abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204272308
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 11:15 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Volledige artikel: https://www.nrc.nl/nieuws(...)ag-en-nacht-a4105679

Dag en Nacht is een belangrijke speler, al is De Willem podcast volgens mij de enige die ik wekelijks volg. Ik ben niet van plan om te gaan betalen voor podcasts.
Volg zelf de Rode Lantaarn, maar is niet meer zo gezellig als vroeger, veel nieuwe mensen steeds en meer reclames. Vrees dat het niet de goede kant opgaat met deze overname.
pi_204273352
quote:
0s.gif Op maandag 14 maart 2022 10:34 schreef Jester65 het volgende:
Al eerder genoemd hier, maar ik heb onlangs Vink ontdekt. Zoals bekend worden hier elke keer minimaal 4 podcasttips gegeven. Sinds begin dit jaar is er elke keer een podcastmaker aanwezig, en dat is wat mij betreft een fijne aanvulling. Leuk om nieuwe podcasts te ontdekken, maar ook interessant om te horen wat ze vinden van podcasts die je zelf al kent.
Een tijdje bijna elke week geluisterd maar laatste jaar misschien maar één aflevering in de twee maanden. Toen ik begon met podcasts was het wel een goede bron om nieuwe dingen te ontdekken.
pi_204273442
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2022 12:30 schreef Meke het volgende:

[..]
Ik volg er heeel veel :D Verwacht dat de meeste bestaande in het gratis gedeelte aangeboden gaan worden, zeker in het begin. Het zullen vooral specials en unieke content zijn die betaald worden aangeboden denk ik.
Ik zit even mijn lijst te bekijken. Mijn Dag en Nacht podcasts:
De Willem (elke week vaste luisteraar)
Betrouwbare Bronnen (in totaal stuk of 10 afleveringen beluisterd)
De Goudschat van Serooskerke (nog niet beluisterd)
De Rode Lantaarn (laatste 2 jaar niet meer beluisterd)

Verder afgelopen paar jaar vast nog wel meer korte series van ze beluisterd.
Maar geen groot verlies voor me als dit achter een abonnement verdwijnt.
pi_204273557
quote:
19s.gif Op woensdag 30 maart 2022 13:05 schreef manny het volgende:

[..]
De Willem is aan het wegzakken trouwens vind ik. Beetje teveel geleuter met mensen die een boekje willen aanprijzen of een website runnen en te weinig inhoud. Laatste was ook weer info over Crypto telefoons die we al toch keer gehoord hebben.

Ik ga even afhaken vrees ik. Was eigenlijk de eerste podcast die ik echt wekelijks ging volgen.
Vallen wel veel in herhaling ja. Gaat me ook iets te vaak meer over juridische randzaken dan echt de criminele zaken. Komende aflevering gaat over zaak in Limburg (met oud-deelnemer tv programma als verdachte), daar kijk ik dan weer naar uit.
pi_204273592
quote:
4s.gif Op woensdag 30 maart 2022 13:13 schreef Leonos het volgende:

[..]
Volg zelf de Rode Lantaarn, maar is niet meer zo gezellig als vroeger, veel nieuwe mensen steeds en meer reclames. Vrees dat het niet de goede kant opgaat met deze overname.
Volgens mij ben ik in het voorjaar van 2018 begonnen met de Rode Lantaarn en twee jaar later afgehaakt. Ik vond het iets te melig. Sowieso luister ik tegenwoordig nauwelijks nog wielerpodcasts.
pi_204273611
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 15:14 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Volgens mij ben ik in het voorjaar van 2018 begonnen met de Rode Lantaarn en twee jaar later afgehaakt. Ik vond het iets te melig. Sowieso luister ik tegenwoordig nauwelijks nog wielerpodcasts.
De reclame karavaan bij de tour is tegenwoordig minder groot bij de tour dan in die podcasts :')
pi_204273660
quote:
4s.gif Op woensdag 30 maart 2022 15:16 schreef Leonos het volgende:

[..]
De reclame karavaan bij de tour is tegenwoordig minder groot bij de tour dan in die podcasts :')
:D
pi_204273717
quote:
0s.gif Op woensdag 30 maart 2022 15:20 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
:D
Wat opzich apart is, want ik betaal premium aan spotify om zonder reclames te luisteren, maar hun stoppen er wel reclames in. Doet een artiest ook niet.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 30 maart 2022 @ 15:44:06 #134
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_204273858
Van Dag en Nacht luister ik
- POM
- Eeuw vd Amateur
- BB
- Alle geschiedenis ooit
- Rode Lantaarn (af en toe, minder dan vroeger)

Valt nog mee :+
Ben wel benieuwd naar deze ontwikkeling.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  woensdag 30 maart 2022 @ 16:07:04 #135
80382 manny
30 is best veel
pi_204274153
quote:
4s.gif Op woensdag 30 maart 2022 15:16 schreef Leonos het volgende:

[..]
Daarom is die 30 sec vooruit knop ook zo handig voor het begin en dat hebben die klojo's natuurlijk weer uit de data gehaald, dus nu beginnen ze met reclame halverwege of erger nog: in het verhaal verwerkt / verweven met de inhoud.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_204275318
quote:
19s.gif Op woensdag 30 maart 2022 16:07 schreef manny het volgende:

[..]
Daarom is die 30 sec vooruit knop ook zo handig voor het begin en dat hebben die klojo's natuurlijk weer uit de data gehaald, dus nu beginnen ze met reclame halverwege of erger nog: in het verhaal verwerkt / verweven met de inhoud.
Ja! Irri he!
En die reclame voor storytel steeds }:|
pi_204275407
Beetje reclame halverwege of aan het einde vind ik niet erg, spoel dat ook niet door.
  Moderator woensdag 30 maart 2022 @ 20:05:45 #138
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_204277143
Komt mijn lijstje D&N-podcasts :D (Ik denk dat ik ook wel die vijf euro per maand ga betalen :P )

Luister ik ALTIJD O+ :
Trust Nobody
Volksjury
De Eeuw van de Amateur
Damn, Honey
POM

Luister ik regelmatig/heb ik gevolgd:
De Vlaamse Kunstroof
Universiteit van Nederland
Datevermaak
Echt Gebeurd
De Vierkante Ogen Show
De Podcast Psycholoog

Staat op m'n lijstje:
Reality Check
Ik ken iemand die
Televisië
De Shitshow
#METZNALLEN
Man, man, man
Alle geschiedenis ooit
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_204306699
Afgelopen dagen De zwarte dag van Hans beluisterd. Opmerkelijk verhaal, een ex-MIVD man die wat aan lager wal is geraakt in combinatie met een oplichtster als Botermans. Schouwarts is trouwens geen knip voor de neus waard.
  zaterdag 2 april 2022 @ 17:57:41 #140
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_204307322
Recent ontdekt: Operatie Aangeklaagd.
Korte podcast van 20-25 minuten waarin medici (so far een verloskundige, een dierenarts, een vaatchirurg en een huisarts) vertellen over een tuchtzaak die tegen hen aangespannen is.
De casus wordt helemaal uitgelegd en vervolgens krijg je ook te horen wat het oordeel van de tuchtraad was.
Het gaat geheel uit van het perspectief van de medicus, hoe dit voor hem/haar geweest is etc.

Als er betaald moet gaan worden voor Dag & Nacht zal ik dat wel doen. :Y Ik vind het echt al bijzonder dat al die podcasts gratis zijn. En ik beleef er tijdens het lopen echt veel lol aan. :Y
  zaterdag 2 april 2022 @ 18:45:39 #141
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_204307861
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 april 2022 17:57 schreef BE het volgende:
Korte podcast van 20-25 minuten waarin medici (so far een verloskundige, een dierenarts, een vaatchirurg en een huisarts) vertellen over een tuchtzaak die tegen hen aangespannen is.
De casus wordt helemaal uitgelegd en vervolgens krijg je ook te horen wat het oordeel van de tuchtraad was.
Het gaat geheel uit van het perspectief van de medicus, hoe dit voor hem/haar geweest is etc.

Als er betaald moet gaan worden voor Dag & Nacht zal ik dat wel doen. :Y Ik vind het echt al bijzonder dat al die podcasts gratis zijn. En ik beleef er tijdens het lopen echt veel lol aan. :Y
Bedankt voor de tip!

Iemand al de podcast van Julius Jaspers (Julius’ Keukenkast), duurt minuut of vijf per aflevering. Best vermakelijk :)
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
  Moderator zaterdag 2 april 2022 @ 19:32:22 #142
403253 crew  Meke
Fuck the EBU!
pi_204308531
quote:

Oh die gaat op mijn lijstje :Y

Ik vind podcasts voor dat soort dingen ook wel echt een tof platform :) Er is gewoon veel ruimte om een verhaal vorm te geven
Op woensdag 9 september 2020 20:31 en op maandag 13 januari 2025 21:00 schreef Fred_B het volgende:
Meke is de Hans Wiegel van FOK.
De beste mod (die we nooit hebben gehad.)
pi_204309754
quote:

Dank voor de tip, erop gezet!
  vrijdag 8 april 2022 @ 17:19:50 #144
318507 Jester65
Stay frosty
pi_204373759
Ik ben begonnen aan Geschiedenis voor herbeginners, ik weet niet of die hier al eerder besproken is. Ik hou van geschiedenis, en was al langere tijd op zoek naar een podcast met de juiste toon. Vooral die over de aanleiding van WO I vond ik heel plezierig, voor mij de juiste diepgang. Die over de Franse Revolutie was ook prima (misschien iets te lang), al vind ik de teksten met een frans accent een beetje veel van het goede.
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 8 april 2022 @ 18:23:12 #145
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_204374297
Wanneer luisteren jullie podcasts? Tot nog toe heb ik er weinig mee maar ik krijg steeds het gevoel dat ik blijkbaar iets mis? :+

Ik heb ook geen idee waar ik moet kijken, zoeken etc. want er is zo onwijs veel aanbod. En wat ik zei: wanneer luisteren jullie? Ik zie mezelf écht niet even op de bank zitten luisteren. Sommige mensen schijnen te luisteren onderweg in de auto, aan de wandel, schoonmaken etc. maar ik kan me dan niet goed op de inhoud focussen. Dus dan mis ik de helft van de podcast en vind ik er al niets meer aan/zie ik het nut niet.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_204374762
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 april 2022 18:23 schreef ChipsZak. het volgende:
Wanneer luisteren jullie podcasts? Tot nog toe heb ik er weinig mee maar ik krijg steeds het gevoel dat ik blijkbaar iets mis? :+

Ik heb ook geen idee waar ik moet kijken, zoeken etc. want er is zo onwijs veel aanbod. En wat ik zei: wanneer luisteren jullie? Ik zie mezelf écht niet even op de bank zitten luisteren. Sommige mensen schijnen te luisteren onderweg in de auto, aan de wandel, schoonmaken etc. maar ik kan me dan niet goed op de inhoud focussen. Dus dan mis ik de helft van de podcast en vind ik er al niets meer aan/zie ik het nut niet.
Tijdens het schoonmaken, als ik in het OV zit, als ik in de zon in de tuin zit, tijdens haken/borduren, voordat ik ga slapen.

Tips doe ik hier op! Zomaar op onderwerp zoeken werkt voor mij niet. Ik had ooit podcasts al afgeschreven omdat ik na het invoeren van een zoekterm in een belabberde podcast van een hobbyist belandde.
  vrijdag 8 april 2022 @ 19:06:23 #147
80382 manny
30 is best veel
pi_204374889
quote:
17s.gif Op vrijdag 8 april 2022 18:23 schreef ChipsZak. het volgende:

Hoezo kan je je niet op de inhoud focussen tijdens autorijden of wandelen ?

Die 2 zijn voor mij in ieder geval perfecte gelegenheid om podcast te luisteren
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 8 april 2022 @ 20:39:44 #148
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_204376076
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 19:06 schreef manny het volgende:

[..]
Hoezo kan je je niet op de inhoud focussen tijdens autorijden of wandelen ?

Die 2 zijn voor mij in ieder geval perfecte gelegenheid om podcast te luisteren
Omdat ik dan afdwaal doordat ik loop te denken aan wat ik moet halen, kopen, doen, wat ik volgende week wil doen etc., :+.

Autorijden lijkt een podcast me sowieso niet handig als je écht de content diep in je wil opnemen want echt superveilig is dat niet denk ik. Maar als je ‘gewoon’ wat luistert is dat anders natuurlijk.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie vrijdag 8 april 2022 @ 20:43:51 #149
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_204376130
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 april 2022 18:55 schreef _Arual_ het volgende:

[..]
Tijdens het schoonmaken, als ik in het OV zit, als ik in de zon in de tuin zit, tijdens haken/borduren, voordat ik ga slapen.

Tips doe ik hier op! Zomaar op onderwerp zoeken werkt voor mij niet. Ik had ooit podcasts al afgeschreven omdat ik na het invoeren van een zoekterm in een belabberde podcast van een hobbyist belandde.
Hmm, ja voordat ik ga slapen lees ik liever een boek, :D. Maar ja, I guess dat het tijdens andere momenten zou kunnen. Als ik aan mijn laatste pogingen denk raakte ik gewoon erg afgeleid. Net zoals je tijdens een lezing er niet altijd helemaal bij bent, heb ik dat dus ook snel bij een podcast. Het ligt er misschien aan of je ‘gewoon’ luistert of echt iets volledig in je wil opnemen (bijv bij studie-onderwerpen). Dat laatste lukt me echt voor geen meter. Misschien die eerste wel.

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben bij wie het zomaar zoeken op onderwerpen niet werkt, :D. Misschien is dat m’n probleem geweest, hoor. Ik weet ook niet waar ik moet beginnen.
pi_204376487
Met wandelen, in de trein, op de fiets, in t vliegtuig..maar dan liever een luisterboek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')