Waar verblijf je dan? Wij hadden een appartement buiten een stadje waar veel treinen naar Turijn gingen dus auto naast het station gezet.quote:Op zondag 12 mei 2024 11:10 schreef alpeko het volgende:
[..]
Volgens Google doe je er uren over met OV om in Turijn te komen. We gaan met de auto dus zijn daar niet afhankelijk van. Maar wel van de kleine die 2 slaapjes doet en in de auto slecht slaapt. Willen hem buiten de reisdagen niet al te veel uitdagen maar mss verrast ie ons.
La Morra. Naast Barolo. Vanuit Bra of Alba is het ook nog een uurtje treinen.quote:Op zondag 12 mei 2024 14:04 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
Waar verblijf je dan? Wij hadden een appartement buiten een stadje waar veel treinen naar Turijn gingen dus auto naast het station gezet.
45 minuten vanaf Bra maar als dat al te heftig is zou ik Turijn met kind skippen inderdaad.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:13 schreef alpeko het volgende:
[..]
La Morra. Naast Barolo. Vanuit Bra of Alba is het ook nog een uurtje treinen.
Met de auto is Turijn een uur. We kijken wel. We leven met de dag. Vandaag heeft ie 1 slaapje gedaan en dan heb je wel 6/7 uur aaneen. Maar normaal zijn het blokken van max 4 uur met 2 slaapjes.quote:Op zondag 12 mei 2024 18:19 schreef Jeroboam het volgende:
[..]
45 minuten vanaf Bra maar als dat al te heftig is zou ik Turijn met kind skippen inderdaad.
Aftellen geblazen.quote:Op dinsdag 30 april 2024 17:48 schreef Blues het volgende:
We gaan op 29 mei een weekje naar de Amalfikust
Vlucht/Transavia en auto/Sunnycars zelf geregeld en 2 hotels met inspiratie en tips via de Jong Intra.
Zininin![]()
Sicilië is veel te groot om vanuit één plek alles te zien. Je kunt een rondreis overwegen natuurlijk als daar tijd en budget voor is. Of idd vanuit een uitvalsbasis een deel van het eiland bekijken.quote:Op zaterdag 30 november 2024 14:12 schreef Pinuts het volgende:
Even een kick. Ik wil in maart naar Sicilie. Is het beter om bijvoorbeeld accommodatie in Palermo en Catania te boeken en dat als uitvalsbasis te nemen of echt een rondreis met dus meerdere accommodaties?
Wij hebben destijds een rondreis gemaakt met van te voren vastgelegde accomodaties.quote:Op zaterdag 30 november 2024 14:12 schreef Pinuts het volgende:
Even een kick. Ik wil in maart naar Sicilie. Is het beter om bijvoorbeeld accommodatie in Palermo en Catania te boeken en dat als uitvalsbasis te nemen of echt een rondreis met dus meerdere accommodaties?
Qua tijd heb ik ongeveer 10 dagen. Budget, tja, altijd lastig. Laten we zeggen rond de 1000 euro. Ik boek zelf altijd alles los (vlucht, auto, accomodatie) dus dat scheelt veel. Heb nu even een opzetje gemaakt met losse accomodaties en kom dan zo rond de 650 (exclusief kosten voor eten/leuke dingen etc daar).quote:Op zaterdag 30 november 2024 14:35 schreef alpeko het volgende:
[..]
Sicilië is veel te groot om vanuit één plek alles te zien. Je kunt een rondreis overwegen natuurlijk als daar tijd en budget voor is. Of idd vanuit een uitvalsbasis een deel van het eiland bekijken.
Haal daar de twee vluchtdagen vanaf. Dan zou ik zelf hooguit twee locaties overwegen. Waar wil je op vliegen?quote:Op zaterdag 30 november 2024 15:24 schreef Pinuts het volgende:
[..]
Qua tijd heb ik ongeveer 10 dagen. Budget, tja, altijd lastig. Laten we zeggen rond de 1000 euro. Ik boek zelf altijd alles los (vlucht, auto, accomodatie) dus dat scheelt veel. Heb nu even een opzetje gemaakt met losse accomodaties en kom dan zo rond de 650 (exclusief kosten voor eten/leuke dingen etc daar).
Ik vond destijds Palermo nog erger dan Mumbai qua verkeer.quote:Op zondag 1 december 2024 13:39 schreef bloodymary1 het volgende: Palermo niet. Vanwege de uitgestrekte (lelijke) voorsteden. Palermo is ook echt verpest door het toerisme van de cruiseschepen. Die komen gerust met 7.000 tegelijk aan wal.
Vliegen op Catania ja.quote:Op zondag 1 december 2024 13:27 schreef alpeko het volgende:
[..]
Haal daar de twee vluchtdagen vanaf. Dan zou ik zelf hooguit twee locaties overwegen. Waar wil je op vliegen?
Vanuit omgeving Catania zit je wel redelijk dichtbij highlights als de Etna, Enna en Ragusa.
Wij zijn eigenlijk alleen aan de westkant geweest. Erice, Trapani, Marsala en Zingaro park.
Ja dat hoor ik van meer mensen. Maar dat het dan wel weer een mooie stad is dus dat je hem eigenlijk ook niet over moet slaan.quote:Op zondag 1 december 2024 15:10 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik vond destijds Palermo nog erger dan Mumbai qua verkeer.
6 rijen dik een rotonde nemen en wie het hardste toetert heeft voorrang.
Vreselijke stad.
10 dagen en dan rondreizen. Ik hou ook wel van drukke/veel zien vakanties dus daar gaan we gewoon voor.quote:
Van te voren onderkomens al geregeld of ga je op de bonnefooi?quote:Op maandag 9 december 2024 18:06 schreef Pinuts het volgende:
10 dagen en dan rondreizen. Ik hou ook wel van drukke/veel zien vakanties dus daar gaan we gewoon voor.
Ik leg meestal vast maar wel met de optie op annuleren tot 24 uur van te voren.quote:Op maandag 9 december 2024 18:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Van te voren onderkomens al geregeld of ga je op de bonnefooi?
Heerlijk! Het Comomeer is ook prachtig. Elk plaatsje er omheen heeft wel zijn eigen mooie dingen. Wat ook leuk is om te doen is een rondvaart met zo'n toeristenboot. Je ziet het meer dan vanaf het water en dat is nog mooier. Langs wat huizen van beroemdheden varen, George Clooney en Versace (zijn vroegere huis natuurlijk). En onderweg kun je er ergens een paar uur uit, bijvoorbeeld voor lunch in Bellagio.quote:Op dinsdag 31 december 2024 10:44 schreef MissButterflyy het volgende:
Gisteren ook al geboekt, vorig jaar waren we vrij laat met boeken en was zoveel moois al niet meer beschikbaar voor de zomervakantie.
Het wordt weer Italië, het Como meer en dan het plaatsje Nesso. Het ziet er zo prachtig uit op foto’s en filmpjes!
Lang geleden naar het Como meer geweest met mijn ouders en 16 jarige ik die niks boeiend of interessant vond was zelfs toen enthousiast over de schoonheid daar. Zin in.
Ik kan je sunny cars van harte aanbevelen. Hele goede ervaringen gehad. Ook met schade etc.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:00 schreef Spablauw214 het volgende:
Wij willen eind april graag naar Sicilië. Een week. Plan is een huis huren ten westen van Palermo en van daaruit met een auto het westen/zuiden bekijken.
Ik twijfel over de huurauto. Normaal boek ik gewoon het goedkoopste en let een beetje op, maar is het verstandig om hier het eigen risico volledig af te kopen? Ik heb geen zin in gezanik. Veel verhuurders rekenen een pittig eigen risico. Tot nu toe nooit problemen gehad maar je leest een hoop verhalen over Sicilië en weet niet wat waar is en wat indianenverhalen. Iemand tips?
@:Bloodymary1 ik zie dat jij recent bent geweest?
Had ik ook gezien inderdaad, maar ze zijn ¤200 duurder dan de rest en ze rekenen ook nog ¤125 per kinderzitje (heb er 2 nodig) dus dat gaat een beetje in de papieren lopenquote:Op zondag 12 januari 2025 20:13 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik kan je sunny cars van harte aanbevelen. Hele goede ervaringen gehad. Ook met schade etc.
https://www.sunnycars.nl/(...)1814774&gad_source=1
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |