SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Afspraak maken kan via www.coronatest.nl , www.coronavaccinatie-afspraak.nl of telefoonnummer 0800-7070.
Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nederland:
• RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
• Covid dashboard
• Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
• Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
• Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
• Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
• Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
• De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
• De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
• Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
• SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers
Internationaal:
• ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
• WHO World Health Organisation
• Overzicht WHO
• Overzicht Worldometers
• Overzicht BNO News
• Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
• Wikipedia
• Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
• Dit doet corona met je, als je pech hebt.
Wetenschap:
• Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
• Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
• Universiteitsindex Leiden
• De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/
Vaccinaties :quote:#Vaccinatie
➡️ Half april: 4 mln 💉
👉 meeste 80+ en mensen met hoog medisch risico
➡️ Begin mei: ruim 5 mln 💉
👉 70+
👉 half mei: 60+
➡️ Begin juni: 11 mln 💉
👉 juni: 50+/40+/30+
👉 juni/juli: 20+
➡️ Begin juli: iedereen die wil een 1e prik, 2/3 geheel gevaccineerd
https://t.co/nFVLkcHMAS
• https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
• Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
• Coronavirus Vaccine Tracker
• Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
• Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
• Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).
Oversterfte met als oorzaak griep (2019) en Covid-19 (2020/2021)
Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Dagelijkse ziekenhuiscijfers
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Niet elkaar uitmaken voor schapen of wappies
• "Covid is maar een griepje", muilkorven/mondluiers/angsthazen mag je ook voor je laten
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen onzinnige gifjes (on tour, nazi, etc.)
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zweden gaat zijn gelijk krijgen.
Slechts 14 doden afgelopen maand in Zweden.
Helden daar!
https://twitter.com/sebrushworth/status/1430610857462009857?s=21![]()
Als je niet (bewust) kiest kun je ook niet aansprakelijk gehouden worden voor nevenschade, het is namelijk niet jouw keus geweestquote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We gaan vanzelf wel zien hoeveel nevenschade ze acceptabel vinden daar op het Binnenhof.![]()
![]()
Frisse veulens is een compliment, en zijn zowel te vinden tussen de gevaccineerden als ongevaccineerden.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:28 schreef ipa84 het volgende:
Hoe groot is die groep? Want het OMT heeft het over 700.000 in Nederland en die zegt ook dat je voor hen niet de wereld op slot kan houden met NPI's. Ten tweede jij wilt niet dat ik jouw een anti-vaxxer noem prima, maar dan noem jij mensen die gevaccineerd zijn niet gevaccineerde frisse veulens.
Die groep immuun gecompromitteerden bestaat uit ouderen maar oa ook uit bv mensen met obesitas (13% van de bevolking). Maar de groep is vele malen groter uiteraard. Ik gok, 4 miljoen?![]()
Ik heb iig tegen man hier gezegd dat mochten ze het weer in hun hoofd halen om de scholen helemaal dicht te flikkeren (kan me eerlijk gezegd niet voorstellen en noodopvang gaat dan gewoon gebruikt worden als dat kan), we tijdelijk naar Zweden gaanquote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:36 schreef Newby6781 het volgende:
Helden daar!
https://twitter.com/sebrushworth/status/1430610857462009857?s=21
Airbnb werkt ook daar fantastischOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Welneequote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:38 schreef Za het volgende:
[..]
Frisse veulens is een compliment, en zijn zowel te vinden tussen de gevaccineerden als ongevaccineerden.
Die groep immuun gecompromitteerden bestaat uit ouderen maar oa ook uit bv mensen met obesitas (13% van de bevolking). Maar de groep is vele malen groter uiteraard. Ik gok, 4 miljoen?
En frisse veulens, WTF is dat nou weer
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Die snappen het daar wat beter ja. Zwedenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb iig tegen man hier gezegd dat mochten ze het weer in hun hoofd halen om de scholen helemaal dicht te flikkeren (kan me eerlijk gezegd niet voorstellen en noodopvang gaat dan gewoon gebruikt worden als dat kan), we tijdelijk naar Zweden gaan
Airbnb werkt ook daar fantastisch![]()
![]()
![]()
Ik ben er wel bang voor dat het weer gaat gebeuren. Niet helemaal dicht, maar zo'n beetje elke week schoolsluitingen enzo. Er lijkt daar best veel weerstand te zijn bij een (kleine) groep.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:39 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik heb iig tegen man hier gezegd dat mochten ze het weer in hun hoofd halen om de scholen helemaal dicht te flikkeren (kan me eerlijk gezegd niet voorstellen en noodopvang gaat dan gewoon gebruikt worden als dat kan), we tijdelijk naar Zweden gaan
Airbnb werkt ook daar fantastisch![]()
Ik zet haar gewoon bij school af, de groetenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:42 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ben er wel bang voor dat het weer gaat gebeuren. Niet helemaal dicht, maar zo'n beetje elke week schoolsluitingen enzo. Er lijkt daar best veel weerstand te zijn bij een (kleine) groep.
Nee ok, maar goed. Het is dik kut ja. En ik heb er nul begrip meer voor.
Het had nooit mogen gebeuren maar nu mag en kan het echt niet meer gebeuren als iemand nog een greintje hersenen heeftOh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Het is zo'n middel waarvoor de drempel steeds lager wordt naar mate je het vaker hebt ingezet.Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Ja, binnenkort allemaal binnen blijven, omdat dikke mensen graag beschermd willen worden tegen allerlei virussen omdat hun immuunsysteem niet goed reageert op vaccinatie!quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:38 schreef Za het volgende:
[..]
Frisse veulens is een compliment, en zijn zowel te vinden tussen de gevaccineerden als ongevaccineerden.
Die groep immuun gecompromitteerden bestaat uit ouderen maar oa ook uit bv mensen met obesitas (13% van de bevolking). Maar de groep is vele malen groter uiteraard. Ik gok, 4 miljoen?Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
De quarantaine van klassen iig wel jaquote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:45 schreef Janneke141 het volgende:
Het is zo'n middel waarvoor de drempel steeds lager wordt naar mate je het vaker hebt ingezet.Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like![]()
Helaas, daar is nog niets van te zeggen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:36 schreef Newby6781 het volgende:
Helden daar!
https://twitter.com/sebrushworth/status/1430610857462009857?s=21
Het ging vorig jaar in november pas los in Zweden:![]()
![]()
Geef svp eens antwoord op je post waarin je klaagt over Israël nav een Duits onderzoek.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:46 schreef popje het volgende:
Ja, binnenkort allemaal binnen blijven, omdat dikke mensen graag beschermd willen worden tegen allerlei virussen omdat hun immuunsysteem niet goed reageert op vaccinatie!![]()
Die post was niet naar aanleiding van een post van jou, maar meer in het algemeen, omdat je zo vaak dingen quote over Israel, uit onderzoeken en van Twitter.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:53 schreef Za het volgende:
[..]
Geef svp eens antwoord op je post waarin je klaagt over Israël nav een Duits onderzoek.Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!![]()
Ach ja, de Rutte-doctrine.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:38 schreef chratnox het volgende:
[..]
Als je niet (bewust) kiest kun je ook niet aansprakelijk gehouden worden voor nevenschade, het is namelijk niet jouw keus geweest![]()
Komt hij weer aan met zijn grafiekjesquote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:51 schreef Za het volgende:
[..]
Helaas, daar is nog niets van te zeggen.
Het ging vorig jaar in november pas los in Zweden:
[ afbeelding ]
14 doden zijn getallen waar wij alleen van kunnen dromen.
Zweden doet het nu veel beter dan ons door de Groepsimmuniteit aanpak. Helden![]()
![]()
Het is de realiteit, niet eens per se mensen met obesitas, maar bij een ieder met een verstoorde microbioom in de darmen is dat van invloed op het afweersysteem. Bv dun maar een slecht eetpatroon, ook gebruik van medicatie, alcohol etc.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:46 schreef popje het volgende:
Ja, binnenkort allemaal binnen blijven, omdat dikke mensen graag beschermd willen worden tegen allerlei virussen omdat hun immuunsysteem niet goed reageert op vaccinatie!![]()
Wanneer ga je hier gewoon eens open kaart spelen?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 21:15 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Is niks BNW aan. Het is een simpele analyse van dit en veel van andere vergelijkbare artikelen met het oog op het verleden.
Het engste is nog dat zoveel mensen deze manier van denken klakkeloos aannemen.
Ik vind dat zorgelijk want het kan veel onnodig leed veroorzaken.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam![]()
We moeten dat afwachten, grote kans dat het daar weer losgaat in november. Kijk naar Texas, de patronen van vorige jaar dienen zich aan op ongeveer dezelfde datum als in 2020.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 23:00 schreef Johannes788 het volgende:
Komt hij weer aan met zijn grafiekjes
14 doden zijn getallen waar wij alleen van kunnen dromen.
Zweden doet het nu veel beter dan ons door de Groepsimmuniteit aanpak. Helden
Groepsimmuniteit tegen Delta hebben ze daar ook niet vermoed ik.
[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 25-08-2021 23:23:07 ]![]()
Wat doet die lobby dan precies?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:22 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het OMT wilde sowieso nog tot 20 september onderwijs met meer beperkingen, dus voorlopig hoeven we denk ik nog niet veel te verwachten. En de lerarenlobby helpt ook niet... helaas.Omnibus in omnibus.
Dat is misschien wel irritant idd, maar Israël en de UK hebben een voorsprong op ons qua vaccinaties. Het is dus interessant daarheen te blijven kijken.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 22:54 schreef popje het volgende:
Die post was niet naar aanleiding van een post van jou, maar meer in het algemeen, omdat je zo vaak dingen quote over Israel, uit onderzoeken en van Twitter.![]()
Hun vergrijzende achterban proberen te beschermen tegen hoestende kinderen. Ik kan ze dat niet per se kwalijk nemen, maar in het belang van de leerlingen is het niet.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 23:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat doet die lobby dan precies?Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)![]()
Misschien dan eens gaan onderzoeken waarom er zo weinig nieuw bloed beschikbaar is.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 23:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hun vergrijzende achterban proberen te beschermen tegen hoestende kinderen. Ik kan ze dat niet per se kwalijk nemen, maar in het belang van de leerlingen is het niet.
En verder lijkt het me inderdaad nogal logisch dat je ook je eigen gezondheid een beetje in de gaten wil houden.Omnibus in omnibus.
Omdat jongeren zich over het algemeen weinig aangetrokken voelen tot vakbonden, vanwege het stoffige imago.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 23:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Misschien dan eens gaan onderzoeken waarom er zo weinig nieuw bloed beschikbaar is.
En verder lijkt het me inderdaad nogal logisch dat je ook je eigen gezondheid een beetje in de gaten wil houden.
Ik zie verder niet waarom je nog zo panisch zou gaan lopen doen nadat je bent gevaccineerd. Kinderen hebben gewoon recht op les op locatie en die docenten worden daarvoor betaald. Als ze niet met kinderen in aanraking willen komen moeten ze ander werk zoeken.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: