SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
quote:Op dinsdag 17 mei 2022 07:22 schreef derLudolf het volgende:
Vanaf welk formaat moeten vliegtuigen eigenlijk zichtbaar zijn op Flightradar? Of is dat geen verplichting die apparatuur te hebben/in te schakelen?Je kunt er als eigenaar van een kist voor kiezen om je gegevens niet te delen op Flightradar of adsbxc. Daarnaast is de dekking van beiden nog steeds niet 100%, of de kisten vliegen te laag om opgepikt te worden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
Not this shit againquote:
Dat was bij deze kist niet het geval, ik had de vlucht tijd overschat.quote:Op dinsdag 17 mei 2022 12:43 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Je kunt er als eigenaar van een kist voor kiezen om je gegevens niet te delen op Flightradar of adsbxc. Daarnaast is de dekking van beiden nog steeds niet 100%, of de kisten vliegen te laag om opgepikt te worden.
Heb ook nog wel eens met een vliegtuig gevlogen met een propeller voor en achter, een Cessna 337 Skymaster.quote:Op woensdag 18 mei 2022 20:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat was bij deze kist niet het geval, ik had de vlucht tijd overschat.
Wat een bijzonder toestel overigens, een Piaggio P180Propellers achter de vleugel, kleine vleugels waaraan de motor hangt, voorop ook nog een vleugel.
Ah... de herriebak!quote:Op woensdag 18 mei 2022 20:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat was bij deze kist niet het geval, ik had de vlucht tijd overschat.
Wat een bijzonder toestel overigens, een Piaggio P180Propellers achter de vleugel, kleine vleugels waaraan de motor hangt, voorop ook nog een vleugel.
Ah, ik dacht al, het is dan of die Super King Air uit Polen ofzo, of die Avanti die uit geloof ik Oostende kwam zetten.quote:Op woensdag 18 mei 2022 20:06 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat was bij deze kist niet het geval, ik had de vlucht tijd overschat.
Wat een bijzonder toestel overigens, een Piaggio P180Propellers achter de vleugel, kleine vleugels waaraan de motor hangt, voorop ook nog een vleugel.
+1.quote:Op donderdag 19 mei 2022 10:18 schreef shiz het volgende:
Een eckte herriebak met propellers is de Airbus A400m. Man man man, toen ik in NL woonde kwam er vaak eentje over zetten... in cruise hè, niet eens laag bij het stijgen ofzo, maar die kun je meteen identificeren aan het geluid.Of dat handig is voor een militaire kist...
zien ze je misschien niet op de radar (naja, zo stealth is 'ie niet), maar horen ze je wel.
Ja maf ding, die kwam hier van de week ook over, ik denk wat hoor ik nou voor raar geluid? Totaal anders dan wat er normaal overkomt richting de Kaagbaan.quote:Op donderdag 19 mei 2022 08:03 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Ah... de herriebak!![]()
Leuk ding, maar een partij snerpend kabaal dat het apparaat maakt
Ik las vandaag een stuk waarin iemand van SAS beweerde dat er wereldwijd een overschot is aan widebodies. Je zou denken dat er dan wel toestellen beschikbaar zijn die omgebouwd kunnen worden voor vrachtvervoer.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 23:17 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag was de aandeelhoudersvergadering van AF/KLM.
Daar hebben ze ook beelden getoond van wat de nieuwe business class in de KLM 777's moet worden en de nieuw te introduceren premium economy in de 787 en 777:
[ afbeelding ]
En de 4 resterende 747 vrachttoestellen hebben hun langste tijd gehad.
"these aircraft will have to be replaced in the short term, so we will be looking at what some of those solutions could be" aldus Ben Smith.
[ afbeelding ]
Men begint momenteel volop aan het (starten van) ombouwen van 777-300ER's naar vrachttoestellen.quote:Op dinsdag 24 mei 2022 23:38 schreef lyolyrc het volgende:
Ik las vandaag een stuk waarin iemand van SAS beweerde dat er wereldwijd een overschot is aan widebodies. Je zou denken dat er dan wel toestellen beschikbaar zijn die omgebouwd kunnen worden voor vrachtvervoer.
quote:Defensie heeft in de C-390M van de Braziliaanse fabrikant Embraer een opvolger gevonden voor de C-130H Hercules. De bedoeling is dat het eerste nieuwe transportvliegtuig in 2026 in Nederland aankomt. Dat schrijft staatssecretaris Christophe van der Maat vandaag aan de Tweede Kamer.
De 4 C-130’s van Defensie hebben het eind van hun levensduur bereikt. Aanvankelijk was het de bedoeling er nog tot minimaal 2031 mee te blijven vliegen, maar ze zijn steeds minder vaak inzetbaar door mankementen. In 2020 werd daarom besloten ze toch te vervangen.
Waar aanvankelijk het plan was om 4 nieuwe toestellen te verwerven, worden dat er 5. Er is behoefte aan meer vlieguren, schrijft Van der Maat. Hij verwijst naar de evacuaties in Afghanistan in 2021 en de drastisch veranderde veiligheidssituatie aan de oostflank van Europa. “Die hebben het belang van gegarandeerde beschikbaarheid aan transportcapaciteit voor de krijgsmacht onderstreept. Met een uitbreiding van 2.400 naar 4.000 vlieguren, zijn eenheden beter en vaker te ondersteunen. Ook draagt Nederland bij aan het invullen van een Europees tekort. Verder komt extra transportcapaciteit ten goede aan de snelheid om te reageren bij calamiteiten.”
Eisen
Defensie stelde verschillende eisen aan de opvolger van de C-130. Uit onderzoek kwam de C-390M er beter uit dan de C-130J van Lockheed Martin, die als alternatief werd gezien. Zo is de beschikbaarheid van de C-390M hoger, scoort het toestel beter op een aantal operationele en technische eisen en heeft het minder onderhoud nodig. Bovendien kan de C-390M met 4 toestellen al voldoen aan de minimale eis van 2.400 vlieguren. De C-130J heeft daar 5 toestellen voor nodig.
De bedoeling is dat de C-390M ook deelneemt aan het European Air Transport Command. Dit is een samenwerkingsverband op het gebied van luchttransport van 7 Europese landen. De C-390M eraan toevoegen komt de pooling and sharing van capaciteiten in Europees verband te goede. Dit gebeurt met gelijksoortige maar ook verschillende typen transportvliegtuigen.
Kosten
Doordat Defensie meer vlieguren wil maken, gaan ook de geschatte kosten omhoog. Aanvankelijk werd uitgegaan van ¤ 250 miljoen tot ¤ 1 miljard. Dat wordt nu tussen ¤ 1 miljard en ¤ 2,5 miljard.
quote:An Emirates Airbus A380-800, registration A6-EVK performing flight EK-430 from Dubai (United Arab Emirates) to Brisbane,QL (Australia), departed Dubai's runway 30L, climbed to initially FL310 and up to FL390. On approach to Brisbane the crew advised ATC they were suspecting they blew a tyre on takeoff and requested emergency services on standby. The aircraft landed on Brisbane's runway 19R about 13.5 hours after departure and was towed to the apron. A large hole in the left hand wing root fairing was observed followed by discovery of penetration at the underside of the fuselage.
The aircraft was unable to depart for its return flight and is still on the ground in Brisbane about 17 hours after landing.
According to gossip inside the airline the damage occurred during takeoff from Dubai.
A Brisbane airport employee reported in a local interview that the crew advised they suspected a blown tyre on takeoff, emergency services were on standby for the landing.
quote:SCHIPHOL - SAS Scandinavian Airlines heeft in de Verenigde Staten de Chapter 11-procedure aangevraagd, een juridisch instrument voor reorganisatie. Dit gebeurt in reactie op een staking van piloten die maandagavond is begonnen. CEO Anko van der Werff zei dinsdagmorgen "geen andere keus" te hebben en riep het personeel op zich verder “constructief” in te zetten.
(...)
Ik kreeg eerder vandaag deze mail:quote:
Me dunkt meer nadelen dan voordelen.quote:Op vrijdag 8 juli 2022 16:12 schreef shiz het volgende:
Wat is eigenlijk daaruit ooit geworden... een NL luchthaven in zee?
quote:Airbus is nearing introduction of a new interior configuration standard for the A350 which will permit 10-abreast economy seating and potentially add 30 seats to the aircraft’s accommodation.
The densification change will allow the A350-1000 to carry “well over” 400 passengers in certain configurations, chief commercial officer Christian Scherer told FlightGlobal at the Farnborough air show.
He says the new standard provides “increased volume” inside the cabin which allows the airframer to “very comfortably” put a 10-abreast layout in economy, and provide 20-30 more seats depending on the pitch.
Scherer stresses that this is achieved “without compromising seat width”, and involves fitting such features as a slightly-reshaped cabin wall lining, so the walls are “pushed out a little bit”, providing additional interior width.
(...)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |