Omdat toen in NL de regering viel en biden nu niet opstapt. Daarnaast is er nu geen vs politicus met een stekker in de hand.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 11:48 schreef sp3c het volgende:
Toen de Amerikanen ons vroegen langer in Uruzgan te blijven bleven we er ook niet
Waarom is dat anders?
Toch lijkt dat wel te gebeuren.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:58 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat jij of ik ons kunnen voorstellen. Ik kan mij heel goed voorstellen dat de halve pauperwereld wel naar Europa wil komen omdat het leven hier beter is. Dat wil alleen niet zeggen dat we dat maar moeten faciliteren.
Economisch dan niet zozeer, maar wel op zoek naar een beter leven. En dus niet op de vlucht voor gevaar voor eigen leven. Dat miljoenen kinderen in een bepaald land geen onderwijs kunnen of mogen genieten, kunnen wij niet oplossen door ze hierheen te halen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:42 schreef Caland het volgende:
[..]
En bijvoorbeeld mijn voorbeeld, dat je kinderen geen onderwijs mogen genieten in je land. Word je dan gekwalificeerd als een economische vluchteling? Zoals altijd is het weer lekker zwartwit op den foks
Yep.. de EU is zijn eigen graf aan het graven door de ongebreidelde immigratie van niet-westerse allochtonen. Dat is misschien niet direct merkbaar maar het is net als een sinkhole..een langzaam proces en ineens dondert het in elkaar omdat de ondergrond is weggespoeld.quote:
quote:We entered Afghanistan amid wide public support in response to the al-Qaeda attack on America launched from Taliban-controlled Afghanistan. The initial military campaign prevailed with great effectiveness. The Taliban survived essentially in Pakistani sanctuaries, from which it carried out insurgency in Afghanistan with the assistance of some Pakistani authorities.
But as the Taliban was fleeing the country, we lost strategic focus. We convinced ourselves that ultimately the re-establishment of terrorist bases could only be prevented by transforming Afghanistan into a modern state with democratic institutions and a government that ruled constitutionally. Such an enterprise could have no timetable reconcilable with American political processes. In 2010, in an op-ed in response to a troop surge, I warned against a process so prolonged and obtrusive as to turn even non-jihadist Afghans against the entire effort.
For Afghanistan has never been a modern state. Statehood presupposes a sense of common obligation and centralisation of authority. Afghan soil, rich in many elements, lacks these. Building a modern democratic state in Afghanistan where the government’s writ runs uniformly throughout the country implies a timeframe of many years, indeed decades; this cuts against the geographical and ethnoreligious essence of the country. It was precisely Afghanistan’s fractiousness, inaccessibility and absence of central authority that made it an attractive base for terrorist networks in the first place.
Kissinger was verantwoordelijk voor buitenlands beleid van de VS en dat is zoals alle wereldpolitiek geen schone zaak. Je moet hem echter nageven dat hij zeer goed weet waar hij het over heeft.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 15:22 schreef Rambolin het volgende:
Misdadiger Henry Kissinger over de laatste gebeurtenissen in Afghanistan "het klopt niet dat Afghanen geen strijders zijn, ze zijn strijders voor zaken die wij niet willen, maar strijders zijn het zeker wel"
[ afbeelding ]
Both the calamitous British retreat from Kabul in 1842, in which only a single European escaped death or captivity, and the momentous Soviet withdrawal from Afghanistan in 1989 were brought about by such temporary mobilisation among the clans. The contemporary argument that the Afghan people are not willing to fight for themselves is not supported by history. They have been ferocious fighters for their clans and for tribal autonomy.
https://www.economist.com(...)ailed-in-afghanistan
[..]
90% heeft een uitkering. Meest nutteloze volk dat we geimporteerd hebben.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 14:50 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Somalirs doen niet anders , ze zijn zgn gevlucht , maar gaan wel elk jaar op familiebezoek naar Somali.
Ik vraag me af hoe ze dat betalen , ze doen niet veel meer dan de hele dag qat kauwen
Het Europese rijk ja?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:40 schreef kurk_droog het volgende:
1500 jaar later na de Romeinen valt het Europese rijk. De geschiedenis herhaalt zich.
Er is nooit een administratie geweest, dus het valt niet te controleren. iedere zandhaas die aanklopt en zegt ik heb voor jullie gewerkt wordt geevacueerd.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:45 schreef Mondkapje het volgende:
Nieuwsbericht over twee weken: van de 8000 Afghanen die de laatste weken Nederland zijn binnengekomen, blijkt 80 procent niet voor Nederland gewerkt te hebben of daar familie van te zijn, en ook geen mensenrechtenactivist te zijn. Uitleg: 'We hadden haast, we konden niet beginnen aan uitgebreide controle.'
Zonder context kan dit ook daadkracht zijn om iemand die daarvoor "hostile" was op te ruimen.quote:
Context bevestigt dat Australische troepen oorlogsmisdaden hebben gepleegd:quote:Op woensdag 25 augustus 2021 17:01 schreef Duiveltja het volgende:
[..]
Zonder context kan dit ook daadkracht zijn om iemand die daarvoor "hostile" was op te ruimen.
Wie weet heeft hij daarvoor op de helikopter geschoten oid.
We hebben niet voor niets zoiets als de Geneefse conventie en andere oorlogswetten waar landen zich aan moeten houden.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 17:01 schreef Duiveltja het volgende:
Zonder context kan dit ook daadkracht zijn om iemand die daarvoor "hostile" was op te ruimen.
Kan me ergens ook best voorstellen dat die Geneefse conventie je even aan je reet kan roesten als er regelmatig van die baarden met een bommetje om hun middel op je af zijn gelopen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 17:15 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
We hebben niet voor niets zoiets als de Geneefse conventie en andere oorlogswetten waar landen zich aan moeten houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |