Ja ze zijn gek op paardenmiddelenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 01:44 schreef AnneX het volgende:
Een vergelijking met een willekeurig dier zou mank gaan.
Het is een mens met weinig, heel weinig (gezond) verstand.
Overigens in éen ziekenhuis liggen tien ongevaccineerde zwangere vrouwen, waarvan 7 aan de beademing.
[ twitter ]
quote:Op woensdag 25 augustus 2021 02:35 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar dit soort berichten ook![]()
[ twitter ]
Tja...quote:Before school began, the Metro Nashville Board of Education voted to introduce a mask mandate for all 80,000 students in the district as well as all teachers.
quote:
quote:It is not clear whether the virus spread in school, and the case total likely reflects spread within the community before in-person instruction began.
Teruggeflotenquote:Op woensdag 25 augustus 2021 01:22 schreef MoreDakka het volgende:
https://www.axios.com/hou(...)b0-259047a92b09.html
[..]
Uitstekend, goed dat Pelosi teruggefloten werd hier over. Nu is er kans dat er daadwerkelijk iets gaat gebeuren.
Ik weet dat het geen tweet is maar de hoeveelheid tekst valt best mee, het staat er vrij duidelijk.quote:
Ik zie wat er staat hoor maar je begrijpt dat door het goedkeuren van de budget-bill de Democraten hun (uitgebreidere) partisan infrastructure bill nu via reconciliation altijd kunnen doorvoeren (met een simpele meerderheid die ze hebben) zodat het tegelijkertijd in stemming brengen van de twee bills helemaal niet meer nodig is?quote:Op woensdag 25 augustus 2021 03:19 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik weet dat het geen tweet is maar de hoeveelheid tekst valt best mee, het staat er vrij duidelijk.
Misschien begrijp jij een tweet beterquote:House Democrats passed a $3.5 trillion budget resolution on Tuesday, 220-212, advancing the party's effort to pass a sweeping economic package that would expand the nation's social safety net.
Je snapt het niet helemaal geloof ik. Hier wat meer informatie:quote:Op woensdag 25 augustus 2021 03:29 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ik zie wat er staat hoor maar je begrijpt dat door het goedkeuren van de budget-bill de Democraten hun (uitgebreidere) partisan infrastructure bill nu via reconciliation altijd kunnen doorvoeren (met een simpele meerderheid die ze hebben) zodat het tegelijkertijd in stemming brengen van de twee bills helemaal niet meer nodig is?
[..]
De waarschijnlijke uitkomst eind september is dus dat de infrastructure bill naar de vloer komt. Waarschijnlijk voordat de andere klaar is. Dus is Pelosi teruggefloten, want dat was niet haar originele voorstel.quote:It is unlikely the mammoth reconciliation bill is even finished being written by Sept. 27. Congressional committees are currently drafting different sections, and have a soft deadline of submitting their legislative text by Sept. 15.
Sabotage dus, van binnenuit. Er is een kans om een historische bipartisan overwinning te boeken en de president de boost geven die hij nodig heeft maar nee hoor, zogenaamde 'progressieve' idioten vinden het nodig om dwars te gaan liggen. Fijn is dat.quote:"As our members have made clear for three months, the two are integrally tied together, and we will only vote for the infrastructure bill after passing the reconciliation bill," Rep. Pramila Jayapal, D-Wash., the leader of the progressive caucus, said in a statement.
At the heart of the standoff is a bid for leverage over the multitrillion-dollar bill. Progressives say they want to pass a sweeping expansion of the safety net, paid for with tax hikes on corporations and the wealthy. Centrist Democrats say they are leery of the $3.5 trillion price tag and more skeptical of some taxes. They're eager to pass the separate infrastructure package into law and bank a bipartisan victory.
Zucht gaan we weer, ik wist het!quote:Op woensdag 25 augustus 2021 04:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je snapt het niet helemaal geloof ik. Hier wat meer informatie:
https://www.axios.com/hou(...)92-c9b054ea86e4.html
Oftewel Pelosi wilde de 'progressives' paaien door te wachten met de infrastructure bill totdat men gaat stemmen over de reconciliation bill. Dat is nu niet meer zo, want:
[..]
De waarschijnlijke uitkomst eind september is dus dat de infrastructure bill naar de vloer komt. Waarschijnlijk voordat de andere klaar is. Dus is Pelosi teruggefloten, want dat was niet haar originele voorstel.
Het probleem is dat de populaire bipartisan infrastructure bill (al goedgekeurd door de Senaat) gegeizeld wordt door de zogenaamde 'progressives':
[..]
Sabotage dus, van binnenuit. Er is een kans om een historische bipartisan overwinning te boeken en de president de boost geven die hij nodig heeft maar nee hoor, zogenaamde 'progressieve' idioten vinden het nodig om dwars te gaan liggen. Fijn is dat.
quote:The budget resolution — passed as a rule that also set up floor action on the bipartisan infrastructure bill and advances voting rights legislation — came as part of a deal between House Speaker Nancy Pelosi (D-Calif.) and moderates. The deal is key to advancing Democrats' top three priorities.
Dus omdat Pelosi zo slim is om een constructie te bedenken waarmee zowel de moderates als de progressives tevreden zijn noem je dat dus het terugfluiten van Pelosi? Nee dat heet een compromis sluiten, alle neuzen weer één kant op krijgen en doooorrrrr ...... Daar is ze juist zo geniaal inquote:The result: The agreement allows all sides to say they got something, though none can claim a total win.
Ik snap niet waarom je het altijd zo moeilijk maakt voor jezelf. Pelosi steunde in eerste instantie het plan van de 'progressives', maar is door de moderates geforceerd om een deal te maken. Ze hebben haar dus teruggefloten, zo simpel is het. Zonder dat terugfluiten zou er geen deal op tafel liggen om voor eind september te gaan stemmen over infrastructure. Overigens staat er letterlijk in de tekst dat niemand 'tevreden' is, maar goed. Lange teksten zijn moeilijk voor je, dat weten we.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 04:38 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dus omdat Pelosi zo slim is om een constructie te bedenken waarmee zowel de moderates als de progressives tevreden zijn noem je dat dus het terugfluiten van Pelosi? Nee dat heet een compromis sluiten, alle neuzen weer één kant op krijgen en doooorrrrr ...... Daar is ze juist zo geniaal in
En ik snap niet waarom jij er altijd zo op gebrand bent om ergens iets van te maken wat er helemaal niet is vooral als het de progressives betreft. Nou ja ik snap dat natuurlijk wel en je reactie is dan ook weer uitermate doorzichtigquote:Op woensdag 25 augustus 2021 04:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom je het altijd zo moeilijk maakt voor jezelf. Pelosi steunde in eerste instantie het plan van de 'progressives', maar is door de moderates geforceerd om een deal te maken. Ze hebben haar dus teruggefloten, zo simpel is het. Zonder dat terugfluiten zou er geen deal op tafel liggen om voor eind september te gaan stemmen over infrastructure. Overigens staat er letterlijk in de tekst dat niemand 'tevreden' is, maar goed. Lange teksten zijn moeilijk voor je, dat weten we.
Vandaar ook dat ik in mijn originele post zeg dat dat terugfluiten goed is. De infrastructrure bill is goed voor alle Amerikanen en moet zo snel mogelijk door het Huis. Ben je het daar mee eens of niet?
Het is er dus wel, zoals in alle teksten staat. Letterlijk.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 05:00 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
En ik snap niet waarom jij er altijd zo op gebrand bent om ergens iets van te maken wat er helemaal niet is vooral als het de progressives betreft. Nou ja ik snap dat natuurlijk wel maar je reactie is dan ook zo doorzichtig
Dit is het probleem, dit is waarom de infrastructure er nog niet doorheen is. De vraag is, vind je dat goed of slecht? Vind je dat de infrastructure bill zo snel mogelijk goedgekeurd moet worden ja of nee? Mijn mening is duidelijk.quote:"As our members have made clear for three months, the two are integrally tied together, and we will only vote for the infrastructure bill after passing the reconciliation bill," Rep. Pramila Jayapal, D-Wash., the leader of the progressive caucus, said in a statement.
Dat hebben ze dus niet gedaan want die budget is er dus nog niet.quote:Ja ze worden nu niet tegelijkertijd in stemming gebracht maar op deze manier is de weg alsnog open om beide bills erdoor te krijgen. Iedereen tevreden/ontevreden (who cares) want anders hadden ze immers niet massaal voor die budget bill gestemd?
Dit is al de tweede keer dat ik deze teksten quote, als je het nu nog niet snapt...quote:It is unlikely the mammoth reconciliation bill is even finished being written by Sept. 27.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tegenvaller voor Biden:
[ Bericht 1% gewijzigd door Kijkertje op 25-08-2021 05:51:24 ]“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
En dan natuurlijk ook avond na avond want dat trekt lekker veel rechts kijkvolk:quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 23:21 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Vorige week al bij Fox News:
[ twitter ]
[ twitter ]
Ik vind het een knappe prestatie dat er al 70.000 evacuees verplaatst zijn. Ondanks de chaos. Wat er vaak wordt vergeten is dat die Taliban ook Afghanen zijn. De Afghanen zelf hadden geen belang bij westerse culturele invloeden. En al helemaal geen invloed opgelegd door soldaten. Waarom het risico nemen om een veldslag te beginnen in Kabul? Om die soldaten te beletten om te vertrekken? Die Taliban wachten als echte schaakspelers gewoon af. En versterken hun grip op de bevolking.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 06:13 schreef Kijkertje het volgende:
En ja hoor Biden moet impeached worden voor 'abandoning Americans in a foreign country!' want ze wilden Trump al impeachen over a phonecall![]()
[ twitter ]
En als je dan bedenkt dat Trump zijn belabberde deal met de taliban sloot op de dag dat hij impeached werd waardoor Biden met een waardeloze situatie opgescheept werd, Trump al tijden (illegaal) visa voor Afghanen tegenhield en vanaf dat moment zelf helemaal niets voorbereidde naast het terugtrekken van troepen tot er nog maar 2500 over waren. Intussen kon de taliban zich verstrekt met 5000 door Trump vrijgelaten gevangenen in alle rust voorbereiden op de herovering van hun land
[ afbeelding ]
O ja en een kleine reminder
[ twitter ]
Natuurlijk is dat geen historische bipartisan overwinning. Die matige bill is een dikke cave-in naar de republikeinen toe. Het echte broodnodige vlees zit bij de andere grotere bill. Dát heeft Amerika echt nodig. Dat jij het daar ideologisch niet mee eens bent, prima,maar die eerste kleinere bill is gewoon een klein goedhoudertje dat vrijwel kapotgemaakt is door de GOP omdat ze het liefst helemaal geen bill zagen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 04:08 schreef MoreDakka het volgende:
Sabotage dus, van binnenuit. Er is een kans om een historische bipartisan overwinning te boeken en de president de boost geven die hij nodig heeft maar nee hoor, zogenaamde 'progressieve' idioten vinden het nodig om dwars te gaan liggen. Fijn is dat.
Ik gok er op dat ze tenminste 100.000 kunnen evacueren. Dit zal ondanks alle voorspelbare kritiek beter klinken dan 100.000 extra corona besmettingen dankzij anti-vaxxers.quote:
quote:Op woensdag 25 augustus 2021 05:27 schreef Kijkertje het volgende:
Goed plan, ik heb echt geen geduld voor dit soort geleuter
Je begint je ondertussen toch wel ergens af te vragen waarom we de VS nog als democratie zien..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tegenvaller voor Biden:
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |