abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201152076
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 12:53 schreef Dutchguy het volgende:
Kaag had destijds de motie van wantrouwen tegen Rutte moeten steunen. Dan was het grootste obstakel, Rutte zelf, weg en voltooid verleden tijd geweest.
Dan was in een week waarin moest worden besloten over het openen van scholen, de avondklok en midden in een piek van de pandemie het land letterlijk onbestuurbaar geworden. Er had dan gewoon geen regering meer gezeten. VVD had echt niet vrolijk doorgepraat terwijl je hun leider tegen zijn zin weg jaagt.

Verder zou VVD dan natuurlijk nog veel harder zijn geweest bij deze formatie. Er had dan sowieso een rechtser iemand gezeten, want elke VVDer is rechtser dan Rutte.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_201152096
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 12:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan was in een week waarin moest worden besloten over het openen van scholen, de avondklok en midden in een piek van de pandemie het land letterlijk onbestuurbaar geworden. Er had dan gewoon geen regering meer gezeten. VVD had echt niet vrolijk doorgepraat terwijl je hun leider tegen zijn zin weg jaagt.
Wat je ook vindt van de VVD en Rutte ze zijn beide de meest stabiele factor.
speak only if it improves the silence.
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 12:59:47 #53
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201152098
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 12:55 schreef TjjWester het volgende:

[..]
De VVD heeft niemand, dan destabiliseer je de grootste partij, dan kom je pas echt in de ellende terecht.
We worden gegijzeld door Rutte? Die man moet gewoon weg kunnen bij wanbestuur.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_201152099
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 12:55 schreef TjjWester het volgende:

[..]
De VVD heeft niemand, dan destabiliseer je de grootste partij, dan kom je pas echt in de ellende terecht.
De VVD heeft sowieso een probleem. Rutte is een boom die er voor zorgt dat er niets in zijn schaduw kan groeien. Dat was vroeg of laat toch wel aan het licht gekomen. Vandaag weer een VVD minister die vertrekt. Er zijn er velen geweest.
pi_201152104
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 12:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Uiteindelijk heeft dan niemand baat bij die situatie.
pi_201152116
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 12:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat kan ook, als VVD of de kiezer dat ook willen. Zo lang de VVD en de kiezer Rutte steunen, zit hij er gewoon. Daar kan D66 of CDA niks tegen doen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_201152122
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 12:59 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Hij gijzelt niemand, als links dat willen mogen ze proberen een coalitie te vormen maar door hun eigen domheid is dat haast onmogelijk.
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:02:38 #58
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_201152136
Waarom zeikt iedereen dat Rutte de coalitie dichthoud?

Kaag doet toch hetzelfde door de huidige coalitie niet voort te zetten?
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:03:10 #59
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201152147
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 13:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat kan ook, als VVD of de kiezer dat ook willen. Zo lang de VVD en de kiezer Rutte steunen, zit hij er gewoon. Daar kan D66 of CDA niks tegen doen.
Dutchguy had het erover dat D66 de motie van wantrouwen tegen Rutte had moeten steunen, dan zou deze dus aangenomen zijn.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_201152149
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 12:59 schreef Dutchguy het volgende:

[..]
De VVD heeft sowieso een probleem. Rutte is een boom die er voor zorgt dat er niets in zijn schaduw kan groeien. Dat was vroeg of laat toch wel aan het licht gekomen.
Er zijn diverse trajecten geweest, er was lange tijd zelfs een kroonprins maar die is voor het grote geld gegaan.

quote:
Vandaag weer een VVD minister die vertrekt. Er zijn er velen geweest.
Dat is logisch ze weet zelf ook wel dat er geen termijn meer in zit en dan krijg je een aanbod......
pi_201152170
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 13:02 schreef hollandia02 het volgende:
Waarom zeikt iedereen dat Rutte de coalitie dichthoud?

Kaag doet toch hetzelfde door de huidige coalitie niet voort te zetten?
Een subtiel verschilletje is natuurlijk dat Kaag ook daadwerkelijk een inhoudelijke reden heeft, Rutte en Hoekstra hebben die niet echt.
pi_201152175
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 13:03 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dutchguy had het erover dat D66 de motie van wantrouwen tegen Rutte had moeten steunen, dan zou deze dus aangenomen zijn.
Maar dat kon dus niet zonder de volksgezondheid in gevaar te brengen en elke coalitie onmogelijk te maken. Daarbij was Rutte dan niet weg geweest.

Nee, VVD en de kiezer (en Rutte zelf) gaan over de houdbaarheid van Rutte.
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:06:28 #63
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201152184
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 13:04 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Een subtiel verschilletje is natuurlijk dat Kaag ook daadwerkelijk een inhoudelijke reden heeft, Rutte en Hoekstra hebben die niet echt.
Mwah, Kaag wil gewoon graag over links regeren, die inhoudelijke reden wordt er aan de haren bijgesleept.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_201152188
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 13:04 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Logisch willen Rutte en Hoekstra geen knetter links coalitie steunen.......
pi_201152197
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 13:06 schreef TjjWester het volgende:

[..]
Knetter links? 3 rechtse partijen met >70 zetels en 2 linkse partijen met <20 zetels is knetterlinks?
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:07:58 #66
465903 Hamlapjes
Niet voor op de BBQ
pi_201152200
quote:

[..]
Maar in de Kaag coalitie is het rechtse blok nog altijd groter dan het linkse blok, en dan ben ik al erg vrijgevig door D66 tot het linkse blok te rekenen.
  dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:08:03 #67
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_201152201
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 13:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar dat kon dus niet zonder de volksgezondheid in gevaar te brengen en elke coalitie onmogelijk te maken. Daarbij was Rutte dan niet weg geweest.

Nee, VVD en de kiezer (en Rutte zelf) gaan over de houdbaarheid van Rutte.
Dat is natuurlijk onzin, de volksgezondheid komt niet in gevaar als Hoekstra, Kaag of Schouten de premiershonneurs zou waarnemen. En bij een aangenomen motie van wantrouwen moet Rutte natuurlijk gewoon aftreden/terugtreden.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
pi_201152209
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 13:07 schreef Hanca het volgende:

[..]
Knetter links? 3 rechtse partijen met >70 zetels en 2 linkse partijen met <20 zetels is knetterlinks?
quote:

[..]
Ja ik zie dat probleem ook niet zo
pi_201152225
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 13:08 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk onzin, de volksgezondheid komt natuurlijk niet in gevaar als Hoekstra, Kaag of Schouten de premiershonneurs zou waarnemen.
Jawel, want VVD zou dan niet meer mee praten en dan konden allerlei noodzakelijke maatregelen plots veel moeilijker een meederheid krijgen. En de avondklok liep af, iedere burgemeester en RIVM vond het onverantwoord hem niet te verlengen, maar hij was dan dus wel weg geweest omdat je dat overleg met bijna de voltallige oppositie nooit meer op tijd had kunnen regelen.

En bij een aangenomen motie van wantrouwen bleef Rutte kamerlid en fractievoorzitter van de VVD, had hij nog steeds de onderhandelingen gedaan.
pi_201152227
quote:

[..]
Ben je extreem rechts? Want ik tel twee rechtse partijen, een midden en twee linkse. Daar is niets 'knetter links' aan
pi_201152235
quote:

[..]
3 rechtse partijen??? d66 is onder kaag heel links, groenlinks is links en PVDA is ook links..........
pi_201152241
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 augustus 2021 13:11 schreef TjjWester het volgende:

[..]
3 rechtse partijen??? d66 is onder kaag heel links, groenlinks is links en PVDA is ook links..........
D66 is economisch gewoon rechts. Wel progressief, maar economisch rechts.
  Moderator dinsdag 31 augustus 2021 @ 13:11:55 #73
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_201152245
quote:

[..]
Gut gut wat is D66 toch enorm links.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
pi_201152251
quote:

[..]
Maar nogmaals: Zelfs als je D66 onder links schaart zijn ze nog altijd in de minderheid in die coalitie, dus hoe zou het precies knetterlinks zijn dan?
pi_201152254
quote:

[..]
D66 is progressief. Dat is wat anders dan links. Economisch zijn ze namelijk weer rechts.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')