En vergelijk je dan gelijk al de prijzen met de goedkoopste inclusief eigen risico afgekocht? Sunny is nooit de goedkoopste maar je betaalt daar ook een deel voor het gemak en geen gedoe bij de balie.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:18 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Had ik ook gezien inderdaad, maar ze zijn ¤200 duurder dan de rest en ze rekenen ook nog ¤125 per kinderzitje (heb er 2 nodig) dus dat gaat een beetje in de papieren lopen
Denk niet dat wij representatief zijn voor wat jij wil. We waren met zijn tweeën en hadden een Panda gehuurd voor een week en daar 1.500km mee gereden. Reed prima, kostte ¤ 45 plus ¤ 40 voor afkoop eigen risico. Voor een hele week dus. Maar dat was eind november, in de minst toeristische week van het jaar.quote:Op zondag 12 januari 2025 20:00 schreef Spablauw214 het volgende:
Wij willen eind april graag naar Sicilië. Een week. Plan is een huis huren ten westen van Palermo en van daaruit met een auto het westen/zuiden bekijken.
Ik twijfel over de huurauto. Normaal boek ik gewoon het goedkoopste en let een beetje op, maar is het verstandig om hier het eigen risico volledig af te kopen? Ik heb geen zin in gezanik. Veel verhuurders rekenen een pittig eigen risico. Tot nu toe nooit problemen gehad maar je leest een hoop verhalen over Sicilië en weet niet wat waar is en wat indianenverhalen. Iemand tips?
@:Bloodymary1 ik zie dat jij recent bent geweest?
Thanks. Normaal zouden we ook gewoon gaan rondtrekken maar met 2 kleine kinderen wordt dat een lastig verhaal. Overigens beginnen we op het vasteland en reizen we met de trein naar Palermo en daar willen we dan de auto ophalen bij het vliegveld.quote:Op maandag 13 januari 2025 00:00 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Denk niet dat wij representatief zijn voor wat jij wil. We waren met zijn tweeën en hadden een Panda gehuurd voor een week en daar 1.500km mee gereden. Reed prima, kostte ¤ 45 plus ¤ 40 voor afkoop eigen risico. Voor een hele week dus. Maar dat was eind november, in de minst toeristische week van het jaar.
De auto hadden we gewoon gehuurd via Ryanair, bij Record Go Mobility. Ging vlot bij de balie en bij retour was het nog gesloten, konden we gewoon de sleutels in de brievenbus droppen. Was prima allemaal.
We hadden ook geen schade gehad, al was ik daar wel even bang voor na een stuk van 7 km over een onverharde weg met de nodige kuilen, rotsblokken etc.. Een boer waar we langs reden en die met zijn olijfbomen bezig was viel bijna van zijn ladder van het lachen...
De laatste keer op Sardinië had ik via holidaycars.com een kleine SUV geboekt bij Sicily By Car (die kennelijk ook Sardinia By Car doen) en via die site voor heel weinig alle risico's afgekocht. Was goed bevallen.quote:Op maandag 13 januari 2025 10:23 schreef Spablauw214 het volgende:
Thanks. Normaal zouden we ook gewoon gaan rondtrekken maar met 2 kleine kinderen wordt dat een lastig verhaal. Overigens beginnen we op het vasteland en reizen we met de trein naar Palermo en daar willen we dan de auto ophalen bij het vliegveld.
Heb nu een deal bij Dollar, voor een kleine SUV die ¤320 kost voor 8 dagen inclusief kinderstoelen, met een eigen risico van ¤1600. Creditcard dekt ¤1500. Ik denk dat we het erop gokken.
Niet naar pompei gaan maar naar hercaluneum, is veel beter bewaard gebleven, kleiner en minder druk bezocht. Sorry voor de spelfouten, maar denk dat je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op woensdag 15 januari 2025 09:45 schreef UIO_AMS het volgende:
Dit jaar ga ik wederom met de mannen een weekend naar Italië. Ditmaal Napels. Wederom geldt: We gaan drie nachten en ons voornaamste doel is op terrasjes in de zon genieten van het uitzicht, het eten en de drank. Dat willen we wel eens afwisselen met een kort bezoek aan een museum, of een korte wandeling langs mooie plekjes, of het binnenlopen van een mooie oude kerk. Daarvoor hoeven we niet een dagtrip te maken natuurlijk.
Tips zijn welkom!
Wellicht plannen we voor het eerst bij onze reisjes een dagexcursie. Mits Pompeï de moeite waard is natuurlijk.
Eind mei. Ik zal het voorleggen aan de mannen en bedankt voor de tip over Hercaluneum.quote:Op woensdag 15 januari 2025 09:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Weet niet wanneer je gaat, zou alleen een excursie naar een eiland doen als het weer goed is btw.
Dit idd!quote:Op woensdag 15 januari 2025 09:50 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Niet naar pompei gaan maar naar hercaluneum, is veel beter bewaard gebleven, kleiner en minder druk bezocht.
Dat is dan niet veel tijd. Ik vond het wel fijn de drukke stad een dagje te ontvluchten naar een eiland met de veerboot.quote:Op woensdag 15 januari 2025 10:16 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Eind mei. Ik zal het voorleggen aan de mannen en bedankt voor de tip over Hercaluneum.
We gaan maar drie nachten en zitten net buiten de Centro Storico in de Rione Sanita buurt.
Echt he!quote:Op vrijdag 17 januari 2025 17:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Wauw, dat lijkt me wel machtig als archeoloog om zoiets te vinden!
Castel Sant'Elmo biedt een prachtig uitzicht over de stad.quote:Op woensdag 15 januari 2025 09:45 schreef UIO_AMS het volgende:
Dit jaar ga ik wederom met de mannen een weekend naar Italië. Ditmaal Napels. Wederom geldt: We gaan drie nachten en ons voornaamste doel is op terrasjes in de zon genieten van het uitzicht, het eten en de drank. Dat willen we wel eens afwisselen met een kort bezoek aan een museum, of een korte wandeling langs mooie plekjes, of het binnenlopen van een mooie oude kerk. Daarvoor hoeven we niet een dagtrip te maken natuurlijk.
Tips zijn welkom!
Wellicht plannen we voor het eerst bij onze reisjes een dagexcursie. Mits Pompeï de moeite waard is natuurlijk.
Verassende tips? Ga naar een vulkaan.quote:Op maandag 3 maart 2025 22:41 schreef Pinuts het volgende:
Vanaf morgen 10 daagjes sicilie. Route is Catania, Siracusa, Noto, Agrigento, Trapani, Palermo, Cefalu en Taormina. Als iemand nog leuke of verassende tips heeft zijn die altijd welkom
Welke vulkaan?quote:Op dinsdag 4 maart 2025 00:51 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Verassende tips? Ga naar een vulkaan.![]()
Sorry, kon het niet laten. Veel plezier!
Als je nog wat inspiratie wilt (je bent er nu alquote:Op maandag 3 maart 2025 22:41 schreef Pinuts het volgende:
Vanaf morgen 10 daagjes sicilie. Route is Catania, Siracusa, Noto, Agrigento, Trapani, Palermo, Cefalu en Taormina. Als iemand nog leuke of verassende tips heeft zijn die altijd welkom
Ben benieuwd hoe het weer is in deze periode.quote:Op maandag 3 maart 2025 22:41 schreef Pinuts het volgende:
Weet was in sicilie prima. Zo rond de 20 graden, maar is natuurlijk wel een stuk zuidelijker dan de dolomieten. Half april ga ik nog een paar daagjes naar toscane dus dat is wellicht wat accurater.quote:Op maandag 31 maart 2025 09:41 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe het weer is in deze periode.
Wij willen eind april 3 weken met de camper weg en denken aan Italië. Liefst zou ik ook Dolomieten meepakken maar ben bang dat dat nog wel echt te frist gaat zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |