BB:quote:Ik ben nogal van de projectjes zie: http://forum.fok.nl/topic/2100984
Dus wordt het tijd voor een nieuw projectje, dit keer ga ik mijn platen eens beluisteren. (ik hou het eerst bij vinyl alleen) Ik zal elke plaat hier melden en er een klein tekstje bij plaatsten. Dit kan even duren(heb ooit al mijn mp3s achter elkaar geluisterd en daar was ik meer dan een jaar mee bezig dus wie weet hoe lang dit gaat duren heb ook wat minder tijd dus het zal niet elke dag geupdate worden)
Maar zonder verder getreuzel mijn platenkast:
Jazekerquote:Op woensdag 1 september 2021 14:40 schreef bartrid het volgende:
Ga je ook de cd's draaien die in de kliko gaan? dat zou wel leuk zijn!
ik vind het een leuk inititief!quote:
Ja in deze box zit wel een soort selectie alleen die is niet door mij gemaakt, en ik weet niet door wie welquote:Op donderdag 2 september 2021 09:12 schreef bartrid het volgende:
[..]
ik vind het een leuk inititief!
(beetje hetzelfde idee, wij luisteren elke vrijdag naar de huidige nummer 1 in de Engelse charts)
Ik ben benieuwd wat er nog meer gaat komenquote:Op donderdag 2 september 2021 09:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja in deze box zit wel een soort selectie alleen die is niet door mij gemaakt, en ik weet niet door wie wel
Lekkerquote:Musically the sound draws form early Bad Seeds or Crime and the City Solution, Gallon Drunk, Bohren and Der Club of Gore, The Cramps, Hasil Adkins and various other trash inspired twilight creatures
quote:Despite sounding like a borderline noise record, Due Matte has got a lot of verve. Magaletti and her partner in the project, Marlene Ribeiro, play a washing machine, an oil drum lid, handmade instruments, and “objects collected from the street in Porto.” The album was recorded as part of a residency in the Portuguese city, and it’s full of the rattling clamor indicative of time spent in a vibrant coastal city.
Puik projectje weer, Bosbeetle!quote:Op woensdag 1 september 2021 10:05 schreef Bosbeetle het volgende:
NIeuw deel![]()
Ik ga proberen deze week even aan een tas met cds te beginnen die ik ooit van mijn werk heb meegenomen. Een deel daarvan ga ik in mijn kast zetten een ander deel gaat in de klikodaar ga ik jullie deelgenoot van maken
oeh nog nooit van gehoord maar wel skull defects.. ga ik eens checken.quote:Op donderdag 2 september 2021 10:26 schreef bartrid het volgende:
Orchestra of Constant Distress - Concerns
4e plaat van deze heren die blijkbaar ook op Roadburn hebben gestaan....Noise rock met leden van oa Skull Defekts (waar ik een aantal platen van heb) en Brainbombs.
Ah die heb ik ookquote:Op donderdag 2 september 2021 12:04 schreef bazbo het volgende:
bazbo cd1327: King Crimson - A Mojo Anthology - Rare, Classic, Unusual And Live 1969-2019
[ afbeelding ]
A Mojo Anthology - Rare, Classic, Unusual And Live 1969-2019 is een verzamelalbum van King Crimson. Het kwam mee met de Mojo Magazine van juni 2019 en die kocht ik op 3 juni 2019. De subtitel van het plaatje is redelijk treffend. Er staat wat ongebruikelijk spul op. Zo start de verzameling met de radio edit van 21st Century Schizoid Man. Daarna klinkt een bijzondere versie van het liedje Cadence And Cascade: oorspronkelijk komt het van In The Wake Of Poseidon uit 1970 en is het gezongen door Gordon Haskell; hier horen we Haskell, Greg Lake, Adrian Belew en Jakko Jakszyk afwisselend zingen. Daarna volgt de gekortwiekte Starless (alleen het lieddeel), Red (van het album), een lange Requiem (iets korter dan de heul lange die op de 2016 remaster van Beat staat), Eyes Wide Open (de akoestische versie van de EP Happy With What You Have To Be Happy With) en FraKctured (van The ReconstruKction Of Light). Daarna volgen liveopnames van Easy Money, Epitaph, Meltdown, Radical Action en Level Five die eerder te horen waren op Live In Chicago, Live In Vienna, Radical Action en Meltdown - Live In Mexico. Die liveopnames voegen dus niets toe aan wat we al hebben. De studio-opnames eigenlijk ook niet. Een fraKctie van dit plaatje is wel degelijk interessant en daarmee is dit voor de freaKc een leuk hebbeding. O en in het magazine een uitgebreid artikel. Ook interessant.
Oh tof, ben groot fan van Controlled Bleeding dus deze ga ik eens opsnorren den ikquote:Op zondag 12 september 2021 08:03 schreef bazbo het volgende:
bazbo cd1340: various artists - Schizoid Dimension - A Tribute To King Crimson
[ afbeelding ]
Schizoid Dimension - A Tribute To King Crimson is een tribute album voor King Crimson. Het verscheen in 1997 en ik kocht het bij het verschijnen op 13 november van dat jaar. Het plaatje begint gelijk lekker obscuur met een wazige versie van The Talking Drum door Controlled Bleeding. Dat zet gelijk de toon: veelal psychedelische of freakerige bands die psychedelische of freakerige versies van het Crimsonmateriaal ten gehore brengen. En daar leent het Crimsonmateriaal zich uitzonderlijk goed voor. Er zijn ook uitzonderingen. De band van David Cross is te horen met een dicht tegen het origineel aan liggende Exiles (ook te vinden op zijn gelijknamige soloplaat, zie aldaar). De twee versies van Red door Brand X (West) en Spirits Burning voegen niet zo heel veel toe aan het origineel. Maar hoogtepunten Moonchild (door Chrome) en Larks' Tongues In Aspic Part One (Melting Euphoria) zijn goede voorbeelden van hoe het ook kan. Heerlijke tributeplaat die ik zowaar nogal eens uit de kast trek.
Leuk om weer eens te horen! Mijn favoriet van dit album (dat ik op cassettebandje had) is 'What the ...are we saying?'quote:Op donderdag 30 september 2021 11:45 schreef bazbo het volgende:
bazbo cd1370: Lenny Kravitz - Mama Said
[ afbeelding ]
Kijk, dit was mijn eerste kennismaking met Kravitz. Op 20 mei 1991 was ik op Pinkpop. Ouderwets: één dag en één podium. Er waren veel bands en artiesten die ik leuk/interessant/sterk/gaaf vond (Primus! Luka Bloom! Living Colour! Joe Jackson!) en daar was Kravitz er eentje van. Mooi concert met de sterke stukken van zijn twee platen, al waren van de twintig minuten durende Let Love Rule er zeker vijftien overbodig. Maar Always On The Run knetterde over het veld en ik was om. Ik kocht zijn toen recente album Mama Said op 8 juni 1991. Tijdje heel veel geluisterd, maar de afgelopen twintig jaar nauwelijks. Nu ik hem weer terug hoor, vind ik hem weer heel sterk. Heerlijke retrorock met allerlei kantjes en rafeltjes en psychedelinkjes en soms gladjes en zoetjes en een leuk luisteravontuur van een klein uur. Met hits. De twee openingsstukken Fields Of Joy en Always On The Run blijven goud.
Fuk, ben jij dat op Twitter.quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 21:05 schreef Bosbeetle het volgende:
LPs liggen trouwens weer op volgorde
[ twitter ]
Mijn ondertitel nooit gelezenquote:
Jawel. Maar verband nooit gelegd.quote:
Gave muziek zeg, een aangename kennismakingquote:Op vrijdag 8 oktober 2021 12:34 schreef bazbo het volgende:
bazbo cd1387: Bill Laswell - Points Of Order
[ afbeelding ]
Ik heb maar één enkel soloalbum van Bill Laswell en dat is deze. Sinds 5 december 2001 heb ik 'm en ik vermoed dat het een sinterklaascadeau was. De Sint moet mijn plaatselijke platenwinkel binnen gelopen zijn, mijn naam hebben genoemd en gevraagd of er nog iets lag wat ik hoogstwaarschijnlijk wel mooi zou vinden. Welnu, De Sint is goed te werk gegaan. Op Points Of Order (verschenen in 2001) staat bijzondere muziek. Een mix van jazz, drum&bass, elektronisch en hiphopritmes. Laswell speelt natuurlijk zijn diepe bas en is verantwoordelijk voor de drumprogrammering en de algehele productie. De hulptroep bestaat uit Karsh Kale (drums), Karl Berger (piano), Buckethead (gitaar), met een uitschietende rol voor Graham Haynes (cornet) en Toshinori Kondo (trompet). Vooral die blazers voegen iets heel moois toe. Ten slotte doet het Antipop Consortium van zich horen middels een enkele rap, die gelukkig maar heel af en toe te horen is. Bijzonder gave plaat dit, die ik geregeld beluister. Hoogtepunt is het schitterende Iron Cross. Dank u, Sinterklaasje!
U kende de heer Laswell nog niet?quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 14:09 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Gave muziek zeg, een aangename kennismaking
Neen, maar hij heeft z'n sporen wel verdiend in de muziekwereld vertelde goegel mij.quote:
Gave plaat, inderdaad.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 21:51 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Neen, maar hij heeft z'n sporen wel verdiend in de muziekwereld vertelde goegel mij.
Het album dat je hier presenteerde heeft precies die jazzy-electro-boombastic-sound die ik mooi vind.
Nu ik je toch spreek; nog maar eens complimenten voor je volharding! Het is hard werk, al je muziek draaien![]()
Ben benieuwd wat er nog volgt.
Ik heb redelijk wat van Laswell maar deze niet. Ik ga hem eens checken.quote:Op vrijdag 8 oktober 2021 14:09 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Gave muziek zeg, een aangename kennismaking
Die platenkast van Bazbo is een mooie inspiratiebronquote:Op vrijdag 22 oktober 2021 11:23 schreef bartrid het volgende:
[..]
Ik heb redelijk wat van Laswell maar deze niet. Ik ga hem eens checken.
Vond het ook alles behalve hard werk juist erg leuk,merk wel dat ik met mijn mystery box iets meer moeite hebquote:Op zaterdag 9 oktober 2021 07:08 schreef bazbo het volgende:
[..]
Gave plaat, inderdaad.Ik haal hem geregeld uit de kast.
Maar hard werk? Het is heel fijn, al is De Vrouw blij dat King Crimson voorbij is.
Ik herondek weer van alles en grijp af en toe terug naar platen die ik bijna was vergeten.
quote:Op donderdag 4 november 2021 19:22 schreef bazbo het volgende:
bazbo cd1452: Henry Mancini - The Real... Henry Mancini - The Ultimate Collection
[ afbeelding ]
Henry Mancini (1924-1994) is zo'n Amerikaanse componist die belachelijk veel werk heeft gemaakt zonder dat velen het weten. Op deze zeer goedkope verzamelaar staan maar liefst zestig stukken van hem. Het merendeel heeft hij gecomponeerd voor ontelbare films en televisieseries; op andere is hij te horen als bandleider/dirigent. De goedkoopte zit hem mede in dat er nergens vermeld staat waar en wanneer het is opgenomen en in welke context we het moeten plaatsen. Ik neem maar even aan dat het een dwarsdoorsnede is van 's mans immense oeuvre als componist, bandleider en dirigent. In drie uren tijd komen er - verspreid over drie cd's - stukken voorbij als Peter Gunn, Moon River en Theme from Pink Panther. Een en al brok nostalgie, dames en heren. Als kind zag ik de Pink Panther-films en als jochie van vijftien wist ik niet wat ik hoorde toen ik voor het eerst Peter Gunn op de radio meemaakte (weliswaar in een uitvoering door Emerson Lake & Palmer, maar toch - en toen ik het niet veel later ook hoorde tijdens de film The Blues Brothers ging ik helemaal uit mijn plaat). Toffe verzamelaar.
Tsjek. Staat erop.quote:Op donderdag 4 november 2021 20:11 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]Mancini Baby Elephant walk is ook zo tof..
die moet ik nog steeds eens checken. Toevallig vandaag live at pompeii geluisterd. En Guy Pratt is natuurlijk de bassistquote:Op zaterdag 20 november 2021 15:10 schreef bazbo het volgende:
bazbo cd1485: Nick Mason's Saucerful Of Secrets - Live At The Roundhouse
[ afbeelding ]
Pink Floyd ligt al jaren stil, maar in 2018 is er plots interessant nieuws. Nick Mason formeert een nieuwe band, vernoemd naar de tweede studioplaat van de band. Die band speelt een paar proefconcerten in het Verenigd Koninkrijk en op de setlijst staan slechts stukken van Pink Floyd van vóór de grote knaller Dark Side Of The Moon (1973). Dat minitourtje blijkt een succes en dus komen er meer concerten. Ook interessant: in de band zitten Guy Pratt (de saxofonist uit de Floydband van na 1987) en gitarist Gary Kemp (bekend van Spandau Ballet). Het jaar 2019 is gevuld met veel concerten in binnen- en buitenland en dan in 2020 verschijnt het eerste materiaal op cd. Dit concert is opgenomen in The Roundhouse in Londen op 3 en 4 mei 2019. Ik heb hier de uitgave op twee cd's en een dvd, die ik koop op 21 september 2020. Natuurlijk was ik ook sceptisch, maar na slechts een enkele keer beluisteren ben ik helemaal om. Dit is fris en energiek en heeft alle bestaansrecht. Het concert opent met Interstellar Overdrive en Astronomy Domine; over twee klassiekers gesproken. Erna is gelijk Lucifer Sam aan de beurt. Allemaal van de debuutplaat van Floyd uit 1967. Het tekent de band. Die hele setlijst bestaat uit de ene verrassing na de andere. Wat dachten we van het titelnummer Obscured By Clouds, Arnold Layne, The Nile Song (WOW!), het medley dat bestaat uit If en het titelnummer van Atom Heart Mother of - nóg obscuurder - Vegetable Man (het nooit uitgebrachte nummer uit de Syd Barretttijd). One Of These Days sluit de reguliere set af. A Saucerful Of Secrets is de toegift en daarna komt de band een tweede keer terug voor Point Me At The Sky. Fenomenale setlist, het spel is bijzonder goed en je hoort het plezier van de muzikanten. Mason drumt ontspannen (ik wilde zeggen 'op zijn ouwe dag', maar hij had altijd al zo'n lome en relaxte manier van spelen). Op de meegeleverde dvd staat het hele concert gefilmd (met desgewenst surroundsound) en dat is een werkelijk grandioze registratie. Enige minpunt zijn de interviewfragmenten tussen enkele stukken door. Kortom: verrassend goed livealbum. Ik trek dit zeer regelmatig uit de kast.
Tiepfautje...quote:Op zaterdag 20 november 2021 19:49 schreef bartrid het volgende:
[..]
die moet ik nog steeds eens checken. Toevallig vandaag live at pompeii geluisterd. En Guy Pratt is natuurlijk de bassistdie ook nog eens met de dochter van Rick Wright getrouwd was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |