my all time favourite! voor mij het allerbeste boek wat ik ooit gelezen heb!quote:
Nu nog een boekje over leestekens en het gebruik ervan.quote:Op maandag 8 november 2021 13:38 schreef Bosbeetle het volgende:
Setje niet zulke hele boeiende lekker weglees feitjes boeken van librero één over kwantummechanica één of wiskunde en een boek over paradoxen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Leuke wc lectuur
Er staat zelfs een punt aan het einde van die zin lijkt me voldoende voor vandaagquote:Op maandag 8 november 2021 14:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nu nog een boekje over leestekens en het gebruik ervan.
Ja, dat zal je IQ wel uitgeput hebben.quote:Op maandag 8 november 2021 14:10 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Er staat zelfs een punt aan het einde van die zin lijkt me voldoende voor vandaag
Ik vind interpunctie en grammatica regels veel te lastig. Eigenlijk zou net als bij programmeren er gewoon een error moeten komen en je post niet ingevoerd mogen worden als het niet correct is. Zou het leven een stuk makkelijker maken en het leren van nederlands veel eenvoudiger.quote:Op maandag 8 november 2021 14:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, dat zal je IQ wel uitgeput hebben.
In Javascript mag je een regel afsluiten met puntcomma, is echter niet verplicht. Zo eenduidig zijn programmeertalen dus ook niet.quote:Op maandag 8 november 2021 14:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik vind interpunctie en grammatica regels veel te lastig. Eigenlijk zou net als bij programmeren er gewoon een error moeten komen en je post niet ingevoerd mogen worden als het niet correct is. Zou het leven een stuk makkelijker maken en het leren van nederlands veel eenvoudiger.
Die staat ook op mijn lijstjequote:
Ah jij ook niet. Ik weet het nooit zo zeker. Over dit boek lees ik dat het ook weer "helemaal briljant" is en "een uitstekend vervolg op de Shining". Dus het zal aan ons liggen.quote:Op zondag 28 november 2021 20:22 schreef Soury het volgende:
Ik was een King fan. Jaren lang maar ik trek het niet meer
Ik en mijn vader waren fan. Ik had het boek gekocht of hij was eerder. Verslaafd zeg maar, het boek kon niet te dik zijn.quote:Op zondag 28 november 2021 20:33 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ah jij ook niet. Ik weet het nooit zo zeker. Over dit boek lees ik dat het ook weer "helemaal briljant" is en "een uitstekend vervolg op de Shining". Dus het zal aan ons liggen.Maar je zegt het precies zoals ik het voel: men trekt het niet meer. Het blijft alleen in het midden of dat nou aan jezelf ligt of aan het boek van dienst.
Dat zou ik wel graag duidelijk hebben. Volgens mij was ie vroeger briljant maar slaat het tegenwoordig nergens meer op. Terwijl de boeken nog steeds gezellig dik zijn.
Ik weet nog dat ik er ook moeite mee had. Stom genoeg vond ik de verfilming van een paar jaar geleden verrassend goed, maar ik had niet zulke hoge verwachtingen.quote:Op zondag 28 november 2021 20:12 schreef Bart2002 het volgende:
[ afbeelding ]
Dr. Sleep van De Meester Stephen King.
Volgens mij is dit tijdens een delirium van De Meester geschreven. Met alle respect natuurlijk. Als je na 20 pagina's nog niet de draad kwijt bent dan is dat knap. Misschien is het ook mijn leeftijd (58) waarom de +- 2.000 verbanden die je hebt in het begin niet meer zo goed doordringen tot de oude hersentjes...![]()
Ik heb nog wel aardig doorgezet tot +- pagina 120 maar ik heb het idee dat het nooit meer goedkomt tussen Stephen en ik.
Ik zou wel graag horen van mensen die fluitend door dit boek heen scrollen omdat het allemaal klip en klaar is.
Dit soort boeken zijn tegenwoordig beyond me. En ik weet dus niet zeker of dit aan mij ligt of aan de beroemde schrijver. Opheldering zeer welkom derhalve.
Wat ik wel geleerd heb uit het begin is dat het vunzig, goor, en bijzonder beklemmend is. Niet echt fijn eigenlijk. Men doet zijn best maar je slaapt er niet lekker op. Verwarrend ook. Daar herkennen we natuurlijk wel de Maestro in maar wat mij betreft wat over the top.
Het is uiteraard geenszins een vervolg op de Shining. Maar dat scoort wel lekker uiteraard.
Dit inderdaad. Het laatste boek (voor deze) was over dat buitenaardse wezens een "koepel" over een Amerikaans plaatsje hadden gezet ter lering en vermaak. Titel weet ik even niet. Dat vond ik ook al wat over the top wegens de +- 500 verhaallijnen die door elkaar lopen. Het lijkt wel alsof Steven K. een soort random generator gebruikt om zijn schrijfsels achteraf door elkaar te gooien. Dat boek heb ik trouwens wel uitgelezen maar echt fijn ging dat niet.quote:Op zondag 28 november 2021 20:39 schreef Soury het volgende:
Het boeit me niet meer het gaat te ver in de fantasie.
Een IQ uitputten ja?quote:Op maandag 8 november 2021 14:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ja, dat zal je IQ wel uitgeput hebben.
Under the Dome, die vond ik nog wel goed. Ik had laatst ook moeite met Billy Summers. Uiteindelijk geen slecht boek, maar het slingerde een beetje alle kanten op.quote:Op zondag 28 november 2021 20:45 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Het laatste boek (voor deze) was over dat buitenaardse wezens een "koepel" over een Amerikaans plaatsje hadden gezet ter lering en vermaak. Titel weet ik even niet. Dat vond ik ook al wat over the top wegens de +- 500 verhaallijnen die door elkaar lopen. Het lijkt wel alsof Steven K. een soort random generator gebruikt om zijn schrijfsels achteraf door elkaar te gooien. Dat boek heb ik trouwens wel uitgelezen maar echt fijn ging dat niet.
De geheugenpolitie vond ik echt goed.quote:Op zaterdag 18 december 2021 23:51 schreef Fok-it het volgende:
Boekenbonnen als kerstcadeau worden altijd gewaardeerd![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ] alleen al voor de zieke cover
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |