Inderdaad de staart. Sowieso het verticale deel, mogelijk ook het horizontale deel. En daarmee is het vliegtuig zo goed als onbestuurbaar.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 09:40 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Dat iets is dan de staart of zien jullie wat anders?
Hoe kan zoiets op 10k hoogte midden in de vlucht plotseling afbreken? Als dat echt het geval is dan vrees ik dat Boeing er nog/weer een heel groot probleem bij heeft. Zou zoiets op de flight recorders geregistreerd worden?quote:Op dinsdag 22 maart 2022 07:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Yep. Als deze foto echt van de MU5735 is, dan weten we in ieder geval waarom hij gecrashed is. Ik kan alleen niet goed zien of zijn horizontal stabilizer ook helemaal weg is. Lijkt wel zo, he?
Tsja, dat is op dit moment de grote vraag. De flightrecorder zal niet een structural failure registreren, maar het is mogelijk wel af te lezen uit de flightparameters.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 10:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Hoe kan zoiets op 10k hoogte midden in de vlucht plotseling afbreken? Als dat echt het geval is dan vrees ik dat Boeing er nog/weer een heel groot probleem bij heeft. Zou zoiets op de flight recorders geregistreerd worden?
In Amerika wel eens iets soortgelijks gebeurd door een piloot die volle rudder uitslagen heen en weer gaf waar het vliegtuig niet op gebouwd is. Brak gewoon het hele ruddervlak af.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 10:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hoe kan zoiets op 10k hoogte midden in de vlucht plotseling afbreken? Als dat echt het geval is dan vrees ik dat Boeing er nog/weer een heel groot probleem bij heeft. Zou zoiets op de flight recorders geregistreerd worden?
Maar dat zou dan in ieder geval wel op de recorders staan.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 11:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
In Amerika wel eens iets soortgelijks gebeurd door een piloot die volle rudder uitslagen heen en weer gaf waar het vliegtuig niet op gebouwd is. Brak gewoon het hele ruddervlak af.
Zeker.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 11:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar dat zou dan in ieder geval wel op de recorders staan.
Vlucht: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/oo-abb#2b455126quote:This Saturday morning, the last commercial Air Belgium flight operated by an Airbus A340-300 landed at Charleroi airport, coming from Fort-de-France, Martinique, and Pointe--Pitre, Guadeloupe, French Antilles. Future flights will be operated by the airline’s newly acquired A330neo aircraft.
At 09:49 on 26 March, Air Belgium flight KF5961, the last Airbus A340-300 flight from Fort-de-France and Pointe--Pitre, landed at Brussels South Charleroi Airport with a delay of half an hour. The aircraft registered OO-ABB will in the future be replaced by the new A330-900s. Three other A340-300 aircraft had been retired earlier by Air Belgium.
Air Belgium currently has two A330-900s in its fleet, but intends to lease two more in order to develop its network from both Brussels and Charleroi airports.
The four A340-300s, formerly with Finnair, were the first aircraft in Air Belgium’s fleet. The intention was to fly them to Hong Kong and other destinations in China. If Hong Kong was served for a few months, other destinations failed to materialise and Air Belgium changed its strategy, aiming at Caribbean destinations. The surge in oil prices compelled the airline to look at more fuel-efficient aircraft, hence the choice of the A330neo to replace the gas-guzzling A340.
https://avherald.com/h?article=4f719c2d&opt=257quote:A DHL Air Boeing 757-200, registration HP-2010DAE performing flight D0-7216 from San Jose (Costa Rica) to Guatemala City (Guatemala) with 2 crew, was climbing out of San Jose's runway 07 at about 09:40L (15:40Z) when the crew stopped the climb at about FL210 declaring Mayday due to a hydraulic failure. The aircraft entered a hold while the crew worked the related checklists. The aircraft subsequently returned for an approach to runway 07 about 50 minutes after departure. After touchdown at 10:24L (16:24Z) the crew lost control of the aircraft, which spun around and went off the runway causing the aircraft to break up into two parts, both main gear struts collapsed. The crew was able to exit the aircraft without serious injuries.
quote:Air France Boeing 777 suffers control problems on approach to Paris
ze zijn low-cost for a reason. Prima voor de city tripjes. Geen franje... Bizar korte turnaround tijden; 20 minuten en afgedwongen bij de luchthavens door hun grootte. Ik verwacht nog wel dat EasyJet en WizzAir samen gaan om tegen RA op te kunnen...quote:Op woensdag 13 april 2022 09:29 schreef derLudolf het volgende:
Afgelopen vrijdag met Transavia gevolgen en zondag met Ryanair. Ik vlieg naar weinig, maar als je zo kort achter elkaar met ze vliegt merk je toch wel het verschil zeg. Die stoelen bij RA zijn een stuk minder.
Transavia was ook low-cost in mijn belevingquote:Op woensdag 13 april 2022 11:57 schreef Merlijn het volgende:
[..]
ze zijn low-cost for a reason. Prima voor de city tripjes. Geen franje... Bizar korte turnaround tijden; 20 minuten en afgedwongen bij de luchthavens door hun grootte. Ik verwacht nog wel dat EasyJet en WizzAir samen gaan om tegen RA op te kunnen...
Mjah definieer minder. Als ik voor drie tientjes naar praag kan vliegen met RYA, stel ik ook geen eisen. Da's gewoon verwachtingsmanagement - zij brengen mij voor een habbekrats naar mijn bestemming, dan ga ik niet moeilijk doen over dat lauwe kopje koffie wat ik gewend ben...quote:Op woensdag 13 april 2022 12:08 schreef Piles het volgende:
Easyjet / Wizz / Transavia zijn m.i. lowcost idd, maar RA is buitencategorie (dus lowlowcost) wat mij betreft
RA is echt kut, maar Easy/Transavia prima voor de korte vluchten.
Dat is zeker waarquote:Op woensdag 13 april 2022 13:26 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Mjah definieer minder. Als ik voor drie tientjes naar praag kan vliegen met RYA, stel ik ook geen eisen. Da's gewoon verwachtingsmanagement - zij brengen mij voor een habbekrats naar mijn bestemming, dan ga ik niet moeilijk doen over dat lauwe kopje koffie wat ik gewend ben...
Daarom prefereer ik Easyjet, die doen gewoon goedkoop dat waar je om vraagt zonder gezeur. Ik zie het als klm, alleen dan goedkoper met dezelfde service en zonder de permanent chagrijnige stessen.quote:Op donderdag 14 april 2022 13:50 schreef shiz het volgende:
Bij onze vlucht naar Kos vorig jaar gingen ze bij Ryanair op een gegeven moment zelfs krasloten verkopen.
Hoedewiedefuck heeft daar nu weer trek in?
Ik geloof 25 announcements (die je nauwelijks verstond omdat ze allemaal 'ergens' uit Europa komen en sterke accenten hebben) om shizzle te verkopen. Dan nog cabin crew die zich als kakelende kippen in de galley onderhouden. Denk je 'iiiiieee Ryanair... nou ja, ogen dicht en pas weer open als we er zijn', moet je zeker ook extra betalen voor een beetje rust tijdens de vlucht? Ryanair is toch een beetje als een heronehoertje in een duister steegje van een redlight district bordelenbuurtje.
whut ?quote:Op donderdag 14 april 2022 13:59 schreef derLudolf het volgende:
Ja opbokken. Net als die parfum en zo, kopen mensen dat?
Of zo'n bandje met applaus na de landing, en dan mensen die mee gaan doen. Plaatsvervangende schaamte. Klappen die ook voor hun loodgieter?
Daar heb ik nog niet van gehoord…quote:
Ja, Easyjet is wel zo'n beetje het streven van hoe een lowcoster hoort te zijn.quote:Op donderdag 14 april 2022 15:19 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Daarom prefereer ik Easyjet, die doen gewoon goedkoop dat waar je om vraagt zonder gezeur. Ik zie het als klm, alleen dan goedkoper met dezelfde service en zonder de permanent chagrijnige stessen.
Easyjet is an sich wel dikke prima, al had ik de laatste keer wel een uur vertraging, deels door het weer, deels door te weinig personeel aan de gate.quote:Op donderdag 14 april 2022 15:19 schreef tripel7 het volgende:
[..]
Daarom prefereer ik Easyjet, die doen gewoon goedkoop dat waar je om vraagt zonder gezeur. Ik zie het als klm, alleen dan goedkoper met dezelfde service en zonder de permanent chagrijnige stessen.
Nou ja, was ook wel beetje zo'n bandje het met een blaasinstrument, maar er zat ook echt een applaus inquote:Op donderdag 14 april 2022 15:33 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Daar heb ik nog niet van gehoord…
Wel deze_!
Haha mooi verwoord.quote:Op donderdag 14 april 2022 13:50 schreef shiz het volgende:
Bij onze vlucht naar Kos vorig jaar gingen ze bij Ryanair op een gegeven moment zelfs krasloten verkopen.
Hoedewiedefuck heeft daar nu weer trek in?
Ik geloof 25 announcements (die je nauwelijks verstond omdat ze allemaal 'ergens' uit Europa komen en sterke accenten hebben) om shizzle te verkopen. Dan nog cabin crew die zich als kakelende kippen in de galley onderhouden. Denk je 'iiiiieee Ryanair... nou ja, ogen dicht en pas weer open als we er zijn', moet je zeker ook extra betalen voor een beetje rust tijdens de vlucht? Ryanair is toch een beetje als een heronehoertje in een duister steegje van een redlight district bordelenbuurtje.
Regelmatig met A380 vanuit Heathrow naar Dubai gevlogen. Fijn vliegtuig, fijne vlucht.quote:Op maandag 25 april 2022 20:58 schreef capuchon_jongen het volgende:
Ik wil ooit eens in de toekomst naar Australi. Naar Sidney.
Ik wil dit uitsluitend doen me Emirates.
Ik woon in Belgi en dat van Brussels airport.
Blijkbaar kan je met de boeiing 777 van Brussel naar Dubai gaan. en enkele uren later vertrekken van Dubai naar Sidney met de Airbus A380 .
Ik denk dat dit een droom vlucht zou zijn
https://www.nasa.gov/feat(...)nclude-sofia-missionquote:NASA and its partners at the German Space Agency at the Deutsches Zentrum für Luft- und Raumfahrt (DLR) will conclude the Stratospheric Observatory for Infrared Astronomy (SOFIA) mission, after a successful eight years of science. SOFIA will end operations no later than Sept. 30, 2022, at the conclusion of its current mission extension.
SOFIA is a Boeing 747SP airplane modified to carry a reflecting telescope. SOFIA completed its five-year prime mission in 2019 and currently is completing a three-year mission extension.
As part of its review of the current state of astronomical research, the National Academies’ Decadal Survey on Astronomy and Astrophysics 2020 evaluated SOFIA. The report, which provides peer-reviewed recommendations to NASA for the future of U.S. astrophysics, concluded SOFIA’s science productivity does not justify its operating costs. The report also found SOFIA’s capabilities do not significantly overlap with the science priorities the Decadal Survey has identified for the next decade and beyond.
The Decadal Survey therefore recommended NASA end the SOFIA mission after its current mission extension. NASA and DLR have accepted this recommendation. SOFIA will finish out its scheduled operations for the 2022 fiscal year, followed by an orderly shutdown.
Hundreds of individuals in the United States and Germany have contributed to the SOFIA mission over its lifetime. It began development in 1996, saw first light in 2010, and achieved full operational capability in 2014. In the eight years since, SOFIA’s observations of the Moon, planets, stars, star-forming regions, and nearby galaxies included the discovery of water on the sunlit surface of the Moon in 2020.
Moving forward, SOFIA’s data will be available in NASA’s public archives for astronomers worldwide to use. NASA will continue to advance the future of scientific discovery in infrared astrophysics, starting with the recently launched James Webb Space Telescope, as well as further opportunities recommended by the Decadal Survey.
El Al had er ook eentjequote:Op vrijdag 29 april 2022 14:39 schreef shiz het volgende:
Ik vinnum schattig.
Geloof in MUC dat ik er vaak eentje gezien heb.
Voor de gelegenheid hebben ze een A350-1000 van Airbus laten invliegen, non-stop vanuit Toulouse naar Perth en dan door naar Sydney waar het voor aankomst ook nog even fotovlucht boven de stad maakte. (foto in Perth)quote:• Approval of Project Sunrise, with order for 12 x Airbus A350s capable of flying direct from Australia to any other city including New York and London, starting from Sydney in late 2025.
• Domestic fleet renewal from late 2023, with order for 40 x A321XLRs and A220 aircraft; 94 purchase order rights spread over at least a decade.
• Major improvements in emissions, running costs and passenger comfort vs retiring aircraft.
• No change to FY23 capital guidance; structure of orders to align with Group Financial Framework
ABOUT THE ORDER
• Firm orders for 12 Airbus A350-1000 for Project Sunrise. Deliveries to begin in 2025 and complete by 2028.
• Firm orders for 20 A321XLR and 20 A220-300 for Project Winton to start renewal of Qantas’ narrow body fleet as its fleet of 95 Boeing 737 and Boeing 717 aircraft retire. Deliveries of A220s to start late calendar 2023; A321XLRs deliveries to start a year later in late calendar 2024.
• An additional 94 purchase right options spread across A320 and A220 families, with significant flexibility on delivery timing (over 10-plus years) and aircraft type.
• Combines with the existing order of 109 A320s (plus purchase rights) for Jetstar into a single Qantas Group narrow body order of 299 aircraft (half of which are firm orders and half are purchase right options), with the flexibility to draw down on that order by choosing any variant from the A320 and A220 families.
• Demonstration of this flexibility with confirmation today that Jetstar will convert 20 of its existing A320 family order to A321XLRs, which have the potential to fly short haul international routes, with delivery to start in the second half of calendar 2024. (The first tranche from this existing order – 18 A321LRs – are due to arrive from July 2022 onwards.)
• Total cost of the deal is commercial in confidence, though a significant discount from standard price should be assumed.
Hoezo? Heeft Airbus geen "demo model" A220?quote:Op maandag 2 mei 2022 11:45 schreef Iemand91 het volgende:
Ook een Air Baltic A220 is vanuit Riga ingevlogen.
quote:Op maandag 2 mei 2022 12:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hoezo? Heeft Airbus geen "demo model" A220?
Leuk uitstapje als er ook daadwerkelijk Airbaltic bemanning naar Australi is gevlogen
https://www.defensie.nl/d(...)nale-dodenherdenkingquote:Herdenkingsvluchten Nationale Dodenherdenking
Tijdens de Nationale Dodenherdenking op 4 mei maakt een Britse Lancaster van de Royal Air Force Battle of Britain Memorial Flight vluchten boven Nederland en Belgi.
quote:- DC-area location is close to Boeing's global customers and stakeholders
- Boeing will develop a research & technology hub in Virginia to harness and attract engineering talent; hub to join the company's global engineering network
quote:ARLINGTON, Va., May 5, 2022 /PRNewswire/ -- Boeing [NYSE: BA] announced today that its Arlington, Virginia campus just outside Washington, D.C. will serve as the company's global headquarters. The aerospace and defense firm's employees in the region support various corporate functions and specialize in advanced airplane development and autonomous systems. In addition to designating Northern Virginia as its new headquarters, Boeing plans to develop a research & technology hub in the area to harness and attract engineering and technical capabilities.
"We are excited to build on our foundation here in Northern Virginia. The region makes strategic sense for our global headquarters given its proximity to our customers and stakeholders, and its access to world-class engineering and technical talent," said Boeing President and Chief Executive Officer Dave Calhoun.
(...)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranpltze mssen verdichtet sein
quote:Op dinsdag 17 mei 2022 07:22 schreef derLudolf het volgende:
Vanaf welk formaat moeten vliegtuigen eigenlijk zichtbaar zijn op Flightradar? Of is dat geen verplichting die apparatuur te hebben/in te schakelen?Je kunt er als eigenaar van een kist voor kiezen om je gegevens niet te delen op Flightradar of adsbxc. Daarnaast is de dekking van beiden nog steeds niet 100%, of de kisten vliegen te laag om opgepikt te worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
Not this shit againquote:
Dat was bij deze kist niet het geval, ik had de vlucht tijd overschat.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:43 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Je kunt er als eigenaar van een kist voor kiezen om je gegevens niet te delen op Flightradar of adsbxc. Daarnaast is de dekking van beiden nog steeds niet 100%, of de kisten vliegen te laag om opgepikt te worden.
Heb ook nog wel eens met een vliegtuig gevlogen met een propeller voor en achter, een Cessna 337 Skymaster.quote:Op woensdag 18 mei 2022 20:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat was bij deze kist niet het geval, ik had de vlucht tijd overschat.
Wat een bijzonder toestel overigens, een Piaggio P180Propellers achter de vleugel, kleine vleugels waaraan de motor hangt, voorop ook nog een vleugel.
Ah... de herriebak!quote:Op woensdag 18 mei 2022 20:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat was bij deze kist niet het geval, ik had de vlucht tijd overschat.
Wat een bijzonder toestel overigens, een Piaggio P180Propellers achter de vleugel, kleine vleugels waaraan de motor hangt, voorop ook nog een vleugel.
Ah, ik dacht al, het is dan of die Super King Air uit Polen ofzo, of die Avanti die uit geloof ik Oostende kwam zetten.quote:Op woensdag 18 mei 2022 20:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat was bij deze kist niet het geval, ik had de vlucht tijd overschat.
Wat een bijzonder toestel overigens, een Piaggio P180Propellers achter de vleugel, kleine vleugels waaraan de motor hangt, voorop ook nog een vleugel.
+1.quote:Op donderdag 19 mei 2022 10:18 schreef shiz het volgende:
Een eckte herriebak met propellers is de Airbus A400m. Man man man, toen ik in NL woonde kwam er vaak eentje over zetten... in cruise h, niet eens laag bij het stijgen ofzo, maar die kun je meteen identificeren aan het geluid.Of dat handig is voor een militaire kist...
zien ze je misschien niet op de radar (naja, zo stealth is 'ie niet), maar horen ze je wel.
Ja maf ding, die kwam hier van de week ook over, ik denk wat hoor ik nou voor raar geluid? Totaal anders dan wat er normaal overkomt richting de Kaagbaan.quote:Op donderdag 19 mei 2022 08:03 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Ah... de herriebak!![]()
Leuk ding, maar een partij snerpend kabaal dat het apparaat maakt
Ik las vandaag een stuk waarin iemand van SAS beweerde dat er wereldwijd een overschot is aan widebodies. Je zou denken dat er dan wel toestellen beschikbaar zijn die omgebouwd kunnen worden voor vrachtvervoer.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 23:17 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag was de aandeelhoudersvergadering van AF/KLM.
Daar hebben ze ook beelden getoond van wat de nieuwe business class in de KLM 777's moet worden en de nieuw te introduceren premium economy in de 787 en 777:
[ afbeelding ]
En de 4 resterende 747 vrachttoestellen hebben hun langste tijd gehad.
"these aircraft will have to be replaced in the short term, so we will be looking at what some of those solutions could be" aldus Ben Smith.
[ afbeelding ]
Men begint momenteel volop aan het (starten van) ombouwen van 777-300ER's naar vrachttoestellen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 23:38 schreef lyolyrc het volgende:
Ik las vandaag een stuk waarin iemand van SAS beweerde dat er wereldwijd een overschot is aan widebodies. Je zou denken dat er dan wel toestellen beschikbaar zijn die omgebouwd kunnen worden voor vrachtvervoer.
quote:Defensie heeft in de C-390M van de Braziliaanse fabrikant Embraer een opvolger gevonden voor de C-130H Hercules. De bedoeling is dat het eerste nieuwe transportvliegtuig in 2026 in Nederland aankomt. Dat schrijft staatssecretaris Christophe van der Maat vandaag aan de Tweede Kamer.
De 4 C-130’s van Defensie hebben het eind van hun levensduur bereikt. Aanvankelijk was het de bedoeling er nog tot minimaal 2031 mee te blijven vliegen, maar ze zijn steeds minder vaak inzetbaar door mankementen. In 2020 werd daarom besloten ze toch te vervangen.
Waar aanvankelijk het plan was om 4 nieuwe toestellen te verwerven, worden dat er 5. Er is behoefte aan meer vlieguren, schrijft Van der Maat. Hij verwijst naar de evacuaties in Afghanistan in 2021 en de drastisch veranderde veiligheidssituatie aan de oostflank van Europa. “Die hebben het belang van gegarandeerde beschikbaarheid aan transportcapaciteit voor de krijgsmacht onderstreept. Met een uitbreiding van 2.400 naar 4.000 vlieguren, zijn eenheden beter en vaker te ondersteunen. Ook draagt Nederland bij aan het invullen van een Europees tekort. Verder komt extra transportcapaciteit ten goede aan de snelheid om te reageren bij calamiteiten.”
Eisen
Defensie stelde verschillende eisen aan de opvolger van de C-130. Uit onderzoek kwam de C-390M er beter uit dan de C-130J van Lockheed Martin, die als alternatief werd gezien. Zo is de beschikbaarheid van de C-390M hoger, scoort het toestel beter op een aantal operationele en technische eisen en heeft het minder onderhoud nodig. Bovendien kan de C-390M met 4 toestellen al voldoen aan de minimale eis van 2.400 vlieguren. De C-130J heeft daar 5 toestellen voor nodig.
De bedoeling is dat de C-390M ook deelneemt aan het European Air Transport Command. Dit is een samenwerkingsverband op het gebied van luchttransport van 7 Europese landen. De C-390M eraan toevoegen komt de pooling and sharing van capaciteiten in Europees verband te goede. Dit gebeurt met gelijksoortige maar ook verschillende typen transportvliegtuigen.
Kosten
Doordat Defensie meer vlieguren wil maken, gaan ook de geschatte kosten omhoog. Aanvankelijk werd uitgegaan van 250 miljoen tot 1 miljard. Dat wordt nu tussen 1 miljard en 2,5 miljard.
quote:An Emirates Airbus A380-800, registration A6-EVK performing flight EK-430 from Dubai (United Arab Emirates) to Brisbane,QL (Australia), departed Dubai's runway 30L, climbed to initially FL310 and up to FL390. On approach to Brisbane the crew advised ATC they were suspecting they blew a tyre on takeoff and requested emergency services on standby. The aircraft landed on Brisbane's runway 19R about 13.5 hours after departure and was towed to the apron. A large hole in the left hand wing root fairing was observed followed by discovery of penetration at the underside of the fuselage.
The aircraft was unable to depart for its return flight and is still on the ground in Brisbane about 17 hours after landing.
According to gossip inside the airline the damage occurred during takeoff from Dubai.
A Brisbane airport employee reported in a local interview that the crew advised they suspected a blown tyre on takeoff, emergency services were on standby for the landing.
quote:SCHIPHOL - SAS Scandinavian Airlines heeft in de Verenigde Staten de Chapter 11-procedure aangevraagd, een juridisch instrument voor reorganisatie. Dit gebeurt in reactie op een staking van piloten die maandagavond is begonnen. CEO Anko van der Werff zei dinsdagmorgen "geen andere keus" te hebben en riep het personeel op zich verder “constructief” in te zetten.
(...)
Ik kreeg eerder vandaag deze mail:quote:
Me dunkt meer nadelen dan voordelen.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 16:12 schreef shiz het volgende:
Wat is eigenlijk daaruit ooit geworden... een NL luchthaven in zee?
quote:Airbus is nearing introduction of a new interior configuration standard for the A350 which will permit 10-abreast economy seating and potentially add 30 seats to the aircraft’s accommodation.
The densification change will allow the A350-1000 to carry “well over” 400 passengers in certain configurations, chief commercial officer Christian Scherer told FlightGlobal at the Farnborough air show.
He says the new standard provides “increased volume” inside the cabin which allows the airframer to “very comfortably” put a 10-abreast layout in economy, and provide 20-30 more seats depending on the pitch.
Scherer stresses that this is achieved “without compromising seat width”, and involves fitting such features as a slightly-reshaped cabin wall lining, so the walls are “pushed out a little bit”, providing additional interior width.
(...)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |