ook, maar echt over iedere meubelsoort heeft hij een andere mening.quote:
GGD backoffice zegt dat mijn dossier er compleet uitziet, inloggen bij het RIVM geeft 1 prik en de app ook. Het is al een aantal weken 'in behandeling', maar "helaas heeft die afdeling het erg druk, mevrouw".quote:Op donderdag 26 augustus 2021 08:40 schreef Elleska het volgende:
[..]
Gaat ook niet goed als je de gegevens nogmaals ophaalt via bewijs toevoegen want dan worden de gegevens van meer plekken opgehaald dan alleen RIVM.
quote:Op donderdag 26 augustus 2021 10:50 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
ook, maar echt over iedere meubelsoort heeft hij een andere mening.
we hebben 4 jaar gedaan over een tuinset kopen omdat hij zo graag wicker wilde.
(en echt ik haat wicker) verder had ik 0 eisennu hebben we sinds begin 2020 als regel: wil je meebeslissen moet je meebetalen, en toen heb ik de hele woonkamer vervangen en nieuw gekocht
en hebben we nu wel een wicker tuinset die mij geen cent heeft gekost
This topictitle is worthless without picsquote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:03 schreef exode het volgende:
Ik hoopte op een topictitel zoals 'hoe groot is die van jou?'![]()
Lampen ja... dat is hier ook lastig. Door de vide hebben we een schuin dak met enorme dakramen (grootste van velux en daar 2 van) precies waar de eettafel staat. Het is dus erg lastig om een lamp boven de tafel te hangen. We hebben zitten dubben om een balk te bevestigen, maar dat vind ik ergens een beetje zonde van de grote open ruimte. Er staat nu dus een booglamp. Eigenlijk voor tijdelijk een goedkope van de ikea, maar inmiddels staat dat ding er dus al ruim 10 jaar. Met zo'n grote voet die eigenlijk net een beetje in de weg staat. We weten prima wat we mooi vinden, dat is het ergste eigenlijk nogquote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:20 schreef Deepfreeze het volgende:
We komen er hier meestal wel uit. Alleen de lampen, dat is echt een ding.. Toen we hier kwamen wilde ik graag een lamp, maar na 7 jaar is mijn man hem toch echt wel zat (en ik het afstoffen ook). Eigenlijk moeten we iets boven de eettafel en boven de salontafel, maar we hebben nog niks gevonden met de wauw factor..
Zelfde eigenlijk voor een schilderij aan de muur, er hangen nu 4 vrolijke koeien van aliexpress, zolang we niks beters vinden, blijft dit er wel..
Maar vaak vinden we allebei iets wel mooi, of iets echt niet mooi. Bankstel had ik alleen bekeken, man 2 dagen later meegenomen en direct mee eens.. eetstoelen was ook direct duidelijk. kasten/tafel set, keuken, bed.. Zelfs de paarse/aubergine kleur die ik tegen 2 korte stukken wand heb gesmeerd mag blijven zitten
Als ik in de app ga naar gegevens toevoegen > vaccinatie bewijs > inloggen. Dan worden mijn gegevens opgehaald bij zowel RVV als de GGD. Ik zie daardoor alle beide prikken 2x. Dat het bij RIVM niet goed staat zou dan niet uit moeten maken.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 10:55 schreef Hupje het volgende:
[..]
GGD backoffice zegt dat mijn dossier er compleet uitziet, inloggen bij het RIVM geeft 1 prik en de app ook. Het is al een aantal weken 'in behandeling', maar "helaas heeft die afdeling het erg druk, mevrouw".
Ik heb het niet duidelijk geschreven, zie ik. Als ik inlog bij de GGD staan ze er allebei, maar in de app staat er maar 1 (bij GGD en RVV). Dus er gaat iets mis tussen de GGD en de rest.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:17 schreef Elleska het volgende:
[..]
Als ik in de app ga naar gegevens toevoegen > vaccinatie bewijs > inloggen. Dan worden mijn gegevens opgehaald bij zowel RVV als de GGD. Ik zie daardoor alle beide prikken 2x.
Ik heb nog een prachtige minimalistische lamp voor onder een dakraam. Probleem hadden we in ons oude huis namelijk ook. Ik wil m graag verkopen, want in ons huidige huis past ie niet. Moet ik eens een foto maken?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:53 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Lampen ja... dat is hier ook lastig. Door de vide hebben we een schuin dak met enorme dakramen (grootste van velux en daar 2 van) precies waar de eettafel staat. Het is dus erg lastig om een lamp boven de tafel te hangen. We hebben zitten dubben om een balk te bevestigen, maar dat vind ik ergens een beetje zonde van de grote open ruimte. Er staat nu dus een booglamp. Eigenlijk voor tijdelijk een goedkope van de ikea, maar inmiddels staat dat ding er dus al ruim 10 jaar. Met zo'n grote voet die eigenlijk net een beetje in de weg staat. We weten prima wat we mooi vinden, dat is het ergste eigenlijk nog.
Oeh ja, ik ben wel benieuwdquote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:23 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik heb nog een prachtige minimalistische lamp voor onder een dakraam. Probleem hadden we in ons oude huis namelijk ook. Ik wil m graag verkopen, want in ons huidige huis past ie niet. Moet ik eens een foto maken?
Bedoel je met inlog bij de GGD dan mijnRIVM?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:21 schreef Hupje het volgende:
[..]
Ik heb het niet duidelijk geschreven, zie ik. Als ik inlog bij de GGD staan ze er allebei, maar in de app staat er maar 1 (bij GGD en RVV). Dus er gaat iets mis tussen de GGD en de rest.
Niets in ons huis is waterpas, hij moet op pootjes of opgehangen worden anders kunnen de deurtjes niet open.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 13:50 schreef Leandra het volgende:
Je hangt de Ivar aan de muur? Is je vloer niet waterpas?
Ik zou zo'n gewicht niet aan de muur willen hebben hangen.
Die anti-omvalbevestiging wel, maar daar hangt hij niet aan.
Oh okay gewoon die kasten zelf, ik dacht een hele stellagequote:Op donderdag 26 augustus 2021 14:05 schreef exode het volgende:
[..]
Niets in ons huis is waterpas, hij moet op pootjes of opgehangen worden anders kunnen de deurtjes niet open.
We wilden op pootjes maar dan moeten we die dus allemaal zo gaan zagen, bijschaven etc om 3 kasten waterpas en aansluitend te krijgen.
De muren zijn stenen muren en verloofde heeft een ophang manier gevonden zodat ze stevig hangen. Ze komen net boven de plinten te hangen.
Ik zie ze overigens heel veel hangen, wij hebben de enkele kasten qua hoogte, die van 83 cm hoog. Ze zijn 45 kilo per stuk zie ik.
Nee, 3 van die simpele kasten, deze dingen: https://www.ikea.com/nl/nl/p/ivar-kast-grenen-70033766/. We gaan ze verven in de kleur van de muur (Early dew).quote:Op donderdag 26 augustus 2021 14:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh okay gewoon die kasten zelf, ik dacht een hele stellage
Doggystyle, nóg zo’n mooie TT!quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:27 schreef oh-oh het volgende:
Hou op over lampen.
Ik heb in de woonkamer 1 retro lamp en ik zoek al 10 jaar een matchende![]()
Gisteren appte mijn neefje me, dat zijn vader wel open staat voor een hond maar niet voor deze hond.
Of ik met hun mee wilde denken voor een passende hond.
How about no
Wit staat heel mooi tegen een knalkleur muurquote:Op donderdag 26 augustus 2021 14:22 schreef vencodark het volgende:
Mijn man en ik hebben eigenlijk een heel andere smaak maar omdat je nu eenmaal samenwoont moet je er toch een beetje samen uitkomen.![]()
Als ik alleen zou wonen, zou de boel er toch wel vrij anders uitzien.
Ik hou van kleur, kitscherig, hippie en comfy.
Had mag oud en goedkoop zijn. Zolang het niet kapot is.![]()
Man houdt van strak, kaal, wit en praktisch.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij vond het blijkbaar vervelend dat mijn moeder en ik samen een cadeau gingen geven aan mijn zus. Hij voelde zich buitengesloten.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 14:37 schreef Leandra het volgende:
Dus eerst vindt hij het vervelend dat hij niet meebetaalt en als hij dan wel meebetaalt vindt hij ¤ 30 pp te duur?
Voor een lunch en een fluisterboot?
Heeft hij wel een idee wat normale prijzen daarvoor zijn?
Wij hebben dit maar dan zonder echt teakhout dat je moet onderhouden. Stuk goedkoper en makkelijkerquote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:01 schreef Phaidra het volgende:
[..]![]()
Ik zat vorige week ook met een schuin oog naar lounge-sets te kijken voor in de achtertuin. We hebben nu een 6-persoons eettafel met stoelen. Maar ik ga er niet zo snel zitten gewoon tussendoor en dat vind ik eigenlijk heel zonde. Met een lounge-set hoop ik die drempel wat te verlagen, dat zit gewoon lekkerder voor even een half uurtje met een kop thee en een boekje. Maar die prijzen!
Deze vond ik vooral mooi https://www.dutchgarden.nl/memphis-loungeset-small-mat-wit.html (uiteraard 1 vd duurste die ik heb gezien...).
quote:Op donderdag 26 augustus 2021 14:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wit staat heel mooi tegen een knalkleur muurTop idee hoor, ik zou graag boven in de gang een kleurtje er tegenaan gooien.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar eergisteren kreeg ik een briljante ingeving.
Mijn man zet sinds de diefstal van zijn vorige fiets, zijn fiets in de gang bij de voordeur.
Nu zitten er dus grijze sporen op die witte muur en die gaan er niet meer af. Ik stelde aan mijn man voor de muur daarom donker(der) te schilderen!Geen vieze bandensporen meer!
Man: “I hate it”. “Dan lijkt de gang kleiner.”![]()
![]()
De huismuts doet niet anders dan dingen donker verven zie ik op haar instagram, volgens mij valt het redelijk mee hoeveel kleiner het dan lijkt.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 14:52 schreef vencodark het volgende:
[..]
Top idee hoor, ik zou graag boven in de gang een kleurtje er tegenaan gooien.
Maar eergisteren kreeg ik een briljante ingeving.
Mijn man zet sinds de diefstal van zijn vorige fiets, zijn fiets in de gang bij de voordeur.
Nu zitten er dus grijze sporen op die witte muur en die gaan er niet meer af. Ik stelde aan mijn man voor de muur daarom donker(der) te schilderen!Geen vieze bandensporen meer!
Man: “I hate it”. “Dan lijkt de gang kleiner.”![]()
Ik begrijp best dat zulke dingen het optisch kleiner maken maar die gang is toch al klein en ik denk dat die kleur geen wereld van verschil gaat maken. En het went vanzelf.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 14:55 schreef Leandra het volgende:
Op 1 muur na zijn alle muren van onze slaapkamer donkerblauw, maar ik weet niet of de kamer er kleiner door lijkt.
Misschien wel hoor, maar het is groot genoeg om kleiner te kunnen lijken
Anders een deel van de muur in een donkere kleur?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 14:57 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik begrijp best dat zulke dingen het optisch kleiner maken maar die gang is toch al klein en ik denk dat die kleur geen wereld van verschil gaat maken. En het went vanzelf.
Mijn man’s idee was om de muur opnieuw wit te verven…
Wij hebben laatst één muur behangen. Oogt helemaal niet kleiner, wel sfeervoller.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 14:57 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik begrijp best dat zulke dingen het optisch kleiner maken maar die gang is toch al klein en ik denk dat die kleur geen wereld van verschil gaat maken. En het went vanzelf.
Mijn man’s idee was om de muur opnieuw wit te verven…
Mooi behang ook!quote:Op donderdag 26 augustus 2021 15:00 schreef laziness het volgende:
[..]
Wij hebben laatst één muur behangen. Oogt helemaal niet kleiner, wel sfeervoller.
[ link | afbeelding ]
Kan, het zit zo, van links naar rechts:quote:Op donderdag 26 augustus 2021 14:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Anders een deel van de muur in een donkere kleur?
Zodat het een soort lambrisering lijkt maar je wel de strepen buiten beeld hebt?
Man is anti-behang!quote:Op donderdag 26 augustus 2021 15:00 schreef laziness het volgende:
[..]
Wij hebben laatst één muur behangen. Oogt helemaal niet kleiner, wel sfeervoller.
[ link | afbeelding ]
Oh darn, en dan iemand die alleen maar opnieuw wil witten, om er weer verse sporen op te makenquote:Op donderdag 26 augustus 2021 15:03 schreef vencodark het volgende:
[..]
Kan, het zit zo, van links naar rechts:
Toilet > witte muur met bandensporen > schoenenkastje > witte muur en de voordeur (die ook antraciet is).
Dus een strook antraciet of donkerblauw van toiletdeur tot schoenenkastje kan echt prima.
In de lengte trouwens, want boven de subtiele bandensporen hangt een spiegel. Kan je zo naar boven doortrekken.
Trouwens: mijn vader is schilder. Die kan daar prima over adviseren.![]()
Nou, ik vind het heel tof maar ook tijdelijk tof. Ik weet niet of ik dit jarenlang laat hangen.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 15:08 schreef Tink89 het volgende:
Oeh gruwel, al die bloemetjesbehangen die ineens hip zijn. Zo niet mijn ding...
Maar goed, wij hebben een jaar na de verhuizing nog steeds beneden alles wit, want we komen er maar niet aan toe. Wel gekleurde meubels en groene gordijnen, maar de muren zijn saaaaai!
Nou ja, het voordeel van behang is dat er zo weer wat anders op de muur zit.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 15:08 schreef Tink89 het volgende:
Maar goed, wij hebben een jaar na de verhuizing nog steeds beneden alles wit, want we komen er maar niet aan toe. Wel gekleurde meubels en groene gordijnen, maar de muren zijn saaaaai!
Ik vind dat ook belangrijk bij wat ik aan de muur hang: het moet iets zijn dat me om wat voor reden dan ook iets doet. En ik kan genoeg leuke kunstwerken vinden bij Werk aan de Muur, of zo, maar ik wil niet zomaar iets.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 15:18 schreef exode het volgende:
Wij hebben boven eettafel hangen van een schilderij die we al iets van 12 jaar hebben. Bij een lokale kunstenares gekocht in Utrecht die een atelier had vlakbij een goede vriend. We kwamen daar steeds voorbij en toch eens naar binnen gelopen.
Mooi schilderij gekocht, nog aan laten passen en hop opgehangen.
Leuk verhaal en wat wil ik daarmee zeggen? Dat schilderij is gewoon lopende band werk voor haar, hij hangt in half Utrecht inmiddels. Oa in een kroeg waar wij voor de kinderen vaak kwamen. We zijn dus niet bepaald uniek. Toen we hem kochten wisten we dat niet en was het volgens mij ook niet groot en populair. Ik weet niet of ik hem anders ook had gekocht ook al vinden wij hem nog steeds mooi.
Deze:
[ afbeelding ]
Die wil ik ook in de slaapkamer! Lijkt me heel mooi!quote:Op donderdag 26 augustus 2021 14:55 schreef Leandra het volgende:
Die andere muur heeft dat Van Gogh behang
Of je zegt niksquote:Op donderdag 26 augustus 2021 15:08 schreef Tink89 het volgende:
Ik ben zo blij dat ik min of meer de vrije hand had met de bouw en inrichting van dit huis, want ik denk niet dat N die keuze gemaakt zou hebben als hij moest helpen zoeken.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 15:37 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Die wil ik ook in de slaapkamer! Lijkt me heel mooi!
Het zou in principe kunnen, als we de lounge set achterin de tuin zetten. Maar daar hebben we alleen in de avond zon (hoogzomer, nu eigenlijk al niet meer) en dan zou dat alleen een losse bank kunnen zijn, geen hoekelement. De plek waar nu de eettafel staat heeft meer zon gedurende de dag.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 14:51 schreef laziness het volgende:
[..]
Wij hebben dit maar dan zonder echt teakhout dat je moet onderhouden. Stuk goedkoper en makkelijker![]()
Heb je geen ruimte voor eettafel en loungeset? Wij hebben allebei maar met 12x7,5m is onze tuin voor een nieuwbouwwoning aan de ruime kant.
Een kleinere tafel een optie? In de avond zon is met het eten hoogzomer juist lekker.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 15:48 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Het zou in principe kunnen, als we de lounge set achterin de tuin zetten. Maar daar hebben we alleen in de avond zon (hoogzomer, nu eigenlijk al niet meer) en dan zou dat alleen een losse bank kunnen zijn, geen hoekelement. De plek waar nu de eettafel staat heeft meer zon gedurende de dag.
Onze tuin is 4,5 x 8 denk ik. De eettafel verplaatsen is wegens de indeling van de tuin niet erg handig, dat wordt achterin iets te krap qua loopruimte.
Ah, ook een F&B fanquote:Op donderdag 26 augustus 2021 15:32 schreef Leandra het volgende:
De slaapkamermuur is de kleur Stiffkey Blue van Farrow & Ball, het behang is Amandelbloesem van Van Gogh van BN walls
Soneal heeft op zijn slaapkamer de kleur Skylight van F&B en op 1 muur het behang Dimensions van BN walls.
In de woonkamer (en gang, en overloop en logeerkamer) Great White van F&B en 2 muren het pauwenbehang Refect van Eijffinger.
In de keuken Calluna van F&B.
Ondanks het feit dat er geen originele F&B verf is gebruikt maar de schilder Sigmatin heeft laten mengen in die kleuren hebben de kleuren wel hun kleurvariaties gehouden: het verschil van perceptie van een kleur in de schaduw, zonder licht en in de volle zon is enorm.
Nog steeds erg blij mee, vooral door die kleurverschillen eigenlijk
We hebben destijds wel bewust voor een grote tafel gekozen, omdat we graag met vrienden of familie bbq'en. We kunnen aan deze tafel zonder problemen met 8 mensen zitten (2 aan het hoofd, dat wel). Maar goed, dat hebben we afgelopen 2 jaar natuurlijk ook bijna niet kunnen doen. Wel iets om over na te denkenquote:Op donderdag 26 augustus 2021 15:53 schreef laziness het volgende:
[..]
Een kleinere tafel een optie? In de avond zon is met het eten hoogzomer juist lekker.
Wij hebben de eettafel ook in de avondzon.
Wij hebben ook geen witte muur. In het hele huis is geen enkele muur wit, trouwens. Alles in de hal en overloop enzo is heel lichtgrijs en in de kamers heeft alles een kleur of behang. Ik ben er juist heel blij mee, al dat witte was ik wel een beetje klaar mee.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 15:56 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Ah, ook een F&B fan
Wij hebben Cromarty in de hele woonkamer, All White op alle houtwerk, deuren en plafonds en de andere muren Wimborne White. Zoon heeft als accentmuur Vardo (met geel-grijze muurstickers). Wij vonden geen geschikte okerkleur bij F&B voor onze slaapkamer, dus dat werd Deze van Boss paints. Geen van alle de originele verf.
Ik weet nog dat het een hele discussie werd met de stucadoor. Ongehoord om een woonkamer niet hoofdzakelijk wit te maken. Een accentmuur was echt wel het maximum hoor![]()
Ook van niemand van onze omgeving was er positief over, de Nederlanders toch niet. Heel bizar. Kregen voor we zelf het eindresultaat zagen zelfs een berichtje van de stucadoor dat het wel heeeeeeeeel donker was! Dus met een bang hartje naar het huis en het was zo mooi. Droeftoeter
Wat grappig!quote:Op donderdag 26 augustus 2021 15:51 schreef lunapuella het volgende:
Wat toevallig @:Leandra, wij zagen deze zomer ook een schilderij van Van Looy waar we meteen verliefd op waren (De Tuin in het Teylers Museum). High res versie opgesnord en laten afdrukken op fotopapier (hebben familie in fotobedrijf, dan kan dat makkelijk en gratis). We moeten er alleen nog een lijst voor regelen en dan komt het boven de bank te hangen.
Snap ik helemaal!quote:Op donderdag 26 augustus 2021 15:35 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat ook belangrijk bij wat ik aan de muur hang: het moet iets zijn dat me om wat voor reden dan ook iets doet. En ik kan genoeg leuke kunstwerken vinden bij Werk aan de Muur, of zo, maar ik wil niet zomaar iets.
Daarom twijfelden wij ook heel lang wat we nou zouden willen.
Nu zijn we eruit, en dit is ook iets dat wij heel mooi vinden en bijzonder is voor ons. Lang niet iedereen zal het mooi vinden.
Misschien dat als een stylist het bedenkt, mensen het sneller aannemen. Ik denk dat de vrienden van mijn lief echt medelijden hadden met hem, met zijn gekke vriendin met die rare ideeën. Ik had ook met zorg de kleur wit uitgezocht voor de andere muren. Dat vonden ze ook maar gek want je doet toch gewoon ral9010?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 16:01 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij hebben ook geen witte muur. In het hele huis is geen enkele muur wit, trouwens. Alles in de hal en overloop enzo is heel lichtgrijs en in de kamers heeft alles een kleur of behang. Ik ben er juist heel blij mee, al dat witte was ik wel een beetje klaar mee.
Zonder styliste zouden wij dat trouwens niet bedacht hebben, of durven bedenken.
Grappig, onze schilders vonden het juist fantastisch, maakten ook iedere keer foto's om met het thuisfront te delen.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 15:56 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Ah, ook een F&B fan
Wij hebben Cromarty in de hele woonkamer, All White op alle houtwerk, deuren en plafonds en de andere muren Wimborne White. Zoon heeft als accentmuur Vardo (met geel-grijze muurstickers). Wij vonden geen geschikte okerkleur bij F&B voor onze slaapkamer, dus dat werd Deze van Boss paints. Geen van alle de originele verf.
Ik weet nog dat het een hele discussie werd met de stucadoor. Ongehoord om een woonkamer niet hoofdzakelijk wit te maken. Een accentmuur was echt wel het maximum hoor![]()
Ook van niemand van onze omgeving was er positief over, de Nederlanders toch niet. Heel bizar. Kregen voor we zelf het eindresultaat zagen zelfs een berichtje van de stucadoor dat het wel heeeeeeeeel donker was! Dus met een bang hartje naar het huis en het was zo mooi. Droeftoeter
quote:Op donderdag 26 augustus 2021 17:02 schreef vencodark het volgende:
Ik ga gewoon mijn vader vragen die muur hier antraciet te doen wanneer mijn man naar werk is.
Die heeft vast nog wel een potje staan.
Is ook wat je gewend bent denk ik. Ik ken vanuit mijn jeugd niet anders dan huizen met witte muren, die alsnog heel gezellig zijn want de juiste meubels en op verschillende muren wanddecoratie.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 16:54 schreef oh-oh het volgende:
Nou liever een behang dan wit, en verder niks, dat vind ik altijd het ongezelligste wat er is, zo is je huis toch geen thuis?
Nee, daar staat er 1. Als ik inlog bij de GGD staan er wel 2 afgeronde vaccinatie afspraken. Nou ja, kennelijk snappen GGD en RIVM er zelf ook niet alles meer vanquote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:46 schreef Elleska het volgende:
[..]
Bedoel je met inlog bij de GGD dan mijnRIVM?
Ik las afgelopen week in het Eindhovens dagblad dat er diverse mensen problemen hadden met de Corona checkapp die zich in Helmond hadden laten vaccineren dus toch wel een bekend probleem (helaas nog zonder echte oplossing begreep ik wel).quote:Op donderdag 26 augustus 2021 10:55 schreef Hupje het volgende:
[..]
GGD backoffice zegt dat mijn dossier er compleet uitziet, inloggen bij het RIVM geeft 1 prik en de app ook. Het is al een aantal weken 'in behandeling', maar "helaas heeft die afdeling het erg druk, mevrouw".
Ons vorige huis, huur, had zulke afschuwelijke kleuren, en zoveel verschillende, dat we hier wit wilden starten. Hebben we uiteindelijk niet gedaan maar we hebben het misschien mede daardoor wel bij 2 kleuren, en wit als basis, gehouden.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 16:01 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben er juist heel blij mee, al dat witte was ik wel een beetje klaar mee.
Zonder styliste zouden wij dat trouwens niet bedacht hebben, of durven bedenken.
O, haha, maar zoveel verschillende kleuren hebben we niet, hoor. Daar zou ik ook gek van worden.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 17:47 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ons vorige huis, huur, had zulke afschuwelijke kleuren, en zoveel verschillende, dat we hier wit wilden starten. Hebben we uiteindelijk niet gedaan maar we hebben het misschien mede daardoor wel bij 2 kleuren, en wit als basis, gehouden.
Klinkt niet zo kermis. Wij hadden destijds o.a. een kamer met een blauwe en een gele muur. De derde had behang met een patroontje en de vierde was wit.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 17:52 schreef miss_sly het volgende:
Het klinkt een stuk meer 'kermis' dan het is
Dat klinkt wel een beetje kermisquote:Op donderdag 26 augustus 2021 18:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Klinkt niet zo kermis. Wij hadden destijds o.a. een kamer met een blauwe en een gele muur. De derde had behang met een patroontje en de vierde was wit.
Op de vloer marmoleum in een primaire kleur.
Mooi zeg! Zou je dat paaltje rechts nog weg kunnen fotoshoppen?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 17:56 schreef miss_sly het volgende:
Deze foto, in zwart-wit, komt er dan in het heel groot op de muur als behang:
[ afbeelding ]
Ik niet, ik ben niet heel handig met photoshop. Ik vind het op zich ook niet heel erg storend, het is nu eenmaal hoe het was toen we daar wandelden.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 18:08 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Mooi zeg! Zou je dat paaltje rechts nog weg kunnen fotoshoppen?
Wij zijn voor Bas zijn nieuwe kamer ook overstag gegaan voor behang, gelukkig heeft mijn schoonmoeder ooit van haar vader leren behangen en heeft mijn man het nu weer van zijn moeder geleerdquote:Op donderdag 26 augustus 2021 18:02 schreef Bottoms_up het volgende:
Wij hebben geen behang omdat we er geen ervaring mee hebben. Nu voor de peuterkamer wilden we het misschien toch gaan wagen. En toen vond ik heel mooi behang... Ja 39 euro per m2. Voor iets dat hij over een paar jaar beu is. Ik zoek nog even verder.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop dat dit iets is wat hij over een aantal jaar ook nog goed vind. Vast wel, het zijn geen heel erg kinderlijk getekende auto's. De andere muur is een fijne kleur blauw geworden, als het goed is komen de houten jaloezien ergens komende dagen binnen en de gordijnen over een week of 3.
Voor de opsom:
112m2 woonoppervlakte, beneden alle muren saai wit maar wel een blauwe bank, gele stoelen, groene eetkamerstoelen en een hysterisch gekleurd vloerkleed. Meubels zijn zwart met hout.
Onze slaapkamer is de meest saaie early dew van flexa. Babykamer was groen, krijgt nu stippenbehang.![]()
quote:Op donderdag 26 augustus 2021 18:47 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Wij zijn voor Bas zijn nieuwe kamer ook overstag gegaan voor behang, gelukkig heeft mijn schoonmoeder ooit van haar vader leren behangen en heeft mijn man het nu weer van zijn moeder geleerd. Bas is maar wat blij met zijn auto's.
Leuk behang aan een leuke prijs. Voertuigen zijn hier ook de shit. Ik zocht dus wel een wat speelser behang en kwam dan hierop uit: https://walloha.com/behang/jongens-behang/vroem-vroem. Dat gaat geen 10 jaar mee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik hoop dat dit iets is wat hij over een aantal jaar ook nog goed vind. Vast wel, het zijn geen heel erg kinderlijk getekende auto's. De andere muur is een fijne kleur blauw geworden, als het goed is komen de houten jaloezien ergens komende dagen binnen en de gordijnen over een week of 3.
Voor de opsom:
112m2 woonoppervlakte, beneden alle muren saai wit maar wel een blauwe bank, gele stoelen, groene eetkamerstoelen en een hysterisch gekleurd vloerkleed. Meubels zijn zwart met hout.
Onze slaapkamer is de meest saaie early dew van flexa. Babykamer was groen, krijgt nu stippenbehang.
Ik was eerst van plan om de babykamer te laten hoe dat hij is, want best veel tijd gestoken in die muur. Maar nu twijfelen mijn hormonen of deze baby ook geen eigen kleur verdient. En dan heb ik ook nog een kleur op het oog (https://www.farrow-ball.com/paint-colours/charlottes-lock). Ik hoop dat mijn verstand uiteindelijk wint![]()
oooh eerste keer samen wonen vond ik heeeeel moeilijk.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 18:48 schreef Roosgeluk het volgende:
Over lief gesproken, ben benieuwd naar jullie ervaringen over samenwonen en zo. Beide hebben het nog niet gedaan. We hebben geen haast, maar is wel in t diepe springen.
Zowel hylarische anekdotes als de ruzies en praktische tips ;-)
Oh ja die is ook wel leuk inderdaad, maar gaat wel wat minder lang mee denk ik. Maar het kan ook hier zomaar zijn dat we over een paar jaar weer kamers doorschuiven en dan heeft b2 wellicht een andere mening over de auto'squote:Op donderdag 26 augustus 2021 19:03 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Leuk behang aan een leuke prijs. Voertuigen zijn hier ook de shit. Ik zocht dus wel een wat speelser behang en kwam dan hierop uit: https://walloha.com/behang/jongens-behang/vroem-vroem. Dat gaat geen 10 jaar mee.
Ik was eerst van plan om de babykamer te laten hoe dat hij is, want best veel tijd gestoken in die muur. Maar nu twijfelen mijn hormonen of deze baby ook geen eigen kleur verdient. En dan heb ik ook nog een kleur op het oog (https://www.farrow-ball.com/paint-colours/charlottes-lock). Ik hoop dat mijn verstand uiteindelijk wint
Oeh leuk!quote:Op donderdag 26 augustus 2021 15:00 schreef laziness het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
Ook al zo gaaf!quote:Op donderdag 26 augustus 2021 17:56 schreef miss_sly het volgende:
Deze foto, in zwart-wit, komt er dan in het heel groot op de muur als behang:
[ afbeelding ]
Hij is niet vals, het is een vrij jong beest dat zelf ook kinderen in huis heeft, maar wel heel "beschermend" is naar het eigen terrein en wat moeite lijkt te hebben dat er nu geen woesternij meer naast huis is.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 20:31 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Leandra gelukkig is het voor Soneal met een sisser afgelopen, maar behoorlijk vreemd dat het beest blijkbaar zo vals is dat hij losbreekt en direct iemand bijt.
Ja nou ja, het óógt vaak gewoon zo IKEA. Ik herken het ook allemaal meteen.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 20:37 schreef Leandra het volgende:
Bij Ikea moet je vooral niet de goedkoopste reeks kopen, als je daar maar wegblijft is de prijs/kwaliteit verhouding over het algemeen heel goed.
Nergens doorgebeten? Wat een schrik zeg.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 20:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij is niet vals, het is een vrij jong beest dat zelf ook kinderen in huis heeft, maar wel heel "beschermend" is naar het eigen terrein en wat moeite lijkt te hebben dat er nu geen woesternij meer naast huis is.
Ik weet het allemaal niet.
Ja ik ook, maar ik kom ook gewoon wekelijks bij Ikeaquote:Op donderdag 26 augustus 2021 20:40 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja nou ja, het óógt vaak gewoon zo IKEA. Ik herken het ook allemaal meteen.
[ afbeelding ]
Nope, elke woonkamer verdient een mooie boekenkast.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 20:43 schreef oh-oh het volgende:
Ik wil dus eigenlijk al heel lang mijn boeken naar de slaapkamer verplaatsen maar een woonkamer zonder boeken is ook maar niks toch?
[..]
Nergens doorgebeten? Wat een schrik zeg.
Nee, het scheelt op zijn heup zo te zien niet veel, maar alles is dicht gebleven, nergens bloed. Gelukkig, anders was het drama helemaal niet te overzien geweest.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 20:43 schreef oh-oh het volgende:
Ik wil dus eigenlijk al heel lang mijn boeken naar de slaapkamer verplaatsen maar een woonkamer zonder boeken is ook maar niks toch?
[..]
Nergens doorgebeten? Wat een schrik zeg.
Altijd. Al-tijd.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 20:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja ik ook, maar ik kom ook gewoon wekelijks bij Ikea
Gister moest ik naar Drachten en toevallig moest ik nog iets ruilen bij Ikea, dus dat maar even bij Ikea Zwolle gedaan, daar kom ik anders nooit.
Enfin, ¤ 92 later weer naar huis
En dan niet even koffie bij mij komen halen!quote:Op donderdag 26 augustus 2021 20:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja ik ook, maar ik kom ook gewoon wekelijks bij Ikea
Gister moest ik naar Drachten en toevallig moest ik nog iets ruilen bij Ikea, dus dat maar even bij Ikea Zwolle gedaan, daar kom ik anders nooit.
Enfin, ¤ 92 later weer naar huis
quote:Op donderdag 26 augustus 2021 20:43 schreef oh-oh het volgende:
Ik ken zat mensen die niet lezen, dus die hebben dan ook geen boeken.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 20:48 schreef oh-oh het volgende:
Ik ken dus echt mensen die geen boeken in huis hebben.
Zelfs wel kinderen hebben.
Hoe dan?
Oh da's ook wel een leuke, ook niet zo heel erg ikea verderquote:Op donderdag 26 augustus 2021 20:50 schreef Leandra het volgende:
Ik zit trouwens op het Lommarp TV-meubel te azen, de boekenkast heb ik pas al gekocht (mijn god wat was dat een &*%^(&%-ding om in elkaar te zetten... damn).
Overigens wil ik de blauwgroene variant, want dat is de boekenkast ook, maar het TV-meubel staat in die kleur niet meer op de site.... het zal toch niet hè?!
Zelf niet lezen is één ding, maar lees je je kinderen dan ook niet voor? (Retorische 'je', niet aan jou gericht)quote:Op donderdag 26 augustus 2021 20:50 schreef SQ het volgende:
[..]
Ik ken zat mensen die niet lezen, dus die hebben dan ook geen boeken.
Als ik niet in dit huis woonde stond er ook niks. 95% van onze boeken is van mij
Ik moest daar in het ziekenhuis zijnquote:Op donderdag 26 augustus 2021 20:47 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
En dan niet even koffie bij mij komen halen!
Ik denk niet heel veel nee. Als je er niks mee hebt en er zelf niet mee bent opgegroeid doe je dat niet snel.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 20:52 schreef lunapuella het volgende:
[..]
Zelf niet lezen is één ding, maar lees je je kinderen dan ook niet voor? (Retorische 'je', niet aan jou gericht)
Mooi uit de buurt dan, joh.. Ik woon praktisch tegenover het ziekenhuis, dus de volgende keer ben je welkom om tussendoor even uit te rusten!quote:Op donderdag 26 augustus 2021 20:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik moest daar in het ziekenhuis zijn![]()
Was niet gezellig gisteren, 2 x een uur en drie kwartier autorijden was ook een beetje veel, volgende keer neem ik wel een hotel in de buurt en meld ik me van te voren
Wat voor bed?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 19:13 schreef F_r het volgende:
Wij kochten vandaag en nieuw bed. En ik gaf akkoord aan de schilder.
Doei geld
Oh joh echt? Ik heb dat dus precies andersomquote:Op donderdag 26 augustus 2021 20:59 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb zelf geen boeken in huis. Ik heb een tijdje geleden alles weggedaan en een e-reader gekocht. Dat leest niet zo fijn als een echt boek, maar het zorgt wel voor heel veel rust in mijn huis en hoofd, ik vind boekenkasten namelijk altijd rommelig. Maakt niet uit of de boeken op kleur, naam, grootte of dikte gesorteerd staan, ik trek het gewoon niet.
De kinderen hebben wel boeken op hun kamers overigens.
Wij hebben ze wel. Ook 95% van mij trouwens, maar ik lees alleen nog maar op de ipad dus er komt weinig nieuws bij. Dus moderne techniekquote:Op donderdag 26 augustus 2021 20:48 schreef oh-oh het volgende:
Ik ken dus echt mensen die geen boeken in huis hebben.
Zelfs wel kinderen hebben.
Hoe dan?
Echt... darnquote:Op donderdag 26 augustus 2021 20:54 schreef Declan-Harp het volgende:
[..]
Mooi uit de buurt dan, joh.. Ik woon praktisch tegenover het ziekenhuis, dus de volgende keer ben je welkom om tussendoor even uit te rusten!
Haha dit zat ik echt net te denken ja!quote:Op donderdag 26 augustus 2021 20:59 schreef SQ het volgende:
Het gaat gelukkig nog steeds erg goed met de economie
Wat moest je daar eigenlijk?quote:
Oh maar dat maakt mij ook wel weer jaloers hoor Lemijnquote:Op donderdag 26 augustus 2021 21:03 schreef Lemijn het volgende:
Oke ik ben dus echt behoorlijk tevreden mijn relatief kleine huis, maar het idee dat jij zoveel deurtjes hebt om speelgoed achter weg te proppen maakt me toch jaloers @:SQ . Mijn oplossing is nu relatief weinig speelgoed hebben. Ik heb zo'n standaard tv meubel en dat bevat Jacobs speelgoed (1 bak trein, 1 bak auto's, 1 bak rest). Maar ja. Dan nog een losse bak met duplo en inmiddels is er een spelletjes/knutselkast bijgekomen en ook nog een tweede kind. Help.
Gatverdamme, de omschrijving in het artikel ookquote:Op donderdag 26 augustus 2021 21:05 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik wil m'n eigen leed even delen; https://www.waldnet.nl/wn(...)oor_slachtafval.html
Gebeurde net een paar auto's voor ons, ik ben het stoetje dus gevolgd en zag toen pas waar we doorheen moesten rijden
Ik ben al 17 jaar vegetariër en kan absoluut niet tegen dierenleed, dus zit nu nog te shaken. Ben hondsberoerd ook
Wij hebben nu vooral een gebrek aan kasten eigenlijk.... er zijn nog steeds niet-uitgepakte verhuisdozen, vooral omdat de inhoud nergens in kan.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 21:07 schreef SQ het volgende:
[..]
Oh maar dat maakt mij ook wel weer jaloers hoor Lemijnmijn noodzaak om te ontspullen is geheel verdwenen nu ik zo groot woon. Ben benieuwd over hoeveel jaar ik weer uit dit huis barst
Zou het ene touwtje ook korter kunnen dan het andere? Ivm schuin dak icm raam. Anders hangt hij evenwijdig aan het dak ipv aan het tafeloppervlak. Het raam is volgens mij 1.40 dus het zou misschien wel krap wordenquote:Op donderdag 26 augustus 2021 20:06 schreef SQ het volgende:
[..]
Omdat de lamp al bijna 2 jaar niet meer hangt is dit het enige wat ik nog op mijn telefoon heb
[ afbeelding ]
Het is iig dus een lamp met LEDs die zeer direct de tafel verlichten. Je kunt er geloof ik een raam van 1.20 mee overspannen. Heeft me 5 jaar gekost om te vinden.
HOE DAN, JE HEBT EEN GLOEDNIEUW HUISquote:Op donderdag 26 augustus 2021 21:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wij hebben nu vooral een gebrek aan kasten eigenlijk.... er zijn nog steeds niet-uitgepakte verhuisdozen, vooral omdat de inhoud nergens in kan.
Ja, kan zeker.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 21:11 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Zou het ene touwtje ook korter kunnen dan het andere? Ivm schuin dak icm raam. Anders hangt hij evenwijdig aan het dak ipv aan het tafeloppervlak. Het raam is volgens mij 1.40 dus het zou misschien wel krap worden. Maar wel een leuke lamp!!
O bah, wat een nare ervaring.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 20:29 schreef Leandra het volgende:
Soneal was daarstraks aan het buitenspelen, ik hoor ineens blaffen en gillen en nog meer gillen en blaffen.... was de hond van de buren losgebroken uit zijn halsband terwijl ze aan het wandelen waren achter het huis, hond vloog op Soneal in de wadi af.... buurman sprintte er direct achteraan, maar kon niet voorkomen dat er gehapt werd.
Niet door, maar het gaan wel lelijke blauwe plekken worden op zijn pols en heup![]()
En hij was eigenlijk net over zijn angst voor honden heen (hij is toen hij een jaar of 5 was een keer omver gelopen door een jonge jachthond die zijn voorpoten op de schouders van Soneal zette)![]()
Buurman ook enorm geschrokken natuurlijk, N ook geschrokken, Soneal zat onder de modder van de wadi en hij dacht in eerste instantie dat het bloed was
Viel dus mee, geen bloed, wel nare plekken.
IDEM! Maar mijn huis is de helft van dat van jou!quote:Op donderdag 26 augustus 2021 21:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wij hebben nu vooral een gebrek aan kasten eigenlijk.... er zijn nog steeds niet-uitgepakte verhuisdozen, vooral omdat de inhoud nergens in kan.
Ik heb eigenlijk nooit op mezelf gewoond, als in helemaal alleen. Mijn lief en ik zijn al samen sinds ik 16 was. Op mijn 21e kregen we onze eerste huurwoning en ben ik vanaf mijn ouderlijk huis gaan samenwonen. En dat doen we nu dus ook alweer 16 jaarquote:Op donderdag 26 augustus 2021 18:48 schreef Roosgeluk het volgende:
Dat paaltje is juist en grappig detail. Dan zie je dat het heerlijk een gewoon bos op de hoek is. IPV we zijn zo uit stylistische the lord of the rings gestapt.
Hier in mijn huur appartementje IKEA, maar geen showroom effect, omdat t uit verschillende collecties komt.
Ik ben "allergisch" voor zo'n Goossens alles van een collectie showroomhuis. Laat mijn lief nu net zo een inrichting hebben (hahahaha) en hij niets met IKEA hebben.
Beide houden we van kleur op de muur, dat matchen komt wel goed.
Over lief gesproken, ben benieuwd naar jullie ervaringen over samenwonen en zo. Beide hebben het nog niet gedaan. We hebben geen haast, maar is wel in t diepe springen.
Zowel hylarische anekdotes als de ruzies en praktische tips ;-)
Mijn huur app, houd ik sowiso nog wel paar maand aan ;-).
Ja, lampen zijn echt duurquote:Op donderdag 26 augustus 2021 21:13 schreef SQ het volgende:
[..]
Ja, kan zeker.
Ik moet m ff opmeten hoor, ding ligt op zolder. Kan ik na het weekend wel doen
Edit: mail teruggezocht, hij is 150 cm.
Kostte 1200 euro
Hier, heb je nog een weblink:quote:Op donderdag 26 augustus 2021 21:22 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ja, lampen zijn echt duur. 150 cm moet iig net lukken. Ik gooi ‘m even in de groep hier.
een swiss sense hebben we nu ook.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 20:58 schreef laziness het volgende:
[..]
Wat voor bed?
En ik ken het gevoel.
We lieten muren behangen, de trappen en muur tot in de zoldernok schilderen (nadat manlief met een naadje schilderen het van kwaad tot erger maakte), over twee weken komt ons nieuwe bed, maandag een nieuw tv meubel en salontafel en ergens aankomende week komt de tuinman voor een pergola, verzakt terras en onderhoud.
Ik ga het totaal gewoon niet bij elkaar optellen heb ik besloten
In de logeerkamer en op zolder.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 21:16 schreef Cathmar het volgende:
[..]
IDEM! Maar mijn huis is de helft van dat van jou!
Waar moeten er nog nieuwe kasten bij komen?
Daar zijn geen kasten in hè.....quote:Op donderdag 26 augustus 2021 21:12 schreef SQ het volgende:
[..]
HOE DAN, JE HEBT EEN GLOEDNIEUW HUIS
Hoe kun jij je daar op concentreren met 3 kinderen?! Ik was een enorme boekenwurm, maar met 1 kind lukt vlot een boek in het Nederlands uitlezen al amper.quote:
Doorgaans kun je achter knieschotten echt wel behoorlijk wat kwijt.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 21:56 schreef Leandra het volgende:
Heb ik het huis toch niet helemaal goed getekend... in het oude huis hadden we 3 inbouwkasten in de logeerkamer en op zolder 2 kamers waarvan 1 achter de schuine wand ruimte voor bewaarmeuk, ook in het washok kon daar nog eea onder de schuine kant.
Nu heb ik allemaal vaste knieschotten (waar vast een enorme voorraad buizen, kabels en afvoeren achter ligt) en mis ik dus kasten en meukruimte.
Komt wel
Ja, maar dan moet ik ze open gaan schroeven ofzo.... en die vliering wil ik juist niet want het is zo lekker ruimtelijk met die hoge nokquote:Op donderdag 26 augustus 2021 22:00 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Doorgaans kun je achter knieschotten echt wel behoorlijk wat kwijt.
Wij hebben een vliering op de zolder, dat is echt onze redding. Het is er tevens na amper een jaar al een verzamelbak van dingen die we echt nog eens moeten uitzoeken :’)
Wij hadden in het oude huis ook een mooie hoge nok. We hadden er alleen niets aan, dus nu voor praktisch gekozen.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 22:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet ik ze open gaan schroeven ofzo.... en die vliering wil ik juist niet want het is zo lekker ruimtelijk met die hoge nok
Ja, dat laatste had ik ook moeten doen, gemiste kans wel.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 22:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wij hadden in het oude huis ook een mooie hoge nok. We hadden er alleen niets aan, dus nu voor praktisch gekozen.
En we hebben de aannemer meten deuren voor de knieschotten laten maken. Dus die zijn vrij toegankelijk.
Hij slaapt inmiddels en hij dacht dat hij ook wel goed zou gaan slapen.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 22:15 schreef exode het volgende:
0 boeken in de woonkamer.
Ik hou van Ikea, maar de Ivar is het enige grote Ikea meubel in huis.
Ik lees liever geen Engels omdat ik werktechnisch al zoveel Engels lees dat ik prive in mijn moerstaal wil lezen.
We hebben een Auping bed (140 cm breed, we willen niet groter).
Zo ik ben weer bij.
Ai wat naar Leandra, hoe gaat het met hem?
We wonen beide > 10 jaar op ons zelf, dus dat zal sowiso wennen worden.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 19:07 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
oooh eerste keer samen wonen vond ik heeeeel moeilijk.
je leert iemand toch anders kennen als je samen gaat wonen en je niet zo makkelijk even wat afstand neemt.
gewoon het altijd iemand bij je hebben in huis als je daar geen zin in heb, altijd iemand in mijn aura.
en het kost denk ik soms ook gewoon echt een poosje om conflicten goed op te lossen en compromis te kunnen sluiten, maar wij zijn beide mensen met een mening en onze mening is altijd anders. er zijn maar weinig dingen waar wij het eens over kunnen zijn![]()
iets wat ik op forums etc echt vaak voorbij zie komen is de dat mensen de financiën vooraf niet goed bespreken en dat het daar echt heel erg wringt, de 1 veel geld over de ander niets, of juist bij samenvoegen de 1 die makkelijk geld uit geeft. mensen die alles willen overleggen voor een aankoop en de ander niet etc etc.
Fijn! Hopelijk valt het mee. Misschien als de rust wat is wedergekeerd met hem bij de buren en hond langs? Of andersom.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 22:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij slaapt inmiddels en hij dacht dat hij ook wel goed zou gaan slapen.
Daar houden ze wél rekening mee. Moeten ze wettelijk gezien NEN2580. Als de oppervlakte van je woning niet klopt kun je een terugmelding doen.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:31 schreef Leandra het volgende:
Huis ongeveer 180m² woonoppervlak plus een garage van zo'n 35m².
Volgens het kadaster 245m² "oppervlakte verblijfsobject" dus dat zal inclusief garage zijn en op zolder geen rekening houden met de 1.50 hoogte die wel meetelt voor de berekening van het gebruiksoppervlak.
Ik zie net dat de kavelgrens inmiddels ook definitief is en dat dat toch nog weer wat minder is dan op het koopcontract van de grond, maar nog steeds meer dan 555m² dus ik klaag niet, daarbij zitten we aan de wadi, dus in feite zie ik die grond ook min of meer als "hoort bij de tuin" terwijl we het niet zelf hoeven te onderhouden.
Het eerste randje gras achter de tuin maaien we wel zelf trouwens dan blijft het kort en blijft het gras en houdt dat het onkruid mooi uit ons gras weg.
Daarbij is dat een prima plek voor de BBQ als het hek er eenmaal staat, kan kleinzoon toch rondrennen in de tuin terwijl de BBQ aan is.
We (de buurvrouw en ik) denken dat we eerst met een andere hond aan de slag moeten qua angst overwinnen.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 22:37 schreef exode het volgende:
[..]
Fijn! Hopelijk valt het mee. Misschien als de rust wat is wedergekeerd met hem bij de buren en hond langs? Of andersom.
Het buurhuis was vorig jaar nog 244m² en nu <300m² geen flauw idee wat daar anders gerekend is behalve dat ze er een tuinhuis bij gebouwd hebben, maar ik vind het wel gezegend.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 22:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar houden ze wél rekening mee. Moeten ze wettelijk gezien NEN2580. Als de oppervlakte van je woning niet klopt kun je een terugmelding doen.
Kom maar langsquote:Op donderdag 26 augustus 2021 22:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
We (de buurvrouw en ik) denken dat we eerst met een andere hond aan de slag moeten qua angst overwinnen.
Met de buurhond gaat m dat even niet worden.
NEN2580 dus. Buitenmaten zou moeten. Dus oppervlakte incl. buitenmuur.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 22:48 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het buurhuis was vorig jaar nog 244m² en nu <300m² geen flauw idee wat daar anders gerekend is behalve dat ze er een tuinhuis bij gebouwd hebben, maar ik vind het wel gezegend.
Met 2 volledige verdiepingen met een binnenmaat van 6.77 bij 10.60, plus een zolder ga ik er vanuit dat die 180m² wel aardig correct is binnen de 1.50 hoogte op zolder. Dus het totale gebouwoppervlak incl. garage zal ook wel zo ongeveer kloppen.
Ik neem aan dat die 245 de BVO is en de 180 is de GBO zonder de garage (dat weet ik wel zeker).
Handig zo dichtbij.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 23:15 schreef krijtlijk het volgende:
Over samenwonen heb ik altijd het hoge bekakte stemmetje van een vroegere vriendin in mijn hoofd...'Samenwonen is funest voor de relatie' en denk er nog vaak aan. Ik heb ruim 6 jaar een latrelatie met mijn 'man' die om de hoek woont. Zijn zooi/mijn zooi.
Echt? Waar had ze dat vandaan dan?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 23:15 schreef krijtlijk het volgende:
Over samenwonen heb ik altijd het hoge bekakte stemmetje van een vroegere vriendin in mijn hoofd...'Samenwonen is funest voor de relatie' en denk er nog vaak aan. Ik heb ruim 6 jaar een latrelatie met mijn 'man' die om de hoek woont. Zijn zooi/mijn zooi.
Dit.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 07:41 schreef BE het volgende:
Alleen wonen!
Mocht mijn huwelijk ooit klappen ga ik never nooit meer 100% samenwonen.Ik zou er altijd voor zorgen dat ik een eigen plek heb om me terug te trekken.
quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 07:41 schreef BE het volgende:
Alleen wonen!
Mocht mijn huwelijk ooit klappen ga ik never nooit meer 100% samenwonen.Ik zou er altijd voor zorgen dat ik een eigen plek heb om me terug te trekken.
Ik ook niet.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 08:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit.
Ik ben er echt niet geschikt voor
Fijn dat het met de pols dan meevalt.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 08:24 schreef Leandra het volgende:
Hij heeft goed geslapen, zijn pols ziet er goed uit (ik denk dat zijn SOS armbandje daar erger heeft voorkomen, dat ging ook kapot toen hij het af deed om er zalf op te kunnen smeren), zijn heup heeft een paar nare plekken.
Zeker! Ik zou er een klacht over neerleggen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 08:31 schreef vencodark het volgende:
Ohja en even een damesklacht:
Sinds de damestoiletten op werk vernieuwd zijn, hebben we geen hygienebakjes en zakjes meer.![]()
Dus in je hokje mag je je spulletje met toiletpapier uitzoeken en bij de wastafeltjes in het algemene prullenbakje gooien.
Ik vind dat eigenlijk best vrouwonvriendelijk.
Nou ja ik ga niet zitten lezen als mijn kinderen wakker bij me zijn natuurlijk. Zijn er mensen die dat doen?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 21:54 schreef Hupje het volgende:
[..]
Hoe kun jij je daar op concentreren met 3 kinderen?! Ik was een enorme boekenwurm, maar met 1 kind lukt vlot een boek in het Nederlands uitlezen al amper.
@:Declan-HarpDat is smerig, yuk.
Wij zijn bezig voor zonnepanelen, zolder verbouwing (dak is net gedaan) en kledingkast. En oja, een van de bomen in de tuin is waarschijnlijk dood aan het gaan. Een in een rijtje. Als ik zo'n zelfde formaat weer wil, loop ik daar ook op leeg![]()
Hij zat net behoorlijk gevouwen op de bureaustoel op de logeerkamer te lezen, dus volgens mij beweegt hij nog vrij soepel.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 08:28 schreef vencodark het volgende:
[..]
Fijn dat het met de pols dan meevalt.
Heeft hij verder last met bewegen?
En hoe gaat het met de schrik?
Ben ik al 2 maanden van plan maar ik vergeet zoiets en verwachtte eerst nog wel dat ze kwamen. Maar gisteren was ik er opnieuw boos over.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 08:34 schreef Vicky het volgende:
[..]
Zeker! Ik zou er een klacht over neerleggen.
Dit.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 08:38 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ja ik ga niet zitten lezen als mijn kinderen wakker bij me zijn natuurlijk. Zijn er mensen die dat doen?Ik lees alleen als ze in bed liggen
Afhankelijk van de afdelingen die jullie hebben, maar ik zou zeker bij HR even vragen, want als die niet dezelfde toiletten gebruiken heb je kans dat ze het niet eens weten.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 08:40 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ben ik al 2 maanden van plan maar ik vergeet zoiets en verwachtte eerst nog wel dat ze kwamen. Maar gisteren was ik er opnieuw boos over.![]()
Ik weet ook eigenlijk niet bij welke afdeling je zoiets neerlegt.
Wat maakt jou lastiger dan? Ben ik dan wel weer benieuwd naar.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 08:51 schreef exode het volgende:
Gelukkig valt de schade mee Leandra!
Samenwonentenminste met mijn schatje dan. Ik vond het hele principe van relaties maar onzin voor ik haar ontmoette. Zij is echt easy om mee samen te wonen (ik ben lastiger).
Qua financiën hebben we in theorie wel elk een betaal- en spaarrekening maar in de praktijk gaat alles vooral samen. Ik verdien bijna 2 keer zoveel dus ik betaal veel meer.
Als ze gaat (online) shoppen pakt ze mijn creditcard
Kan, HR dacht ik ook aan.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 08:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Afhankelijk van de afdelingen die jullie hebben, maar ik zou zeker bij HR even vragen, want als die niet dezelfde toiletten gebruiken heb je kans dat ze het niet eens weten.
Plus dat de ontwerpers er mogelijk gewoon niet aan gedacht hebben.
In het gebouw dat in 1990 voor de Amersfoortse Krant werd opgeleverd waren ze de damestoilettem helemaal vergeten
Gevolg was dat iedere toiletgroep (met voornamelijk pisbakken) helemaal aangepast moest worden om er per verdieping ook nog een damestoilet met 2 WC's bij te proppen...
En gezien het aantal dames dat er werkte was dat ook wel het minimum.
Gewoon helemaal vergeten
Ik.. Maar mijn jongste zit dan vaak ook met zijn neus in een boekquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 08:38 schreef SQ het volgende:
[..]
Nou ja ik ga niet zitten lezen als mijn kinderen wakker bij me zijn natuurlijk. Zijn er mensen die dat doen?Ik lees alleen als ze in bed liggen
Hebben jullie een facilitair beheer afdeling? Daar zou ik naartoe stappen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 08:40 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ben ik al 2 maanden van plan maar ik vergeet zoiets en verwachtte eerst nog wel dat ze kwamen. Maar gisteren was ik er opnieuw boos over.![]()
Ik weet ook eigenlijk niet bij welke afdeling je zoiets neerlegt.
Hallelujah, mijn zoon is sinds 2 maanden helemaal into Donald Duck en Garfield boekjes.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 09:02 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Ik.. Maar mijn jongste zit dan vaak ook met zijn neus in een boek
Ja, hebben we ook. Daar dacht ik ook aan.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 09:11 schreef Bottoms_up het volgende:
[..]
Hebben jullie een facilitair beheer afdeling? Daar zou ik naartoe stappen.
Ik begrijp deze redenatie heel goed. Ik weet niet of ik ook weer ooit met iemand anders zou willen gaan samenwonen, maar dit is toch niet haalbaar icm de huizenmarkt? Als iedereen wil latten, heb je 2x zoveel huizen nodig!quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 07:41 schreef BE het volgende:
Alleen wonen!
Heb je even?quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 08:53 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wat maakt jou lastiger dan? Ben ik dan wel weer benieuwd naar.
Waanzin! Hokken zal je!quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 09:24 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik begrijp deze redenatie heel goed. Ik weet niet of ik ook weer ooit met iemand anders zou willen gaan samenwonen, maar dit is toch niet haalbaar icm de huizenmarkt? Als iedereen wil latten, heb je 2x zoveel huizen nodig!
Ze tolereert je met liefde.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 09:32 schreef exode het volgende:
[..]
Heb je even?
Ik ben nogal impulsief, onrustig, koppig en eigenwijs. Dat is een leuke combi. Zeker om mee samen te wonen. Denk ik, ze klaagt nooit
Dat dacht ik ook al. Zelfs als ik na een scheiding single zou blijven (brrrr datenquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 09:24 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik begrijp deze redenatie heel goed. Ik weet niet of ik ook weer ooit met iemand anders zou willen gaan samenwonen, maar dit is toch niet haalbaar icm de huizenmarkt? Als iedereen wil latten, heb je 2x zoveel huizen nodig!
Sterkte vandaagquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 09:36 schreef exode het volgende:
Vandaag is het 15 jaar geleden dat mijn vader overleed, dat blijft toch altijd een klotedag. Alsof het gemis op zo'n dag even heftiger is.
Mijn moeder is ook altijd van slag op deze dag en dan baal ik dus extra dat ik niet dichterbij woon.
Sterkte! Wordt het missen met de jaren meer?quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 09:36 schreef exode het volgende:
Vandaag is het 15 jaar geleden dat mijn vader overleed, dat blijft toch altijd een klotedag. Alsof het gemis op zo'n dag even heftiger is.
Mijn moeder is ook altijd van slag op deze dag en dan baal ik dus extra dat ik niet dichterbij woon.
Shogun is zeker niet het goede antwoord hier wegens fictie?quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 08:21 schreef vencodark het volgende:
Ohja. Wie weet er toevallig een goed boek over Japan?
Geschiedenis, cultuur, feiten.
Eens, dat bedacht ik me idd ook. En ik doe dit ook met in gedachten mijn vroegere financiele positie, waarin ik natuurlijk gewoon een huis had en hij ook toen we elkaar leerden kennen. Nu zou ik niet eens weten of ik het wel zou redden. Natuurlijk uiteindelijk wel, maar het is niet zo simpel als ik het zei. Dat realiseer ik me ook hoor.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 09:24 schreef Phaidra het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 09:36 schreef exode het volgende:
Herkenbaar, zo'n dag is toch net eventjes anders. Sterkte.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 09:36 schreef exode het volgende:
Er is geen fout antwoord maar zoek wel meer naar non-fictie.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 09:53 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Shogun is zeker niet het goede antwoord hier wegens fictie?
Sterkte vandaagquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 09:36 schreef exode het volgende:
Jaquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 08:38 schreef SQ het volgende:
[..]
Groot gelijk, ik zou ook niet anders willen. De aparte rekeningen zijn meer voor ons gevoel of zo. Zo kunnen we beide stiekem geld uitgeven aan cadeaus of er juist voor sparen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 10:32 schreef Vanyel het volgende:
Wij zijn ooit begonnen met onze salarissen op een gezamenlijke rekening zetten en daarvan weer een (gelijk) bedrag naar een privérekening overmaken. Wie meer verdiende wisselde, dus de ene keer legde de een meer in, de andere de ander. Toen we kinderen kregen zijn we daarmee gestopt. Alles gaat hier op de grote hoop.
Als een wat minder werkt is dat voor het gezamenlijk goed, en degene met het hogere salaris is sowieso meer weg voor evenveel uren werk, dus..
Scheelt een hoop gedoe zo.
Zo klinkt het inderdaad heel groot, juist helemaal niet alsof de tijd alles altijd maar beter maakt.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 10:29 schreef exode het volgende:
Dank jullie wel.
@:Vencodark, de pijn en het gemis wordt anders. De scherpe randjes gaan er vanaf. Het missen went niet, bij de geboorte van B en Juul, bij de operaties van mijn moeder etc. Ik werd vanochtend ook wakker met de gedachte 'Ik heb papa al 15 jaar niet gezien.' dat vind ik een enorm heftige gedachte alsof hij steeds verder weg gaat.
Ik vind echt alles aan jouw huis tof, behalve je behang (en het behang van je kinderenquote:Op donderdag 26 augustus 2021 20:13 schreef SQ het volgende:
[..]
Ook al zo gaaf!
Ik was vroeger ook wel van het alles wit, maar ben er nu wel klaar mee. Al zullen velen mijn woonkamer wel een donker hol vinden. Of een hippe gruwel (@:Tink89)
Maar goed, uiteindelijk gaat het er om dat degene die er woont er elke dag blij van wordt. Je woonkamer veranderen omdat anderen het niet leuk vinden lijkt me tamelijk zinloos.
Dat dus.. dus komt er iemand poetsen hier gelukkig (ik ben overigens ook een drama in opruimen, ben rommelig van aard en stoor me er niet snel aanquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 10:46 schreef lunapuella het volgende:
Ik ben heel makkelijk qua samenwonen behalve dan dat ik afschuwelijk ben in schoonmaken. De was en de afwas enzo houd ik met liefde bij, maar stofzuigen en poetsen ben ik gewoon echt slecht in.
quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 10:46 schreef lunapuella het volgende:
Ik ben heel makkelijk qua samenwonen behalve dan dat ik afschuwelijk ben in schoonmaken. De was en de afwas enzo houd ik met liefde bij, maar stofzuigen en poetsen ben ik gewoon echt slecht in.
Dit allebei dus jaquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 11:08 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Dat dus.. dus komt er iemand poetsen hier gelukkig (ik ben overigens ook een drama in opruimen, ben rommelig van aard en stoor me er niet snel aan)
Sterkte. Het blijft gewoon echt een rotdagquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 09:36 schreef exode het volgende:
quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 10:29 schreef exode het volgende:
Dank jullie wel.
@:Vencodark, de pijn en het gemis wordt anders. De scherpe randjes gaan er vanaf. Het missen went niet, bij de geboorte van B en Juul, bij de operaties van mijn moeder etc. Ik werd vanochtend ook wakker met de gedachte 'Ik heb papa al 15 jaar niet gezien.' dat vind ik een enorm heftige gedachte alsof hij steeds verder weg gaat.
Dagboek van een Geisha heb ik ook.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 11:47 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb alle boeken van Murakami en Dagboek van een Geisha maar dat is fictie. Laatst wel een heel gaaf boek gelezen over Korea/Japan met heel veel geschiedenis elementen. (Pachinko van Min Jin Lee).
Ja oké maar jouw kinderen zijn denk ik net iets ouder/zelfredzamer dan de mijne. Ik verwacht dat over een paar jaar ook wel weer te kunnen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 10:21 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ja
Als ik ze aan een Duck of puzzel oid heb (zelf echt lezen is hier niet echt een succes), of aan een heuse film, pak ik tegenwoordig een boek. Juist ook om te laten zien hoe tof lezen is.
Ik vind Murakami, ondanks vrij aparte fictie, wel een goed beeld geven van de Japanse samenleving. De drukte in de metro, dat de hoofdpersoon een simpel ontbijt klaarmaakt met zeewier, de desolaatheid van Hokkaido, dat soort dingen. Juist die details vond ik leerzaam en fascinerend. En hij schrijft gewoon zo mooiquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 11:47 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb alle boeken van Murakami en Dagboek van een Geisha maar dat is fictie. Laatst wel een heel gaaf boek gelezen over Korea/Japan met heel veel geschiedenis elementen. (Pachinko van Min Jin Lee).
Goeie toevoeging.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 12:02 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik vind Murakami, ondanks vrij aparte fictie, wel een goed beeld geven van de Japanse samenleving. De drukte in de metro, dat de hoofdpersoon een simpel ontbijt klaarmaakt met zeewier, de desolaatheid van Hokkaido, dat soort dingen. Juist die details vond ik leerzaam en fascinerend. En hij schrijft gewoon zo mooi.
Misschien vindt zij "Superkrachten voor je hoofd: MINDGYM voor Kids" wel tof. Had 'm voor Lars gekocht, en hij begon er enthousiast aan, maar volgens mij ligt het nu voornamelijk stof te happen... misschien mag je 'm lenen van hemquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 11:58 schreef SQ het volgende:
Ik ben nu trouwens begonnen aan een papieren boek over het leren beheersen van negatieve gedachten (en daarmee dus ook je emoties), misschien dat dat ook wel een goed boek is voor mijn dochter van bijna 7
Die sla ik even opquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 12:56 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Misschien vindt zij "Superkrachten voor je hoofd: MINDGYM voor Kids" wel tof. Had 'm voor Lars gekocht, en hij begon er enthousiast aan, maar volgens mij ligt het nu voornamelijk stof te happen... misschien mag je 'm lenen van hem
Herkenbaar. Hier twee kinderen die ALTIJD heimwee hebben naar onze katten. Wij hebben volgens mij nog nooit een vakantie volgemaakt, altijd eerder vertrokken vanwege de heimwee.quote:Op vrijdag 27 augustus 2021 21:59 schreef Hupje het volgende:
@:laziness Ach dat is niet leuk, zeker niet op zo'n afstand. Fijn dat poes weer terecht is!
Ik hou echt wel van lezen, maar Netflix kan ik makkelijker in korte stukjes dan een beetje boek![]()
Wij waren een weekje weg in eigen land en J had last van heimweeIk vond het zo sneu voor hem. Logeren is nooit een probleem, maar op vakantie vond hij toch lastig. Hij kan zich de vorige vakantie (2 jaar terug, toen was hij 4) ook niet echt meer herinneren, misschien maakte dat het ook lastig; hij wist niet echt wat hij kon verwachten van vakantie, geloof ik. Nu dus weer thuis, hij ging helemaal opgelucht slapen
Wat verwoord je dit mooi zeg! Knap hoe je zoveel verdriet én dankbaarheid in één post kunt vattenquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 21:56 schreef Nanukerst het volgende:
Ik vind het gemis wel minder worden eigenlijk, zowel van mijn ouders als van mijn dochter. Maar rouw is uiteraard een heel persoonlijk proces. Voor mij geldt dat het me op de vreemdste momenten kan overvallen. Het is niet perse een geboortedag, een sterfdag, of de feestdagen waarop ik het moeilijk heb. Het is overvallen worden door tranen omdat je een liedje hoort terwijl je in de supermarkt loopt, een jurkje (wat nooit gedragen meer is sinds haar dood vanwege de herinnering) onder in de kast vinden, nooit meer pasta met paddenstoelen maken omdat dat is wat we aten op die ene dag, 's nachts wakker schrikken met 'Oh fuck gelukkig was het maar een.. Oh nee, geen droom'. Maar het is ook zonder enige rancune blij kunnen zijn voor anderen die zwanger zijn en gezonde baby's krijgen, of die het 60-jarig huwelijk van hun (twee levende!) ouders mogen vieren, en vooral gezegend zijn met het allesoverheersende gevoel dat we hier als gezin iets heel moois hebbenWant dat is ook wat rouw doet: het dwingt je te koesteren wat er is, zelfs als je dat al deed.
Oh wat rotquote:Op vrijdag 27 augustus 2021 21:41 schreef laziness het volgende:
In Frankrijk, een week nadat ene kat er bij neer viel, te horen krijgen dat die andere van 11 maanden niet thuis gekomen is.
Mensen hadden haar echt ver weg in de wijk, voorbij een drukke weg ergens zien lopen.
36 uur later is ze terecht maar de laatste dag hier was er eentje met een knoop in mijn maag, vooral niet aan kind laten merken ook natuurlijk. Voelde me behoorlijk machteloos vandaag dat ik niet zelf kon gaan zoeken.
Maar eind goed al goed. Kan ik weer slapen vannacht![]()
Team Engelse boeken trouwens. Lees niks anders. Heb er 3 uit in een weekje vakantie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 10:23 schreef -Spring het volgende:
Oeh, ik ben ook altijd wel geïnteresseerd in wat anderen aan boodschappen uitgeven. Wij proberen het op ¤615,- per maand te houden, maar dat lukt alleen als ik het boodschappen doen beperk tot één keer per week. Ik probeer zoveel mogelijk bij de Lidl te halen. We zijn met zn vieren. Net toevallig een lijstje gemaakt voor komende week. Ik ben er wel van uitgegaan dat we een keer eem frietje oid halen. En we eten twee keer pasta met rode saus, want daar kan ik voor de jongste Lustniks veel groente in verstoppen.Ik heb een budget van 150 per week wat ik altijd wel op maak, ik laat alles bezorgen dus als ik ooit wat goedkoper uit ben vul ik daar mijn voorraadkast weer mee aan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens heeft mijn man de neiging om eens per week heel duur te lunchen en dat gaat dan niet van dat budget af. Ook koop ik wasmiddelen en luiers altijd in bulk, ook niet van het boodschappengeld.
Gezin van 5 waarvan 1 baby trouwens
disclaimer
Da's precies waarom wij alles gewoon op 1 rekening binnen laten komen waar we alles van betalen en voor ons beiden een vast bedrag aan "zakgeld" naar onze persoonlijke rekeningen overmaken, nog veel makkelijkerquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 10:42 schreef laziness het volgende:
Wij zitten op ¤400 in de maand bij de Jumbo voor 3 personen.
Soms een uitschieter naar ¤450 maar ook wel eens naar beneden.
Wij krijgen salaris op onze eigen rekeningen. Storten naar de gezamenlijke betaal- en spaarrekening en dan houden we ieder hetzelfde bedrag over om uit te geven naar eigen inzicht. We verdienen ongeveer evenveel en werken hetzelfde aantal uren dus we dragen evenveel bij, lekker makkelijk.
Mja een machtiging de ene kant op of de andere kant op is ook maar één keer instellen. Wij hebben er dan 1 meer dan jij op deze manier.quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 10:45 schreef SQ het volgende:
[..]
Da's precies waarom wij alles gewoon op 1 rekening binnen laten komen waar we alles van betalen en voor ons beiden een vast bedrag aan "zakgeld" naar onze persoonlijke rekeningen overmaken, nog veel makkelijker
4 kinderen, ik dacht dat jij er nog wel een bups stiefkinderen bij zou hebben omdat je een huis met 8 slaapkamers zoektquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 11:08 schreef Budabuddumbam het volgende:
wij geven ongeveer 160 euro uit per week, man, vrouw + 4 kinderen
(dat is inclusief drogisterij, schoonmaak etc maar exclusief mijn lush en rituals wensen)
Hahahaha nee, mijn man heeft een kantoor in huis, en de jongste slaapt in een kamer dat meer een kast is dan een kamer en wij ook. ik zou graag een eigen kamer hebben, of een chill kamer voor de jongens vandaar minimaal 7 en als het huis ruimer is opgezet dan hoef ik er echt geen 8, daar zou ik het niet op afwijzenquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 11:10 schreef SQ het volgende:
[..]
4 kinderen, ik dacht dat jij er nog wel een bups stiefkinderen bij zou hebben omdat je een huis met 8 slaapkamers zoekt
quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 13:39 schreef FlyingFish het volgende:
Dingen als rivierkreeftjes, brie en amandelmelk kopen we nooit, en zelfs geen idee wat baardagaan is.
Dit is echt iets wat voor mij leuk klinkt op papierquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 13:50 schreef Elleska het volgende:
@:-Spring Kijk je naar de aanbiedingen?
Want ik zie bijvoorbeeld 4courgettes op je lijstje terwijl ze volgende week per 3 stuks in de aanbieding zijn. Lang houdbare dingen als wasmiddel koop ik alleen in de aanbieding.
Moet je toch maar naar Limburg komen. Recent te koop een carre boerderij met 7 slaapkamers voor 350000 of een stadsvilla met 13 slaapkamers voor 550000quote:Op zaterdag 28 augustus 2021 11:31 schreef Budabuddumbam het volgende:
[..]
Hahahaha nee, mijn man heeft een kantoor in huis, en de jongste slaapt in een kamer dat meer een kast is dan een kamer en wij ook. ik zou graag een eigen kamer hebben, of een chill kamer voor de jongens vandaar minimaal 7 en als het huis ruimer is opgezet dan hoef ik er echt geen 8, daar zou ik het niet op afwijzen
Het is denk ik echt onmogelijk om een betaalbaar huis te vinden wat groter is dan dit huis in deze regio. dus verwacht echt dat we hier zeker met de huidige prijzen nog wel even zitten
los van de 2 kleinere kamers die we nu hebbenheeft dit huis een fijn groot washok, een fijne garderobe met veel opbergruimte, en een hele fijne keuken waar ik sowieso niet in achteruit wil gaan.
Oh wat een geniale tip met die lijstjesquote:Op zaterdag 28 augustus 2021 14:08 schreef Budabuddumbam het volgende:
ik vind brie dan weer niet zo heel luxe. bedoel de goedkope versie is 1 euro voor 200 gram.
als je dan een recept met brie hebt ofzo is het nog aardig te doen, iets minder lekker dan de 100 gram voor 4 euro maar zo zijn er wel wat dingen die ik link aan luxe die er veel goedkoper te krijgen is, net als bijvoorbeeld filet americain.
[..]
Dit is echt iets wat voor mij leuk klinkt op papier
als ik gevulde courgette wil maken en zou moeten kijken of het een week later goedkoper is dan ben ik echt uren bezig met de weekboodschappen, en het allerergste is dat ik dan weer nog een nieuwe maaltijd moet bedenken voor deze week![]()
Wat ik wel heb gedaan is bij ah.nl voor alle gerechten/recepten alle boodschappen invoeren dus met 1 druk op de knop kan ik alles toevoegen in de juiste hoeveelheiddus ik hoef als ik bedenk dat ik gele curry wil maken alleen maar gele curry aan te klikken en ik heb al mijn persoonlijk uitgekozen ingedienten in mijn mandje. en van sommige gerechten heb ik goedkopere versies gemaakt voor als het een dure week is. Scheelt echt heel veel tijd van dingen bij elkaar klikken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |