abonnement Unibet Coolblue
pi_201166960
Johan Remkes moet het gaan doen nu als het aan de VVD ligt.

Ik wens de beste man veel succes :D
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_201167027
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 14:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Johan Remkes moet het gaan doen nu als het aan de VVD ligt.

Ik wens de beste man veel succes :D
Maarten van Rossem: 'Als je problemen hebt in Nederland bel je Remkes. Is bijvoorbeeld je bungalowtent weggewaaid, bel Remkes, komt het helemaal goed.'

:B .
pi_201167038
Tis goffedomme ondankbaar werk, bij deze formatie betrokken zijn :P
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  woensdag 1 september 2021 @ 15:01:46 #159
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_201167090
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 12:52 schreef DarkwingDuck het volgende:
Het wordt mij vrij duidelijk dat de mensen in dit topic vrij veel weerstand hebben tegen een nieuwe verfrissende conservatieve partij. Wat op momenten hilarische reacties oplevert. Een soort frontpage enkel dan progressief (minus de inclusie).
Een conservatieve partij "verfrissend" noemen... :?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 september 2021 @ 15:03:10 #160
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201167104
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 13:50 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Nu zou er ook weer een ministerie van Wonen moeten komen, althans, dat hoorde je veel voor de verkiezingen. Dus zou je nog een minister + stas erbij krijgen. :P
Die komt er niet. Vergeet het maar.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_201167124
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 14:42 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]
Als dat het geval zou zijn dan hoeven ze niet mee te doen in een kabinet wat vrijwel zeker het einde niet gaat halen en met interne problemen binnen het CDA. Laat de VVD dan maar de kastanjes uit het vuur halen.
Nee, dat klopt. Maar dat ze meedoen komt denk ik ook omdat Hoekstra en Rutte elkaar heel goed liggen, (onderschat de kracht van persoonlijke verhoudingen niet), de bestuurlijke inslag van het CDA, en ambities van CDA prominenten.

Op de lange termijn zou het wellicht slimmer zijn inderdaad de VVD de kastanjes uit het vuur te halen, en de volgende verkiezingen met een sterke "premiers kandidaat" de verkiezingen in te gaan.
pi_201167161
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 13:49 schreef Hanca het volgende:
Mail van Segers:
[..]
Vooral een interessant inkijkje in de proeve van een regeerakkoord van VVD en D66.
Mail van Kaag:
quote:
Beste capricia,

De weigering van VVD en CDA om het inhoudelijke gesprek aan te gaan met het blok van PvdA en GroenLinks vind ik meer dan betreurenswaardig.



GroenLinks en PvdA hebben veel stappen gezet om deelname aan een kabinet mogelijk te maken. Daar heb ik respect voor. De twee fracties zijn één formatiefractie geworden die bereid is om één handtekening te zetten onder het coalitieakkoord. Een mooie en moedige stap.



Wij hebben als Democraten ook gerespecteerd dat VVD en CDA in deze formatie elkaar vasthouden.

Pogingen om de impasse te doorbreken

Onze inzet is steeds geweest: een stabiele, brede meerderheidscoalitie met nieuw elan en met een zo progressief mogelijke blik op wat Nederland nu nodig heeft. Om die reden is onze voorkeur een kabinet met VVD, CDA, PvdA en GL. En om de impasse te doorbreken, heb ik eerder deze formatie – voor de zomer – al voorgesteld om de ChristenUnie daar nog aan toe te voegen voor een breed zespartijenkabinet. Dat is toen door VVD en CDA geblokkeerd.



Het document op hoofdlijnen waar wij met de VVD aan hebben gewerkt was bedoeld om de formatie een stap verder te brengen. En het leek erop dat dit ook zou gebeuren. Genoeg partijen – met uitzondering van de ChristenUnie – waren positief genoeg over het stuk om inhoudelijk door te willen praten.



Maar nu stokt het toch. De politieke wil ontbreekt. Op een moment dat brede samenwerking tussen links en rechts nodig is voor de grote opgaven waar we voor staan.



Het is nu aan de informateur om haar eindverslag te schrijven, zodat het Kamerdebat kan plaatsvinden over hoe nu verder. Ik kijk vooral naar de VVD, de grootste partij, om verantwoordelijkheid te nemen voor het proces.

We weten waar we het voor doen

Ik probeer jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden van hoe het nu verder gaat. Want jullie weten waar we het voor doen. Een ultieme versnelling in het Nederlandse klimaatbeleid en de verbetering van het onderwijs, zodat alle kinderen een eerlijke kans krijgen in het leven. Het smeden van een kabinet dat dit tot uitgangspunt neemt is ons veel waard. En ik zal daar alles voor blijven geven.



Extra bijpraatsessie over de formatie

Morgenavond – woensdag 1 september – om 19.00 uur praat Rob Jetten je kort bij in een extra ingelaste bijpraatsessie over de formatie. Helaas kan ik daar zelf niet bij zijn, omdat ik de komende dagen als minister van Buitenlandse Zaken afreis naar de regio Afghanistan. Ik zal daar gesprekken voeren over mogelijkheden om Nederlanders en Afghanen die voor Nederland gewerkt hebben en gevaar lopen, in veiligheid te kunnen brengen.


Ik hoop dat je morgenavond aansluit bij het online gesprek met Rob.



Hartelijke groet,


Sigrid Kaag
Definitely not CIA
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 september 2021 @ 15:14:16 #163
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201167218
D66 - CDA - SP - GL - PvdA - CU - PvdD een optie?

De VVD is overduidelijk het grote probleem, dus gooi dat rechtse maar gewoon weg en zoek verder een balans tussen progressief en conservatief.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_201167245
Sinds Kaag in Den Haag is verschenen, komt er daar niets meer van de grond. Die vrouw is een obstakel dat elke samenwerking onmogelijk maakt.
pi_201167248
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 15:14 schreef Nattekat het volgende:
D66 - CDA - SP - GL - PvdA - CU - PvdD een optie?

De VVD is overduidelijk het grote probleem, dus gooi dat rechtse maar gewoon weg en zoek verder een balans tussen progressief en conservatief.
Het CDA gaat niet zonder de VVD regeren.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_201167269
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 15:14 schreef Nattekat het volgende:
D66 - CDA - SP - GL - PvdA - CU - PvdD een optie?

De VVD is overduidelijk het grote probleem, dus gooi dat rechtse maar gewoon weg en zoek verder een balans tussen progressief en conservatief.
Waarom zou de CDA dit doen? Dit zou wel mijn voorkeur hebben, maar acht de kans dat de CDA hier in meegaat nihil.
pi_201167313
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 15:14 schreef Nattekat het volgende:
D66 - CDA - SP - GL - PvdA - CU - PvdD een optie?

De VVD is overduidelijk het grote probleem, dus gooi dat rechtse maar gewoon weg en zoek verder een balans tussen progressief en conservatief.
Ik denk dat CDA eerder het probleem is, of preciezer: Hoekstra.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201167341
Is herverkiezingen geen optie? Want schijnbaar gaan ze hier niet uitkomen en weer een formatie van 225 dagen of meer hoeft niet

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-09-2021 15:36:00 ]
pi_201167403
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 15:23 schreef Emmerdeur het volgende:
Is herverkiezingen geen optie? Want schijnbaar gasn ze hier nit uitkomen en weer een formatie van 225 dagen of meer hoeft niet
Herverkiezingen helpen niks. Je bent alleen minstens 4 maanden verder en dan nog moeten dezelfde 6 partijen bij elkaar gaan zitten. Hooguit dat er dan zeker 5 nodig zijn, omdat CDA fors verliest en waarschijnlijk ook VVD en D66 wel wat verliezen.

Wel krijg je dan meer BBB, meer JA21, meer Volt en misschien meer Bij1 in de kamer. Maar de formatie schiet daar niks mee op.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 september 2021 @ 15:28:52 #170
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201167423
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 15:18 schreef papert het volgende:

[..]
Waarom zou de CDA dit doen? Dit zou wel mijn voorkeur hebben, maar acht de kans dat de CDA hier in meegaat nihil.
Ze vormen met CU en in mindere mate SP een conservatief blok en hebben tevens met het ontbreken van de VVD meer ruimte om hun eigen stempel erop te drukken. Rechts vind ik het CDA echt totaal niet, dus helemaal uitgesloten is het dan niet.

Over rechts is gewoon onmogelijk, daarvoor kan je niet om de PVV heen. Dwars door het midden is nu mislukt, dus dat is sowieso geen optie meer.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator woensdag 1 september 2021 @ 15:30:06 #171
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201167443
Remkes wordt nu als suggestie geopperd als informateur.

Goeie vent wel, heeft het in Limburg uiteindelijk ook wel voor elkaar gekregen. Maar ook voor hem zal nog veel afhangen van de opdracht die hij meekrijgt, en de of de mate van onwil afneemt.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  woensdag 1 september 2021 @ 15:30:26 #172
3542 Gia
User under construction
pi_201167450
We moeten gewoon af van zoveel partijen. Er is onderhand voor elke issue een partij.
pi_201167453
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 15:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Rechts vind ik het CDA echt totaal niet,
Dat is dan toch wel opvallend, Hoekstra is zo ongeveer een kopie van Zijlstra. Buma was ook echt heel erg rechts.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator woensdag 1 september 2021 @ 15:32:17 #174
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201167471
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 15:30 schreef Gia het volgende:
We moeten gewoon af van zoveel partijen. Er is onderhand voor elke issue een partij.
Allicht. Maar dat is eigenlijk ook het falen van de huidige politieke generatie, (door de oa. kadaverdiscipline) is er weinig ruimte voor verschillende geluiden binnen een partij, waardoor ze dus moeilijk diverse groepen aan zich binden.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Moderator woensdag 1 september 2021 @ 15:33:38 #175
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201167485
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 15:28 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ze vormen met CU en in mindere mate SP een conservatief blok en hebben tevens met het ontbreken van de VVD meer ruimte om hun eigen stempel erop te drukken. Rechts vind ik het CDA echt totaal niet, dus helemaal uitgesloten is het dan niet.

Over rechts is gewoon onmogelijk, daarvoor kan je niet om de PVV heen. Dwars door het midden is nu mislukt, dus dat is sowieso geen optie meer.
In programma misschien niet, maar hoe ze zich in dit soort situaties opstellen de laatste 10 jaar, zijn ze soms rechtser dan VVD. En dan ook nog eens met een moraliserend vingertje erbovenop.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_201167488
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 15:30 schreef Gia het volgende:
We moeten gewoon af van zoveel partijen. Er is onderhand voor elke issue een partij.
Als het maar niet met een kiesdrempel is, want als er iets slecht is voor het vertrouwen in de politiek is mensen hun vertegenwoordiging afpakken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201167526
Nieuwe verkiezingen is niet mogelijk?
  woensdag 1 september 2021 @ 15:36:40 #178
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_201167532
Remkes als informateur. Ik vraag me af of VVD/CDA met hun lachwekkende houding hadden durven komen tegenover Remkes bij de zoektocht naar een meerderheidscoalitie. Die heeft een lagere tolerantiegrens voor bullshit dan Hamer.
  Moderator woensdag 1 september 2021 @ 15:36:42 #179
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201167534
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 15:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als het maar niet met een kiesdrempel is, want als er iets slecht is voor het vertrouwen in de politiek is mensen hun vertegenwoordiging afpakken.
Fusietjes pvda-GL, CDA-VVD, PVV-Ja21. Hatseflats. :7 8-)
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  woensdag 1 september 2021 @ 15:37:02 #180
3542 Gia
User under construction
pi_201167538
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 15:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als het maar niet met een kiesdrempel is, want als er iets slecht is voor het vertrouwen in de politiek is mensen hun vertegenwoordiging afpakken.
Weet jij andere manieren dan?

Ik zou inzetten op 2 verkiezingsronden en dat alleen de 8 grootste partijen mee mogen doen aan de daadwerkelijke verkiezingen. Verwacht dat er veel kleine partijen op zullen willen gaan in hun grotere broertjes, of vele kleintjes die samen misschien net bij de grootste 8 kunnen horen. Dit samengaan moet dan wel voor de eerste ronde, lijkt me.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 1 september 2021 @ 15:37:54 #181
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201167552
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 15:36 schreef ijs_beer het volgende:

[..]
Fusietjes pvda-GL, CDA-VVD, PVV-Ja21. Hatseflats. :7 8-)
JA21 en VVD lijken meer op elkaar dan de twee alternatieven waar jij mee komt :P

CDA-PVV dus.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator woensdag 1 september 2021 @ 15:41:45 #182
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201167625
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 15:37 schreef Nattekat het volgende:

[..]
JA21 en VVD lijken meer op elkaar dan de twee alternatieven waar jij mee komt :P

CDA-PVV dus.
Ook goed. Done deal. ;)
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_201167643
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 15:27 schreef Hanca het volgende:

[..]
Herverkiezingen helpen niks. Je bent alleen minstens 4 maanden verder en dan nog moeten dezelfde 6 partijen bij elkaar gaan zitten. Hooguit dat er dan zeker 5 nodig zijn, omdat CDA fors verliest en waarschijnlijk ook VVD en D66 wel wat verliezen.

Wel krijg je dan meer BBB, meer JA21, meer Volt en misschien meer Bij1 in de kamer. Maar de formatie schiet daar niks mee op.
Mag toch onderhand denken dat de uitslag idd anders zal zijn en kleinere partijen groter worden. Ook is misschien een vernieuwing van de zittende mensen nodig. Want we zitten nog steeds met de zelfde falende anders.
pi_201167652
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 15:36 schreef Nober het volgende:
Nieuwe verkiezingen is niet mogelijk?
Wat hebben we aan nieuwe verkiezingen? Het politieke landschap is alleen maar verdeeld en VVD en D66 zijn nog steeds de grootste. Je gaat dus formeren met dezelfde partijen.

Trage formatiezomer stoot kiezer niet af: onderhandelende partijen hebben zelfde aantal zetels als voor het reces
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_201167700
quote:
0s.gif Op woensdag 1 september 2021 15:37 schreef Gia het volgende:

[..]
Weet jij andere manieren dan?
Ja, problemen oplossen. PvdD zei bij oprichting al dat ze zichzelf onnodig hoopten te maken doordat iedereen zou inzien hoe belangrijk het is om zorgvuldig met de natuur om te gaan. Bij1 was er zonder de discriminatie door de overheid nooit geweest.

En op zich is het geen probleem als er een 15 of 20tal zetels worden bezet door kleine partijen die vooral 1 of 2 onderwerpen belangrijk vinden of een bepaalde achterban vertegenwoordigen. Dat is prima. Dan voelen die mensen zich ook vertegenwoordigd en belangrijker: ze hebben een partij om te bellen/mailen als ze problemen met de overheid hebben. Dan kun je een volgende toeslagenaffaire voorkomen. En ze merken soms iets op wat een knelpunt is voor hun achterban, zonder dat de andere partijen dat door hebben.

Het probleem zijn een paar grote onwerkbare partijen (PVV, SP), maar vooral ook wat Segers beschrijft: dat het midden zich in graaft en niet naar elkaar toe wil komen. Inhoudelijk staan GL en VVD helemaal niet extreem ver van elkaar af, maar blijkbaar is het toch te groot.

Dat is het probleem. Als je 3 partijen hebt en die hebben ieder 50 zetels hebben en die willen niet samenwerken, schiet het ook niet op.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_201167734
quote:
1s.gif Op woensdag 1 september 2021 15:42 schreef Emmerdeur het volgende:

[..]
Mag toch onderhand denken dat de uitslag idd anders zal zijn en kleinere partijen groter worden. Ook is misschien een vernieuwing van de zittende mensen nodig. Want we zitten nog steeds met de zelfde falende anders.
VVD gaat Rutte niet dumpen, D66 gaat Kaag niet dumpen, PvdA gaat Ploumen denk ik niet dumpen, GL gaat Klaver niet dumpen en CDA gaat Hoekstra echt niet aan de kant schuiven voor een nieuwe lijsttrekkersverkiezing. Dus nee, je krijgt geen andere namen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')