Geen idee waar dat filmpje precies is opgenomen, maar als zo'n hypermarché in een (groot) winkelcentrum zit, kom je er ook niet in. Zie bijvoorbeeld hier.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 06:53 schreef Drekkoning het volgende:
Die staan helemaal niet bij de supermarkt,
Compleet debiel inmiddels.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 07:43 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Inderdaad, maar echt, de medewerker van het zwembad verontschuldigde zich nog want er zijn blijkbaar nog random controles ook... totaal debiel die regeltjes op dat soort plekken.
Maar als diegene onderweg was naar het ziekenhuis voor een kanker behandeling, is de oorzaak weer 'kanker'.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 07:39 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat doet er toch niet toe als je met kanker een dodelijk auto-ongeluk krijgt is de oorzaak ook dat ongeluk. Je kunt niet zeggen als oorzaak had onderliggend lijden.
KFF Vaccine Monitor.quote:Almost half (47%) of parents whose kids attended school virtually or a mix of in-person and virtual during the last school year say they fell behind academically compared with a quarter (26%) of parents whose kids attended all or mostly in person.
46% of parents say their kids attending schools virtually fell behind in their social and emotional development compared with 31% of kids who went to school.
One in five (22%) parents of kids who went to school say their kids experienced mental health or behavioral problems due to COVID, but the number rose to 39% for kids whose school experience was largely through a computer screen.
Het aantal kinderen dat straks een bril nodig heeft zal ook flink gaan stijgen.quote:
Nee, dan is het nog steeds een auto-ongeluk.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 08:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar als diegene onderweg was naar het ziekenhuis voor een kanker behandeling, is de oorzaak weer 'kanker'.
Coronalogica.
Precies, corona is allang voorbij op een paar onzichtbare regeltjes na. Er zijn mensen hier op het forum die zich heel druk maken, maar die komen nooit buiten. Als je eenmaal buiten komt merk je er vrij weinig tot niets van.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 07:15 schreef F.Sinatra het volgende:
Maar controleert iemand überhaupt nog iets? Ik ben zowel donderdag als gisteravond 'iets gaan drinken' en in ieder café was een feestje gaande met live muziek, dansende mensen etc![]()
Had niet de indruk dat er ook maar iemand zich druk maakte over controle. Zeker omdat er genoeg politie en boa's rond liepen die het allemaal wel best vonden.
Die regeltjes bestaan toch alleen nog op papier?!
Ligt eraan waardoor je dat auto-ongeluk krijgt. Heb je een epileptische aanval of hartstilstand in je auto en knal je op een andere auto, dan is puur auto-ongeluk niet de oorzaak in je papierenquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 08:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, dan is het nog steeds een auto-ongeluk.
Heer-lijkquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 08:41 schreef Tijn het volgende:
Vergeet niet dat buiten het zonnetje lekker schijnt vandaag, mensen
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken. @Szuraquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 09:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Heer-lijk![]()
Terras staat al gepland, lummelen, knuffelen, alles met veel mensen
Een fokker? Onmogelijkquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 09:05 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken. @:szura
Wij hebben vandaag na onze voetbalwedstrijd (niveautje kelderklasse) een kantinefeestje met een paar hele slechte regionale Nederlandstalige zangers.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 08:41 schreef Tijn het volgende:
ow zeker niet, lekker ontbeten buiten.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 08:41 schreef Tijn het volgende:
Het is hartstikke grijs...quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 09:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
ow zeker niet, lekker ontbeten buiten.
Lekker man.
Kroeg weet ik niet maar ik zat gisteren in een restaurant/eettoko en daar was het eigenlijk volstrekt normaal. Het was zo'n ruim opgezette zaak in een oude hoeve, met speeltuin en -ruimte voor de kids dus er waren veel verplaatsingen en iedereen vond het wel best. Personeel maakte zich nergens druk om.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 07:15 schreef F.Sinatra het volgende:
Maar controleert iemand überhaupt nog iets? Ik ben zowel donderdag als gisteravond 'iets gaan drinken' en in ieder café was een feestje gaande met live muziek, dansende mensen etc![]()
Had niet de indruk dat er ook maar iemand zich druk maakte over controle. Zeker omdat er genoeg politie en boa's rond liepen die het allemaal wel best vonden.
Die regeltjes bestaan toch alleen nog op papier?!
Klap in het gezicht van de zorgquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 09:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Heer-lijk![]()
Terras staat al gepland, lummelen, knuffelen, alles met veel mensen
Hier gaan we vrij vaak uit eten ook en de laatste weken eigenlijk niks gemerkt. Geen controles en veel restaurants voelen net zo druk als vóór Corona.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 10:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Kroeg weet ik niet maar ik zat gisteren in een restaurant/eettoko en daar was het eigenlijk volstrekt normaal. Het was zo'n ruim opgezette zaak in een oude hoeve, met speeltuin en -ruimte voor de kids dus er waren veel verplaatsingen en iedereen vond het wel best. Personeel maakte zich nergens druk om.
Waar is eragon eigenlijk heen?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 09:05 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken. @:szura
Wat dat betreft weer fantastisch gedatumprikt twee maanden terug om de hele dag een beetje te gaan BBQen en bier drinken.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 08:41 schreef Tijn het volgende:
Knuffeldoodquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 10:46 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Waar is eragon eigenlijk heen?
Gelukkig maar.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 10:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Hier gaan we vrij vaak uit eten ook en de laatste weken eigenlijk niks gemerkt. Geen controles en veel restaurants voelen net zo druk als vóór Corona.
Klap in het gezicht van het gevoel voor urgentie.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 10:59 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..] voegt het ook zo ontzettend weinig toe nog.
Maar zo'n De Jonge weer he, met zijn niet staan bij voetbal. Is er nog iemand die zo'n man serieus neemt?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 11:17 schreef OProg het volgende:
[..]
Klap in het gezicht van het gevoel voor urgentie.
Hijzelf niet iig gezien de foto'squote:Op zaterdag 21 augustus 2021 11:29 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar zo'n De Jonge weer he, met zijn niet staan bij voetbal. Is er nog iemand die zo'n man serieus neemt?
En over een jaar verschijnen verhalen over dat een vierde booster geen vijfde gaat worden..quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 11:41 schreef Tijn het volgende:
Interessant klein draadje over waarom boosters werken en het niet per se betekent dat je continu boosters moet blijven uitdelen.
[ twitter ]
Ja bij ons bij de waterpolotraining hebben we ook wel eens boa's gezien die de tribune opliepen.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 07:43 schreef Wirelessmouse het volgende:
[..]
Inderdaad, maar echt, de medewerker van het zwembad verontschuldigde zich nog want er zijn blijkbaar nog random controles ook... totaal debiel die regeltjes op dat soort plekken.
Wie weet, maar deze man zegt dus dat de kans dat je nog een booster nodig hebt kleiner wordt na elke inenting.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 11:56 schreef potjecreme het volgende:
[..]
En over een jaar verschijnen verhalen over dat een vierde booster geen vijfde gaat worden..
Maar meeste vaccins zijn momenteel een 2-regime en niet een 3-regime. Dus waarom wordt dat benoemd?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 11:41 schreef Tijn het volgende:
Interessant klein draadje over waarom boosters werken en het niet per se betekent dat je continu boosters moet blijven uitdelen.
[ twitter ]
Trap er niet in maat. Ik ga weer een griep vergelijking erin gooien. Voor influenza hebben we een jaarlijkse booster. Dacht dat covid erger was?? Dus bereid je maar voor, voor de 3de, 4de, 5de etc.etc. booster.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 11:58 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wie weet, maar deze man zegt dus dat de kans dat je nog een booster nodig hebt kleiner wordt na elke inenting.
Is dat een plicht?quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 12:03 schreef MaxC het volgende:
Ik kan mij zo irriteren aan nieuws/gezeur/discussie over vaccinatieplicht voor zorgpersoneel.
Die is er namelijk al tientallen jaren voor Hepatitis B. Daar heeft nog nooit iemand over gezeurd
Even linkje voor de context :quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 12:03 schreef Discombobulate het volgende:
Echt super goed artikel van Erwin Kompanje twee dagen geleden in de Telegraaf. Lijkt me een van de weinige voices of reason momenteel.
quote:De farmaceutische industrie wil wel dat dit nog even doorgaat. Het is geweldig dat zij zo snel een vaccin konden produceren, maar ik las dat Pfizer nu ook huisdieren wil vaccineren en zo meteen krijgen we allemaal een derde en een vierde prik als booster en komen er weer nieuwe vaccins. Straks krijgen we nog een stempelkaart: heb jij je 44e prik al gehad? Bij Pfizer gaan ze echt niet zeggen: corona is voorbij, we gaan weer erectiepillen maken. In die bestuursvergaderingen zitten ze alleen nog te lachen."
quote:Als ethicus zeg ik: juist in een crisis moet ons moreel kompas deugen, bepaalde waarden moeten we altijd hooghouden. Daaraan heeft het tijdens corona vaak ontbroken. We hebben ons als samenleving in de paniek laten meesleuren. Dat zou een les moeten zijn."
Hij zegt dus dat 3 shots vaker voorkomen dan je denkt.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 12:01 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Maar meeste vaccins zijn momenteel een 2-regime en niet een 3-regime. Dus waarom wordt dat benoemd?
Dat is volgens mij niet vergelijkbaar omdat Influenza snel muteert en er daarom steeds een nieuwe griepprik ontwikkeld moet worden.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 12:02 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Trap er niet in maat. Ik ga weer een griep vergelijking erin gooien. Voor influenza hebben we een jaarlijkse booster. Dacht dat covid erger was?? Dus bereid je maar voor, voor de 3de, 4de, 5de etc.etc. booster.
Dat is een aanbod vanuit de werkgever. Geen plicht.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 12:03 schreef MaxC het volgende:
Ik kan mij zo irriteren aan nieuws/gezeur/discussie over vaccinatieplicht voor zorgpersoneel.
Die is er namelijk al tientallen jaren voor Hepatitis B. Daar heeft nog nooit iemand over gezeurd
'moreel kompas' is wel een heel subjectieve term, natuurlijk. Dat is geen universeel iets dat voor alles en iedereen hetzelfde is.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 12:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Even linkje voor de context :
Verbazing over prikpolarisatie: ’We hebben ons in de paniek laten meesleuren’
[..]
[..]![]()
Helemaal eensquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 12:04 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Even linkje voor de context :
Verbazing over prikpolarisatie: ’We hebben ons in de paniek laten meesleuren’
[..]
[..]![]()
quote:De collectieve angst werd niet gereduceerd: we gingen van de paniek rond het aantal doden naar die rond het aantal ic-opnames, naar het aantal besmettingen, naar het aantal gevaccineerden en nu weer terug naar het aantal besmettingen ’want de deltavariant is zo gevaarlijk’. Zolang we gefocust blijven op de dreiging van het virus, zal de angst niet verminderen.”
En als het tijd is voor de vierde, dan zetten ze erbij dat het voor de griepprik ook heel normaal is dat er een 4e, 5e etc. is.quote:Op zaterdag 21 augustus 2021 12:05 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij zegt dus dat 3 shots vaker voorkomen dan je denkt.
Geen idee of dat zo is, maar ik heb vooralsnog geen reden om aan te nemen dat dat niet waar is.
Zonder die vaccinatie mag je niet met patiënten werkenquote:Op zaterdag 21 augustus 2021 12:10 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is een aanbod vanuit de werkgever. Geen plicht.
Alleen militairen kennen een vaccinatieplicht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |