abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201077442
Herfst of lekkere nazomer, wat zal het worden?
Werewolf
  donderdag 26 augustus 2021 @ 10:50:05 #2
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_201077503
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:30 schreef vencodark het volgende:

[..]
Stof vs leren bankstel? :P
ook, maar echt over iedere meubelsoort heeft hij een andere mening.
we hebben 4 jaar gedaan over een tuinset kopen omdat hij zo graag wicker wilde.
(en echt ik haat wicker) verder had ik 0 eisen *) nu hebben we sinds begin 2020 als regel: wil je meebeslissen moet je meebetalen, en toen heb ik de hele woonkamer vervangen en nieuw gekocht *O* en hebben we nu wel een wicker tuinset die mij geen cent heeft gekost _O-
pi_201077578
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 08:40 schreef Elleska het volgende:

[..]
Gaat ook niet goed als je de gegevens nogmaals ophaalt via bewijs toevoegen want dan worden de gegevens van meer plekken opgehaald dan alleen RIVM.
GGD backoffice zegt dat mijn dossier er compleet uitziet, inloggen bij het RIVM geeft 1 prik en de app ook. Het is al een aantal weken 'in behandeling', maar "helaas heeft die afdeling het erg druk, mevrouw". :')
pi_201077617
Onze woonkamer is een samengeraapt zooitje :@ Wij hebben samen echt geen gevoel voor stijl en kunnen slecht keuzes maken :D We hebben nog steeds de gordijnen van de vorige bewoners hangen en een door iemand zelfgemaakte salontafel van gratisaftehalen.nl _O- :@
pi_201077640
Wij zijn het gelukkig heel vaak heel erg eens over meubels en kleuren en al die zaken. Dat maakt het wel gemakkelijker :D Wij hadden alleen niet zoveel zicht op hoe we de sfeer kunnen creeëren die we zoeken. We wisten wel wat we mooi vonden, maar kwamen toch niet verder dan een paar extra kussens op de bank en dan concluderen dat we toch niet de sfeer kregen die we wilden :')

Met de adviezen van de styliste hebben we daar veel in geleerd.

Ons huis is ongeveer 190 m2. Onze begane grond is echt zo ontzettend fijn ruim, met de woonkeuken waar we de hele dag zitten en waar ons leven zich grotendeels afspeelt en de zitkamer waar we 's avonds lekker tv kijken, lezen, hangen. De eerste verdieping heeft twee heel grote slaapkamers, voor ons een en voor dochter een, en een badkamer. Ik vind de badkamer in verhouding wel wat klein, maar hij is groot genoeg, want er zit een bad, een douche en een dubbele wastafel in. Op zolder hebben we nog een kleine werk/hobbykamer en een ruime logeerkamer en een kleine badkamer met douche en wastafel. En een technische ruimte met alle installaties en wasmachine en drogeer.

Sowieso wonen we natuurlijk maar met drie personen, dus het is echt meer dan ruim genoeg, maar vooral van de ruimte beneden kan ik echt nog steeds intens genieten O+

Volgende maand komt onze nieuwe eettafel. Eindelijk hebben we dan toch een boomstamtafel besteld, lekker ruim (300x120), want dat past hier prima in de ruimte. Ik ben zo benieuwd hoe dat dadelijk staat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201077655
quote:
17s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:50 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
ook, maar echt over iedere meubelsoort heeft hij een andere mening.
we hebben 4 jaar gedaan over een tuinset kopen omdat hij zo graag wicker wilde.
(en echt ik haat wicker) verder had ik 0 eisen *) nu hebben we sinds begin 2020 als regel: wil je meebeslissen moet je meebetalen, en toen heb ik de hele woonkamer vervangen en nieuw gekocht *O* en hebben we nu wel een wicker tuinset die mij geen cent heeft gekost _O-
:D

Ik zat vorige week ook met een schuin oog naar lounge-sets te kijken voor in de achtertuin. We hebben nu een 6-persoons eettafel met stoelen. Maar ik ga er niet zo snel zitten gewoon tussendoor en dat vind ik eigenlijk heel zonde. Met een lounge-set hoop ik die drempel wat te verlagen, dat zit gewoon lekkerder voor even een half uurtje met een kop thee en een boekje. Maar die prijzen!

Deze vond ik vooral mooi https://www.dutchgarden.nl/memphis-loungeset-small-mat-wit.html (uiteraard 1 vd duurste die ik heb gezien... }:|).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201077690
Ik hoopte op een topictitel zoals 'hoe groot is die van jou?' :@ :D
pi_201077703
Het 'size does matter' bankje *)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201077842
Kunnen we nog aanpassen :P
pi_201077946
We komen er hier meestal wel uit. Alleen de lampen, dat is echt een ding.. Toen we hier kwamen wilde ik graag een lamp, maar na 7 jaar is mijn man hem toch echt wel zat (en ik het afstoffen ook). Eigenlijk moeten we iets boven de eettafel en boven de salontafel, maar we hebben nog niks gevonden met de wauw factor..
Zelfde eigenlijk voor een schilderij aan de muur, er hangen nu 4 vrolijke koeien van aliexpress, zolang we niks beters vinden, blijft dit er wel..

Maar vaak vinden we allebei iets wel mooi, of iets echt niet mooi. Bankstel had ik alleen bekeken, man 2 dagen later meegenomen en direct mee eens.. eetstoelen was ook direct duidelijk. kasten/tafel set, keuken, bed.. Zelfs de paarse/aubergine kleur die ik tegen 2 korte stukken wand heb gesmeerd mag blijven zitten *O*
pi_201077951
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:03 schreef exode het volgende:
Ik hoopte op een topictitel zoals 'hoe groot is die van jou?' :@ :D
This topictitle is worthless without pics
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_201078392
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:05 schreef Phaidra het volgende:
Het 'size does matter' bankje *)
'Het gaat erom wat je ermee doet, niet het formaat'
pi_201078405
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:20 schreef Deepfreeze het volgende:
We komen er hier meestal wel uit. Alleen de lampen, dat is echt een ding.. Toen we hier kwamen wilde ik graag een lamp, maar na 7 jaar is mijn man hem toch echt wel zat (en ik het afstoffen ook). Eigenlijk moeten we iets boven de eettafel en boven de salontafel, maar we hebben nog niks gevonden met de wauw factor..
Zelfde eigenlijk voor een schilderij aan de muur, er hangen nu 4 vrolijke koeien van aliexpress, zolang we niks beters vinden, blijft dit er wel..

Maar vaak vinden we allebei iets wel mooi, of iets echt niet mooi. Bankstel had ik alleen bekeken, man 2 dagen later meegenomen en direct mee eens.. eetstoelen was ook direct duidelijk. kasten/tafel set, keuken, bed.. Zelfs de paarse/aubergine kleur die ik tegen 2 korte stukken wand heb gesmeerd mag blijven zitten *O*
Lampen ja... dat is hier ook lastig. Door de vide hebben we een schuin dak met enorme dakramen (grootste van velux en daar 2 van) precies waar de eettafel staat. Het is dus erg lastig om een lamp boven de tafel te hangen. We hebben zitten dubben om een balk te bevestigen, maar dat vind ik ergens een beetje zonde van de grote open ruimte. Er staat nu dus een booglamp. Eigenlijk voor tijdelijk een goedkope van de ikea, maar inmiddels staat dat ding er dus al ruim 10 jaar. Met zo'n grote voet die eigenlijk net een beetje in de weg staat. We weten prima wat we mooi vinden, dat is het ergste eigenlijk nog _O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201078689
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:55 schreef Hupje het volgende:

[..]
GGD backoffice zegt dat mijn dossier er compleet uitziet, inloggen bij het RIVM geeft 1 prik en de app ook. Het is al een aantal weken 'in behandeling', maar "helaas heeft die afdeling het erg druk, mevrouw". :')
Als ik in de app ga naar gegevens toevoegen > vaccinatie bewijs > inloggen. Dan worden mijn gegevens opgehaald bij zowel RVV als de GGD. Ik zie daardoor alle beide prikken 2x. Dat het bij RIVM niet goed staat zou dan niet uit moeten maken.
pi_201078736
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:17 schreef Elleska het volgende:

[..]
Als ik in de app ga naar gegevens toevoegen > vaccinatie bewijs > inloggen. Dan worden mijn gegevens opgehaald bij zowel RVV als de GGD. Ik zie daardoor alle beide prikken 2x.
Ik heb het niet duidelijk geschreven, zie ik. Als ik inlog bij de GGD staan ze er allebei, maar in de app staat er maar 1 (bij GGD en RVV). Dus er gaat iets mis tussen de GGD en de rest.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 12:23:29 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_201078762
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:53 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Lampen ja... dat is hier ook lastig. Door de vide hebben we een schuin dak met enorme dakramen (grootste van velux en daar 2 van) precies waar de eettafel staat. Het is dus erg lastig om een lamp boven de tafel te hangen. We hebben zitten dubben om een balk te bevestigen, maar dat vind ik ergens een beetje zonde van de grote open ruimte. Er staat nu dus een booglamp. Eigenlijk voor tijdelijk een goedkope van de ikea, maar inmiddels staat dat ding er dus al ruim 10 jaar. Met zo'n grote voet die eigenlijk net een beetje in de weg staat. We weten prima wat we mooi vinden, dat is het ergste eigenlijk nog _O-.
Ik heb nog een prachtige minimalistische lamp voor onder een dakraam. Probleem hadden we in ons oude huis namelijk ook. Ik wil m graag verkopen, want in ons huidige huis past ie niet. Moet ik eens een foto maken?
disclaimer
pi_201078776
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:23 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik heb nog een prachtige minimalistische lamp voor onder een dakraam. Probleem hadden we in ons oude huis namelijk ook. Ik wil m graag verkopen, want in ons huidige huis past ie niet. Moet ik eens een foto maken?
Oeh ja, ik ben wel benieuwd :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 26 augustus 2021 @ 12:27:40 #18
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_201078822
:'( Hou op over lampen.
Ik heb in de woonkamer 1 retro lamp en ik zoek al 10 jaar een matchende :')

Gisteren appte mijn neefje me, dat zijn vader wel open staat voor een hond maar niet voor deze hond.
Of ik met hun mee wilde denken voor een passende hond.
How about no |:(
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_201078882
Huis ongeveer 180m² woonoppervlak plus een garage van zo'n 35m².

Volgens het kadaster 245m² "oppervlakte verblijfsobject" dus dat zal inclusief garage zijn en op zolder geen rekening houden met de 1.50 hoogte die wel meetelt voor de berekening van het gebruiksoppervlak.

Ik zie net dat de kavelgrens inmiddels ook definitief is en dat dat toch nog weer wat minder is dan op het koopcontract van de grond, maar nog steeds meer dan 555m² dus ik klaag niet, daarbij zitten we aan de wadi, dus in feite zie ik die grond ook min of meer als "hoort bij de tuin" terwijl we het niet zelf hoeven te onderhouden.
Het eerste randje gras achter de tuin maaien we wel zelf trouwens dan blijft het kort en blijft het gras en houdt dat het onkruid mooi uit ons gras weg.

Daarbij is dat een prima plek voor de BBQ als het hek er eenmaal staat, kan kleinzoon toch rondrennen in de tuin terwijl de BBQ aan is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201078994
Sociale huurwoning duplex en alles van ikea.

Bed kraakt wel maar is 19 jaar oud.

;)
Werewolf
pi_201079080
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:21 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ik heb het niet duidelijk geschreven, zie ik. Als ik inlog bij de GGD staan ze er allebei, maar in de app staat er maar 1 (bij GGD en RVV). Dus er gaat iets mis tussen de GGD en de rest.
Bedoel je met inlog bij de GGD dan mijnRIVM?

Want dan kloppen de gegevens bij het RIVM blijkbaar wel. De app haalt de gegevens uit de GGD database en als die gegevens niet kloppen zit het probleem misschien toch bij de GGD ookal zeggen ze zelf van niet (zeiden ze bij mijn vader ook elke keer maar het probleem bleek toch echt het herstelbewijs te zijn.)
pi_201079099
Onze meubels zijn een allergaartje, ik heb op marktplaats voor dit huis een tafel gescoord die zonder tussenbladen 2.50 lang is en we hebben hem standaard met 1 extra blad staan, dan is hij 3 meter, maar er kan dus nog 50 cm bij :X

Onze oude eettafel was 1.60 lang en zou verzuipen in de woonkamer, die staat dus nu als "bureau" op de logeerkamer.

Beneden is de keukenvloer een tegel waar we het direct over eens waren, diezelde tegels in een ruwere variant liggen ook op de badkamervloer.
De woonkamer heeft een donkere PVC-vloer met een patroon, de kleur van de woonkamervloer is net anders dan die van de trappen, maar omdat daar nog een stuk tegelvloer van de hal tussen zit valt dat niet op.
De trappen zijn mahonie en mahonie PVC is lastig en was simpelweg niet beschikbaar bij het merk van de PVC-vloer.

Qua muren en behang heb ik wat wilde keuzes gemaakt die N in eerste instantie wat eng vond maar waarvan hij wel zag dat het werkte toen het maar eenmaal op de muur zat.

Het enige wat ik jammer vind is dat ik echt een compromis moest sluiten voor onze slaapkamervloer: op de bovenverdieping ligt overal marmoleum en iedere kamer heeft een eigen kleur, ik wilde graag de lila Walton variant (die is effen) maar N wilde pertinent de typische marmoleum-look, dus met wolkjes erin.
Dus nu hebben we een lila wolkjesvloer in onze slaapkamer.

Achteraf gezien is dit misschien ook wel net zo mooi, want minder kil, maar ik denk dat die Walton wel heel fraai was geweest.

Verder qua badkamermuren wit 60*30 maar niet glad, dus weer niet standaad.
Niet ruw qua oppervlak trouwens, maar golvend.

Ik heb redelijk mijn gang kunnen gaan qua keuzes voor het huis, ook de baksteen enzo.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 26 augustus 2021 @ 12:49:50 #23
176471 oh-oh
pi_201079125
Ik wil zo graag een x een nieuwe bank kopen maar zo zinloos met 6 honden, ik zoek een nieuwe tweedehands wel nu. En ik wil mooie retro kasten maar ja die wil iedereen. Ik ga wel echt een nieuw en vooral groter bed kopen binnenkort!
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_201079620
Wij zouden wel een nieuwe bank willen, maar deze zit zo lekker dat geen enkele andere bank tot nu toe goed genoeg is bevonden. Kortom, we blijven op deze oude bank zitten en maken de stof eens per jaar schoon met zo'n tapijtreiniger.
pi_201079726
We hebben nu de bank van mijn ouders staan, er moet binnen afzienbare tijd wel een andere.

Ik heb bij Ikea Duitsland de Fammarp gezien die ik wel interessant vind, maar die is hier (nog) niet te koop.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201079805
De eetkamertafel, salontafel, tv kast en spiegel en misschien ben ik nog wat vergeten komen allemaal van fok!
Nog steeds van toen ik net gescheiden was.
pi_201079962
Verder een aantal kasten die bij grootouders vandaan komen, het is een beetje een mengelmoesje tussen oud, marktplaats en nieuw, die laatste dan vaak van Ikea.

Maar ons bed is bijvoorbeeld een Auping die ik op marktplaats gekocht heb, die was incl. spiraalbodems, vorige maand nieuwe matrassen gekocht, tot dat moment onze oude matrassen gebruikt (zelfde maat).
Op zolder staat de Auping die ik op mijn 16de kreeg, spiraalbodems via marktplaats gescoord nieuwe matrassen erop en klaar.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201079997
Wij doen alles in etappes hier, we hebben de woonkamer een paar maanden geleden dus omgedraaid qua opstelling. Nu weten we niet zo goed wat we met de tv willen. Hij hangt aan de muur en eronder staat een cheap ass Ikea tv kastje totdat we weten wat we willen.
De voorkeur is nu de apparatuur achter de tv monteren zodat er geen kast meer nodig is.

Maar goed, de Ivar kasten zijn binnen, die moeten geverfd worden en daarna waterpas opgehangen worden aan de muur. Dan is de volgende stap, de speelkamer deels naar de Ivar kasten in de woonkamer verhuizen in de speelkamer een bureau voor mij neerzetten.
Andere mensen bedenken dat en gaan het uitvoeren, zo werkt dat bij ons vaak niet. :@
In de herfstvakantie ga ik 2 dagen met de kinderen naar mijn moeder. Dan gaat verloofde de kozijnen in de woonkamer en tussendeuren schuren en verven.
pi_201080034
Je hangt de Ivar aan de muur? Is je vloer niet waterpas?

Ik zou zo'n gewicht niet aan de muur willen hebben hangen.
Die anti-omvalbevestiging wel, maar daar hangt hij niet aan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201080279
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:50 schreef Leandra het volgende:
Je hangt de Ivar aan de muur? Is je vloer niet waterpas?

Ik zou zo'n gewicht niet aan de muur willen hebben hangen.
Die anti-omvalbevestiging wel, maar daar hangt hij niet aan.
Niets in ons huis is waterpas, hij moet op pootjes of opgehangen worden anders kunnen de deurtjes niet open.
We wilden op pootjes maar dan moeten we die dus allemaal zo gaan zagen, bijschaven etc om 3 kasten waterpas en aansluitend te krijgen.
De muren zijn stenen muren en verloofde heeft een ophang manier gevonden zodat ze stevig hangen. Ze komen net boven de plinten te hangen.

Ik zie ze overigens heel veel hangen, wij hebben de enkele kasten qua hoogte, die van 83 cm hoog. Ze zijn 45 kilo per stuk zie ik.
pi_201080375
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 14:05 schreef exode het volgende:

[..]
Niets in ons huis is waterpas, hij moet op pootjes of opgehangen worden anders kunnen de deurtjes niet open.
We wilden op pootjes maar dan moeten we die dus allemaal zo gaan zagen, bijschaven etc om 3 kasten waterpas en aansluitend te krijgen.
De muren zijn stenen muren en verloofde heeft een ophang manier gevonden zodat ze stevig hangen. Ze komen net boven de plinten te hangen.

Ik zie ze overigens heel veel hangen, wij hebben de enkele kasten qua hoogte, die van 83 cm hoog. Ze zijn 45 kilo per stuk zie ik.
Oh okay gewoon die kasten zelf, ik dacht een hele stellage :D
Ik heb hier in de garage Ivar van 226 hoog staan, en dan ook nog eens met planken van 83 cm, en in een hoek dus daarom weet ik dat er bij Ikea Duitsland een bank was die ik mooi vind, want Ikea NL heeft de hoekelementen van Ivar al jaren niet meer in de collectie.

[ Bericht 7% gewijzigd door Leandra op 26-08-2021 14:17:30 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201080415
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 14:11 schreef Leandra het volgende:

[..]
Oh okay gewoon die kasten zelf, ik dacht een hele stellage :D
Nee, 3 van die simpele kasten, deze dingen: https://www.ikea.com/nl/nl/p/ivar-kast-grenen-70033766/. We gaan ze verven in de kleur van de muur (Early dew).
pi_201080476
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:27 schreef oh-oh het volgende:
:'( Hou op over lampen.
Ik heb in de woonkamer 1 retro lamp en ik zoek al 10 jaar een matchende :')

Gisteren appte mijn neefje me, dat zijn vader wel open staat voor een hond maar niet voor deze hond.
Of ik met hun mee wilde denken voor een passende hond.
How about no |:(
Doggystyle, nóg zo’n mooie TT! :P
pi_201080528
Mijn man en ik hebben eigenlijk een heel andere smaak maar omdat je nu eenmaal samenwoont moet je er toch een beetje samen uitkomen. :+

Als ik alleen zou wonen, zou de boel er toch wel vrij anders uitzien.
Ik hou van kleur, kitscherig, hippie en comfy.
Had mag oud en goedkoop zijn. Zolang het niet kapot is. :+

Man houdt van strak, kaal, wit en praktisch. :P
pi_201080625
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 14:22 schreef vencodark het volgende:
Mijn man en ik hebben eigenlijk een heel andere smaak maar omdat je nu eenmaal samenwoont moet je er toch een beetje samen uitkomen. :+

Als ik alleen zou wonen, zou de boel er toch wel vrij anders uitzien.
Ik hou van kleur, kitscherig, hippie en comfy.
Had mag oud en goedkoop zijn. Zolang het niet kapot is. :+

Man houdt van strak, kaal, wit en praktisch. :P
Wit staat heel mooi tegen een knalkleur muur :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201080637
Ik ga morgen bij een vriendin eten die lila muren heeft, een rode bank, een paarse fauteuil and so on. En het is een erg kleine woonkamer. Absoluut niet mijn smaak, maar ik voel me er altijd heel relaxt. Haar huis past haar perfect O+

Zucht, ik ben al een week bezig om een leuke rondvaart met lunch te regelen voor mijn zus die volgende week 50 wordt. Ik regel het samen met mijn moeder en broer wat erop neerkomt dat bij alles wat ik doorstuur mijn moeder zegt 'is goed hoor' en mijn broer 100 opmerkingen heeft. Variërend van 'wat een onhandig tijdstip (14 uur)' tot 'oh nou ja, ik wilde eigenlijk wel iets dichterbij.'
Nu heb ik een rondvaart in een fluisterboot en wandelen door de Biesbosch, om de hoek van mijn zus, moeder en broer en dan vooraf vlakbij de jachthaven of in de jachthaven lunchen. Zal rond de ¤30 pp komen, vindt ie het weer te duur.

Ik zou het cadeau geven met mijn moeder maar ik hoorde via via dat mijn broer dat niet leuk vond en ook mee wilde doen. Dus ik hem gebeld, helemaal blij dat we het samen zouden geven en hij dus mee zou gaan. Nog even en ik schrap hem weer en ga alleen met mijn moeder en zus.
pi_201080693
Dus eerst vindt hij het vervelend dat hij niet meebetaalt en als hij dan wel meebetaalt vindt hij ¤ 30 pp te duur?
Voor een lunch en een fluisterboot?

Heeft hij wel een idee wat normale prijzen daarvoor zijn?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201080762
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 14:37 schreef Leandra het volgende:
Dus eerst vindt hij het vervelend dat hij niet meebetaalt en als hij dan wel meebetaalt vindt hij ¤ 30 pp te duur?
Voor een lunch en een fluisterboot?

Heeft hij wel een idee wat normale prijzen daarvoor zijn?
Hij vond het blijkbaar vervelend dat mijn moeder en ik samen een cadeau gingen geven aan mijn zus. Hij voelde zich buitengesloten.
Wij geven elkaar nooit cadeaus voor verjaardagen, ja een bosje bloemen, maar 50 jaar vind ik wel bijzonder.
Maar heb nu ook gezegd, dit wordt het cadeau en je doet mee of niet. We gaan het zien.
pi_201080769
Wat Leandra zegt. :Y

Qua meubels, wij hebben een mengelmoesje van verschillende winkels. Met daarbij iig op de begane grond het doel om zo min mogelijk Ikea te hebben. Dat is best goed gelukt, tot nu toe is de score 1 bijzettafeltje.
Bed komt van Goossens, en nachtkastjes ook. Dat was de enige boxspring die we mooi vonden, dus snel gekozen. _O-
  donderdag 26 augustus 2021 @ 14:51:39 #40
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_201080831
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:01 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik zat vorige week ook met een schuin oog naar lounge-sets te kijken voor in de achtertuin. We hebben nu een 6-persoons eettafel met stoelen. Maar ik ga er niet zo snel zitten gewoon tussendoor en dat vind ik eigenlijk heel zonde. Met een lounge-set hoop ik die drempel wat te verlagen, dat zit gewoon lekkerder voor even een half uurtje met een kop thee en een boekje. Maar die prijzen!

Deze vond ik vooral mooi https://www.dutchgarden.nl/memphis-loungeset-small-mat-wit.html (uiteraard 1 vd duurste die ik heb gezien... }:|).
Wij hebben dit maar dan zonder echt teakhout dat je moet onderhouden. Stuk goedkoper en makkelijker :+

Heb je geen ruimte voor eettafel en loungeset? Wij hebben allebei maar met 12x7,5m is onze tuin voor een nieuwbouwwoning aan de ruime kant.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_201080846
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 14:30 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wit staat heel mooi tegen een knalkleur muur :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Top idee hoor, ik zou graag boven in de gang een kleurtje er tegenaan gooien.
Maar eergisteren kreeg ik een briljante ingeving.
Mijn man zet sinds de diefstal van zijn vorige fiets, zijn fiets in de gang bij de voordeur.
Nu zitten er dus grijze sporen op die witte muur en die gaan er niet meer af. Ik stelde aan mijn man voor de muur daarom donker(der) te schilderen! *O* Geen vieze bandensporen meer!

Man: “I hate it”. “Dan lijkt de gang kleiner.” :')
:{w
pi_201080885
Op 1 muur na zijn alle muren van onze slaapkamer donkerblauw, maar ik weet niet of de kamer er kleiner door lijkt.
Misschien wel hoor, maar het is groot genoeg om kleiner te kunnen lijken :@

Die andere muur heeft dat Van Gogh behang ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201080906
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 14:52 schreef vencodark het volgende:

[..]
Top idee hoor, ik zou graag boven in de gang een kleurtje er tegenaan gooien.
Maar eergisteren kreeg ik een briljante ingeving.
Mijn man zet sinds de diefstal van zijn vorige fiets, zijn fiets in de gang bij de voordeur.
Nu zitten er dus grijze sporen op die witte muur en die gaan er niet meer af. Ik stelde aan mijn man voor de muur daarom donker(der) te schilderen! *O* Geen vieze bandensporen meer!

Man: “I hate it”. “Dan lijkt de gang kleiner.” :')
:{w
De huismuts doet niet anders dan dingen donker verven zie ik op haar instagram, volgens mij valt het redelijk mee hoeveel kleiner het dan lijkt.
pi_201080923
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 14:55 schreef Leandra het volgende:
Op 1 muur na zijn alle muren van onze slaapkamer donkerblauw, maar ik weet niet of de kamer er kleiner door lijkt.
Misschien wel hoor, maar het is groot genoeg om kleiner te kunnen lijken :@
Ik begrijp best dat zulke dingen het optisch kleiner maken maar die gang is toch al klein en ik denk dat die kleur geen wereld van verschil gaat maken. En het went vanzelf.
Mijn man’s idee was om de muur opnieuw wit te verven… :|W
pi_201080946
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 14:57 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik begrijp best dat zulke dingen het optisch kleiner maken maar die gang is toch al klein en ik denk dat die kleur geen wereld van verschil gaat maken. En het went vanzelf.
Anders een deel van de muur in een donkere kleur?
Zodat het een soort lambrisering lijkt maar je wel de strepen buiten beeld hebt?

Dit idee:

Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 26 augustus 2021 @ 15:00:13 #46
244125 laziness
pi_201080965
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 14:57 schreef vencodark het volgende:

[..]
Wij hebben laatst één muur behangen. Oogt helemaal niet kleiner, wel sfeervoller.

pi_201080986
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 15:00 schreef laziness het volgende:

[..]
Wij hebben laatst één muur behangen. Oogt helemaal niet kleiner, wel sfeervoller.

[ link | afbeelding ]
Mooi behang ook!
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201081005
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 14:59 schreef Leandra het volgende:

[..]
Anders een deel van de muur in een donkere kleur?
Zodat het een soort lambrisering lijkt maar je wel de strepen buiten beeld hebt?
Kan, het zit zo, van links naar rechts:
Toilet > witte muur met bandensporen > schoenenkastje > witte muur en de voordeur (die ook antraciet is).
Dus een strook antraciet of donkerblauw van toiletdeur tot schoenenkastje kan echt prima.
In de lengte trouwens, want boven de subtiele bandensporen hangt een spiegel. Kan je zo naar boven doortrekken.

Trouwens: mijn vader is schilder. Die kan daar prima over adviseren. *)
pi_201081028
quote:

[..]

[ link | afbeelding ]
Man is anti-behang!
En ik hou ervan! :P
  donderdag 26 augustus 2021 @ 15:08:20 #50
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201081070
Oeh gruwel, al die bloemetjesbehangen die ineens hip zijn. Zo niet mijn ding...

Maar goed, wij hebben een jaar na de verhuizing nog steeds beneden alles wit, want we komen er maar niet aan toe. Wel gekleurde meubels en groene gordijnen, maar de muren zijn saaaaai!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_201081076
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 15:03 schreef vencodark het volgende:

[..]
Kan, het zit zo, van links naar rechts:
Toilet > witte muur met bandensporen > schoenenkastje > witte muur en de voordeur (die ook antraciet is).
Dus een strook antraciet of donkerblauw van toiletdeur tot schoenenkastje kan echt prima.
In de lengte trouwens, want boven de subtiele bandensporen hangt een spiegel. Kan je zo naar boven doortrekken.

Trouwens: mijn vader is schilder. Die kan daar prima over adviseren. *)
Oh darn, en dan iemand die alleen maar opnieuw wil witten, om er weer verse sporen op te maken :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201081097
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 15:08 schreef Tink89 het volgende:

Maar goed, wij hebben een jaar na de verhuizing nog steeds beneden alles wit, want we komen er maar niet aan toe. Wel gekleurde meubels en groene gordijnen, maar de muren zijn saaaaai!
Nou, ik vind het heel tof maar ook tijdelijk tof. Ik weet niet of ik dit jarenlang laat hangen.

Maar ik kan wel echt houden van spullen.
Ik heb op zolder een oude cd-toren staan met een slangen afbeelding van stipjes etc. Hele patronen staan erin. Ik kan het niet wegdoen terwijl het op zolder natuurlijk geen nut heeft. :P
pi_201081127
quote:

Nou ja, het voordeel van behang is dat er zo weer wat anders op de muur zit.

Wij hebben pauwen op een deel van de woonkamermuren trouwens.

https://www.eijffinger.com/nl-NL/reflect-378007
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201081139
Mooi behang Lazi!
Wij hebben in de slaapkamers 1 muur behangen. Bij B petrol blauw, Juul heeft Pip behang en wij linnen grijs.

Deuren en muren zijn verder vooral wit, 1 muur in de woonkamer is dus Early dew met in het midden de schouw die wit is. Keuken is ook wit en de tegels in de keuken zijn ook wit (van die witjes dus elke tegel is net anders)
Wij zouden graag een lichtere vloer hebben, ooit gaan we die vast laten schuren en lichter lakken. Wij houden van wit en rustige kleuren zoals early dew, lichtgrijs en hout.
Onze eetkamerstoelen zijn dan weer blauw, die hadden we nog en staan eigenlijk gewoon leuk bij de rest (vinden wij).
pi_201081142
Wij wisten maar niet wat we nou aan de muur achter de eettafel op de muur wilden. De muur is groen, maar er moest nog een kunstwerk komen. We kwamen er maar niet uit welk werk dan. Nou zag ik bij een vriendin een heel gaaf idee van een mooie foto als fotobehang, en maakte ik niet veel later tijdens een heel vroege ochtendwandeling een gave foto van dochter in de zonnestralen vallend door het bladerdak in het bos O+ Dus als de tafel er straks is, gaan we die foto laten afdrukken op fotobehang en achter de tafel plakken.
pi_201081206
Wij hebben boven eettafel hangen van een schilderij die we al iets van 12 jaar hebben. Bij een lokale kunstenares gekocht in Utrecht die een atelier had vlakbij een goede vriend. We kwamen daar steeds voorbij en toch eens naar binnen gelopen.
Mooi schilderij gekocht, nog aan laten passen en hop opgehangen.

Leuk verhaal en wat wil ik daarmee zeggen? Dat schilderij is gewoon lopende band werk voor haar, hij hangt in half Utrecht inmiddels. Oa in een kroeg waar wij voor de kinderen vaak kwamen. We zijn dus niet bepaald uniek. Toen we hem kochten wisten we dat niet en was het volgens mij ook niet groot en populair. Ik weet niet of ik hem anders ook had gekocht ook al vinden wij hem nog steeds mooi.

Deze:
pi_201081379
De slaapkamermuur is de kleur Stiffkey Blue van Farrow & Ball, het behang is Amandelbloesem van Van Gogh van BN walls

Soneal heeft op zijn slaapkamer de kleur Skylight van F&B en op 1 muur het behang Dimensions van BN walls.

In de woonkamer (en gang, en overloop en logeerkamer) Great White van F&B en 2 muren het pauwenbehang Refect van Eijffinger.

In de keuken Calluna van F&B.

Ondanks het feit dat er geen originele F&B verf is gebruikt maar de schilder Sigmatin heeft laten mengen in die kleuren hebben de kleuren wel hun kleurvariaties gehouden: het verschil van perceptie van een kleur in de schaduw, zonder licht en in de volle zon is enorm.

Nog steeds erg blij mee, vooral door die kleurverschillen eigenlijk :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201081404
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 15:18 schreef exode het volgende:
Wij hebben boven eettafel hangen van een schilderij die we al iets van 12 jaar hebben. Bij een lokale kunstenares gekocht in Utrecht die een atelier had vlakbij een goede vriend. We kwamen daar steeds voorbij en toch eens naar binnen gelopen.
Mooi schilderij gekocht, nog aan laten passen en hop opgehangen.

Leuk verhaal en wat wil ik daarmee zeggen? Dat schilderij is gewoon lopende band werk voor haar, hij hangt in half Utrecht inmiddels. Oa in een kroeg waar wij voor de kinderen vaak kwamen. We zijn dus niet bepaald uniek. Toen we hem kochten wisten we dat niet en was het volgens mij ook niet groot en populair. Ik weet niet of ik hem anders ook had gekocht ook al vinden wij hem nog steeds mooi.

Deze:
[ afbeelding ]
Ik vind dat ook belangrijk bij wat ik aan de muur hang: het moet iets zijn dat me om wat voor reden dan ook iets doet. En ik kan genoeg leuke kunstwerken vinden bij Werk aan de Muur, of zo, maar ik wil niet zomaar iets.
Daarom twijfelden wij ook heel lang wat we nou zouden willen.

Nu zijn we eruit, en dit is ook iets dat wij heel mooi vinden en bijzonder is voor ons. Lang niet iedereen zal het mooi vinden.
pi_201081430
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 14:55 schreef Leandra het volgende:
Die andere muur heeft dat Van Gogh behang ;)
Die wil ik ook in de slaapkamer! Lijkt me heel mooi!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 26 augustus 2021 @ 15:42:29 #60
244125 laziness
pi_201081501
quote:

Of je zegt niks :')
pi_201081524
Aan de ene muur in de woonkamer hang een schilderij dat gemaakt is door de oude overbuurvrouw van mijn ouders, die toevallig Meandra heet, dus mensen denken wel eens dat ik ook iets met een kwast en verf kan :+
Dat is een Trompe-l'oeil waarbij je uit het raam van het huis van mijn overgrootouders lijkt te kijken naar het huisje aan de overkant, waar mijn grootouders woonden en mijn vader geboren is.
Sinds de verhuizing van mijn ouders hangt dat hier.

Op een andere muur willen we een werk dat in 't Rijks hangt, maar in Rijksstudio kun je nagenoeg alles dat er hangt high-res downloaden en kun je het zelf laten printen.

Dat wil ik dus met Zomerweelde van Jac van Looy laten doen, op werkelijk formaat.
Past precies tussen 2 ramen en dan is de ondergaande zon ook aan de kant waar hij op het schilderij onder gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201081597
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 15:37 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Die wil ik ook in de slaapkamer! Lijkt me heel mooi!
Ik ben zo blij dat ik min of meer de vrije hand had met de bouw en inrichting van dit huis, want ik denk niet dat N die keuze gemaakt zou hebben als hij moest helpen zoeken.
Hij is er nu wel blij mee trouwens, want hij ziet dat het werkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201081602
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 14:51 schreef laziness het volgende:

[..]
Wij hebben dit maar dan zonder echt teakhout dat je moet onderhouden. Stuk goedkoper en makkelijker :+

Heb je geen ruimte voor eettafel en loungeset? Wij hebben allebei maar met 12x7,5m is onze tuin voor een nieuwbouwwoning aan de ruime kant.
Het zou in principe kunnen, als we de lounge set achterin de tuin zetten. Maar daar hebben we alleen in de avond zon (hoogzomer, nu eigenlijk al niet meer) en dan zou dat alleen een losse bank kunnen zijn, geen hoekelement. De plek waar nu de eettafel staat heeft meer zon gedurende de dag.

Onze tuin is 4,5 x 8 denk ik. De eettafel verplaatsen is wegens de indeling van de tuin niet erg handig, dat wordt achterin iets te krap qua loopruimte.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201081642
Wat toevallig @Leandra, wij zagen deze zomer ook een schilderij van Van Looy waar we meteen verliefd op waren (De Tuin in het Teylers Museum). High res versie opgesnord en laten afdrukken op fotopapier (hebben familie in fotobedrijf, dan kan dat makkelijk en gratis *) ). We moeten er alleen nog een lijst voor regelen en dan komt het boven de bank te hangen.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 15:53:40 #65
244125 laziness
pi_201081670
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 15:48 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Het zou in principe kunnen, als we de lounge set achterin de tuin zetten. Maar daar hebben we alleen in de avond zon (hoogzomer, nu eigenlijk al niet meer) en dan zou dat alleen een losse bank kunnen zijn, geen hoekelement. De plek waar nu de eettafel staat heeft meer zon gedurende de dag.

Onze tuin is 4,5 x 8 denk ik. De eettafel verplaatsen is wegens de indeling van de tuin niet erg handig, dat wordt achterin iets te krap qua loopruimte.
Een kleinere tafel een optie? In de avond zon is met het eten hoogzomer juist lekker.
Wij hebben de eettafel ook in de avondzon.
pi_201081714
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 15:32 schreef Leandra het volgende:
De slaapkamermuur is de kleur Stiffkey Blue van Farrow & Ball, het behang is Amandelbloesem van Van Gogh van BN walls

Soneal heeft op zijn slaapkamer de kleur Skylight van F&B en op 1 muur het behang Dimensions van BN walls.

In de woonkamer (en gang, en overloop en logeerkamer) Great White van F&B en 2 muren het pauwenbehang Refect van Eijffinger.

In de keuken Calluna van F&B.

Ondanks het feit dat er geen originele F&B verf is gebruikt maar de schilder Sigmatin heeft laten mengen in die kleuren hebben de kleuren wel hun kleurvariaties gehouden: het verschil van perceptie van een kleur in de schaduw, zonder licht en in de volle zon is enorm.

Nog steeds erg blij mee, vooral door die kleurverschillen eigenlijk :D
Ah, ook een F&B fan :)
Wij hebben Cromarty in de hele woonkamer, All White op alle houtwerk, deuren en plafonds en de andere muren Wimborne White. Zoon heeft als accentmuur Vardo (met geel-grijze muurstickers). Wij vonden geen geschikte okerkleur bij F&B voor onze slaapkamer, dus dat werd Deze van Boss paints. Geen van alle de originele verf.
Ik weet nog dat het een hele discussie werd met de stucadoor. Ongehoord om een woonkamer niet hoofdzakelijk wit te maken. Een accentmuur was echt wel het maximum hoor :D
Ook van niemand van onze omgeving was er positief over, de Nederlanders toch niet. Heel bizar. Kregen voor we zelf het eindresultaat zagen zelfs een berichtje van de stucadoor dat het wel heeeeeeeeel donker was! Dus met een bang hartje naar het huis en het was zo mooi. Droeftoeter }:|
pi_201081745
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 15:53 schreef laziness het volgende:

[..]
Een kleinere tafel een optie? In de avond zon is met het eten hoogzomer juist lekker.
Wij hebben de eettafel ook in de avondzon.
We hebben destijds wel bewust voor een grote tafel gekozen, omdat we graag met vrienden of familie bbq'en. We kunnen aan deze tafel zonder problemen met 8 mensen zitten (2 aan het hoofd, dat wel). Maar goed, dat hebben we afgelopen 2 jaar natuurlijk ook bijna niet kunnen doen. Wel iets om over na te denken :Y. Sowieso zou ik de tuin weer wat willen aanpassen. Meer ruimte voor een goede moestuin, bijvoorbeeld, die je beter tegen slakken kan beschermen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201081767
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 15:56 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Wij hebben Cromarty in de hele woonkamer, All White op alle houtwerk, deuren en plafonds en de andere muren Wimborne White. Zoon heeft als accentmuur Vardo (met geel-grijze muurstickers). Wij vonden geen geschikte okerkleur bij F&B voor onze slaapkamer, dus dat werd Deze van Boss paints. Geen van alle de originele verf.
Ik weet nog dat het een hele discussie werd met de stucadoor. Ongehoord om een woonkamer niet hoofdzakelijk wit te maken. Een accentmuur was echt wel het maximum hoor :D
Ook van niemand van onze omgeving was er positief over, de Nederlanders toch niet. Heel bizar. Kregen voor we zelf het eindresultaat zagen zelfs een berichtje van de stucadoor dat het wel heeeeeeeeel donker was! Dus met een bang hartje naar het huis en het was zo mooi. Droeftoeter }:|
Wij hebben ook geen witte muur. In het hele huis is geen enkele muur wit, trouwens. Alles in de hal en overloop enzo is heel lichtgrijs en in de kamers heeft alles een kleur of behang. Ik ben er juist heel blij mee, al dat witte was ik wel een beetje klaar mee.
Zonder styliste zouden wij dat trouwens niet bedacht hebben, of durven bedenken.
pi_201081911
Oh ja willen we ook nog een loungebank, het liefst 2, 1 compacte en 1 grotere. Wij eten nooit buiten, B is panisch voor wespen en ziet alles wat vliegt tijdens het eten aan voor een wesp. En ik vind het gedoe.

Ik vind loungebanken meestal gewoonweg niet mooi. Nou zag ik een compact bankje van Lanterfant, leuk ding, om te bouwen naar ligbankje. Lees ik overal dat de kussens veel te dun zijn. Dan hoeft het voor mij al niet meer.

Onze tuin is op het Noordwesten en wij verhuizen nu mee (met onze campingstoelen) met de zon. Ochtend tegen het huis, middag achterin tuin en einde middag zijkant tuin maar daar is een border dus die wil verloofde eruit en een bankje neerzetten.
pi_201081916
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 15:51 schreef lunapuella het volgende:
Wat toevallig @:Leandra, wij zagen deze zomer ook een schilderij van Van Looy waar we meteen verliefd op waren (De Tuin in het Teylers Museum). High res versie opgesnord en laten afdrukken op fotopapier (hebben familie in fotobedrijf, dan kan dat makkelijk en gratis *) ). We moeten er alleen nog een lijst voor regelen en dan komt het boven de bank te hangen.
Wat grappig!
Ik was ook instant verliefd en wist anderhalf jaar geleden al dat het hier ergens aan een muur moest komen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201081937
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 15:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind dat ook belangrijk bij wat ik aan de muur hang: het moet iets zijn dat me om wat voor reden dan ook iets doet. En ik kan genoeg leuke kunstwerken vinden bij Werk aan de Muur, of zo, maar ik wil niet zomaar iets.
Daarom twijfelden wij ook heel lang wat we nou zouden willen.

Nu zijn we eruit, en dit is ook iets dat wij heel mooi vinden en bijzonder is voor ons. Lang niet iedereen zal het mooi vinden.
Snap ik helemaal!
We zijn er nog steeds blij mee omdat het voor ons bij de koop wel bijzonder was en ze heeft hem lekker volgeglitterd voor ons. Maar ik zou niet opnieuw de keuze maken. Ach in ons dorp heeft niemand hem (geloof ik)

Boven de bank hangt een mega Ixxi met foto's.
pi_201082047
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 16:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wij hebben ook geen witte muur. In het hele huis is geen enkele muur wit, trouwens. Alles in de hal en overloop enzo is heel lichtgrijs en in de kamers heeft alles een kleur of behang. Ik ben er juist heel blij mee, al dat witte was ik wel een beetje klaar mee.
Zonder styliste zouden wij dat trouwens niet bedacht hebben, of durven bedenken.
Misschien dat als een stylist het bedenkt, mensen het sneller aannemen. Ik denk dat de vrienden van mijn lief echt medelijden hadden met hem, met zijn gekke vriendin met die rare ideeën. Ik had ook met zorg de kleur wit uitgezocht voor de andere muren. Dat vonden ze ook maar gek want je doet toch gewoon ral9010?
pi_201082335
Ik ben lui, ik heb zeker wel op alle muren ral9010. _O-
Op de slaapkamer hebben we wel 1 muur met fotobehang, dat vind ik mega tof. En 1 muur in de keuken is groen, vet mooi. O+ We willen eigenlijk ook minimaal 1 muur in de woonkamer verven, maar ik ben getraumatiseerd na de verhuizing en verbouwing. Dus voorlopig blijft hij gewoon wit. :+
  donderdag 26 augustus 2021 @ 16:54:49 #74
176471 oh-oh
pi_201082498
Nou liever een behang dan wit, en verder niks, dat vind ik altijd het ongezelligste wat er is, zo is je huis toch geen thuis?
( Groucho Marx )
pi_201082529
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 15:56 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Grappig, onze schilders vonden het juist fantastisch, maakten ook iedere keer foto's om met het thuisfront te delen.
Ze zeiden nog van "We kunnen wel 10.000 liter Ral 9010 bestellen, komt toch wel op, maar dit.... dit is leuk!".

Ik vind die Vardo erg mooi trouwens! O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201082658
Ik ga gewoon mijn vader vragen die muur hier antraciet te doen wanneer mijn man naar werk is.
Die heeft vast nog wel een potje staan. :+
pi_201082670
Oeh, en de baas van mijn man gaat heel zijn rijbewijs betalen. ~O>
pi_201082837
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 17:02 schreef vencodark het volgende:
Ik ga gewoon mijn vader vragen die muur hier antraciet te doen wanneer mijn man naar werk is.
Die heeft vast nog wel een potje staan. :+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201082885
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 16:54 schreef oh-oh het volgende:
Nou liever een behang dan wit, en verder niks, dat vind ik altijd het ongezelligste wat er is, zo is je huis toch geen thuis?
Is ook wat je gewend bent denk ik. Ik ken vanuit mijn jeugd niet anders dan huizen met witte muren, die alsnog heel gezellig zijn want de juiste meubels en op verschillende muren wanddecoratie.

Mijn ervaringen met behang verwijderen en behang aan laten brengen zijn ronduit slecht, nu weet ik iig dat het netjes is. Maar op termijn wil ik wel nog iets meer kleur op de muur denk ik, als ik het weer aandurf om iets aan het huis te (laten) doen.
pi_201082933
Mijn ouders hebben dus allerlei paarse muren en nergens wit. Die zijn wel moderner en gedurfder geworden met de jaren.
Pa. O+
pi_201083111
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:46 schreef Elleska het volgende:

[..]
Bedoel je met inlog bij de GGD dan mijnRIVM?
Nee, daar staat er 1. Als ik inlog bij de GGD staan er wel 2 afgeronde vaccinatie afspraken. Nou ja, kennelijk snappen GGD en RIVM er zelf ook niet alles meer van :'). Wie weet kan ik tegen de tijd dat het herfstvakantie is wel met vinkje naar het buitenland (als ik zou willen). Of zou dat nog te optimistisch zijn?

@oh-oh Mijn huis is echt wel mijn thuis O+ Met witte muren en samengeraapte meubels.
pi_201083123
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:55 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ik las afgelopen week in het Eindhovens dagblad dat er diverse mensen problemen hadden met de Corona checkapp die zich in Helmond hadden laten vaccineren dus toch wel een bekend probleem (helaas nog zonder echte oplossing begreep ik wel).

Voor de opsom: hier veilig witte muren, vind dat wel licht en rustig ofzo. Zou ook niet weten welke kleur ik zou moeten toevoegen. Ook nog wel ‘op zoek’ naar iets voor aan de muur, maar geen idee wat eigenlijk en ook niet actief op zoek. Waarschijnlijk lopen we er wel een keer tegen aan.

Qua loungeset hebben we een bank op maat laten maken onder ons afdak en daar op maat kussens voor laten maken. Best duur uiteindelijk (met name de kussens maar wilde dikke kussens die lekker zitten) maar het is het zo waard, echt een hele fijne zithoek waar je met 6 man ruim kan zitten.

Verder buiten een 6 persoons eettafel maar daar zitten we beduidend minder vaak.

Verder is de tuin op het moment nog een klein beetje een puinhoop (grootste zooi is wel weg) maar zo is de rand naast het zwembad nog niet aangeheeld (zouden ze komen doen maar toen hadden de kinderen Corona en daarna een ander planning en vakantie) en het ingraven van de trampoline is niet goed gegaan (gat te klein dus trampoline momenteel niet bruikbaar).

Maar goed vandaag iemand laten komen om een prijs te maken om heel de tuin nu maar te vernieuwen, achter het zwembad en om de trampoline een klein stukje kunstgras (gewoon gras gaat niet omdat we dan nog een stuk blauw beton moeten weghakken en met kunstgras kunnen we fatsoenlijk rondom de trampoline komen.
Verder een goot rondom het zwembad en nieuwe terrastegels. De beplanting blijft hetzelfde.
En de schuttingen hebben we de afgelopen week aangepakt (die waren allemaal lelijk en allemaal anders lelijk.. nu een combi van zwarte planken met plantenbakken er tussen en kunstgras ook tegen de schutting voor wat groen)
  donderdag 26 augustus 2021 @ 17:31:10 #83
176471 oh-oh
pi_201083131
Ik heb ook samengeraapte meubels hoor. Maar veel aan de muren ook en heeeeeeeeeel veel planten en een fuchsia muur die doorloopt in de keuken en de hal. En 6 hondenmanden :'(
( Groucho Marx )
pi_201083155
Alleen in de kamer van A zit behang, omdat dat er nog goed op zat.
De rest is stucwerk. Nergens wit-witte muren. De gang boven en 3 van de 4 muren in onze slaapkamer zijn wolkenwit.
4e muur bij ons is lichtblauw. T heeft licht- en donkerroze, A heeft 2 tinten zeegroenig.
De woonkamer/keuken 2 grijstinten. Plafonds zijn wel wit.

Dit kunstwerk hangt boven de bank in de woonkamer.

Deze boven op de overloop.

En deze op onze slaapkamer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 17:43:11 #85
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_201083284
Mijn inrichting is compleet 2e hands maar alles matcht bij elkaar qua kleur, alles is antraciet en olijfgroen en de muren wit. Mijn eettafel was een soort vergadertafel met buizenframe, het tafelblad heb ik met krijtverf geverfd. Ik was al 6 jaar op zoek naar een matching salontafel, buizenframe met rookglas er in, jaren 80 denk ik. En vandaag kreeg ik een appje van mijn moeder dat ze er een heeft gevonden bij de kringloop, wel een beetje kleiner dan ik wou maar ik ben happy. De glasplaat gaat eruit en komt een houtplaat met krijtverf voor in de plaats.
pi_201083360
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 16:01 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben er juist heel blij mee, al dat witte was ik wel een beetje klaar mee.
Ons vorige huis, huur, had zulke afschuwelijke kleuren, en zoveel verschillende, dat we hier wit wilden starten. Hebben we uiteindelijk niet gedaan maar we hebben het misschien mede daardoor wel bij 2 kleuren, en wit als basis, gehouden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_201083434
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 17:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ons vorige huis, huur, had zulke afschuwelijke kleuren, en zoveel verschillende, dat we hier wit wilden starten. Hebben we uiteindelijk niet gedaan maar we hebben het misschien mede daardoor wel bij 2 kleuren, en wit als basis, gehouden.
O, haha, maar zoveel verschillende kleuren hebben we niet, hoor. Daar zou ik ook gek van worden.
Het hele lichte grijs is echt licht.Het steekt net mooi af tegen de witte deuren en plinten. De kleuren in de woonkamer zijn drie kleuren groen, dezelfde tinten, in donker, lichter en heel licht. Onze slaapkamer is alleen heel donkergroen en de kamer van dochter is heel lichtgrijs met twee kleuren petrol in driehoeken op de muur.

Het klinkt een stuk meer 'kermis' dan het is :D
pi_201083479
@Vicky die tweede is mooi zeg!

Hier trouwens op de slaapkamers wel kleur. De oudste limoengroen, de jongste heeft een behang die ik echt super mooi vind (en zij gelukkig ook)
Het kantoor heeft twee wanden iets of wat jeans blauw en onze slaapkamer op zolder heeft een wand steenstrips met een natuursteenlook en in het trapgat lichtblauw. Verder hebben we bewust het houten frame (hoe heet dat ook al weer) van dikkere balken laten maken dan nodig was voor de uitstraling. En die zijn licht gebeitst.

Verder wel nog was van die schuifkastdeurtjes onder de schuine wand. Die zijn wel wit.

Beneden vind ik trouwens m’n vloer wel heel warm qua uitstraling. Is een pvc vloer maar lijkt net echt hout. Is in visgraat motief maar wel met langere/brede ‘planken’ en een kader met bies.

Dus niet het ‘trendy’ visgraat maar echt een warme look. Ben daar echt blij mee (en iedereen die voor het eerst bij ons komt zegt er ook wat van dat het zo mooi is en vraagt of het echt hout is)
pi_201083485
Deze foto, in zwart-wit, komt er dan in het heel groot op de muur als behang:

pi_201083578
Wij hebben geen behang omdat we er geen ervaring mee hebben. Nu voor de peuterkamer wilden we het misschien toch gaan wagen. En toen vond ik heel mooi behang... Ja 39 euro per m2. Voor iets dat hij over een paar jaar beu is. Ik zoek nog even verder.
pi_201083651
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 17:52 schreef miss_sly het volgende:
Het klinkt een stuk meer 'kermis' dan het is :D
Klinkt niet zo kermis. Wij hadden destijds o.a. een kamer met een blauwe en een gele muur. De derde had behang met een patroontje en de vierde was wit.
Op de vloer marmoleum in een primaire kleur.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 18:08:07 #92
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_201083657
Even kijken of het lukt om een foto te plaatsen van mijn nieuwe salontafel, er komt nog een houten tafelblad in met zwarte krijtverf.
pi_201083662
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 18:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Klinkt niet zo kermis. Wij hadden destijds o.a. een kamer met een blauwe en een gele muur. De derde had behang met een patroontje en de vierde was wit.
Op de vloer marmoleum in een primaire kleur.
Dat klinkt wel een beetje kermis :D
pi_201083666
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 17:56 schreef miss_sly het volgende:

[ afbeelding ]
Mooi zeg! Zou je dat paaltje rechts nog weg kunnen fotoshoppen?
pi_201083696
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 18:08 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
Mooi zeg! Zou je dat paaltje rechts nog weg kunnen fotoshoppen?
Ik niet, ik ben niet heel handig met photoshop. Ik vind het op zich ook niet heel erg storend, het is nu eenmaal hoe het was toen we daar wandelden.
pi_201084369
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 18:02 schreef Bottoms_up het volgende:
Wij hebben geen behang omdat we er geen ervaring mee hebben. Nu voor de peuterkamer wilden we het misschien toch gaan wagen. En toen vond ik heel mooi behang... Ja 39 euro per m2. Voor iets dat hij over een paar jaar beu is. Ik zoek nog even verder.
Wij zijn voor Bas zijn nieuwe kamer ook overstag gegaan voor behang, gelukkig heeft mijn schoonmoeder ooit van haar vader leren behangen en heeft mijn man het nu weer van zijn moeder geleerd :P . Bas is maar wat blij met zijn auto's.
SPOILER
Ik hoop dat dit iets is wat hij over een aantal jaar ook nog goed vind. Vast wel, het zijn geen heel erg kinderlijk getekende auto's. De andere muur is een fijne kleur blauw geworden, als het goed is komen de houten jaloezien ergens komende dagen binnen en de gordijnen over een week of 3.

Voor de opsom:
112m2 woonoppervlakte, beneden alle muren saai wit maar wel een blauwe bank, gele stoelen, groene eetkamerstoelen en een hysterisch gekleurd vloerkleed. Meubels zijn zwart met hout.
Onze slaapkamer is de meest saaie early dew van flexa. Babykamer was groen, krijgt nu stippenbehang. ^O^
pi_201084398
Dat paaltje is juist en grappig detail. Dan zie je dat het heerlijk een gewoon bos op de hoek is. IPV we zijn zo uit stylistische the lord of the rings gestapt.

Hier in mijn huur appartementje IKEA, maar geen showroom effect, omdat t uit verschillende collecties komt.
Ik ben "allergisch" voor zo'n Goossens alles van een collectie showroomhuis. Laat mijn lief nu net zo een inrichting hebben (hahahaha) en hij niets met IKEA hebben.
Beide houden we van kleur op de muur, dat matchen komt wel goed.

Over lief gesproken, ben benieuwd naar jullie ervaringen over samenwonen en zo. Beide hebben het nog niet gedaan. We hebben geen haast, maar is wel in t diepe springen.
Zowel hylarische anekdotes als de ruzies en praktische tips ;-)

Mijn huur app, houd ik sowiso nog wel paar maand aan ;-).
pi_201084550
@hilliebillie die is van de Trendhopper

Dit is onze ❤lamp❤
Hij is zooooooo gaaf
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_201084734
quote:
17s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 18:47 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Wij zijn voor Bas zijn nieuwe kamer ook overstag gegaan voor behang, gelukkig heeft mijn schoonmoeder ooit van haar vader leren behangen en heeft mijn man het nu weer van zijn moeder geleerd :P . Bas is maar wat blij met zijn auto's.
SPOILER
Ik hoop dat dit iets is wat hij over een aantal jaar ook nog goed vind. Vast wel, het zijn geen heel erg kinderlijk getekende auto's. De andere muur is een fijne kleur blauw geworden, als het goed is komen de houten jaloezien ergens komende dagen binnen en de gordijnen over een week of 3.

Voor de opsom:
112m2 woonoppervlakte, beneden alle muren saai wit maar wel een blauwe bank, gele stoelen, groene eetkamerstoelen en een hysterisch gekleurd vloerkleed. Meubels zijn zwart met hout.
Onze slaapkamer is de meest saaie early dew van flexa. Babykamer was groen, krijgt nu stippenbehang. ^O^
Leuk behang aan een leuke prijs. Voertuigen zijn hier ook de shit. Ik zocht dus wel een wat speelser behang en kwam dan hierop uit: https://walloha.com/behang/jongens-behang/vroem-vroem. Dat gaat geen 10 jaar mee.
Ik was eerst van plan om de babykamer te laten hoe dat hij is, want best veel tijd gestoken in die muur. Maar nu twijfelen mijn hormonen of deze baby ook geen eigen kleur verdient. En dan heb ik ook nog een kleur op het oog (https://www.farrow-ball.com/paint-colours/charlottes-lock). Ik hoop dat mijn verstand uiteindelijk wint :+
  donderdag 26 augustus 2021 @ 19:07:12 #100
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_201084827
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 18:48 schreef Roosgeluk het volgende:
Over lief gesproken, ben benieuwd naar jullie ervaringen over samenwonen en zo. Beide hebben het nog niet gedaan. We hebben geen haast, maar is wel in t diepe springen.
oooh eerste keer samen wonen vond ik heeeeel moeilijk.

je leert iemand toch anders kennen als je samen gaat wonen en je niet zo makkelijk even wat afstand neemt.
gewoon het altijd iemand bij je hebben in huis als je daar geen zin in heb, altijd iemand in mijn aura.

en het kost denk ik soms ook gewoon echt een poosje om conflicten goed op te lossen en compromis te kunnen sluiten, maar wij zijn beide mensen met een mening en onze mening is altijd anders. er zijn maar weinig dingen waar wij het eens over kunnen zijn :D

iets wat ik op forums etc echt vaak voorbij zie komen is de dat mensen de financiën vooraf niet goed bespreken en dat het daar echt heel erg wringt, de 1 veel geld over de ander niets, of juist bij samenvoegen de 1 die makkelijk geld uit geeft. mensen die alles willen overleggen voor een aankoop en de ander niet etc etc.
pi_201084948
Wij kochten vandaag en nieuw bed. En ik gaf akkoord aan de schilder.
Doei geld
pi_201084989
Grappig wat hier al als 'saai' benoemd wordt :D

Op de kinderkamers hebben we nog wel wat kleur (blauwe muren) en een hoop aankleding (vind ik dan toch :P ). Maar geloof dat die al vrij saai gevonden werden hier :+

Beneden zijn de muren wit (keuken) en lichtgrijs (woonkamer). Keuken is antraciet met lichtgrijs blad. Rest van de meubels eveneens zwart met lichtgrijs. Bank is nu nog zwart, maar wordt binnenkort lichtgrijs :+
Verder ook weinig accessoires of 'dingetjes'. Man keek van de week al helemaal verbaasd toen ik een nieuw kaarsen plateau wegzette _O-
We hebben wel wat lichtgroene accenten trouwens :P
pi_201085316
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 19:03 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Leuk behang aan een leuke prijs. Voertuigen zijn hier ook de shit. Ik zocht dus wel een wat speelser behang en kwam dan hierop uit: https://walloha.com/behang/jongens-behang/vroem-vroem. Dat gaat geen 10 jaar mee.
Ik was eerst van plan om de babykamer te laten hoe dat hij is, want best veel tijd gestoken in die muur. Maar nu twijfelen mijn hormonen of deze baby ook geen eigen kleur verdient. En dan heb ik ook nog een kleur op het oog (https://www.farrow-ball.com/paint-colours/charlottes-lock). Ik hoop dat mijn verstand uiteindelijk wint :+
Oh ja die is ook wel leuk inderdaad, maar gaat wel wat minder lang mee denk ik. Maar het kan ook hier zomaar zijn dat we over een paar jaar weer kamers doorschuiven en dan heeft b2 wellicht een andere mening over de auto's :P .
Mijn hormonen vonden vooral het groen van Bas zijn babykamer niks meer, het is nogal een lange smalle kamer en het maakte het heel donker. Dus nu toch een muur even aanpassen, de gele accenten blijven gewoon om het makkelijk te houden :) .
  donderdag 26 augustus 2021 @ 20:06:07 #104
149959 SQ
snelle trees
pi_201085900
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:24 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Oeh ja, ik ben wel benieuwd :Y.
Omdat de lamp al bijna 2 jaar niet meer hangt is dit het enige wat ik nog op mijn telefoon heb :')

Het is iig dus een lamp met LEDs die zeer direct de tafel verlichten. Je kunt er geloof ik een raam van 1.20 mee overspannen. Heeft me 5 jaar gekost om te vinden.
disclaimer
  donderdag 26 augustus 2021 @ 20:09:25 #105
149959 SQ
snelle trees
pi_201085978
quote:

[..]

[ link | afbeelding ]
Oeh leuk!
Ik heb een jumpsuit in bijna dat motief _O-
disclaimer
  donderdag 26 augustus 2021 @ 20:13:52 #106
149959 SQ
snelle trees
pi_201086037
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 17:56 schreef miss_sly het volgende:

[ afbeelding ]
Ook al zo gaaf!

Ik was vroeger ook wel van het alles wit, maar ben er nu wel klaar mee. Al zullen velen mijn woonkamer wel een donker hol vinden. Of een hippe gruwel (@Tink89 :P)
Maar goed, uiteindelijk gaat het er om dat degene die er woont er elke dag blij van wordt. Je woonkamer veranderen omdat anderen het niet leuk vinden lijkt me tamelijk zinloos.
disclaimer
pi_201086147
Wij hebben alleen witte muren in de gang (en dan vooral omdat we nog geen kleur hebben gekozen daarvoor). Kleur. O+. En her en der een dramatisch behangetje.

Meubels zijn een mix van Ikea, op maat voor ons gemaakt en opgeknapt van de kringloop.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 20:29:12 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201086335
Soneal was daarstraks aan het buitenspelen, ik hoor ineens blaffen en gillen en nog meer gillen en blaffen.... was de hond van de buren losgebroken uit zijn halsband terwijl ze aan het wandelen waren achter het huis, hond vloog op Soneal in de wadi af.... buurman sprintte er direct achteraan, maar kon niet voorkomen dat er gehapt werd.
Niet door, maar het gaan wel lelijke blauwe plekken worden op zijn pols en heup ;(

En hij was eigenlijk net over zijn angst voor honden heen (hij is toen hij een jaar of 5 was een keer omver gelopen door een jonge jachthond die zijn voorpoten op de schouders van Soneal zette) :{

Buurman ook enorm geschrokken natuurlijk, N ook geschrokken, Soneal zat onder de modder van de wadi en hij dacht in eerste instantie dat het bloed was :X
Viel dus mee, geen bloed, wel nare plekken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 26 augustus 2021 @ 20:30:39 #109
149959 SQ
snelle trees
pi_201086380
Ai wat een nare schrik Leandra. Hopelijk triggert het geen nieuw trauma :{
disclaimer
pi_201086401
@Leandra gelukkig is het voor Soneal met een sisser afgelopen, maar behoorlijk vreemd dat het beest blijkbaar zo vals is dat hij losbreekt en direct iemand bijt. :{
  donderdag 26 augustus 2021 @ 20:34:00 #111
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201086475
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 20:31 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Leandra gelukkig is het voor Soneal met een sisser afgelopen, maar behoorlijk vreemd dat het beest blijkbaar zo vals is dat hij losbreekt en direct iemand bijt. :{
Hij is niet vals, het is een vrij jong beest dat zelf ook kinderen in huis heeft, maar wel heel "beschermend" is naar het eigen terrein en wat moeite lijkt te hebben dat er nu geen woesternij meer naast huis is.
Ik weet het allemaal niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 26 augustus 2021 @ 20:34:19 #112
149959 SQ
snelle trees
pi_201086489
Ik heb een tijdje gestreefd naar een volledig IKEAvrije woonkamer, tot ik dus een kastenwand nodig had van 2.60 hoog en 3.60 breed en er achter kwam wat dat kostte als het niet van ikea kwam :')

Zelfde geldt voor een tv-meubel. Probeer maar iets te vinden wat niet wit of mangohout met staal is, geen zwevend wandmodel is en tussen de 2,50 en 3 meter breed is. Onmogelijk of 3000 euro. Dus toen ook maar voor goedkope ikea gegaan tot we wel tegen ons droommeubel aanlopen.

Verder heb ik veel zestiger jaren meubels van mijn oma. Heerlijk.
disclaimer
  donderdag 26 augustus 2021 @ 20:37:10 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201086547
Bij Ikea moet je vooral niet de goedkoopste reeks kopen, als je daar maar wegblijft is de prijs/kwaliteit verhouding over het algemeen heel goed.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 26 augustus 2021 @ 20:40:27 #114
149959 SQ
snelle trees
pi_201086611
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 20:37 schreef Leandra het volgende:
Bij Ikea moet je vooral niet de goedkoopste reeks kopen, als je daar maar wegblijft is de prijs/kwaliteit verhouding over het algemeen heel goed.
Ja nou ja, het óógt vaak gewoon zo IKEA. Ik herken het ook allemaal meteen. :')

disclaimer
  donderdag 26 augustus 2021 @ 20:43:04 #115
176471 oh-oh
pi_201086684
Ik wil dus eigenlijk al heel lang mijn boeken naar de slaapkamer verplaatsen maar een woonkamer zonder boeken is ook maar niks toch?
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 20:34 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hij is niet vals, het is een vrij jong beest dat zelf ook kinderen in huis heeft, maar wel heel "beschermend" is naar het eigen terrein en wat moeite lijkt te hebben dat er nu geen woesternij meer naast huis is.
Ik weet het allemaal niet.
Nergens doorgebeten? Wat een schrik zeg.
( Groucho Marx )
  donderdag 26 augustus 2021 @ 20:45:33 #116
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201086731
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 20:40 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja nou ja, het óógt vaak gewoon zo IKEA. Ik herken het ook allemaal meteen. :')

[ afbeelding ]
Ja ik ook, maar ik kom ook gewoon wekelijks bij Ikea :')

Gister moest ik naar Drachten en toevallig moest ik nog iets ruilen bij Ikea, dus dat maar even bij Ikea Zwolle gedaan, daar kom ik anders nooit.
Enfin, ¤ 92 later weer naar huis ;(
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201086740
Nou hier dus juist 'team IKEA', want ik vind het heerlijk allemaal O+ _O_
Wij hebben sinds een paar weken dus ook zo'n 13-in-een-dozijn tv-meubel van Besta kastjes :P en bijpassend dressoir enzo :+

Maar laatst liepen we door zo'n peperdure design winkel en zien we echt tot 10x toe precies dezelfde type kastjes staan overal.
Tsja, dan toch 100x liever IKEA hoor _O-
  donderdag 26 augustus 2021 @ 20:45:57 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_201086741
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 20:43 schreef oh-oh het volgende:
Ik wil dus eigenlijk al heel lang mijn boeken naar de slaapkamer verplaatsen maar een woonkamer zonder boeken is ook maar niks toch?
[..]
Nope, elke woonkamer verdient een mooie boekenkast.

Overigens is deze kast wel gedreven door 1 interieurding waar ik echt altijd schurftige jeuk van krijg en dat is rondslingerend speelgoed. Ik word daar echt heel ongelukkig en gedeprimeerd van. Dus al die kastdeuren verbergen kuubs speelgoed. Gaat er elke avond allemaal weer achter. Ja, alles.
disclaimer
  donderdag 26 augustus 2021 @ 20:46:27 #119
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201086759
quote:
[..]
Nee, het scheelt op zijn heup zo te zien niet veel, maar alles is dicht gebleven, nergens bloed. Gelukkig, anders was het drama helemaal niet te overzien geweest.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 26 augustus 2021 @ 20:46:29 #120
149959 SQ
snelle trees
pi_201086761
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 20:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

Gister moest ik naar Drachten en toevallig moest ik nog iets ruilen bij Ikea, dus dat maar even bij Ikea Zwolle gedaan, daar kom ik anders nooit.
Altijd. Al-tijd.
disclaimer
pi_201086777
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 20:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dan niet even koffie bij mij komen halen! :o
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_201086796
quote:
:Y Vijf Billy's vol hier in de woonkamer. Home is where the books are, zeggen wij. ;)
  donderdag 26 augustus 2021 @ 20:48:24 #123
176471 oh-oh
pi_201086805
Oh ik heb altijd zo een bloedhekel aan Ikea gehad, als ik echt iets wil hebben laat ik het iemand meebrengen _O-
( Groucho Marx )
  donderdag 26 augustus 2021 @ 20:48:56 #124
176471 oh-oh
pi_201086818
Ik ken dus echt mensen die geen boeken in huis hebben.
Zelfs wel kinderen hebben.
Hoe dan?
( Groucho Marx )
pi_201086831
Wat een schrik zeg @Leandra, ik hoop dat Soneal er niet te veel aan overhoudt (zowel fysiek als mentaal).
  donderdag 26 augustus 2021 @ 20:50:12 #126
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201086843
Ik zit trouwens op het Lommarp TV-meubel te azen, de boekenkast heb ik pas al gekocht (mijn god wat was dat een &*%^(&%-ding om in elkaar te zetten... damn :X ).

Overigens wil ik de blauwgroene variant, want dat is de boekenkast ook, maar het TV-meubel staat in die kleur niet meer op de site.... het zal toch niet hè?!

Okay, het artikelnummer is 004.353.85 volgens de Duitse site (maar ook daar nergens op voorraad).

[ Bericht 8% gewijzigd door Leandra op 26-08-2021 20:55:25 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 26 augustus 2021 @ 20:50:31 #127
149959 SQ
snelle trees
pi_201086848
quote:
9s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 20:48 schreef oh-oh het volgende:
Hoe dan?
Ik ken zat mensen die niet lezen, dus die hebben dan ook geen boeken.

Als ik niet in dit huis woonde stond er ook niks. 95% van onze boeken is van mij :')
disclaimer
  donderdag 26 augustus 2021 @ 20:51:23 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_201086868
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 20:50 schreef Leandra het volgende:
Ik zit trouwens op het Lommarp TV-meubel te azen, de boekenkast heb ik pas al gekocht (mijn god wat was dat een &*%^(&%-ding om in elkaar te zetten... damn :X ).

Overigens wil ik de blauwgroene variant, want dat is de boekenkast ook, maar het TV-meubel staat in die kleur niet meer op de site.... het zal toch niet hè?!
Oh da's ook wel een leuke, ook niet zo heel erg ikea verder :)
disclaimer
pi_201086883
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 20:50 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik ken zat mensen die niet lezen, dus die hebben dan ook geen boeken.

Als ik niet in dit huis woonde stond er ook niks. 95% van onze boeken is van mij :')
Zelf niet lezen is één ding, maar lees je je kinderen dan ook niet voor? (Retorische 'je', niet aan jou gericht)
  donderdag 26 augustus 2021 @ 20:52:40 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201086900
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 20:47 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
En dan niet even koffie bij mij komen halen! :o
Ik moest daar in het ziekenhuis zijn :{
Was niet gezellig gisteren, 2 x een uur en drie kwartier autorijden was ook een beetje veel, volgende keer neem ik wel een hotel in de buurt en meld ik me van te voren ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 26 augustus 2021 @ 20:53:25 #131
149959 SQ
snelle trees
pi_201086920
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 20:52 schreef lunapuella het volgende:

[..]
Zelf niet lezen is één ding, maar lees je je kinderen dan ook niet voor? (Retorische 'je', niet aan jou gericht)
Ik denk niet heel veel nee. Als je er niks mee hebt en er zelf niet mee bent opgegroeid doe je dat niet snel.
Overigens staan kinderboeken vaak in de speelgoedkast he, daar heb je geen Engelse bibliotheekwand voor nodig ;)
disclaimer
pi_201086943
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 20:52 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ik moest daar in het ziekenhuis zijn :{
Was niet gezellig gisteren, 2 x een uur en drie kwartier autorijden was ook een beetje veel, volgende keer neem ik wel een hotel in de buurt en meld ik me van te voren ;)
Mooi uit de buurt dan, joh.. Ik woon praktisch tegenover het ziekenhuis, dus de volgende keer ben je welkom om tussendoor even uit te rusten! :*
  donderdag 26 augustus 2021 @ 20:58:03 #133
244125 laziness
pi_201087032
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 19:13 schreef F_r het volgende:
Wij kochten vandaag en nieuw bed. En ik gaf akkoord aan de schilder.
Doei geld
Wat voor bed?

En ik ken het gevoel.
We lieten muren behangen, de trappen en muur tot in de zoldernok schilderen (nadat manlief met een naadje schilderen het van kwaad tot erger maakte :P ), over twee weken komt ons nieuwe bed, maandag een nieuw tv meubel en salontafel en ergens aankomende week komt de tuinman voor een pergola, verzakt terras en onderhoud.
Ik ga het totaal gewoon niet bij elkaar optellen heb ik besloten :+
pi_201087047
Ik heb zelf geen boeken in huis. Ik heb een tijdje geleden alles weggedaan en een e-reader gekocht. Dat leest niet zo fijn als een echt boek, maar het zorgt wel voor heel veel rust in mijn huis en hoofd, ik vind boekenkasten namelijk altijd rommelig. Maakt niet uit of de boeken op kleur, naam, grootte of dikte gesorteerd staan, ik trek het gewoon niet. :@

De kinderen hebben wel boeken op hun kamers overigens.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 20:59:35 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_201087064
Het gaat gelukkig nog steeds erg goed met de economie :D
disclaimer
  donderdag 26 augustus 2021 @ 21:01:35 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_201087107
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 20:59 schreef _NIKKI_ het volgende:
Ik heb zelf geen boeken in huis. Ik heb een tijdje geleden alles weggedaan en een e-reader gekocht. Dat leest niet zo fijn als een echt boek, maar het zorgt wel voor heel veel rust in mijn huis en hoofd, ik vind boekenkasten namelijk altijd rommelig. Maakt niet uit of de boeken op kleur, naam, grootte of dikte gesorteerd staan, ik trek het gewoon niet. :@

De kinderen hebben wel boeken op hun kamers overigens.
Oh joh echt? Ik heb dat dus precies andersom :D. Ik heb sinds kort een ereader en ik vind dat veel fijner lezen, maar ik ben wel een beetje droevig dat ik nu geen nieuwe boeken meer in mijn kast kan zetten :')!

Dus bepaalde series/schrijvers blijf ik op papier kopen, anders kloppen mijn rijtjes niet meer :@ #tochwellichteOCD
disclaimer
pi_201087129
ik lees veel, maar alles op de e-reader. Vind ik veel fijner dan gewone boeken. Mijn oudste heeft ook een reader. Heb een kobo plus abonnement en oudste downloadt zelf boeken. Jongste leest ook veel en voor hem gaan we wekelijks naar de bieb. Ik koop voor hen bijna geen boeken meer, 1 keer lezen en ze lezen t niet meer. Dan liever de bieb of downloaden.
*poef* nu is het weg
  donderdag 26 augustus 2021 @ 21:02:35 #138
244125 laziness
pi_201087134
quote:
9s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 20:48 schreef oh-oh het volgende:
Hoe dan?
Wij hebben ze wel. Ook 95% van mij trouwens, maar ik lees alleen nog maar op de ipad dus er komt weinig nieuws bij. Dus moderne techniek ;)
  donderdag 26 augustus 2021 @ 21:02:38 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201087136
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 20:54 schreef Declan-Harp het volgende:

[..]
Mooi uit de buurt dan, joh.. Ik woon praktisch tegenover het ziekenhuis, dus de volgende keer ben je welkom om tussendoor even uit te rusten! :*
Echt... darn :o
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 26 augustus 2021 @ 21:03:41 #140
176471 oh-oh
pi_201087158
Same, ik heb echt oeuvres van schrijvers compleet, die blijf ik ook kopen.
Maar ik raak e-readers steeds kwijt of ze gaan stuk dus ik ben weer op papieren boeken over, ook omdat mijn nichtje van 14 en mijn zus alles ook lezen.
( Groucho Marx )
  donderdag 26 augustus 2021 @ 21:03:42 #141
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201087159
Oke ik ben dus echt behoorlijk tevreden mijn relatief kleine huis, maar het idee dat jij zoveel deurtjes hebt om speelgoed achter weg te proppen maakt me toch jaloers @SQ . Mijn oplossing is nu relatief weinig speelgoed hebben. Ik heb zo'n standaard tv meubel en dat bevat Jacobs speelgoed (1 bak trein, 1 bak auto's, 1 bak rest). Maar ja. Dan nog een losse bak met duplo en inmiddels is er een spelletjes/knutselkast bijgekomen en ook nog een tweede kind. Help.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_201087161
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 20:59 schreef SQ het volgende:
Het gaat gelukkig nog steeds erg goed met de economie :D
Haha dit zat ik echt net te denken ja! :D

Afgelopen half jaar hebben wij de slaapkamers laten stucen en sauzen en bij de kinderen volledig voorzien van nieuwe meubels (behalve het peuterbed), de gehele zolder laten stucen en sauzen en kantoor deel vernieuwd (bureau, stoel, scherm, etc.), beneden alles laten sauzen en alle meubels vervangen (zitten we nog middenin). En dan moeten de gang, overloop en trappen nog :+
We houden de economie wel draaiende hoor :7
pi_201087173
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 21:02 schreef Leandra het volgende:

[..]
Echt... darn :o
Wat moest je daar eigenlijk? :@
  donderdag 26 augustus 2021 @ 21:05:28 #144
149959 SQ
snelle trees
pi_201087195
Wat ik overigens wel echt uitermate kut vind aan kobo plus is dat ze vrijwel alleen Nederlandse vertalingen aanbieden. Voor de Engelse (originele...) versie moet je toch nog lappen. Dus het plus abonnement is alweer opgezegd, want ik lees bijna alleen Engels :')
disclaimer
pi_201087201
We hebben de woonkamer vooral wit, 1 klein muurtje blauw. We hebben net afgesproken dat we in de herfstvakantie de hele woonkamer opnieuw gaan verven en dan niet meer alles wit. Maar wat dan wel?
*poef* nu is het weg
pi_201087204
Ik wil m'n eigen leed even delen; https://www.waldnet.nl/wn(...)oor_slachtafval.html
Gebeurde net een paar auto's voor ons, ik ben het stoetje dus gevolgd en zag toen pas waar we doorheen moesten rijden :'(
Ik ben al 17 jaar vegetariër en kan absoluut niet tegen dierenleed, dus zit nu nog te shaken. Ben hondsberoerd ook :r
  donderdag 26 augustus 2021 @ 21:05:48 #147
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201087207
Overstag voor de ereader, maar inderdaad nog steeds een flinke boekenkast staan. Alhoewel, die is al van 5 naar 3 delen breed, en ik vrees dat er de komende tijd steeds meer afgesnoept gaat worden ;( . Ik houd in ieder geval wat series want die staan zo mooi :s) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 26 augustus 2021 @ 21:06:27 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201087218
Overigens had ik de Ivar in ons tijdelijke appartement mahonie gebeitst, als je niet wist dat het een Ivar was had je het ook niet direct door.
Met een kleurtje is het al snel leuk.

In de slaapkamer staat de TV op een Ikea ladenkastje dat ik zo'n 13 jaar geleden gekocht heb, was ook saai ongelakt grenen met nog saaiere ronde grenen knoppen.
Ik heb het direct geschilderd en van andere knoppen voorzien en ik zou niet weten welk Ikea kastje het ooit geweest is :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 26 augustus 2021 @ 21:06:52 #149
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201087232
Ik koop boeken op mijn werkgebied nog wel op papier zodat ik ze kan uitlenen maar verder eigenlijk vnml digitaal.

In ons vorige huis hadden we jarenlang geen boeken in de woonkamer en dat was voor mij een vereiste tien we gingen verhuizen: een mooie boekenkast. Daar was mijn lief het gelukkig wel mee eens.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 21:07:05 #150
149959 SQ
snelle trees
pi_201087237
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 21:03 schreef Lemijn het volgende:
Oke ik ben dus echt behoorlijk tevreden mijn relatief kleine huis, maar het idee dat jij zoveel deurtjes hebt om speelgoed achter weg te proppen maakt me toch jaloers @:SQ . Mijn oplossing is nu relatief weinig speelgoed hebben. Ik heb zo'n standaard tv meubel en dat bevat Jacobs speelgoed (1 bak trein, 1 bak auto's, 1 bak rest). Maar ja. Dan nog een losse bak met duplo en inmiddels is er een spelletjes/knutselkast bijgekomen en ook nog een tweede kind. Help.
Oh maar dat maakt mij ook wel weer jaloers hoor Lemijn :D mijn noodzaak om te ontspullen is geheel verdwenen nu ik zo groot woon. Ben benieuwd over hoeveel jaar ik weer uit dit huis barst :')
disclaimer
  donderdag 26 augustus 2021 @ 21:07:37 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201087245
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 21:05 schreef Declan-Harp het volgende:
Ik wil m'n eigen leed even delen; https://www.waldnet.nl/wn(...)oor_slachtafval.html
Gebeurde net een paar auto's voor ons, ik ben het stoetje dus gevolgd en zag toen pas waar we doorheen moesten rijden :'(
Ik ben al 17 jaar vegetariër en kan absoluut niet tegen dierenleed, dus zit nu nog te shaken. Ben hondsberoerd ook :r
Gatverdamme, de omschrijving in het artikel ook :X :X :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201087267
Oohw gatver Declan-harp, wat vies zeg....

Wij hebben de Ivar kast die ik vroeger op mijn kamer bij mijn ouders had staan nog op zolder achter de schotten liggen. Heeft in een vorig huis nog gestaan, maar ligt nu al een aantal jaar daar nu.
*poef* nu is het weg
  donderdag 26 augustus 2021 @ 21:09:32 #153
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201087287
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 21:07 schreef SQ het volgende:

[..]
Oh maar dat maakt mij ook wel weer jaloers hoor Lemijn :D mijn noodzaak om te ontspullen is geheel verdwenen nu ik zo groot woon. Ben benieuwd over hoeveel jaar ik weer uit dit huis barst :')
Wij hebben nu vooral een gebrek aan kasten eigenlijk.... er zijn nog steeds niet-uitgepakte verhuisdozen, vooral omdat de inhoud nergens in kan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201087321
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 20:06 schreef SQ het volgende:

[..]
Omdat de lamp al bijna 2 jaar niet meer hangt is dit het enige wat ik nog op mijn telefoon heb :')

[ afbeelding ]

Het is iig dus een lamp met LEDs die zeer direct de tafel verlichten. Je kunt er geloof ik een raam van 1.20 mee overspannen. Heeft me 5 jaar gekost om te vinden.
Zou het ene touwtje ook korter kunnen dan het andere? Ivm schuin dak icm raam. Anders hangt hij evenwijdig aan het dak ipv aan het tafeloppervlak. Het raam is volgens mij 1.40 dus het zou misschien wel krap worden oO<. Maar wel een leuke lamp!!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 26 augustus 2021 @ 21:12:48 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_201087356
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 21:09 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wij hebben nu vooral een gebrek aan kasten eigenlijk.... er zijn nog steeds niet-uitgepakte verhuisdozen, vooral omdat de inhoud nergens in kan.
HOE DAN, JE HEBT EEN GLOEDNIEUW HUIS
disclaimer
  donderdag 26 augustus 2021 @ 21:13:22 #156
149959 SQ
snelle trees
pi_201087371
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 21:11 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Zou het ene touwtje ook korter kunnen dan het andere? Ivm schuin dak icm raam. Anders hangt hij evenwijdig aan het dak ipv aan het tafeloppervlak. Het raam is volgens mij 1.40 dus het zou misschien wel krap worden oO<. Maar wel een leuke lamp!!
Ja, kan zeker.
Ik moet m ff opmeten hoor, ding ligt op zolder. Kan ik na het weekend wel doen ;)

Edit: mail teruggezocht, hij is 150 cm.

Kostte 1200 euro ;(
disclaimer
pi_201087425
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 20:29 schreef Leandra het volgende:
Soneal was daarstraks aan het buitenspelen, ik hoor ineens blaffen en gillen en nog meer gillen en blaffen.... was de hond van de buren losgebroken uit zijn halsband terwijl ze aan het wandelen waren achter het huis, hond vloog op Soneal in de wadi af.... buurman sprintte er direct achteraan, maar kon niet voorkomen dat er gehapt werd.
Niet door, maar het gaan wel lelijke blauwe plekken worden op zijn pols en heup ;(

En hij was eigenlijk net over zijn angst voor honden heen (hij is toen hij een jaar of 5 was een keer omver gelopen door een jonge jachthond die zijn voorpoten op de schouders van Soneal zette) :{

Buurman ook enorm geschrokken natuurlijk, N ook geschrokken, Soneal zat onder de modder van de wadi en hij dacht in eerste instantie dat het bloed was :X
Viel dus mee, geen bloed, wel nare plekken.
O bah, wat een nare ervaring.
pi_201087427
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 21:09 schreef Leandra het volgende:

[..]
IDEM! Maar mijn huis is de helft van dat van jou!
Waar moeten er nog nieuwe kasten bij komen?
Met een meidenkwartet
pi_201087512
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 18:48 schreef Roosgeluk het volgende:
Dat paaltje is juist en grappig detail. Dan zie je dat het heerlijk een gewoon bos op de hoek is. IPV we zijn zo uit stylistische the lord of the rings gestapt.

Hier in mijn huur appartementje IKEA, maar geen showroom effect, omdat t uit verschillende collecties komt.
Ik ben "allergisch" voor zo'n Goossens alles van een collectie showroomhuis. Laat mijn lief nu net zo een inrichting hebben (hahahaha) en hij niets met IKEA hebben.
Beide houden we van kleur op de muur, dat matchen komt wel goed.

Mijn huur app, houd ik sowiso nog wel paar maand aan ;-).
Ik heb eigenlijk nooit op mezelf gewoond, als in helemaal alleen. Mijn lief en ik zijn al samen sinds ik 16 was. Op mijn 21e kregen we onze eerste huurwoning en ben ik vanaf mijn ouderlijk huis gaan samenwonen. En dat doen we nu dus ook alweer 16 jaar O+. Ik vond het zó fijn die eerste maanden/jaren. Geen gependel meer, geen rekening houden met mijn moeder, elke nacht samen slapen… Maar goed, ik weet dus niet wat ik gemist heb aan zelfstandigheid. Ik kan wel echt genieten van een paar dagen alleen thuis zijn of alleen op pad, maar zelfs na ruim 1,5 jaar samen thuiswerken doen we het nog goed samen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201087529
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 21:13 schreef SQ het volgende:

[..]
Ja, kan zeker.
Ik moet m ff opmeten hoor, ding ligt op zolder. Kan ik na het weekend wel doen ;)

Edit: mail teruggezocht, hij is 150 cm.

Kostte 1200 euro ;(
Ja, lampen zijn echt duur :X. 150 cm moet iig net lukken. Ik gooi ‘m even in de groep hier.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 26 augustus 2021 @ 21:26:24 #161
149959 SQ
snelle trees
pi_201087579
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 21:22 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ja, lampen zijn echt duur :X. 150 cm moet iig net lukken. Ik gooi ‘m even in de groep hier.
Hier, heb je nog een weblink:
https://www.puurdesign.nu/airo-150?sqr=Airo%20150&
disclaimer
pi_201087758
We gaan even meten hoe het uitkomt, maar zeker interesse als het past!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201087873
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 20:58 schreef laziness het volgende:

[..]
Wat voor bed?

En ik ken het gevoel.
We lieten muren behangen, de trappen en muur tot in de zoldernok schilderen (nadat manlief met een naadje schilderen het van kwaad tot erger maakte :P ), over twee weken komt ons nieuwe bed, maandag een nieuw tv meubel en salontafel en ergens aankomende week komt de tuinman voor een pergola, verzakt terras en onderhoud.
Ik ga het totaal gewoon niet bij elkaar optellen heb ik besloten :+
een swiss sense hebben we nu ook.
tuin moet hier ook nog. Globale offerte was een schok.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 21:51:13 #164
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201087955
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 21:16 schreef Cathmar het volgende:

[..]
IDEM! Maar mijn huis is de helft van dat van jou!
Waar moeten er nog nieuwe kasten bij komen?
In de logeerkamer en op zolder.
En misschien op de kamer van Soneal, maar grondig puinruimen zou daar ook kunnen werken :X
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 26 augustus 2021 @ 21:52:20 #165
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201087964
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 21:12 schreef SQ het volgende:

[..]
HOE DAN, JE HEBT EEN GLOEDNIEUW HUIS
Daar zijn geen kasten in hè.....
Behalve de trapkast en onze inloopkast, maar die laatste staat keurig vol met Pax.
In de trapkast ook 2 kleine Ivar trouwens :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 26 augustus 2021 @ 21:53:05 #166
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201087974
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 21:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]
O bah, wat een nare ervaring.
Ja, heel naar... wel fijn dat de buurvrouw net nog appte.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201087997
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 21:05 schreef SQ het volgende:
want ik lees bijna alleen Engels :')
Hoe kun jij je daar op concentreren met 3 kinderen?! Ik was een enorme boekenwurm, maar met 1 kind lukt vlot een boek in het Nederlands uitlezen al amper.

@Declan-Harp :r Dat is smerig, yuk.

Wij zijn bezig voor zonnepanelen, zolder verbouwing (dak is net gedaan) en kledingkast. En oja, een van de bomen in de tuin is waarschijnlijk dood aan het gaan. Een in een rijtje. Als ik zo'n zelfde formaat weer wil, loop ik daar ook op leeg ;(
  donderdag 26 augustus 2021 @ 21:55:32 #168
176471 oh-oh
pi_201088020
Ik lees sinds de middelbare al geen vertalingen meer als ze orgineel in het Engels zijn geschreven.
Maar ja geen kinderen he!
( Groucho Marx )
  donderdag 26 augustus 2021 @ 21:56:16 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201088033
Heb ik het huis toch niet helemaal goed getekend... in het oude huis hadden we 3 inbouwkasten in de logeerkamer en op zolder 2 kamers waarvan 1 achter de schuine wand ruimte voor bewaarmeuk, ook in het washok kon daar nog eea onder de schuine kant.
Nu heb ik allemaal vaste knieschotten (waar vast een enorme voorraad buizen, kabels en afvoeren achter ligt) en mis ik dus kasten en meukruimte.

Komt wel :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201088070
wat een schrik leandra
pi_201088100
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 21:56 schreef Leandra het volgende:
Heb ik het huis toch niet helemaal goed getekend... in het oude huis hadden we 3 inbouwkasten in de logeerkamer en op zolder 2 kamers waarvan 1 achter de schuine wand ruimte voor bewaarmeuk, ook in het washok kon daar nog eea onder de schuine kant.
Nu heb ik allemaal vaste knieschotten (waar vast een enorme voorraad buizen, kabels en afvoeren achter ligt) en mis ik dus kasten en meukruimte.

Komt wel :')
Doorgaans kun je achter knieschotten echt wel behoorlijk wat kwijt.

Wij hebben een vliering op de zolder, dat is echt onze redding. Het is er tevens na amper een jaar al een verzamelbak van dingen die we echt nog eens moeten uitzoeken :’)
pi_201088129
@Leandra, dat is schrikken zeg! Gelukkig niet door het vel.

Ik lees Engels en NL net zo makkelijk. Fries is mijn moedertaal, maar dat is wel echt nadenken bij het lezen, toch regelmatig dialect of compleet maf geschreven. Dat moet je eigenlijk hardop lezen, dan snap ik het meest :D

Zo, net deze lamp besteld. In mei al eens voorgesteld aan man, maar niet beschikbaar, nu bijna wel :P

https://www.lampen24.nl/l(...)ps-172148-nl-nl.html
  donderdag 26 augustus 2021 @ 22:03:05 #173
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201088130
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 22:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Doorgaans kun je achter knieschotten echt wel behoorlijk wat kwijt.

Wij hebben een vliering op de zolder, dat is echt onze redding. Het is er tevens na amper een jaar al een verzamelbak van dingen die we echt nog eens moeten uitzoeken :’)
Ja, maar dan moet ik ze open gaan schroeven ofzo.... en die vliering wil ik juist niet want het is zo lekker ruimtelijk met die hoge nok :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201088215
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 22:03 schreef Leandra het volgende:

[..]
Ja, maar dan moet ik ze open gaan schroeven ofzo.... en die vliering wil ik juist niet want het is zo lekker ruimtelijk met die hoge nok :')
Wij hadden in het oude huis ook een mooie hoge nok. We hadden er alleen niets aan, dus nu voor praktisch gekozen.
En we hebben de aannemer meten deuren voor de knieschotten laten maken. Dus die zijn vrij toegankelijk.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 22:13:45 #175
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201088300
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 22:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wij hadden in het oude huis ook een mooie hoge nok. We hadden er alleen niets aan, dus nu voor praktisch gekozen.
En we hebben de aannemer meten deuren voor de knieschotten laten maken. Dus die zijn vrij toegankelijk.
Ja, dat laatste had ik ook moeten doen, gemiste kans wel.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201088324
0 boeken in de woonkamer.
Ik hou van Ikea, maar de Ivar is het enige grote Ikea meubel in huis.
Ik lees liever geen Engels omdat ik werktechnisch al zoveel Engels lees dat ik prive in mijn moerstaal wil lezen.
We hebben een Auping bed (140 cm breed, we willen niet groter).

Zo ik ben weer bij.

Ai wat naar Leandra, hoe gaat het met hem?
pi_201088572
Ik heb 1 plank met boeken in huis. inclusief Carry slee jeugdsentiment. De rest leen ik bij de bieb of uit boekenhuisjes in de wijk. Een bieb abbo in de stad waar ik woon in België is schrikbarend: 6 euro per jaar.

Ik ben niet zo een goede lezer, dyslectisch ik kan heel moeilijk taal automatiseren.
Een romannetje in het Nederlands is ontspanning. Vind t soms jammer, wil best wat diepere verhalen lezen maar kost dan veel inspanning. Engels lukt niet.
Ik ben op 2 type mensen jaloers: ochtendmensen en mensen die vloeiend Engels kunnen of überhaupt vreemde taal kunnen leren en automatiseren (laat staan de combinatie bezitten).

Ik vind podcast echt een ideaal platform, neemt ook geen ruimte in beslag in een kast en luister vaak tijdens het koken, klusjes oid.

Voor de stats:
Hier geen officiële tv kast. Wandje waar het staat is inclusief deurpost 1 meter uit mn hoofd. En ik kan mij herinneren dat ALLE tv meubels 120 of 140 lang zijn.
Er staat nu een halbankje. En heb met een 7-gatenzaag een gat gezaagd in de achterkant voor de kabels enzo.
Komt niet van de IKEA ;-)

Ik ben kinderloos, maar echt heb ondertussen geleerd hoe minder m2 je hebt, des te minder meuk je bewaart.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 22:35:46 #178
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201088601
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 22:15 schreef exode het volgende:
0 boeken in de woonkamer.
Ik hou van Ikea, maar de Ivar is het enige grote Ikea meubel in huis.
Ik lees liever geen Engels omdat ik werktechnisch al zoveel Engels lees dat ik prive in mijn moerstaal wil lezen.
We hebben een Auping bed (140 cm breed, we willen niet groter).

Zo ik ben weer bij.

Ai wat naar Leandra, hoe gaat het met hem?
Hij slaapt inmiddels en hij dacht dat hij ook wel goed zou gaan slapen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201088624
quote:
17s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 19:07 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
oooh eerste keer samen wonen vond ik heeeeel moeilijk.

je leert iemand toch anders kennen als je samen gaat wonen en je niet zo makkelijk even wat afstand neemt.
gewoon het altijd iemand bij je hebben in huis als je daar geen zin in heb, altijd iemand in mijn aura.

en het kost denk ik soms ook gewoon echt een poosje om conflicten goed op te lossen en compromis te kunnen sluiten, maar wij zijn beide mensen met een mening en onze mening is altijd anders. er zijn maar weinig dingen waar wij het eens over kunnen zijn :D

iets wat ik op forums etc echt vaak voorbij zie komen is de dat mensen de financiën vooraf niet goed bespreken en dat het daar echt heel erg wringt, de 1 veel geld over de ander niets, of juist bij samenvoegen de 1 die makkelijk geld uit geeft. mensen die alles willen overleggen voor een aankoop en de ander niet etc etc.
We wonen beide > 10 jaar op ons zelf, dus dat zal sowiso wennen worden.

Financieel vind ik erg belangrijk dat daar een verdeling in gemaakt wordt waar we ons beide goed bij voelen. Ik zie regelmatig bij WGR topics voorbij komen over hoe anderen financiën regelen thuis, erg boeiend hoe de verschillen zijn.
pi_201088625
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 22:35 schreef Leandra het volgende:

[..]
Hij slaapt inmiddels en hij dacht dat hij ook wel goed zou gaan slapen.
Fijn! Hopelijk valt het mee. Misschien als de rust wat is wedergekeerd met hem bij de buren en hond langs? Of andersom.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 22:40:10 #181
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201088651
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:31 schreef Leandra het volgende:
Huis ongeveer 180m² woonoppervlak plus een garage van zo'n 35m².

Volgens het kadaster 245m² "oppervlakte verblijfsobject" dus dat zal inclusief garage zijn en op zolder geen rekening houden met de 1.50 hoogte die wel meetelt voor de berekening van het gebruiksoppervlak.

Ik zie net dat de kavelgrens inmiddels ook definitief is en dat dat toch nog weer wat minder is dan op het koopcontract van de grond, maar nog steeds meer dan 555m² dus ik klaag niet, daarbij zitten we aan de wadi, dus in feite zie ik die grond ook min of meer als "hoort bij de tuin" terwijl we het niet zelf hoeven te onderhouden.
Het eerste randje gras achter de tuin maaien we wel zelf trouwens dan blijft het kort en blijft het gras en houdt dat het onkruid mooi uit ons gras weg.

Daarbij is dat een prima plek voor de BBQ als het hek er eenmaal staat, kan kleinzoon toch rondrennen in de tuin terwijl de BBQ aan is.
Daar houden ze wél rekening mee. Moeten ze wettelijk gezien NEN2580. Als de oppervlakte van je woning niet klopt kun je een terugmelding doen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 26 augustus 2021 @ 22:43:33 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201088681
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 22:37 schreef exode het volgende:

[..]
Fijn! Hopelijk valt het mee. Misschien als de rust wat is wedergekeerd met hem bij de buren en hond langs? Of andersom.
We (de buurvrouw en ik) denken dat we eerst met een andere hond aan de slag moeten qua angst overwinnen.
Met de buurhond gaat m dat even niet worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 26 augustus 2021 @ 22:48:34 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201088744
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 22:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Daar houden ze wél rekening mee. Moeten ze wettelijk gezien NEN2580. Als de oppervlakte van je woning niet klopt kun je een terugmelding doen.
Het buurhuis was vorig jaar nog 244m² en nu <300m² geen flauw idee wat daar anders gerekend is behalve dat ze er een tuinhuis bij gebouwd hebben, maar ik vind het wel gezegend.
Met 2 volledige verdiepingen met een binnenmaat van 6.77 bij 10.60, plus een zolder ga ik er vanuit dat die 180m² wel aardig correct is binnen de 1.50 hoogte op zolder. Dus het totale gebouwoppervlak incl. garage zal ook wel zo ongeveer kloppen.

Ik neem aan dat die 245 de BVO is en de 180 is de GBO zonder de garage (dat weet ik wel zeker).
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 26 augustus 2021 @ 23:05:23 #184
176471 oh-oh
pi_201088969
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 22:43 schreef Leandra het volgende:

[..]
We (de buurvrouw en ik) denken dat we eerst met een andere hond aan de slag moeten qua angst overwinnen.
Met de buurhond gaat m dat even niet worden.
Kom maar langs :D
( Groucho Marx )
  donderdag 26 augustus 2021 @ 23:13:16 #185
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201089088
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 22:48 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het buurhuis was vorig jaar nog 244m² en nu <300m² geen flauw idee wat daar anders gerekend is behalve dat ze er een tuinhuis bij gebouwd hebben, maar ik vind het wel gezegend.
Met 2 volledige verdiepingen met een binnenmaat van 6.77 bij 10.60, plus een zolder ga ik er vanuit dat die 180m² wel aardig correct is binnen de 1.50 hoogte op zolder. Dus het totale gebouwoppervlak incl. garage zal ook wel zo ongeveer kloppen.

Ik neem aan dat die 245 de BVO is en de 180 is de GBO zonder de garage (dat weet ik wel zeker).
NEN2580 dus. Buitenmaten zou moeten. Dus oppervlakte incl. buitenmuur.

Nare ervaring voor Soneal, hopelijk is hij er gauw overheen.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 23:15:12 #186
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_201089111
Over samenwonen heb ik altijd het hoge bekakte stemmetje van een vroegere vriendin in mijn hoofd...'Samenwonen is funest voor de relatie' en denk er nog vaak aan. Ik heb ruim 6 jaar een latrelatie met mijn 'man' die om de hoek woont. Zijn zooi/mijn zooi.
pi_201089176
Shit zeg, van die hond :o

Ik lees/ las altijd alleen fantasy, alleen in het Engels, maar vind daar geen tijd meer voor. Dus ik ben aan de luisterboeken gegaan. Nu luister ik gewoon mijn favoriete series terwijl ik dingen in de tuin doe enzo. Dat leek echt oneindig te kunnen duren (boeken van 30-40 uur ertussen), met hier en daar wat nieuws ertussen, maar ik loop nu wel een beetje tegen de grenzen aan.

Mrs V is niet dol op mij-met-doppen-in dus als ik 's avonds door wil pak ik vaak het papieren boek erbij. Is nou een van mijn series van 12 boeken maar tot en met deel 4 veraudioot :wtf: Moet ik opeens overdag het een luisteren en 's avonds het ander lezen. Dat werkt toch niet :(
  donderdag 26 augustus 2021 @ 23:22:15 #188
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201089180
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 23:15 schreef krijtlijk het volgende:
Over samenwonen heb ik altijd het hoge bekakte stemmetje van een vroegere vriendin in mijn hoofd...'Samenwonen is funest voor de relatie' en denk er nog vaak aan. Ik heb ruim 6 jaar een latrelatie met mijn 'man' die om de hoek woont. Zijn zooi/mijn zooi.
Handig zo dichtbij.

Voorlopig wil ik nog ff blijven LAT-en, maar hij woont echt niet om de hoek helaas. En dat is niet erg praktisch, dus dat samenwonen zal er op termijn wel van komen. Als de huizenmarkt (koop of huur) meewerkt dan :')
pi_201090501
Samenwonen doe ik al sinds mijn 17e met dezelfde man. Ik heb zelfs 2 keer bij mijn schoonvader gewoond voor een periode van 2.5 en 1.5 jaar, waarvan die 1.5 jaar mét onze dochter van 3 maanden. Ik weet nu nog steeds niet hoe we dat hebben volgehouden.

Ik vind financiën van samenwonenden altijd interessant. Bij ons is het zo gegroeid dat we een gezamenlijke rekening hebben en geen eigen rekeningen. Daar is echt nog nooit gedoe over geweest, dus dat laten we zo. Het enige punt waar we wel gedoe over hebben is de hoeveelheid geld die maandelijks op gaat aan boodschappen. We zijn met zijn vijven en komen altijd boven de 250 euro per week uit. Dat is de schuld mijn man, want hij gaat voor de lol naar de supermarkt om lekkere dingen te kopen. Die eet ik dan maar op omdat ik het zonde vind om het weg te gooien. Het gevolg is dat van mijn plannen om minder te eten nooit iets terecht komt. -O-
Ik lees vaak met veel verbazing verhalen van even grote gezinnen die het met 100 euro per week redden. Wij komen nieteens in de buurt van dat bedrag, terwijl we echt niet elke avond kaviaar eten. :')
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 07:05:55 #190
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201090587
Wij redden het incl twee kinderen in de luiers (maar geen flesvoeding of potjes) makkelijk voor 120 euro in de week. En ik woon niet graag alleen, heb ik ook maar 2 keer een jaar gedaan in m'n leven.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Licht Ontvlambaar vrijdag 27 augustus 2021 @ 07:33:36 #191
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_201090707
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 23:15 schreef krijtlijk het volgende:
Echt? Waar had ze dat vandaan dan?

Nou ja, ik herken het niet, we wonen nu bijna 22 jaar samen. En we hebben nog steeds een relatie 8-)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 07:41:31 #192
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201090748
O+ Alleen wonen! O+

Mocht mijn huwelijk ooit klappen ga ik never nooit meer 100% samenwonen. :N Ik zou er altijd voor zorgen dat ik een eigen plek heb om me terug te trekken. :Y
pi_201090776
Dat wat BE zegt. Helemaal.
pi_201090840
Ik ben vanaf mijn ouders naar een studentenhuis gegaan. Na een maand had ik iets met de jongen in de kamer onder me. Daar zaten we een maand of 14 samen. Om daarna echt klaar te zijn voor een eigen prive huis. Die man, bijna 20 jaar de mijne, ligt nu in de kamer boven nog te snurken :P

Financien zijn simpel: hij verdient, ik doe de boodschappen. Met ca 400 per maand komen we wel uit. Haal bijna alles bij de lidl, dat wel.

De bieb kost hier 65 euro, maar dat kan wel uit met de 2 boeken per week die ik meestal wel lees.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 08:01:38 #195
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201090870
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 07:41 schreef BE het volgende:
O+ Alleen wonen! O+

Mocht mijn huwelijk ooit klappen ga ik never nooit meer 100% samenwonen. :N Ik zou er altijd voor zorgen dat ik een eigen plek heb om me terug te trekken. :Y
Dit.
Ik ben er echt niet geschikt voor :@
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201090957
quote:
O+ Alleen wonen! O+

_O_ Amen.
pi_201090962
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 08:01 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dit.
Ik ben er echt niet geschikt voor :@
Ik ook niet. :D
Ik trek mij graag terug en heb helemaal geen zin om altijd maar semi af te stemmen, te overleggen en bij elkaar te zitten. :')
Nooit alleen gewoond: vanuit het ouderlijk huis gaan samenwonen en 3 maanden later zwanger. :P

Anyway: afgelopen nacht gewerkt. Was kut.
Dag. 1 menstruatie extra zwaar, last van maag want teveel zuivel gegeten/gedronken, nieuwe werkschoenen die alleen rechts knelt en dus een gigantische blaar op de hiel en pijn aan de tenen :?
Dus ik was er 3 uur voor het einde al echt zo klaar mee. :{w
Maar kan moeilijk het luik zomaar dicht doen. :P

Qua boeken lezen: ik heb een goedkoop bieb abonnement en soms koop ik een boek tussendoor. Vooral als het een mooie kaft heeft en liever een geschiedenisboek met mooie foto’s erin. :)
Ik zat begin deze maand per ongeluk al na een paar dagen over mijn mobiel internet heen dus die staat op werk nu uit. Gelukkig had ik mijn boek mee en daar ben ik tijdens de pauzes wel redelijk mee opgeschoten ipv scrollen door Instagram. ^O^

@Leandra Wat een schrik! Hoe gaat het inmiddels met je zoontje?
pi_201090975
Ohja. Wie weet er toevallig een goed boek over Japan?
Geschiedenis, cultuur, feiten. :)
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 08:24:10 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201091000
Hij heeft goed geslapen, zijn pols ziet er goed uit (ik denk dat zijn SOS armbandje daar erger heeft voorkomen, dat ging ook kapot toen hij het af deed om er zalf op te kunnen smeren), zijn heup heeft een paar nare plekken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201091030
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 08:24 schreef Leandra het volgende:
Hij heeft goed geslapen, zijn pols ziet er goed uit (ik denk dat zijn SOS armbandje daar erger heeft voorkomen, dat ging ook kapot toen hij het af deed om er zalf op te kunnen smeren), zijn heup heeft een paar nare plekken.
Fijn dat het met de pols dan meevalt.
Heeft hij verder last met bewegen?

En hoe gaat het met de schrik?
pi_201091060
Ohja en even een damesklacht:
Sinds de damestoiletten op werk vernieuwd zijn, hebben we geen hygienebakjes en zakjes meer. }:|
Dus in je hokje mag je je spulletje met toiletpapier uitzoeken en bij de wastafeltjes in het algemene prullenbakje gooien.
Ik vind dat eigenlijk best vrouwonvriendelijk. -O-
pi_201091079
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 08:31 schreef vencodark het volgende:
Ohja en even een damesklacht:
Sinds de damestoiletten op werk vernieuwd zijn, hebben we geen hygienebakjes en zakjes meer. }:|
Dus in je hokje mag je je spulletje met toiletpapier uitzoeken en bij de wastafeltjes in het algemene prullenbakje gooien.
Ik vind dat eigenlijk best vrouwonvriendelijk. -O-
Zeker! Ik zou er een klacht over neerleggen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 08:38:23 #203
149959 SQ
snelle trees
pi_201091116
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 21:54 schreef Hupje het volgende:

[..]
Hoe kun jij je daar op concentreren met 3 kinderen?! Ik was een enorme boekenwurm, maar met 1 kind lukt vlot een boek in het Nederlands uitlezen al amper.

@:Declan-Harp :r Dat is smerig, yuk.

Wij zijn bezig voor zonnepanelen, zolder verbouwing (dak is net gedaan) en kledingkast. En oja, een van de bomen in de tuin is waarschijnlijk dood aan het gaan. Een in een rijtje. Als ik zo'n zelfde formaat weer wil, loop ik daar ook op leeg ;(
Nou ja ik ga niet zitten lezen als mijn kinderen wakker bij me zijn natuurlijk. Zijn er mensen die dat doen? :') Ik lees alleen als ze in bed liggen :P
disclaimer
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 08:38:35 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201091121
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 08:28 schreef vencodark het volgende:

[..]
Fijn dat het met de pols dan meevalt.
Heeft hij verder last met bewegen?

En hoe gaat het met de schrik?
Hij zat net behoorlijk gevouwen op de bureaustoel op de logeerkamer te lezen, dus volgens mij beweegt hij nog vrij soepel.

De schrik zal nog wel even duren ja :X
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201091150
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 08:34 schreef Vicky het volgende:

[..]
Zeker! Ik zou er een klacht over neerleggen.
Ben ik al 2 maanden van plan maar ik vergeet zoiets en verwachtte eerst nog wel dat ze kwamen. Maar gisteren was ik er opnieuw boos over. :P
Ik weet ook eigenlijk niet bij welke afdeling je zoiets neerlegt. :?
pi_201091155
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 08:38 schreef SQ het volgende:

[..]
Nou ja ik ga niet zitten lezen als mijn kinderen wakker bij me zijn natuurlijk. Zijn er mensen die dat doen? :') Ik lees alleen als ze in bed liggen :P
Dit. :')
pi_201091292
Gelukkig valt de schade mee Leandra!

Samenwonen O+ tenminste met mijn schatje dan. Ik vond het hele principe van relaties maar onzin voor ik haar ontmoette. Zij is echt easy om mee samen te wonen (ik ben lastiger).
Qua financiën hebben we in theorie wel elk een betaal- en spaarrekening maar in de praktijk gaat alles vooral samen. Ik verdien bijna 2 keer zoveel dus ik betaal veel meer.
Als ze gaat (online) shoppen pakt ze mijn creditcard :P
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 08:52:56 #208
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201091318
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 08:40 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ben ik al 2 maanden van plan maar ik vergeet zoiets en verwachtte eerst nog wel dat ze kwamen. Maar gisteren was ik er opnieuw boos over. :P
Afhankelijk van de afdelingen die jullie hebben, maar ik zou zeker bij HR even vragen, want als die niet dezelfde toiletten gebruiken heb je kans dat ze het niet eens weten.

Plus dat de ontwerpers er mogelijk gewoon niet aan gedacht hebben.
In het gebouw dat in 1990 voor de Amersfoortse Krant werd opgeleverd waren ze de damestoilettem helemaal vergeten :X
Gevolg was dat iedere toiletgroep (met voornamelijk pisbakken) helemaal aangepast moest worden om er per verdieping ook nog een damestoilet met 2 WC's bij te proppen...

En gezien het aantal dames dat er werkte was dat ook wel het minimum.

Gewoon helemaal vergeten :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_201091327
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 08:51 schreef exode het volgende:
Gelukkig valt de schade mee Leandra!

Samenwonen O+ tenminste met mijn schatje dan. Ik vond het hele principe van relaties maar onzin voor ik haar ontmoette. Zij is echt easy om mee samen te wonen (ik ben lastiger).
Qua financiën hebben we in theorie wel elk een betaal- en spaarrekening maar in de praktijk gaat alles vooral samen. Ik verdien bijna 2 keer zoveel dus ik betaal veel meer.
Als ze gaat (online) shoppen pakt ze mijn creditcard :P
Wat maakt jou lastiger dan? Ben ik dan wel weer benieuwd naar. :)
pi_201091411
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 08:52 schreef Leandra het volgende:

[..]
Afhankelijk van de afdelingen die jullie hebben, maar ik zou zeker bij HR even vragen, want als die niet dezelfde toiletten gebruiken heb je kans dat ze het niet eens weten.

Plus dat de ontwerpers er mogelijk gewoon niet aan gedacht hebben.
In het gebouw dat in 1990 voor de Amersfoortse Krant werd opgeleverd waren ze de damestoilettem helemaal vergeten :X
Gevolg was dat iedere toiletgroep (met voornamelijk pisbakken) helemaal aangepast moest worden om er per verdieping ook nog een damestoilet met 2 WC's bij te proppen...

En gezien het aantal dames dat er werkte was dat ook wel het minimum.

Gewoon helemaal vergeten :')
Kan, HR dacht ik ook aan.

Verbouwing is eigenlijk een groot woord. We hadden rechts altijd 4 damestoiletten maar een paar jaar terug zijn er 4 afgesnoept voor de mannen. Daarom zijn toen de hygiëne faciliteiten weggehaald.
Toen hadden we voor de fabriek nog maar 1 damestoilet mét bakje/zakje.
2 maanden terug is die verandering teruggedraaid maar dan zonder bakjes en zakjes. 3 toiletten voor ons.
Die ene toilet die we hadden, is nu weer voor de mannen. :? :{w
pi_201091431
quote:

[..]
Ik.. Maar mijn jongste zit dan vaak ook met zijn neus in een boek O+
pi_201091523
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 08:40 schreef vencodark het volgende:

[..]
Hebben jullie een facilitair beheer afdeling? Daar zou ik naartoe stappen.
pi_201091567
HR, facilitair beheer, of desnoods gewoon je eigen manager: "joh, als ik even naar de Blokker ga voor wat bakjes en zakjes, kan ik dat dan declareren?" *)
pi_201091624
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:02 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Ik.. Maar mijn jongste zit dan vaak ook met zijn neus in een boek O+
Hallelujah, mijn zoon is sinds 2 maanden helemaal into Donald Duck en Garfield boekjes.
Daarvoor wilde hij alleen voorgelezen worden.
Ipv vervelen en vragen om tv leest hij al gauw 1,5 uur per dag. :o
pi_201091630
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:11 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Hebben jullie een facilitair beheer afdeling? Daar zou ik naartoe stappen.
Ja, hebben we ook. Daar dacht ik ook aan. :Y
pi_201091697
quote:
O+ Alleen wonen! O+

Ik begrijp deze redenatie heel goed. Ik weet niet of ik ook weer ooit met iemand anders zou willen gaan samenwonen, maar dit is toch niet haalbaar icm de huizenmarkt? Als iedereen wil latten, heb je 2x zoveel huizen nodig! :o
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201091815
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 08:53 schreef vencodark het volgende:

[..]
Wat maakt jou lastiger dan? Ben ik dan wel weer benieuwd naar. :)
Heb je even?
Ik ben nogal impulsief, onrustig, koppig en eigenwijs. Dat is een leuke combi. Zeker om mee samen te wonen. Denk ik, ze klaagt nooit O+
pi_201091822
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:24 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik begrijp deze redenatie heel goed. Ik weet niet of ik ook weer ooit met iemand anders zou willen gaan samenwonen, maar dit is toch niet haalbaar icm de huizenmarkt? Als iedereen wil latten, heb je 2x zoveel huizen nodig! :o
Waanzin! Hokken zal je! :(
pi_201091833
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:32 schreef exode het volgende:

[..]
Heb je even?
Ik ben nogal impulsief, onrustig, koppig en eigenwijs. Dat is een leuke combi. Zeker om mee samen te wonen. Denk ik, ze klaagt nooit O+
Ze tolereert je met liefde. ;)
Impulsief en onrustig zorgt wel voor avontuur natuurlijk. :)
pi_201091844
Leandra wat schrikken! Hopelijk komt z’n angst voor honden niet in alle hevigheid terug maar blijft het redelijk beperkt.

Lezen doe ik te weinig. Ik kijk wel aardig wat tv s avonds :{ vandaag op vakantie en ik hoop toch wel af en toe wat momentjes te vinden om te kunnen lezen als de kinderen met een activiteit mee doen of aan het spelen zijn. Ik had gehoopt dat ik deze zomer op warme dagen als de kinderen s avonds in bed lagen lekker in m’n zwembadhangmat met een boek te kunnen lezen om af te koelen. Maar die warme dagen hebben we nog niet gehad.
Geen abo op de bieb daardoor ook (wel gehad maar gebruikte ik te weinig) dus af en toe koop ik een (goedkoop) boek of krijg er een van m’n moeder als ze die uit heeft. En de schuin overbuurvrouw heeft een minibieb dus daar ruil ik wel eens wat..

Ik kan overigens wel lezen als de kinderen thuis zijn, maar die zijn zich zelf dan aan het vermaken.
Maar ik merk dat ik toch makkelijker m’n telefoon er bij pak voor een spelletje, fok of Facebook..

Verder gisteren de oudste 10 geworden! Wat gaat het hard zeg.
Merkte dat ik gisteren naar de activiteiten op het vakantiepark aan het kijken was en dat ik snel voorbij ging aan de activiteiten vanaf 10 jaar. Na dat een paar keer gedaan te hebben bedacht ik me dat dat nu dus gewoon kon :D

De jongste wordt maandag 8, dat kan zijn dat we dit weekend al zeggen dat ze 8 is ivm een activiteit vanaf 8 jaar. Die twee dagen.. (en gaat om springen in een trampolinepark dat is hier in het dorp vanaf 7 en heeft ze vorige maand een abo op gehad dus weer ook dat ze het wel kan)

Nou maar even de koffers in pakken. De kinderen hebben het zelf al gedaan dus die moet ik nog even controleren en aanvullen :P
pi_201091855
Vandaag is het 15 jaar geleden dat mijn vader overleed, dat blijft toch altijd een klotedag. Alsof het gemis op zo'n dag even heftiger is.
Mijn moeder is ook altijd van slag op deze dag en dan baal ik dus extra dat ik niet dichterbij woon.
pi_201091857
quote:

[..]
Dat dacht ik ook al. Zelfs als ik na een scheiding single zou blijven (brrrr daten :N ) zou ik niet weten waar ik zou moeten wonen met mijn budget.
pi_201091885
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:36 schreef exode het volgende:
Vandaag is het 15 jaar geleden dat mijn vader overleed, dat blijft toch altijd een klotedag. Alsof het gemis op zo'n dag even heftiger is.
Mijn moeder is ook altijd van slag op deze dag en dan baal ik dus extra dat ik niet dichterbij woon.
Sterkte vandaag
pi_201091891
De bieb. O+ Ik kocht altijd heel veel boeken, daar hebben we dus ook die vijf gevulde Billy's aan te danken (plus nog wat kasten her en der verspreid over het huis), maar een paar jaar geleden ben ik weer lid geworden van de bibliotheek en dat is wel een uitkomst hoor. Scheelt me klauwen met geld.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:42:03 #225
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_201091920
ik heb een kobo plus abonnement, en e-boeken zijn sowieso echt veel goedkoper dus ik lees nu wel meer.
ik lees als ik lees gerust 3 boeken per week maar heb er ook momenten tussen zitten dat ik er gewoon geen tijd voor heb.
pi_201091941
Oh samenwonen, ik vind mezelf heel makkelijk om mee samen te wonen.. mijn man vind dat af en toe wat lastiger O-) maar goed, hij denkt het zelfde over zichzelf en dat is ook wel eens een uitdaging.
Nee al met al valt het prima mee. Zou het ook echt niet fijn vinden alleen te moeten wonen.

Financiën doen we eigenlijk maar wat. Hebben wel twee rekeningen. Maar man verdiend meer en betaald meer. En verder doen we beiden niet moeilijk over wat de een wil of koopt en sparen we ook nog wat. Is zo gegaan toen we gingen samenwonen (het gedoe om alle automatisch incasso’s en salaris naar een andere rekening te zetten :7 ) en bevalt ook prima. Scheelt misschien dat we niet zuinig hoeven te zijn dat er ook geen onenigheid over is.

Als ik ooit iets wil doen of kopen dan wil ik nog wel eens overleggen hoor. Maar is nooit een probleem en andersom idem. Gelukkig..

@exode sterkte vandaag
pi_201092063
quote:
Sterkte! Wordt het missen met de jaren meer?
pi_201092074
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 08:21 schreef vencodark het volgende:
Ohja. Wie weet er toevallig een goed boek over Japan?
Geschiedenis, cultuur, feiten. :)
Shogun is zeker niet het goede antwoord hier wegens fictie?
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:55:52 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201092102
quote:

[..]
Eens, dat bedacht ik me idd ook. En ik doe dit ook met in gedachten mijn vroegere financiele positie, waarin ik natuurlijk gewoon een huis had en hij ook toen we elkaar leerden kennen. Nu zou ik niet eens weten of ik het wel zou redden. Natuurlijk uiteindelijk wel, maar het is niet zo simpel als ik het zei. Dat realiseer ik me ook hoor. :Y
Maar al zou het maar ergens een caravan op zo'n stacaravanpark zijn of een chaletje ofzo. ;)
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 09:56:19 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201092107
quote:
:*
pi_201092142
quote:
Herkenbaar, zo'n dag is toch net eventjes anders. Sterkte. :*
pi_201092143
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Shogun is zeker niet het goede antwoord hier wegens fictie?
Er is geen fout antwoord maar zoek wel meer naar non-fictie. :)
pi_201092194
Ik vind samenwonen dus echt heerlijk. Na anderhalf jaar samen thuiswerken mis ik hem nu als ik 3 dagen naar kantoor ben en dan soms ook 's avonds afspraken heb. :')
Heel af en toe mis ik wel dat ik gewoon de woonkamer en tv een keer voor mezelf heb om een hele dag te Netflixen, maar aan de andere kant plan ik mijn vrije vrijdag elke keer vol waardoor ik de kans daarop zelf verpest.
Maar echt hoor, ik zou het voor geen goud inruilen, ondanks de kleine irritaties die er soms zijn.

Financiën hebben wij grotendeels op één hoop, maar wel ook nog een eigen betaal- en spaarrekening. We sparen het grootste deel van ons inkomen samen, aangezien de meeste uitgaven ook samen zijn. We zijn nu aan het kijken naar een auto-upgrade, dat vind ik wel pijnlijk veel geld terwijl onze nog prima rijdt. Dus mochten mensen hier ervaring hebben met Ford Focus wagons uit circa 2015, stel me ajb even gerust dat het hele fijne en betrouwbare auto's zijn. :+
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:09:49 #234
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_201092238
quote:
Sterkte vandaag :*
pi_201092373
quote:

[..]
Ja :Y
Als ik ze aan een Duck of puzzel oid heb (zelf echt lezen is hier niet echt een succes), of aan een heuse film, pak ik tegenwoordig een boek. Juist ook om te laten zien hoe tof lezen is.
pi_201092487
Dank jullie wel.

@vencodark, de pijn en het gemis wordt anders. De scherpe randjes gaan er vanaf. Het missen went niet, bij de geboorte van B en Juul, bij de operaties van mijn moeder etc. Ik werd vanochtend ook wakker met de gedachte 'Ik heb papa al 15 jaar niet gezien.' dat vind ik een enorm heftige gedachte alsof hij steeds verder weg gaat.
pi_201092512
Wij zijn ooit begonnen met onze salarissen op een gezamenlijke rekening zetten en daarvan weer een (gelijk) bedrag naar een privérekening overmaken. Wie meer verdiende wisselde, dus de ene keer legde de een meer in, de andere de ander. Toen we kinderen kregen zijn we daarmee gestopt. Alles gaat hier op de grote hoop.
Als een wat minder werkt is dat voor het gezamenlijk goed, en degene met het hogere salaris is sowieso meer weg voor evenveel uren werk, dus..
Scheelt een hoop gedoe zo.
pi_201092542
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 10:32 schreef Vanyel het volgende:
Wij zijn ooit begonnen met onze salarissen op een gezamenlijke rekening zetten en daarvan weer een (gelijk) bedrag naar een privérekening overmaken. Wie meer verdiende wisselde, dus de ene keer legde de een meer in, de andere de ander. Toen we kinderen kregen zijn we daarmee gestopt. Alles gaat hier op de grote hoop.
Als een wat minder werkt is dat voor het gezamenlijk goed, en degene met het hogere salaris is sowieso meer weg voor evenveel uren werk, dus..
Scheelt een hoop gedoe zo.
Groot gelijk, ik zou ook niet anders willen. De aparte rekeningen zijn meer voor ons gevoel of zo. Zo kunnen we beide stiekem geld uitgeven aan cadeaus of er juist voor sparen.
Mijn verloofde heeft altijd minder dan mij verdiend, ook toen we beide fulltime werkten. Ik werk nou eenmaal in een sector die een stuk beter betaalt.
pi_201092545
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 10:29 schreef exode het volgende:
Dank jullie wel.

@:Vencodark, de pijn en het gemis wordt anders. De scherpe randjes gaan er vanaf. Het missen went niet, bij de geboorte van B en Juul, bij de operaties van mijn moeder etc. Ik werd vanochtend ook wakker met de gedachte 'Ik heb papa al 15 jaar niet gezien.' dat vind ik een enorm heftige gedachte alsof hij steeds verder weg gaat.
Zo klinkt het inderdaad heel groot, juist helemaal niet alsof de tijd alles altijd maar beter maakt.

Mooi uitgelegd.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:37:34 #240
228417 TheGirlNextDoor
Of gewoon Buurmeisje.
pi_201092574
Ik heb ruim 7 jaar alleen gewoond, en dat is me destijds prima bevallen (met en zonder relaties). Sinds 6 jaar woon ik met mijn vriend samen en nu zou ik echt niet meer alleen willen wonen :D We doen ook gewoon nog heel erg ons eigen ding, apart van elkaar en vaak ook in dezelfde ruimte. Ik denk dat dat ook wel heel belangrijk is. Heb met hem nog nooit het gevoel gehad dat ik even een eigen plekje moest hebben O+

Wel blij dat we straks groter gaan wonen, met een kleine onderweg voelt ons kleine appartement nu echt veel te klein. Maar met z'n tweeën hadden we het prima nog jaren kunnen uithouden :Y

En qua financiën, we hebben een gezamenlijke rekening voor de gezamenlijke vaste lasten. Daarnaast hebben we allebei onze eigen rekeningen, waar onze eigen vaste en variabele lasten vanaf gaan en onze lonen op gestort worden. Vind ik het prettigst werken :Y
What you forget, you are gonna repeat.
|| justdiggit.org ||
pi_201092587
Sterkte vandaag @exode :*

Wij hebben allebei nooit op onszelf gewoond; meteen vanuit ouderlijk huis gaan samenwonen O+
Het eerste huis was technisch gezien alleen van man (toen vriend), want ik studeerde net en alles stond op zijn naam.
We hebben toen wel een soort regeling afgesproken waarbij ik 'naar draagkracht' meebetaalde. Toen ik later ook een grote-mensen-baan kreeg hebben we -na goed overleg- onze rekeningen samengevoegd en ons huidige huis hebben we op onze beide salarissen gekocht.

We hadden vooral geen zin in het gedoe van aparte rekeningen enzo, dus dit was makkelijker :P zelfde gold toen we een samenlevingscontract op wilden stellen en we een lijst met spullen aan moesten leveren (wat van wie was); dat duurde maanden omdat we er gewoon echt geen zin in hadden. Toen was ik 6 maanden zwanger van de oudste en bedachten we dat het eigenlijk veel makkelijker was om maar gewoon te trouwen :+
Romance, we haz it O+

Edit: inmiddels werken we beiden 4 dagen en verdienen vrijwel hetzelfde. Dus mocht de boel ooit klappen schat ik dat we gewoon alles 50-50 verdelen omdat we wederom geen zin hebben in gedoe :+
Al lijkt het me met de huidige huizenmarkt waarschijnlijker dat we het huis ook gewoon opdelen en we om beurten een maand op zolder gaan wonen ofzo :')
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:39:15 #242
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201092595
Sterkte exode!

Ik ben volgens mij niet de makkelijkste om mee samen te wonen, maar mijn man ook niet. Maar wij hebben allebei geen last van elkaar.

En ik houd van boeken, maar heb onlangs heel veel weggegeven en geef nu meer geld uit aan kinderboeken dan aan dingen voor mezelf.

quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 20:13 schreef SQ het volgende:

[..]
Ook al zo gaaf!

Ik was vroeger ook wel van het alles wit, maar ben er nu wel klaar mee. Al zullen velen mijn woonkamer wel een donker hol vinden. Of een hippe gruwel (@:Tink89 :P)
Maar goed, uiteindelijk gaat het er om dat degene die er woont er elke dag blij van wordt. Je woonkamer veranderen omdat anderen het niet leuk vinden lijkt me tamelijk zinloos.
Ik vind echt alles aan jouw huis tof, behalve je behang (en het behang van je kinderen :D ) _O_ _O-
pi_201092658
Ik ben heel makkelijk qua samenwonen behalve dan dat ik afschuwelijk ben in schoonmaken. De was en de afwas enzo houd ik met liefde bij, maar stofzuigen en poetsen ben ik gewoon echt slecht in.
pi_201092933
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 10:46 schreef lunapuella het volgende:
Ik ben heel makkelijk qua samenwonen behalve dan dat ik afschuwelijk ben in schoonmaken. De was en de afwas enzo houd ik met liefde bij, maar stofzuigen en poetsen ben ik gewoon echt slecht in.
Dat dus.. dus komt er iemand poetsen hier gelukkig (ik ben overigens ook een drama in opruimen, ben rommelig van aard en stoor me er niet snel aan :@ )
pi_201093033
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 10:46 schreef lunapuella het volgende:
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 11:08 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Dat dus.. dus komt er iemand poetsen hier gelukkig (ik ben overigens ook een drama in opruimen, ben rommelig van aard en stoor me er niet snel aan :@ )
Dit allebei dus ja :@
pi_201093203
quote:
Sterkte. Het blijft gewoon echt een rotdag :*
(als je toevallig op kantoor bent, kunnen we koffie drinken)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201093270
Ik maak graag schoon als ik boos ben. O+ Maar meestal is er meer schoon te maken dan waar ik tijd voor heb. En ik ben ook niet vaak genoeg boos.

Wij hebben een gezamenlijke rekening en ik werk niet. Ik vind het wel handig zo. Ik hou ook de rekeningen bij, de spaardoelen enzo, prima. :)
Wel jammer, bij ASN kan ik spaarpotjes maken maar mijn man kan die niet zien.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_201093283
Ik heb nooit alleen gewoond mijn man ook niet. Dus financiën zijn altoos samen geweest. We hebben beide wel een eigen rekening en storten daar beide hetzelfde bedrag per maand op. Maar meestal gebruik ik die ook wel tijdens boodschappen doen ed.
pi_201093307
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 10:29 schreef exode het volgende:
Dank jullie wel.

@:Vencodark, de pijn en het gemis wordt anders. De scherpe randjes gaan er vanaf. Het missen went niet, bij de geboorte van B en Juul, bij de operaties van mijn moeder etc. Ik werd vanochtend ook wakker met de gedachte 'Ik heb papa al 15 jaar niet gezien.' dat vind ik een enorm heftige gedachte alsof hij steeds verder weg gaat.
:'( Heel mooi uitgelegd. Mijn beide ouders zijn er niet meer, en het verdriet voel ik niet meer dagelijks. Maar soms overvalt het me ineens, dat kan iets heel kleins zijn, maar dan ben ik weer zo intens verdrietig om alles. Alles wat ze hebben moeten missen, dingen die ik zelf nog had willen delen... ;(

Het jaar dat ik langer zonder, dan met vader heb geleefd, was ook heel naar. Het besef hoe gigantisch lang dat eigenlijk is.

[ Bericht 5% gewijzigd door Phaidra op 27-08-2021 11:40:01 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201093425
Ik heb gelukkig mijn beide ouders nog en ben daar ook heel dankbaar en bewust van hoeveel mazzel ik daarmee heb.
Genoeg leeftijdsgenoten en jonger die allang 1 of beide ouders verloren zijn. En dan ben ik nog maar 36.

Qua samenwonen ben ik vrij makkelijk, denk ik.
Maar de ander heeft hogere verwachtingen van mij (als partner) dan ik van de ander.
Bedoel ik niet eens specifiek mijn man mee maar ik vind het prima alleen te zijn en zwijgend te ontbijten bijv.
Of alleen een film te kijken, te wandelen, te lezen.
En ik zou dat ook prima van mijn huisgenoot.
Samen slapen hoeft van mij geen eens altijd. :@ :')
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:47:18 #251
176471 oh-oh
pi_201093490
Ik heb alle boeken van Murakami en Dagboek van een Geisha maar dat is fictie. Laatst wel een heel gaaf boek gelezen over Korea/Japan met heel veel geschiedenis elementen. (Pachinko van Min Jin Lee).
( Groucho Marx )
pi_201093559
Ik woon ruim 21 jaar samen met mijn man dus wij zijn wel goed op elkaar ingespeeld. Financiën is ook anders omdat we alles samen opgebouwd hebben. Maar ik ben wel dolgelukkig dat ik in dit huis een eigen kamer heb.

Wel jammer dat mijn man zijn kamer als chillplek heeft ingedeeld en ik een werkplek heb. En 3x raden wie er nu thuiswerkt in mijn kamer ;(
pi_201093576
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 11:47 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb alle boeken van Murakami en Dagboek van een Geisha maar dat is fictie. Laatst wel een heel gaaf boek gelezen over Korea/Japan met heel veel geschiedenis elementen. (Pachinko van Min Jin Lee).
Dagboek van een Geisha heb ik ook. :Y
Erg van genoten toen!
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:53:25 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_201093595
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 10:21 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja :Y
Als ik ze aan een Duck of puzzel oid heb (zelf echt lezen is hier niet echt een succes), of aan een heuse film, pak ik tegenwoordig een boek. Juist ook om te laten zien hoe tof lezen is.
Ja oké maar jouw kinderen zijn denk ik net iets ouder/zelfredzamer dan de mijne. Ik verwacht dat over een paar jaar ook wel weer te kunnen.
disclaimer
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:54:49 #255
176471 oh-oh
pi_201093617
En samenwonen, het is me echt nooit gelukt, als ze er al over beginnen ben ik er al klaar mee :')
( Groucho Marx )
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:58:03 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_201093646
Ik ben nu trouwens begonnen aan een papieren boek over het leren beheersen van negatieve gedachten (en daarmee dus ook je emoties), misschien dat dat ook wel een goed boek is voor mijn dochter van bijna 7 :')
disclaimer
pi_201093675
Ik kan heerlijk alleen slapen in een hotel, bijvoorbeeld als ik naar een congres ben. Maar als mijn lief niet thuis is, dan slaap ik in ons eigen bed toch onrustiger. Wellicht de gedachte dat ik de enige ben die de kinderen kan horen? Mijn gehoor is niet helemaal in orde, dus sinds we geen babyfoon meer hebben hoor ik ze niet zo snel meer. Ze slapen een verdieping hoger, en met deuren dicht is dat voor mij wat te ver.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201093709
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 11:47 schreef oh-oh het volgende:
Ik vind Murakami, ondanks vrij aparte fictie, wel een goed beeld geven van de Japanse samenleving. De drukte in de metro, dat de hoofdpersoon een simpel ontbijt klaarmaakt met zeewier, de desolaatheid van Hokkaido, dat soort dingen. Juist die details vond ik leerzaam en fascinerend. En hij schrijft gewoon zo mooi O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:05:43 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_201093751
Ik lees normaal gesproken eigenlijk alleen 's avonds in bed. Mijn lieftallige leest heel veel, maar ook alles op de e-reader.
Vorige week tijdens een weekje weg heb ik een inhaalslag gemaakt met 4 papieren boeken die ik graag wilde lezen. Is dan ook weer niet gezellig voor de family want dan ben ik ook echt zo in zo'n boek gezogen dat ze niks aan me hebben. (Maar goed, ze waren veel op het water dus dat werkte op zich nog wel ok.

Ik heb jarenlang eigenlijk alleen maar gelezen als ik op reis was voor mijn werk omdat ik dan genoeg rust had. En toen las ik ook vrijwel alles in het Engels omdat ik veel boeken kocht op vliegvelden. :')
Nu is het maar net hoe het uit komt. Hoewel werkgerelateerde boeken voornamelijk NL zijn.

Ik heb natuurlijk 20 jaar lang in een Engelstalige omgeving gewerkt dus dat las ik net zo makkelijk als NL.

[ Bericht 6% gewijzigd door BE op 27-08-2021 12:12:37 ]
pi_201093841
Ik heb begin dit jaar een Engels boek gelezen over het voeren van je Happy Chemicals.
Dopamine, serotonine etc. Daar kwam ik wel goed mee uit de voeten.
Maar Oliver Sacks in het Engels ga ik niet proberen. In het Nederlands vind ik het af en toe al best een hersenkraker. :')
pi_201094004
Oliver Sacks O+

Wij betalen naar rato naar onze gezamenlijke rekening. Ik verdien het meest en draag dus het meeste bij en ik doe ook regelmatig wat extraatjes. Mijn wederhelft heeft een schoenenhobby en het is voor onze relatie heel verstandig als ik me niet hoef te bemoeien met van welk geld dat betaald wordt O-) Voor de boodschappen heb ik trouwens 640 per maand begroot en dat gaat eigenlijk altijd wel op. Maar ik lunch ook nooit boterhammen met kaas, dus dat tikt wel aan.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_201094179
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 12:02 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Ik vind Murakami, ondanks vrij aparte fictie, wel een goed beeld geven van de Japanse samenleving. De drukte in de metro, dat de hoofdpersoon een simpel ontbijt klaarmaakt met zeewier, de desolaatheid van Hokkaido, dat soort dingen. Juist die details vond ik leerzaam en fascinerend. En hij schrijft gewoon zo mooi O+.
Goeie toevoeging.
Inmiddels in een verlanglijstje van Bol gezet. Voor de prijs hoef ik het niet te laten.
Thx beide. ^O^
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:33:21 #263
176471 oh-oh
pi_201094274
Ik heb hier nog een Murakami in het NL liggen, verkeerd gekocht ooit, wil ik wel naar je opsturen hoor.
Ik lees die alleen in het Engels want die vertaling vind ik fijner.
( Groucho Marx )
pi_201094655
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 11:58 schreef SQ het volgende:
Ik ben nu trouwens begonnen aan een papieren boek over het leren beheersen van negatieve gedachten (en daarmee dus ook je emoties), misschien dat dat ook wel een goed boek is voor mijn dochter van bijna 7 :')
Misschien vindt zij "Superkrachten voor je hoofd: MINDGYM voor Kids" wel tof. Had 'm voor Lars gekocht, en hij begon er enthousiast aan, maar volgens mij ligt het nu voornamelijk stof te happen... misschien mag je 'm lenen van hem O-)
pi_201096287
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 12:56 schreef Shandaly het volgende:

[..]
Misschien vindt zij "Superkrachten voor je hoofd: MINDGYM voor Kids" wel tof. Had 'm voor Lars gekocht, en hij begon er enthousiast aan, maar volgens mij ligt het nu voornamelijk stof te happen... misschien mag je 'm lenen van hem O-)
Die sla ik even op
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 21:41:42 #266
244125 laziness
pi_201101797
In Frankrijk, een week nadat ene kat er bij neer viel, te horen krijgen dat die andere van 11 maanden niet thuis gekomen is.
Mensen hadden haar echt ver weg in de wijk, voorbij een drukke weg ergens zien lopen.
36 uur later is ze terecht maar de laatste dag hier was er eentje met een knoop in mijn maag, vooral niet aan kind laten merken ook natuurlijk. Voelde me behoorlijk machteloos vandaag dat ik niet zelf kon gaan zoeken.

Maar eind goed al goed. Kan ik weer slapen vannacht *O*

Team Engelse boeken trouwens. Lees niks anders. Heb er 3 uit in een weekje vakantie.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 21:56:51 #267
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_201102098
Ik vind het gemis wel minder worden eigenlijk, zowel van mijn ouders als van mijn dochter. Maar rouw is uiteraard een heel persoonlijk proces. Voor mij geldt dat het me op de vreemdste momenten kan overvallen. Het is niet perse een geboortedag, een sterfdag, of de feestdagen waarop ik het moeilijk heb. Het is overvallen worden door tranen omdat je een liedje hoort terwijl je in de supermarkt loopt, een jurkje (wat nooit gedragen meer is sinds haar dood vanwege de herinnering) onder in de kast vinden, nooit meer pasta met paddenstoelen maken omdat dat is wat we aten op die ene dag, 's nachts wakker schrikken met 'Oh fuck gelukkig was het maar een.. Oh nee, geen droom'. Maar het is ook zonder enige rancune blij kunnen zijn voor anderen die zwanger zijn en gezonde baby's krijgen, of die het 60-jarig huwelijk van hun (twee levende!) ouders mogen vieren, en vooral gezegend zijn met het allesoverheersende gevoel dat we hier als gezin iets heel moois hebben O+ Want dat is ook wat rouw doet: het dwingt je te koesteren wat er is, zelfs als je dat al deed.
pi_201102118
Fijn om te horen laziness!

Wij hebben hier bij onze vakantiebungalow 3 katten rondlopen, semi-tam. Komen wel dichtbij als ze denken dat je eten hebt maar laten zich niet aaien. Kinderen vinden het helemaal leuk
pi_201102149
@laziness Ach dat is niet leuk, zeker niet op zo'n afstand. Fijn dat poes weer terecht is!

Ik hou echt wel van lezen, maar Netflix kan ik makkelijker in korte stukjes dan een beetje boek :@

Wij waren een weekje weg in eigen land en J had last van heimwee ;( Ik vond het zo sneu voor hem. Logeren is nooit een probleem, maar op vakantie vond hij toch lastig. Hij kan zich de vorige vakantie (2 jaar terug, toen was hij 4) ook niet echt meer herinneren, misschien maakte dat het ook lastig; hij wist niet echt wat hij kon verwachten van vakantie, geloof ik. Nu dus weer thuis, hij ging helemaal opgelucht slapen O+
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 22:01:33 #270
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_201102168
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 21:59 schreef Hupje het volgende:
@:laziness Ach dat is niet leuk, zeker niet op zo'n afstand. Fijn dat poes weer terecht is!

Ik hou echt wel van lezen, maar Netflix kan ik makkelijker in korte stukjes dan een beetje boek :@

Wij waren een weekje weg in eigen land en J had last van heimwee ;( Ik vond het zo sneu voor hem. Logeren is nooit een probleem, maar op vakantie vond hij toch lastig. Hij kan zich de vorige vakantie (2 jaar terug, toen was hij 4) ook niet echt meer herinneren, misschien maakte dat het ook lastig; hij wist niet echt wat hij kon verwachten van vakantie, geloof ik. Nu dus weer thuis, hij ging helemaal opgelucht slapen O+
Herkenbaar. Hier twee kinderen die ALTIJD heimwee hebben naar onze katten. Wij hebben volgens mij nog nooit een vakantie volgemaakt, altijd eerder vertrokken vanwege de heimwee. :') (En stiekem hebben man en ik er ook last van, dus helemaal niet erg)
pi_201103464
Ik mis het alleen wonen ook regelmatig, vooral de regie over de tv. Kunnen gamen wanneer je daar zin in hebt, af en toe een slechte serie of film kijken… Wij hebben daarvoor ieder een eigen tv avond per week, dat scheelt. Maar ik zou nog het liefst soms zonder kinderen willen wonen :@ Gewoon niks hoeven, noodles of alleen een broodje kip als avondeten kunnen eten, kijken hoe ergens het bloed uit spuit op tv en gewoon even niks doen. Dat lijkt me het enige voordeel van scheiden, soms part-time moeder kunnen zijn :X

En team e-reader hier! Ik lees graag erg dikke boeken in bed, en mijn e-reader gaat gewoon uit als ik in slaap val. Als een boek dicht valt is opzoeken waar ik gebleven was wat meer gedoe. En het boek openhouden vind ik ook gedoe. Alleen informatieve boeken lees ik vaak nog op papier, maar die leen ik meestal uit de bieb (op het pasje van mijn zoon. Meestal heeft het boek iets met kinderen of iets wat ik voor de kinderen moet doen te maken, dus ik vind dat terecht). Leesboeken heb ik al minimaal 10 jaar niet meer voor mezelf gekocht, de laatste was het laatste deel van Harry Potter. Maar mijn kinderen hebben al een flinke kast vol. O start maandag in groep 3, vanaf dan mag hij ook 15 minuten in bed lezen voor het slapen gaan.

Wat jammer van de heimwee Hupje. Ik dacht altijd dat kinderen die gaan logeren daar met hun ouders op vakantie geen last van hadden. Hopelijk is het volgende keer minder. Hebben jullie wel een leuke week gehad ondanks dat?
pi_201103653
Fijn Lazi!

Vroeger hield ik niet van lezen. Nu ben ik team ereader en lees ik vooral voor ik ga slapen. Afgelopen week veel bij het zwembad gelezen.

Over een paar uur vliegen we weer naar huis. Wacht nu nog op de meiden die met vakantie vrienden de boel op stelten aan het zetten.. over 5m (0.30 hier) moeten ze naar de kamer komen.
Morgen vroeg op, ze moeten getest worden anders komen we NL niet in.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_201104407
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 21:56 schreef Nanukerst het volgende:
Ik vind het gemis wel minder worden eigenlijk, zowel van mijn ouders als van mijn dochter. Maar rouw is uiteraard een heel persoonlijk proces. Voor mij geldt dat het me op de vreemdste momenten kan overvallen. Het is niet perse een geboortedag, een sterfdag, of de feestdagen waarop ik het moeilijk heb. Het is overvallen worden door tranen omdat je een liedje hoort terwijl je in de supermarkt loopt, een jurkje (wat nooit gedragen meer is sinds haar dood vanwege de herinnering) onder in de kast vinden, nooit meer pasta met paddenstoelen maken omdat dat is wat we aten op die ene dag, 's nachts wakker schrikken met 'Oh fuck gelukkig was het maar een.. Oh nee, geen droom'. Maar het is ook zonder enige rancune blij kunnen zijn voor anderen die zwanger zijn en gezonde baby's krijgen, of die het 60-jarig huwelijk van hun (twee levende!) ouders mogen vieren, en vooral gezegend zijn met het allesoverheersende gevoel dat we hier als gezin iets heel moois hebben O+ Want dat is ook wat rouw doet: het dwingt je te koesteren wat er is, zelfs als je dat al deed.
Wat verwoord je dit mooi zeg! Knap hoe je zoveel verdriet én dankbaarheid in één post kunt vatten :*
pi_201106078
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 21:41 schreef laziness het volgende:
In Frankrijk, een week nadat ene kat er bij neer viel, te horen krijgen dat die andere van 11 maanden niet thuis gekomen is.
Mensen hadden haar echt ver weg in de wijk, voorbij een drukke weg ergens zien lopen.
36 uur later is ze terecht maar de laatste dag hier was er eentje met een knoop in mijn maag, vooral niet aan kind laten merken ook natuurlijk. Voelde me behoorlijk machteloos vandaag dat ik niet zelf kon gaan zoeken.

Maar eind goed al goed. Kan ik weer slapen vannacht *O*

Team Engelse boeken trouwens. Lees niks anders. Heb er 3 uit in een weekje vakantie.
Oh wat rot :'(. Gelukkig is ze weer terecht!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201106603
Oeh, ik ben ook altijd wel geïnteresseerd in wat anderen aan boodschappen uitgeven. Wij proberen het op ¤615,- per maand te houden, maar dat lukt alleen als ik het boodschappen doen beperk tot één keer per week. Ik probeer zoveel mogelijk bij de Lidl te halen. We zijn met zn vieren. Net toevallig een lijstje gemaakt voor komende week. Ik ben er wel van uitgegaan dat we een keer eem frietje oid halen. En we eten twee keer pasta met rode saus, want daar kan ik voor de jongste Lustniks veel groente in verstoppen.

SPOILER
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:36:49 #276
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_201106753
Hier is het boodschappen- en benzinebudget al jaren ¤ 800 per maand, dat had na vaststelling 8 jaar geleden dus wel eens geïndexeerd mogen worden, want het is duidelijk niet meer genoeg.

In 2013/2014 vastgesteld op ¤ 600 boodschappen en ¤ 200 benzine.

Die ¤ 200 benzine red ik meestal nog wel, maar we hebben nu ook nog maar 1 auto en toen 2.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:37:53 #277
149959 SQ
snelle trees
pi_201106766
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 10:23 schreef -Spring het volgende:
Oeh, ik ben ook altijd wel geïnteresseerd in wat anderen aan boodschappen uitgeven. Wij proberen het op ¤615,- per maand te houden, maar dat lukt alleen als ik het boodschappen doen beperk tot één keer per week. Ik probeer zoveel mogelijk bij de Lidl te halen. We zijn met zn vieren. Net toevallig een lijstje gemaakt voor komende week. Ik ben er wel van uitgegaan dat we een keer eem frietje oid halen. En we eten twee keer pasta met rode saus, want daar kan ik voor de jongste Lustniks veel groente in verstoppen.

SPOILER
Ik heb een budget van 150 per week wat ik altijd wel op maak, ik laat alles bezorgen dus als ik ooit wat goedkoper uit ben vul ik daar mijn voorraadkast weer mee aan.
Overigens heeft mijn man de neiging om eens per week heel duur te lunchen en dat gaat dan niet van dat budget af. Ook koop ik wasmiddelen en luiers altijd in bulk, ook niet van het boodschappengeld.

Gezin van 5 waarvan 1 baby trouwens ;)
disclaimer
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:42:34 #278
244125 laziness
pi_201106826
Wij zitten op ¤400 in de maand bij de Jumbo voor 3 personen.
Soms een uitschieter naar ¤450 maar ook wel eens naar beneden.

Wij krijgen salaris op onze eigen rekeningen. Storten naar de gezamenlijke betaal- en spaarrekening en dan houden we ieder hetzelfde bedrag over om uit te geven naar eigen inzicht. We verdienen ongeveer evenveel en werken hetzelfde aantal uren dus we dragen evenveel bij, lekker makkelijk.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:45:06 #279
149959 SQ
snelle trees
pi_201106852
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 10:42 schreef laziness het volgende:
Wij zitten op ¤400 in de maand bij de Jumbo voor 3 personen.
Soms een uitschieter naar ¤450 maar ook wel eens naar beneden.

Wij krijgen salaris op onze eigen rekeningen. Storten naar de gezamenlijke betaal- en spaarrekening en dan houden we ieder hetzelfde bedrag over om uit te geven naar eigen inzicht. We verdienen ongeveer evenveel en werken hetzelfde aantal uren dus we dragen evenveel bij, lekker makkelijk.
Da's precies waarom wij alles gewoon op 1 rekening binnen laten komen waar we alles van betalen en voor ons beiden een vast bedrag aan "zakgeld" naar onze persoonlijke rekeningen overmaken, nog veel makkelijker :P
disclaimer
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:51:15 #280
244125 laziness
pi_201106913
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 10:45 schreef SQ het volgende:

[..]
Da's precies waarom wij alles gewoon op 1 rekening binnen laten komen waar we alles van betalen en voor ons beiden een vast bedrag aan "zakgeld" naar onze persoonlijke rekeningen overmaken, nog veel makkelijker :P
Mja een machtiging de ene kant op of de andere kant op is ook maar één keer instellen. Wij hebben er dan 1 meer dan jij op deze manier.
2x naar vaste lasten rekening en 2x naar spaar vs 2x zakgeld en 1x spaar.
Zolang je de eigen rekeningen aanhoudt kost het evenveel geld aan betaalpakketten ook :P
pi_201106934
Ik denk dat we tussen de 700 en 800 zitten aan boodschappen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 11:08:21 #282
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_201107060
wij geven ongeveer 160 euro uit per week, man, vrouw + 4 kinderen
(dat is inclusief drogisterij, schoonmaak etc maar exclusief mijn lush en rituals wensen :+ )
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 11:10:00 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_201107076
quote:
17s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 11:08 schreef Budabuddumbam het volgende:
wij geven ongeveer 160 euro uit per week, man, vrouw + 4 kinderen
(dat is inclusief drogisterij, schoonmaak etc maar exclusief mijn lush en rituals wensen :+ )
4 kinderen, ik dacht dat jij er nog wel een bups stiefkinderen bij zou hebben omdat je een huis met 8 slaapkamers zoekt :D
disclaimer
pi_201107114
Wij hebben niet een vast budget voor de boodschappen, maar met mijn weekboodschappen zit ik meestal rond de 150 euro en dan haal ik nog brood bij de bakker apart.
En ik haal vaak ook nog wat losse dingen bij de drogist.
Fake it till you make it...
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 11:15:06 #285
149959 SQ
snelle trees
pi_201107126
Oh ja, brood gaat bij ons ook nog apart inderdaad. Maar da's iets van 7,50 per week via de bakker aan huis O+
disclaimer
pi_201107272
Wij hebben niet perse een eenvoudig financieel systeem geloof ik. Salaris op eigen rekening en we maken beide een deel over naar de gezamenlijke rekeningen. Maar een deel van de kosten gaan van mijn rekening (alle verzekeringen) en mijn vriendin maakt dus ook altijd nog een deel naar mij over. Dat kan handiger, maar ja. Voor onze gezamenlijke rekeningen en mijn rekening is alles ook nog eens onderverdeeld in spaarpotjes. Zowel een gewone spaarrekening als allerhande rekeningen voor bepaalde doelen (autoverzekering, onderhoud auto, boodschappen, schoonmaakster, sport, kinderkosten, verjaardagen etc.). Dus zodra ons salaris en de HRA binnen zijn, gaat alles in zijn eigen potje en dan blijft er een beetje op de lopende rekening staan. Meestal werk ik op maandagochtend in de trein mijn financiën bij want dan heb ik net mijn OV opgeladen en moet ik dat geld toch uit mijn reiskostenpotje halen ;) De boodschappen zijn gebudgetteerd op 650 euro per maand, dus 150 euro per week. Daarvan moeten we het doen, als het potje leeg is, is het leeg ;)
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 11:31:47 #287
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_201107295
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 11:10 schreef SQ het volgende:

[..]
4 kinderen, ik dacht dat jij er nog wel een bups stiefkinderen bij zou hebben omdat je een huis met 8 slaapkamers zoekt :D
Hahahaha nee, mijn man heeft een kantoor in huis, en de jongste slaapt in een kamer dat meer een kast is dan een kamer en wij ook. ik zou graag een eigen kamer hebben, of een chill kamer voor de jongens vandaar minimaal 7 en als het huis ruimer is opgezet dan hoef ik er echt geen 8, daar zou ik het niet op afwijzen

Het is denk ik echt onmogelijk om een betaalbaar huis te vinden wat groter is dan dit huis in deze regio. dus verwacht echt dat we hier zeker met de huidige prijzen nog wel even zitten

los van de 2 kleinere kamers die we nu hebbenheeft dit huis een fijn groot washok, een fijne garderobe met veel opbergruimte, en een hele fijne keuken waar ik sowieso niet in achteruit wil gaan.
pi_201107444
Wij zitten rond de ¤75,- tot ¤100,- per week aan boodschappen, voor 3 personen en 2 katten.
pi_201107859
Geen idee wat wij aan boodschappen kwijt zijn. Aan de hoge kant vermoed ik....
Appie, bakker, kruidvat, soms slager en laatste maanden veel te vaak maaltjes laten bezorgen. Dat gaan we beperken iig.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 12:26:12 #290
176471 oh-oh
pi_201107900
Sinds ik 1 x in de week naar de supermarkt ga kan ik echt heel lekker budgetteren, ondanks dat het totaal niet nodig is. Maar ik rook niet, drink alleen water en koffie ( die koop ik niet in de supermarkt maar een keer in de twee weken op de markt of bij de branderij ) en voor de honden koop ik de meeste dingen in bulk online.
( Groucho Marx )
pi_201107979
Ooit wist ik precies wat ik elke maand uitgaf. De laatste jaren neem ik iets echt de tijd om het uit te zoeken. Toch maar weer eens doen.
Sinds kind (met allergie) geef ik wel beduidend meer uit aan boodschappen, omdat een C-merk dan niet altijd kan qua ingrediënten.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 12:37:34 #292
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_201108013
Als alle vaste lasten inclusief klein beetje sparen voor onvoorziene zaken er af zijn heb ik ongeveer 250 per maand over voor 2 personen. Ik probeer niet alles op te maken aan boodschappen want ik moet er ook kleding, cadeautjes etc van betalen maar in de praktijk lukt dat niet echt.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 13:28:34 #293
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_201108569
Hier gebudgetteerd op 550,- per maand voor 4 personen (2 volwassenen, 13-jarige en 8-jarige). Twee keer per maand zo rond de 150,- kwijt aan houdbaar spul bij AH, wekelijks naar de markt voor ongeveer 50,- per week, en dan nog wat onvoorziene dingetjes bij de super op de hoek. Wij eten weinig vlees, halen alle zuivel biologisch, drinken alleen frisdrank op zon- en feestdagen, hebben een moestuintje waar we kruiden in hebben gezet die we veel gebruiken (dat scheelt een bak geld zeg, nu hoeven we niet elke week een korianderplant te kopen) en oma heeft een enorme moestuin waar courgettes, komkommers, en pepers uit komen voor ons. Spul voor de 3 katten zitten niet in dit budget, want bestellen we in bulk online.
pi_201108682
Wij zitten rond de ¤400 per maand voor 5 personen. Ik koop alles wat houdbaar is alleen in de aanbieding, en verder beslis ik wat we eten door de aanbiedingen (ook uit luiheid zodat ik makkelijker iets kan kiezen, ik eet niet dingen niet omdat het niet in de aanbieding is). Ik haal 80% bij de AH, vergeten dingen bij de Jumbo en ongeveer maandelijks bij goede aanbiedingen bij de Hoogvliet (ook omdat ze daar de lekkerste koekjes hebben). Wij eten overigens weinig ‘luxe’. Dingen als rivierkreeftjes, brie en amandelmelk kopen we nooit, en zelfs geen idee wat baardagaan is. Wel eten we heel veel kaas en worst op brood. Onze grote weekboodschappen zijn rond de ¤40/¤50. Bij hamsterweken ¤80.

Qua merkloos kun je overigens beter bij de AH boodschappen doen dan bij de Aldi/Lidl als je op je geld wilt letten. Die zijn lang niet zo goedkoop als ze het doen lijken.
pi_201108816
@-Spring Kijk je naar de aanbiedingen?
Want ik zie bijvoorbeeld 4courgettes op je lijstje terwijl ze volgende week per 3 stuks in de aanbieding zijn en verder weinig specifieke aanbiedingen. Lang houdbare dingen als wasmiddel koop ik alleen in de aanbieding.

[ Bericht 6% gewijzigd door Elleska op 28-08-2021 14:03:40 ]
pi_201108864
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 13:39 schreef FlyingFish het volgende:
Dingen als rivierkreeftjes, brie en amandelmelk kopen we nooit, en zelfs geen idee wat baardagaan is.

zaterdag 28 augustus 2021 @ 14:08:20 #297
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_201108999
ik vind brie dan weer niet zo heel luxe. bedoel de goedkope versie is 1 euro voor 200 gram.
als je dan een recept met brie hebt ofzo is het nog aardig te doen, iets minder lekker dan de 100 gram voor 4 euro maar zo zijn er wel wat dingen die ik link aan luxe die er veel goedkoper te krijgen is, net als bijvoorbeeld filet americain.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 13:50 schreef Elleska het volgende:
@:-Spring Kijk je naar de aanbiedingen?
Want ik zie bijvoorbeeld 4courgettes op je lijstje terwijl ze volgende week per 3 stuks in de aanbieding zijn. Lang houdbare dingen als wasmiddel koop ik alleen in de aanbieding.
Dit is echt iets wat voor mij leuk klinkt op papier
als ik gevulde courgette wil maken en zou moeten kijken of het een week later goedkoper is dan ben ik echt uren bezig met de weekboodschappen, en het allerergste is dat ik dan weer nog een nieuwe maaltijd moet bedenken voor deze week -O-

Wat ik wel heb gedaan is bij ah.nl voor alle gerechten/recepten alle boodschappen invoeren dus met 1 druk op de knop kan ik alles toevoegen in de juiste hoeveelheid *O* dus ik hoef als ik bedenk dat ik gele curry wil maken alleen maar gele curry aan te klikken en ik heb al mijn persoonlijk uitgekozen ingedienten in mijn mandje. en van sommige gerechten heb ik goedkopere versies gemaakt voor als het een dure week is. Scheelt echt heel veel tijd van dingen bij elkaar klikken.
pi_201109113
quote:
17s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 11:31 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
Hahahaha nee, mijn man heeft een kantoor in huis, en de jongste slaapt in een kamer dat meer een kast is dan een kamer en wij ook. ik zou graag een eigen kamer hebben, of een chill kamer voor de jongens vandaar minimaal 7 en als het huis ruimer is opgezet dan hoef ik er echt geen 8, daar zou ik het niet op afwijzen

Het is denk ik echt onmogelijk om een betaalbaar huis te vinden wat groter is dan dit huis in deze regio. dus verwacht echt dat we hier zeker met de huidige prijzen nog wel even zitten

los van de 2 kleinere kamers die we nu hebbenheeft dit huis een fijn groot washok, een fijne garderobe met veel opbergruimte, en een hele fijne keuken waar ik sowieso niet in achteruit wil gaan.
Moet je toch maar naar Limburg komen. Recent te koop een carre boerderij met 7 slaapkamers voor 350000 of een stadsvilla met 13 slaapkamers voor 550000 :P
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 14:20:55 #299
244125 laziness
pi_201109134
Dat van die hoeveelheden in de app klaar zetten per recept vind ik een briljant idee. Jumbo kan dat ook wel met lijstjes _O_

Wij eten altijd vers, weinig vlees en zo veel mogelijk biologisch maar wijn halen we in de zomer in ons vakantieland 8-) en frisdrank wordt hier thuis niet gedronken. Ook zelden chips, koek en snoep. Ik ga niet naar een andere winkel voor een aanbieding en we kiezen wel wat luxer brood en beleg. Toch zitten we met ¤100 per week niet heel hoog lees ik hier. Nu is twee volwassenen en een 10jarige ook niet zo’n groot gezin.
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 14:32:31 #300
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_201109215
En ik heb dus van sommige recepten de basis en de opties apart.
dan kan ik bedenken of ik met gorgonzola of toch met tonijn ofzo wil eten.

pi_201109303
quote:
17s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 14:08 schreef Budabuddumbam het volgende:
ik vind brie dan weer niet zo heel luxe. bedoel de goedkope versie is 1 euro voor 200 gram.
als je dan een recept met brie hebt ofzo is het nog aardig te doen, iets minder lekker dan de 100 gram voor 4 euro maar zo zijn er wel wat dingen die ik link aan luxe die er veel goedkoper te krijgen is, net als bijvoorbeeld filet americain.
[..]
Dit is echt iets wat voor mij leuk klinkt op papier
als ik gevulde courgette wil maken en zou moeten kijken of het een week later goedkoper is dan ben ik echt uren bezig met de weekboodschappen, en het allerergste is dat ik dan weer nog een nieuwe maaltijd moet bedenken voor deze week -O-

Wat ik wel heb gedaan is bij ah.nl voor alle gerechten/recepten alle boodschappen invoeren dus met 1 druk op de knop kan ik alles toevoegen in de juiste hoeveelheid *O* dus ik hoef als ik bedenk dat ik gele curry wil maken alleen maar gele curry aan te klikken en ik heb al mijn persoonlijk uitgekozen ingedienten in mijn mandje. en van sommige gerechten heb ik goedkopere versies gemaakt voor als het een dure week is. Scheelt echt heel veel tijd van dingen bij elkaar klikken.
Oh wat een geniale tip met die lijstjes :D . Ik heb sowieso al een standaard lijstje met dingen die we iedere week bestellen wat al scheelt, maar bij ons ook veel recepten die we met regelmaat eten :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')