abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201077442
Herfst of lekkere nazomer, wat zal het worden?
Werewolf
  donderdag 26 augustus 2021 @ 10:50:05 #2
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_201077503
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:30 schreef vencodark het volgende:

[..]
Stof vs leren bankstel? :P
ook, maar echt over iedere meubelsoort heeft hij een andere mening.
we hebben 4 jaar gedaan over een tuinset kopen omdat hij zo graag wicker wilde.
(en echt ik haat wicker) verder had ik 0 eisen *) nu hebben we sinds begin 2020 als regel: wil je meebeslissen moet je meebetalen, en toen heb ik de hele woonkamer vervangen en nieuw gekocht *O* en hebben we nu wel een wicker tuinset die mij geen cent heeft gekost _O-
pi_201077578
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 08:40 schreef Elleska het volgende:

[..]
Gaat ook niet goed als je de gegevens nogmaals ophaalt via bewijs toevoegen want dan worden de gegevens van meer plekken opgehaald dan alleen RIVM.
GGD backoffice zegt dat mijn dossier er compleet uitziet, inloggen bij het RIVM geeft 1 prik en de app ook. Het is al een aantal weken 'in behandeling', maar "helaas heeft die afdeling het erg druk, mevrouw". :')
pi_201077617
Onze woonkamer is een samengeraapt zooitje :@ Wij hebben samen echt geen gevoel voor stijl en kunnen slecht keuzes maken :D We hebben nog steeds de gordijnen van de vorige bewoners hangen en een door iemand zelfgemaakte salontafel van gratisaftehalen.nl _O- :@
pi_201077640
Wij zijn het gelukkig heel vaak heel erg eens over meubels en kleuren en al die zaken. Dat maakt het wel gemakkelijker :D Wij hadden alleen niet zoveel zicht op hoe we de sfeer kunnen creeëren die we zoeken. We wisten wel wat we mooi vonden, maar kwamen toch niet verder dan een paar extra kussens op de bank en dan concluderen dat we toch niet de sfeer kregen die we wilden :')

Met de adviezen van de styliste hebben we daar veel in geleerd.

Ons huis is ongeveer 190 m2. Onze begane grond is echt zo ontzettend fijn ruim, met de woonkeuken waar we de hele dag zitten en waar ons leven zich grotendeels afspeelt en de zitkamer waar we 's avonds lekker tv kijken, lezen, hangen. De eerste verdieping heeft twee heel grote slaapkamers, voor ons een en voor dochter een, en een badkamer. Ik vind de badkamer in verhouding wel wat klein, maar hij is groot genoeg, want er zit een bad, een douche en een dubbele wastafel in. Op zolder hebben we nog een kleine werk/hobbykamer en een ruime logeerkamer en een kleine badkamer met douche en wastafel. En een technische ruimte met alle installaties en wasmachine en drogeer.

Sowieso wonen we natuurlijk maar met drie personen, dus het is echt meer dan ruim genoeg, maar vooral van de ruimte beneden kan ik echt nog steeds intens genieten O+

Volgende maand komt onze nieuwe eettafel. Eindelijk hebben we dan toch een boomstamtafel besteld, lekker ruim (300x120), want dat past hier prima in de ruimte. Ik ben zo benieuwd hoe dat dadelijk staat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201077655
quote:
17s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:50 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
ook, maar echt over iedere meubelsoort heeft hij een andere mening.
we hebben 4 jaar gedaan over een tuinset kopen omdat hij zo graag wicker wilde.
(en echt ik haat wicker) verder had ik 0 eisen *) nu hebben we sinds begin 2020 als regel: wil je meebeslissen moet je meebetalen, en toen heb ik de hele woonkamer vervangen en nieuw gekocht *O* en hebben we nu wel een wicker tuinset die mij geen cent heeft gekost _O-
:D

Ik zat vorige week ook met een schuin oog naar lounge-sets te kijken voor in de achtertuin. We hebben nu een 6-persoons eettafel met stoelen. Maar ik ga er niet zo snel zitten gewoon tussendoor en dat vind ik eigenlijk heel zonde. Met een lounge-set hoop ik die drempel wat te verlagen, dat zit gewoon lekkerder voor even een half uurtje met een kop thee en een boekje. Maar die prijzen!

Deze vond ik vooral mooi https://www.dutchgarden.nl/memphis-loungeset-small-mat-wit.html (uiteraard 1 vd duurste die ik heb gezien... }:|).
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_201077690
Ik hoopte op een topictitel zoals 'hoe groot is die van jou?' :@ :D
pi_201077703
Het 'size does matter' bankje *)
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_201077842
Kunnen we nog aanpassen :P
pi_201077946
We komen er hier meestal wel uit. Alleen de lampen, dat is echt een ding.. Toen we hier kwamen wilde ik graag een lamp, maar na 7 jaar is mijn man hem toch echt wel zat (en ik het afstoffen ook). Eigenlijk moeten we iets boven de eettafel en boven de salontafel, maar we hebben nog niks gevonden met de wauw factor..
Zelfde eigenlijk voor een schilderij aan de muur, er hangen nu 4 vrolijke koeien van aliexpress, zolang we niks beters vinden, blijft dit er wel..

Maar vaak vinden we allebei iets wel mooi, of iets echt niet mooi. Bankstel had ik alleen bekeken, man 2 dagen later meegenomen en direct mee eens.. eetstoelen was ook direct duidelijk. kasten/tafel set, keuken, bed.. Zelfs de paarse/aubergine kleur die ik tegen 2 korte stukken wand heb gesmeerd mag blijven zitten *O*
pi_201077951
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:03 schreef exode het volgende:
Ik hoopte op een topictitel zoals 'hoe groot is die van jou?' :@ :D
This topictitle is worthless without pics
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_201078392
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:05 schreef Phaidra het volgende:
Het 'size does matter' bankje *)
'Het gaat erom wat je ermee doet, niet het formaat'
pi_201078405
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:20 schreef Deepfreeze het volgende:
We komen er hier meestal wel uit. Alleen de lampen, dat is echt een ding.. Toen we hier kwamen wilde ik graag een lamp, maar na 7 jaar is mijn man hem toch echt wel zat (en ik het afstoffen ook). Eigenlijk moeten we iets boven de eettafel en boven de salontafel, maar we hebben nog niks gevonden met de wauw factor..
Zelfde eigenlijk voor een schilderij aan de muur, er hangen nu 4 vrolijke koeien van aliexpress, zolang we niks beters vinden, blijft dit er wel..

Maar vaak vinden we allebei iets wel mooi, of iets echt niet mooi. Bankstel had ik alleen bekeken, man 2 dagen later meegenomen en direct mee eens.. eetstoelen was ook direct duidelijk. kasten/tafel set, keuken, bed.. Zelfs de paarse/aubergine kleur die ik tegen 2 korte stukken wand heb gesmeerd mag blijven zitten *O*
Lampen ja... dat is hier ook lastig. Door de vide hebben we een schuin dak met enorme dakramen (grootste van velux en daar 2 van) precies waar de eettafel staat. Het is dus erg lastig om een lamp boven de tafel te hangen. We hebben zitten dubben om een balk te bevestigen, maar dat vind ik ergens een beetje zonde van de grote open ruimte. Er staat nu dus een booglamp. Eigenlijk voor tijdelijk een goedkope van de ikea, maar inmiddels staat dat ding er dus al ruim 10 jaar. Met zo'n grote voet die eigenlijk net een beetje in de weg staat. We weten prima wat we mooi vinden, dat is het ergste eigenlijk nog _O-.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_201078689
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:55 schreef Hupje het volgende:

[..]
GGD backoffice zegt dat mijn dossier er compleet uitziet, inloggen bij het RIVM geeft 1 prik en de app ook. Het is al een aantal weken 'in behandeling', maar "helaas heeft die afdeling het erg druk, mevrouw". :')
Als ik in de app ga naar gegevens toevoegen > vaccinatie bewijs > inloggen. Dan worden mijn gegevens opgehaald bij zowel RVV als de GGD. Ik zie daardoor alle beide prikken 2x. Dat het bij RIVM niet goed staat zou dan niet uit moeten maken.
pi_201078736
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:17 schreef Elleska het volgende:

[..]
Als ik in de app ga naar gegevens toevoegen > vaccinatie bewijs > inloggen. Dan worden mijn gegevens opgehaald bij zowel RVV als de GGD. Ik zie daardoor alle beide prikken 2x.
Ik heb het niet duidelijk geschreven, zie ik. Als ik inlog bij de GGD staan ze er allebei, maar in de app staat er maar 1 (bij GGD en RVV). Dus er gaat iets mis tussen de GGD en de rest.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 12:23:29 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_201078762
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:53 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Lampen ja... dat is hier ook lastig. Door de vide hebben we een schuin dak met enorme dakramen (grootste van velux en daar 2 van) precies waar de eettafel staat. Het is dus erg lastig om een lamp boven de tafel te hangen. We hebben zitten dubben om een balk te bevestigen, maar dat vind ik ergens een beetje zonde van de grote open ruimte. Er staat nu dus een booglamp. Eigenlijk voor tijdelijk een goedkope van de ikea, maar inmiddels staat dat ding er dus al ruim 10 jaar. Met zo'n grote voet die eigenlijk net een beetje in de weg staat. We weten prima wat we mooi vinden, dat is het ergste eigenlijk nog _O-.
Ik heb nog een prachtige minimalistische lamp voor onder een dakraam. Probleem hadden we in ons oude huis namelijk ook. Ik wil m graag verkopen, want in ons huidige huis past ie niet. Moet ik eens een foto maken?
disclaimer
pi_201078776
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:23 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik heb nog een prachtige minimalistische lamp voor onder een dakraam. Probleem hadden we in ons oude huis namelijk ook. Ik wil m graag verkopen, want in ons huidige huis past ie niet. Moet ik eens een foto maken?
Oeh ja, ik ben wel benieuwd :Y.
Venus in pocketformaat
Š loveli
  donderdag 26 augustus 2021 @ 12:27:40 #18
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_201078822
:'( Hou op over lampen.
Ik heb in de woonkamer 1 retro lamp en ik zoek al 10 jaar een matchende :')

Gisteren appte mijn neefje me, dat zijn vader wel open staat voor een hond maar niet voor deze hond.
Of ik met hun mee wilde denken voor een passende hond.
How about no |:(
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_201078882
Huis ongeveer 180m˛ woonoppervlak plus een garage van zo'n 35m˛.

Volgens het kadaster 245m˛ "oppervlakte verblijfsobject" dus dat zal inclusief garage zijn en op zolder geen rekening houden met de 1.50 hoogte die wel meetelt voor de berekening van het gebruiksoppervlak.

Ik zie net dat de kavelgrens inmiddels ook definitief is en dat dat toch nog weer wat minder is dan op het koopcontract van de grond, maar nog steeds meer dan 555m˛ dus ik klaag niet, daarbij zitten we aan de wadi, dus in feite zie ik die grond ook min of meer als "hoort bij de tuin" terwijl we het niet zelf hoeven te onderhouden.
Het eerste randje gras achter de tuin maaien we wel zelf trouwens dan blijft het kort en blijft het gras en houdt dat het onkruid mooi uit ons gras weg.

Daarbij is dat een prima plek voor de BBQ als het hek er eenmaal staat, kan kleinzoon toch rondrennen in de tuin terwijl de BBQ aan is.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201078994
Sociale huurwoning duplex en alles van ikea.

Bed kraakt wel maar is 19 jaar oud.

;)
Werewolf
pi_201079080
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:21 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ik heb het niet duidelijk geschreven, zie ik. Als ik inlog bij de GGD staan ze er allebei, maar in de app staat er maar 1 (bij GGD en RVV). Dus er gaat iets mis tussen de GGD en de rest.
Bedoel je met inlog bij de GGD dan mijnRIVM?

Want dan kloppen de gegevens bij het RIVM blijkbaar wel. De app haalt de gegevens uit de GGD database en als die gegevens niet kloppen zit het probleem misschien toch bij de GGD ookal zeggen ze zelf van niet (zeiden ze bij mijn vader ook elke keer maar het probleem bleek toch echt het herstelbewijs te zijn.)
pi_201079099
Onze meubels zijn een allergaartje, ik heb op marktplaats voor dit huis een tafel gescoord die zonder tussenbladen 2.50 lang is en we hebben hem standaard met 1 extra blad staan, dan is hij 3 meter, maar er kan dus nog 50 cm bij :X

Onze oude eettafel was 1.60 lang en zou verzuipen in de woonkamer, die staat dus nu als "bureau" op de logeerkamer.

Beneden is de keukenvloer een tegel waar we het direct over eens waren, diezelde tegels in een ruwere variant liggen ook op de badkamervloer.
De woonkamer heeft een donkere PVC-vloer met een patroon, de kleur van de woonkamervloer is net anders dan die van de trappen, maar omdat daar nog een stuk tegelvloer van de hal tussen zit valt dat niet op.
De trappen zijn mahonie en mahonie PVC is lastig en was simpelweg niet beschikbaar bij het merk van de PVC-vloer.

Qua muren en behang heb ik wat wilde keuzes gemaakt die N in eerste instantie wat eng vond maar waarvan hij wel zag dat het werkte toen het maar eenmaal op de muur zat.

Het enige wat ik jammer vind is dat ik echt een compromis moest sluiten voor onze slaapkamervloer: op de bovenverdieping ligt overal marmoleum en iedere kamer heeft een eigen kleur, ik wilde graag de lila Walton variant (die is effen) maar N wilde pertinent de typische marmoleum-look, dus met wolkjes erin.
Dus nu hebben we een lila wolkjesvloer in onze slaapkamer.

Achteraf gezien is dit misschien ook wel net zo mooi, want minder kil, maar ik denk dat die Walton wel heel fraai was geweest.

Verder qua badkamermuren wit 60*30 maar niet glad, dus weer niet standaad.
Niet ruw qua oppervlak trouwens, maar golvend.

Ik heb redelijk mijn gang kunnen gaan qua keuzes voor het huis, ook de baksteen enzo.
Wullie bin KOEL Š Soneal
  donderdag 26 augustus 2021 @ 12:49:50 #23
176471 oh-oh
pi_201079125
Ik wil zo graag een x een nieuwe bank kopen maar zo zinloos met 6 honden, ik zoek een nieuwe tweedehands wel nu. En ik wil mooie retro kasten maar ja die wil iedereen. Ik ga wel echt een nieuw en vooral groter bed kopen binnenkort!
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_201079620
Wij zouden wel een nieuwe bank willen, maar deze zit zo lekker dat geen enkele andere bank tot nu toe goed genoeg is bevonden. Kortom, we blijven op deze oude bank zitten en maken de stof eens per jaar schoon met zo'n tapijtreiniger.
pi_201079726
We hebben nu de bank van mijn ouders staan, er moet binnen afzienbare tijd wel een andere.

Ik heb bij Ikea Duitsland de Fammarp gezien die ik wel interessant vind, maar die is hier (nog) niet te koop.
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_201079805
De eetkamertafel, salontafel, tv kast en spiegel en misschien ben ik nog wat vergeten komen allemaal van fok!
Nog steeds van toen ik net gescheiden was.
pi_201079962
Verder een aantal kasten die bij grootouders vandaan komen, het is een beetje een mengelmoesje tussen oud, marktplaats en nieuw, die laatste dan vaak van Ikea.

Maar ons bed is bijvoorbeeld een Auping die ik op marktplaats gekocht heb, die was incl. spiraalbodems, vorige maand nieuwe matrassen gekocht, tot dat moment onze oude matrassen gebruikt (zelfde maat).
Op zolder staat de Auping die ik op mijn 16de kreeg, spiraalbodems via marktplaats gescoord nieuwe matrassen erop en klaar.
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_201079997
Wij doen alles in etappes hier, we hebben de woonkamer een paar maanden geleden dus omgedraaid qua opstelling. Nu weten we niet zo goed wat we met de tv willen. Hij hangt aan de muur en eronder staat een cheap ass Ikea tv kastje totdat we weten wat we willen.
De voorkeur is nu de apparatuur achter de tv monteren zodat er geen kast meer nodig is.

Maar goed, de Ivar kasten zijn binnen, die moeten geverfd worden en daarna waterpas opgehangen worden aan de muur. Dan is de volgende stap, de speelkamer deels naar de Ivar kasten in de woonkamer verhuizen in de speelkamer een bureau voor mij neerzetten.
Andere mensen bedenken dat en gaan het uitvoeren, zo werkt dat bij ons vaak niet. :@
In de herfstvakantie ga ik 2 dagen met de kinderen naar mijn moeder. Dan gaat verloofde de kozijnen in de woonkamer en tussendeuren schuren en verven.
pi_201080034
Je hangt de Ivar aan de muur? Is je vloer niet waterpas?

Ik zou zo'n gewicht niet aan de muur willen hebben hangen.
Die anti-omvalbevestiging wel, maar daar hangt hij niet aan.
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_201080279
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 13:50 schreef Leandra het volgende:
Je hangt de Ivar aan de muur? Is je vloer niet waterpas?

Ik zou zo'n gewicht niet aan de muur willen hebben hangen.
Die anti-omvalbevestiging wel, maar daar hangt hij niet aan.
Niets in ons huis is waterpas, hij moet op pootjes of opgehangen worden anders kunnen de deurtjes niet open.
We wilden op pootjes maar dan moeten we die dus allemaal zo gaan zagen, bijschaven etc om 3 kasten waterpas en aansluitend te krijgen.
De muren zijn stenen muren en verloofde heeft een ophang manier gevonden zodat ze stevig hangen. Ze komen net boven de plinten te hangen.

Ik zie ze overigens heel veel hangen, wij hebben de enkele kasten qua hoogte, die van 83 cm hoog. Ze zijn 45 kilo per stuk zie ik.
pi_201080375
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 14:05 schreef exode het volgende:

[..]
Niets in ons huis is waterpas, hij moet op pootjes of opgehangen worden anders kunnen de deurtjes niet open.
We wilden op pootjes maar dan moeten we die dus allemaal zo gaan zagen, bijschaven etc om 3 kasten waterpas en aansluitend te krijgen.
De muren zijn stenen muren en verloofde heeft een ophang manier gevonden zodat ze stevig hangen. Ze komen net boven de plinten te hangen.

Ik zie ze overigens heel veel hangen, wij hebben de enkele kasten qua hoogte, die van 83 cm hoog. Ze zijn 45 kilo per stuk zie ik.
Oh okay gewoon die kasten zelf, ik dacht een hele stellage :D
Ik heb hier in de garage Ivar van 226 hoog staan, en dan ook nog eens met planken van 83 cm, en in een hoek dus daarom weet ik dat er bij Ikea Duitsland een bank was die ik mooi vind, want Ikea NL heeft de hoekelementen van Ivar al jaren niet meer in de collectie.

[ Bericht 7% gewijzigd door Leandra op 26-08-2021 14:17:30 ]
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_201080415
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 14:11 schreef Leandra het volgende:

[..]
Oh okay gewoon die kasten zelf, ik dacht een hele stellage :D
Nee, 3 van die simpele kasten, deze dingen: https://www.ikea.com/nl/nl/p/ivar-kast-grenen-70033766/. We gaan ze verven in de kleur van de muur (Early dew).
pi_201080476
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:27 schreef oh-oh het volgende:
:'( Hou op over lampen.
Ik heb in de woonkamer 1 retro lamp en ik zoek al 10 jaar een matchende :')

Gisteren appte mijn neefje me, dat zijn vader wel open staat voor een hond maar niet voor deze hond.
Of ik met hun mee wilde denken voor een passende hond.
How about no |:(
Doggystyle, nķg zo’n mooie TT! :P
pi_201080528
Mijn man en ik hebben eigenlijk een heel andere smaak maar omdat je nu eenmaal samenwoont moet je er toch een beetje samen uitkomen. :+

Als ik alleen zou wonen, zou de boel er toch wel vrij anders uitzien.
Ik hou van kleur, kitscherig, hippie en comfy.
Had mag oud en goedkoop zijn. Zolang het niet kapot is. :+

Man houdt van strak, kaal, wit en praktisch. :P
pi_201080625
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 14:22 schreef vencodark het volgende:
Mijn man en ik hebben eigenlijk een heel andere smaak maar omdat je nu eenmaal samenwoont moet je er toch een beetje samen uitkomen. :+

Als ik alleen zou wonen, zou de boel er toch wel vrij anders uitzien.
Ik hou van kleur, kitscherig, hippie en comfy.
Had mag oud en goedkoop zijn. Zolang het niet kapot is. :+

Man houdt van strak, kaal, wit en praktisch. :P
Wit staat heel mooi tegen een knalkleur muur :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_201080637
Ik ga morgen bij een vriendin eten die lila muren heeft, een rode bank, een paarse fauteuil and so on. En het is een erg kleine woonkamer. Absoluut niet mijn smaak, maar ik voel me er altijd heel relaxt. Haar huis past haar perfect O+

Zucht, ik ben al een week bezig om een leuke rondvaart met lunch te regelen voor mijn zus die volgende week 50 wordt. Ik regel het samen met mijn moeder en broer wat erop neerkomt dat bij alles wat ik doorstuur mijn moeder zegt 'is goed hoor' en mijn broer 100 opmerkingen heeft. Variërend van 'wat een onhandig tijdstip (14 uur)' tot 'oh nou ja, ik wilde eigenlijk wel iets dichterbij.'
Nu heb ik een rondvaart in een fluisterboot en wandelen door de Biesbosch, om de hoek van mijn zus, moeder en broer en dan vooraf vlakbij de jachthaven of in de jachthaven lunchen. Zal rond de ¤30 pp komen, vindt ie het weer te duur.

Ik zou het cadeau geven met mijn moeder maar ik hoorde via via dat mijn broer dat niet leuk vond en ook mee wilde doen. Dus ik hem gebeld, helemaal blij dat we het samen zouden geven en hij dus mee zou gaan. Nog even en ik schrap hem weer en ga alleen met mijn moeder en zus.
pi_201080693
Dus eerst vindt hij het vervelend dat hij niet meebetaalt en als hij dan wel meebetaalt vindt hij ¤ 30 pp te duur?
Voor een lunch en een fluisterboot?

Heeft hij wel een idee wat normale prijzen daarvoor zijn?
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_201080762
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 14:37 schreef Leandra het volgende:
Dus eerst vindt hij het vervelend dat hij niet meebetaalt en als hij dan wel meebetaalt vindt hij ¤ 30 pp te duur?
Voor een lunch en een fluisterboot?

Heeft hij wel een idee wat normale prijzen daarvoor zijn?
Hij vond het blijkbaar vervelend dat mijn moeder en ik samen een cadeau gingen geven aan mijn zus. Hij voelde zich buitengesloten.
Wij geven elkaar nooit cadeaus voor verjaardagen, ja een bosje bloemen, maar 50 jaar vind ik wel bijzonder.
Maar heb nu ook gezegd, dit wordt het cadeau en je doet mee of niet. We gaan het zien.
pi_201080769
Wat Leandra zegt. :Y

Qua meubels, wij hebben een mengelmoesje van verschillende winkels. Met daarbij iig op de begane grond het doel om zo min mogelijk Ikea te hebben. Dat is best goed gelukt, tot nu toe is de score 1 bijzettafeltje.
Bed komt van Goossens, en nachtkastjes ook. Dat was de enige boxspring die we mooi vonden, dus snel gekozen. _O-
  donderdag 26 augustus 2021 @ 14:51:39 #40
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_201080831
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:01 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik zat vorige week ook met een schuin oog naar lounge-sets te kijken voor in de achtertuin. We hebben nu een 6-persoons eettafel met stoelen. Maar ik ga er niet zo snel zitten gewoon tussendoor en dat vind ik eigenlijk heel zonde. Met een lounge-set hoop ik die drempel wat te verlagen, dat zit gewoon lekkerder voor even een half uurtje met een kop thee en een boekje. Maar die prijzen!

Deze vond ik vooral mooi https://www.dutchgarden.nl/memphis-loungeset-small-mat-wit.html (uiteraard 1 vd duurste die ik heb gezien... }:|).
Wij hebben dit maar dan zonder echt teakhout dat je moet onderhouden. Stuk goedkoper en makkelijker :+

Heb je geen ruimte voor eettafel en loungeset? Wij hebben allebei maar met 12x7,5m is onze tuin voor een nieuwbouwwoning aan de ruime kant.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_201080846
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 14:30 schreef Leandra het volgende:

[..]
Wit staat heel mooi tegen een knalkleur muur :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Top idee hoor, ik zou graag boven in de gang een kleurtje er tegenaan gooien.
Maar eergisteren kreeg ik een briljante ingeving.
Mijn man zet sinds de diefstal van zijn vorige fiets, zijn fiets in de gang bij de voordeur.
Nu zitten er dus grijze sporen op die witte muur en die gaan er niet meer af. Ik stelde aan mijn man voor de muur daarom donker(der) te schilderen! *O* Geen vieze bandensporen meer!

Man: “I hate it”. “Dan lijkt de gang kleiner.” :')
:{w
pi_201080885
Op 1 muur na zijn alle muren van onze slaapkamer donkerblauw, maar ik weet niet of de kamer er kleiner door lijkt.
Misschien wel hoor, maar het is groot genoeg om kleiner te kunnen lijken :@

Die andere muur heeft dat Van Gogh behang ;)
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_201080906
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 14:52 schreef vencodark het volgende:

[..]
Top idee hoor, ik zou graag boven in de gang een kleurtje er tegenaan gooien.
Maar eergisteren kreeg ik een briljante ingeving.
Mijn man zet sinds de diefstal van zijn vorige fiets, zijn fiets in de gang bij de voordeur.
Nu zitten er dus grijze sporen op die witte muur en die gaan er niet meer af. Ik stelde aan mijn man voor de muur daarom donker(der) te schilderen! *O* Geen vieze bandensporen meer!

Man: “I hate it”. “Dan lijkt de gang kleiner.” :')
:{w
De huismuts doet niet anders dan dingen donker verven zie ik op haar instagram, volgens mij valt het redelijk mee hoeveel kleiner het dan lijkt.
pi_201080923
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 14:55 schreef Leandra het volgende:
Op 1 muur na zijn alle muren van onze slaapkamer donkerblauw, maar ik weet niet of de kamer er kleiner door lijkt.
Misschien wel hoor, maar het is groot genoeg om kleiner te kunnen lijken :@
Ik begrijp best dat zulke dingen het optisch kleiner maken maar die gang is toch al klein en ik denk dat die kleur geen wereld van verschil gaat maken. En het went vanzelf.
Mijn man’s idee was om de muur opnieuw wit te verven… :|W
pi_201080946
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 14:57 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik begrijp best dat zulke dingen het optisch kleiner maken maar die gang is toch al klein en ik denk dat die kleur geen wereld van verschil gaat maken. En het went vanzelf.
Anders een deel van de muur in een donkere kleur?
Zodat het een soort lambrisering lijkt maar je wel de strepen buiten beeld hebt?

Dit idee:

Wullie bin KOEL Š Soneal
  donderdag 26 augustus 2021 @ 15:00:13 #46
244125 laziness
pi_201080965
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 14:57 schreef vencodark het volgende:

[..]
Wij hebben laatst één muur behangen. Oogt helemaal niet kleiner, wel sfeervoller.

pi_201080986
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 15:00 schreef laziness het volgende:

[..]
Wij hebben laatst één muur behangen. Oogt helemaal niet kleiner, wel sfeervoller.

[ link | afbeelding ]
Mooi behang ook!
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_201081005
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 14:59 schreef Leandra het volgende:

[..]
Anders een deel van de muur in een donkere kleur?
Zodat het een soort lambrisering lijkt maar je wel de strepen buiten beeld hebt?
Kan, het zit zo, van links naar rechts:
Toilet > witte muur met bandensporen > schoenenkastje > witte muur en de voordeur (die ook antraciet is).
Dus een strook antraciet of donkerblauw van toiletdeur tot schoenenkastje kan echt prima.
In de lengte trouwens, want boven de subtiele bandensporen hangt een spiegel. Kan je zo naar boven doortrekken.

Trouwens: mijn vader is schilder. Die kan daar prima over adviseren. *)
pi_201081028
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 15:00 schreef laziness het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]
Man is anti-behang!
En ik hou ervan! :P
  donderdag 26 augustus 2021 @ 15:08:20 #50
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201081070
Oeh gruwel, al die bloemetjesbehangen die ineens hip zijn. Zo niet mijn ding...

Maar goed, wij hebben een jaar na de verhuizing nog steeds beneden alles wit, want we komen er maar niet aan toe. Wel gekleurde meubels en groene gordijnen, maar de muren zijn saaaaai!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_201081076
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 15:03 schreef vencodark het volgende:

[..]
Kan, het zit zo, van links naar rechts:
Toilet > witte muur met bandensporen > schoenenkastje > witte muur en de voordeur (die ook antraciet is).
Dus een strook antraciet of donkerblauw van toiletdeur tot schoenenkastje kan echt prima.
In de lengte trouwens, want boven de subtiele bandensporen hangt een spiegel. Kan je zo naar boven doortrekken.

Trouwens: mijn vader is schilder. Die kan daar prima over adviseren. *)
Oh darn, en dan iemand die alleen maar opnieuw wil witten, om er weer verse sporen op te maken :X
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_201081097
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 15:08 schreef Tink89 het volgende:

Maar goed, wij hebben een jaar na de verhuizing nog steeds beneden alles wit, want we komen er maar niet aan toe. Wel gekleurde meubels en groene gordijnen, maar de muren zijn saaaaai!
Nou, ik vind het heel tof maar ook tijdelijk tof. Ik weet niet of ik dit jarenlang laat hangen.

Maar ik kan wel echt houden van spullen.
Ik heb op zolder een oude cd-toren staan met een slangen afbeelding van stipjes etc. Hele patronen staan erin. Ik kan het niet wegdoen terwijl het op zolder natuurlijk geen nut heeft. :P
pi_201081127
quote:

Nou ja, het voordeel van behang is dat er zo weer wat anders op de muur zit.

Wij hebben pauwen op een deel van de woonkamermuren trouwens.

https://www.eijffinger.com/nl-NL/reflect-378007
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_201081139
Mooi behang Lazi!
Wij hebben in de slaapkamers 1 muur behangen. Bij B petrol blauw, Juul heeft Pip behang en wij linnen grijs.

Deuren en muren zijn verder vooral wit, 1 muur in de woonkamer is dus Early dew met in het midden de schouw die wit is. Keuken is ook wit en de tegels in de keuken zijn ook wit (van die witjes dus elke tegel is net anders)
Wij zouden graag een lichtere vloer hebben, ooit gaan we die vast laten schuren en lichter lakken. Wij houden van wit en rustige kleuren zoals early dew, lichtgrijs en hout.
Onze eetkamerstoelen zijn dan weer blauw, die hadden we nog en staan eigenlijk gewoon leuk bij de rest (vinden wij).
pi_201081142
Wij wisten maar niet wat we nou aan de muur achter de eettafel op de muur wilden. De muur is groen, maar er moest nog een kunstwerk komen. We kwamen er maar niet uit welk werk dan. Nou zag ik bij een vriendin een heel gaaf idee van een mooie foto als fotobehang, en maakte ik niet veel later tijdens een heel vroege ochtendwandeling een gave foto van dochter in de zonnestralen vallend door het bladerdak in het bos O+ Dus als de tafel er straks is, gaan we die foto laten afdrukken op fotobehang en achter de tafel plakken.
pi_201081206
Wij hebben boven eettafel hangen van een schilderij die we al iets van 12 jaar hebben. Bij een lokale kunstenares gekocht in Utrecht die een atelier had vlakbij een goede vriend. We kwamen daar steeds voorbij en toch eens naar binnen gelopen.
Mooi schilderij gekocht, nog aan laten passen en hop opgehangen.

Leuk verhaal en wat wil ik daarmee zeggen? Dat schilderij is gewoon lopende band werk voor haar, hij hangt in half Utrecht inmiddels. Oa in een kroeg waar wij voor de kinderen vaak kwamen. We zijn dus niet bepaald uniek. Toen we hem kochten wisten we dat niet en was het volgens mij ook niet groot en populair. Ik weet niet of ik hem anders ook had gekocht ook al vinden wij hem nog steeds mooi.

Deze:
pi_201081379
De slaapkamermuur is de kleur Stiffkey Blue van Farrow & Ball, het behang is Amandelbloesem van Van Gogh van BN walls

Soneal heeft op zijn slaapkamer de kleur Skylight van F&B en op 1 muur het behang Dimensions van BN walls.

In de woonkamer (en gang, en overloop en logeerkamer) Great White van F&B en 2 muren het pauwenbehang Refect van Eijffinger.

In de keuken Calluna van F&B.

Ondanks het feit dat er geen originele F&B verf is gebruikt maar de schilder Sigmatin heeft laten mengen in die kleuren hebben de kleuren wel hun kleurvariaties gehouden: het verschil van perceptie van een kleur in de schaduw, zonder licht en in de volle zon is enorm.

Nog steeds erg blij mee, vooral door die kleurverschillen eigenlijk :D
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_201081404
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 15:18 schreef exode het volgende:
Wij hebben boven eettafel hangen van een schilderij die we al iets van 12 jaar hebben. Bij een lokale kunstenares gekocht in Utrecht die een atelier had vlakbij een goede vriend. We kwamen daar steeds voorbij en toch eens naar binnen gelopen.
Mooi schilderij gekocht, nog aan laten passen en hop opgehangen.

Leuk verhaal en wat wil ik daarmee zeggen? Dat schilderij is gewoon lopende band werk voor haar, hij hangt in half Utrecht inmiddels. Oa in een kroeg waar wij voor de kinderen vaak kwamen. We zijn dus niet bepaald uniek. Toen we hem kochten wisten we dat niet en was het volgens mij ook niet groot en populair. Ik weet niet of ik hem anders ook had gekocht ook al vinden wij hem nog steeds mooi.

Deze:
[ afbeelding ]
Ik vind dat ook belangrijk bij wat ik aan de muur hang: het moet iets zijn dat me om wat voor reden dan ook iets doet. En ik kan genoeg leuke kunstwerken vinden bij Werk aan de Muur, of zo, maar ik wil niet zomaar iets.
Daarom twijfelden wij ook heel lang wat we nou zouden willen.

Nu zijn we eruit, en dit is ook iets dat wij heel mooi vinden en bijzonder is voor ons. Lang niet iedereen zal het mooi vinden.
pi_201081430
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 14:55 schreef Leandra het volgende:
Die andere muur heeft dat Van Gogh behang ;)
Die wil ik ook in de slaapkamer! Lijkt me heel mooi!
Venus in pocketformaat
Š loveli
  donderdag 26 augustus 2021 @ 15:42:29 #60
244125 laziness
pi_201081501
quote:

Of je zegt niks :')
pi_201081524
Aan de ene muur in de woonkamer hang een schilderij dat gemaakt is door de oude overbuurvrouw van mijn ouders, die toevallig Meandra heet, dus mensen denken wel eens dat ik ook iets met een kwast en verf kan :+
Dat is een Trompe-l'oeil waarbij je uit het raam van het huis van mijn overgrootouders lijkt te kijken naar het huisje aan de overkant, waar mijn grootouders woonden en mijn vader geboren is.
Sinds de verhuizing van mijn ouders hangt dat hier.

Op een andere muur willen we een werk dat in 't Rijks hangt, maar in Rijksstudio kun je nagenoeg alles dat er hangt high-res downloaden en kun je het zelf laten printen.

Dat wil ik dus met Zomerweelde van Jac van Looy laten doen, op werkelijk formaat.
Past precies tussen 2 ramen en dan is de ondergaande zon ook aan de kant waar hij op het schilderij onder gaat.
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_201081597
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 15:37 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Die wil ik ook in de slaapkamer! Lijkt me heel mooi!
Ik ben zo blij dat ik min of meer de vrije hand had met de bouw en inrichting van dit huis, want ik denk niet dat N die keuze gemaakt zou hebben als hij moest helpen zoeken.
Hij is er nu wel blij mee trouwens, want hij ziet dat het werkt.
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_201081602
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 14:51 schreef laziness het volgende:

[..]
Wij hebben dit maar dan zonder echt teakhout dat je moet onderhouden. Stuk goedkoper en makkelijker :+

Heb je geen ruimte voor eettafel en loungeset? Wij hebben allebei maar met 12x7,5m is onze tuin voor een nieuwbouwwoning aan de ruime kant.
Het zou in principe kunnen, als we de lounge set achterin de tuin zetten. Maar daar hebben we alleen in de avond zon (hoogzomer, nu eigenlijk al niet meer) en dan zou dat alleen een losse bank kunnen zijn, geen hoekelement. De plek waar nu de eettafel staat heeft meer zon gedurende de dag.

Onze tuin is 4,5 x 8 denk ik. De eettafel verplaatsen is wegens de indeling van de tuin niet erg handig, dat wordt achterin iets te krap qua loopruimte.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_201081642
Wat toevallig @Leandra, wij zagen deze zomer ook een schilderij van Van Looy waar we meteen verliefd op waren (De Tuin in het Teylers Museum). High res versie opgesnord en laten afdrukken op fotopapier (hebben familie in fotobedrijf, dan kan dat makkelijk en gratis *) ). We moeten er alleen nog een lijst voor regelen en dan komt het boven de bank te hangen.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 15:53:40 #65
244125 laziness
pi_201081670
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 15:48 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Het zou in principe kunnen, als we de lounge set achterin de tuin zetten. Maar daar hebben we alleen in de avond zon (hoogzomer, nu eigenlijk al niet meer) en dan zou dat alleen een losse bank kunnen zijn, geen hoekelement. De plek waar nu de eettafel staat heeft meer zon gedurende de dag.

Onze tuin is 4,5 x 8 denk ik. De eettafel verplaatsen is wegens de indeling van de tuin niet erg handig, dat wordt achterin iets te krap qua loopruimte.
Een kleinere tafel een optie? In de avond zon is met het eten hoogzomer juist lekker.
Wij hebben de eettafel ook in de avondzon.
pi_201081714
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 15:32 schreef Leandra het volgende:
De slaapkamermuur is de kleur Stiffkey Blue van Farrow & Ball, het behang is Amandelbloesem van Van Gogh van BN walls

Soneal heeft op zijn slaapkamer de kleur Skylight van F&B en op 1 muur het behang Dimensions van BN walls.

In de woonkamer (en gang, en overloop en logeerkamer) Great White van F&B en 2 muren het pauwenbehang Refect van Eijffinger.

In de keuken Calluna van F&B.

Ondanks het feit dat er geen originele F&B verf is gebruikt maar de schilder Sigmatin heeft laten mengen in die kleuren hebben de kleuren wel hun kleurvariaties gehouden: het verschil van perceptie van een kleur in de schaduw, zonder licht en in de volle zon is enorm.

Nog steeds erg blij mee, vooral door die kleurverschillen eigenlijk :D
Ah, ook een F&B fan :)
Wij hebben Cromarty in de hele woonkamer, All White op alle houtwerk, deuren en plafonds en de andere muren Wimborne White. Zoon heeft als accentmuur Vardo (met geel-grijze muurstickers). Wij vonden geen geschikte okerkleur bij F&B voor onze slaapkamer, dus dat werd Deze van Boss paints. Geen van alle de originele verf.
Ik weet nog dat het een hele discussie werd met de stucadoor. Ongehoord om een woonkamer niet hoofdzakelijk wit te maken. Een accentmuur was echt wel het maximum hoor :D
Ook van niemand van onze omgeving was er positief over, de Nederlanders toch niet. Heel bizar. Kregen voor we zelf het eindresultaat zagen zelfs een berichtje van de stucadoor dat het wel heeeeeeeeel donker was! Dus met een bang hartje naar het huis en het was zo mooi. Droeftoeter }:|
pi_201081745
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 15:53 schreef laziness het volgende:

[..]
Een kleinere tafel een optie? In de avond zon is met het eten hoogzomer juist lekker.
Wij hebben de eettafel ook in de avondzon.
We hebben destijds wel bewust voor een grote tafel gekozen, omdat we graag met vrienden of familie bbq'en. We kunnen aan deze tafel zonder problemen met 8 mensen zitten (2 aan het hoofd, dat wel). Maar goed, dat hebben we afgelopen 2 jaar natuurlijk ook bijna niet kunnen doen. Wel iets om over na te denken :Y. Sowieso zou ik de tuin weer wat willen aanpassen. Meer ruimte voor een goede moestuin, bijvoorbeeld, die je beter tegen slakken kan beschermen.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_201081767
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 15:56 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Wij hebben Cromarty in de hele woonkamer, All White op alle houtwerk, deuren en plafonds en de andere muren Wimborne White. Zoon heeft als accentmuur Vardo (met geel-grijze muurstickers). Wij vonden geen geschikte okerkleur bij F&B voor onze slaapkamer, dus dat werd Deze van Boss paints. Geen van alle de originele verf.
Ik weet nog dat het een hele discussie werd met de stucadoor. Ongehoord om een woonkamer niet hoofdzakelijk wit te maken. Een accentmuur was echt wel het maximum hoor :D
Ook van niemand van onze omgeving was er positief over, de Nederlanders toch niet. Heel bizar. Kregen voor we zelf het eindresultaat zagen zelfs een berichtje van de stucadoor dat het wel heeeeeeeeel donker was! Dus met een bang hartje naar het huis en het was zo mooi. Droeftoeter }:|
Wij hebben ook geen witte muur. In het hele huis is geen enkele muur wit, trouwens. Alles in de hal en overloop enzo is heel lichtgrijs en in de kamers heeft alles een kleur of behang. Ik ben er juist heel blij mee, al dat witte was ik wel een beetje klaar mee.
Zonder styliste zouden wij dat trouwens niet bedacht hebben, of durven bedenken.
pi_201081911
Oh ja willen we ook nog een loungebank, het liefst 2, 1 compacte en 1 grotere. Wij eten nooit buiten, B is panisch voor wespen en ziet alles wat vliegt tijdens het eten aan voor een wesp. En ik vind het gedoe.

Ik vind loungebanken meestal gewoonweg niet mooi. Nou zag ik een compact bankje van Lanterfant, leuk ding, om te bouwen naar ligbankje. Lees ik overal dat de kussens veel te dun zijn. Dan hoeft het voor mij al niet meer.

Onze tuin is op het Noordwesten en wij verhuizen nu mee (met onze campingstoelen) met de zon. Ochtend tegen het huis, middag achterin tuin en einde middag zijkant tuin maar daar is een border dus die wil verloofde eruit en een bankje neerzetten.
pi_201081916
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 15:51 schreef lunapuella het volgende:
Wat toevallig @:Leandra, wij zagen deze zomer ook een schilderij van Van Looy waar we meteen verliefd op waren (De Tuin in het Teylers Museum). High res versie opgesnord en laten afdrukken op fotopapier (hebben familie in fotobedrijf, dan kan dat makkelijk en gratis *) ). We moeten er alleen nog een lijst voor regelen en dan komt het boven de bank te hangen.
Wat grappig!
Ik was ook instant verliefd en wist anderhalf jaar geleden al dat het hier ergens aan een muur moest komen.
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_201081937
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 15:35 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik vind dat ook belangrijk bij wat ik aan de muur hang: het moet iets zijn dat me om wat voor reden dan ook iets doet. En ik kan genoeg leuke kunstwerken vinden bij Werk aan de Muur, of zo, maar ik wil niet zomaar iets.
Daarom twijfelden wij ook heel lang wat we nou zouden willen.

Nu zijn we eruit, en dit is ook iets dat wij heel mooi vinden en bijzonder is voor ons. Lang niet iedereen zal het mooi vinden.
Snap ik helemaal!
We zijn er nog steeds blij mee omdat het voor ons bij de koop wel bijzonder was en ze heeft hem lekker volgeglitterd voor ons. Maar ik zou niet opnieuw de keuze maken. Ach in ons dorp heeft niemand hem (geloof ik)

Boven de bank hangt een mega Ixxi met foto's.
pi_201082047
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 16:01 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wij hebben ook geen witte muur. In het hele huis is geen enkele muur wit, trouwens. Alles in de hal en overloop enzo is heel lichtgrijs en in de kamers heeft alles een kleur of behang. Ik ben er juist heel blij mee, al dat witte was ik wel een beetje klaar mee.
Zonder styliste zouden wij dat trouwens niet bedacht hebben, of durven bedenken.
Misschien dat als een stylist het bedenkt, mensen het sneller aannemen. Ik denk dat de vrienden van mijn lief echt medelijden hadden met hem, met zijn gekke vriendin met die rare ideeën. Ik had ook met zorg de kleur wit uitgezocht voor de andere muren. Dat vonden ze ook maar gek want je doet toch gewoon ral9010?
pi_201082335
Ik ben lui, ik heb zeker wel op alle muren ral9010. _O-
Op de slaapkamer hebben we wel 1 muur met fotobehang, dat vind ik mega tof. En 1 muur in de keuken is groen, vet mooi. O+ We willen eigenlijk ook minimaal 1 muur in de woonkamer verven, maar ik ben getraumatiseerd na de verhuizing en verbouwing. Dus voorlopig blijft hij gewoon wit. :+
  donderdag 26 augustus 2021 @ 16:54:49 #74
176471 oh-oh
pi_201082498
Nou liever een behang dan wit, en verder niks, dat vind ik altijd het ongezelligste wat er is, zo is je huis toch geen thuis?
( Groucho Marx )
pi_201082529
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 15:56 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]
Grappig, onze schilders vonden het juist fantastisch, maakten ook iedere keer foto's om met het thuisfront te delen.
Ze zeiden nog van "We kunnen wel 10.000 liter Ral 9010 bestellen, komt toch wel op, maar dit.... dit is leuk!".

Ik vind die Vardo erg mooi trouwens! O+
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_201082658
Ik ga gewoon mijn vader vragen die muur hier antraciet te doen wanneer mijn man naar werk is.
Die heeft vast nog wel een potje staan. :+
pi_201082670
Oeh, en de baas van mijn man gaat heel zijn rijbewijs betalen. ~O>
pi_201082837
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 17:02 schreef vencodark het volgende:
Ik ga gewoon mijn vader vragen die muur hier antraciet te doen wanneer mijn man naar werk is.
Die heeft vast nog wel een potje staan. :+
Wullie bin KOEL Š Soneal
pi_201082885
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 16:54 schreef oh-oh het volgende:
Nou liever een behang dan wit, en verder niks, dat vind ik altijd het ongezelligste wat er is, zo is je huis toch geen thuis?
Is ook wat je gewend bent denk ik. Ik ken vanuit mijn jeugd niet anders dan huizen met witte muren, die alsnog heel gezellig zijn want de juiste meubels en op verschillende muren wanddecoratie.

Mijn ervaringen met behang verwijderen en behang aan laten brengen zijn ronduit slecht, nu weet ik iig dat het netjes is. Maar op termijn wil ik wel nog iets meer kleur op de muur denk ik, als ik het weer aandurf om iets aan het huis te (laten) doen.
pi_201082933
Mijn ouders hebben dus allerlei paarse muren en nergens wit. Die zijn wel moderner en gedurfder geworden met de jaren.
Pa. O+
pi_201083111
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:46 schreef Elleska het volgende:

[..]
Bedoel je met inlog bij de GGD dan mijnRIVM?
Nee, daar staat er 1. Als ik inlog bij de GGD staan er wel 2 afgeronde vaccinatie afspraken. Nou ja, kennelijk snappen GGD en RIVM er zelf ook niet alles meer van :'). Wie weet kan ik tegen de tijd dat het herfstvakantie is wel met vinkje naar het buitenland (als ik zou willen). Of zou dat nog te optimistisch zijn?

@oh-oh Mijn huis is echt wel mijn thuis O+ Met witte muren en samengeraapte meubels.
pi_201083123
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:55 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ik las afgelopen week in het Eindhovens dagblad dat er diverse mensen problemen hadden met de Corona checkapp die zich in Helmond hadden laten vaccineren dus toch wel een bekend probleem (helaas nog zonder echte oplossing begreep ik wel).

Voor de opsom: hier veilig witte muren, vind dat wel licht en rustig ofzo. Zou ook niet weten welke kleur ik zou moeten toevoegen. Ook nog wel ‘op zoek’ naar iets voor aan de muur, maar geen idee wat eigenlijk en ook niet actief op zoek. Waarschijnlijk lopen we er wel een keer tegen aan.

Qua loungeset hebben we een bank op maat laten maken onder ons afdak en daar op maat kussens voor laten maken. Best duur uiteindelijk (met name de kussens maar wilde dikke kussens die lekker zitten) maar het is het zo waard, echt een hele fijne zithoek waar je met 6 man ruim kan zitten.

Verder buiten een 6 persoons eettafel maar daar zitten we beduidend minder vaak.

Verder is de tuin op het moment nog een klein beetje een puinhoop (grootste zooi is wel weg) maar zo is de rand naast het zwembad nog niet aangeheeld (zouden ze komen doen maar toen hadden de kinderen Corona en daarna een ander planning en vakantie) en het ingraven van de trampoline is niet goed gegaan (gat te klein dus trampoline momenteel niet bruikbaar).

Maar goed vandaag iemand laten komen om een prijs te maken om heel de tuin nu maar te vernieuwen, achter het zwembad en om de trampoline een klein stukje kunstgras (gewoon gras gaat niet omdat we dan nog een stuk blauw beton moeten weghakken en met kunstgras kunnen we fatsoenlijk rondom de trampoline komen.
Verder een goot rondom het zwembad en nieuwe terrastegels. De beplanting blijft hetzelfde.
En de schuttingen hebben we de afgelopen week aangepakt (die waren allemaal lelijk en allemaal anders lelijk.. nu een combi van zwarte planken met plantenbakken er tussen en kunstgras ook tegen de schutting voor wat groen)
  donderdag 26 augustus 2021 @ 17:31:10 #83
176471 oh-oh
pi_201083131
Ik heb ook samengeraapte meubels hoor. Maar veel aan de muren ook en heeeeeeeeeel veel planten en een fuchsia muur die doorloopt in de keuken en de hal. En 6 hondenmanden :'(
( Groucho Marx )
pi_201083155
Alleen in de kamer van A zit behang, omdat dat er nog goed op zat.
De rest is stucwerk. Nergens wit-witte muren. De gang boven en 3 van de 4 muren in onze slaapkamer zijn wolkenwit.
4e muur bij ons is lichtblauw. T heeft licht- en donkerroze, A heeft 2 tinten zeegroenig.
De woonkamer/keuken 2 grijstinten. Plafonds zijn wel wit.

Dit kunstwerk hangt boven de bank in de woonkamer.

Deze boven op de overloop.

En deze op onze slaapkamer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 17:43:11 #85
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_201083284
Mijn inrichting is compleet 2e hands maar alles matcht bij elkaar qua kleur, alles is antraciet en olijfgroen en de muren wit. Mijn eettafel was een soort vergadertafel met buizenframe, het tafelblad heb ik met krijtverf geverfd. Ik was al 6 jaar op zoek naar een matching salontafel, buizenframe met rookglas er in, jaren 80 denk ik. En vandaag kreeg ik een appje van mijn moeder dat ze er een heeft gevonden bij de kringloop, wel een beetje kleiner dan ik wou maar ik ben happy. De glasplaat gaat eruit en komt een houtplaat met krijtverf voor in de plaats.
pi_201083360
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 16:01 schreef miss_sly het volgende:
Ik ben er juist heel blij mee, al dat witte was ik wel een beetje klaar mee.
Ons vorige huis, huur, had zulke afschuwelijke kleuren, en zoveel verschillende, dat we hier wit wilden starten. Hebben we uiteindelijk niet gedaan maar we hebben het misschien mede daardoor wel bij 2 kleuren, en wit als basis, gehouden.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_201083434
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 17:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ons vorige huis, huur, had zulke afschuwelijke kleuren, en zoveel verschillende, dat we hier wit wilden starten. Hebben we uiteindelijk niet gedaan maar we hebben het misschien mede daardoor wel bij 2 kleuren, en wit als basis, gehouden.
O, haha, maar zoveel verschillende kleuren hebben we niet, hoor. Daar zou ik ook gek van worden.
Het hele lichte grijs is echt licht.Het steekt net mooi af tegen de witte deuren en plinten. De kleuren in de woonkamer zijn drie kleuren groen, dezelfde tinten, in donker, lichter en heel licht. Onze slaapkamer is alleen heel donkergroen en de kamer van dochter is heel lichtgrijs met twee kleuren petrol in driehoeken op de muur.

Het klinkt een stuk meer 'kermis' dan het is :D
pi_201083479
@Vicky die tweede is mooi zeg!

Hier trouwens op de slaapkamers wel kleur. De oudste limoengroen, de jongste heeft een behang die ik echt super mooi vind (en zij gelukkig ook)
Het kantoor heeft twee wanden iets of wat jeans blauw en onze slaapkamer op zolder heeft een wand steenstrips met een natuursteenlook en in het trapgat lichtblauw. Verder hebben we bewust het houten frame (hoe heet dat ook al weer) van dikkere balken laten maken dan nodig was voor de uitstraling. En die zijn licht gebeitst.

Verder wel nog was van die schuifkastdeurtjes onder de schuine wand. Die zijn wel wit.

Beneden vind ik trouwens m’n vloer wel heel warm qua uitstraling. Is een pvc vloer maar lijkt net echt hout. Is in visgraat motief maar wel met langere/brede ‘planken’ en een kader met bies.

Dus niet het ‘trendy’ visgraat maar echt een warme look. Ben daar echt blij mee (en iedereen die voor het eerst bij ons komt zegt er ook wat van dat het zo mooi is en vraagt of het echt hout is)
pi_201083485
Deze foto, in zwart-wit, komt er dan in het heel groot op de muur als behang:

pi_201083578
Wij hebben geen behang omdat we er geen ervaring mee hebben. Nu voor de peuterkamer wilden we het misschien toch gaan wagen. En toen vond ik heel mooi behang... Ja 39 euro per m2. Voor iets dat hij over een paar jaar beu is. Ik zoek nog even verder.
pi_201083651
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 17:52 schreef miss_sly het volgende:
Het klinkt een stuk meer 'kermis' dan het is :D
Klinkt niet zo kermis. Wij hadden destijds o.a. een kamer met een blauwe en een gele muur. De derde had behang met een patroontje en de vierde was wit.
Op de vloer marmoleum in een primaire kleur.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 18:08:07 #92
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_201083657
Even kijken of het lukt om een foto te plaatsen van mijn nieuwe salontafel, er komt nog een houten tafelblad in met zwarte krijtverf.
pi_201083662
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 18:07 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Klinkt niet zo kermis. Wij hadden destijds o.a. een kamer met een blauwe en een gele muur. De derde had behang met een patroontje en de vierde was wit.
Op de vloer marmoleum in een primaire kleur.
Dat klinkt wel een beetje kermis :D
pi_201083666
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 17:56 schreef miss_sly het volgende:
Deze foto, in zwart-wit, komt er dan in het heel groot op de muur als behang:

[ afbeelding ]
Mooi zeg! Zou je dat paaltje rechts nog weg kunnen fotoshoppen?
pi_201083696
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 18:08 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
Mooi zeg! Zou je dat paaltje rechts nog weg kunnen fotoshoppen?
Ik niet, ik ben niet heel handig met photoshop. Ik vind het op zich ook niet heel erg storend, het is nu eenmaal hoe het was toen we daar wandelden.
pi_201084369
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 18:02 schreef Bottoms_up het volgende:
Wij hebben geen behang omdat we er geen ervaring mee hebben. Nu voor de peuterkamer wilden we het misschien toch gaan wagen. En toen vond ik heel mooi behang... Ja 39 euro per m2. Voor iets dat hij over een paar jaar beu is. Ik zoek nog even verder.
Wij zijn voor Bas zijn nieuwe kamer ook overstag gegaan voor behang, gelukkig heeft mijn schoonmoeder ooit van haar vader leren behangen en heeft mijn man het nu weer van zijn moeder geleerd :P . Bas is maar wat blij met zijn auto's.
SPOILER
Ik hoop dat dit iets is wat hij over een aantal jaar ook nog goed vind. Vast wel, het zijn geen heel erg kinderlijk getekende auto's. De andere muur is een fijne kleur blauw geworden, als het goed is komen de houten jaloezien ergens komende dagen binnen en de gordijnen over een week of 3.

Voor de opsom:
112m2 woonoppervlakte, beneden alle muren saai wit maar wel een blauwe bank, gele stoelen, groene eetkamerstoelen en een hysterisch gekleurd vloerkleed. Meubels zijn zwart met hout.
Onze slaapkamer is de meest saaie early dew van flexa. Babykamer was groen, krijgt nu stippenbehang. ^O^
pi_201084398
Dat paaltje is juist en grappig detail. Dan zie je dat het heerlijk een gewoon bos op de hoek is. IPV we zijn zo uit stylistische the lord of the rings gestapt.

Hier in mijn huur appartementje IKEA, maar geen showroom effect, omdat t uit verschillende collecties komt.
Ik ben "allergisch" voor zo'n Goossens alles van een collectie showroomhuis. Laat mijn lief nu net zo een inrichting hebben (hahahaha) en hij niets met IKEA hebben.
Beide houden we van kleur op de muur, dat matchen komt wel goed.

Over lief gesproken, ben benieuwd naar jullie ervaringen over samenwonen en zo. Beide hebben het nog niet gedaan. We hebben geen haast, maar is wel in t diepe springen.
Zowel hylarische anekdotes als de ruzies en praktische tips ;-)

Mijn huur app, houd ik sowiso nog wel paar maand aan ;-).
pi_201084550
@hilliebillie die is van de Trendhopper

Dit is onze ❤lamp❤
Hij is zooooooo gaaf
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_201084734
quote:
17s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 18:47 schreef douche-eendje het volgende:

[..]
Wij zijn voor Bas zijn nieuwe kamer ook overstag gegaan voor behang, gelukkig heeft mijn schoonmoeder ooit van haar vader leren behangen en heeft mijn man het nu weer van zijn moeder geleerd :P . Bas is maar wat blij met zijn auto's.
SPOILER
Ik hoop dat dit iets is wat hij over een aantal jaar ook nog goed vind. Vast wel, het zijn geen heel erg kinderlijk getekende auto's. De andere muur is een fijne kleur blauw geworden, als het goed is komen de houten jaloezien ergens komende dagen binnen en de gordijnen over een week of 3.

Voor de opsom:
112m2 woonoppervlakte, beneden alle muren saai wit maar wel een blauwe bank, gele stoelen, groene eetkamerstoelen en een hysterisch gekleurd vloerkleed. Meubels zijn zwart met hout.
Onze slaapkamer is de meest saaie early dew van flexa. Babykamer was groen, krijgt nu stippenbehang. ^O^
Leuk behang aan een leuke prijs. Voertuigen zijn hier ook de shit. Ik zocht dus wel een wat speelser behang en kwam dan hierop uit: https://walloha.com/behang/jongens-behang/vroem-vroem. Dat gaat geen 10 jaar mee.
Ik was eerst van plan om de babykamer te laten hoe dat hij is, want best veel tijd gestoken in die muur. Maar nu twijfelen mijn hormonen of deze baby ook geen eigen kleur verdient. En dan heb ik ook nog een kleur op het oog (https://www.farrow-ball.com/paint-colours/charlottes-lock). Ik hoop dat mijn verstand uiteindelijk wint :+
  donderdag 26 augustus 2021 @ 19:07:12 #100
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_201084827
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 18:48 schreef Roosgeluk het volgende:
Over lief gesproken, ben benieuwd naar jullie ervaringen over samenwonen en zo. Beide hebben het nog niet gedaan. We hebben geen haast, maar is wel in t diepe springen.
Zowel hylarische anekdotes als de ruzies en praktische tips ;-)
oooh eerste keer samen wonen vond ik heeeeel moeilijk.

je leert iemand toch anders kennen als je samen gaat wonen en je niet zo makkelijk even wat afstand neemt.
gewoon het altijd iemand bij je hebben in huis als je daar geen zin in heb, altijd iemand in mijn aura.

en het kost denk ik soms ook gewoon echt een poosje om conflicten goed op te lossen en compromis te kunnen sluiten, maar wij zijn beide mensen met een mening en onze mening is altijd anders. er zijn maar weinig dingen waar wij het eens over kunnen zijn :D

iets wat ik op forums etc echt vaak voorbij zie komen is de dat mensen de financiën vooraf niet goed bespreken en dat het daar echt heel erg wringt, de 1 veel geld over de ander niets, of juist bij samenvoegen de 1 die makkelijk geld uit geeft. mensen die alles willen overleggen voor een aankoop en de ander niet etc etc.
pi_201084948
Wij kochten vandaag en nieuw bed. En ik gaf akkoord aan de schilder.
Doei geld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')