abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201077442
Herfst of lekkere nazomer, wat zal het worden?
Werewolf
  donderdag 26 augustus 2021 @ 10:50:05 #2
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_201077503
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:30 schreef vencodark het volgende:

[..]
Stof vs leren bankstel? :P
ook, maar echt over iedere meubelsoort heeft hij een andere mening.
we hebben 4 jaar gedaan over een tuinset kopen omdat hij zo graag wicker wilde.
(en echt ik haat wicker) verder had ik 0 eisen *) nu hebben we sinds begin 2020 als regel: wil je meebeslissen moet je meebetalen, en toen heb ik de hele woonkamer vervangen en nieuw gekocht *O* en hebben we nu wel een wicker tuinset die mij geen cent heeft gekost _O-
pi_201077578
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 08:40 schreef Elleska het volgende:

[..]
Gaat ook niet goed als je de gegevens nogmaals ophaalt via bewijs toevoegen want dan worden de gegevens van meer plekken opgehaald dan alleen RIVM.
GGD backoffice zegt dat mijn dossier er compleet uitziet, inloggen bij het RIVM geeft 1 prik en de app ook. Het is al een aantal weken 'in behandeling', maar "helaas heeft die afdeling het erg druk, mevrouw". :')
pi_201077617
Onze woonkamer is een samengeraapt zooitje :@ Wij hebben samen echt geen gevoel voor stijl en kunnen slecht keuzes maken :D We hebben nog steeds de gordijnen van de vorige bewoners hangen en een door iemand zelfgemaakte salontafel van gratisaftehalen.nl _O- :@
pi_201077640
Wij zijn het gelukkig heel vaak heel erg eens over meubels en kleuren en al die zaken. Dat maakt het wel gemakkelijker :D Wij hadden alleen niet zoveel zicht op hoe we de sfeer kunnen creeëren die we zoeken. We wisten wel wat we mooi vonden, maar kwamen toch niet verder dan een paar extra kussens op de bank en dan concluderen dat we toch niet de sfeer kregen die we wilden :')

Met de adviezen van de styliste hebben we daar veel in geleerd.

Ons huis is ongeveer 190 m2. Onze begane grond is echt zo ontzettend fijn ruim, met de woonkeuken waar we de hele dag zitten en waar ons leven zich grotendeels afspeelt en de zitkamer waar we 's avonds lekker tv kijken, lezen, hangen. De eerste verdieping heeft twee heel grote slaapkamers, voor ons een en voor dochter een, en een badkamer. Ik vind de badkamer in verhouding wel wat klein, maar hij is groot genoeg, want er zit een bad, een douche en een dubbele wastafel in. Op zolder hebben we nog een kleine werk/hobbykamer en een ruime logeerkamer en een kleine badkamer met douche en wastafel. En een technische ruimte met alle installaties en wasmachine en drogeer.

Sowieso wonen we natuurlijk maar met drie personen, dus het is echt meer dan ruim genoeg, maar vooral van de ruimte beneden kan ik echt nog steeds intens genieten O+

Volgende maand komt onze nieuwe eettafel. Eindelijk hebben we dan toch een boomstamtafel besteld, lekker ruim (300x120), want dat past hier prima in de ruimte. Ik ben zo benieuwd hoe dat dadelijk staat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_201077655
quote:
17s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:50 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
ook, maar echt over iedere meubelsoort heeft hij een andere mening.
we hebben 4 jaar gedaan over een tuinset kopen omdat hij zo graag wicker wilde.
(en echt ik haat wicker) verder had ik 0 eisen *) nu hebben we sinds begin 2020 als regel: wil je meebeslissen moet je meebetalen, en toen heb ik de hele woonkamer vervangen en nieuw gekocht *O* en hebben we nu wel een wicker tuinset die mij geen cent heeft gekost _O-
:D

Ik zat vorige week ook met een schuin oog naar lounge-sets te kijken voor in de achtertuin. We hebben nu een 6-persoons eettafel met stoelen. Maar ik ga er niet zo snel zitten gewoon tussendoor en dat vind ik eigenlijk heel zonde. Met een lounge-set hoop ik die drempel wat te verlagen, dat zit gewoon lekkerder voor even een half uurtje met een kop thee en een boekje. Maar die prijzen!

Deze vond ik vooral mooi https://www.dutchgarden.nl/memphis-loungeset-small-mat-wit.html (uiteraard 1 vd duurste die ik heb gezien... }:|).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201077690
Ik hoopte op een topictitel zoals 'hoe groot is die van jou?' :@ :D
pi_201077703
Het 'size does matter' bankje *)
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201077842
Kunnen we nog aanpassen :P
pi_201077946
We komen er hier meestal wel uit. Alleen de lampen, dat is echt een ding.. Toen we hier kwamen wilde ik graag een lamp, maar na 7 jaar is mijn man hem toch echt wel zat (en ik het afstoffen ook). Eigenlijk moeten we iets boven de eettafel en boven de salontafel, maar we hebben nog niks gevonden met de wauw factor..
Zelfde eigenlijk voor een schilderij aan de muur, er hangen nu 4 vrolijke koeien van aliexpress, zolang we niks beters vinden, blijft dit er wel..

Maar vaak vinden we allebei iets wel mooi, of iets echt niet mooi. Bankstel had ik alleen bekeken, man 2 dagen later meegenomen en direct mee eens.. eetstoelen was ook direct duidelijk. kasten/tafel set, keuken, bed.. Zelfs de paarse/aubergine kleur die ik tegen 2 korte stukken wand heb gesmeerd mag blijven zitten *O*
pi_201077951
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:03 schreef exode het volgende:
Ik hoopte op een topictitel zoals 'hoe groot is die van jou?' :@ :D
This topictitle is worthless without pics
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_201078392
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:05 schreef Phaidra het volgende:
Het 'size does matter' bankje *)
'Het gaat erom wat je ermee doet, niet het formaat'
pi_201078405
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:20 schreef Deepfreeze het volgende:
We komen er hier meestal wel uit. Alleen de lampen, dat is echt een ding.. Toen we hier kwamen wilde ik graag een lamp, maar na 7 jaar is mijn man hem toch echt wel zat (en ik het afstoffen ook). Eigenlijk moeten we iets boven de eettafel en boven de salontafel, maar we hebben nog niks gevonden met de wauw factor..
Zelfde eigenlijk voor een schilderij aan de muur, er hangen nu 4 vrolijke koeien van aliexpress, zolang we niks beters vinden, blijft dit er wel..

Maar vaak vinden we allebei iets wel mooi, of iets echt niet mooi. Bankstel had ik alleen bekeken, man 2 dagen later meegenomen en direct mee eens.. eetstoelen was ook direct duidelijk. kasten/tafel set, keuken, bed.. Zelfs de paarse/aubergine kleur die ik tegen 2 korte stukken wand heb gesmeerd mag blijven zitten *O*
Lampen ja... dat is hier ook lastig. Door de vide hebben we een schuin dak met enorme dakramen (grootste van velux en daar 2 van) precies waar de eettafel staat. Het is dus erg lastig om een lamp boven de tafel te hangen. We hebben zitten dubben om een balk te bevestigen, maar dat vind ik ergens een beetje zonde van de grote open ruimte. Er staat nu dus een booglamp. Eigenlijk voor tijdelijk een goedkope van de ikea, maar inmiddels staat dat ding er dus al ruim 10 jaar. Met zo'n grote voet die eigenlijk net een beetje in de weg staat. We weten prima wat we mooi vinden, dat is het ergste eigenlijk nog _O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_201078689
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 10:55 schreef Hupje het volgende:

[..]
GGD backoffice zegt dat mijn dossier er compleet uitziet, inloggen bij het RIVM geeft 1 prik en de app ook. Het is al een aantal weken 'in behandeling', maar "helaas heeft die afdeling het erg druk, mevrouw". :')
Als ik in de app ga naar gegevens toevoegen > vaccinatie bewijs > inloggen. Dan worden mijn gegevens opgehaald bij zowel RVV als de GGD. Ik zie daardoor alle beide prikken 2x. Dat het bij RIVM niet goed staat zou dan niet uit moeten maken.
pi_201078736
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:17 schreef Elleska het volgende:

[..]
Als ik in de app ga naar gegevens toevoegen > vaccinatie bewijs > inloggen. Dan worden mijn gegevens opgehaald bij zowel RVV als de GGD. Ik zie daardoor alle beide prikken 2x.
Ik heb het niet duidelijk geschreven, zie ik. Als ik inlog bij de GGD staan ze er allebei, maar in de app staat er maar 1 (bij GGD en RVV). Dus er gaat iets mis tussen de GGD en de rest.
  donderdag 26 augustus 2021 @ 12:23:29 #16
149959 SQ
snelle trees
pi_201078762
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 11:53 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Lampen ja... dat is hier ook lastig. Door de vide hebben we een schuin dak met enorme dakramen (grootste van velux en daar 2 van) precies waar de eettafel staat. Het is dus erg lastig om een lamp boven de tafel te hangen. We hebben zitten dubben om een balk te bevestigen, maar dat vind ik ergens een beetje zonde van de grote open ruimte. Er staat nu dus een booglamp. Eigenlijk voor tijdelijk een goedkope van de ikea, maar inmiddels staat dat ding er dus al ruim 10 jaar. Met zo'n grote voet die eigenlijk net een beetje in de weg staat. We weten prima wat we mooi vinden, dat is het ergste eigenlijk nog _O-.
Ik heb nog een prachtige minimalistische lamp voor onder een dakraam. Probleem hadden we in ons oude huis namelijk ook. Ik wil m graag verkopen, want in ons huidige huis past ie niet. Moet ik eens een foto maken?
disclaimer
pi_201078776
quote:
1s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:23 schreef SQ het volgende:

[..]
Ik heb nog een prachtige minimalistische lamp voor onder een dakraam. Probleem hadden we in ons oude huis namelijk ook. Ik wil m graag verkopen, want in ons huidige huis past ie niet. Moet ik eens een foto maken?
Oeh ja, ik ben wel benieuwd :Y.
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 26 augustus 2021 @ 12:27:40 #18
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_201078822
:'( Hou op over lampen.
Ik heb in de woonkamer 1 retro lamp en ik zoek al 10 jaar een matchende :')

Gisteren appte mijn neefje me, dat zijn vader wel open staat voor een hond maar niet voor deze hond.
Of ik met hun mee wilde denken voor een passende hond.
How about no |:(
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_201078882
Huis ongeveer 180m² woonoppervlak plus een garage van zo'n 35m².

Volgens het kadaster 245m² "oppervlakte verblijfsobject" dus dat zal inclusief garage zijn en op zolder geen rekening houden met de 1.50 hoogte die wel meetelt voor de berekening van het gebruiksoppervlak.

Ik zie net dat de kavelgrens inmiddels ook definitief is en dat dat toch nog weer wat minder is dan op het koopcontract van de grond, maar nog steeds meer dan 555m² dus ik klaag niet, daarbij zitten we aan de wadi, dus in feite zie ik die grond ook min of meer als "hoort bij de tuin" terwijl we het niet zelf hoeven te onderhouden.
Het eerste randje gras achter de tuin maaien we wel zelf trouwens dan blijft het kort en blijft het gras en houdt dat het onkruid mooi uit ons gras weg.

Daarbij is dat een prima plek voor de BBQ als het hek er eenmaal staat, kan kleinzoon toch rondrennen in de tuin terwijl de BBQ aan is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_201078994
Sociale huurwoning duplex en alles van ikea.

Bed kraakt wel maar is 19 jaar oud.

;)
Werewolf
pi_201079080
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:21 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ik heb het niet duidelijk geschreven, zie ik. Als ik inlog bij de GGD staan ze er allebei, maar in de app staat er maar 1 (bij GGD en RVV). Dus er gaat iets mis tussen de GGD en de rest.
Bedoel je met inlog bij de GGD dan mijnRIVM?

Want dan kloppen de gegevens bij het RIVM blijkbaar wel. De app haalt de gegevens uit de GGD database en als die gegevens niet kloppen zit het probleem misschien toch bij de GGD ookal zeggen ze zelf van niet (zeiden ze bij mijn vader ook elke keer maar het probleem bleek toch echt het herstelbewijs te zijn.)
pi_201079099
Onze meubels zijn een allergaartje, ik heb op marktplaats voor dit huis een tafel gescoord die zonder tussenbladen 2.50 lang is en we hebben hem standaard met 1 extra blad staan, dan is hij 3 meter, maar er kan dus nog 50 cm bij :X

Onze oude eettafel was 1.60 lang en zou verzuipen in de woonkamer, die staat dus nu als "bureau" op de logeerkamer.

Beneden is de keukenvloer een tegel waar we het direct over eens waren, diezelde tegels in een ruwere variant liggen ook op de badkamervloer.
De woonkamer heeft een donkere PVC-vloer met een patroon, de kleur van de woonkamervloer is net anders dan die van de trappen, maar omdat daar nog een stuk tegelvloer van de hal tussen zit valt dat niet op.
De trappen zijn mahonie en mahonie PVC is lastig en was simpelweg niet beschikbaar bij het merk van de PVC-vloer.

Qua muren en behang heb ik wat wilde keuzes gemaakt die N in eerste instantie wat eng vond maar waarvan hij wel zag dat het werkte toen het maar eenmaal op de muur zat.

Het enige wat ik jammer vind is dat ik echt een compromis moest sluiten voor onze slaapkamervloer: op de bovenverdieping ligt overal marmoleum en iedere kamer heeft een eigen kleur, ik wilde graag de lila Walton variant (die is effen) maar N wilde pertinent de typische marmoleum-look, dus met wolkjes erin.
Dus nu hebben we een lila wolkjesvloer in onze slaapkamer.

Achteraf gezien is dit misschien ook wel net zo mooi, want minder kil, maar ik denk dat die Walton wel heel fraai was geweest.

Verder qua badkamermuren wit 60*30 maar niet glad, dus weer niet standaad.
Niet ruw qua oppervlak trouwens, maar golvend.

Ik heb redelijk mijn gang kunnen gaan qua keuzes voor het huis, ook de baksteen enzo.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 26 augustus 2021 @ 12:49:50 #23
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_201079125
Ik wil zo graag een x een nieuwe bank kopen maar zo zinloos met 6 honden, ik zoek een nieuwe tweedehands wel nu. En ik wil mooie retro kasten maar ja die wil iedereen. Ik ga wel echt een nieuw en vooral groter bed kopen binnenkort!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_201079620
Wij zouden wel een nieuwe bank willen, maar deze zit zo lekker dat geen enkele andere bank tot nu toe goed genoeg is bevonden. Kortom, we blijven op deze oude bank zitten en maken de stof eens per jaar schoon met zo'n tapijtreiniger.
pi_201079726
We hebben nu de bank van mijn ouders staan, er moet binnen afzienbare tijd wel een andere.

Ik heb bij Ikea Duitsland de Fammarp gezien die ik wel interessant vind, maar die is hier (nog) niet te koop.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')