Als je ziekenhuisopnames wil voorkomen, is dit wel logischer, ja. Maar ongevaccineerden weigeren is natuurlijk ook ontzettend ongewenst.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:28 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Daarom geen ongevaccineerden binnen laten. Óf iedereen testen.
Geen reden waarom die twee niet naast elkaar kunnen bestaan.
Dat iemand ook bedenkt dat we speeltuinen voor kinderen moeten gaan afsluiten.quote:
Heel apart.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:42 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
En omdat ze zich veelal niet meer laten testen bij klachten.
Je kunt nog altijd gewoon gratis testen bij de ggd als je klachten hebt. Of een paar van die zelf tests aanschaffen. Kosten geen drol.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:57 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Heel apart.
Heb vandaag wel een kuchje gehad, dus hopelijk komt die brief voor de gratis testen snel.
(waar gaat dit over??)
Nou ja 1 spreekt de waarheid en de ander niet.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:41 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dank je wel. De Jonge zegt eigenlijk niets dus, terwijl Rutte duidelijk is. Als ik dat van de Jonge goed lees gaan daar nog gesprekken over komen.
Misschien een beetje Bnw, maar het zou best eens kunnen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:33 schreef KingRadler het volgende:
Gewoon simpel houden je mag alleen naar binnen als je getest bent.
Het maakt niet uit of je Vaccin hebt gehad. Dit zie ik gebeuren in 2022.
Waarom?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:59 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Je kunt nog altijd gewoon gratis testen bij de ggd als je klachten hebt. Of een paar van die zelf tests aanschaffen. Kosten geen drol.
quote:
https://www.rijksoverheid(...)naregels/basisregelsquote:Basisregels om verspreiding coronavirus te voorkomen
Blijf de basisregels volgen om verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Mensen kunnen elkaar nog steeds besmetten. Ook na vaccinatie. Blijf handen wassen en afstand houden. Bij klachten: blijf thuis en laat u snel testen. En zorg voor voldoende frisse lucht. Zo geeft u corona geen kans.
Basisregels voor iedereen
-Was vaak en goed uw handen.
-Houd 1,5 meter afstand van anderen.
-Blijf thuis bij klachten en laat u direct testen.
-Zorg voor voldoende frisse lucht.
Wanneer heeft De Jonge dat gezegd? Eind vorig jaar ging er al een brief naar de Kamer.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:52 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat ding was al in de maak toen er in Nederland geroepen werd door o.a. Hugo dat het er echt niet ging komen
Hear hearquote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:41 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik dat de term "tweedeling" te makkelijk gebruikt wordt. Men roept het echt veel te makkelijk, waardoor het geen enkele waarde meer heeft. Het is echt een trend geworden om te roepen dat er een tweedeling gaat ontstaan of is ontstaan.
Iedereen kan nog steeds doen en laten wat hij of zij wil. Soms met een omweg waar ze zelf bewust voor hebben gekozen. Als er al een tweedeling ontstaat komt het vooral door een relatief klein deel wat heel hard kan schreeuwen. Die 15 miljoen mensen gaan zich niet anders gedragen, risico lopen, hun zaken dichthouden, inkomen mislopen etc. omdat die anderen zo hard kunnen schreeuwen en vinden dat het hun recht is om 15 miljoen mensen te "gijzelen".
[..]
Die testsamenleving moet inderdaad zo snel mogelijk stoppen. Niet nu, maar wel zo snel mogelijk en ik geloof er nog steeds in dat het gaat stoppen, want anders zou het volkomen belachelijk zijn.
[..]
Je weet hoe kritisch ik ben t.o.v. de regering. Ik vind echter ook dat je ze niet alles kan aanrekenen. Ook zij konden niet weten hoe het precies ging lopen. Hoe effectief de vaccins zouden zijn. Welke mutaties er gingen optreden etc. etc.
In principe is alle praat over boosters, grieppatiënten, seizoensopleving etc. etc. allemaal nog een beetje gelul in het oneindige. Men. Weet. Het. Gewoon. Niet.
Daarnaast moeten wij echt niet vergeten hoe ver wij al zijn gekomen. Nu doet men soms alsof er helemaal niks is veranderd of versoepeld de afgelopen maaden. Zonder vaccinaties had een overgroot deel van Nederland niet op vakantie gekund. Zonder vaccinaties waren de restaurants en kroegen nog steeds dicht. Zonder vaccinaties hadden wij nu geen publiek gehad bij voetbal.
Het gaat TRAAG, echt mega TRAAG. Jij, en ik, en met ons vele andere hadden het graag heel anders gezien, maar op dit moment is het gewoon niet anders.
Ik vind ook dat ze moeten stoppen met alles te baseren op testen (en positieve testresultaten), maar van de andere kant snap ik ook wel dat ze nu iets langer doorgaan dan nodig. Vooral in Nederland zijn wij keihard op ons bek gegaan in juni toen wij opeens veel te hard van stapel liepen en te snel gingen versoepelen. Zoiets kunnen ze niet nog een keer flikken en daarom zijn ze nu weer (belachelijk) voorzichtig.
Irritant, tenenkrommend, maar wel begrijpelijk.
[..]
Dit is beide kanten op gebeurd en gebeurt nog steeds. Iedereen die dat ontkent moet echt even teruglezen.
Ongevaccineerden kunnen het virus ook bij zich dragen en zijn besmettelijker dan gevaccineerden...quote:Op donderdag 19 augustus 2021 18:39 schreef Tijn het volgende:
[..]
Omdat ze het virus bij zich kunnen dragen en anderen kunnen besmetten.
We noemen het regels, maar het zijn gewoon algemene richtlijnen. Het is wat je volgens de overheid het beste zou kunnen doen. Je bepaalt uiteindelijk zelf wanneer ervaren klachten voor jou reden zijn tot een test.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 19:15 schreef Sjemmert het volgende:
https://www.rijksoverheid(...)naregels/basisregels
Ja, maar als een gevaccineerde besmet wordt, is-ie in elk geval beschermd tegen ernstige ziekte. Daarom is andersom gevaarlijker.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 19:20 schreef popje het volgende:
[..]
Ongevaccineerden kunnen het virus ook bij zich dragen en zijn besmettelijker dan gevaccineerden...
Dit was allemaal allang bekend* en ik had al besloten dat het voorbij is na het vaccin. Mogen al blij zijn dat ik dat genomen heb.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 19:15 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
[..]
https://www.rijksoverheid(...)naregels/basisregels
Doemdenkers, ja. Dat vind ik van heel veel dingen die geroepen worden. En van heel veel dingen is ook gebleken dat het allemaal niet zo erg was als werd 'voorspeld'. Ik snap het wel, hoor, dat mensen dat roepen en vervallen in doemdenken, maar het zegt niets over de werkelijkheid. Er is geen tweedeling. De testsamenleving is er deels nog, inderdaad, en hele massa's mensen maken daar graag gebruik van voor hun vakantie, voetbalbezoek, feestje, whatever. En ondanks dat het shit is dat het er nog is, is het ook niet totaal onbegrijpelijk. We zijn er simpelweg nog niet. Een pandemie en een virus als dit laten zich kennelijk niet binnen anderhalf jaar volledig uitroeien waardoor we terug naar af kunnen. Maar ik ga er nog steeds vanuit dat dat nog wel gaat gebeuren. Ik weet alleen nog niet wanneer, want dat is moeilijk te voorspellen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 17:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Er zou geen tweedeling komen, want dat zou niet bij Nederland passen.
Testsamenleving zou echt niet langer gaan duren dan na de zomer, het zou iets tijdelijks zijn totdat iedereen de kans zou hebben gehad op een vaccinatie.
Na het vaccineren waren er geen redenen meer om maatregelen te rekken, dus dan zouden we met alle maatregelen stoppen. Toegegeven: dat kan natuurlijk nog steeds gebeuren, maar de situatie is niet bepaald hoopgevend, gezien het gepraat over boosters, griep patienten komende herfst/winter, etc.
Users die van mening waren dat er hints genoeg waren om aan te nemen dat die tweedeling er toch echt aan zat te komen....of dat de testsamenleving nog ver na de zomer actief zou zijn...of dat de maatregelen langer aan zouden gaan houden (na vaccinatie) werden op z'n minst weggezet als doemdenkers. En ja, het een en ander is doorverwezen naar BNW.
Maar we gaan het wat dit betreft toch niet eens worden, het is wat het is en dat is prima. Ik herinner me de afgelopen 2025 topics toch echt anders.
Ja straks moeten gevaccineerden permanent in quarantaine om ongevaccineerden niet te besmetten. Waar eindigt dit?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 19:25 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar als een gevaccineerde besmet wordt, is-ie in elk geval beschermd tegen ernstige ziekte. Daarom is andersom gevaarlijker.
Of het inderdaad zo is dat gevaccineerden minder besmettelijk zijn is trouwens ook nog maar de vraag. Dit stond vandaag nog op Teletekst:
[ afbeelding ]
https://www.parool.nl/ned(...)atieplicht~b4e30fe9/quote:Op donderdag 19 augustus 2021 19:15 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Wanneer heeft De Jonge dat gezegd? Eind vorig jaar ging er al een brief naar de Kamer.
https://www.hartvannederl(...)rt-minister-de-jonge
In november werd er al over nagedacht: https://www.volkskrant.nl(...)doordenken~ba7e78e9/
En werd al gezegd dat bepaalde regels mogelijk langer zouden gelden voor ongevaccineerden: https://www.ad.nl/binnenl(...)vaccinatie~a38416c8/
Er was best wel het idee en zicht op het minder besmettelijk zijn na vaccinatiequote:Op donderdag 19 augustus 2021 19:26 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dit was allemaal allang bekend* en ik had al besloten dat het voorbij is na het vaccin. Mogen al blij zijn dat ik dat genomen heb.
*dat je na vaccinatie nog besmettelijk bent (vaccin werkt alleen op de mate van ziekteverschijnselen)
Geen idee. Hopelijk is het aantal ongevaccineerden dusdanig klein dat de impact op de zorg beperkt blijft.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 19:31 schreef popje het volgende:
[..]
Ja straks moeten gevaccineerden permanent in quarantaine om ongevaccineerden niet te besmetten. Waar eindigt dit?
Gebruik de tijd die je nog hebt wijs!quote:Op donderdag 19 augustus 2021 19:29 schreef GemMagic het volgende:
Ik ben nu 1 maand geleden gevaccineerd, nog twee maanden de tijd om de boel open te gooien, want zonder blootstelling aan en herkenning van het virus neemt de effectiviteit van het vaccin af!
Ik heb het idee dat de kaarten vooral door de delta-variant anders geschud zijn.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 19:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Er was best wel het idee en zicht op het minder besmettelijk zijn na vaccinatie
Blijkbaar wordt dat nu anders geduid in onderzoek. Benieuwd wat de consensus gaat worden hierover
Maar het spel moet ook een keer afgelopen zijn, of je nu wint of verliest.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 19:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de kaarten vooral door de delta-variant anders geschud zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |