Ligt natuurlijk ook aan met wie je een discussie voert; ik kan me er niet aan storen, maar als je het inhoudelijk over de afweging wilt hebben met iemand die zich dit wel aantrekt, dan werkt het waarschijnlijk contraproductief om deze stelling zo direct te poneren. Feit blijft dat de overheid nevenschade door coronamaatregelen weliswaar tracht te beperken, maar tegelijkertijd accepteert, met als doel de zwakkeren en daarmee de zorg te beschermen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 14:53 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Impliceren dat Rutte en De Jonge suïcide jongeren op de koop toenemen omdat er omaatjes gered moeten worden is "op speelse wijze", oké.
Ken ook een meisje van 18 dat depressief is geraakt door corona. Opleiding gestopt, kwam haar bed niet meer uit. Heeft echt vele maanden geduurd voor ze weer terug kon keren onder de mensen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 14:57 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Het is niet alleen de summer of love die is "afgepakt", het is ook het isolement wat mee gaat spelen, het minder zien van vrienden waar je wellicht eerder in wisselende samenstelling mee afsprak om je hart te luchten, kleine beperkingen zorgen er vaak toch voor dat je veel mensen niet altijd kunt zien. Neem bijvoorbeeld het thuiswerken, thuisonderwijs, etc. Het zijn misschien kleine beperkingen, maar bij elkaar opgeteld kan het net de doorslag geven tot depressies, etc.
Het is hier al vaker gezegd, maatregelen zijn niet zo onschadelijk als vaak gedacht wordt, vaak is er op andere plekken veel onzichtbare zorgelijke impact.
In de afgelopen 20 posts is er minimaal twee keer voorbij gekomen dat er geen stijging is.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:03 schreef DireStraits7 het volgende:
[..]
Niemand hier zegt dat er geen probleem is. Aan de andere kant hebben een aantal hier hun conclusies al klaarstaan over lockdowns e.d.
Terwijl: ik lees in het bericht ook niets over hoe groot die stijging dan zou zijn, om maar wat te noemen.
Dat is volgens de grafieken ook niet, maar volgens CANS (Commissie Actuele Nederlandse Suïcideregistratie (CANS) is er een zorgwekkende stijging. Dat moet op zn minst serieus genomen worden.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:03 schreef erkel het volgende:
[..]
Als je het artikel en de grafieken erbij pakt, dan ook is voor de groep 20-30 jarigen geen groei te zien. Daarnaast ontken ik niet dat dit wel een zware tijd kan zijn voor jongeren en kan de afgelopen periode je over een randje hebben gedrukt. Dat de lockdown de enige reden is of hoofdreden was, geloof ik niet zo. Wel kan het dus verzwarend hebben gewerkt.
Drugs en alcoholverslaving zal de grootste oorzaak zijn, en je hebt altijd variatie qua aantallen.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:00 schreef chratnox het volgende:
[..]
Er kunnen heel veel redenen zijn, dat ben ik zeker met je eens. Maar zeggen: "Er is geen probleem want er is geen stijging" is gewoon niet waar. Hier moet naar gekeken worden en gekeken worden waar dit door komt.
Het zou sowieso helpen als er niet meer enkel gekeken gaat worden naar de directe effecten van Covid (besmettingen, opnames), maar ook naar de indirecte effecten die potentieel pas veel later echt duidelijk worden. Dat is imo tijdens de crisis veel te weinig gebeurd. Het was een automatische keuze om de ouderen en kwetsbaren te beschermen - maakte dan niet zoveel uit wat de indirecte schade zou gaan zijn - zorgen voor later immers.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:08 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Ken ook een meisje van 18 dat depressief is geraakt door corona. Opleiding gestopt, kwam haar bed niet meer uit. Heeft echt vele maanden geduurd voor ze weer terug kon keren onder de mensen.
En dit is echt geen uitgaanstype. Maar alle zekerheden vielen weg, kon haar vrienden nauwelijks meer zien, etc.
En zie hetzelfde ook onder ouderen. Die zien veel minder mensen dan voorheen. Ondanks dat al hun kennissen al maanden 2x gevaccineerd zijn.
Door sommigen wordt er iets te makkelijk aan voorbij gegaan wat lockdowns en de hele coronasituatie met mensen kan doen.
Had er zelf bij elke verzwaring van de maatregelen ook last van dat ik dan een dag lang tot niet heel veel kwam qua werk. Terwijl ik me normaal gezien niet heel snel ergens druk over maak.
Ik ben het niet eens met wat je (lijkt) te insinueren in je laatste zin. De hoeveelheid zelfdodingen is te hoog. Als de hoeveelheid zelfdodingen in een leeftijdsgroep flink toeneemt ten opzichte van eerdere jaren moet er gekeken worden waar dat door komt en wat daaraan gedaan kan worden.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:13 schreef Montov het volgende:
[..]
Drugs en alcoholverslaving zal de grootste oorzaak zijn, en je hebt altijd variatie qua aantallen.
Maar in de groep van twintigers heb je het over ongeveer 17 zelfdodingen per maand. Als dat 2 maanden lang 25 zijn geweest dan is dat al bijna een toename van 50%. Wil je specifiek kijken dan naar due 16 gevallen, of ook nog naar de
200 andere gevallen elk jaar?
Hoogst sinds mid Juni hoorde ik net op de radioquote:
Ik vraag me af of het kabinet zich op dat moment realiseerde dat de pandemie in Nederland 1,5-2 jaar zou gaan duren. Volgens mij was de naïeve gedachte toch vooral dat het voor de zomer overgewaaid zou zijn.quote:Op donderdag 19 augustus 2021 15:16 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Het zou sowieso helpen als er niet meer enkel gekeken gaat worden naar de directe effecten van Covid (besmettingen, opnames), maar ook naar de indirecte effecten die potentieel pas veel later echt duidelijk worden. Dat is imo tijdens de crisis veel te weinig gebeurd. Het was een automatische keuze om de ouderen en kwetsbaren te beschermen - maakte dan niet zoveel uit wat de indirecte schade zou gaan zijn - zorgen voor later immers.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
43 gemeentes met 0 besmettingen
50 gemeentes met 1 besmettingen
108 gemeentes met 2-4 besmettingen
28 gemeentes met 5 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.wegmetdetestwet.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.wegmetdetestwet.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |