Inderdaad de staart. Sowieso het verticale deel, mogelijk ook het horizontale deel. En daarmee is het vliegtuig zo goed als onbestuurbaar.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 09:40 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Dat iets is dan de staart of zien jullie wat anders?
Hoe kan zoiets op 10k hoogte midden in de vlucht plotseling afbreken? Als dat echt het geval is dan vrees ik dat Boeing er nog/weer een heel groot probleem bij heeft. Zou zoiets op de flight recorders geregistreerd worden?quote:Op dinsdag 22 maart 2022 07:48 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Yep. Als deze foto echt van de MU5735 is, dan weten we in ieder geval waarom hij gecrashed is. Ik kan alleen niet goed zien of zijn horizontal stabilizer ook helemaal weg is. Lijkt wel zo, he?
Tsja, dat is op dit moment de grote vraag. De flightrecorder zal niet een structural failure registreren, maar het is mogelijk wel af te lezen uit de flightparameters.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 10:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Hoe kan zoiets op 10k hoogte midden in de vlucht plotseling afbreken? Als dat echt het geval is dan vrees ik dat Boeing er nog/weer een heel groot probleem bij heeft. Zou zoiets op de flight recorders geregistreerd worden?
In Amerika wel eens iets soortgelijks gebeurd door een piloot die volle rudder uitslagen heen en weer gaf waar het vliegtuig niet op gebouwd is. Brak gewoon het hele ruddervlak af.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 10:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Hoe kan zoiets op 10k hoogte midden in de vlucht plotseling afbreken? Als dat echt het geval is dan vrees ik dat Boeing er nog/weer een heel groot probleem bij heeft. Zou zoiets op de flight recorders geregistreerd worden?
Maar dat zou dan in ieder geval wel op de recorders staan.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 11:24 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
In Amerika wel eens iets soortgelijks gebeurd door een piloot die volle rudder uitslagen heen en weer gaf waar het vliegtuig niet op gebouwd is. Brak gewoon het hele ruddervlak af.
Zeker.quote:Op dinsdag 22 maart 2022 11:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar dat zou dan in ieder geval wel op de recorders staan.
Vlucht: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/oo-abb#2b455126quote:This Saturday morning, the last commercial Air Belgium flight operated by an Airbus A340-300 landed at Charleroi airport, coming from Fort-de-France, Martinique, and Pointe--Pitre, Guadeloupe, French Antilles. Future flights will be operated by the airline’s newly acquired A330neo aircraft.
At 09:49 on 26 March, Air Belgium flight KF5961, the last Airbus A340-300 flight from Fort-de-France and Pointe--Pitre, landed at Brussels South Charleroi Airport with a delay of half an hour. The aircraft registered OO-ABB will in the future be replaced by the new A330-900s. Three other A340-300 aircraft had been retired earlier by Air Belgium.
Air Belgium currently has two A330-900s in its fleet, but intends to lease two more in order to develop its network from both Brussels and Charleroi airports.
The four A340-300s, formerly with Finnair, were the first aircraft in Air Belgium’s fleet. The intention was to fly them to Hong Kong and other destinations in China. If Hong Kong was served for a few months, other destinations failed to materialise and Air Belgium changed its strategy, aiming at Caribbean destinations. The surge in oil prices compelled the airline to look at more fuel-efficient aircraft, hence the choice of the A330neo to replace the gas-guzzling A340.
https://avherald.com/h?article=4f719c2d&opt=257quote:A DHL Air Boeing 757-200, registration HP-2010DAE performing flight D0-7216 from San Jose (Costa Rica) to Guatemala City (Guatemala) with 2 crew, was climbing out of San Jose's runway 07 at about 09:40L (15:40Z) when the crew stopped the climb at about FL210 declaring Mayday due to a hydraulic failure. The aircraft entered a hold while the crew worked the related checklists. The aircraft subsequently returned for an approach to runway 07 about 50 minutes after departure. After touchdown at 10:24L (16:24Z) the crew lost control of the aircraft, which spun around and went off the runway causing the aircraft to break up into two parts, both main gear struts collapsed. The crew was able to exit the aircraft without serious injuries.
quote:Air France Boeing 777 suffers control problems on approach to Paris
ze zijn low-cost for a reason. Prima voor de city tripjes. Geen franje... Bizar korte turnaround tijden; 20 minuten en afgedwongen bij de luchthavens door hun grootte. Ik verwacht nog wel dat EasyJet en WizzAir samen gaan om tegen RA op te kunnen...quote:Op woensdag 13 april 2022 09:29 schreef derLudolf het volgende:
Afgelopen vrijdag met Transavia gevolgen en zondag met Ryanair. Ik vlieg naar weinig, maar als je zo kort achter elkaar met ze vliegt merk je toch wel het verschil zeg. Die stoelen bij RA zijn een stuk minder.
Transavia was ook low-cost in mijn beleving maar ja RA is nog wel wat minder.quote:Op woensdag 13 april 2022 11:57 schreef Merlijn het volgende:
[..]
ze zijn low-cost for a reason. Prima voor de city tripjes. Geen franje... Bizar korte turnaround tijden; 20 minuten en afgedwongen bij de luchthavens door hun grootte. Ik verwacht nog wel dat EasyJet en WizzAir samen gaan om tegen RA op te kunnen...
Mjah definieer minder. Als ik voor drie tientjes naar praag kan vliegen met RYA, stel ik ook geen eisen. Da's gewoon verwachtingsmanagement - zij brengen mij voor een habbekrats naar mijn bestemming, dan ga ik niet moeilijk doen over dat lauwe kopje koffie wat ik gewend ben...quote:Op woensdag 13 april 2022 12:08 schreef Piles het volgende:
Easyjet / Wizz / Transavia zijn m.i. lowcost idd, maar RA is buitencategorie (dus lowlowcost) wat mij betreft
RA is echt kut, maar Easy/Transavia prima voor de korte vluchten.
Dat is zeker waarquote:Op woensdag 13 april 2022 13:26 schreef Merlijn het volgende:
[..]
Mjah definieer minder. Als ik voor drie tientjes naar praag kan vliegen met RYA, stel ik ook geen eisen. Da's gewoon verwachtingsmanagement - zij brengen mij voor een habbekrats naar mijn bestemming, dan ga ik niet moeilijk doen over dat lauwe kopje koffie wat ik gewend ben...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |