IJs, milkshake en magnum is zuivel = calcium.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 14:26 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik had twee weken geleden een dag dat we naar familie gingen. In de ochtend met mijn schoonzus ijs gegeten met warm appelgebak. Daarna gebak bij tante 1. Toen stond er weer gebak bij tante 2 wat ik heb afgeslagen en ipv daarvan wel worst, kaas, wijn en frisdrank gehad. En 's avonds met tante 1 en mijn ouders naar een snackbar waar ik patat, frikandel, milkshake en een magnum heb gehad. Dus......
In het gebak zat eh appel. Fruit
En ketchup is ook fruit, groente, fruit, toch?
quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 14:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb zojuist een enorme courgette (en 4 normale) uit de tuin gehaald. Hij is zo lang en dik als mijn onderbeen. Ik heb geen klein onderbeen.
Ik ga zeker geen halve kilo kurkuma eten omdat Gerda op Facebook zegt dat het goed is hoor. Zoals Isa zegt, gewoon wetenschappelijk onderbouwd. En dan ook niet zo als Isa heel specifiek op bepaalde dingen maar meer op groepen voedingsmiddelen juist vaker of minder vaak eten.quote:
Die lijstjes zijn een streven huh. Het is heus niet zo dat het altijd zo 'perfect' gaat. Daarbij eet ik ook controversiele dingen. Ik wil geen concessies doen wbt kazen, volle melk, roomboter. En ik word geen vegetariër, nou ja, voorlopig niet. Zeg nooit nooit. Daarbij hou ik veel te veel van suiker, dus dat gaat ook regelmatig foutquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 15:50 schreef Sarabi het volgende:
Wow @:Isabeau en @:Lucky echtdat jullie zo serieus bezig zijn.
Ik probeer vooral elke dag met lunch ook groente te eten om zo ver boven de 200gr per dag te komen.
Maar als ik over al die dingen na zou moeten denken zou ik denk ik niet meer blij worden van mijn weekmenu's.
ja, wat heb je dan, muts!quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 16:10 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb sinds gisteren een smartwatch/activitytracker/ding. Overgekocht van iemand voor goedkoop en mijn Fitbit was kapot.
Deze kan alles![]()
Hij kan ook veel meer dan dat ik wil.
Ja ik besloot dat dus te typen dus kijk even ietsje verderquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 16:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
ja, wat heb je dan, muts!En wat kan ie allemaal wat je fitbit niet kon!
Maar gaaf![]()
Oh, dat kan ie van mij ook allemaal. Behalve ademhaling en bloeddruk. Hoe doet zo'n ding bloeddruk meten?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 16:12 schreef Lonaa het volgende:
Maar hij meet mijn slaap en bloeddruk en ademhaling en stappen en calorieen en hij synct met my fitness pall en ik kan iedere lichamelijke activiteit tracken en ik kan er mijn cyclus in bijhouden en muziek op downloaden en mee luisteren en mijn telefoonmeldingen komen erop en ik kan er goddomme zelfs mee betalen.
Oh ja nee ik bedoel hartslag wat eigenlijk polsslag is.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 16:14 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, dat kan ie van mij ook allemaal. Behalve ademhaling en bloeddruk. Hoe doet zo'n ding bloeddruk meten?
quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 16:15 schreef Lonaa het volgende:
Oh ja nee ik bedoel hartslag wat eigenlijk polsslag is.
Ik vind m ook nog mooi.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 16:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]ik vroeg het me al af, maar ze zijn blijkbaar ook met een smartwatch bezig die je glucosespiegel kan meten, dus waarom geen bloeddruk (al lijkt me dat technisch wel een dingetje).
Maar klinkt super handig. En garmin is echt een goed merk
Perfect hoeft ook nietquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 16:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Die lijstjes zijn een streven huh. Het is heus niet zo dat het altijd zo 'perfect' gaat. Daarbij eet ik ook controversiele dingen. Ik wil geen concessies doen wbt kazen, volle melk, roomboter. En ik word geen vegetariër, nou ja, voorlopig niet. Zeg nooit nooit. Daarbij hou ik veel te veel van suiker, dus dat gaat ook regelmatig fout(denk snoep, ijs, koekjes, gebak)
Katan is heerlijk leesvoer. Lekker nuchter. Ik zou bijv ook niet aan de supplementen beginnen. Zoveel gezondheidsfreaks die een hand vol pillen per dag nemen 'want ergens goed voor je'. Idd geen bewijs voor en iemand verdient daar veel geld mee, dus dan vertrouw ik het al veel minder.
Gelukkig hou ik wel van gezond etenDol op groente, fruit, peulvruchten etc. Dat scheelt vast enorm.
Ik vind dat betalen met die watch echt heerlijk. Alleen al gewoon niet hoeven graven naar m'n portemonnee of telefoon. Dat ding zit toch altijd wel om je pols.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 16:20 schreef Isabeau het volgende:
Ik moet dat betalen via mijn smartwatch eens instellen. Voor als ik mijn portemonnee kwijt raak of gewoon geen geld bij me heb oid. Heb dat horloge toch altijd om als ik de deur uit ga.
Ja, als veganist moet je wel B12 nemenquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 16:22 schreef Tuindier het volgende:
@:Cat MyFitnessPall beviel maar inderdaad alleen voor kcal, wat Isa zegt. Ik gebruik het nu niet meer, ‘doe’ nu een aantal maanden aan intuitief eten, en begin echt minder zin in de dingen te krijgen die voorheen ‘verboden’ waren. Het concept van nooit meer dieten, je geen restricties opleggen en daardoor de ‘goede’ en ‘slechte’ etenswaren als gelijk gaan zien begint echt te werken voor me.
Qua supplementen gebruik ik wel b12 en vitamine D, maar dat is omdat je dat met een volledig plantaardig eetpatroon anders echt niet binnen krijgt.
Zit daar nog een max bedrag aan? Of net zoals contactloos betalen met je pinpas?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 16:24 schreef Myraela het volgende:
Ik vind dat betalen met die watch echt heerlijk. Alleen al gewoon niet hoeven graven naar m'n portemonnee of telefoon. Dat ding zit toch altijd wel om je pols.
Kan je instellen in je app.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 16:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zit daar nog een max bedrag aan? Of net zoals contactloos betalen met je pinpas?
Mja, dat gaat hier niet want dan moet ik vooraf gaan verzinnen wat we eten en verwoede eerdere pogingen daartoe hebben tot niets geleid. Ik kan gewoon niet zo ver vooruit plannenquote:
Haha, dat zou wat zijn. Fietsen in de regen met bril is niet mijn favoriet.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 16:38 schreef minilot het volgende:
@:AnneX Doe jij per definitie geen boodschappen als het regent? Is dat kapselgerelateerd of nog wat anders?![]()
Ik kijk echt niet naar buiten voordat ik boodschappen ga halen eigenlijk, als het nat is doe ik gewoon een jas met een capuchon aan of ik pak een paraplu.
Met twee voltijd werkers hier is juist iedere dag nadenken over wat te eten onmogelijk.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 16:48 schreef minilot het volgende:
[..]
Mja, dat gaat hier niet want dan moet ik vooraf gaan verzinnen wat we eten en verwoede eerdere pogingen daartoe hebben tot niets geleid. Ik kan gewoon niet zo ver vooruit plannen
Ik heb het eigenlijk nooit anders gedaan dan maximaal één dag vooruit denken qua avondeten, ook niet in de twintig jaar dat ik vier of vijf dagen in de week werkte terwijl het echt wel handiger was geweest natuurlijk. Ik deed gewoon pre- of postkantoordag de boodschappen voor de eerstvolgende maaltijd en dan zo tegen negen uur 's avonds eten. Naja, het werkte op zich prima. En nu ik tijdelijk niet werk is er inderdaad tijd zat voorquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:06 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Met twee voltijd werkers hier is juist iedere dag nadenken over wat te eten onmogelijk.
Oh jum!quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:08 schreef Tuindier het volgende:
net een eerste beetje van mijn een week geleden voorbereidde kimchi geproefd. Al lekker zuur, nu alleen de groente nog wat zachter worden
.
Ditquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:27 schreef gcjoel het volgende:
Ik plan iedere week voor een hele week en daarna heb ik et iedere dag geen trek in
Whoei!quote:
quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:27 schreef gcjoel het volgende:
Ik plan iedere week voor een hele week en daarna heb ik et iedere dag geen trek in
Van Seidel heb ik ook nog een boek, half gelezen tot nu toe.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:34 schreef sigme het volgende:
Ik vind Katan een vervelende stofjesdenker trouwens.
Qua voedingswetenschappers in NL vind ik Jaap Seidel de moeite waard.
Maar het is natuurlijk nauwelijks wetenschappelijk, het is veel onderzoek zonder enige mogelijke conclusie over verband tussen mensen, eten en gezondheid.
Awwwquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:27 schreef gcjoel het volgende:
Je eet geen stofjes, daarmee vervalt vrijwel elke claim over gezondheid van stofjes.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Van Seidel heb ik ook nog een boek, half gelezen tot nu toe.
Katan legt ook wel uit dat voedingswetenschap gewoon een ingewikkeld vakgebied is. Veel factoren, incl de per persoon verschillende behoefte. Dat hij een stofjesdenker is is mij niet zo opgevallen. Op zich draait het daar uiteindelijk wel om: de stofjes
Nee meestal eten we het gewoon, heel soms heb ik geluk en is de groente beschimmeld en mag ik frietquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]en dan bestel je bij Thuisbezorgd?
Ja we bepalen sowieso per dag welke we eten die dag, dat staat niet vast.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:38 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Awww
En toch blijf je doorgaan met de weekmenu's?
Ik draai soms wel dagen om als ik er geen trek in heb.
Ik ben wel blij dat de tgtg hier niet echt aanlokkelijk is (heel veel broodpakketten) of niet echt in de buurt op de fiets. Dus het gaat nu redelijk qua leegeten.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:02 schreef Myraela het volgende:
Ik ben nu al 2 maanden bezig met de vriezer leegeten. Maar er zijn elke keer aanbiedingen of TGTG waardoor de vriezer eigenlijk nog net zo vol ligt.
Ze waren nog niet klaarquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Whoei!
Ziet er er niet speciaal aanlokkelijk uit
Was het lekker?
quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:57 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Nee meestal eten we het gewoon, heel soms heb ik geluk en is de groente beschimmeld en mag ik friet
Ik doe het vaak als ik in een grotere stad ben. Dus kantoor, maar bijvoorbeeld ook afgelopen weekend in Arnhem. Het is heel verslavend.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:13 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ben wel blij dat de tgtg hier niet echt aanlokkelijk is (heel veel broodpakketten) of niet echt in de buurt op de fiets. Dus het gaat nu redelijk qua leegeten.
Tongenquote:
Jaquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:29 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik doe het vaak als ik in een grotere stad ben. Dus kantoor, maar bijvoorbeeld ook afgelopen weekend in Arnhem. Het is heel verslavend.
Dino World is best heel leukquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:39 schreef Isabeau het volgende:
Morgen best mooi weer, niet te warm, niet koud, geen regen en beetje wind
We gaan naar Dino WorldMet een excuuskind.
Oeh da's een fijnequote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:32 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Dino World is best heel leukWij gaan waarschijnlijk zaterdag even naar Zwolle, Thais halen
Je zou kunnen overwegen die aanbiedingen en TGTG te laten liggen?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:02 schreef Myraela het volgende:
Ik ben nu al 2 maanden bezig met de vriezer leegeten. Maar er zijn elke keer aanbiedingen of TGTG waardoor de vriezer eigenlijk nog net zo vol ligt.
Ga je mond met zeep spoelenquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Je zou kunnen overwegen die aanbiedingen en TGTG te laten liggen?
Ik kan normaal gesproken moeizaam schuiven, omdat iedere weekdag weer verschillende eisen met zich meebrengt. Maandag- of woensdageten is bijvoorbeeld een wereld van verschilquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]![]()
Ik plan vooruit maar wel zo dat ik nog wat kan schuiven met de maaltijden. Ik plan altijd lekkere dingen dus heb er altijd trek in. Het probleem ligt meer in het niet kunnen of willen klaarmaken wegens algehele malaise.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Note gegeven.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:34 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Het schijnt inderdaad een goede Thai te zijn waar Jonnie en Thérèse in hoogst eigen persoon wel eens komen afhalenquote:
quote:
Bij jullie is het allemaal wel extra ingewikkeld inderdaad. Gelukkig ben je een expert in cognitief dissonerenquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:34 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik kan normaal gesproken moeizaam schuiven, omdat iedere weekdag weer verschillende eisen met zich meebrengt. Maandag- of woensdageten is bijvoorbeeld een wereld van verschil
Jij begrijpt het leven nog niet.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:34 schreef PdeHoog het volgende:
Ik liep er eens per ongeluk binnen, de dag voor we librijes zusje aandeden volgens mij, en huppelde zeer gelukkig weer naar buiten.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:36 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
[..]
Het schijnt inderdaad een goede Thai te zijn waar, waar Jonnie en Thérèse in hoogst eigen persoon wel eens komen afhalen
Ja sorry mobiel zag ik niet dat er al een slotje stond en mijn accountdinges kan door slotjes heen… en ik was even helemaal blij met Pquote:
Ik vergeet vaak te kijken en de boxen gaan SNEL. Behalve die aan de snelweg. Maar dat vind ik een beetje dubbel: rondje van 8 km met de auto om milieubewust bezig te zijn.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik kijk even in de TGTG app. Binnen 5 km van mijn huis alleen maar broodboxen. En 1 van een restaurant morgen tussen 1700-1730 ophalen.
Smoesjesquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:38 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ja sorry mobiel zag ik niet dat er al een slotje stond en mijn accountdinges kan door slotjes heen… en ik was even helemaal blij met P
Preciesquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:37 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Bij jullie is het allemaal wel extra ingewikkeld inderdaad. Gelukkig ben je een expert in cognitief dissoneren
Zomaar spontaan een keer kijken werkt ook niet. Je moet dit soort dingen plannen. Kijken wanneer ze de boxen verkopen, er op het juiste moment klaar voor zitten. Je moet jagen. Dit zijn serieuze zaken.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:36 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik kijk even in de TGTG app. Binnen 5 km van mijn huis alleen maar broodboxen. En 1 van een restaurant morgen tussen 1700-1730 ophalen.
Je kunt ook gewoon even wat eten tijdens je werk, in de trein/auto of op de fiets? Maakt de na-werk-boodschappen wat draaglijker.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:42 schreef Clubsoda het volgende:
Ik denk trouwens dat dit 'slecht tegen kunnen' is, voor mij is het vrij normaal maar ik geloof toch dat niet iedereen hier last van heeft. Want anders vind ik na het werk nog boodschappen doen pas echt onbegrijpelijk
Ha mooi, positieve persoonlijke ervaringenquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:38 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik liep er eens per ongeluk binnen, de dag voor we librijes zusje aandeden volgens mij, en huppelde zeer gelukkig weer naar buiten.
Gelukkiger dan na dat zusje eigenlijk![]()
Maar misschien kwam dat doordat we door een gelukkig toeval in die week ook al bij Blaauw waren geweest. Dát was pas eten![]()
waar, waar?
Ik had ook gehoord dat de Esso hier in de buurt ook leuke pakketten heeft, maar om nou het Velperbroek op te gaan fietsen voor zo'n box is ook wat overdrevenquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:39 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik vergeet vaak te kijken en de boxen gaan SNEL. Behalve die aan de snelweg. Maar dat vind ik een beetje dubbel: rondje van 8 km met de auto om milieubewust bezig te zijn.
Lidl gaat vaak goed, als ik de wekker zet. Dan ben ik ook voor een week klaar qua groenten en fruit.
Zo jammer dat mijn favoriete zaak de laatste tijd maar 1 box vrijgeeft. En die is in -3 seconden weg
vertyping in je vorige bericht gok ik, waar ik over struikeldequote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:44 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ha mooi, positieve persoonlijke ervaringenIk ben benieuwd.
waar, waar, wat?
Ja joh, ik eet me ongans. Maar niets helpt eigenlijk, interessant genoeg.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:43 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon even wat eten tijdens je werk, in de trein of op de fiets?
Weet hij dat hij zijn soep niet te heet moet eten? Niet goed voor de stolling, zo net na de ingreep.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Bij mijn man is vandaag een verstandskies eruit gehaald. Dus wij eten een maaltijd soepje met zachte broodjes. Hopelijk krijgt hij er niet teveel last van. Want nummer twee moet er ook nog uit
Oh ja, ik stotterdequote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:45 schreef Vanyel het volgende:
[..]
vertyping in je vorige bericht gok ik, waar ik over struikelde
quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 17:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Heerlijk, maar hoef ik thuis niet mee aan te komen, die trut gruwelt hievan
Ai ja, dat maakt het wel extra lastig! Ik hou verder nergens rekening mee: mijn lief heeft op zich wel voorkeuren maar eet wel gewoon alles op dat ik 'm voorschotel en rekening houden met Günther is zinloos: als het lijkt op avondeten dan eet hij het sowieso niet opquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:34 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ik kan normaal gesproken moeizaam schuiven, omdat iedere weekdag weer verschillende eisen met zich meebrengt. Maandag- of woensdageten is bijvoorbeeld een wereld van verschil
Ja, zo gaat het hier ook, mijn lief is altijd blij en mijn kind moppert sowieso welquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:55 schreef minilot het volgende:
[..]
Ai ja, dat maakt het wel extra lastig! Ik hou verder nergens rekening mee: mijn lief heeft op zich wel voorkeuren maar eet wel gewoon alles op dat ik 'm voorschotel en rekening houden met Günther is zinloos: als het lijkt op avondeten dan eet hij het sowieso niet op
Zal tegen hem zeggen dat hij het even moet laten staanquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:45 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Weet hij dat hij zijn soep niet te heet moet eten? Niet goed voor de stolling, zo net na de ingreep.
Hopelijk heeft/krijgt hij er niet teveel last van. Ik leek beide keren na een paar dagen op een bokser die een gevecht verloren had
Heh.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 19:02 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Ja, zo gaat het hier ook, mijn lief is altijd blij en mijn kind moppert sowieso wel
9quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 19:04 schreef minilot het volgende:
[..]
Heh.Hoe oud is jouw gebroed ook alweer?
quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 18:53 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit tong gegeten maar door dit topic toch maar eens wat aan doen!
quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 19:07 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
9Ik vind het verder prima hoor, dat ie weinig lust. We oefenen wel met het concept 'je mening kun je ook voor je houden'
Overigens overdrijf ik hoor, want hij at vandaag met veel smaak tomatensoep (waar ook veel prei, wortel en BLEEKSELDERIJ
in zat).
Heb ik nu met deze uitwisseling ook voor het eerst gebruik van gemaakt, maar dan alleen de massa dingen zoals sap, fris, wc papier.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |