abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204743065
Daar bouwt Amazon ook zijn nieuwe HQ maar een zal niet met het ander te maken hebben lijkt me.
Jesus saves but death prevails.
  Moderator dinsdag 17 mei 2022 @ 07:22:52 #252
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204775681
Vanaf welk formaat moeten vliegtuigen eigenlijk zichtbaar zijn op Flightradar? Of is dat geen verplichting die apparatuur te hebben/in te schakelen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 17 mei 2022 @ 08:00:37 #253
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_204775828
Over heel NL heb je verschillende zones waar het gebruik van een transponder verplicht is boven 1200 voetjes AMSL.
Ook zweefvliegtuigen en microlights hebben zich daaraan te houden. Dus in principe kun je veel volgen, daarom maak ik vaak gebruik van https://globe.adsbexchange.com , dan heb je dat wegfilteren niet zo. Welke criteria ze volgen voor het wegfilteren... dat is een goede vraag. Maar in principe zie je tegenwoordig ook gewoon 2 of 4-seater SEP tuigjes. E.g.

The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_204776322
Het is okk mogelijk de transponder zo in te stellen dat ATC het wel kan zien, maar websites weer niet, PH-GOV en veel militaire toestellen, en de privéjets van VIP's
  Moderator dinsdag 17 mei 2022 @ 09:49:08 #255
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204776564
Blijkbaar waren ze op dat moment nog niet vertrokken. Wel ideaal, 8:18 waren ze geland en om 9:30 zaten ze hier al aan de koffie :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 17 mei 2022 @ 12:43:11 #256
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_204778188
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 07:22 schreef derLudolf het volgende:
Vanaf welk formaat moeten vliegtuigen eigenlijk zichtbaar zijn op Flightradar? Of is dat geen verplichting die apparatuur te hebben/in te schakelen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je kunt er als eigenaar van een kist voor kiezen om je gegevens niet te delen op Flightradar of adsbxc. Daarnaast is de dekking van beiden nog steeds niet 100%, of de kisten vliegen te laag om opgepikt te worden.
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
pi_204784787
twitter

Potverdorie..
  dinsdag 17 mei 2022 @ 23:16:22 #258
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_204784798
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 23:14 schreef Adrie072 het volgende:
[ twitter ]
Potverdorie..
Not this shit again :'(
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator woensdag 18 mei 2022 @ 20:06:35 #259
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_204792468
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2022 12:43 schreef Merlijn het volgende:

[..]
Je kunt er als eigenaar van een kist voor kiezen om je gegevens niet te delen op Flightradar of adsbxc. Daarnaast is de dekking van beiden nog steeds niet 100%, of de kisten vliegen te laag om opgepikt te worden.
Dat was bij deze kist niet het geval, ik had de vlucht tijd overschat.

Wat een bijzonder toestel overigens, een Piaggio P180 :D Propellers achter de vleugel, kleine vleugels waaraan de motor hangt, voorop ook nog een vleugel.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_204793744
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dat was bij deze kist niet het geval, ik had de vlucht tijd overschat.

Wat een bijzonder toestel overigens, een Piaggio P180 :D Propellers achter de vleugel, kleine vleugels waaraan de motor hangt, voorop ook nog een vleugel.
Heb ook nog wel eens met een vliegtuig gevlogen met een propeller voor en achter, een Cessna 337 Skymaster.
  donderdag 19 mei 2022 @ 08:03:46 #261
15334 Merlijn
Wait... whut?
pi_204796652
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dat was bij deze kist niet het geval, ik had de vlucht tijd overschat.

Wat een bijzonder toestel overigens, een Piaggio P180 :D Propellers achter de vleugel, kleine vleugels waaraan de motor hangt, voorop ook nog een vleugel.
Ah... de herriebak! :D
Leuk ding, maar een partij snerpend kabaal dat het apparaat maakt |:(
"To most people, the sky is the limit. To those who love aviation, the sky is home."
  donderdag 19 mei 2022 @ 10:10:44 #262
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_204797541
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2022 20:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Dat was bij deze kist niet het geval, ik had de vlucht tijd overschat.

Wat een bijzonder toestel overigens, een Piaggio P180 :D Propellers achter de vleugel, kleine vleugels waaraan de motor hangt, voorop ook nog een vleugel.
Ah, ik dacht al, het is dan of die Super King Air uit Polen ofzo, of die Avanti die uit geloof ik Oostende kwam zetten. :P
Zag er laatst ook nog eentje ergens landen. :D Tof ding. Ik ben op Eelde weleens op zoeen afgestapt en gevraagd of ik een kijkje mocht nemen, ik was verrast toen de piloot vertelde hoe hoog en snel die kist vliegen kon. Geloof net over 40.000' en Mach 0.7/net onder 400 knoopjes. Voor iets met 2 propellers vrij ongehoord.

Net ff gekeken welke dat geweest zijn kan, mij stond bij dat er vaker eentje was van 'TCN' met registratie ook PH-TCN... https://www.quotenet.nl/z(...)schuld-achter-50408/ woopsie, dat is Rudy wel alles weggevlogen. :|W
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 19 mei 2022 @ 10:18:27 #263
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_204797610
Een eckte herriebak met propellers is de Airbus A400m. Man man man, toen ik in NL woonde kwam er vaak eentje over zetten... in cruise hè, niet eens laag bij het stijgen ofzo, maar die kun je meteen identificeren aan het geluid. :Y Of dat handig is voor een militaire kist... _O- zien ze je misschien niet op de radar (naja, zo stealth is 'ie niet), maar horen ze je wel.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_204803649
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 10:18 schreef shiz het volgende:
Een eckte herriebak met propellers is de Airbus A400m. Man man man, toen ik in NL woonde kwam er vaak eentje over zetten... in cruise hè, niet eens laag bij het stijgen ofzo, maar die kun je meteen identificeren aan het geluid. :Y Of dat handig is voor een militaire kist... _O- zien ze je misschien niet op de radar (naja, zo stealth is 'ie niet), maar horen ze je wel.
+1.

En de Antonov An-12. En de A330 met RR motoren.
De KC-135's komen hier nu regelmatig overzetten en die hoor je niet/nauwelijks, maar als er weer een A330 met RR's overvliegt hoor je dat luid en duidelijk.
pi_204807626
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2022 08:03 schreef Merlijn het volgende:

[..]
Ah... de herriebak! :D
Leuk ding, maar een partij snerpend kabaal dat het apparaat maakt |:(
Ja maf ding, die kwam hier van de week ook over, ik denk wat hoor ik nou voor raar geluid? Totaal anders dan wat er normaal overkomt richting de Kaagbaan.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_204854986
Vandaag was de aandeelhoudersvergadering van AF/KLM.
Daar hebben ze ook beelden getoond van wat de nieuwe business class in de KLM 777's moet worden en de nieuw te introduceren premium economy in de 787 en 777:



En de 4 resterende 747 vrachttoestellen hebben hun langste tijd gehad.
"these aircraft will have to be replaced in the short term, so we will be looking at what some of those solutions could be" aldus Ben Smith.

pi_204855125
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 23:17 schreef Iemand91 het volgende:
Vandaag was de aandeelhoudersvergadering van AF/KLM.
Daar hebben ze ook beelden getoond van wat de nieuwe business class in de KLM 777's moet worden en de nieuw te introduceren premium economy in de 787 en 777:

[ afbeelding ]

En de 4 resterende 747 vrachttoestellen hebben hun langste tijd gehad.
"these aircraft will have to be replaced in the short term, so we will be looking at what some of those solutions could be" aldus Ben Smith.

[ afbeelding ]
Ik las vandaag een stuk waarin iemand van SAS beweerde dat er wereldwijd een overschot is aan widebodies. Je zou denken dat er dan wel toestellen beschikbaar zijn die omgebouwd kunnen worden voor vrachtvervoer.
pi_204855164
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2022 23:38 schreef lyolyrc het volgende:
Ik las vandaag een stuk waarin iemand van SAS beweerde dat er wereldwijd een overschot is aan widebodies. Je zou denken dat er dan wel toestellen beschikbaar zijn die omgebouwd kunnen worden voor vrachtvervoer.
Men begint momenteel volop aan het (starten van) ombouwen van 777-300ER's naar vrachttoestellen.
  woensdag 25 mei 2022 @ 00:01:35 #269
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_204855197
Met het oog op fleet commonality binnen KLM lijkt me de 777F een no-brainer?
  vrijdag 27 mei 2022 @ 22:48:48 #270
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_204885879
Vliegen met een 46 jaar oude B727.
En een Afrikaanse luchthaven met oudere vliegtuigtypes.

pi_204941140
Het is vandaag de eerste dag van het Platinum Jubilee of Elizabeth II weekend.
Ook het jaarlijkse Trooping the Colour valt hiermee samen.

Onderdeel daarvan is Platinum Jubilee flypast over Buckingham Palace.
Meer dan 70 vliegtuigen zullen meedoen tijdens de flypast die meer dan 6 minuten zal duren.
Onder meer de Wildcat, Merlin en Apache, Puma en Chinook helikopters, de Battle of Britain Memorial Flight met de Avro Lancaster (1 van de 2 vliegwaardige ter wereld), 3 Spitfires en 2 Hurricanes.
Gevolgd door RAF Hercules, Airbus A400M Atlas en Boeing C-17 Globamaster, Voyager, Typhoon en F-35 Lightning.

En natuurlijk traditioneel afgesloten met de RAF Red Arrows.

De flypast over Buckingham Palace staat gepland voor 13:00 uur (14:00 Nederlandse tijd).

Livestream: Big Jet TV is erbij met een livestream: YouTube: The Queen's Platinum Jubilee Flypast - Live!
En ik neem aan de BBC ook, die zenden nu op BBC1 de Platinum Jubilee uit.



[ Bericht 10% gewijzigd door Iemand91 op 02-06-2022 12:17:51 ]
  donderdag 2 juni 2022 @ 15:02:06 #273
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_204942718
Moet een gaaf gezicht zijn geweest als je het kon zien, vooral die oude warbirds. ^O^
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_204961166
Mooi overzichtje.
twitter
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 4 juni 2022 @ 16:25:22 #275
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_204961311
Op zit wel gek dat Air France en KLM als twee aparte entiteiten worden weergegeven in deze lijst
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_204961992
Ben vandaag in dit museum in Bologna op bezoek geweest:

MUSEUM FOR THE MEMORY OF USTICA
https://www.museomemoriaustica.it/

Ik had nog niet eerder van deze vliegramp gehoord, wel een aanrader om te bezoeken wanneer je in de buurt bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2022 17:35:34 ]
pi_204962356
twitter

Getwitter op twitter over Schiphol, niet positief.
pi_205070949
Defensie vindt opvolger voor C-130 Hercules
quote:
Defensie heeft in de C-390M van de Braziliaanse fabrikant Embraer een opvolger gevonden voor de C-130H Hercules. De bedoeling is dat het eerste nieuwe transportvliegtuig in 2026 in Nederland aankomt. Dat schrijft staatssecretaris Christophe van der Maat vandaag aan de Tweede Kamer.

De 4 C-130’s van Defensie hebben het eind van hun levensduur bereikt. Aanvankelijk was het de bedoeling er nog tot minimaal 2031 mee te blijven vliegen, maar ze zijn steeds minder vaak inzetbaar door mankementen. In 2020 werd daarom besloten ze toch te vervangen.

Waar aanvankelijk het plan was om 4 nieuwe toestellen te verwerven, worden dat er 5. Er is behoefte aan meer vlieguren, schrijft Van der Maat. Hij verwijst naar de evacuaties in Afghanistan in 2021 en de drastisch veranderde veiligheidssituatie aan de oostflank van Europa. “Die hebben het belang van gegarandeerde beschikbaarheid aan transportcapaciteit voor de krijgsmacht onderstreept. Met een uitbreiding van 2.400 naar 4.000 vlieguren, zijn eenheden beter en vaker te ondersteunen. Ook draagt Nederland bij aan het invullen van een Europees tekort. Verder komt extra transportcapaciteit ten goede aan de snelheid om te reageren bij calamiteiten.”

Eisen
Defensie stelde verschillende eisen aan de opvolger van de C-130. Uit onderzoek kwam de C-390M er beter uit dan de C-130J van Lockheed Martin, die als alternatief werd gezien. Zo is de beschikbaarheid van de C-390M hoger, scoort het toestel beter op een aantal operationele en technische eisen en heeft het minder onderhoud nodig. Bovendien kan de C-390M met 4 toestellen al voldoen aan de minimale eis van 2.400 vlieguren. De C-130J heeft daar 5 toestellen voor nodig.

De bedoeling is dat de C-390M ook deelneemt aan het European Air Transport Command. Dit is een samenwerkingsverband op het gebied van luchttransport van 7 Europese landen. De C-390M eraan toevoegen komt de pooling and sharing van capaciteiten in Europees verband te goede. Dit gebeurt met gelijksoortige maar ook verschillende typen transportvliegtuigen.

Kosten
Doordat Defensie meer vlieguren wil maken, gaan ook de geschatte kosten omhoog. Aanvankelijk werd uitgegaan van ¤ 250 miljoen tot ¤ 1 miljard. Dat wordt nu tussen ¤ 1 miljard en ¤ 2,5 miljard.
  vrijdag 17 juni 2022 @ 11:24:11 #280
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_205073194
Wel apart dat NL zo maar durft af te wijken van de standaard... heeft Biden al met Rutte gebeld?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
pi_205092498
Da`s een mooi-tje om te spotten!

https://www.flightradar24.com/TLJ602H/2c4f39dc
pi_205217217
Incident: Emirates A388 at Dubai and Brisbane on Jul 1st 2022, gear and fuselage damage
quote:
An Emirates Airbus A380-800, registration A6-EVK performing flight EK-430 from Dubai (United Arab Emirates) to Brisbane,QL (Australia), departed Dubai's runway 30L, climbed to initially FL310 and up to FL390. On approach to Brisbane the crew advised ATC they were suspecting they blew a tyre on takeoff and requested emergency services on standby. The aircraft landed on Brisbane's runway 19R about 13.5 hours after departure and was towed to the apron. A large hole in the left hand wing root fairing was observed followed by discovery of penetration at the underside of the fuselage.

The aircraft was unable to depart for its return flight and is still on the ground in Brisbane about 17 hours after landing.

According to gossip inside the airline the damage occurred during takeoff from Dubai.

A Brisbane airport employee reported in a local interview that the crew advised they suspected a blown tyre on takeoff, emergency services were on standby for the landing.

  zondag 3 juli 2022 @ 14:53:26 #283
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_205221825
Das een aardig gaatje :X
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 3 juli 2022 @ 15:14:35 #284
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_205222035
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2022 14:53 schreef flipsen het volgende:
Das een aardig gaatje :X
Zo opgelost met wat tape :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_205240473
Na A380's van Air France, Emirates en Singapore Airlines, is men nu ook begonnen aan de sloop van een van Qantas.

VH-OQF "Charles Kingsford Smith", geleverd aan Qantas in januari 2010, op 23 maart 2020 uit de vloot gehaald en op 14 juli dat jaar in Victorville opgeslagen.

Qantas heeft 12 A380's, 10 zijn/zullen terug keren in de vloot.



https://twitter.com/ShorealoneFilms/status/1541927071361904640
  Moderator maandag 4 juli 2022 @ 22:27:08 #286
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205240618
Lufthansa neemt ze overigens weer op in de vloot ^O^
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_205243746
PILOTEN SAS STAKEN, DIRECTIE VRAAGT IN REACTIE ‘FAILLISSEMENT’ AAN IN DE VS
quote:
SCHIPHOL - SAS Scandinavian Airlines heeft in de Verenigde Staten de Chapter 11-procedure aangevraagd, een juridisch instrument voor reorganisatie. Dit gebeurt in reactie op een staking van piloten die maandagavond is begonnen. CEO Anko van der Werff zei dinsdagmorgen "geen andere keus" te hebben en riep het personeel op zich verder “constructief” in te zetten.

(...)
  dinsdag 5 juli 2022 @ 11:50:06 #288
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_205243834
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator dinsdag 5 juli 2022 @ 18:09:38 #289
45833 crew  Fogel
pi_205247259
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2022 11:50 schreef flipsen het volgende:
@:Fogel
Ik kreeg eerder vandaag deze mail:

Dear Fogel,

At SAS, we are proud of the role we play in serving our members and helping our communities across Scandinavia stay connected. We have spent the last months working to strengthen our financial position and become an even better airline for you. Today, we are taking decisive steps to accelerate our transformation.

I wanted to reach out directly to you as a EuroBonus member, to let you know about the actions we are taking to make SAS a stronger competitor in the global aviation industry as passengers continue returning to the sky:

• SAS and certain of its subsidiaries have voluntarily filed for Chapter 11, a legal process for financial restructuring in the U.S. that will enable us to implement key elements of our SAS FORWARD transformation plan. Many large airlines based outside of the U.S. have successfully used this process over the years to reduce their costs.

• We plan no changes to EuroBonus. You can continue to earn points as before and use your points for flights with SAS and partner airlines or with other partners. You can also continue to enjoy your usual EuroBonus benefits.

• This process is expected to have no impact on our customers and hence no impact on your membership status.

• There are no changes to our flight schedule because of this process. Your current bookings remain in effect, and you will be notified as usual of any changes to our scheduled departures although the ongoing SAS Scandinavia pilots’ unions strikes will continue to impact the flight schedule.

• You can continue to book flights online at flysas.com or through our mobile app. Additionally, you can continue using tickets, vouchers, and gift cards already purchased.

We will keep you informed as we make progress. Additional information about this process is available at SAS' website.

We are proud of our legacy as Scandinavia’s leading airline. We value our relationship and look forward to continuing to serve you for years to come.

Thank you for your continued loyalty.

Sincerely,

Anko van der Werff
President & Chief Executive Officer, SAS
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_205270626
Smooth!
pi_205277411
Vandaag is op de luchthaven van Hong Kong de 3e baan in gebruik genomen.
De eerste commerciële vlucht die er gebruik van maakte was CX3251, een Cathay Pacific Cargo 747-400F uit Shanghai.





Interessant feitje; op de zeer vroege ochtend van 6 juli 1998 was het ook een Cathay Pacific 747 die de laatste commerciële vlucht uitvoerde vanaf de voorganger van deze luchthaven - Kai Tak - CX251 naar London Heathrow.
En het was ook een Cathay 747 die de eerste commerciële vlucht uitvoerde op de nieuwe luchthaven - Chek Lap Kok - non-stop vanuit New York JFK; destijds de allereerste non-stop vlucht vanuit New York naar Hong Kong, met 15 uur en 35 minuten destijds ook de langste commerciële vlucht ooit met een vlucht over de Noordpool.
  vrijdag 8 juli 2022 @ 16:12:01 #292
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_205277635
Wat is eigenlijk daaruit ooit geworden... een NL luchthaven in zee?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_205283082
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2022 16:12 schreef shiz het volgende:
Wat is eigenlijk daaruit ooit geworden... een NL luchthaven in zee?
Me dunkt meer nadelen dan voordelen.
  vrijdag 15 juli 2022 @ 16:25:57 #294
182182 spapaars
Ver onder het NAP
  zondag 17 juli 2022 @ 10:23:36 #295
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_205366036
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  Moderator zondag 17 juli 2022 @ 12:19:05 #296
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_205366982
Met die vliegtuigen zijn ook wel al redelijk oud en op Wikipedia staan van de laatste 15 jaar toch wel best wat incidenten... -O-
Kranplätze müssen verdichtet sein
  maandag 18 juli 2022 @ 19:57:41 #297
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_205381692
twitter

Gaat om een Fokker 50, 5Y-JXN, in 1992 geleverd aan Lufthansa Citylines en daarna een hele boek vol aan eigenaren gehad.
pi_205417826
Airbus reshapes A350 cabin to accommodate up to 30 more seats
quote:
Airbus is nearing introduction of a new interior configuration standard for the A350 which will permit 10-abreast economy seating and potentially add 30 seats to the aircraft’s accommodation.

The densification change will allow the A350-1000 to carry “well over” 400 passengers in certain configurations, chief commercial officer Christian Scherer told FlightGlobal at the Farnborough air show.

He says the new standard provides “increased volume” inside the cabin which allows the airframer to “very comfortably” put a 10-abreast layout in economy, and provide 20-30 more seats depending on the pitch.

Scherer stresses that this is achieved “without compromising seat width”, and involves fitting such features as a slightly-reshaped cabin wall lining, so the walls are “pushed out a little bit”, providing additional interior width.

(...)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')