abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_216273970
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2025 20:18 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Had ik ook gezien inderdaad, maar ze zijn ¤200 duurder dan de rest en ze rekenen ook nog ¤125 per kinderzitje (heb er 2 nodig) dus dat gaat een beetje in de papieren lopen :P
En vergelijk je dan gelijk al de prijzen met de goedkoopste inclusief eigen risico afgekocht? Sunny is nooit de goedkoopste maar je betaalt daar ook een deel voor het gemak en geen gedoe bij de balie.
pi_216274470
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2025 20:00 schreef Spablauw214 het volgende:
Wij willen eind april graag naar Sicilië. Een week. Plan is een huis huren ten westen van Palermo en van daaruit met een auto het westen/zuiden bekijken.

Ik twijfel over de huurauto. Normaal boek ik gewoon het goedkoopste en let een beetje op, maar is het verstandig om hier het eigen risico volledig af te kopen? Ik heb geen zin in gezanik. Veel verhuurders rekenen een pittig eigen risico. Tot nu toe nooit problemen gehad maar je leest een hoop verhalen over Sicilië en weet niet wat waar is en wat indianenverhalen. Iemand tips?

@:Bloodymary1 ik zie dat jij recent bent geweest?
Denk niet dat wij representatief zijn voor wat jij wil. We waren met zijn tweeën en hadden een Panda gehuurd voor een week en daar 1.500km mee gereden. Reed prima, kostte ¤ 45 plus ¤ 40 voor afkoop eigen risico. Voor een hele week dus. Maar dat was eind november, in de minst toeristische week van het jaar.
De auto hadden we gewoon gehuurd via Ryanair, bij Record Go Mobility. Ging vlot bij de balie en bij retour was het nog gesloten, konden we gewoon de sleutels in de brievenbus droppen. Was prima allemaal.
We hadden ook geen schade gehad, al was ik daar wel even bang voor na een stuk van 7 km over een onverharde weg met de nodige kuilen, rotsblokken etc. _O- . Een boer waar we langs reden en die met zijn olijfbomen bezig was viel bijna van zijn ladder van het lachen...

[ Bericht 18% gewijzigd door bloodymary1 op 13-01-2025 00:09:13 ]
pi_216277668
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 00:00 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Denk niet dat wij representatief zijn voor wat jij wil. We waren met zijn tweeën en hadden een Panda gehuurd voor een week en daar 1.500km mee gereden. Reed prima, kostte ¤ 45 plus ¤ 40 voor afkoop eigen risico. Voor een hele week dus. Maar dat was eind november, in de minst toeristische week van het jaar.
De auto hadden we gewoon gehuurd via Ryanair, bij Record Go Mobility. Ging vlot bij de balie en bij retour was het nog gesloten, konden we gewoon de sleutels in de brievenbus droppen. Was prima allemaal.
We hadden ook geen schade gehad, al was ik daar wel even bang voor na een stuk van 7 km over een onverharde weg met de nodige kuilen, rotsblokken etc. _O- . Een boer waar we langs reden en die met zijn olijfbomen bezig was viel bijna van zijn ladder van het lachen...
Thanks. Normaal zouden we ook gewoon gaan rondtrekken maar met 2 kleine kinderen wordt dat een lastig verhaal. Overigens beginnen we op het vasteland en reizen we met de trein naar Palermo en daar willen we dan de auto ophalen bij het vliegveld.

Heb nu een deal bij Dollar, voor een kleine SUV die ¤320 kost voor 8 dagen inclusief kinderstoelen, met een eigen risico van ¤1600. Creditcard dekt ¤1500. Ik denk dat we het erop gokken.
  Moderator woensdag 15 januari 2025 @ 09:40:55 #129
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_216305246
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2025 10:23 schreef Spablauw214 het volgende:
Thanks. Normaal zouden we ook gewoon gaan rondtrekken maar met 2 kleine kinderen wordt dat een lastig verhaal. Overigens beginnen we op het vasteland en reizen we met de trein naar Palermo en daar willen we dan de auto ophalen bij het vliegveld.

Heb nu een deal bij Dollar, voor een kleine SUV die ¤320 kost voor 8 dagen inclusief kinderstoelen, met een eigen risico van ¤1600. Creditcard dekt ¤1500. Ik denk dat we het erop gokken.
De laatste keer op Sardinië had ik via holidaycars.com een kleine SUV geboekt bij Sicily By Car (die kennelijk ook Sardinia By Car doen) en via die site voor heel weinig alle risico's afgekocht. Was goed bevallen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator woensdag 15 januari 2025 @ 09:45:53 #130
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_216305305
Dit jaar ga ik wederom met de mannen een weekend naar Italië. Ditmaal Napels. Wederom geldt: We gaan drie nachten en ons voornaamste doel is op terrasjes in de zon genieten van het uitzicht, het eten en de drank. Dat willen we wel eens afwisselen met een kort bezoek aan een museum, of een korte wandeling langs mooie plekjes, of het binnenlopen van een mooie oude kerk. Daarvoor hoeven we niet een dagtrip te maken natuurlijk.

Tips zijn welkom!

Wellicht plannen we voor het eerst bij onze reisjes een dagexcursie. Mits Pompeï de moeite waard is natuurlijk.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 15 januari 2025 @ 09:50:58 #131
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_216305358
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2025 09:45 schreef UIO_AMS het volgende:
Dit jaar ga ik wederom met de mannen een weekend naar Italië. Ditmaal Napels. Wederom geldt: We gaan drie nachten en ons voornaamste doel is op terrasjes in de zon genieten van het uitzicht, het eten en de drank. Dat willen we wel eens afwisselen met een kort bezoek aan een museum, of een korte wandeling langs mooie plekjes, of het binnenlopen van een mooie oude kerk. Daarvoor hoeven we niet een dagtrip te maken natuurlijk.

Tips zijn welkom!

Wellicht plannen we voor het eerst bij onze reisjes een dagexcursie. Mits Pompeï de moeite waard is natuurlijk.
Niet naar pompei gaan maar naar hercaluneum, is veel beter bewaard gebleven, kleiner en minder druk bezocht. Sorry voor de spelfouten, maar denk dat je begrijpt wat ik bedoel.
Verder: op stap in de Spaanse wijk, in elke straat is in het weekend een ander feestje, super leuk!
En zou een dagje een eiland pakken met de veerboot, zou bijvoorbeeld Ishia doen, en niet Capri, veel te druk en te duur.

Veel plezier, Naples is een hele bijzondere stad. Niet perse mooi, maar het heeft wel wat.
Eerste dag een fietstour met Baja bikes doen is ook een aanrader, dan krijg je een indruk van de stad en waar je moet zijn. :)
Wie dit leest is een lezer van dit
  woensdag 15 januari 2025 @ 09:53:31 #132
438527 MissButterflyy
pi_216305384
Weet niet wanneer je gaat, zou alleen een excusrsie naar een eiland doen als het weer goed is btw.
  Moderator woensdag 15 januari 2025 @ 10:16:42 #133
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_216305635
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 09:53 schreef MissButterflyy het volgende:
Weet niet wanneer je gaat, zou alleen een excursie naar een eiland doen als het weer goed is btw.
Eind mei. Ik zal het voorleggen aan de mannen en bedankt voor de tip over Hercaluneum.

We gaan maar drie nachten en zitten net buiten de Centro Storico in de Rione Sanita buurt.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_216305770
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2025 09:50 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Niet naar pompei gaan maar naar hercaluneum, is veel beter bewaard gebleven, kleiner en minder druk bezocht.
Dit idd!
  woensdag 15 januari 2025 @ 10:29:55 #135
438527 MissButterflyy
pi_216305817
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2025 10:16 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]
Eind mei. Ik zal het voorleggen aan de mannen en bedankt voor de tip over Hercaluneum.

We gaan maar drie nachten en zitten net buiten de Centro Storico in de Rione Sanita buurt.
Dat is dan niet veel tijd. Ik vond het wel fijn de drukke stad een dagje te ontvluchten naar een eiland met de veerboot. :)
En het weer is dan vast goed.
  woensdag 15 januari 2025 @ 12:41:18 #136
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216307095
Wij waren vorig jaar aan de Amalfikust en i.p.v. naar Pompeii zijn we naar Torre Annuniziata gegaan.
Midden in het plaatsje staat een, enigszins vergeten dus met weinig toeristen, de restanten van een mooie villa uit de Romeinse tijd, die ook door de uitbarsting van de Vesuvius in 79 n.C. werd bedolven, net als Pompeii.

Het bleek een prachtige buitenplaats met schitterend beschilderde kamers, binnenplaatsen, baden, een enorm zwembad en tuinen!
De villa behoorde ooit aan Poppaea, de tweede vrouw van keizer Nero.
Het mooie is dat je om Pompeii te bezoeken veel entreegeld betaalt en met drommen toeristen voortschuivelt en de restanten van deze villa gewoon vrij toegankelijk zijn en er liepen maar 3 mensen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  vrijdag 17 januari 2025 @ 15:16:44 #137
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_216331457
En in het kader van Pompeii, vandaag dit nieuwsbericht:
https://nos.nl/artikel/25(...)tdekken-luxe-badhuis
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_216332575
Wauw, dat lijkt me wel machtig als archeoloog om zoiets te vinden!
  vrijdag 17 januari 2025 @ 20:20:21 #139
438527 MissButterflyy
pi_216334836
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2025 17:28 schreef bloodymary1 het volgende:
Wauw, dat lijkt me wel machtig als archeoloog om zoiets te vinden!
Echt he! :o
  zaterdag 18 januari 2025 @ 12:28:54 #140
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_216340542
Vorig jaar 2 keer naar Italie geweest. *O*

In het voorjaar met de camper en in september met de auto een roadtrip in en rond Toscane.

De laatste reis volledig op de bonnefooi afgelegd wat prima werkte.
's middags via de welbekende booking site een slaapplek uitgezocht en overal beland. Van niet meer dan een sobere kamer tot een ruime kamer met alles er op en er aan in een agriturismo tot een sjieke hotelkamer met balkon aan het lago maggiore.

Genoten weer.
Dus in april/mei nog maar een keer en dan richting Marche.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_216340777
Roadtrip Italie staat hier ook op de planning voor het voorjaar/zomer. Week of 2. Waar in Italie is nog te kiezen. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_216343782
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2025 09:45 schreef UIO_AMS het volgende:

Tips zijn welkom!

Castel Sant'Elmo biedt een prachtig uitzicht over de stad.

Zelf vond ik Pompeï absoluut de moeite waard. Als je van te voren even online tickets koopt dan kun je zo doorlopen. Door de grootte vond ik de vele toeristen ook niet echt storend. Bij het hierboven genoemde Herculaneum ben ik niet geweest, dus die vergelijking kan ik niet maken.

De wijk rond het centraal station is wel de 'rauwe' wijk van Napels.

Tip voor de metro: er zijn 2 aanbieders die de verschillende metrolijnen beheren. Je kunt dus (naar mijn weten) niet 1 metro-kaartje kopen waarmee je op alle lijnen kunt stappen.

Amalfi kust is ook een mooie optie voor een dagtrip.
  zaterdag 18 januari 2025 @ 19:48:54 #143
438527 MissButterflyy
pi_216345638
De Amalfi kust wordt overspoeld door toeristen, ook in het weekend buiten het hoogseizoen. Ik zou er niet aan beginnen als je maar zo’n korte tijd hebt.
We waren in juni doordeweeks in Naples en alle veerboten naar de amalfikust waren al gereserveerd. Er komen vreselijk veel lawaaierige Amerikaanse toeristen op af.
pi_216914595
Vanaf morgen 10 daagjes sicilie *O*. Route is Catania, Siracusa, Noto, Agrigento, Trapani, Palermo, Cefalu en Taormina. Als iemand nog leuke of verassende tips heeft zijn die altijd welkom :)
  dinsdag 4 maart 2025 @ 00:51:21 #145
438527 MissButterflyy
pi_216915584
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2025 22:41 schreef Pinuts het volgende:
Vanaf morgen 10 daagjes sicilie *O*. Route is Catania, Siracusa, Noto, Agrigento, Trapani, Palermo, Cefalu en Taormina. Als iemand nog leuke of verassende tips heeft zijn die altijd welkom :)
Verassende tips? Ga naar een vulkaan. :')

Sorry, kon het niet laten. Veel plezier! :+
pi_216916732
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2025 00:51 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Verassende tips? Ga naar een vulkaan. :')

Sorry, kon het niet laten. Veel plezier! :+
Welke vulkaan? :P
Haha nee denk niet dat ik hem ga beklimmen (nog wel erg vroeg in het seizoen qua weer) maar wel bekijken natuurlijk.
pi_216918746
Ik heb 2 stukjes Etna hier in een zakje liggen :@
pi_216918831
quote:
Als je nog wat inspiratie wilt (je bent er nu al :D ) je kan in ons blog van destijds HIER ook nog ff neuzen :)
(we waren nog niet zo bedreven in foto's goed uploaden toen)
  maandag 31 maart 2025 @ 09:41:07 #149
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_217239537
quote:
Ben benieuwd hoe het weer is in deze periode.

Wij willen eind april 3 weken met de camper weg en denken aan Italië. Liefst zou ik ook Dolomieten meepakken maar ben bang dat dat nog wel echt te frist gaat zijn.
pi_217239789
quote:
0s.gif Op maandag 31 maart 2025 09:41 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ben benieuwd hoe het weer is in deze periode.

Wij willen eind april 3 weken met de camper weg en denken aan Italië. Liefst zou ik ook Dolomieten meepakken maar ben bang dat dat nog wel echt te frist gaat zijn.
Weet was in sicilie prima. Zo rond de 20 graden, maar is natuurlijk wel een stuk zuidelijker dan de dolomieten. Half april ga ik nog een paar daagjes naar toscane dus dat is wellicht wat accurater.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')