Ken ook een meisje van 18 dat depressief is geraakt door corona. Opleiding gestopt, kwam haar bed niet meer uit. Heeft echt vele maanden geduurd voor ze weer terug kon keren onder de mensen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 14:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is niet alleen de summer of love die is "afgepakt", het is ook het isolement wat mee gaat spelen, het minder zien van vrienden waar je wellicht eerder in wisselende samenstelling mee afsprak om je hart te luchten, kleine beperkingen zorgen er vaak toch voor dat je veel mensen niet altijd kunt zien. Neem bijvoorbeeld het thuiswerken, thuisonderwijs, etc. Het zijn misschien kleine beperkingen, maar bij elkaar opgeteld kan het net de doorslag geven tot depressies, etc.
Het is hier al vaker gezegd, maatregelen zijn niet zo onschadelijk als vaak gedacht wordt, vaak is er op andere plekken veel onzichtbare zorgelijke impact.
In de afgelopen 20 posts is er minimaal twee keer voorbij gekomen dat er geen stijging is.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niemand hier zegt dat er geen probleem is. Aan de andere kant hebben een aantal hier hun conclusies al klaarstaan over lockdowns e.d.
Terwijl: ik lees in het bericht ook niets over hoe groot die stijging dan zou zijn, om maar wat te noemen.
Dat is volgens de grafieken ook niet, maar volgens CANS (Commissie Actuele Nederlandse Suïcideregistratie (CANS) is er een zorgwekkende stijging. Dat moet op zn minst serieus genomen worden.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:03 schreef erkel het volgende:
[..]
Als je het artikel en de grafieken erbij pakt, dan ook is voor de groep 20-30 jarigen geen groei te zien. Daarnaast ontken ik niet dat dit wel een zware tijd kan zijn voor jongeren en kan de afgelopen periode je over een randje hebben gedrukt. Dat de lockdown de enige reden is of hoofdreden was, geloof ik niet zo. Wel kan het dus verzwarend hebben gewerkt.
Drugs en alcoholverslaving zal de grootste oorzaak zijn, en je hebt altijd variatie qua aantallen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er kunnen heel veel redenen zijn, dat ben ik zeker met je eens. Maar zeggen: "Er is geen probleem want er is geen stijging" is gewoon niet waar. Hier moet naar gekeken worden en gekeken worden waar dit door komt.
Het zou sowieso helpen als er niet meer enkel gekeken gaat worden naar de directe effecten van Covid (besmettingen, opnames), maar ook naar de indirecte effecten die potentieel pas veel later echt duidelijk worden. Dat is imo tijdens de crisis veel te weinig gebeurd. Het was een automatische keuze om de ouderen en kwetsbaren te beschermen - maakte dan niet zoveel uit wat de indirecte schade zou gaan zijn - zorgen voor later immers.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:08 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ken ook een meisje van 18 dat depressief is geraakt door corona. Opleiding gestopt, kwam haar bed niet meer uit. Heeft echt vele maanden geduurd voor ze weer terug kon keren onder de mensen.
En dit is echt geen uitgaanstype. Maar alle zekerheden vielen weg, kon haar vrienden nauwelijks meer zien, etc.
En zie hetzelfde ook onder ouderen. Die zien veel minder mensen dan voorheen. Ondanks dat al hun kennissen al maanden 2x gevaccineerd zijn.
Door sommigen wordt er iets te makkelijk aan voorbij gegaan wat lockdowns en de hele coronasituatie met mensen kan doen.
Had er zelf bij elke verzwaring van de maatregelen ook last van dat ik dan een dag lang tot niet heel veel kwam qua werk. Terwijl ik me normaal gezien niet heel snel ergens druk over maak.
Ik ben het niet eens met wat je (lijkt) te insinueren in je laatste zin. De hoeveelheid zelfdodingen is te hoog. Als de hoeveelheid zelfdodingen in een leeftijdsgroep flink toeneemt ten opzichte van eerdere jaren moet er gekeken worden waar dat door komt en wat daaraan gedaan kan worden.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:13 schreef Montov het volgende:
[..]
Drugs en alcoholverslaving zal de grootste oorzaak zijn, en je hebt altijd variatie qua aantallen.
Maar in de groep van twintigers heb je het over ongeveer 17 zelfdodingen per maand. Als dat 2 maanden lang 25 zijn geweest dan is dat al bijna een toename van 50%. Wil je specifiek kijken dan naar due 16 gevallen, of ook nog naar de
200 andere gevallen elk jaar?
Hoogst sinds mid Juni hoorde ik net op de radioquote:
Ik vraag me af of het kabinet zich op dat moment realiseerde dat de pandemie in Nederland 1,5-2 jaar zou gaan duren. Volgens mij was de naïeve gedachte toch vooral dat het voor de zomer overgewaaid zou zijn.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het zou sowieso helpen als er niet meer enkel gekeken gaat worden naar de directe effecten van Covid (besmettingen, opnames), maar ook naar de indirecte effecten die potentieel pas veel later echt duidelijk worden. Dat is imo tijdens de crisis veel te weinig gebeurd. Het was een automatische keuze om de ouderen en kwetsbaren te beschermen - maakte dan niet zoveel uit wat de indirecte schade zou gaan zijn - zorgen voor later immers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
43 gemeentes met 0 besmettingen
50 gemeentes met 1 besmettingen
108 gemeentes met 2-4 besmettingen
28 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Dat begrijp ik ook niet. Hoe kan het dat het van 10.000 besmettingen vrij snel terugzakt naar 2500 en dat het daar dan ongeveer bij blijft? Waarom zakt dat niet verder?quote:
Tja.. en nu zijn de introducties begonnen en spoedig weer lager en voortgezet onderwijsquote:
niet dat ik het altijd zo volg maar is de verhouding ziekenhuis IC veranderd in de loop der tijd?quote:
Verloopt vrij lineair nu volgens mij de verspreiding. Op meer kun je niet rekenen ook denk ik bij +/- 62-65 procent vaccinatiegraad.quote:
In eerste instantie geloof ik dat ook wel ja. Dat ze echt dachten dat het maar voor ''even'' zou gaan zijn. Maar dat excuus is er de laatste maanden niet meer echt imo; en ook toen hebben ze het imo nagelaten om veel meer factoren mee te nemen. Is een aanname, want ik weet niet waar ze het allemaal over hebben bij interne discussies, maar ik heb bij persconferenties of interviews nou eigenlijk nooit het gevoel gekregen dat ze zich bezig hielden met indirecte gevolgen - het kwam altijd over alsof dat zorgen voor later waren. Het kwam altijd neer op ''ja, maar de zorg...''. Altijd.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het kabinet zich op dat moment realiseerde dat de pandemie in Nederland 1,5-2 jaar zou gaan duren. Volgens mij was de naïeve gedachte toch vooral dat het voor de zomer overgewaaid zou zijn.
https://www.msn.com/nl-nl(...)ANumNt?ocid=msedgntpquote:Dat het coronavirus in het najaar weer oplaait, daar zijn virologen het vrijwel over eens. Hoe erg het gaat worden? Dat hangt ervan af welke versoepelingen Rutte en co. gaan doorvoeren op 20 september.
Het RIVM becijferde dat er voor het najaar nog zo’n 2200 tot 3400 ic-opnames op stapel staan en 16.000 tot 22.000 gewone ziekenhuisopnames, zo schrijft de Volkskrant. Voor de ic’s is dat nog altijd twee tot drie keer zoveel als de zorg aankan. Maar die coronapatiënten komen natuurlijk niet allemaal tegelijk in de ziekenhuizen terecht. Tenminste, als je niet alle maatregelen in één keer loslaat.
Je denkt misschien dat iedereen nu onderhand wel is gevaccineerd of besmet is geweest, maar 1,8 miljoen Nederlanders weigerden de coronaprik. Daarnaast zijn er nog zo’n 750.000 mensen bij wie het vaccin bijvoorbeeld vanwege een immuunziekte niet goed werkt. In totaal kunnen er dus nog 2,5 miljoen mensen corona krijgen in ons land.
RIVM-hoofdwetenschapper Jaap van Dissel benadrukte woensdag tijdens een presentatie voor de Kamercommissie voor Volksgezondheid, Welzijn en Sport wel dat die mensen niet tegelijk in het ziekenhuis belanden. “Aan de andere kant: iedereen die onbeschermd is, zal vroeger of later met het virus in aanraking komen.”
Israël, dat voorloopt met vaccineren, ziet de ziekenhuiscijfers alweer oplopen. Begin deze week lagen er 514 coronapatiënten in het ziekenhuis, een stijging van 30 procent in een paar dagen. En verontrustend: ouderen die als eerste een prik hebben gehad zijn oververtegenwoordigd, wat er op kan wijzen dat het vaccin uitgewerkt raakt.
Daarbovenop is er een aardige kans dat er een zwaar griepseizoen aankomt, omdat het vorig jaar door de lockdowns uitbleef. Mensen hebben daardoor mogelijk minder immuniteit tegen de griep.
Kortom: het wordt een spannend najaar.
Veelzeggens was vorig jaar augustus dat de 'zorghelden' in Augustus van Rutte te horen kregen dat er niet meer in zat dan die 1000 euro en ze daarna weer hard nodig waren. Dat kwam ook deels voort uit opportunistisch wensdenken dat het allemaal nog wel los zou lopen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:19 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het kabinet zich op dat moment realiseerde dat de pandemie in Nederland 1,5-2 jaar zou gaan duren. Volgens mij was de naïeve gedachte toch vooral dat het voor de zomer overgewaaid zou zijn.
Misschien is het ook maar beter. Nu streven naar een lage bezetting is enorm kortetermijn denken.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:21 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook niet. Hoe kan het dat het van 10.000 besmettingen vrij snel terugzakt naar 2500 en dat het daar dan ongeveer bij blijft? Waarom zakt dat niet verder?
Blijkbaar heeft het CANS nog wat meer data tot haar beschikking. Zelfdoding onder jongeren moet altijd serieus genomen worden, wat de redenen ook mogen zijn. Hopelijk vallen de cijfers het komende jaar weer beter uit.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:10 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dat is volgens de grafieken ook niet, maar volgens CANS (Commissie Actuele Nederlandse Suïcideregistratie (CANS) is er een zorgwekkende stijging. Dat moet op zn minst serieus genomen worden.
Begin augustus was de verhouding nog ongeveer 3:1 (ziekenhuis ~600, IC ~200).quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
niet dat ik het altijd zo volg maar is de verhouding ziekenhuis IC veranderd in de loop der tijd?
50% van de mensen in het ziekenhuis op de IC is nogal veel
https://www.msn.com/nl-nl(...)ANv1J5?ocid=msedgntpquote:BARCELONA (ANP/AFP) - Na ruim een maand komt er een eind aan de avondklok in Barcelona. Het Hooggerechtshof van Catalonië besloot dat de maatregel niet langer is vereist om het aantal coronabesmettingen in te dammen.
Het nachtelijke uitgaansverbod blijft nog wel van kracht in negentien gemeenten in de toeristische regio in het noordoosten van Spanje. In de 148 overige plaatsen waarvoor de autoriteiten om verlenging hadden gevraagd wordt de avondklok vanaf deze donderdag afgeschaft, omdat die niet langer gerechtvaardigd is om gezondheidsredenen.
Half juli stemde het hof nog wel in met het voorstel van de Catalaanse regioregering om een nachtelijk uitgaansverbod van 01.00 tot 06.00 uur in te voeren in Barcelona en meer dan 150 Catalaanse gemeenten, waaronder populaire badplaatsen als Salou en Sitges. De maatregel werd meerdere keren verlengd.
Daling
Catalonië had medio juli het hoogste aantal coronabesmettingen van alle Spaanse regio’s. De Delta-variant besmette vooral twintigers. Aan het nachtelijke uitgaansverbod waren andere maatregelen voorafgegaan, waaronder het beperken van bijeenkomsten tot tien personen. Die maatregel blijft van kracht in heel Catalonië, besloten de rechters.
Net als de rest van Spanje zag Catalonië het aantal nieuwe besmettingen de afgelopen weken sterk dalen. De daling zette mede in doordat ook mensen onder de 30 een prik konden halen. Op de intensive cares in de regio liggen nog wel relatief veel Covid-patiënten.
Spanje behoort tot de Europese top qua coronavaccinaties: ruim 64 procent van de bevolking is volledig ingeënt.
Goede analyse denk ik.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:22 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
In eerste instantie geloof ik dat ook wel ja. Dat ze echt dachten dat het maar voor ''even'' zou gaan zijn. Maar dat excuus is er de laatste maanden niet meer echt imo; en ook toen hebben ze het imo nagelaten om veel meer factoren mee te nemen. Is een aanname, want ik weet niet waar ze het allemaal over hebben bij interne discussies, maar ik heb bij persconferenties of interviews nou eigenlijk nooit het gevoel gekregen dat ze zich bezig hielden met indirecte gevolgen - het kwam altijd over alsof dat zorgen voor later waren. Het kwam altijd neer op ''ja, maar de zorg...''. Altijd.
Dat zei Jaap toch niet, dat die allemaal dit najaar zouden komen? Alleen dat ze OOIT zouden komen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:24 schreef Oriente het volgende:
Het RIVM becijferde dat er voor het najaar nog zo’n 2200 tot 3400 ic-opnames op stapel staan en 16.000 tot 22.000 gewone ziekenhuisopnames, zo schrijft de Volkskrant.
Grond verzakt?quote:
En toch snap ik het wel, want dit is een park waar je vaak meerdere dagen naartoe gaat. Mensen die niet gevaccineerd zijn maar zich laten testen, moeten dat iedere 24 uur doen, dus krijg je per dag een andere kleur bandje om.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:35 schreef 4-elements het volgende:
Had gehoopt dat dit van De Speld was, maar nee...
[ twitter ]
Nou lekker dan, als je als brave zorgmedewerker al in januari gePfizerd bent, mag je niet meer op wintersport zonder extra test? Een derde prik kun je je nog niet voor inschrijven, mocht je dat al willen...quote:
Wtfquote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:35 schreef 4-elements het volgende:
Had gehoopt dat dit van De Speld was, maar nee...
[ twitter ]
Kloptquote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:40 schreef Arizona het volgende:
[..]
Nou lekker dan, als je als brave zorgmedewerker al in januari gePfizerd bent, mag je niet meer op wintersport zonder extra test? Een derde prik kun je je nog niet voor inschrijven, mocht je dat al willen...
Maak dan de toegang tot die maatschappij er ook niet van afhankelijk.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Vaccineren is primair voor gezondheid. Niet voor toegang tot de maatschappij.
Yepquote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:42 schreef Discombobulate het volgende:
Dit gaat nooit meer stoppen.![]()
Mensen hadden dit hier al voorspeld een jaar geleden maar werden naar BNW verwezen. Het staat toch dichter bij de waarheid dan sommigen denken. Triest.
Leg uit? Want niemand die vorig jaar zei 'corona zal nooit helemaal weggaan' werd naar BNW verwezen hoor.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:42 schreef Discombobulate het volgende:
Mensen hadden dit hier al voorspeld een jaar geleden maar werden naar BNW verwezen. Het staat toch dichter bij de waarheid dan sommigen denken. Triest.
Ik blijf dit hysterisch vinden.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:42 schreef Discombobulate het volgende:
Dit gaat nooit meer stoppen.
Die indruk heb ik haast niet meerquote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:41 schreef Molo het volgende:
[..]
Klopt
En vast voor die tijd wel hoor. Of extra testen met bijdrage
Bovendien, hoezo mocht je al willen? Mocht het nódig zijn.
Vaccineren is primair voor gezondheid. Niet voor toegang tot de maatschappij.
Als die eigen drang tot andersmans dwang verword.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 10:52 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Hoe kan vaccinatiedrang onaanvaardbaar zijn?
[..]
Dat zeiden we vorig jaar ook van de situatie waarin we nu zitten. "Gaat toch nooit gebeuren".quote:
Vaccinatiedwang was ook ondenkbaar, het begint steeds waarschijnlijker te worden.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:46 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat zeiden we vorig jaar ook van de situatie waarin we nu zitten. "Gaat toch nooit gebeuren".
Gaan we zien, nog even wachten. Veel mensen hadden gelijk over dingen waarvan we een jaar geleden zeiden dat het hysterisch was.quote:
Ik blijf het volledig met je eens.quote:
Voorbeelden?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:50 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Gaan we zien, nog even wachten. Veel mensen hadden gelijk over dingen waarvan we een jaar geleden zeiden dat het hysterisch was.
Precies. Ik had de extra boosters wel aan zien komen. Of het echt elk jaar nodig is of zelf 270 dagen na de tweede shot of überhaupt voor iedereen, betwijfel ik nog. Ik ben benieuwd waar deze regeringen deze besluitvorming op baserenquote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Leg uit? Want niemand die vorig jaar zei 'corona zal nooit helemaal weggaan' werd naar BNW verwezen hoor.
Als je zou zeggen dat we nog 10 jaar in lockdown zouden gaan, dan misschien!
Ik ervaar dat helemaal niet zo. Het is al tijden duidelijk dat het komende najaar veelzeggend wordt over welke kant het verder op moet. Het is nog altijd te vroeg voor conclusies.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:46 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat zeiden we vorig jaar ook van de situatie waarin we nu zitten. "Gaat toch nooit gebeuren".
Spanje is een prachtige rechtsstaat inderdaad. Daar is ook veel discussie over de juridische rechtmatigheid van noodmaatregelen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:27 schreef Oriente het volgende:
[..]
https://www.msn.com/nl-nl(...)ANv1J5?ocid=msedgntp
Rechtergoden
Niet confronterend, maar valt hier onder BNW.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:52 schreef QAnonn het volgende:
filmpje van klauss schawb mag niet gepost worden? te confronterend?
Om heel eerlijk te zijn, door op deze tour te gaan wordt er m.i. onevenredig veel waarde gehecht aan het gevaccineerd-zijn. Aan de ene kant mogen getesten bij gratie overheids nog net een dagje binnen zijn terwijl gevaccineerden met alles wat ze bij zich dragen geen strobreed in de weg wordt gelegd.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:38 schreef Arizona het volgende:
[..]
En toch snap ik het wel, want dit is een park waar je vaak meerdere dagen naartoe gaat. Mensen die niet gevaccineerd zijn maar zich laten testen, moeten dat iedere 24 uur doen, dus krijg je per dag een andere kleur bandje om.
Niet dat ik überhaupt voorstander ben van toegang met vaccinatie- of testbewijs, maar ik snap wel waarom ze dit onderscheid maken.
Tot dat t waarheid is geworden en dan mag t hier welquote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet confronterend, maar valt hier onder BNW.
Precies.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:54 schreef QAnonn het volgende:
[..]
Tot dat t waarheid is geworden en dan mag t hier wel
De OMT's ... op grond van voorgeschotelde en onbegrepen wetenschap dat letterlijk niet onwaar is.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:52 schreef erkel het volgende:
[..]
Precies. Ik had de extra boosters wel aan zien komen. Of het echt elk jaar nodig is of zelf 270 dagen na de tweede shot of überhaupt voor iedereen, betwijfel ik nog. Ik ben benieuwd waar deze regeringen deze besluitvorming op baseren
Binnenkort komen er complotten over groepen mensen die stiekem terug willen naar de oude normaal.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:42 schreef Discombobulate het volgende:
wc-bril bij een tankstation likkenquote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:55 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
hoe kom ik aan open tbc? #durftevragen @:zipportal
Jaaja. Ik was meer benieuwd naar onderzoeken die genoemd wordenquote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:55 schreef Vallon het volgende:
[..]
De OMT's ... op grond van voorgeschotelde en onbegrepen wetenschap dat letterlijk niet onwaar is.
Klopt hoorquote:
Dat is een uitermate slecht voorbeeld dat, en daarmee op dit vlak onzinquote:
quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
niet dat ik het altijd zo volg maar is de verhouding ziekenhuis IC veranderd in de loop der tijd?
50% van de mensen in het ziekenhuis op de IC is nogal veel
20 juli 4:1quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:27 schreef Tijn het volgende:
Begin augustus was de verhouding nog ongeveer 3:1 (ziekenhuis ~600, IC ~200).
Door besmet te raken @vogeltjesdansquote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:55 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Volgens mij denkt ook geen weldenkend mens dat deze situatie opeens zomaar voorbij is. Ik heb dat ook geen moment verwacht, eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:59 schreef Molo het volgende:
[..]
Maarrrrr, het gaat iig nog wel lange lange tijd deel uitmaken van de dagelijkse praktijk. Niet alleen als ziektedreiging maar zeker ook voor openstelling van de maatschappij en beleid hiertoe.
Tijdelijkheid wordt wel steeds mee gerekt. Niet tot het eeuwige uiteraard, maar tijdelijk is een heel breed begrip
quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:55 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Afgehandeld.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:56 schreef potjecreme het volgende:
[..]
wc-bril bij een tankstation likken
dus wat zou dat betekenen, dat de gevallen nu heftiger zijn of dat ze alleen heftigere gevallen opnemen?quote:Op donderdag 19 augustus 2021 16:00 schreef Za het volgende:
[..]
[..]
20 juli 4:1
(ziekenhuis ~408 IC ~107)
Covid niet neequote:Op donderdag 19 augustus 2021 16:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij denkt ook geen weldenkend mens dat deze situatie opeens zomaar voorbij is. Ik heb dat ook geen moment verwacht, eerlijk gezegd.
Laatste is niet het geval op wat thuismonitoringskandidaten naquote:Op donderdag 19 augustus 2021 16:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus wat zou dat betekenen, dat de gevallen nu heftiger zijn of dat ze alleen heftigere gevallen opnemen?
Ik denk niet dat er sprake is van een dergelijke selectie in wie ze wel en niet opnemen. De capaciteitsproblemen spelen op de kliniek veel minder dan op de IC, dus er is niet echt een reden om mensen niet op te nemen als dokters het nodig achten.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 16:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
dus wat zou dat betekenen, dat de gevallen nu heftiger zijn of dat ze alleen heftigere gevallen opnemen?
Kan ik beamenquote:Op donderdag 19 augustus 2021 16:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik denk niet dat er sprake is van een dergelijke selectie in wie ze wel en niet opnemen. De capaciteitsproblemen spelen op de kliniek veel minder dan op de IC, dus er is niet echt een reden om mensen niet op te nemen als dokters het nodig achten.
Maurice de Hond dacht vorig jaar dat covid voorbij was en dat er alleen nog maar false-positives waren.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 16:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
Volgens mij denkt ook geen weldenkend mens dat deze situatie opeens zomaar voorbij is. Ik heb dat ook geen moment verwacht, eerlijk gezegd.
Dat met die festivals was natuurlijk een beetje jammer, maar verder kan er nu toch ontzettend veel wel? Ik heb niet het idee dat Nederlandse politici nou bijzonder scheutig zijn in het opleggen van maatregelen eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 16:02 schreef Molo het volgende:
[..]
Covid niet nee
De politieke keuzes/risico's en vrijheden in de maatschappij gaan wel stuk langer beïnvloed worden dan ik gehoopt had. Met andere richtingen/uitgangspunten dan ik gehoopt had
Idd. Je snapt dat het niet de bedoeling is om de eigen wens tot subversiviteit te propaganderen middels destabiliserende zienswijzen die primair tot doel heeft bij anderen onrust te veroorzaken.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:52 schreef QAnonn het volgende:
filmpje van klauss schawb mag niet gepost worden? te confronterend?
Niet persoonlijk specifiek naar jou, maar dit is wel een beetje waar sommigen over vallen. Hopelijk kom ik hier toch echt over als iemand die niet zomaar dingen gaat verzinnen, maar in de afgelopen maanden heb ik hier toch écht regelmatig voorbij zien komen dat we er na het vaccineren gewoon vanaf zouden zijn; dat het niet logisch was dat ze zouden gaan rekken met bepaalde maatregelen, etc. Bepaalde voorspellingen (na het vaccineren zijn we er nog niet van af / er komt een tweedeling met vaccinatiepaspoorten bv) zijn regelmatig ook weggezet als BNW uitspraken. Bepaalde BNW gerelateerde uitspraken zijn gewoon uitgekomen, maar dat wordt door sommigen amper toegegeven en dat is jammer. In plaats daarvan is het voor sommigen nu opeens logisch dat we er nog niet vanaf zijn en dat we er wellicht nog een tijd aan vast zitten. Maar geef dan gewoon toe (niet jij persoonlijk) dat bepaalde voorspellingen gewoon uitgekomen zijn en geef toe dat je er naast zat.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 16:01 schreef Tijn het volgende:
[..]
De situatie verandert ook wel in de loop van de tijd. Eerst de Britse variant en nu Delta heeft de balans wel degelijk wat verschoven. Maar ik heb zelf al tijden het idee dat het in het najaar duidelijk zal worden of het vaccineren voldoende helpt of niet.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 16:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niet persoonlijk specifiek naar jou, maar dit is wel een beetje waar sommigen over vallen. Hopelijk kom ik hier toch echt over als iemand die niet zomaar dingen gaat verzinnen, maar in de afgelopen maanden heb ik hier toch écht regelmatig voorbij zien komen dat we er na het vaccineren gewoon vanaf zouden zijn; dat het niet logisch was dat ze zouden gaan rekken met bepaalde maatregelen, etc.
Ik vind dat je volkomen gelijk hebt. De BNW-grens verschuift wel degelijk, evenals de doelpalen. En dat is frustrerend.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 16:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Niet persoonlijk specifiek naar jou, maar dit is wel een beetje waar sommigen over vallen. Hopelijk kom ik hier toch echt over als iemand die niet zomaar dingen gaat verzinnen, maar in de afgelopen maanden heb ik hier toch écht regelmatig voorbij zien komen dat we er na het vaccineren gewoon vanaf zouden zijn; dat het niet logisch was dat ze zouden gaan rekken met bepaalde maatregelen, etc. Bepaalde voorspellingen (na het vaccineren zijn we er nog niet van af / er komt een tweedeling met vaccinatiepaspoorten bv) zijn regelmatig ook weggezet als BNW uitspraken. Bepaalde BNW gerelateerde uitspraken zijn gewoon uitgekomen, maar dat wordt door sommigen amper toegegeven en dat is jammer. In plaats daarvan is het voor sommigen nu opeens logisch dat we er nog niet vanaf zijn en dat we er wellicht nog een tijd aan vast zitten. Maar geef dan gewoon toe (niet jij persoonlijk) dat bepaalde voorspellingen gewoon uitgekomen zijn en geef toe dat je er naast zat.
Dat gaat overigens ook de andere kant op. Er waren ook mensen die beweerden dat de horeca nooit meer open zou gaan (hell, dat heb ik zelf zelfs een keer geroepen volgens mij); dat de vaccins niet zouden gaan werken, dat er een great reset aan zat te komen, en nog een hoop andere uitspraken. Wat ook gewoon niet waar bleek te zijn; ook dat wordt niet toegegeven. Wat jammer is, het zou zoveel fijner zijn (ook voor de sfeer) als mensen het gewoon toe zouden geven als ze er naast zaten. Of anderen gelijk zouden geven.
Soms is het jammer dat we nu al in topic 2025 zitten; het is onmogelijk om zoveel topics door te bladeren om maar op zoek te gaan naar bewijs dat een bepaalde uitspraak gedaan is. Daar hebben de meeste mensen ook helemaal geen zin in
Met alle respect, maar ik denk dat de gelatenheid en nonchalance waarin jij de pandemie lijkt te beleven, niet echt representatief is voor de gemiddelde Nederlander.. waarmee ik overigens niet wil zeggen dat we dan maar moeten vervallen in “het komt nooit meer goed”.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 16:17 schreef Tijn het volgende:
[..]
De situatie verandert ook wel in de loop van de tijd. Eerst de Britse variant en nu Delta heeft de balans wel degelijk wat verschoven. Maar ik heb zelf al tijden het idee dat het in het najaar duidelijk zal worden of het vaccineren voldoende helpt of niet.
Vorig jaar steeg het aantal ziekenhuisopnames enorm in oktober. Het zou mooi zijn als zoiets dit jaar uitblijft, want het was die golf van opnames toen die zorgde voor de langdurige maatregelen in de winter.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |