Als je ziekenhuisopnames wil voorkomen, is dit wel logischer, ja. Maar ongevaccineerden weigeren is natuurlijk ook ontzettend ongewenst.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:28 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Daarom geen ongevaccineerden binnen laten. Óf iedereen testen.
Geen reden waarom die twee niet naast elkaar kunnen bestaan.
Dat iemand ook bedenkt dat we speeltuinen voor kinderen moeten gaan afsluiten.quote:
Heel apart.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:42 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
En omdat ze zich veelal niet meer laten testen bij klachten.
Je kunt nog altijd gewoon gratis testen bij de ggd als je klachten hebt. Of een paar van die zelf tests aanschaffen. Kosten geen drol.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:57 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Heel apart.
Heb vandaag wel een kuchje gehad, dus hopelijk komt die brief voor de gratis testen snel.
(waar gaat dit over??)
Nou ja 1 spreekt de waarheid en de ander niet.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dank je wel. De Jonge zegt eigenlijk niets dus, terwijl Rutte duidelijk is. Als ik dat van de Jonge goed lees gaan daar nog gesprekken over komen.
Misschien een beetje Bnw, maar het zou best eens kunnen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:33 schreef KingRadler het volgende:
Gewoon simpel houden je mag alleen naar binnen als je getest bent.
Het maakt niet uit of je Vaccin hebt gehad. Dit zie ik gebeuren in 2022.
Waarom?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:59 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Je kunt nog altijd gewoon gratis testen bij de ggd als je klachten hebt. Of een paar van die zelf tests aanschaffen. Kosten geen drol.
quote:
https://www.rijksoverheid(...)naregels/basisregelsquote:Basisregels om verspreiding coronavirus te voorkomen
Blijf de basisregels volgen om verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Mensen kunnen elkaar nog steeds besmetten. Ook na vaccinatie. Blijf handen wassen en afstand houden. Bij klachten: blijf thuis en laat u snel testen. En zorg voor voldoende frisse lucht. Zo geeft u corona geen kans.
Basisregels voor iedereen
-Was vaak en goed uw handen.
-Houd 1,5 meter afstand van anderen.
-Blijf thuis bij klachten en laat u direct testen.
-Zorg voor voldoende frisse lucht.
Wanneer heeft De Jonge dat gezegd? Eind vorig jaar ging er al een brief naar de Kamer.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat ding was al in de maak toen er in Nederland geroepen werd door o.a. Hugo dat het er echt niet ging komen
Hear hearquote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:41 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat de term "tweedeling" te makkelijk gebruikt wordt. Men roept het echt veel te makkelijk, waardoor het geen enkele waarde meer heeft. Het is echt een trend geworden om te roepen dat er een tweedeling gaat ontstaan of is ontstaan.
Iedereen kan nog steeds doen en laten wat hij of zij wil. Soms met een omweg waar ze zelf bewust voor hebben gekozen. Als er al een tweedeling ontstaat komt het vooral door een relatief klein deel wat heel hard kan schreeuwen. Die 15 miljoen mensen gaan zich niet anders gedragen, risico lopen, hun zaken dichthouden, inkomen mislopen etc. omdat die anderen zo hard kunnen schreeuwen en vinden dat het hun recht is om 15 miljoen mensen te "gijzelen".
[..]
Die testsamenleving moet inderdaad zo snel mogelijk stoppen. Niet nu, maar wel zo snel mogelijk en ik geloof er nog steeds in dat het gaat stoppen, want anders zou het volkomen belachelijk zijn.
[..]
Je weet hoe kritisch ik ben t.o.v. de regering. Ik vind echter ook dat je ze niet alles kan aanrekenen. Ook zij konden niet weten hoe het precies ging lopen. Hoe effectief de vaccins zouden zijn. Welke mutaties er gingen optreden etc. etc.
In principe is alle praat over boosters, grieppatiënten, seizoensopleving etc. etc. allemaal nog een beetje gelul in het oneindige. Men. Weet. Het. Gewoon. Niet.
Daarnaast moeten wij echt niet vergeten hoe ver wij al zijn gekomen. Nu doet men soms alsof er helemaal niks is veranderd of versoepeld de afgelopen maaden. Zonder vaccinaties had een overgroot deel van Nederland niet op vakantie gekund. Zonder vaccinaties waren de restaurants en kroegen nog steeds dicht. Zonder vaccinaties hadden wij nu geen publiek gehad bij voetbal.
Het gaat TRAAG, echt mega TRAAG. Jij, en ik, en met ons vele andere hadden het graag heel anders gezien, maar op dit moment is het gewoon niet anders.
Ik vind ook dat ze moeten stoppen met alles te baseren op testen (en positieve testresultaten), maar van de andere kant snap ik ook wel dat ze nu iets langer doorgaan dan nodig. Vooral in Nederland zijn wij keihard op ons bek gegaan in juni toen wij opeens veel te hard van stapel liepen en te snel gingen versoepelen. Zoiets kunnen ze niet nog een keer flikken en daarom zijn ze nu weer (belachelijk) voorzichtig.
Irritant, tenenkrommend, maar wel begrijpelijk.
[..]
Dit is beide kanten op gebeurd en gebeurt nog steeds. Iedereen die dat ontkent moet echt even teruglezen.
Ongevaccineerden kunnen het virus ook bij zich dragen en zijn besmettelijker dan gevaccineerden...quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat ze het virus bij zich kunnen dragen en anderen kunnen besmetten.
We noemen het regels, maar het zijn gewoon algemene richtlijnen. Het is wat je volgens de overheid het beste zou kunnen doen. Je bepaalt uiteindelijk zelf wanneer ervaren klachten voor jou reden zijn tot een test.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 19:15 schreef Sjemmert het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)naregels/basisregels
Ja, maar als een gevaccineerde besmet wordt, is-ie in elk geval beschermd tegen ernstige ziekte. Daarom is andersom gevaarlijker.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 19:20 schreef popje het volgende:
[..]
Ongevaccineerden kunnen het virus ook bij zich dragen en zijn besmettelijker dan gevaccineerden...
Dit was allemaal allang bekend* en ik had al besloten dat het voorbij is na het vaccin. Mogen al blij zijn dat ik dat genomen heb.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 19:15 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
[..]
https://www.rijksoverheid(...)naregels/basisregels
Doemdenkers, ja. Dat vind ik van heel veel dingen die geroepen worden. En van heel veel dingen is ook gebleken dat het allemaal niet zo erg was als werd 'voorspeld'. Ik snap het wel, hoor, dat mensen dat roepen en vervallen in doemdenken, maar het zegt niets over de werkelijkheid. Er is geen tweedeling. De testsamenleving is er deels nog, inderdaad, en hele massa's mensen maken daar graag gebruik van voor hun vakantie, voetbalbezoek, feestje, whatever. En ondanks dat het shit is dat het er nog is, is het ook niet totaal onbegrijpelijk. We zijn er simpelweg nog niet. Een pandemie en een virus als dit laten zich kennelijk niet binnen anderhalf jaar volledig uitroeien waardoor we terug naar af kunnen. Maar ik ga er nog steeds vanuit dat dat nog wel gaat gebeuren. Ik weet alleen nog niet wanneer, want dat is moeilijk te voorspellen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er zou geen tweedeling komen, want dat zou niet bij Nederland passen.
Testsamenleving zou echt niet langer gaan duren dan na de zomer, het zou iets tijdelijks zijn totdat iedereen de kans zou hebben gehad op een vaccinatie.
Na het vaccineren waren er geen redenen meer om maatregelen te rekken, dus dan zouden we met alle maatregelen stoppen. Toegegeven: dat kan natuurlijk nog steeds gebeuren, maar de situatie is niet bepaald hoopgevend, gezien het gepraat over boosters, griep patienten komende herfst/winter, etc.
Users die van mening waren dat er hints genoeg waren om aan te nemen dat die tweedeling er toch echt aan zat te komen....of dat de testsamenleving nog ver na de zomer actief zou zijn...of dat de maatregelen langer aan zouden gaan houden (na vaccinatie) werden op z'n minst weggezet als doemdenkers. En ja, het een en ander is doorverwezen naar BNW.
Maar we gaan het wat dit betreft toch niet eens worden, het is wat het is en dat is prima. Ik herinner me de afgelopen 2025 topics toch echt anders.
Ja straks moeten gevaccineerden permanent in quarantaine om ongevaccineerden niet te besmetten. Waar eindigt dit?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 19:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar als een gevaccineerde besmet wordt, is-ie in elk geval beschermd tegen ernstige ziekte. Daarom is andersom gevaarlijker.
Of het inderdaad zo is dat gevaccineerden minder besmettelijk zijn is trouwens ook nog maar de vraag. Dit stond vandaag nog op Teletekst:
[ afbeelding ]
https://www.parool.nl/ned(...)atieplicht~b4e30fe9/quote:Op donderdag 19 augustus 2021 19:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wanneer heeft De Jonge dat gezegd? Eind vorig jaar ging er al een brief naar de Kamer.
https://www.hartvannederl(...)rt-minister-de-jonge
In november werd er al over nagedacht: https://www.volkskrant.nl(...)doordenken~ba7e78e9/
En werd al gezegd dat bepaalde regels mogelijk langer zouden gelden voor ongevaccineerden: https://www.ad.nl/binnenl(...)vaccinatie~a38416c8/
Er was best wel het idee en zicht op het minder besmettelijk zijn na vaccinatiequote:Op donderdag 19 augustus 2021 19:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dit was allemaal allang bekend* en ik had al besloten dat het voorbij is na het vaccin. Mogen al blij zijn dat ik dat genomen heb.
*dat je na vaccinatie nog besmettelijk bent (vaccin werkt alleen op de mate van ziekteverschijnselen)
Geen idee. Hopelijk is het aantal ongevaccineerden dusdanig klein dat de impact op de zorg beperkt blijft.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 19:31 schreef popje het volgende:
[..]
Ja straks moeten gevaccineerden permanent in quarantaine om ongevaccineerden niet te besmetten. Waar eindigt dit?
Gebruik de tijd die je nog hebt wijs!quote:Op donderdag 19 augustus 2021 19:29 schreef GemMagic het volgende:
Ik ben nu 1 maand geleden gevaccineerd, nog twee maanden de tijd om de boel open te gooien, want zonder blootstelling aan en herkenning van het virus neemt de effectiviteit van het vaccin af!
Ik heb het idee dat de kaarten vooral door de delta-variant anders geschud zijn.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 19:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Er was best wel het idee en zicht op het minder besmettelijk zijn na vaccinatie
Blijkbaar wordt dat nu anders geduid in onderzoek. Benieuwd wat de consensus gaat worden hierover
Maar het spel moet ook een keer afgelopen zijn, of je nu wint of verliest.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 19:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de kaarten vooral door de delta-variant anders geschud zijn.
Robert Koch moet hier zwaar incasseren.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 19:22 schreef crystal_meth het volgende:
De nieuwe ECDC map:
[ afbeelding ]
https://www.ecdc.europa.e(...)iction-free-movement
Ja dat denk ik ook wel jaquote:Op donderdag 19 augustus 2021 19:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de kaarten vooral door de delta-variant anders geschud zijn.
Dit is in Duitsland toch in zekere mate de realiteit? Heb wel verhalen gehoord dat je moest testen alvorens bij bijv een schoenenwinkel naar binnen te gaan of op een camperplek te staan. Geen idee of dit nog zo is.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:35 schreef popje het volgende:
[..]
Dan kun je dus elke dag naar de teststraat. Want ik ga elke dag wel ergens naar binnen. En kun je samenleving wel gedag zeggen.
Ik heb geen idee wat dit betekent.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 19:39 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Maar het spel moet ook een keer afgelopen zijn, of je nu wint of verliest.
QR code laten scannen bij koffie to go bestellen bij de Duitse McDonalds, checkquote:Op donderdag 19 augustus 2021 19:42 schreef galantis het volgende:
[..]
Dit is in Duitsland toch in zekere mate de realiteit? Heb wel verhalen gehoord dat je moest testen alvorens bij bijv een schoenenwinkel naar binnen te gaan of op een camperplek te staan. Geen idee of dit nog zo is.
Ach, ik viel de discussie binnen en dacht: "Tijd voor een mooie oneliner."quote:Op donderdag 19 augustus 2021 19:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat dit betekent.
NRW scoort slechter dan half Nederland. Hoe moet dit nou?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 19:39 schreef groenen het volgende:
[..]
Robert Koch moet hier zwaar incasseren.
Is Erno de grens gepasseerd op fietsvakantie?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 19:44 schreef galantis het volgende:
[..]
NRW scoort slechter dan half Nederland. Hoe moet dit nou?
Tering.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 19:44 schreef Molo het volgende:
[..]
QR code laten scannen bij koffie to go bestellen bij de Duitse McDonalds, check
Drie weken terug gebeurd hier
Dit was bij zo'n bestelzuilquote:Op donderdag 19 augustus 2021 19:46 schreef galantis het volgende:
[..]
Tering.
Wedden dat dit scangedoe meer besmettingen teweegbrengt dan deze übervluchtige contacten ooit zelf hadden kunnen veroorzaken?
Dat kloptquote:Op donderdag 19 augustus 2021 19:49 schreef galantis het volgende:
[..]
Dit maakt het er niet beter op
Nou en? Die ongevaccineerden kunnen zich ook gewoon laten vaccineren...quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap dat mensen er geen zin in hebben, maar vanuit epidemiologisch standpunt zijn gevaccineerden eigenlijk gevaarlijker voor ongevaccineerden dan andersom.
Zijn ze ookquote:Op donderdag 19 augustus 2021 19:54 schreef KingRadler het volgende:
Heb een hekel aan gevaccineerden die zich niet meer aan regels houden.
Ze voelen zich God
De kans om er (erg) ziek van te worden of in het ziekenhuis te belanden was ook na de variant fors afgenomen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 19:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Of je gaat om de maatregelen en testsamenleving heen leven. Bij vrienden eten of vrienden bij je thuis uitnodigen ipv uit eten, illegale feestjes ipv festivals, enz. De politie heeft niet de capaciteit om zo'n parallelle samenleving te verhinderen en ik weet ook niet of de politie veel zin heeft om voor onbepaalde tijd slaafs zo'n restrictief beleid te handhaven.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:35 schreef popje het volgende:
[..]
Dan kun je dus elke dag naar de teststraat. Want ik ga elke dag wel ergens naar binnen. En kun je samenleving wel gedag zeggen.
Die reactie hoor je dus ook nu al van de Australische politie.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 19:58 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Of je gaat om de maatregelen en testsamenleving heen leven. Bij vrienden eten of vrienden bij je thuis uitnodigen ipv uit eten, illegale feestjes ipv festivals, enz. De politie heeft niet de capaciteit om zo'n parallelle samenleving te verhinderen en ik weet ook niet of de politie veel zin heeft om voor onbepaalde tijd slaafs zo'n restrictief beleid te handhaven.
Rules are for fools.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 19:54 schreef KingRadler het volgende:
Heb een hekel aan gevaccineerden die zich niet meer aan regels houden.
Ze voelen zich God
Ga ik sowieso ook doen. Moet alleen nog even via via mensen vinden die in die illegale feestjes scene zitten. Lijkt me wel heerlijk, lekker sneaky even een rave ergens op een verlaten plek.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 19:58 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Of je gaat om de maatregelen en testsamenleving heen leven. Bij vrienden eten of vrienden bij je thuis uitnodigen ipv uit eten, illegale feestjes ipv festivals, enz. De politie heeft niet de capaciteit om zo'n parallelle samenleving te verhinderen en ik weet ook niet of de politie veel zin heeft om voor onbepaalde tijd slaafs zo'n restrictief beleid te handhaven.
Nee hoor, dit rad van onfortuin blijft oneindig doordraaien en terwijl het draait veranderen de regels bovendien.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 19:39 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Maar het spel moet ook een keer afgelopen zijn, of je nu wint of verliest.
Dat mocht ik een tijdje geleden ook bij de BK op Den Haag CSquote:Op donderdag 19 augustus 2021 19:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Het jaar 2100 and beyond. Oneindig en nog wat langer.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 20:52 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nee hoor, dit rad van onfortuin blijft oneindig doordraaien en terwijl het draait veranderen de regels bovendien.
Waar was dat? Als ik hier (net over de grens in NRW) met m'n vriendin uit eten ga hoef ik nergens een testresultaat of QR-code te laten zien en kunnen we gewoon naar binnen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 19:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Een nationale tragedie is voorkomen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 20:56 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Dat mocht ik een tijdje geleden ook bij de BK op Den Haag CS
Een prima geplaceerd evenement zie ik hier.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 21:05 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Gaat goed met dat spreiden van de supporters. HAHAHA
Lockdowns vanaf half september?? Voor 1,8 miljoen ongevaccineerden?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 21:11 schreef Schuifpui het volgende:
Wat verwachten jullie van het najaar? Ik heb wederom in oktober vakantie. Vorig jaar ging alles net voor m'n neus dicht en kon je bijvoorbeeld in Duitsland niet eens overnachten als Nederlander. Nu blijkt dat vaccin toch niet echt werken, hooguit de symptomen iets minder hevig maken, lijken me lockdowns vanaf mid september redelijk onvermijdelijk. Zeker aangezien het uitgangspunt nu vele malen slechter is dan vorig jaar. Ik zie nu al weer m'n vakantie in het water vallen.
Nou ja, waarschijnlijk voor iedereen he. Gevaccineerden zijn ook besmettelijk en kunnen ook ziek worden en overlijden.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 21:13 schreef popje het volgende:
[..]
Lockdowns vanaf half september?? Voor 1,8 miljoen ongevaccineerden?
Ergens in het noorden richting Travemunde. Weet niet meer precies welke stadquote:Op donderdag 19 augustus 2021 21:06 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waar was dat? Als ik hier (net over de grens in NRW) met m'n vriendin uit eten ga hoef ik nergens een testresultaat of QR-code te laten zien en kunnen we gewoon naar binnen.
Vaccins werken primaquote:Op donderdag 19 augustus 2021 21:11 schreef Schuifpui het volgende:
Wat verwachten jullie van het najaar? Ik heb wederom in oktober vakantie. Vorig jaar ging alles net voor m'n neus dicht en kon je bijvoorbeeld in Duitsland niet eens overnachten als Nederlander. Nu blijkt dat vaccin toch niet echt werken, hooguit de symptomen iets minder hevig maken, lijken me lockdowns vanaf mid september redelijk onvermijdelijk. Zeker aangezien het uitgangspunt nu vele malen slechter is dan vorig jaar. Ik zie nu al weer m'n vakantie in het water vallen.
Die vaccins werken prima.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 21:11 schreef Schuifpui het volgende:
Nu blijkt dat vaccin toch niet echt werken, hooguit de symptomen iets minder hevig maken, lijken me lockdowns vanaf mid september redelijk onvermijdelijk.
Je zou haast denken dat iedereen menselijk is.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 21:14 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Nou ja, waarschijnlijk voor iedereen he. Gevaccineerden zijn ook besmettelijk en kunnen ook ziek worden en overlijden.
Uiteindelijk zijn agenten (en militairen) ook maar gewoon onderdeel van de samenleving en geen willoze handhavingsrobots. Ik kan me ook niet voorstellen dat agenten blij worden van het handhaven van beleid wat hen uiteindelijk gehaat zal maken in de samenleving, dat past ook helemaal niet in of bij Nederland.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 19:59 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Die reactie hoor je dus ook nu al van de Australische politie.
Ja, maar dat is allemaal geplaceerd. Niets aan de hand joh!quote:Op donderdag 19 augustus 2021 21:05 schreef Haags het volgende:
[ twitter ]
Gaat goed met dat spreiden van de supporters. HAHAHA
Ik bedoel dat we weer lockdowns gaan doen voor 1,8 mln ongevaccineerden.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 21:14 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Nou ja, waarschijnlijk voor iedereen he. Gevaccineerden zijn ook besmettelijk en kunnen ook ziek worden en overlijden.
Ik vraag me echt af waar die mythe van immuniteit door vaccinatie vandaan gekomen is.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 21:16 schreef OProg het volgende:
[..]
Die vaccins werken prima.
Echter is de illusie verdwenen dat ze voorkomen dat ze de verspreiding helemaal doen verdwijnen.
Ik zal jou eens placeren.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 21:13 schreef OProg het volgende:
[..]
Een prima geplaceerd evenement zie ik hier.
Erg mooi!
Ik denk dat dat gewoon het beeld is dat de meeste mensen nou eenmaal van vaccines hebben.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 21:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af waar die mythe van immuniteit door vaccinatie vandaan gekomen is.
Het helpt niet als De Jonge dat maar blijft en blijft impliceren natuurlijk.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 21:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk dat dat gewoon het beeld is dat de meeste mensen nou eenmaal van vaccines hebben.
Het doet me wel afvragen hoe dit met andere virussen zit. Nu ontdekken we dit door al dat testen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 21:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af waar die mythe van immuniteit door vaccinatie vandaan gekomen is.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)eltavariant-a4055363quote:we zeggen nog steeds dat je je laat vaccineren om anderen te beschermen. Als je zorgt dat je niet zodanig ziek wordt dat je in het ziekenhuis belandt, dan help je daar ook de samenleving mee.
Weinig van wat De Jonge zegt helpt veelquote:Op donderdag 19 augustus 2021 21:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Het helpt niet als De Jonge dat maar blijft en blijft impliceren natuurlijk.
De Jonge is dan ook gewoon een goedwillende amateur op dat gebied.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 21:36 schreef nostra het volgende:
[..]
Het helpt niet als De Jonge dat maar blijft en blijft impliceren natuurlijk.
Ik zou het niet raar vinden als die virussen ook gewoon continu rondgaan, zonder dat mensen er per se veel van merken. Zo'n seizoenseffect als bij Influenza is anders ook moeilijk te verklaren, lijkt mij. Ik bedoel, het is niet echt logisch dat het er in de zomer niet is en dan opeens in de winter weer wel, toch?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 21:37 schreef OProg het volgende:
[..]
Het doet me wel afvragen hoe dit met andere virussen zit. Nu ontdekken we dit door al dat testen.
Maar ik vraag me dan wel af in hoeverre andere virussen rond gaan via mensen die geen tot amper klachten hebben.
In de winter zijn mensen vatbaarder door de (weers)omstandigheden (minder zon b.v.), zit men veel meer binnen met slechte ventilatie etc etc.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 21:42 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik zou het niet raar vinden als die virussen ook gewoon continu rondgaan, zonder dat mensen er per se veel van merken. Zo'n seizoenseffect als bij Influenza is anders ook moeilijk te verklaren, lijkt mij. Ik bedoel, het is niet echt logisch dat het er in de zomer niet is en dan opeens in de winter weer wel, toch?
Mooi, binnenkort kan de overheid fluiten naar zijn bankrekeningquote:Op donderdag 19 augustus 2021 21:13 schreef QAnonn het volgende:
hebben zij een aantal procedures aangespannen tegen overheidsvertegenwoordigers vanwege het verstrekken van misinformatie met mogelijke aantasting van de publieke gezondheid tot gevolg
Tja. Het probleem zit 'm vooral in de manier waarop De Jonge immuniteit gebruikt (een significante mate van weerstand) ten opzichte van hoe de gemiddelde Nederlander dat in het dagelijks spraakgebruik hanteert (onvatbaarheid). Da's wel een communicatiedingetje waar hij inmiddels toch wel eens aan mag denken.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 21:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Weinig van wat De Jonge zegt helpt veel
Ja, precies. Maar het is dus aannemelijk dat die virussen ook in de zomer aanwezig zijn. Mensen merken er alleen minder van.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 21:44 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
In de winter zijn mensen vatbaarder door de (weers)omstandigheden (minder zon b.v.), zit men veel meer binnen met slechte ventilatie etc etc.
Denk dat dit niet de kwaliteit van een legaal feest gaat halen. Aan de andere kant, het is veel beter dan helemaal niks.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 20:52 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ga ik sowieso ook doen. Moet alleen nog even via via mensen vinden die in die illegale feestjes scene zitten. Lijkt me wel heerlijk, lekker sneaky even een rave ergens op een verlaten plek.
Je zou het haast gaan denken gezien de verschillen tussen wat wel- en niet-gevaccineerden in sommige landen mogen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 21:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Euhm, meer dan honderd jaar medische geschiedenis? "Vaccine-induced immunity", de reden waarom we kinderen inenten tegen mazelen etc...quote:Op donderdag 19 augustus 2021 21:26 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Maar vaccineren tegen de mazelen doen we al heel lang, is dat niet het verschil? Dat je flink wat jaren nodig hebt voordat je die immuniteit kunt opkweken op deze manier.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 22:10 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Euhm, meer dan honderd jaar medische geschiedenis? "Vaccine-induced immunity", de reden waarom we kinderen inenten tegen mazelen etc...
Zo werkt het bij de jaarlijkse griepprik toch ook niet? Die beschermt weliswaar tegen ernstige symptomen, ziekenhuisopname en sterfte, maar zorgt niet voor immuniteit en verhindert ook geen verspreiding van het virus.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 22:10 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Euhm, meer dan honderd jaar medische geschiedenis? "Vaccine-induced immunity", de reden waarom we kinderen inenten tegen mazelen etc...
Klopt, maar het heeft ook wel wat. Vooral het VK had vroeger een best grote scene ondanks dat het illegaal was.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 21:52 schreef galantis het volgende:
[..]
Denk dat dit niet de kwaliteit van een legaal feest gaat halen. Aan de andere kant, het is veel beter dan helemaal niks.
Sterker nog, dat is waar de moderne dance-muziek zo'n beetje is ontstaan. Niet in het VK, wel meer in Duitsland (met name Berlijn).quote:Op donderdag 19 augustus 2021 22:21 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Klopt, maar het heeft ook wel wat. Vooral het VK had vroeger een best grote scene ondanks dat het illegaal was.
Wel bij elk vaccin dat we aan kinderen geven: polio, kroep, difterie, Hep B, mazelen, bof, rodehond.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 22:16 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zo werkt het bij de jaarlijkse griepprik toch ook niet? Die beschermt weliswaar tegen ernstige symptomen, ziekenhuisopname en sterfte, maar zorgt niet voor immuniteit en verhindert ook geen verspreiding van het virus.
Durf en daadkracht in plaats van angst.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 22:25 schreef Schuifpui het volgende:
Maar goed:
Alpha + zomer + 17M onbeschermden >>> Delta + zomer + 1.8M tot 6.6M onbeschermden
Hoe gaan we hier in godsnaam uitkomen zonder straks weer een winter met lockdowns en semilockdowns te hebben?
Ik zie dat eerste nog niet bij regeringen. Ik heb vooral angst. Niet voor Covid, maar wel voor de maatregelen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 22:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Durf en daadkracht in plaats van angst.
Lastig parket. Gaan zij dan ook naar de GGD om ervoor te zorgen dat ze jou niet besmetten? Of werkt dit alleen één kant op?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 22:50 schreef popje het volgende:
Ik word heel verdrietig. Corona zorgt echt voor verdeling. Ik wilde bij mijn ouders op bezoek, ik heb twee sneltesten gedaan, ik ben volledig gevaccineerd en zij ook en nu ben ik toch niet welkom omdat ze de sneltesten niet vertrouwen... Moet ik weer naar de GGD en dan pas mag ik langskomen. Dit is toch erg?
Al snap ik het wel popje reist, gaat uit etc. Ouders zullen voornamelijk thuis blijven.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 22:54 schreef galantis het volgende:
[..]
Lastig parket. Gaan zij dan ook naar de GGD om ervoor te zorgen dat ze jou niet besmetten? Of werkt dit alleen één kant op?
Nee dat werkt uiteraard alleen mijn kant op... ik ben jonger en zie mensen en ze zijn als de dood dat zij een van die bejaarden zijn (ook al zijn ze in goede conditie) die door de delta variant het loodje leggen ondanks vaccinatie. En dat ik ondanks twee negatieve sneltests asymptomatisch positief ben (dit is overigens niet de eerste keer, het hele vorige jaar heb ik ggd testen gedaan om langs te mogen komen, maar toen waren er nog geen sneltesten) en nu komt er elke keer meer achterdocht bij omdat de Telegraaf iets post over doorbraakinfecties of niet effectieve vaccins.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 22:54 schreef galantis het volgende:
[..]
Lastig parket. Gaan zij dan ook naar de GGD om ervoor te zorgen dat ze jou niet besmetten? Of werkt dit alleen één kant op?
Waarom maken ze zich zo'n zorgen als ik vragen mag? Als iedereen die bij elkaar komt gevaccineerd is is het risico toch vrijwel weg? Of komen ze helemaal nergens?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 22:50 schreef popje het volgende:
Ik word heel verdrietig. Corona zorgt echt voor verdeling. Ik wilde bij mijn ouders op bezoek, ik heb twee sneltesten gedaan, ik ben volledig gevaccineerd en zij ook en nu ben ik toch niet welkom omdat ze de sneltesten niet vertrouwen... Moet ik weer naar de GGD en dan pas mag ik langskomen. Dit is toch erg?
Ja en mijn moeder zegt dan 'ik wil graag nog even leven en zelfs met een vaccin ben je niet veilig', het lijkt wel alsof ze Za's posts leest en voordat je iemand wil zien je altijd eerst een sneltest moet doen en dan liefst ook nog dubbel...quote:Op donderdag 19 augustus 2021 23:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom maken ze zich zo'n zorgen als ik vragen mag? Als iedereen die bij elkaar komt gevaccineerd is is het risico toch vrijwel weg? Of komen ze helemaal nergens?
Edit: Je hebt 't net al beantwoord
Die angst is inderdaad niet gezond. Ook dat is slecht voor mensen..
Ik denk dat dit ook wel heel extreem is. Hen het zelf nog niet meegemaakt. Zelfs bij mijn oma, die ook bejaard is, ben ik gewoon welkom zonder te testen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 23:14 schreef popje het volgende:
[..]
Ja en mijn moeder zegt dan 'ik wil graag nog even leven en zelfs met een vaccin ben je niet veilig', het lijkt wel alsof ze Za's posts leest en voordat je iemand wil zien je altijd eerst een sneltest moet doen en dan liefst ook nog dubbel...
We gaan nooit meer terug naar het oude normaalquote:Op donderdag 19 augustus 2021 23:03 schreef popje het volgende:
[..]
Nee dat werkt uiteraard alleen mijn kant op... ik ben jonger en zie mensen en ze zijn als de dood dat zij een van die bejaarden zijn (ook al zijn ze in goede conditie) die door de delta variant het loodje leggen ondanks vaccinatie. En dat ik ondanks twee negatieve sneltests asymptomatisch positief ben (dit is overigens niet de eerste keer, het hele vorige jaar heb ik ggd testen gedaan om langs te mogen komen, maar toen waren er nog geen sneltesten) en nu komt er elke keer meer achterdocht bij omdat de Telegraaf iets post over doorbraakinfecties of niet effectieve vaccins.
De angst in de maatschappij is echt niet goed, mensen worden bang om dichtbij elkaar te zijn ook al zijn ze familie...
Het maakt mij verdrietig dat sommige mensen zo bang zijn, en (ook) worden gehouden door berichten in de media. Zeker als het je ouders zijn komt dat nog harder aan. Je wilt het liefst je ouders gewoon in normale omstandigheden zien. Zonder het hele testcircus.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 22:50 schreef popje het volgende:
Zat het verschil m er niet in dat corona en griep sneller muteren dan polio en de mazelen?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 22:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar vaccineren tegen de mazelen doen we al heel lang, is dat niet het verschil? Dat je flink wat jaren nodig hebt voordat je die immuniteit kunt opkweken op deze manier.
En zo hoort het ook. Na twee vaccinaties is het klaar. Test helemaal niks meer.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:42 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
En omdat ze zich veelal niet meer laten testen bij klachten.
En dan je ouders niet meer kunnen bezoekenquote:Op donderdag 19 augustus 2021 23:40 schreef nattermann het volgende:
[..]
En zo hoort het ook. Na twee vaccinaties is het klaar. Test helemaal niks meer.
Tsja, heel lullig, maar dat is een keuze van de ouders he. Heb er geen goed woord voor over.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 23:45 schreef Woelwater het volgende:
[..]
En dan je ouders niet meer kunnen bezoeken
Nee zo hoort het niet.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 23:40 schreef nattermann het volgende:
[..]
En zo hoort het ook. Na twee vaccinaties is het klaar. Test helemaal niks meer.
We kunnen niet bezig blijven met testen tot in de eeuwigheid. Zo komen we er nooit "vanaf"quote:
Ik denk dat er langzaam maar zeker eens serieus nagedacht moet gaan worden over de rol die media in de hedendaagse samenleving spelen, hun drijfveren en of we dat als samenleving nog wel moeten willen. Angst verspreiden als verdienmodel, dat is in mijn optiek niets meer dan "fake news".quote:Op donderdag 19 augustus 2021 23:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Waarom maken ze zich zo'n zorgen als ik vragen mag? Als iedereen die bij elkaar komt gevaccineerd is is het risico toch vrijwel weg? Of komen ze helemaal nergens?
Edit: Je hebt 't net al beantwoord
Die angst is inderdaad niet gezond. Ook dat is slecht voor mensen..
Testen bij klachten helpt juist verspreiding te voorkomen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 00:43 schreef _serial_ het volgende:
[..]
We kunnen niet bezig blijven met testen tot in de eeuwigheid. Zo komen we er nooit "vanaf"
Zonde dat de media zo’n grote rol heeft, sommige mensen zijn daar echt gevoelig voor. Lijkt me een zware situatie. Het is ergens ook wat krom dat alle verantwoordelijkheid bij jou komt te liggen zo. Je hebt je gevaccineerd. Je hebt twee sneltesten gedaan. Wat doen hun precies dan? Ook hun zien mensen waarschijnlijk.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 23:03 schreef popje het volgende:
[..]
Nee dat werkt uiteraard alleen mijn kant op... ik ben jonger en zie mensen en ze zijn als de dood dat zij een van die bejaarden zijn (ook al zijn ze in goede conditie) die door de delta variant het loodje leggen ondanks vaccinatie. En dat ik ondanks twee negatieve sneltests asymptomatisch positief ben (dit is overigens niet de eerste keer, het hele vorige jaar heb ik ggd testen gedaan om langs te mogen komen, maar toen waren er nog geen sneltesten) en nu komt er elke keer meer achterdocht bij omdat de Telegraaf iets post over doorbraakinfecties of niet effectieve vaccins.
De angst in de maatschappij is echt niet goed, mensen worden bang om dichtbij elkaar te zijn ook al zijn ze familie...
Waarom zou je je nog laten testen wanneer zowel jij zelf als je directe omgeving (familie, vrienden enz.) volledig gevaccineerd zijn?quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 00:48 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Testen bij klachten helpt juist verspreiding te voorkomen.
*bij klachten he.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 00:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarom zou je je nog laten testen wanneer zowel jij zelf als je directe omgeving (familie, vrienden enz.) volledig gevaccineerd zijn?
Er zitten fundamentele verschillend tussen de 1) 'reguliere' vaccins, 2) verworven immuniteit en 3) die voor het Covid19-SpikeEiwit.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 22:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Maar vaccineren tegen de mazelen doen we al heel lang, is dat niet het verschil? Dat je flink wat jaren nodig hebt voordat je die immuniteit kunt opkweken op deze manier.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zolang de patiënt besmet blijft, wordt (of gevaccineerd) zal die de benodigde antilichamen, beschikbaar en op peil houden.
[ Bericht 0% gewijzigd door Vallon op 20-08-2021 02:00:48 (spells) ]"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
Omdat vaccinatie na verloop van tijd 4-8 maanden minder sterk zijn om nog als effectief aangemerkt te worden.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 00:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarom zou je je nog laten testen wanneer zowel jij zelf als je directe omgeving (familie, vrienden enz.) volledig gevaccineerd zijn?
https://www.dallasnews.co(...)-vaccination-status/quote:If North Texas runs out of ICU hospital beds, doctors can consider a patient’s vaccination status
[..]
The online meeting involving several dozen doctors representing many area hospitals took place Monday. Afterward, in his email, co-chair Fine summarized decisions made by the task force. He boiled it down to three bullet points. Here they are:
1. “COVID-19 vaccination decreases severe infection and death. Vaccine status therefore may be considered when making triage decisions as part of the physician’s assessment of each individual’s likelihood of survival.”
2. “When vaccination status is considered, accommodations may be needed when the reason for non-vaccination is beyond the patient’s control such as but not limited to caretaker refusal to have a disabled dependent vaccinated, recent COVID-19 infection, or medical contraindication.”
3. “Many are understandably angry and frustrated with the unvaccinated, but triage must remain grounded upon likelihood of survival. Health care professionals should continue to honor duties of care and compassion.”
Fine concludes, “I encourage the medical professionals on the task force to share these ideas within their respective organization ethics committees, triage committees and/or any physicians who might be involved in triage decisions.”
[..]
BNW / Breaking: Fauci: Delta geen verschil bij w/n gevaccineerdenquote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:19 schreef miss_sly het volgende:
Wat is er precies uitgekomen dat als BNW werd weggezet en nu hartstikke waar is?
Blijven gekke artsen die op grond van een voorliggende behandeling, dan gaan triageren.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 02:01 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.dallasnews.co(...)-vaccination-status/
Jawel, zo is het besloten in mijn familie.quote:
Moeten zij weten.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 02:47 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Jawel, zo is het besloten in mijn familie.
Je eigen bron ontkracht jouw verhaal.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 02:06 schreef Za het volgende:
[..]
BNW / Breaking: Fauci: Delta geen verschil bij w/n gevaccineerden
Naar BNW geschopt door jou, op veler verzoek.
Die zijn als het goed is ook gevaccineerd?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 23:45 schreef Woelwater het volgende:
[..]
En dan je ouders niet meer kunnen bezoeken
Ja, die snap ik ook niet maar toch hoehahahhihaha, ofzo.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 08:04 schreef Megumi het volgende:
[..]
Die zijn als het goed is ook gevaccineerd?
Laten vaccineren?quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 08:06 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja, die snap ik ook niet maar toch hoehahahhihaha, ofzo.
Je zou je bijna afvragen waarom we ons hebben laten vaccineren..
Ja, zodat we veilig iedereen kunnen bezoeken, toch?quote:
Ik denk dat we hoe dan een ook al lang weer "terug bij af" zijn. Hoeveel miljarden moeten er nog gestoken blijven worden in nutteloze lockdowns, maatregelen, vaccins enz. enz.? Het enige, wat het verzet tegen het virus ons oplevert is dat we alleen maar langer in deze ellende blijven zitten. Besteed die miljarden aan vergroting van de zorg- en vooral IC capaciteit, daar hebben we veel meer aan.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 01:43 schreef Vallon het volgende:
[..]
Omdat vaccinatie na verloop van tijd 4-8 maanden minder sterk zijn om nog als effectief aangemerkt te worden.
Na die tijd is iemand dus epidemiologisch weer terug bij af.
Wat kan 'helpen' is voordurend geïnfecteerd te worden. Iets dat een kwetsbaar persoon op termijn bijna zeker, langzaam, zal doen uitputten. Kwetsbare personen, sws gevoeliger voor Covid19, hebben doorgaans al een ontoereikende afweer dat meestentijds al intensief bezig is voor de onderliggende aandoening(en).
Iemand weer terug bij af?quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 01:43 schreef Vallon het volgende:
[..]
Omdat vaccinatie na verloop van tijd 4-8 maanden minder sterk zijn om nog als effectief aangemerkt te worden.
Na die tijd is iemand dus epidemiologisch weer terug bij af.
Wat kan 'helpen' is voordurend geïnfecteerd te worden. Iets dat een kwetsbaar persoon op termijn bijna zeker, langzaam, zal doen uitputten. Kwetsbare personen, sws gevoeliger voor Covid19, hebben doorgaans al een ontoereikende afweer dat meestentijds al intensief bezig is voor de onderliggende aandoening(en).
https://www.ons.gov.uk/pe(...)tinsights/antibodiesquote:Antibodies against coronavirus (COVID-19)
The presence of antibodies to COVID-19 suggests that a person previously had the infection or has been vaccinated. In the week beginning 26 July 2021, the percentage of adults that would have tested positive for antibodies is estimated to be:
94.2% in England
93.2% in Wales
89.1% in Northern Ireland
93.5% in Scotland
COVID-19 antibody positivity remained highest in older age groups across the UK.
wow dat is wel heel extreem hoorquote:Op donderdag 19 augustus 2021 22:50 schreef popje het volgende:
Mwa, gezien de besmettelijkheid van de delta variant is de kans groot dat iedereen die krijgt eens de maatregelen losgelaten worden. Bij wie gevaccineerd is blijft de infectie waarschijnlijk beperkt tot neus en keel, maar het boost wel de immuniteit.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 08:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Iemand weer terug bij af?
De hele wereld minus degene die reeds COVID-19 hebben doorgemaakt is dan weer terug bij af!
De vaccins gaan ons niet uit de pandemie helpen vrees ik
dit stel je op basis van?quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 08:14 schreef vosss het volgende:
De hele wereld minus degene die reeds COVID-19 hebben doorgemaakt is dan weer terug bij af!
Kunnen jullie niet in de tuin zitten?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 22:50 schreef popje het volgende:
Op basis van hetgeen Vallon zegt.quote:
Denk ook wel dat de beschikbaarheid van de vaccins meespeelt + de "aanvullende onderzoeksrechten" van pfizer in Isreal.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 08:50 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:
Is hier al gediscussieerd over de zin/onzin van de booster shot die momenteel in Israel wordt gegeven. Alleen op grond van besmettingen, zo lijkt.
De 5e!quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 08:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Vijfde golf in combinatie met griepuitbarsting ligt op de loer
Was uw schuilkelder stuk, denk aan het hart van Ab!
Je kunt er alleen nog maar om lachen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 08:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Had het al gelezen maar ik verbaas me hoe weinig aandacht dit in communicatie en aandacht krijgt in media en zulks.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 09:09 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Weet niet of dit eerder gepost was. Gevaccineerden die alsnog heel ziek worden zijn dus vaak mensen waar ze een reden kunnen vinden voor een verminderd afweersysteem.
Als je veel drinkt ga je dubbel zien.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 09:03 schreef Noek het volgende:
[..]
De 5e!
Ik denk nog steeds in 2/3. Time flies when you're having fun.
Helemaal met wat flessen wijn naast je.
Heb ik een golf gemist ergens dan? Begin een beetje last van FOMO te krijgen zoquote:Op vrijdag 20 augustus 2021 08:59 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
In België zijn 49% ervan bewoners van woonzorgcentra, mediane leeftijd is 82, 93% had onderliggende aandoeningen.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 09:09 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Weet niet of dit eerder gepost was. Gevaccineerden die alsnog heel ziek worden zijn dus vaak mensen waar ze een reden kunnen vinden voor een verminderd afweersysteem.
Idd. Mensen die anders vermoedelijk zouden zijn overleden worden nu nog "slechts" erg ziek. Mooie vooruitgang toch?quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 09:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Had het al gelezen maar ik verbaas me hoe weinig aandacht dit in communicatie en aandacht krijgt in media en zulks.
Zijn zure verhalen voor die kwetsbare mensen natuurlijk maar in het algemeen voor vaccinaties fantastische resultaten
Experts die hun hart vasthouden. Zoveel angst...quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 09:08 schreef Oriente het volgende:
[..]
Je kunt er alleen nog maar om lachen.
Triest inderdaad. Zal vast kloppen hoor dat er nog wel wat golven aankomen, maar om de hele samenleving nou te ontwrichten om een aantal ongevaccineerden (volgens de experts, he) gaat veel en veel te ver.quote:Op vrijdag 20 augustus 2021 09:24 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Experts die hun hart vasthouden. Zoveel angst...
Dit houdt nooit meer op.
Ahja dit klinkt inderdaad logisch(er). Het lijkt er nl ook in de berichtgeving op dat het vaccin onverminderd effectief is tegen zwaarder verloopquote:Op vrijdag 20 augustus 2021 08:54 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Denk ook wel dat de beschikbaarheid van de vaccins meespeelt + de "aanvullende onderzoeksrechten" van pfizer in Isreal.
Die meten natuurlijk maar al te graag wat de effecten zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |