abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200996432
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:09 schreef crystal_meth het volgende:

Een representatieve steekproef levert steeds een schatting op. Het is enkel geen schatting meer wannneer je heel de bevolking test.
Bij een representatieve steekproef wordt aangegeven dat het een representatieve steekproef betreft plus de uitkomst.

Wanneer men gaat spreken over schattingen op basis van substeekproeven en modellen haak ik af.
pi_200996491
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Valt noga mee, hoor. Het gaat vooral om generalisaties waarvan je gewoon al kunt weten dat het feitelijk niet klopt, zoals altijd, nooit, iedereen, niemand, overal, nergens.
[..]
Ik snap die nadruk op "de andere kant op" niet zo. Als ik zeg bijna iedereen, dan bedoel ik niet alleen maar mensen met een bepaalde mening. Het is nogal des mensen om zo te posten, welke mening men verder ook uitdraagt.

Ik probeer eigenlijk niet in 'ene kant' en 'andere kant' te denken. Polariseren is niet constructef.

Ah, je bedoelt het anders, verkeerd gelezen.

Ja hoor, natuurlijk gebeurt dat ook. Het is een online medium, woorden zonder lichaamstaal en wat gebrekkige emoji's. Natuurlijk heeft @:chratnox ook gelijk dat we niet overal over hoeven vallen en de context kunnen meenemen.

Als de discussie echter is dat er eigenlijk alleen maar angstzaaiende berichten in de media zouden komen en vrijwel geen over hoe goed de vaccinaties zijn, dan lijkt het me niet heel correct om te beginnen over hoe er constant mensen op tv zijn die angst zaaien. Dat is toch precies waarvan betijfeld werd of dat wel correct is?
Het begon allemaal met mijn uitspraak dat er naar mijn mening méér werd stil gestaan bij de twijfels over het najaar dan bij de berichten die positiever van aard waren. Ik heb toen nergens gezegd dat er helemaal geen positieve berichten te vinden waren. Natuurlijk zijn die er ook. Maar ik zie ze minder vaak. In mijn ervaring. Het is geen feit, het is hoe ik iets ervaar.Vervolgens word ik daarop aangesproken door een user die er blijkbaar in las dat ik had gezegd dat er helemaal geen positieve berichten te vinden zijn. Ik koos mijn woorden zorgvuldig, en toch werd het verkeerd gelezen. Je kan nog zo hard je best doen om de juiste woorden te gebruiken en om bepaalde woorden te vermijden, maar dan moet er vanaf de andere kant niet gelezen worden wat diegene wil lezen om even leuk te kunnen counteren imo. Of er kan eerst gevraagd worden hoe iets bedoeld is.

Daarnaast is het een openbaar forum, ik snap niet waarom we sommige woorden zouden moeten gaan vermijden. Context maakt vaak een hoop duidelijk en anders kunnen we ook gewoon vriendelijk vragen hoe iemand iets bedoeld zonder meteen conclusies te trekken. Alle kanten op.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2021 12:18:21 ]
  Moderator vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:20:15 #103
5428 crew  miss_sly
pi_200996532
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Het begon allemaal met mijn uitspraak dat er naar mijn mening méér werd stil gestaan bij de twijfels over het najaar dan bij de berichten die positiever van aard waren. Ik heb toen nergens gezegd dat er helemaal geen positieve berichten te vinden waren. Natuurlijk zijn die er ook. Maar ik zie ze minder vaak. In mijn ervaring. Het is geen feit, het is hoe ik iets ervaar.Vervolgens word ik daarop aangesproken door een user die er blijkbaar in las dat ik had gezegd dat er helemaal geen positieve berichten te vinden zijn. Ik koos mijn woorden zorgvuldig, en toch werd het verkeerd gelezen. Je kan nog zo hard je best doen om de juiste woorden te gebruiken en om bepaalde woorden te vermijden, maar dan moet er vanaf de andere kant niet gelezen worden wat diegene wil lezen om even leuk te kunnen counteren imo. Of er kan eerst gevraagd worden hoe iets bedoeld is.

Daarnaast is het een openbaar forum, ik snap niet waarom we sommige woorden zouden moeten gaan vermijden. Context maakt vaak een hoop duidelijk en anders kunnen we ook gewoon vriendelijk vragen hoe iemand iets bedoeld zonder meteen conclusies te trekken. Alle kanten op.
Er hoeft geen enkel woord vermeden te woorden. Wel heb je kans dat iemand er dan op reageert.

Maar ik vind het wel weer mooi geweest.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200996547
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:03 schreef Za het volgende:
Indien de steekproef representatief was, zou het geen schatting meer zijn.

Dit is niet hoe statistiek werkt. :D
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_200996566
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:12 schreef popje het volgende:

Boodschappen worden bezorgd en in de gang gezet, mijn vader gaat wel naar de apotheek en supermarkt en fysiotherapie, maar mijn moeder niet. Als er iemand anders in huis komt zit de tussendoor naar de kamer waar mijn moeder zit dicht.

Mijn tante en nichtjes komen wel langs, maar dan in de tuin.
Wast je vader de boodschappen af? Moet hij zich eerst desinfecteren enzo wanneer hij in winkels is geweest voor hij de kamer van je moeder in mag?
pi_200996571
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 11:45 schreef -XOR- het volgende:
Veel studenten die zich niet laten inenten zullen dat niet doen vanwege het geen vertrouwen hebben in de wetenschappelijke methode, maar uit andere overwegingen (gemakzucht bijvoorbeeld).
Gemakzucht is zowaar bijna een net zo laakbaar argument als het bewust niet willen.
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:24:25 #107
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_200996592
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Gemakzucht is zowaar bijna een net zo laakbaar argument als het bewust niet willen.
laakbaarder, als je het mij vraagt.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_200996611
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 10:55 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Net zo flauw als alle mediaberichten negeren die niet in je straatje vallen.
[..]
En wat stel jij voor dan? Dat we maar niet meer gaan berichten over de reële zorgen van de experts, omdat het mensen misschien bang kan maken? Vorig jaar werd er hier nog gezeurd dat er zo weinig transparantie was. Nou, hier heb je transparantie.
Nee maar de koppen kunnen vaak wel anders vaak het het een sensationele kop en dan blijkt er in alinea 8 pas dat het allemaal wel meevalt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_200996623
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
Vervolgens word ik daarop aangesproken door een user die er blijkbaar in las dat ik had gezegd dat er helemaal geen positieve berichten te vinden zijn.
Nee hoor, dan heb je mijn bericht niet goed geïnterpreteerd. Je had ook aan mij kunnen vragen of ik dat bedoelde.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_200996629
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:21 schreef DireStraits7 het volgende:

Dit is niet hoe statistiek werkt. :D
Waar het om gaat is, jij zegt dat heden 94% van de Britten antistoffen heeft (alsof het een feit is) op basis van schattingen nav wat substeekproeven en modellen ergens in juli.
Dat is niet conform de realiteit.
  Moderator vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:27:01 #111
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200996630
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:23 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ik voorzie mobiele vaccinatie posten bij universiteiten op festival (als die weer eens mogen -O- ) en in uitgaansgebieden. Net zoals de bus om je drugs te testen....
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:27:57 #112
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200996649
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:26 schreef Za het volgende:

[..]
conform de realiteit.
Eh wat? Volgensmij is het helemaal conform de relatiteit en precies wat er uit die substeekproef (wat is dat uberhaupt een steekproef uit een steekproef?) en het model komt. Het is niet conform de realiteit als iemand een ander getal verzint dat uit de substeekproef en het model komt. Of als de substeekproef en het model niet bestaan in de realiteit.
pi_200996660
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:26 schreef Za het volgende:

[..]
Waar het om gaat is, jij zegt dat heden 94% van de Britten antistoffen heeft (alsof het een feit is) op basis van schattingen nav wat substeekproeven en modellen ergens in juli.
Dat is niet conform de realiteit.
Waar het voor mij om gaat is dat een steekproef altijd leidt tot een schatting, of de steekproef nou representatief is doet niet ter zake. Het geeft alleen aan dat je schatting meer of minder goed onderbouwd is.
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:29:19 #114
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_200996668
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:13 schreef Za het volgende:

[..]
Bij een representatieve steekproef wordt aangegeven dat het een representatieve steekproef betreft plus de uitkomst.

Wanneer men gaat spreken over schattingen op basis van substeekproeven en modellen haak ik af.
Je kan heel de dataset downloaden, 2.2MB. % personen met antibodies per regio, per leeftijd, per leeftijdsgroep, per datum.
In juli werden ruim 100.000 mensen getest.
https://www.ons.gov.uk/pe(...)antibodydatafortheuk
are we infinite or am I alone
pi_200996683
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:26 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Nee hoor, dan heb je mijn bericht niet goed geïnterpreteerd. Je had ook aan mij kunnen vragen of ik dat bedoelde.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit was je counter op mijn bericht waarin ik liet weten dat er in mijn ervaring meer berichten te vinden waren over twijfels over de toekomst.

quote:
Je countert letterlijk met artikelen die wél positief zijn (terwijl ik dus helemaal niet beweerde dat die voorbeelden niet bestonden). Je zegt letterlijk dat je mijn punt probeert te ontkrachten.

Hoe had ik het moeten lezen dan? :)

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2021 12:30:33 ]
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:30:37 #116
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_200996693
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:22 schreef Za het volgende:

[..]
Wast je vader de boodschappen af? Moet hij zich eerst desinfecteren enzo wanneer hij in winkels is geweest voor hij de kamer van je moeder in mag?
Dat weet ik niet.... daar ben ik niet bij.. Een tijdje geleden waren ze relaxter, nu staat ineens de rem er weer op vanwege berichten over doorbraakinfecties door Delta.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_200996701
quote:
88s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:27 schreef Bosbeetle het volgende:

Eh wat? Volgensmij is het helemaal conform de relatiteit en precies wat er uit die substeekproef (wat is dat uberhaupt een steekproef uit een steekproef?) en het bodel komt.

Het is te lang geleden, de Britten zijn vroeg gaan vaccineren en juist de laatste maand zal er enorm zijn ingeboet aan werkzaamheid van de vaccins, plus er werd gebruik gemaakt van modellen.
  Moderator vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:32:24 #118
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200996715
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:31 schreef Za het volgende:

[..]
Het is te lang geleden, de Britten zijn vroeg gaan vaccineren en juist de laatste maand zal er enorm zijn ingeboet aan werkzaamheid van de vaccins, plus er werd gebruik gemaakt van modellen.
Het is dus geen goede graadmeter voor de huidige situatie, het was wel confrom de realiteit. Vind conform de realiteit een rare term. Maar dat zal aan mij liggen :D Alsof iets zich zou moeten conformeren naar de realiteit. Het moment dat iets iets is wordt het realiteit daar hoeft het niet voor conformeren.
pi_200996724
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:30 schreef popje het volgende:

Dat weet ik niet.... daar ben ik niet bij.. Een tijdje geleden waren ze relaxter, nu staat ineens de rem er weer op vanwege berichten over doorbraakinfecties door Delta.
Zoals jij het verteld, ook volledig gevaccineerd, dubbel getest, dan nog een pcr test en in een afgesloten kamer zitten klinkt het als een angststoornis.
pi_200996729
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Dit was je counter op mijn bericht waarin ik liet weten dat er in mijn ervaring meer berichten te vinden waren over twijfels over de toekomst.
[..]
Je countert letterlijk met artikelen die wél positief zijn. Je zegt letterlijk dat je mijn punt probeert te ontkrachten.

Hoe had ik het moeten lezen dan? :)
Jouw stelling was dat het gros van de berichten uit een bepaalde hoek komt. Het feit dat ik met een paar seconden googelen al zo enkele tegenvoorbeelden kon vinden is een indicatie dat dat allemaal wel meevalt.

Niet het feit dát er een paar tegenvoorbeelden er zijn weerspreekt jouw stelling (vooruit: is een contra-indicatie), wel dat ze zo makkelijk te vinden zijn.

Ik interpreteerde jouw opmerking niet als 51 berichten zijn positief, 49 zijn negatief (ja, technisch gezien is dat 'de meeste'), maar als dat de overgrote meerderheid negatief van aard is.

Vergelijkbaar met: 'de meeste berichten gaan over mannen i.p.v. vrouwen', dan ga ik ervan uit dat iemand het niet heeft over een 51:49-verdeling (totaal geen statistische anomalie).
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:34:23 #121
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_200996740
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:33 schreef Za het volgende:

[..]
Zoals jij het verteld, ook volledig gevaccineerd, dubbel getest, dan nog een pcr test en in een afgesloten kamer zitten klinkt het als een angststoornis.
Een PCR test is nu niet meer nodig, maar het is wel extreem ja. Maar ik kan ze niet dwingen...
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_200996760
Een positief geteste gevaccineerde mag gewoon doorlopen bij concert bezoek.

Wtf

https://twitter.com/esper(...)466092649897995?s=21
  Moderator vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:37:18 #123
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200996777
Ik vind als we nu zouden blijven testen of binnen een bepaalde tijd als iedereen die een afspraak heeft kunnen maken deze afspraak ook gehad heeft, dat we ook moeten gaan testen voor influenza, open tbc, hepatitus, ebola, mazelen, rode hond, pokken, pest, noro virus, hpv, syfilus, en andere besmettelijke aandoeningen.

Want voor deze ziekten is er een vaccin (of voor sommigen niet) net zoals voor corona.

Verder denk ik dat het een goede zaak is al die handenwaspalen blijven staan en dat we wellicht af en toe een mondkap opzetten als we dat fijn vinden, niet elkaar in het gezicht gaan likken, etc.

Maar nu nog vol in de maatregelen hangen is voor mijn ondoenlijk en onwenselijk. Tenzij we besluiten dat we dat willen en het dus ook voor de andere ziekten gaan doen.
pi_200996786
quote:
88s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:37 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vind als we nu zouden blijven testen of binnen een bepaalde tijd als iedereen die een afspraak heeft kunnen maken deze afspraak ook gehad heeft, dat we ook moeten gaan testen voor influenza, open tbc, hepatitus, ebola, mazelen, rode hond, pokken, pest, noro virus, hpv, syfilus, en andere besmettelijke aandoeningen.
En vergeet alle psychische aandoeningen ook niet. Je mag pas weer meedoen aan de maatschappij als je door de overheid als 'rein' bent verklaard.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_200996801
Voor zover ik weet mag een werkgever niet vragen aan een sollicitant of ie gevaccineerd is.
Maar stel dat bij de uitnodiging staat:

Mondkapje verplicht, tenzij men een vaccinatiebewijs kan laten zien.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_200996807
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:33 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Jouw stelling was dat het gros van de berichten uit een bepaalde hoek komt. Het feit dat ik met een paar seconden googelen al zo enkele tegenvoorbeelden kon vinden is een indicatie dat dat allemaal wel meevalt.

Niet het feit dát er een paar tegenvoorbeelden er zijn weerspreekt jouw stelling (vooruit: is een contra-indicatie), wel dat ze zo makkelijk te vinden zijn.

Ik interpreteerde jouw opmerking niet als 51 berichten zijn positief, 49 zijn negatief (ja, technisch gezien is dat 'de meeste'), maar als dat de overgrote meerderheid negatief van aard is.

Vergelijkbaar met: 'de meeste berichten gaan over mannen i.p.v. vrouwen', dan ga ik ervan uit dat iemand het niet heeft over een 51:49-verdeling (totaal geen statistische anomalie).
Ik heb geen idee wat de precieze verdeling is. Ik zei alleen maar dat er in mijn ogen meer berichten te vinden waren over twijfels in het najaar. Die imo niet altijd genoeg stil staan bij de werking van de vaccinaties. Dat wil dus helemaal niet zeggen dat er geen positieve berichten te vinden zijn. Dat jij er vrij snel vijf gevonden had wil dus niet opeens zeggen dat ik ongelijk heb. Ik heb geen idee wie er gelijk heeft. Probeerde alleen maar te benoemen hoe ik het ervaarde. Als het als een feit over kwam - mijn excuses.
pi_200996810
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:38 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
En vergeet alle psychische aandoeningen ook niet. Je mag pas weer meedoen aan de maatschappij als je door de overheid als 'rein' bent verklaard.
Misschien is een soort van social credit systeem wel goed om op te zetten _O_
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_200996816
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:40 schreef vosss het volgende:

[..]
Misschien is een soort van social credit systeem wel goed om op te zetten _O_
Iq meten en op basis daarvan grondrechten toewijzen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2021 12:41:23 ]
  Moderator vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:41:59 #129
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200996826
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:41 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]
Iq meten en op basis daarvan grondrechten toewijze
Sowieso mensen die toewijze schrijven al uitsluiten ;)
pi_200996839
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:40 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Voor zover ik weet mag een werkgever niet vragen aan een sollicitant of ie gevaccineerd is.

Een vaccinatiebewijs is geen bewijs dat je niet besmettelijk bent. Lijkt mij een vrij onnozele werkgever in dat geval. Of een rancuneuze richting ongevaccineerden.
I'll give you something to do
  Moderator vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:46:37 #131
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200996901
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:42 schreef galantis het volgende:

[..]
Een vaccinatiebewijs is geen bewijs dat je niet besmettelijk bent. Lijkt mij een vrij onnozele werkgever in dat geval. Of een rancuneuze richting ongevaccineerden.
Ik krijg genoeg semi verwijtende emails waar in staat "hoeveel mensen op de afdeling niet gevaccineerd zijn (wat ons onbegrijpelijk lijkt) weten we niet, maar ... .... " Waarin versoepling van regels wordt aangekondigd.
pi_200996930
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:35 schreef Johannes788 het volgende:

Wtf

Zoals ik gisteren al zei (en in de politiek nog niemand heb horen benoemen) is het risico om ergens binnen besmet te worden door een gevaccineerde vele malen groter dan door een geteste ongevaccineerde.

Dus als je dan per se wilt testen, test dan ook iedereen. Dat vaccin is nou eenmaal niet zaligmakend en het is werkelijk van de zotte dat je besmet en wel met je vaccin gewoon geteste gezonde mensen kan besmetten die niet gevaccineerd zijn.

Het hele doel is anderen beschermen en het gros van de gevaccineerden hebben juist daarom dat vaccin genomen.

Dus ik neem aan dat die er geen enkel probleem mee hebben om zich overal te laten testen, incluis eigen bijdrage, waar de ongevaccineerden dat ook moeten.

Dan kan je niet ineens zeggen dat je daar aan mee weigert te doen omdat je al gevaccineerd bent. Je kan evengoed besmet en besmettelijk zijn en daarmee dus een gevaar voor anderen.

Dus ofwel alles en iedereen de moeder testen (en weigeren bij positieve testuitslag!) of helemaal niemand meer testen.

Meer smaken zijn er met logisch nadenken niet uit te leggen imo :)
vosss is de naam,
pi_200996954
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 10:48 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Ja, de kranten staan inderdaad vol met interviews met Ab Osterhaus. Er verschijnen alleen nog maar berichten van RedTeam-leden. Of is alles wat niet meegaat in een 'we zijn gevaccineerd dus het is klaar'-hosannastemming direct angstporno?
[..]
Feitelijk waar toch? De vaccins beschermen minder goed tegen de deltavariant. Tegelijkertijd wordt er continu benadrukt dat vaccins nog altijd heel goed werken tegen een ernstig ziektebeeld.
Zodra kranten Yorick als expert gaan aanhalen zijn ze wat mij betreft af.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_200996965
quote:

Ik heb al bij een vacature zien staan dat je na aanname informatie toegestuurd krijgt om je te motiveren om je inenting te halen. Het is een goeie hint naar wie de voorkeur uitgaat in ieder geval.
pi_200996971
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:35 schreef Johannes788 het volgende:

Wtf

quote:
Of je in quarantaine moet, hangt af van of je al beschermd bent tegen corona of niet. Als je positief getest bent op corona moet je altijd in isolatie. Ook als je al beschermd bent tegen corona.
pi_200996973
quote:

[..]
het gaat nog veel verder. een vaccinatiebewijs hoeft niet eens een bewijs te zijn dat je gevaccineerd bent.
in het verenigd koninkrijk is een grote Telegram-groep actief waar je een vaccinatiebewijs kunt kopen, of negatieve testuitslag. in Nederland zal er gerust ook zoiets bestaan.

https://inews.co.uk/news/(...)-on-telegram-1136617

het viel mij op dat op de vaccinatielocatie waar ik was eerst alles administratief verwerkt werd en daarna pas de prik werd gezet. dit gebeurde door verschillende mensen. dit gaat niet op elke locatie zo, maar ik had na de administratie kunnen beweren dat ik nog iets uit de auto moest halen, m'n baby ofzo.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_200996976
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 11:01 schreef Mallerd01 het volgende:

[..]
Dat is nagenoeg onmogelijk omdat journalisten geen experts zijn.
Dat is het natuurlijk ook. Als je dat dan mengt met zowel de onzekerheid die iedereen (hoe diepgaand zijn of haar kennis ook is) over de toekomst heeft en als gevolg daarvan een aantal autoriteiten die allerlei gemixte signalen afgeven, dan is het voor de media natuurlijk ook verdomde lastig om "de waarheid" te presenteren, want die bestaat überhaupt niet.

Wel is het naar mijn mening zo dat de broodnodige nuance van overheidswege nogal eens ontbreekt. Dan heb ik het specifiek over De Jonge, die maar blijft menen dat de boodschap in een soort kleuterklasverhaal verteld moet worden, wat per definitie nuance wegneemt. Maar ook over het RIVM die er ook nog wel eens een handje van heeft om puntschattingen als "hét getal dat het gaat worden" neer te zetten of een Rutte, die die nuances dondersgoed beheerst, maar ze vaak in een bijzinnetje wegmoffelt (volgens mij meer onbewust).

Dat zijn wel boemerangs die je een keer terugkrijgt - en dat hebben we in het recente verleden ook gezien - en die daarmee het vertrouwen van Demensûh ondermijnt. De goegemeente zal in een soort apathische reflex schieten en eigenlijk maar gewoon doorleven, maar het biedt ook voedingsbodem voor allerlei onzinnige complottheorieën en angstgevoelens voor mensen die niet zo zelfverzekerd in het leven staan.

Wat mij betreft is er om communicatievlak dus meer weggelegd voor een overheid dan de media. Voor het willen reguleren van die laatste moet je natuurlijk sowieso ontzettend oppassen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_200996990
quote:
88s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:37 schreef Bosbeetle het volgende:
Als er verdenkingen zijn van één van deze aandoeningen zal er ook zeker getest worden. Uitgezonderd influenza misschien.
  Moderator vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:53:50 #139
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200997014
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:52 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]
Als er verdenkingen zijn van één van deze aandoeningen zal er ook zeker getest worden. Uitgezonderd influenza misschien.
ja maar dus niet iedereen en al bij voorbaat.
  Moderator vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:55:06 #140
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_200997031
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:51 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Ik heb al bij een vacature zien staan dat je na aanname informatie toegestuurd krijgt om je te motiveren om je inenting te halen. Het is een goeie hint naar wie de voorkeur uitgaat in ieder geval.
Tja als je bij een ziekenhuis gaat werken wordt je ook verzocht/aangeboden een Hepatitus vaccinatie te halen. Ik heb dat toen niet gedaan omdat ik niet met patienten werk en ook niet met patientenmateriaal in aanraking kom.
pi_200997039
quote:
88s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
ja maar dus niet iedereen en al bij voorbaat.
Zodra er hier een ebola-uitbraak dreigt zal dat ongetwijfeld veranderen.

De ziekten zijn ook totaal niet vergelijkbaar. Vooral qua symptomen en diagnosticering. Bij mijn weten kun je rode hond moeilijk doorgeven zonder dat je zelf weet dat je het hebt, bv.
pi_200997074
quote:
88s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:55 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Tja als je bij een ziekenhuis gaat werken wordt je ook verzocht/aangeboden een Hepatitus vaccinatie te halen. Ik heb dat toen niet gedaan omdat ik niet met patienten werk en ook niet met patientenmateriaal in aanraking kom.
Het was ook iets zorg-gerelateerd dus ik snap hem helemaal.
En het lijkt me op een correcte manier omschreven, dus ik zie geen probleem. :)
pi_200997088
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:28 schreef DireStraits7 het volgende:

of de steekproef nou representatief is doet niet ter zake.
Gelukkig denkt niet iedereen hier zo over.

Voor het overige is iedereen hier denk ik bekend met het fenomeen steekproef.
pi_200997127
quote:
88s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:41 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Sowieso mense die toewijze schrijven al uitsluiten ;)
Sowieso mensen die mense schrijven al uitsluiten
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:05:31 #145
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_200997144
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 10:33 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Er is maar één groep die continu angstberichten aan het verspreiden is. En dat is niet de media.
Die mening mag je natuurlijk hebben, maar getuigd niet bepaald van enig realiteitsbesef.
pi_200997161
Net voor het eerst weer een supermarkt gezien zonder kuchschermen of andere rommel zoals pijlen op de grond.

Toch wel prettig om weer iets te zien uit het oude normaal.
٩๏̯͡๏)۶
pi_200997164
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 13:05 schreef leolinedance het volgende:

[..]
Die mening mag je natuurlijk hebben, maar getuigd niet bepaald van enig realiteitsbesef.
Het punt van de crisis is een beetje dat iedereen een andere realiteit ervaart. En bijna allemaal vinden we dat onze eigen persoonlijke mening/realiteit de juiste is.
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:12:56 #148
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200997202
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 08:13 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik denk dat we hoe dan een ook al lang weer "terug bij af" zijn. Hoeveel miljarden moeten er nog gestoken blijven worden in nutteloze lockdowns, maatregelen, vaccins enz. enz.? Het enige, wat het verzet tegen het virus ons oplevert is dat we alleen maar langer in deze ellende blijven zitten. Besteed die miljarden aan vergroting van de zorg- en vooral IC capaciteit, daar hebben we veel meer aan.
Niet helemaal terug bij af, er is voor het moment een probaat middel dat kwetsbaren even tijd gunt om ze geforceerd uit de wind van hun ziekte te houden. Dat is wel de winst van 'vaccins' die extreem veel antilichamen maken gericht op de SpikeEiwitten die corona-virussen kenmerken.
Vaccins die niet zozeer immuniteit of bescherming veroorzaken, maar meer dat ze als zelfgemaakt-medicijn opereren die SpikeEiwitten inkapselen.
Of en in hoeverre de momenteel gevaccineerden meer baat hebben dan hun gevolgrisico op Covid19 (gezien de enorme overdosis, met veroorzaakte antilichamen voor bestrijding SpikeEiwit) zal de tijd leren.
Voor een kwetsbare zal een vaccin-risico s/ws kleiner zijn dan Covid19 in gevolgen bij hun kan (of zal) aanrichten.
Hoe lang dat werkt en bruikbaar is, zal de toekomst uitwijzen.
Ik pleit sws ook om de toegediende (vaccin)dosis zorgvuldig per gevaccineerde af te stemmen (denk aan ziekte, weerbaarheid, leeftijd, gezondheid, risico etc.etc.). Elke patiënt - wat kwetsbaren zijn - verdiend een nauwkeurig afgestemde vaccinbehandeling.

Zolang het werkt, gericht en volle aandacht ons ook richten hoe kwetsbaren het beste te behandelen.
Men weet nu veel beter hoe dat gaat ipv paniek die volslagen gekte veroorzaakte in 2020 en mensen tot de dag van vandaag radeloze angst inboezemt.

Er zijn inmiddels diverse middelen en behandelstrategieën die weliswaar formeel niet zijn goedgekeurd voor specifiek Covid19 (welk middel is dat wel?) maar naar inzicht van artsen goed lijken te helpen.
Naast bed/zuurstofprotocolllen, noem ik maar wat zoals Acetaminophen , Remdesivir, Ivermectin, Dexamethason en andere (chronisch & infectie onderdrukkende) medicijnen zoals Prednison en ook een serie antibiotica's.
I.c.m. een vroeger (h)erkenning, kan het prima helpen om ziek wordende mensen, dan 'tijd' te geven zelf te herstellen. Beter 3 dagen eerder behandeld bij een opkomend kuchje dan pas op het moment dat iemand ligt te raspen.

Ook kan men gaan denken, hoewel ik de kans uiterst klein acht op succes, meer te kijken naar geïnactiveerd levend virusvaccins.
Beter is dan mensen die ziek zijn of grote risico's lopen zoals bij operaties, met plasma transfusies voorzien van antistoffen - afkomstig van herstelde bloeddonors - zodat ze tijdelijk een extra breed-spectrum afweer hebben.

De de rest van de populatie kan zich af- of beschermen voor infecties en op gebruikelijke wijze de eigen gezondheid maximaliseren door met wat we al(lemaal) kennen. Goed, evenwichtig eten, matig alcohol & roken en een gedoseerd leven met voldoende lichamelijke activiteit, ontspanning en mentale rust.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:13:37 #149
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200997207
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 13:08 schreef Ronald het volgende:
Net voor het eerst weer een supermarkt gezien zonder kuchschermen of andere rommel zoals pijlen op de grond.

Toch wel prettig om weer iets te zien uit het oude normaal.
Kuchschermen :')

Personeel in de winkel loopt gewoon weer binnen 1,5 meter te praten met klanten, en bij de kassa hangt dan zo'n schermpje... mooie symboolpolitiek.
pi_200997211
quote:

Een vaccinatiebewijs is geen bewijs dat je niet besmettelijk bent.
Besefte iedereen dit maar.
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:14:38 #151
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200997217
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 13:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Het punt van de crisis is een beetje dat iedereen een andere realiteit ervaart. En bijna allemaal vinden we dat onze eigen persoonlijke mening/realiteit de juiste is.
Natuurlijk misbruiken verschillende groepen de situatie. Aangedikte verhalen over IC vol jongeren vanuit ziekenhuizen/wetenschap. Met het doel dat ze willen dat mensen alsnog hun prik halen. Aan de andere kant heb je dan weer mensen die misinformatie verspreiden over vaccins omdat ze dat tegen willen gaan. Dat gaat tot het uit het verband trekken van data tot de gekste verhalen over 5G chips.

Resultaten laten wel duidelijk zien dat de kans dat je opgenomen wordt in het ziekenhuis met corona met vaccin wel heel veel lager is. Maar het is niet de methode voorlopig om corona endemisch te maken. Ook omdat je nooit de hele wereld bevolking kan inenten en besmettingen nog steeds wel mogelijk zijn.
pi_200997238
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 13:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Kuchschermen :')

Personeel in de winkel loopt gewoon weer binnen 1,5 meter te praten met klanten, en bij de kassa hangt dan zo'n schermpje... mooie symboolpolitiek.
Of ze hingen er al (en die dingen zijn niet goedkoop), dus dachten ze: "Laat nog maar ff hangen, je weet niet wat er nog komt."?
Die pijlen die ik hier regelmatig omschreven zie, ken ik echt alleen nog uit herinnering trouwens. Heb er echt al zeker een half jaar geen één meer gezien. :N
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:17:51 #153
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200997245
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 13:14 schreef Momo het volgende:

[..]
Natuurlijk misbruiken verschillende groepen de situatie. Aangedikte verhalen over IC vol jongeren vanuit ziekenhuizen/wetenschap. Met het doel dat ze willen dat mensen alsnog hun prik halen. Aan de andere kant heb je dan weer mensen die misinformatie verspreiden over vaccins omdat ze dat tegen willen gaan. Dat gaat tot het uit het verband trekken van data tot de gekste verhalen over 5G chips.

Resultaten laten wel duidelijk zien dat de kans dat je opgenomen wordt in het ziekenhuis met corona met vaccin wel heel veel lager is. Maar het is niet de methode voorlopig om corona endemisch te maken. Ook omdat je nooit de hele wereld bevolking kan inenten en besmettingen nog steeds wel mogelijk zijn.
Endemisch wil niet zeggen dat er geen besmettingen meer zijn he.
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:18:29 #154
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200997250
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 13:17 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Of ze hingen er al (en die dingen zijn niet goedkoop), dus dachten ze: "Laat nog maar ff hangen, je weet niet wat er nog komt."?
Die pijlen die ik hier regelmatig omschreven zie, ken ik echt alleen nog uit herinnering trouwens. Heb er echt al zeker een half jaar geen één meer gezien. :N
Haha, nee joh, op veel plekken zijn het echt van die haastig opgehangen schermpjes die je zo lost kunt klikken met een haakje.
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:20:07 #155
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_200997265
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 13:17 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Endemisch wil niet zeggen dat er geen besmettingen meer zijn he.
Nee, maar daar zijn we ook nog niet met de hele wereld. In de VS bijvoorbeeld loopt in sommige staten de ziekenhuisbesmetting nog steeds hard omhoog.
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:20:57 #156
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200997270
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 13:14 schreef Za het volgende:

[..]
Besefte iedereen dit maar.
Het begint inmiddels wel door te dringen. Vandaag een stuk in de T die dat weergeeft ...
quote:
Bron T.20aug20
Amsterdam - Hoe gaat het met de coronacijfers? Na een wekenlange daling, blijkt de stagnatie ingezet. En dat kan een probleem worden, waarschuwen experts, wanneer de vakantie is afgelopen. En als klap op de vuurpijl blijken volgens nieuw onderzoek gevaccineerden net zoveel virusdeeltjes met zich mee te dragen als ongevaccineerden en neemt ook de bescherming na een tijdje flink af. ....
... dat ik zie als massage proces om mensen er aan te laten wennen.
Nu nog de politiek en de mafgeslagen beleidbepalers en hun TV-trekpoppen.
pi_200997271
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 13:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Haha, nee joh, op veel plekken zijn het echt van die haastig opgehangen schermpjes die je zo lost kunt klikken met een haakje.
Die doorzichtige schermen is ook echt het laatste waar ik me aan stoor.

In restaurants vind ik het soms zelfs gunstig want dan hoef ik het geroddel van 1 tafel verderop niet keihard aan te horen.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Moderator vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:22:29 #158
5428 crew  miss_sly
pi_200997288
quote:

[..]
In het ziekenhuis waar ik regelmatig kom, ligt de vloer er nog vol mee.
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:23:30 #159
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200997297
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 13:20 schreef Stoney3K het volgende:

[..]
Die doorzichtige schermen is ook echt het laatste waar ik me aan stoor.

In restaurants vind ik het soms zelfs gunstig want dan hoef ik het geroddel van 1 tafel verderop niet keihard aan te horen.
Tja, dat mag, ik vind het in een restaurant zeer steriel en kil.
pi_200997298
quote:

[..]
Tja wat kan er nog komen. Een virus waarbij dit wel nut heeft?
pi_200997303
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 13:18 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Ik zei ook niet dat ze niet te verwijderen zijn! :D
Denk dat ze er gewoon voorlopig niet zo'n probleem in zien. Ik ook niet trouwens.
Hoewel ik wel moet bekennen dat ik mezelf er vaak op betrap dat ik er omheen praat. :')
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:24:22 #162
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_200997304
quote:
Al dat rood en donkerrood. :') Alsof we te maken hebben met vliegende ebola met een mortality rate van 1 op 2.

Wat een poppenkast.
Zuiger van het FOK!-OMT
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:24:43 #163
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200997309
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 13:23 schreef galantis het volgende:

[..]
Tja wat kan er nog komen. Een virus waarbij dit wel nut heeft?
Mooiste is dat die schermen aan de zijkant vaak ook gewoon open zijn.
  Moderator vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:24:46 #164
5428 crew  miss_sly
pi_200997310
Afspraken voor vaccinatie voor dochter gemaakt. Vanwege voorkeur voor het weekend ivm school pas over twee weken de eerste en vijf weken later de tweede.

Hier in het westen is het nog erg druk, zeiden ze aan de telefoon.
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:24:52 #165
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_200997312
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 13:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het zwembad waar m'n dochter op zwemles zit, daar liggen ze ook nog op de grond. Looproutes voor wanneer je binnen komt en weer naar buiten gaan. Incl. pompjes om je handen te ontsmetten.
(Un)masking for the greater good.
pi_200997319
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 13:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ow... die ken ik dan vast ook! ;)
Die locatie probeer ik al een poosje te ontwijken eigenlijk! :D ;)
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:25:34 #167
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200997321
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 13:24 schreef Celestien het volgende:

[..]
Het zwembad waar m'n dochter op zwemles zit, daar liggen ze ook nog op de grond. Looproutes voor wanneer je binnen komt en weer naar buiten gaan. Incl. pompjes om je handen te ontsmetten.
Die pompjes staan en hangen overal nog wel, maar zelden zie ik iemand ze gebruiken.
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:25:52 #168
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_200997324
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 13:24 schreef miss_sly het volgende:
Afspraken voor vaccinatie voor dochter gemaakt. Vanwege voorkeur voor het weekend ivm school pas over twee weken de eerste en vijf weken later de tweede.

Hier in het westen is het nog erg druk, zeiden ze aan de telefoon.
Wat jammer... begreep dat ze juist die interval gingen verkorten. Nog niet gelukt in 't westen... Balen.
pi_200997325
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 12:48 schreef vosss het volgende:

Zoals ik gisteren al zei (en in de politiek nog niemand heb horen benoemen) is het risico om ergens binnen besmet te worden door een gevaccineerde vele malen groter dan door een geteste ongevaccineerde.
Eens. Besefte iedereen dit maar.

quote:
Dus als je dan per se wilt testen, test dan ook iedereen. Dat vaccin is nou eenmaal niet zaligmakend en het is werkelijk van de zotte dat je besmet en wel met je vaccin gewoon geteste gezonde mensen kan besmetten die niet gevaccineerd zijn.

Het hele doel is anderen beschermen en het gros van de gevaccineerden hebben juist daarom dat vaccin genomen.

Dus ik neem aan dat die er geen enkel probleem mee hebben om zich overal te laten testen, incluis eigen bijdrage, waar de ongevaccineerden dat ook moeten.
Ik ga daar ook vanuit, de solidariteit viert hoogtij in dit land.

quote:
Dan kan je niet ineens zeggen dat je daar aan mee weigert te doen omdat je al gevaccineerd bent. Je kan evengoed besmet en besmettelijk zijn en daarmee dus een gevaar voor anderen.
Het gros heeft het gedaan voor zichzelf, niet om 80 plus te beschermen. Hadden het idee naar festivals, kroegen, carnaval whatever te kunnen en weer probleemloos door het leven te gaan zwieren.
Nu blijkt dat ze gewoon besmettelijk kunnen zijn wekt dat irritatie, wat ik wel begrijp want dat is ze niet van tevoren gezegd.

quote:
Dus ofwel alles en iedereen de moeder testen (en weigeren bij positieve testuitslag!) of helemaal niemand meer testen.

Gaat ook wel gebeuren, elk privilege dat er nog is voor gevaccineerden in Europa en de VS verdwijnt als sneeuw voor de zon wanneer de gewenste vaccinatiegraad behaalt is, cq de situatie (die slechts dient ter pushen van het vaccineren) niet meer houdbaar is omdat de besmettingen onder zwakkeren opvlammen (mede) vanwege besmette gevaccineerden.
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:26:32 #170
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_200997330
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 13:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Die pompjes staan en hangen overal nog wel, maar zelden zie ik iemand ze gebruiken.
Ik heb altijd zelfs zo'n ding bij me, en moet zeggen dat ik er gisteren ook de eerste keer voorbij liep. De tweede keer maar netjes gedaan.
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:26:55 #171
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_200997337
quote:

Je mag en kunt in NL niet zomaar vragen naar iemands vaccinatiebewijs, medische staat of QR code.
Daar moet een redelijkheid en toestemming voor zijn.
Dit los van de vraag en behoefte tot lichaamscontrole, discriminerend en mensonterend is.

Ik vraag ook niet aan een vrouw of zij de pil heeft genomen voordat ik een wip doe.
Bescherming en vaccinatie doe je alleen voor jezelf waar in dat belang en die verantwoordelijkheid, best een ander dan mee geholpen kan zijn.
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:27:41 #172
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200997342
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 13:26 schreef Celestien het volgende:

[..]
Ik heb altijd zelfs zo'n ding bij me, en moet zeggen dat ik er gisteren ook de eerste keer voorbij liep. De tweede keer maar netjes gedaan.
Voorheen werd er vaak nog wat van gezegd door zo'n medewerker als je het pompje niet gebruikte, maar intussen bekommert niemand zich daar meer om. Ook al zat winkels waar je gewoon weer zonder mandje of iets naar binnen mag.

Stickers liggen vaak nog wel op de vloer maar ook daar bekommert amper nog iemand zich om.
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:28:23 #173
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_200997351
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 13:26 schreef Celestien het volgende:

[..]
Poeh.. gelukkig ben je het de tweede keer niet vergeten!
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_200997359
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 13:25 schreef Celestien het volgende:

[..]
Wat jammer... begreep dat ze juist die interval gingen verkorten. Nog niet gelukt in 't westen... Balen.
Dat klopt ook.
Ik woon daar ook in de buurt en die van mij kregen zelfs een brief dat het eerder kon.
Zijn inmiddels ook alle 3 volledig ingeënt. :Y
Dus kennelijk toch veel mensen die hun prik uitgesteld hebben voor na de vakantie? Of de capaciteit is kleiner geworden.
pi_200997378
quote:
18s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 13:26 schreef Vallon het volgende:

Ik vraag ook niet aan een vrouw of zij de pil heeft genomen voordat ik een wip doe.
Bescherming en vaccinatie doe je alleen voor jezelf waar in dat belang en die verantwoordelijkheid, best een ander dan mee geholpen kan zijn.
lol
En zij vraagt ook niet eerst aan jou of je al chlamidia gehad hebt.... _O-
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:32:21 #176
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_200997379
quote:

[..]
Ja, daar ben ik 't eigenlijk wel mee eens. Als gevaccineerde waan je je - redelijk - veilig, maar het zegt zo weinig over of je evt. besmettelijk bent.

quote:

Ook, maar ik heb 't ook wel genomen om mezelf te beschermen, hoor. ;)

quote:

Waarom niet standaard een thuistest doen voor je 's morgens de deur uit gaat. Broodje, testje, tanden poetsen en dan even loeren hoe het ervoor staat. Nee, het is niet waterdicht, maar het geeft wel een goede indicatie. Is die positief dan een PCR en thuisblijven. De basis hoeft niet zo moeilijk te zijn. Maar half Nederland steigert bij het idee dat ze een thuistest moeten doen, want 'ze hebben toch geen klachten' of 'ze zijn toch gevaccineerd'.
pi_200997389
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 13:29 schreef Mammietje het volgende:

[..]
Dat klopt ook.
Ik woon daar ook in de buurt en die van mij kregen zelfs een brief dat het eerder kon.
Zijn inmiddels ook alle 3 volledig ingeënt. :Y
Dus kennelijk toch veel mensen die hun prik uitgesteld hebben voor na de vakantie? Of de capaciteit is kleiner geworden.
De capaciteit is kleiner geworden door afschalen van prikposten. Dus dat zou goed kunnen.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:35:06 #178
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_200997397
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 13:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Da's nog tot zo ver :)
Wat mij meer stoort is dat er dan mensen zijn die vervolgens geen enkele acceptatie kunnen opbrengen voor de persoonlijke mening/zienswijze van anderen. Ik denk dan: je kunt het er niet mee eens zijn, je kunt het niet begrijpen, maar je kunt het wel accepteren/respecteren. En bij de laatste gaat 't mis.
pi_200997398
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 13:24 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Mooiste is dat die schermen aan de zijkant vaak ook gewoon open zijn.
Enige plek waar die dingen nog wat hadden kunnen doen is bij mensen thuis aan de etenstafel bijvoorbeeld. Maar dat vindt men maar niks waarschijnlijk. Dus doen we dusdanig veel concessies zodat het nét nog wat lijkt maar helemaal geen ruk meer doet.
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:35:23 #180
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200997400
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 13:34 schreef _serial_ het volgende:

[..]
De capaciteit is kleiner geworden door afschalen van prikposten. Dus dat zou goed kunnen.
Yep, hier in de gemeente (niet Randstad) is eind juli al een priklocatie gesloten en per 1 september volgt de andere ook. Ze prikken nog wel door, maar dat doen ze daarna op een gecombineerde test- en priklocatie. Er is hier ook niet veel aanloop meer voor vaccinaties, maar dat zal in de Randstad allicht anders zijn.
pi_200997404
quote:

[..]

_O- No way dat ik nog ga testen. Een derde vaccinatie zou ik geen probleem mee hebben.
pi_200997411
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 13:35 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
_O- No way dat ik nog ga testen. Een derde vaccinatie zou ik geen probleem mee hebben.
En een vierde, een vijfde, eventueel een zesde?
vosss is de naam,
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:37:03 #183
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_200997416
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 13:27 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Voorheen werd er vaak nog wat van gezegd door zo'n medewerker als je het pompje niet gebruikte, maar intussen bekommert niemand zich daar meer om. Ook al zat winkels waar je gewoon weer zonder mandje of iets naar binnen mag.

Stickers liggen vaak nog wel op de vloer maar ook daar bekommert amper nog iemand zich om.
Bij de Action kon je nog wel je mandje schoonmaken, maar da's alles wat ik gezien heb. M'n man pakte een mandje en ik liep er achteraan, maar zelf geen mandje gepakt. Niemand zei er wat van. Personeel stond ook gezellig met elkaar te kletsen zonder afstand what so ever.
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:37:40 #184
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_200997421
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 13:28 schreef DonDruiper het volgende:

[..]
Poeh.. gelukkig ben je het de tweede keer niet vergeten!
Je wilt toch het goede voorbeeld geven, hè.
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:40:18 #185
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_200997445
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 13:37 schreef Celestien het volgende:

[..]
Bij de Action kon je nog wel je mandje schoonmaken, maar da's alles wat ik gezien heb. M'n man pakte een mandje en ik liep er achteraan, maar zelf geen mandje gepakt. Niemand zei er wat van. Personeel stond ook gezellig met elkaar te kletsen zonder afstand what so ever.
Dat zie ik overal, wat dat aangaat is het ook niet vreemd dat klanten zich ook nergens meer aan houden.
pi_200997452
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 13:32 schreef Celestien het volgende:

Waarom niet standaard een thuistest doen voor je 's morgens de deur uit gaat. Broodje, testje, tanden poetsen en dan even loeren hoe het ervoor staat. Nee, het is niet waterdicht, maar het geeft wel een goede indicatie. Is die positief dan een PCR en thuisblijven. De basis hoeft niet zo moeilijk te zijn. Maar half Nederland steigert bij het idee dat ze een thuistest moeten doen, want 'ze hebben toch geen klachten' of 'ze zijn toch gevaccineerd'.
Het kan redelijk waterdicht zijn wanneer je beseft dat alle close contacts van bv een besmet persoon bij wie de test een valse negatieve geeft, zich ook allemaal die dag testen.
En de volgende dag zowel die persoon als alle close contacts zich wederom zullen testen.

Zelfs wanneer 1 persoon zich niet zou testen maar de omgeving wel komt het snel genoeg via close contacts aan het licht.

Dan blijven valse negatieven of niet testers geïsoleerde gevallen, ondanks de foutmarge. IMO
pi_200997454
Dienstmededeling:

Vanwege andere bezigheden:

Vandaag en morgen wel gemeentecijfers in forum omstreeks 15:16
Vandaag geen grafiekjes in forum, wel raad te plegen via https://rivm.wegmetdetestwet.nl/rivm.html

/Einde dienstmededeling
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 13:41:09 #188
12221 Tijn