRGRESSIEF LINKS".

Waarom gaat het daar uberhaupt om wat een paar users van het beleid van de Democraten vinden? Dat heeft toch geen moer met verkiezingsfraude te maken?
Dus jullie eindeloos herhalen van rechts, rechts-verdwaasden, trumpers dit, trumpers dat, sektevolgers enz enz enz ... enz enz ... staat daar los van en is volledig aanvaardbaar ?

quote:
Nou, ik begon een paar dagen geleden met een post hier of het in het verkiezingen-topic gewoon over verkiezingen kon gaan,
Say what :D
Jij vraagt om het ontopic en to the point te houden ?
Insert schaterlach
pi_201580489
quote:

[..]

Het gevolg van de mogelijke verkiezingsfraude is natuurlijk dat er een partij (de Democraten) het beleid momenteel kan uitstippelen. En als er dus soms wordt gepost over dit beleid gaat het over het regelrechte effect van de verkiezingen. In de reeks over Corona ontstaan soms ook discussies over aanverwante thema's (bijv. overgewicht, berichtgeving van media, commentaar van bekendheden op social media). Daar moet naar mijn mening ook ruimte voor zijn.

Terugkomende op de Democraten, dat betreft uiteraard een links en progressieve partij waar ook wel naar verwezen wordt met kleur. Bij de Republikeinen is dit niet anders. Niet voor niets gaat het geregeld over blauwe en rode staten. Ik denk vanuit dat oogpunt dat de belangrijkste vraag hier is: waarom levert kritiek op de Democraten hier zo veel emotionele reacties op? En het antwoord is natuurlijk dat er hier een kliekje users actief is dat zich sterk verbonden voelt met deze partij en heel erg moeilijk kan omgaan met kritiek aan het adres van de Democraten. Dat voelt voor hen bijna als een persoonlijke aanval, dus schiet men keer op keer in de verdediging. Ik zou het issue dus vooral daar zoeken. En als je je zo stoort aan de huidige gang van zaken kun je toch ook gewoon het topic negeren?
  Admin donderdag 30 september 2021 @ 17:19:22 #101
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_201580812
quote:

[..]

Daar gaan we het ook eens over hebben en sowieso eens begen en opruimen en samenvoegen.

Admin donderdag 30 september 2021 @ 17:20:59 #102
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_201580835
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 16:29 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Hij was wel eens een wat lomp in zijn uitingen maar hij kwam wel vaak met goede info. Free Lambiekje!
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 16:49 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
Kwam die bij zijn vorige terugkomst niet binnen een paar dagen met een holocaust ontkenning? :D
Ja dat, dat is geen reden om hem terug te halen, en hij kan mailen dat weet hij.
Bat shit crazy kunnen we hebben, holocaust ontkennen, nêh.

Maar wie weet als we alles op orde hebben kan iedereen met een ban terug.
Clean sheet,.

Admin donderdag 30 september 2021 @ 17:21:27 #103
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_201580843
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 16:51 schreef UncleScorp het volgende:

[..]
Dus jullie eindeloos herhalen van rechts, rechts-verdwaasden, trumpers dit, trumpers dat, sektevolgers enz enz enz ... enz enz ... staat daar los van en is volledig aanvaardbaar ?
[..]
Insert schaterlach
Ook dít is een punt van aandacht.
Kijk zelf even, nu gaat het opeens oode man :)

Admin donderdag 30 september 2021 @ 17:21:43 #104
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_201580845
*op

Admin donderdag 30 september 2021 @ 17:22:18 #105
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_201580851
quote:
14s.gif Op donderdag 30 september 2021 16:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het gevolg van de mogelijke verkiezingsfraude is natuurlijk dat er een partij (de Democraten) het beleid momenteel kan uitstippelen. En als er dus soms wordt gepost over dit beleid gaat het over het regelrechte effect van de verkiezingen. In de reeks over Corona ontstaan soms ook discussies over aanverwante thema's (bijv. overgewicht, berichtgeving van media, commentaar van bekendheden op social media). Daar moet naar mijn mening ook ruimte voor zijn.

Terugkomende op de Democraten, dat betreft uiteraard een links en progressieve partij waar ook wel naar verwezen wordt met kleur. Bij de Republikeinen is dit niet anders. Niet voor niets gaat het geregeld over blauwe en rode staten. Ik denk vanuit dat oogpunt dat de belangrijkste vraag hier is: waarom levert kritiek op de Democraten hier zo veel emotionele reacties op? En het antwoord is natuurlijk dat er hier een kliekje users actief is dat zich sterk verbonden voelt met deze partij en heel erg moeilijk kan omgaan met kritiek aan het adres van de Democraten. Dat voelt voor hen bijna als een persoonlijke aanval, dus schiet men keer op keer in de verdediging. Ik zou het issue dus vooral daar zoeken. En als je je zo stoort aan de huidige gang van zaken kun je toch ook gewoon het topic negeren?
Hé ja, hoi, hier is feedback, dit hoort hier echt niet.

pi_201580906
quote:
1s.gif Op woensdag 29 september 2021 21:42 schreef theguyver het volgende:

[..]
Onpartijdig.
Nou ik vind dat een BNW-mod gerust wel es wat partijdig en pro-BNW mag zijn.

De huidige kleine groep BNWers wordt nu bij elke post overrompeld door een kliek overgemotiveerde posters met een roeping om alles dwangmatig te willen weerleggen.
Een nieuwe user zal zich meer dan 2x bedenken om zich in deze leeuwekuil te begeven.
En nieuwe users zijn hier meer dan welkom.
pi_201580924
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 17:28 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

De huidige kleine groep BNWers wordt nu bij elke post overrompeld door een kliek overgemotiveerde posters met een roeping om alles dwangmatig te willen weerleggen.
Een nieuwe user zal zich meer dan 2x bedenken om zich in deze leeuwekuil te begeven.
hear, hear
  Admin donderdag 30 september 2021 @ 17:38:27 #108
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_201581005
quote:

[..]

Het punt is dat we 848484838383 solli's in MED hebben gehad, met nul rectie.
Dan moeten we het dus intern oplossen en dat heet AH prima gedaan.
Maar nu gaan we echt BNW overhoop gooien hoor, beetje opruimen, zorgen dat de leuke topics niet ondersneeuwen en uiteraard met input van jullie.

We kunnen het niet iedereen naar het zin maken, dus van de geopperde ideeën sneuvelen er heus wel een paar., that's life. Maar er zullen ook heus tips tussen zitten die ons allemaal verder kunnen helpen.

Admin donderdag 30 september 2021 @ 17:39:28 #109
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_201581012
En wat ik van nu, hier:
__________________________________________________________________________________________

graag wil?
In feedback ontopic, alleen ontopic, anders is het niet te overzien.

Admin donderdag 30 september 2021 @ 17:39:54 #110
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_201581018
Oh ja, ik tik gek, wen er maar aan. (8>

Admin donderdag 30 september 2021 @ 17:57:14 #111
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_201581188
Morgen verder.

donderdag 30 september 2021 @ 18:59:28 #112
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201581962
quote:

[..]

Sure, maar ik zie liever onpartijdig zijn werk doen.
Als een soort van rechter, gewoon dat gene doen wat ze horen te doen, ik goede banen laten lopen.

Gek hè wanneer er iemand wat beweert er vragen vallen.
Of met een link aan komt zetten van hoe wat waarom?
Niet alles voor zoete koek nemen.
En de lastigste vraag van alles, geloof je zelf wat je post?
Deze staat al bijna jaar open, bij bepaalde users..

En is dat een hele gekke vraag?

Ik gooide 9/11 topic open met bepaalde theorie, die sneeuwde al gelijk weer onder in zelfde riedeltje, men staat verder niet open voor eventueel iets anders.
Dat is toch best jammer.
pi_201582088
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 16:29 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]
Ja! Hij hoort gewoon op BNW ;)
Net als jij en nog een aantal users van hier.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lavenderr op 30-09-2021 19:20:51 ]
pi_201582143
quote:

[..]
[..]
Insert schaterlach
Toch zijn jullie een leuk stel en dat is fijn op BNW ^O^
pi_201582228
quote:

[..]

Hear hear! Zó met je eens ^O^
  Admin donderdag 30 september 2021 @ 19:27:57 #116
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_201582428
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 18:59 schreef theguyver het volgende:

[..]
Als een soort van rechter, gewoon dat gene doen wat ze horen te doen, ik goede banen laten lopen.

Ik gooide 9/11 topic open met bepaalde theorie, die sneeuwde al gelijk weer onder in zelfde riedeltje, men staat verder niet open voor eventueel iets anders.
Dat is toch best jammer.
Mag ik een linkje naar dat topic?

pi_201582430
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 18:59 schreef theguyver het volgende:

[..]

Dat is toch best jammer.
Het gaat om de balans en die raakt wel eens zoek. Dit is BNW niet het factcheck forum.
  Admin donderdag 30 september 2021 @ 19:30:57 #118
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_201582510
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 19:28 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Het gaat om de balans en die raakt wel eens zoek. Dit is BNW niet het factcheck forum.
Dat s waar!

Wel een leuk idee een "factcheck-form"

donderdag 30 september 2021 @ 20:13:26 #119
189978 controlaltdelete
pi_201583686
quote:
17s.gif Op donderdag 30 september 2021 17:20 schreef yvonne het volgende:

[..]
[..]

Maar wie weet als we alles op orde hebben kan iedereen met een ban terug.
Clean sheet,.
Dat zou mooi zijn, een nieuw begin.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 19:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Ondanks dat we wel eens in de clinch lagen hoor ook jij gewoon op bnw. Misschien tijd voor een comeback?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_201584205
quote:

[..]
[..]
Insert schaterlach
Kennelijk begrijp je nog steeds niet dat dat rechts-verdwaasden - een woord dat ik overigens niet één keer heb gebruikt (zoek maar, quote me en ik betaal je direct ¤1000) - een reactie is op dat oeverloze gezeik over "linksigen", een discussie die helemaal geen moer met verkiezingsfraude te maken heeft.

quote:
14s.gif Op donderdag 30 september 2021 16:51 schreef HowardRoark het volgende:
Het gevolg van de mogelijke verkiezingsfraude is natuurlijk dat er een partij (de Democraten) het beleid momenteel kan uitstippelen. En als er dus soms wordt gepost over dit beleid gaat het over het regelrechte effect van de verkiezingen.
Jij wilt het gewoon over nationaal beleid hebben, doe dat lekker ergens anders. Dat beleid na verkiezingen komt, zou betekenen dat je het overal wel over kan hebben,want dan is alles ineens van toepassing. 8)7 Echter dat constante gedram waarbij je in elke post minimaal 5 keer het woord links en progressief dwangmatig moet gebruiken heeft dus geen reet met verkiezingsfraude en het vermeende complot daaromheen te maken.
pi_201584218
quote:
17s.gif Op donderdag 30 september 2021 17:19 schreef yvonne het volgende:

[..]
Daar gaan we het ook eens over hebben en sowieso eens begen en opruimen en samenvoegen.
Zou fijn zijn.
  donderdag 30 september 2021 @ 21:55:18 #122
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201585870
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 19:28 schreef potjecreme het volgende:

[..]
True, maar waar ik op duld is dat sommige theorieën niet worden bestempeld als theorie.

Zoals dit.
BNW / 9/11 #131: # Follow the Money

quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 19:27 schreef yvonne het volgende:

[..]
Mag ik een linkje naar dat topic?
Het 9/11 topic bedoel je?
  donderdag 30 september 2021 @ 21:58:16 #123
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201585917
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 19:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Ja er waren er nog wat, ik ben alleen de usernamen kwijt.
Weet jij die nog?
Eens ik opperde ook op lambiekje!
Niet vaak eens met hem, maar hij hoort gewoon in bnw.
En hij post wel interessant voer!
  Admin donderdag 30 september 2021 @ 22:59:54 #124
2589 crew  yvonne
Adminion.
pi_201586964
quote:
1s.gif Op donderdag 30 september 2021 21:55 schreef theguyver het volgende:

[..]
True, maar waar ik op duld is dat sommige theorieën niet worden bestempeld als theorie.

Zoals dit.
BNW / 9/11 #131: # Follow the Money
[..]
Het 9/11 topic bedoel je?
Ja die.

pi_201586991
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 21:58 schreef theguyver het volgende:

[..]
Weet jij die nog?
Nou dat dus. En jij en nog een heel stel anderen die gewoon bij het'meubilair' van BNW behoren.
  donderdag 30 september 2021 @ 23:26:01 #126
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_201587256
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 21:58 schreef theguyver het volgende:

[..]
Weet jij die nog?
El_Matador met het bewijs waar we nog steeds op wachten? ;)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:13:21 #127
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_201588717
quote:
0s.gif Op donderdag 30 september 2021 23:26 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]
El_Matador met het bewijs waar we nog steeds op wachten? ;)
Was die niet zelf vertrokken?
pi_201589033
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 08:13 schreef theguyver het volgende:

[..]
Was die niet zelf vertrokken?
Hij was onder een andere naam teruggekomen maar verliet het forum na een korte tijd . Deze dagen is die vooral actief op een Engelstalige site, die ik niet bij naam ga noemen :Y)
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_201589564
BaajGuardian
weet niet of hij gebanned of wrijwillig gestopt is
pi_201591254
Jokkebrok een van de beste BNW posters was.

Gray een van de beste BNW mods was.

Two smart cookies imo.

Oh en Izzy, maar hij weggepest was en niet gebanned dacht ik.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  Moderator vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:03:59 #131
249559 crew  Lavenderr
pi_201591489
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:41 schreef Tingo het volgende:
Jokkebrok een van de beste BNW posters was.

Gray een van de beste BNW mods was.

Two smart cookies imo.

Oh en Izzy, maar hij weggepest was en niet gebanned dacht ik.
Vergeet jou te noemen. Jij hoort ook op BNW. We hoeven het niet altijd eens te zijn, maar de zoektocht naar de waarheid achter de dingen vinden we hier allemaal interessant en dat maakt een echte discussie.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:34:32 #132
189978 controlaltdelete
pi_201591854
Ben het met Lav eens maar er hangt een vervelend sfeertje dankzij een aantal die hards die grotendeels aanwezig zijn om te trollen naar zogenaamde wappies door msm-berichtjes te posten met hun mening dat al die belachelijke maatregelen juist een verrijking zijn en dit triomfantelijk onder je neus blijven schuiven als een soort van leedvermaak. Ik ga met deze users echt niet in discussie.
  Moderator vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:35:55 #133
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_201591867
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 13:34 schreef controlaltdelete het volgende:
Ben het met Lav eens maar er hangt een vervelend sfeertje dankzij een aantal die hards die grotendeels aanwezig zijn om te trollen naar zogenaamde wappies door msm-berichtjes te posten met hun mening dat al die belachelijke maatregelen juist een verrijking zijn en dit triomfantelijk onder je neus blijven schuiven als een soort van leedvermaak. Ik ga met deze users echt niet in discussie.
En ik maar denken dat het Fok Forum er juist was voor discussie. Silly me. 8)7
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:38:36 #134
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_201591891
quote:

[..]

Tja, da's jammer voor je. Helaas begint het BNW gefantaseer op internet over te lopen naar het echte leven de laatste jaren, dus ja, dan kun je wel verwachten dat er mensen terug gaan duwen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:46:28 #135
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_201591969
quote:
2s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 13:38 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Tja, da's jammer voor je. Helaas begint het BNW gefantaseer op internet over te lopen naar het echte leven de laatste jaren, dus ja, dan kun je wel verwachten dat er mensen terug gaan duwen.
Hoe bedoel je dit precies?
pi_201591971
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 13:34 schreef controlaltdelete het volgende:
Het punt is een beetje dat er binnen BNW wel heel snel ''troll'' geroepen wordt als er een andere mening gegeven wordt; dat is natuurlijk ook niet heel constructief. Soms heb ik het idee dat users meer kijken naar wie iets post dan naar de post zelf. Lang niet elk weerwoord is trollerig bedoeld. De band tussen sommige users is zo gevoelig dat het moeilijker en moeilijker wordt om een post te beoordelen op de post zelf; zonder het verleden met iemand anders mee te nemen terwijl je die post leest. En als ik ''je'' zeg bedoel ik dat in het algemeen, niet naar jou persoonlijk! :)

BNW zou een safe haven horen te zijn; waar er heel veel gedacht kan worden. Maar moet het echt een echo kamer worden waar enkel dezelfde mening gedeeld mag worden? Daar lijkt het soms wel op. Fijn dat er gekeken wordt hoe BNW veranderd kan worden, maar wat er ook bedacht wordt; het allerbelangrijkste is dat er alle kanten op weer wat meer respect voor elkaar kan komen. Zijn zulke leuke discussies mogelijk hier O+ Maar dan helpt het als users elkaar niet in de haren vliegen voordat ze überhaupt echt lezen wat er geplaatst wordt. Niet meteen van het ergste uitgaan als je iets leest. En dat geldt voor iedereen. Met een frisse kijk er in gaan, elkaar gewoon nieuwe kansen geven; open staan voor elkaars kijk en het respecteren als meningen onveranderd blijven.

Het is leuk als we BNW wat willen verbeteren, maar ik was grotendeels bezig met het opruimen van persoonlijke aanvallen waardoor er amper tijd was om daar naar te kijken. Wat we ook bedenken (ontwikkelingen voor BNW); het heeft geen zin als dat aspect actief blijft (dat gesneer e.d.), want dan gaat er onnodige mod-tijd daar in zitten terwijl die tijd ook gebruikt kan worden om BNW vooruit te brengen O+

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2021 13:49:40 ]
  Moderator vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:50:23 #137
249559 crew  Lavenderr
pi_201592014
Geen echokamer maar ook geen treiterkamer en dat is wel regelmatig het geval. Even langs komen om de lui hier voor gekkie uit te maken en dan weer weg. Ja, dan jaag je mensen weg. Vanwaar toch dat mensen iets kapot willen maken? Geeft dat voldoening ofzo? Ik begrijp het niet.
Dit is BNW en als je hier geen enkele affiniteit mee hebt, kom er dan niet. Het is niet verplicht.

Voor NWS is NWS. Hier gaat het over het vermeende nieuws achter het nieuws.
  Moderator vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:51:19 #138
249559 crew  Lavenderr
pi_201592021
quote:
7s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 13:46 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Het punt is een beetje dat er binnen BNW wel heel snel ''troll'' geroepen wordt als er een andere mening gegeven wordt; dat is natuurlijk ook niet heel constructief. Soms heb ik het idee dat users meer kijken naar wie iets post dan naar de post zelf. Lang niet elk weerwoord is trollerig bedoeld. De band tussen sommige users is zo gevoelig dat het moeilijker en moeilijker wordt om een post te beoordelen op de post zelf; zonder het verleden met iemand anders mee te nemen terwijl je die post leest. En als ik ''je'' zeg bedoel ik dat in het algemeen, niet naar jou persoonlijk! :)

BNW zou een safe haven horen te zijn; waar er heel veel gedacht kan worden. Maar moet het echt een echo kamer worden waar enkel dezelfde mening gedeeld mag worden? Daar lijkt het soms wel op. Fijn dat er gekeken wordt hoe BNW veranderd kan worden, maar wat er ook bedacht wordt; het allerbelangrijkste is dat er alle kanten op weer wat meer respect voor elkaar kan komen. Zijn zulke leuke discussies mogelijk hier O+ Maar dan helpt het als users elkaar niet in de haren vliegen voordat ze überhaupt echt lezen wat er geplaatst wordt. Niet meteen van het ergste uitgaan als je iets leest. En dat geldt voor iedereen. Met een frisse kijk er in gaan, elkaar gewoon nieuwe kansen geven; open staan voor elkaars kijk en het respecteren als meningen onveranderd blijven.

Het is leuk als we BNW wat willen verbeteren, maar ik was grotendeels bezig met het opruimen van persoonlijke aanvallen waardoor er amper tijd was om daar naar te kijken. Wat we ook bedenken (ontwikkelingen voor BNW); het heeft geen zin als dat aspect actief blijft (dat gesneer e.d.), want dan gaat er onnodige mod-tijd daar in zitten terwijl die tijd ook gebruikt kan worden om BNW vooruit te brengen O+
Dit.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:51:28 #139
189978 controlaltdelete
pi_201592023
Ik wil best met mensen in discussie maar niet met users waarvan ik weet dat hun mening ver weg staat van de mijne ze je alleen maar op de kast proberen te jagen en uit te dagen door in bnw te blijven posten of je eindeloos te blijven quoten, die discussie waar men dan zogenaamd naar op zoek is, is een gebed zonder einde wat alleen maar uitloopt op drama en bekvechten. Sorry guys!
pi_201592042
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 13:51 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik wil best met mensen in discussie maar niet met users waarvan ik weet dat hun mening ver weg staat van de mijne ze je alleen maar op de kast proberen te jagen en uit te dagen door in bnw te blijven posten of je eindeloos te blijven quoten, die discussie waar men dan zogenaamd naar op zoek is, is een gebed zonder einde wat alleen maar uitloopt op drama en bekvechten. Sorry guys!
Jij kunt dat niet meer objectief beoordelen imho.
Iedereen met een andere mening is een tegenstander.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:56:30 #141
189978 controlaltdelete
pi_201592057
Jawel hoor ik kan dat behoorlijk objectief beoordelen. Het is voornamelijk de toon die de muziek maakt, dat iemand een andere mening heeft maakt mij niet uit.
pi_201592089
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 13:53 schreef mootie het volgende:

[..]
Jij kunt dat niet meer objectief beoordelen imho.
Iedereen met een andere mening is een tegenstander.
En dat beeld heerst bij veel users in BNW; alle kanten op. Wij versus zij.
Dat moet echt veranderen; anders heeft zo'n nieuwe visie voor BNW ook niet heel veel zin.
Andere meningen zijn helemaal geen probleem en zouden ook geen reden hoeven te zijn om je weg te laten jagen. Mits het allemaal gewoon respectvol gebracht wordt :) En er inderdaad geen sprake is van troll gedrag, maar als mod had ik meer last van al die persoonlijke aanvallen onderling dan posts die werden bestempeld als troll gedrag. Al gebeurde dat laatste ook wel degelijk natuurlijk.

Gewoon meer respect onderling; en niet telkens uitgaan van het meest negatieve als je een post leest. Vragen hoe iemand iets bedoeld voordat er conclusies gelegd worden. Lijken me basis zaken voordat er echt stappen vooruit kunnen worden gezet voor BNW, maar dat ben ik. Ik ben bang dat volgende mods anders weer voornamelijk tijd moeten gebruiken om die sneren op te ruimen; terwijl die tijd ook zinvol gebruikt kan worden; om BNW weer groter te maken O+

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2021 14:00:29 ]
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:05:26 #143
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_201592139
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 13:50 schreef Lavenderr het volgende:
Geen echokamer maar ook geen treiterkamer en dat is wel regelmatig het geval. Even langs komen om de lui hier voor gekkie uit te maken en dan weer weg. Ja, dan jaag je mensen weg. Vanwaar toch dat mensen iets kapot willen maken?
Omdat er een tendens is gegroeid waarbij een select groepje users het idee heeft gekregen dat afwijkende meningen en visies "misinformatie", "desinformatie", "BS", "leugens" of "onzin" betreft. En daar moet men dus continue tegenin gaan. En laat duidelijk zijn, dit wordt ook openlijk toegegeven door sommigen. Bijvoorbeeld:
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 september 2021 13:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Bedankt, maar daar ben ik me terdege van bewust (en dat is ook helemaal prima). Het gaat me er ook meer om dat wanneer de onzin hier niet weerlegd wordt mensen die meelezen misschien nog gaan denken dat er wat in zit.
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ja, hij zal er tegenin blijven gaan hoor. Elke afwijkende visie of mening dient te worden bestreden.
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 12:51 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Nee hoor... Alleen BS en leugens
Kortom, er zijn hier bewust users actief die zichzelf zo intellectueel verlicht achten dat zij tegen alles in moeten gaan waar zij het niet mee eens en wat zij als onjuist zien. Op deze manier wordt een subforum als dit dus ook compleet verpest. Er zou hier ruimte moeten zijn om te praten over alternatieve visies aan de hand van niet-MSM afkomstige bronnen. Als dat voor een bepaald groepje als een bedreiging wordt gezien wat resulteert in een onbedwingbare drang om overal tegenin te gaan aan de hand van informatie uit de MSM, kun je dit hele subforum wel opdoeken.
  Moderator vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:07:02 #144
249559 crew  Lavenderr
pi_201592153
Eigenlijk is het gewoon een kwestie van respect. Respect voor elkaars mening, mits netjes verwoord. Als je interesse hebt voor de onderwerpen die voorbij komen op BNW en je wilt daar graag over discussiëren is de mogelijkheid daar. Als je er komt kijken en denkt; nah, niks voor mij, dan hoeft dat toch niet gemeld te worden? Dan blijf je er van weg en gaat ergens kijken en lekker meepraten waar je je wel in kunt vinden.
pi_201592163
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 14:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Omdat er een tendens is gegroeid waarbij een select groepje users het idee heeft gekregen dat afwijkende meningen en visies "misinformatie", "desinformatie", "BS", "leugens" of "onzin" betreft. En daar moet men dus continue tegenin gaan. En laat duidelijk zijn, dit wordt ook openlijk toegegeven door sommigen. Bijvoorbeeld:
[..]
[..]
[..]
Kortom, er zijn hier bewust users actief die zichzelf zo intellectueel verlicht achten dat zij tegen alles in moeten gaan waar zij het niet mee eens en wat zij als onjuist zien. Op deze manier wordt een subforum als dit dus ook compleet verpest. Er zou hier ruimte moeten zijn om te praten over alternatieve visies aan de hand van niet-MSM afkomstige bronnen. Als dat voor een bepaald groepje als een bedreiging wordt gezien kun je dit hele subforum wel opdoeken.
Dus als iemand aperte leugens post of bewezen onzin dan mag je daar niet op reageren?
Waarom niet?
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:13:56 #146
189978 controlaltdelete
pi_201592223
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 14:07 schreef Lavenderr het volgende:
Eigenlijk is het gewoon een kwestie van respect. Respect voor elkaars mening, mits netjes verwoord. Als je interesse hebt voor de onderwerpen die voorbij komen op BNW en je wilt daar graag over discussiëren is de mogelijkheid daar. Als je er komt kijken en denkt; nah, niks voor mij, dan hoeft dat toch niet gemeld te worden? Dan blijf je er van weg en gaat ergens kijken en lekker meepraten waar je je wel in kunt vinden.
Ben ik het mee eens. In COR vind je mensen die grotendeels geloven wat zich afspeelt. Ik kan daar mijn mening gaan verkondigen maar dan schop ik tegen het zere been, ik heb daar ook geen behoefte aan bovendien wat schiet ik ermee op, het veroorzaakt alleen maar onrust en trammelant. Blijf het vreemd vinden dat er users zijn die dit op bnw wel blijven doen mn naar de users waarvan ze weten dat ze niet te overtuigen zijn.
  Moderator vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:14:30 #147
249559 crew  Lavenderr
pi_201592229
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 14:08 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Dus als iemand aperte leugens post of bewezen onzin dan mag je daar niet op reageren?
Waarom niet?
Natuurlijk mag je overal op reageren waar je het niet mee eens bent. Het is de toon die de muziek maakt en dat geldt voor ons allemaal. Dat schelden wat vaak voorbijkomt is zo sneu en zo makkelijk en tevens enorm kleuterachtig.
  vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:19:45 #148
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_201592274
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 14:08 schreef devlinmr het volgende:

[..]
Waarom niet?
Er wordt nergens gezegd dat je er niet op zou mogen reageren. Maar een user als jij is in de reeks omtrent Covid enkel en alleen maar actief om heel specifiek in te gaan tegen informatie die jij als "onzin" of "leugens" ziet. En dit dan op dagelijkse basis, min of meer op elke post. Terwijl het doel nu juist van dit subforum is om een plek te creëren waar dit soort vermeende onjuiste informatie kan worden besproken.
pi_201592293
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 14:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]
Natuurlijk mag je overal op reageren waar je het niet mee eens bent. Het is de toon die de muziek maakt en dat geldt voor ons allemaal. Dat schelden wat vaak voorbijkomt is zo sneu en zo makkelijk en tevens enorm kleuterachtig.
En ook de interpretatie van een toon. Het blijven enkel woorden. We zien elkaars gezicht niet; dus er ontbreekt soms context. Ik heb zo vaak TR's voorbij zien komen die het hadden over een overduidelijke troll post, terwijl het, als je er objectief naar keek, meer over kwam als een kritische vraag. Een poging om een andere mening te begrijpen. Daarom kan het zoveel helpen om te vragen hoe iemand iets bedoeld voordat er meteen de conclusie gelegd wordt dat iemand trollerig bezig is.
pi_201592348
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 oktober 2021 14:07 schreef Lavenderr het volgende:
Eigenlijk is het gewoon een kwestie van respect. Respect voor elkaars mening
Daarnaast kan het misschien ook handig zijn als mensen inzien dat er geen 'einde' aan de discussie's in BNW zal zijn.
Lastig omdat heel veel van de besproken onderwerpen wel uitgaan van een bepaalde 'toekomstvoorspelling'.

Ikzelf probeer mezelf altijd ook enigszins terug te roepen als ik bij mezelf merk dat ik iets teveel 'evangelisme' bedrijf op mijn eigen mening, werkelijk wil de ander te overtuigen van mijn gelijk... meestal leid dat ook aan de andere kant dat oook deze zich ingraaft.

De meest constructieve discussies waren altijd waarin je ook een beetje 'agree-to-disagree' hebt..
waarbij ik overigens bij vrijwel iedereen in BNW dat meestal ook wel een beetje merk, maar dat is soms ook al naar gelang de omstandigheden of soms een tijdelijke stemming, die het bij tijd en wijle wat meer of minder vriendelijk maakt.
En des te langer topicseries zijn en lang thema's duren, des te lastiger wordt het uit de 'loopgraven' te komen

Ikzelf post nog altijd en ga ook discussies aan, maar poog toch ook me te concentreren op het neerschrijven van mijn eigen mening en argumenten, en het verder ontwikkelen van die persoonlijke mening...
Waarbij overigens ik ook merk dat ondanks dat ik geen complot-denker ben, wel degelijk het lezen van theorieen waarin ik zelf misschien niet geloof, wel mijn meningsvorming beinvloed.

[ Bericht 0% gewijzigd door RM-rf op 01-10-2021 14:30:32 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')