abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_213539129
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 14:04 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Waar verblijf je dan? Wij hadden een appartement buiten een stadje waar veel treinen naar Turijn gingen dus auto naast het station gezet.
La Morra. Naast Barolo. Vanuit Bra of Alba is het ook nog een uurtje treinen.
pi_213539197
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 18:13 schreef alpeko het volgende:

[..]
La Morra. Naast Barolo. Vanuit Bra of Alba is het ook nog een uurtje treinen.
45 minuten vanaf Bra maar als dat al te heftig is zou ik Turijn met kind skippen inderdaad.
pi_213540528
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 18:19 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
45 minuten vanaf Bra maar als dat al te heftig is zou ik Turijn met kind skippen inderdaad.
Met de auto is Turijn een uur. We kijken wel. We leven met de dag. Vandaag heeft ie 1 slaapje gedaan en dan heb je wel 6/7 uur aaneen. Maar normaal zijn het blokken van max 4 uur met 2 slaapjes.

We zitten al genoeg in de auto ;) We zitten er 10 dagen. Ook zonder kind hebben we bij vorige vakanties het meestal bij max 30-45 minuten rijden gehouden. Alba staat op ons lijstje. Barolo ook uiteraard. Tip van onze host was Bossolasco. En nog ergens een wijnhuis bezoeken.
pi_213541162
quote:
0s.gif Op zondag 12 mei 2024 20:10 schreef alpeko het volgende:
En nog ergens een wijnhuis bezoeken.
Daar zul je letterlijk over struikelen dus dat komt goed ^O^
  donderdag 23 mei 2024 @ 13:51:42 #106
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_213656934
quote:
17s.gif Op dinsdag 30 april 2024 17:48 schreef Blues het volgende:
We gaan op 29 mei een weekje naar de Amalfikust *O*
Vlucht/Transavia en auto/Sunnycars zelf geregeld en 2 hotels met inspiratie en tips via de Jong Intra.
Zininin :D
Aftellen geblazen.
Ik heb, als 'menuhunter' alvast wat leuke restaurants uitgezocht en een reservering gemaakt bij een toprestaurant voor de 65ste verjaardag van Blues.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_215723087
Even een kick. Ik wil in maart naar Sicilie. Is het beter om bijvoorbeeld accommodatie in Palermo en Catania te boeken en dat als uitvalsbasis te nemen of echt een rondreis met dus meerdere accommodaties?
pi_215723201
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 14:12 schreef Pinuts het volgende:
Even een kick. Ik wil in maart naar Sicilie. Is het beter om bijvoorbeeld accommodatie in Palermo en Catania te boeken en dat als uitvalsbasis te nemen of echt een rondreis met dus meerdere accommodaties?
Sicilië is veel te groot om vanuit één plek alles te zien. Je kunt een rondreis overwegen natuurlijk als daar tijd en budget voor is. Of idd vanuit een uitvalsbasis een deel van het eiland bekijken.
  zaterdag 30 november 2024 @ 14:53:16 #109
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215723331
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 14:12 schreef Pinuts het volgende:
Wij hebben destijds een rondreis gemaakt met van te voren vastgelegde accomodaties.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_215723687
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 14:35 schreef alpeko het volgende:

[..]
Sicilië is veel te groot om vanuit één plek alles te zien. Je kunt een rondreis overwegen natuurlijk als daar tijd en budget voor is. Of idd vanuit een uitvalsbasis een deel van het eiland bekijken.
Qua tijd heb ik ongeveer 10 dagen. Budget, tja, altijd lastig. Laten we zeggen rond de 1000 euro. Ik boek zelf altijd alles los (vlucht, auto, accomodatie) dus dat scheelt veel. Heb nu even een opzetje gemaakt met losse accomodaties en kom dan zo rond de 650 (exclusief kosten voor eten/leuke dingen etc daar).
pi_215734410
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2024 15:24 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Qua tijd heb ik ongeveer 10 dagen. Budget, tja, altijd lastig. Laten we zeggen rond de 1000 euro. Ik boek zelf altijd alles los (vlucht, auto, accomodatie) dus dat scheelt veel. Heb nu even een opzetje gemaakt met losse accomodaties en kom dan zo rond de 650 (exclusief kosten voor eten/leuke dingen etc daar).
Haal daar de twee vluchtdagen vanaf. Dan zou ik zelf hooguit twee locaties overwegen. Waar wil je op vliegen?

Vanuit omgeving Catania zit je wel redelijk dichtbij highlights als de Etna, Enna en Ragusa.
Wij zijn eigenlijk alleen aan de westkant geweest. Erice, Trapani, Marsala en Zingaro park.
pi_215734581
Ik kom net terug van een Sicilië. Heerlijk, de hele week nog 21 graden ook. Kende het eiland al wel goed, dit was de vijfde keer. Wij vlogen op Catania. Vervolgens Savoca - Cefalu - Palermo - Enna - Catania. Overal zelf vantevoren accommodaties geboekt. En een Panda.

Vooral de oostkant is heel goed te doen als je Catania als uitvalbasis neemt en een auto huurt die je bij de accomodatie kan parkeren. De stad is makkelijk bereikbaar. Palermo niet. Vanwege de uitgestrekte (lelijke) voorsteden. Palermo is ook echt verpest door het toerisme van de cruiseschepen. Die komen gerust met 7.000 tegelijk aan wal.
  zondag 1 december 2024 @ 15:10:11 #113
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215736013
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 13:39 schreef bloodymary1 het volgende: Palermo niet. Vanwege de uitgestrekte (lelijke) voorsteden. Palermo is ook echt verpest door het toerisme van de cruiseschepen. Die komen gerust met 7.000 tegelijk aan wal.
Ik vond destijds Palermo nog erger dan Mumbai qua verkeer.
6 rijen dik een rotonde nemen en wie het hardste toetert heeft voorrang.
Vreselijke stad.
Poef.....gone! ©golfer
pi_215739270
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2024 13:27 schreef alpeko het volgende:

[..]
Haal daar de twee vluchtdagen vanaf. Dan zou ik zelf hooguit twee locaties overwegen. Waar wil je op vliegen?

Vanuit omgeving Catania zit je wel redelijk dichtbij highlights als de Etna, Enna en Ragusa.
Wij zijn eigenlijk alleen aan de westkant geweest. Erice, Trapani, Marsala en Zingaro park.
Vliegen op Catania ja.
quote:
1s.gif Op zondag 1 december 2024 15:10 schreef golfer het volgende:

[..]
Ik vond destijds Palermo nog erger dan Mumbai qua verkeer.
6 rijen dik een rotonde nemen en wie het hardste toetert heeft voorrang.
Vreselijke stad.
Ja dat hoor ik van meer mensen. Maar dat het dan wel weer een mooie stad is dus dat je hem eigenlijk ook niet over moet slaan.
pi_215810060
Geboekt *O*
pi_215816507
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2024 16:40 schreef Pinuts het volgende:
Geboekt *O*
En, wat ga je doen?
pi_215818518
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 13:23 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
En, wat ga je doen?
10 dagen en dan rondreizen. Ik hou ook wel van drukke/veel zien vakanties dus daar gaan we gewoon voor.
  maandag 9 december 2024 @ 18:41:04 #118
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_215818818
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2024 18:06 schreef Pinuts het volgende:

10 dagen en dan rondreizen. Ik hou ook wel van drukke/veel zien vakanties dus daar gaan we gewoon voor.
Van te voren onderkomens al geregeld of ga je op de bonnefooi?
Poef.....gone! ©golfer
pi_215819068
quote:
1s.gif Op maandag 9 december 2024 18:41 schreef golfer het volgende:

[..]
Van te voren onderkomens al geregeld of ga je op de bonnefooi?
Ik leg meestal vast maar wel met de optie op annuleren tot 24 uur van te voren.
  dinsdag 31 december 2024 @ 10:44:10 #120
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216115100
Gisteren ook al geboekt, vorig jaar waren we vrij laat met boeken en was zoveel moois al niet meer beschikbaar voor de zomervakantie.
Het wordt weer Italië, het Como meer en dan het plaatsje Nesso. Het ziet er zo prachtig uit op foto’s en filmpjes!
Lang geleden naar het Como meer geweest met mijn ouders en 16 jarige ik die niks boeiend of interessant vond was zelfs toen enthousiast over de schoonheid daar. Zin in. *O*
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_216118034
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 december 2024 10:44 schreef MissButterflyy het volgende:
Gisteren ook al geboekt, vorig jaar waren we vrij laat met boeken en was zoveel moois al niet meer beschikbaar voor de zomervakantie.
Het wordt weer Italië, het Como meer en dan het plaatsje Nesso. Het ziet er zo prachtig uit op foto’s en filmpjes!
Lang geleden naar het Como meer geweest met mijn ouders en 16 jarige ik die niks boeiend of interessant vond was zelfs toen enthousiast over de schoonheid daar. Zin in. *O*
Heerlijk! Het Comomeer is ook prachtig. Elk plaatsje er omheen heeft wel zijn eigen mooie dingen. Wat ook leuk is om te doen is een rondvaart met zo'n toeristenboot. Je ziet het meer dan vanaf het water en dat is nog mooier. Langs wat huizen van beroemdheden varen, George Clooney en Versace (zijn vroegere huis natuurlijk). En onderweg kun je er ergens een paar uur uit, bijvoorbeeld voor lunch in Bellagio.
pi_216271462
Wij willen eind april graag naar Sicilië. Een week. Plan is een huis huren ten westen van Palermo en van daaruit met een auto het westen/zuiden bekijken.

Ik twijfel over de huurauto. Normaal boek ik gewoon het goedkoopste en let een beetje op, maar is het verstandig om hier het eigen risico volledig af te kopen? Ik heb geen zin in gezanik. Veel verhuurders rekenen een pittig eigen risico. Tot nu toe nooit problemen gehad maar je leest een hoop verhalen over Sicilië en weet niet wat waar is en wat indianenverhalen. Iemand tips?

@bloodymary1 ik zie dat jij recent bent geweest?
pi_216271632
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 20:00 schreef Spablauw214 het volgende:
Wij willen eind april graag naar Sicilië. Een week. Plan is een huis huren ten westen van Palermo en van daaruit met een auto het westen/zuiden bekijken.

Ik twijfel over de huurauto. Normaal boek ik gewoon het goedkoopste en let een beetje op, maar is het verstandig om hier het eigen risico volledig af te kopen? Ik heb geen zin in gezanik. Veel verhuurders rekenen een pittig eigen risico. Tot nu toe nooit problemen gehad maar je leest een hoop verhalen over Sicilië en weet niet wat waar is en wat indianenverhalen. Iemand tips?

@:Bloodymary1 ik zie dat jij recent bent geweest?
Ik kan je sunny cars van harte aanbevelen. Hele goede ervaringen gehad. Ook met schade etc.
https://www.sunnycars.nl/(...)1814774&gad_source=1
pi_216271735
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 20:13 schreef Blues het volgende:

[..]
Ik kan je sunny cars van harte aanbevelen. Hele goede ervaringen gehad. Ook met schade etc.
https://www.sunnycars.nl/(...)1814774&gad_source=1
Had ik ook gezien inderdaad, maar ze zijn ¤200 duurder dan de rest en ze rekenen ook nog ¤125 per kinderzitje (heb er 2 nodig) dus dat gaat een beetje in de papieren lopen :P
  zondag 12 januari 2025 @ 22:45:44 #125
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_216273929
Heb 2 keer een auto bij Sicily by Car gehuurd maar dat was alweer in 2005 en 2009. 2005 was in Cefalu op Sicilië zelf. Daar veel lage lakschade door steenopslag na noodweer in de omgeving van de Etna. Had geen eigen risico en hoefde ook geen cent extra te betalen. Prima geregeld toen dus. 2e keer was op vliegveld Pisa, had binnen 10 minuten mijn auto met een mooie gratis upgrade. Was er toen dik tevreden over maar zitten alweer 15-20 jaar verder.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_216273970
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 20:18 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Had ik ook gezien inderdaad, maar ze zijn ¤200 duurder dan de rest en ze rekenen ook nog ¤125 per kinderzitje (heb er 2 nodig) dus dat gaat een beetje in de papieren lopen :P
En vergelijk je dan gelijk al de prijzen met de goedkoopste inclusief eigen risico afgekocht? Sunny is nooit de goedkoopste maar je betaalt daar ook een deel voor het gemak en geen gedoe bij de balie.
pi_216274470
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 20:00 schreef Spablauw214 het volgende:

@:Bloodymary1 ik zie dat jij recent bent geweest?
Denk niet dat wij representatief zijn voor wat jij wil. We waren met zijn tweeën en hadden een Panda gehuurd voor een week en daar 1.500km mee gereden. Reed prima, kostte ¤ 45 plus ¤ 40 voor afkoop eigen risico. Voor een hele week dus. Maar dat was eind november, in de minst toeristische week van het jaar.
De auto hadden we gewoon gehuurd via Ryanair, bij Record Go Mobility. Ging vlot bij de balie en bij retour was het nog gesloten, konden we gewoon de sleutels in de brievenbus droppen. Was prima allemaal.
We hadden ook geen schade gehad, al was ik daar wel even bang voor na een stuk van 7 km over een onverharde weg met de nodige kuilen, rotsblokken etc. _O- . Een boer waar we langs reden en die met zijn olijfbomen bezig was viel bijna van zijn ladder van het lachen...

[ Bericht 18% gewijzigd door bloodymary1 op 13-01-2025 00:09:13 ]
pi_216277668
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 00:00 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Denk niet dat wij representatief zijn voor wat jij wil. We waren met zijn tweeën en hadden een Panda gehuurd voor een week en daar 1.500km mee gereden. Reed prima, kostte ¤ 45 plus ¤ 40 voor afkoop eigen risico. Voor een hele week dus. Maar dat was eind november, in de minst toeristische week van het jaar.
De auto hadden we gewoon gehuurd via Ryanair, bij Record Go Mobility. Ging vlot bij de balie en bij retour was het nog gesloten, konden we gewoon de sleutels in de brievenbus droppen. Was prima allemaal.
We hadden ook geen schade gehad, al was ik daar wel even bang voor na een stuk van 7 km over een onverharde weg met de nodige kuilen, rotsblokken etc. _O- . Een boer waar we langs reden en die met zijn olijfbomen bezig was viel bijna van zijn ladder van het lachen...
Thanks. Normaal zouden we ook gewoon gaan rondtrekken maar met 2 kleine kinderen wordt dat een lastig verhaal. Overigens beginnen we op het vasteland en reizen we met de trein naar Palermo en daar willen we dan de auto ophalen bij het vliegveld.

Heb nu een deal bij Dollar, voor een kleine SUV die ¤320 kost voor 8 dagen inclusief kinderstoelen, met een eigen risico van ¤1600. Creditcard dekt ¤1500. Ik denk dat we het erop gokken.
  Moderator woensdag 15 januari 2025 @ 09:40:55 #129
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_216305246
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 10:23 schreef Spablauw214 het volgende:
Thanks. Normaal zouden we ook gewoon gaan rondtrekken maar met 2 kleine kinderen wordt dat een lastig verhaal. Overigens beginnen we op het vasteland en reizen we met de trein naar Palermo en daar willen we dan de auto ophalen bij het vliegveld.

Heb nu een deal bij Dollar, voor een kleine SUV die ¤320 kost voor 8 dagen inclusief kinderstoelen, met een eigen risico van ¤1600. Creditcard dekt ¤1500. Ik denk dat we het erop gokken.
De laatste keer op Sardinië had ik via holidaycars.com een kleine SUV geboekt bij Sicily By Car (die kennelijk ook Sardinia By Car doen) en via die site voor heel weinig alle risico's afgekocht. Was goed bevallen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator woensdag 15 januari 2025 @ 09:45:53 #130
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_216305305
Dit jaar ga ik wederom met de mannen een weekend naar Italië. Ditmaal Napels. Wederom geldt: We gaan drie nachten en ons voornaamste doel is op terrasjes in de zon genieten van het uitzicht, het eten en de drank. Dat willen we wel eens afwisselen met een kort bezoek aan een museum, of een korte wandeling langs mooie plekjes, of het binnenlopen van een mooie oude kerk. Daarvoor hoeven we niet een dagtrip te maken natuurlijk.

Tips zijn welkom!

Wellicht plannen we voor het eerst bij onze reisjes een dagexcursie. Mits Pompeï de moeite waard is natuurlijk.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 15 januari 2025 @ 09:50:58 #131
438527 MissButterflyy
pi_216305358
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2025 09:45 schreef UIO_AMS het volgende:
Dit jaar ga ik wederom met de mannen een weekend naar Italië. Ditmaal Napels. Wederom geldt: We gaan drie nachten en ons voornaamste doel is op terrasjes in de zon genieten van het uitzicht, het eten en de drank. Dat willen we wel eens afwisselen met een kort bezoek aan een museum, of een korte wandeling langs mooie plekjes, of het binnenlopen van een mooie oude kerk. Daarvoor hoeven we niet een dagtrip te maken natuurlijk.

Tips zijn welkom!

Wellicht plannen we voor het eerst bij onze reisjes een dagexcursie. Mits Pompeï de moeite waard is natuurlijk.
Niet naar pompei gaan maar naar hercaluneum, is veel beter bewaard gebleven, kleiner en minder druk bezocht. Sorry voor de spelfouten, maar denk dat je begrijpt wat ik bedoel.
Verder: op stap in de Spaanse wijk, in elke straat is in het weekend een ander feestje, super leuk!
En zou een dagje een eiland pakken met de veerboot, zou bijvoorbeeld Ishia doen, en niet Capri, veel te druk en te duur.

Veel plezier, Naples is een hele bijzondere stad. Niet perse mooi, maar het heeft wel wat.
Eerste dag een fietstour met Baja bikes doen is ook een aanrader, dan krijg je een indruk van de stad en waar je moet zijn. :)
  woensdag 15 januari 2025 @ 09:53:31 #132
438527 MissButterflyy
pi_216305384
Weet niet wanneer je gaat, zou alleen een excusrsie naar een eiland doen als het weer goed is btw.
  Moderator woensdag 15 januari 2025 @ 10:16:42 #133
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_216305635
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 09:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Weet niet wanneer je gaat, zou alleen een excursie naar een eiland doen als het weer goed is btw.
Eind mei. Ik zal het voorleggen aan de mannen en bedankt voor de tip over Hercaluneum.

We gaan maar drie nachten en zitten net buiten de Centro Storico in de Rione Sanita buurt.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_216305770
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 09:50 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Niet naar pompei gaan maar naar hercaluneum, is veel beter bewaard gebleven, kleiner en minder druk bezocht.
Dit idd!
  woensdag 15 januari 2025 @ 10:29:55 #135
438527 MissButterflyy
pi_216305817
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:16 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Eind mei. Ik zal het voorleggen aan de mannen en bedankt voor de tip over Hercaluneum.

We gaan maar drie nachten en zitten net buiten de Centro Storico in de Rione Sanita buurt.
Dat is dan niet veel tijd. Ik vond het wel fijn de drukke stad een dagje te ontvluchten naar een eiland met de veerboot. :)
En het weer is dan vast goed.
  woensdag 15 januari 2025 @ 12:41:18 #136
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216307095
Wij waren vorig jaar aan de Amalfikust en i.p.v. naar Pompeii zijn we naar Torre Annuniziata gegaan.
Midden in het plaatsje staat een, enigszins vergeten dus met weinig toeristen, de restanten van een mooie villa uit de Romeinse tijd, die ook door de uitbarsting van de Vesuvius in 79 n.C. werd bedolven, net als Pompeii.

Het bleek een prachtige buitenplaats met schitterend beschilderde kamers, binnenplaatsen, baden, een enorm zwembad en tuinen!
De villa behoorde ooit aan Poppaea, de tweede vrouw van keizer Nero.
Het mooie is dat je om Pompeii te bezoeken veel entreegeld betaalt en met drommen toeristen voortschuivelt en de restanten van deze villa gewoon vrij toegankelijk zijn en er liepen maar 3 mensen.
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 17 januari 2025 @ 15:16:44 #137
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216331457
En in het kader van Pompeii, vandaag dit nieuwsbericht:
https://nos.nl/artikel/25(...)tdekken-luxe-badhuis
Poef.....gone! ©golfer
pi_216332575
Wauw, dat lijkt me wel machtig als archeoloog om zoiets te vinden!
  vrijdag 17 januari 2025 @ 20:20:21 #139
438527 MissButterflyy
pi_216334836
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 17:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Wauw, dat lijkt me wel machtig als archeoloog om zoiets te vinden!
Echt he! :o
  zaterdag 18 januari 2025 @ 12:28:54 #140
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_216340542
Vorig jaar 2 keer naar Italie geweest. *O*

In het voorjaar met de camper en in september met de auto een roadtrip in en rond Toscane.

De laatste reis volledig op de bonnefooi afgelegd wat prima werkte.
's middags via de welbekende booking site een slaapplek uitgezocht en overal beland. Van niet meer dan een sobere kamer tot een ruime kamer met alles er op en er aan in een agriturismo tot een sjieke hotelkamer met balkon aan het lago maggiore.

Genoten weer.
Dus in april/mei nog maar een keer en dan richting Marche.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_216340777
Roadtrip Italie staat hier ook op de planning voor het voorjaar/zomer. Week of 2. Waar in Italie is nog te kiezen. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_216343782
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2025 09:45 schreef UIO_AMS het volgende:

Tips zijn welkom!

Castel Sant'Elmo biedt een prachtig uitzicht over de stad.

Zelf vond ik Pompeï absoluut de moeite waard. Als je van te voren even online tickets koopt dan kun je zo doorlopen. Door de grootte vond ik de vele toeristen ook niet echt storend. Bij het hierboven genoemde Herculaneum ben ik niet geweest, dus die vergelijking kan ik niet maken.

De wijk rond het centraal station is wel de 'rauwe' wijk van Napels.

Tip voor de metro: er zijn 2 aanbieders die de verschillende metrolijnen beheren. Je kunt dus (naar mijn weten) niet 1 metro-kaartje kopen waarmee je op alle lijnen kunt stappen.

Amalfi kust is ook een mooie optie voor een dagtrip.
  zaterdag 18 januari 2025 @ 19:48:54 #143
438527 MissButterflyy
pi_216345638
De Amalfi kust wordt overspoeld door toeristen, ook in het weekend buiten het hoogseizoen. Ik zou er niet aan beginnen als je maar zo’n korte tijd hebt.
We waren in juni doordeweeks in Naples en alle veerboten naar de amalfikust waren al gereserveerd. Er komen vreselijk veel lawaaierige Amerikaanse toeristen op af.
pi_216914595
Vanaf morgen 10 daagjes sicilie *O*. Route is Catania, Siracusa, Noto, Agrigento, Trapani, Palermo, Cefalu en Taormina. Als iemand nog leuke of verassende tips heeft zijn die altijd welkom :)
  dinsdag 4 maart 2025 @ 00:51:21 #145
438527 MissButterflyy
pi_216915584
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 22:41 schreef Pinuts het volgende:
Vanaf morgen 10 daagjes sicilie *O*. Route is Catania, Siracusa, Noto, Agrigento, Trapani, Palermo, Cefalu en Taormina. Als iemand nog leuke of verassende tips heeft zijn die altijd welkom :)
Verassende tips? Ga naar een vulkaan. :')

Sorry, kon het niet laten. Veel plezier! :+
pi_216916732
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 00:51 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Verassende tips? Ga naar een vulkaan. :')

Sorry, kon het niet laten. Veel plezier! :+
Welke vulkaan? :P
Haha nee denk niet dat ik hem ga beklimmen (nog wel erg vroeg in het seizoen qua weer) maar wel bekijken natuurlijk.
pi_216918746
Ik heb 2 stukjes Etna hier in een zakje liggen :@
pi_216918831
quote:
Als je nog wat inspiratie wilt (je bent er nu al :D ) je kan in ons blog van destijds HIER ook nog ff neuzen :)
(we waren nog niet zo bedreven in foto's goed uploaden toen)
  maandag 31 maart 2025 @ 09:41:07 #149
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_217239537
quote:
Ben benieuwd hoe het weer is in deze periode.

Wij willen eind april 3 weken met de camper weg en denken aan Italië. Liefst zou ik ook Dolomieten meepakken maar ben bang dat dat nog wel echt te frist gaat zijn.
pi_217239789
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 09:41 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ben benieuwd hoe het weer is in deze periode.

Wij willen eind april 3 weken met de camper weg en denken aan Italië. Liefst zou ik ook Dolomieten meepakken maar ben bang dat dat nog wel echt te frist gaat zijn.
Weet was in sicilie prima. Zo rond de 20 graden, maar is natuurlijk wel een stuk zuidelijker dan de dolomieten. Half april ga ik nog een paar daagjes naar toscane dus dat is wellicht wat accurater.
pi_217279286
Er zijn hier vast al mensen naar Cinque Terre geweest. Ik ga aankomend weekend. Wil vooral (veel) wandelen. Nog tips voor noord naar zuid of andersom? Alle wandelpaden lijken open dus dat is top. Algemene tips? Hoop dat het nu nog niet te druk is aangezien het nog vrij vroeg in het seizoen is. Hoe pittig zijn de wandelingen?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 april 2025 @ 23:15:20 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_217281071
Hoe pittig het is hangt er vanaf hoe geoefend je bent. Ikzelf ben er eigenlijk totaal onvoorbereid en niet helemaal met de juiste schoenen aan begonnen en heb in Monterosso een wandelpas gehaald. Ik ben via de kustroute naar Vernazza gelopen. Mooie route met af en toe best wel stevige trappen. Heb bij de bakkerij een broodje gehaald en heb bij de kust op een bankje gezeten.

Daarna ben ik verder gelopen naar Corniglia. Die etappe vond ik best wel zwaar, mede omdat het al wat later op de dag was en ik niet echt voorbereid was. Halverwege is een restaurantje waar je wat kunt halen, maar ik zie dat het nu gesloten is. Corniglia is stiekem wel een pareltje, wel een stukje rustiger dan de andere plekken.

De wandelingen tussen Corniglia en Manarola en tussen Manarola en Riomaggiore heb ik niet gedaan, want geen tijd meer voor. De kustroute tussen die laatste twee plaatsen schijnt een makkie te zijn en maar heel kort te duren.

Tip is wel dat je op tijd begint zodat je wat meer tijd in de dorpjes door kunt brengen. De wandelingen langs de kust vergen wel enkele uren per route en het is aan te raden niet meer dan 2 etappes per dag te doen. Je kunt ook de langere routes door de bergen kiezen, maar daar heb ik geen ervaring mee. Wel zijn die routes gratis.

Voor wat tips:
https://www.reisjunk.nl/italie/cinque-terre/
https://www.cinqueterre.eu.com/nl/paden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_217281611
quote:
14s.gif Op donderdag 3 april 2025 23:15 schreef Peterselieman het volgende:
Hoe pittig het is hangt er vanaf hoe geoefend je bent. Ikzelf ben er eigenlijk totaal onvoorbereid en niet helemaal met de juiste schoenen aan begonnen en heb in Monterosso een wandelpas gehaald. Ik ben via de kustroute naar Vernazza gelopen. Mooie route met af en toe best wel stevige trappen. Heb bij de bakkerij een broodje gehaald en heb bij de kust op een bankje gezeten.

Daarna ben ik verder gelopen naar Corniglia. Die etappe vond ik best wel zwaar, mede omdat het al wat later op de dag was en ik niet echt voorbereid was. Halverwege is een restaurantje waar je wat kunt halen, maar ik zie dat het nu gesloten is. Corniglia is stiekem wel een pareltje, wel een stukje rustiger dan de andere plekken.

De wandelingen tussen Corniglia en Manarola en tussen Manarola en Riomaggiore heb ik niet gedaan, want geen tijd meer voor. De kustroute tussen die laatste twee plaatsen schijnt een makkie te zijn en maar heel kort te duren.

Tip is wel dat je op tijd begint zodat je wat meer tijd in de dorpjes door kunt brengen. De wandelingen langs de kust vergen wel enkele uren per route en het is aan te raden niet meer dan 2 etappes per dag te doen. Je kunt ook de langere routes door de bergen kiezen, maar daar heb ik geen ervaring mee. Wel zijn die routes gratis.

Voor wat tips:
https://www.reisjunk.nl/italie/cinque-terre/
https://www.cinqueterre.eu.com/nl/paden
Ik zou mezelf wel als bovengemiddeld fit omschrijven en hike graag op vakantie. En dan heb ik het niet over hele bergtochten maar wel gewoon daghikes. Dat restaurantje zie ik op veel plekken aangeraden worden inderdaad. Volgens google maps gesloten maar wel weer 3 weken geleden een google maps review gekregen, dus misschien heb ik geluk.
Ik was eigenlijk wel van plan om de kustroutes inderdaad te doen en lekker vroeg te starten (uur of 8) en dan gewoon te gaan lopen en wel te zien hoe lang ik het leuk vind. Ik ga aankomende week dus hopelijk valt het nog mee met de drukte.
  vrijdag 4 april 2025 @ 13:57:53 #154
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_217284786
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 10:26 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Weet was in sicilie prima. Zo rond de 20 graden, maar is natuurlijk wel een stuk zuidelijker dan de dolomieten. Half april ga ik nog een paar daagjes naar toscane dus dat is wellicht wat accurater.
Dat klinkt top. Wij willen eerst meer richting het zuiden gaan sowieso. *O*
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 4 april 2025 @ 20:44:44 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_217288504
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2025 06:33 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ik zou mezelf wel als bovengemiddeld fit omschrijven en hike graag op vakantie. En dan heb ik het niet over hele bergtochten maar wel gewoon daghikes. Dat restaurantje zie ik op veel plekken aangeraden worden inderdaad. Volgens google maps gesloten maar wel weer 3 weken geleden een google maps review gekregen, dus misschien heb ik geluk.
Ik was eigenlijk wel van plan om de kustroutes inderdaad te doen en lekker vroeg te starten (uur of 8) en dan gewoon te gaan lopen en wel te zien hoe lang ik het leuk vind. Ik ga aankomende week dus hopelijk valt het nog mee met de drukte.
Veel plezier zou ik zeggen. Zonder de dagpas moet je halen om aan de routes te mogen beginnen. Je komt onderweg enkele controlepunten tegen.

Dat restaurantje is een leuke onderbreking van de route
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_217358265
Vanaf Weeze kun je heel goedkoop naar steden als Pescara, Ancona en Crotone vliegen. Is iemand hier daar weleens geweest? Wat is dan de leukste stad denken jullie?
pi_217359806
quote:
0s.gif Op zondag 13 april 2025 16:28 schreef tompsv18 het volgende:
Vanaf Weeze kun je heel goedkoop naar steden als Pescara, Ancona en Crotone vliegen. Is iemand hier daar weleens geweest? Wat is dan de leukste stad denken jullie?
Is vooral voor strandplezier toch?
  woensdag 23 april 2025 @ 09:58:24 #158
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_217444496
Ik heb een kleine vraag rondom autohuur. Ik wil voor komende zomer een auto huren op Sicilië en nu staat er in de voorwaarden bij de meeste veerhuurders dit: 1. Credit-/debitcard bevat zowel de voor- als achternaam van de hoofdbestuurder. Mijn creditcard (en volgens mij geldt dit voor de meeste nederlandse creditcards) heeft echter alleen voorletters en een achternaam. Kan dit probelmen geven? Het gaat specifiek om een boeking via een tussenpersoon (edreams/holidayauto's) bij Maggiore, maar dzie het ook bij andere verhuurders

[ Bericht 14% gewijzigd door GlennQuagmire op 23-04-2025 10:04:17 ]
pi_217444515
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2025 09:58 schreef GlennQuagmire het volgende:
Ik heb een kleine vraag rondom autohuur. Ik wil voor komende zomer een auto huren op Sicilië en nu staat er in de voorwaarden bij de meeste veerhuurders dit: 1. Credit-/debitcard bevat zowel de voor- als achternaam van de hoofdbestuurder. Mijn creditcard (en volgens mij geldt dit voor de meeste nederlandse creditcards) heeft echter alleen voorletters en een achternaam. Kan dit probelmen geven?
Mijne staat ook voorletter en achternaam op maar nooit problemen (in maart nog een auto gehuurd op sicilie) mee gehad.
  woensdag 23 april 2025 @ 11:14:02 #160
429333 GlennQuagmire
giggity giggity
pi_217444989
Ok, dankjewel. Vond het al gek aangezien als er streng gehandhaafd zou worden er geen enkele Nederlander een auto zou kunnen huren
pi_217789300
Over anderhalve week gaan we een weekje naar Toscane voor de eerste keer. We verblijven in het kleine plaatsje Montecarlo, in de buurt van Lucca. We willen sowieso naar Lucca, Florence en Pisa. Hebben een huurauto. Siena twijfelen we over, is anderhalf uur heen en dan later op de dag weer terug. Als iemand nog tips heeft verder, graag!
  donderdag 29 mei 2025 @ 17:57:28 #162
438527 MissButterflyy
pi_217789331
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 17:55 schreef tompsv18 het volgende:
Over anderhalve week gaan we een weekje naar Toscane voor de eerste keer. We verblijven in het kleine plaatsje Montecarlo, in de buurt van Lucca. We willen sowieso naar Lucca, Florence en Pisa. Hebben een huurauto. Siena twijfelen we over, is anderhalf uur heen en dan later op de dag weer terug. Als iemand nog tips heeft verder, graag!
Zou de toren van Pisa skippen en Siena juist wel doen. Dat is echt een prachtige stad, 1,5 rijden echt wel waard.
  donderdag 29 mei 2025 @ 18:03:26 #163
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217789404
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2025 17:57 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Zou de toren van Pisa skippen en Siena juist wel doen. Dat is echt een prachtige stad, 1,5 rijden echt wel waard.
Toren van Pisa is echt wel iets wat je moet zien eigenlijk. Maar voor de rest is Pisa niks. En inderdaad, als je daar in de buurt bent is Siena echt een must. Misschien te combineren met San Gimignano.
Het einde van de dag is nabij als kleine mensen lange schaduwen werpen.
  donderdag 29 mei 2025 @ 18:15:04 #164
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217789522
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 17:55 schreef tompsv18 het volgende:
Oh, en ik weet niet of je iets met Leonardo da Vinci hebt, maar je zit dan ook redelijk dicht bij zijn geboorteplaats.
pi_217789571
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2025 18:15 schreef Bargehassus het volgende:

[..]
Oh, en ik weet niet of je iets met Leonardo da Vinci hebt, maar je zit dan ook redelijk dicht bij zijn geboorteplaats.
Dat zag ik idd! Lijkt een heel klein plaatsje. Dat museum met geboortehuis is wellicht nog wel leuk om heen te gaan, ja.
  zondag 8 juni 2025 @ 15:50:35 #166
202014 JJH
Knetter. O+
pi_217886384
Ligurië deze zomer!

Op de heenreis doen we 4 nachten Zwitserland.

We zitten bij Sassello in de buurt. Natuurlijk een dagje langs de Italiaanse Rivièra toeren. Piemonte is ook om de hoek, Genua ook een bezoek waard? In ieder geval veel zin in. :)
  zondag 8 juni 2025 @ 17:47:29 #167
311622 Bargehassus
Hoogst merkwaardig
pi_217887284
Vanaf komende zondag, 15 juni, weer een klein weekje Mille Miglia!

Ik hou van Bella Italia! O+
  zondag 8 juni 2025 @ 19:01:04 #168
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_217887714
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2025 17:47 schreef Bargehassus het volgende:
Vanaf komende zondag, 15 juni, weer een klein weekje Mille Miglia!

Ik hou van Bella Italia! O+
Dat is redelijk cool.
Leuk weekje. ^O^
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')