Wat een meevallertjequote:Op dinsdag 31 augustus 2021 12:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wij zijn het niet tegen gekomen in ieder geval vorige week. Stond gewoon telkens een portier bij de ingang die de scan deed.
Ik zou graag meer willen lezen over dat laatste. Tot op heden kan ik geen enkele bron behalve bovenstaande vinden die deze bewering doet.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 10:28 schreef Oriente het volgende:
vast al besproken hoor
https://www.msn.com/nl-nl(...)ANVC3I?ocid=msedgntp
Variant C.1.2
In Zuid-Afrika zijn er aanwijzingen dat vooral mensen die zijn hersteld van corona deze variant opnieuw kunnen krijgen.
Ik heb even gezocht op "coronavirus C.1.2" en kwam best wat berichten tegen, grotendeels van vandaag: https://www.theguardian.c(...)should-we-be-worriedquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 13:37 schreef Za het volgende:
[..]
Ik zou graag meer willen lezen over dat laatste. Tot op heden kan ik geen enkele bron behalve bovenstaande vinden die deze bewering doet.
quote:Covid-19 variants emerge all of the time and many of them disappear before they can become a real problem. Many virus variants are very fragile.
The key mutants are the ones that survive the changes and continue, and start to overgrow the variants of the past, which is what we saw with Delta.
“C.1.2 would have to be pretty good, pretty fit, and pretty fast to outcompete Delta at this stage,” Steain said. “I think we’re still very much at a point where this could die out, the prevalence is really low.
“We saw this with the Beta variant, and other variants of concern, where it looked like there could be a problem, they even had areas where they were transmitted and spread quite well. But then they haven’t really taken hold over time, and were overtaken by other variants of concern that are able to transmit faster. And so they just essentially die out.
“That could easily still happen with C.1.2.”
Thanks, maar het ging me expliciet om deze bewering:quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 13:41 schreef chratnox het volgende:
Ik heb even gezocht op "coronavirus C.1.2" en kwam best wat berichten tegen, grotendeels van vandaag: https://www.theguardian.c(...)should-we-be-worried
Hier een pre-print erover: https://www.medrxiv.org/c(...)8.20.21262342v1.full
In directe zin schiet je er weinig mee op, dus wellicht vaccinatiedrang middels uitsluiting?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 13:48 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)evaccineerd-a4056517
Waarom wil de politiek dit coronabewijs zo graag?
We moeten immers wel bang blijven, he.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 13:52 schreef popje het volgende:
Kuipers verwacht in het najaar 3500 coronapatiënten op de IC's
Ernst Kuipers van het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS) houdt er rekening mee dat er in het najaar 3500 coronapatiënten op de IC's belanden. Dat zijn er zo'n 500 meer dan tijdens de eerste golf (in het voorjaar van 2020), toen er nog geen vaccins waren, zei hij in het NPO1-radioprogramma 1 op 1.
Die 3500 coronapatiënten komen waarschijnlijk niet allemaal tegelijk. Maar als er meer dan 1350 IC-bedden door coronapatiënten worden bezet, moet er opnieuw reguliere zorg worden afgeschaald. De maximale capaciteit op de IC's is 1700 bedden.
Nos.nl
Kuipers
Dit is precies het probleem met dat pushen van testen voor toegang zodat mensen zich laten vaccineren. Die groep met een niet-westerse migratieachtergrond komt niet op festivals, in kroegen of waar dan ook waar ze TVT voor nodig hebben. In veel gevallen zullen ze zelfs hun boodschappen kopen bij de lokale 'markt' kraampjes die hun reet afvegen met de TVT eisen e.d.quote:
Ali en Fatima moeten gewoon een prik krijgen.quote:
alleen deze zin alquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 13:48 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
Ongevaccineerd is niet per se onveiliger dan gevaccineerd
Zou dit de reden zijn waarom we geen officiële cijfertjes te zien krijgen over wie de mensen zijn die in het ziekenhuis belanden? Politieke correctheid?quote:
Omdat CU/SGP/CDA niet akkoord zullen gaan met een vaccinatieplicht en voor de rest van de partijen is dat ook maar de vraag. Dan maar op de zachte manier proberen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 13:48 schreef FLATTTENtheCURVE het volgende:
[b]Ongevaccineerd is niet per se onveiliger dan gevaccineerd
https://www.nrc.nl/nieuws(...)evaccineerd-a4056517
Waarom wil de politiek dit coronabewijs zo graag?
Kerk/moskee is zeker weer uitgezonderd van het hebben van een vinkje of negatieve test?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 13:58 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit is precies het probleem met dat pushen van testen voor toegang zodat mensen zich laten vaccineren. Die groep met een niet-westerse migratieachtergrond komt niet op festivals, in kroegen of waar dan ook waar ze TVT voor nodig hebben. In veel gevallen zullen ze zelfs hun boodschappen kopen bij de lokale 'markt' kraampjes die hun reet afvegen met de TVT eisen e.d.
Misschien is een deel van de bevolking amper vatbaar en een deel juist extreem vatbaar voor corona-achtige virussen?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 13:52 schreef Za het volgende:
[..]
Thanks, maar het ging me expliciet om deze bewering:
In Zuid-Afrika zijn er aanwijzingen dat vooral mensen die zijn hersteld van corona deze variant opnieuw kunnen krijgen.
Het is de realiteit, sterker nog mogelijk is gevaccineerd onveiliger omdat mensen onterecht in de veronderstelling zijn het virus niet te kunnen oplopen en verspreiden.quote:
Voor zover ik weet wel. Zou ook onlogisch zijn als 't niet uitgezonderd wasquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:02 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Kerk/moskee is zeker weer uitgezonderd van het hebben van een vinkje of negatieve test?
Ja, dat was toch al lang duidelijk.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 13:59 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zou dit de reden zijn waarom we geen officiële cijfertjes te zien krijgen over wie de mensen zijn die in het ziekenhuis belanden? Politieke correctheid?
nee het is niet de realiteit, de realiteit is dat ongevaccineerden de ziekenhuizen bezig houdenquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:02 schreef Za het volgende:
[..]
Het is de realiteit, sterker nog mogelijk is gevaccineerd onveiliger omdat mensen onterecht in de veronderstelling zijn het virus niet te kunnen oplopen en verspreiden.
En het feit dat 90 % van de mensen in het ziekenhuis niet gevaccineerd zijn? Daar ga je lekker aan voorbij?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:02 schreef Za het volgende:
[..]
Het is de realiteit, sterker nog mogelijk is gevaccineerd onveiliger omdat mensen onterecht in de veronderstelling zijn het virus niet te kunnen oplopen en verspreiden.
Dit is onwaar, of de Jonge heeft onwaarheden getwittert.quote:
Ja want een conclusie trekken over wie de komende tijd de druk op de zorg blijft verhogen... dat mag natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 13:59 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Zou dit de reden zijn waarom we geen officiële cijfertjes te zien krijgen over wie de mensen zijn die in het ziekenhuis belanden? Politieke correctheid?
Al was het 95%.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:07 schreef bloodymary1 het volgende:
En het feit dat 90 % van de mensen in het ziekenhuis niet gevaccineerd zijn? Daar ga je lekker aan voorbij?
De dalende trend breekt nog steeds niet.quote:
Het lastige is dat het twee losstaande dingen zijn. Iemand die gevaccineerd is zorgt hoogstwaarschijnlijk niet meer voor ziekenhuisdruk maar kan nog steeds wel zorgen voor verspreiding.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:07 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
En het feit dat 90 % van de mensen in het ziekenhuis niet gevaccineerd zijn? Daar ga je lekker aan voorbij?
De discussie betreft de toegang tot evenementen.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:04 schreef Tarado het volgende:
nee het is niet de realiteit, de realiteit is dat ongevaccineerden de ziekenhuizen bezig houden
En het zijn slechts die 5% die daar dan een mate van onveiligheid van ervaren.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:12 schreef Za het volgende:
[..]
Al was het 95%.
Een gevaccineerde is geen veilig persoon voor anderen. Zij verspreiden in potentie net zoveel virus als ongevaccineerden.
Een ongevaccineerde met testbewijs zegt niets. Een gevaccineerde zonder test is voor andere gevaccineerden geen risico.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:16 schreef Za het volgende:
[..]
De discussie betreft de toegang tot evenementen.
Een ongevaccineerde met testbewijs is binnen niet veilig. Een gevaccineerde zonder test is een potentieel risico.
Ja alleen is het niet erg omdat anderen er niet meer echt ziek van worden (omdat ze gevaccineerd zijn). Net als bij verkoudheid vroeger. En als ze dat niet zijn, dan letten ze zelf maar op, dat is dan hun keuze.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:12 schreef Za het volgende:
[..]
Al was het 95%.
Een gevaccineerde is geen veilig persoon voor anderen. Zij verspreiden in potentie net zoveel virus als ongevaccineerden.
Omdat die zien waar het om gaat (de ziekenhuizen en niet de besmettingen). En omdat in België de zorg beter geregeld is dan hier.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:16 schreef Shaar12 het volgende:
De cijfers zijn beter dan in België en daar gaan ze morgen weer verder versoepelen.
Indien ook maar iets van de eerder geposte bewering waar is, hebben we een enorm probleem.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:02 schreef oppiedoppie het volgende:
Misschien is een deel van de bevolking amper vatbaar en een deel juist extreem vatbaar voor corona-achtige virussen?
Denk zelf dat niet iedereen het krijgt maar dat een klein deel vd mensen een natuurlijke imuniteit heeft om het überhaupt op te lopen.
Een gevaccineerde met obesitas of andere immuniteitsonderdrukkende aandoening heeft wel degelijk wat te vrezen van een besmette gevaccineerde.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:17 schreef Stoney3K het volgende:
Een ongevaccineerde met testbewijs zegt niets. Een gevaccineerde zonder test is voor andere gevaccineerden geen risico.
dat is dan jammer voor de ongevaccineerde, ze weten wat ze daar aan kunnen doenquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:16 schreef Za het volgende:
[..]
De discussie betreft de toegang tot evenementen.
Een ongevaccineerde met testbewijs is binnen niet veilig. Een gevaccineerde zonder test is een potentieel risico.
Echt, jouw kruistocht over gevaccineerden... de kans op besmetting is een stuk minder als je gevaccineerd bent dus ik zou gewoon zeggen laat je vaccineren en anders is het je eigen schuld (tenzij non responder) dat je ziek wordt.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:23 schreef Za het volgende:
[..]
Een gevaccineerde met obesitas of andere immuniteitsonderdrukkende aandoening heeft wel degelijk wat te vrezen van een besmette gevaccineerde.
Daarnaast hebben alle gevaccineerden op het festijn te vrezen van besmette gevaccineerden, zij het direct, want zij lopen het virus op en dragen het asymptomatisch over op oma.
dat lijkt me ook het beste, geen tvt meer maar vaccinatie bewijsquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:17 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Een ongevaccineerde met testbewijs zegt niets. Een gevaccineerde zonder test is voor andere gevaccineerden geen risico.
Tja, dat betekent geen prik, geen Lowlands. Jammer de bammer.
Dan wordt het wel heel lastig voor mensen die niet gevaccineerd kunnen wordenquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:26 schreef Tarado het volgende:
[..]
dat lijkt me ook het beste, geen tvt meer maar vaccinatie bewijs
Dat zal nu zijn, dat zal morgen zijn, dat zal over 10 jaar zo zijn. En dan zijn de kosten om de hele wereld op slot te houden ten bate van een klein deel non-responders helaas te hoog.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:23 schreef Za het volgende:
[..]
Een gevaccineerde met obesitas of andere immuniteitsonderdrukkende aandoening heeft wel degelijk wat te vrezen van een besmette gevaccineerde.
Die zou ik gewoon binnen laten, maar dan wel met de kanttekening "Betreden op eigen risico".quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan wordt het wel heel lastig voor mensen die niet gevaccineerd kunnen worden
Ja, maar dat geeft dan toch niks als het onder gevaccineerden wordt verspreid?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:16 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het lastige is dat het twee losstaande dingen zijn. Iemand die gevaccineerd is zorgt hoogstwaarschijnlijk niet meer voor ziekenhuisdruk maar kan nog steeds wel zorgen voor verspreiding.
Dit, ik ben ook van de vrijheid blijheid hoor maar lockdowns heb ik nog nooit eerder meegemaakt in m'n leven en als het even kan hoef ik dat ook niet meer mee te maken.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:26 schreef popje het volgende:
[..]
Echt, jouw kruistocht over gevaccineerden... de kans op besmetting is een stuk minder als je gevaccineerd bent dus ik zou gewoon zeggen laat je vaccineren en anders is het je eigen schuld (tenzij non responder) dat je ziek wordt.
hoe groot is die groep?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:27 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dan wordt het wel heel lastig voor mensen die niet gevaccineerd kunnen worden
Maar gelukkig geeft dat niks, want oma is ook gevaccineerd en wordt niet ziek.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:23 schreef Za het volgende:
[..]
Daarnaast hebben alle gevaccineerden op het festijn te vrezen van besmette gevaccineerden, zij het indirect, want zij lopen het virus op en dragen het asymptomatisch over op oma.
Die verspreiding bereikt vanzelf mensen die niet gevaccineerd zijn of kunnen worden, dus dan maakt het wel uit.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:30 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, maar dat geeft dan toch niks als het onder gevaccineerden wordt verspreid?
Volgens de Jonge (tijdens een perso) was dat zo'n 5%. Ik ga er vanuit dat het 5% van de bevolking die op de rit om gevaccineerd te worden stond, dat zijn er dus zo'n 700-800k dan.quote:
Ik zou zeggen dat het alleen uitmaakt voor de mensen die niet gevaccineerd kunnen worden.quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die verspreiding bereikt vanzelf mensen die niet gevaccineerd zijn of kunnen worden, dus dan maakt het wel uit.
Die moeten dan zorgen dat ze wel gevaccineerd worden en als dat echt niet kan andere maatregelen treffen. Zelf. We kunnen toch niet de rest van ons leven anders in gaan richten voor een klein groepje?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Die verspreiding bereikt vanzelf mensen die niet gevaccineerd zijn of kunnen worden, dus dan maakt het wel uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |