Dan neem je er maar een aantal in de achtertuin als het allemaal zo fijn en gezellig is. Ik heb hier de ellende gezien en meegemaakt. Hulp is prima maar in het midden oosten niet in NLquote:Op zondag 15 augustus 2021 21:14 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Hier in mijn dorp van 10.000 mensen zit al tig jaren lang een AZC met ongeveer 1000 mensen en wij hebben geen enkele last van deze mensen. Dus het zal wel aan jou liggen dan.
Hoeveel lui lopen hier wel niet te verkondigen dat er te veel mensen zijn op de aardbol zonder met een oplossing naar voren te durven komen en zelf wel kinderen te hebben?quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het moet echt heerlijk zijn om moraalridder te zijn en niet na te hoeven denken over de praktische uitvoering van het moralistisch diarree dat je uitbraakt.
Bacha bazi doel je waarschijnlijk op, ik lees daar het volgende over:quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:16 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Het is een algemeen bekend fenomeen daar. Ook baardmannen neuken daar jonge dansende jongens. Pederastie. Zoals het ook in bij de oude Grieken voor kwam.
Duizenden anderen Afghanen? Waar haal je die vandaan?quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:14 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik hoop dat IkStampOpTacos op volle stoom wil meebetalen aan de opvang van deze tolken en nog duizenden Afghanen in de toekomst om hun gratis huizen en uitkeringen te bekostigen.
Of misschien heeft hij daar geen zin in, doet hij zelf ook niets, en moeten anderen maar zweten.
Dat je het IQ van een borrelnootje hebt wilt niet zeggen dat je het verschil niet kunt maken tussen ondoordacht en een andere mening.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:16 schreef Guus_Geluk2.0 het volgende:
[..]
Toch jammer dat het niet zijn van een "moraalridder" jou nog steeds niet vrijwaadt van het posten van ondoordachte diarree.
Waar zeg ik dat dan?quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij wil veel meer dan vier mensen ophalen toch? Alles en iedereen die ook maar enigszins een klusje voor ons heeft gedaan en zo theoretisch gezien gevaar loopt dient per ommegaande met een vliegtuig opgehaald te worden.
Klopt, maar het ligt binnen onze verantwoordelijkheid om de mensen die ons geholpen hebben, te helpen.quote:Ik vind het veel erger wat er met het hele land gebeurd dan die 4 man die “de verkeerde” kant heeft gekozen en daarvoor betaald werden.
Oorlog kent nu eenmaal verliezers.
Tuurlijk joh. Ze waren er hartstikke blij mee dat ze zijn binnengevallen. Vandaar dat het nu ook zo lekker gaat daar.quote:Op zondag 15 augustus 2021 19:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou, wat is jouw punt dan wel? Ik leg je gewoon uit dat het met instemming van Afghanistan en de VN is. Dus tot zover je "bezetting"....
Wij hebben de Duitsers in 1940 toch niet gevraagd om uit te helpen met ons veiligheidsapparaat of wel dan? Dus daar gaan al je NSB vergelijkingen....
Omdat het nogal hypocriet overkomt dat je andere de maat neemt vanuit je Vinex locatiequote:Op zondag 15 augustus 2021 21:16 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Hoeveel lui lopen hier wel niet te verkondigen dat er te veel mensen zijn op de aardbol zonder met een oplossing naar voren te durven komen en zelf wel kinderen te hebben?
Sinds wanneer is alles zelf moeten uitvoeren een voorwaarde om ergens een mening over te hebben?
Ik denk dat je daar ook geen probleem mee zou hebben.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:17 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Duizenden anderen Afghanen? Waar haal je die vandaan?
Die wonen al letterlijk bij mij in de achtertuin, alleen staat er een hekje met kippengaas tussen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:16 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dan neem je er maar een aantal in de achtertuin als het allemaal zo fijn en gezellig is. Ik heb hier de ellende gezien en meegemaakt. Hulp is prima maar in het midden oosten niet in NL
Dat zeggen ze ja. Tijdens het Ottomaanse Rijk bestonden er ook harams vol met jonge Slavische jongeren die werden verkracht door de religieuze elite.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:17 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Bacha bazi doel je waarschijnlijk op, ik lees daar het volgende over:
During the Afghan Civil War (1996–2001), bacha bazi carried the death penalty under Taliban law
https://en.wikipedia.org/wiki/Bacha_bazi
Je denkt wel meer en dat zijn ook niet bepaald eureka's.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik denk dat je daar ook geen probleem mee zou hebben.
Hoezo is dat onze verantwoordelijkheid? Die mensen zijn ingehuurd tijdens een conflict jaren geleden. We zijn er al jaren weg.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat dan?
[..]
Klopt, maar het ligt binnen onze verantwoordelijkheid om de mensen die ons geholpen hebben, te helpen.
Oke dan.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:20 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Je denkt wel meer en dat zijn ook niet bepaald eureka's.
Ah ja, als je hier meer dan alleen tolken heen wilt halen kun je het niet erg vinden voor de mensen die achterblijven.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jij wil veel meer dan vier mensen ophalen toch? Alles en iedereen die ook maar enigszins een klusje voor ons heeft gedaan en zo theoretisch gezien gevaar loopt dient per ommegaande met een vliegtuig opgehaald te worden.
Ik vind het veel erger wat er met het hele land gebeurd dan die 4 man die “de verkeerde” kant heeft gekozen en daarvoor betaald werden.
Oorlog kent nu eenmaal verliezers.
Heel fijn voor jequote:Op zondag 15 augustus 2021 21:19 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Die wonen al letterlijk bij mij in de achtertuin, alleen staat er een hekje met kippengaas tussen.
Echt?!quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:17 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Duizenden anderen Afghanen? Waar haal je die vandaan?
Kennelijk was jouw verzonnen anekdote dus toch waardeloos.quote:
Afghanen vormen straks een groot deel van de vluchtelingen hier, dus het heeft alles met het topic te maken.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:21 schreef Fugue het volgende:
Gebeurt er nog iets in Afghanistan of is dit topic ook alweer afgedankt om vluchtelingen te bashen
Je bewijst zelf het tegendeel.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:18 schreef Scorpie het volgende:
Dat je het IQ van een borrelnootje hebt wilt niet zeggen dat je het verschil niet kunt maken tussen ondoordacht en een andere mening.
Ja echt he. Eerst gaat het om een klein aantal tolken. Zodra het lastig wordt, laten ze die verrotten, verschuiven ze de doelpalen en verzinnen ze er duizenden mensen bij.quote:
Ja het is nogal een domme en kromme gedachte dat je blijkbaar meer inzet wilt tonen voor die 270 tolken die 7 jaar geleden voor ons hebben vertaald, daarvoor netjes betaald werden, waarna wij een einde hebben gemaakt aan onze operatie, dan voor de rest van de lui die daar achter blijven.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:20 schreef Guus_Geluk2.0 het volgende:
[..]
Ah ja, als je hier meer dan alleen tolken heen wilt halen kun je het niet erg vinden voor de mensen die achterblijven.
Wat ben je toch ook een zeer doordacht persoon, in tegenstelling tot al die vervelende moraalridders.
Om mezelf van de FP te quoten:quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:21 schreef Fugue het volgende:
Gebeurt er nog iets in Afghanistan of is dit topic ook alweer afgedankt om vluchtelingen te bashen
“Ja maar jij!”quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:23 schreef Guus_Geluk2.0 het volgende:
[..]
Je bewijst zelf het tegendeel.
Uhuh zeg dat maar tegen de dochter van een vriend van me die haar rokje opgetild zag worden door 2 Syriers. Maar ben blij dat het bij jou goed gaatquote:Op zondag 15 augustus 2021 21:23 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Kennelijk was jouw verzonnen anekdote dus toch waardeloos.
Je had die quote beter daar kunnen laten, nu heb je je op 2 plekken voor schut gezetquote:Op zondag 15 augustus 2021 21:24 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Om mezelf van de FP te quoten:
Het zou eens tijd moeten worden dat we de conclusie trekken dat de islam het probleem is.
En dat we met het importeren van islamitische vluchtelingen het probleem niet oplossen maar alleen maar verplaatsen. Deze kant op..
Waarom moeten ze zich melden? Omdat er later met ze afgerekend kan worden?quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:23 schreef Rambolin het volgende:
Het verhaal over die tolken is een beetje teveel aangedikt.
Zelfs onder ISIS in Irak/Syrië hadden ze regelingen waar mensen die voor de 'vijand' hadden gewerkt zich konden melden om te 'repenten'.
Ze werden alleen afgemaakt als ISIS hen te pakken kreeg voordat ze zichzelf hadden gemeld.
Maar dit soort nuances worden niet vermeld zodat de tolken, (zelfs koks en chauffeurs lees ik net) asiel kunnen krijgen in het Westen. Lol.
Zulke dingen zouden Nederlandse witmannen nooit doen natuurlijk.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:25 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Uhuh zeg dat maar tegen de dochter van een vriend van me die haar rokje opgetild zag worden door 2 Syriers. Maar ben blij dat het bij jou goed gaat
Maarre Taco, oprechte vraag; welke graad van familie zouden we op moeten halen van deze 273 tolken?quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:24 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja echt he. Eerst gaat het om een klein aantal tolken. Zodra het lastig wordt, laten ze die verrotten, verschuiven ze de doelpalen en verzinnen ze er duizenden mensen bij.
Nou ja sorry maar dat vraag ik me af. Ik zie maar bar weinig tegenstand vanuit de bevolking nu de Taliban de boel weer overneemt. En het Afghaanse leger doet er ook niet zoveel tegen. Als men echt massaal tegen dit bewind is zou je toch wel een vorm van protest moeten zien?quote:Op zondag 15 augustus 2021 19:51 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mja het is nou niet alsof de bevolking daar op de taliban, die dankzij het westen grootb geworden is, zit te wachten.
Je ziet volgens mij dat ze daar westerse principes die ze min of meer zijn opgelegd, accepteren zolang er militairen rondlopen om het te handhaven. Dat is geen echte acceptatie natuurlijk. En je ziet nu hoe gemakkelijk het weer verdwijnt zodra de Amerikanen hun hielen lichten.quote:Overigens werkte het de laatste tijd naar omstandigheden best oke in Afghanistan: meisjes naar school, vrouwen in het parlement, toenemend vertrouwen in de regering, acceptatie van democratische principes, etc. Het is alleen ontzettend jammer dat er geen fatsoenlijk georganiseerde militaire macht georganiseerd is in al die jaren en met al die miljarden
quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:25 schreef Fugue het volgende:
[..]
Je had die quote beter daar kunnen laten, nu heb je je op 2 plekken voor schut gezet
Ah het standaard argument van een moraalridder.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:26 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Zulke dingen zouden Nederlandse witmannen nooit doen natuurlijk.
Hoe kunnen wij op dit forum daar ooit een zinnig antwoord op geven?quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Maarre Taco, oprechte vraag; welke graad van familie zouden we op moeten halen van deze 273 tolken?
Je bent even vergeten dat de Taliban destijds aan het bewind was toen de Amerikanen op zoek gingen naar Osama?quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:19 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Tuurlijk joh. Ze waren er hartstikke blij mee dat ze zijn binnengevallen. Vandaar dat het nu ook zo lekker gaat daar.
Die mening is niet relevant, die mensen daar hebben die bemoeizucht van de VS en Europa niet gewild.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou heb ik zelf ook best wel een mening over het optreden van de VS militairen hier en daar maar zelfs die drongen niks op in Afghanistan...
Gewoon je oogkleppen ophouden.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:27 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ah het standaard argument van een moraalridder.
Soennieten die voor de Iraakse politie en leger hadden gewerkt konden zich melden om te 'repenten'. Ze mochten een jaar of twee geen wapens meer dragen en kregen een vermelding op hun id-kaart ofzo.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:25 schreef luxerobots het volgende:
Waarom moeten ze zich melden? Omdat er later met ze afgerekend kan worden?
Nee hoor ik heb het allemaal heel goed gezien. Maar goed stop ze maar allemaal bij jou dan vind ik het helemaal prima. Niet janken als het misgaat hequote:Op zondag 15 augustus 2021 21:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Gewoon je oogkleppen ophouden.
Laat me raden, jij woont niet in een grote stad?quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Gewoon je oogkleppen ophouden.
Jij kunt niet lezen he? Wat snap je niet aan het woord toekomst?quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:24 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja echt he. Eerst gaat het om een klein aantal tolken. Zodra het lastig wordt, laten ze die verrotten, verschuiven ze de doelpalen en verzinnen ze er duizenden mensen bij.
Ho ho ho er is noooooooooit ellende met vluchtelingen hoe durf je dit te zeggen racistquote:Op zondag 15 augustus 2021 21:29 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Laat me raden, jij woont niet in een grote stad?
Wel een Nl of westers dingetje.. zo belangrijk wat je bent.. homo transgender hetero.. nou ja de laatste telt niet..al zou ik graag als Alpha man mijn hetero veelvrouwerij wat vrijer willen. Helaas is veelvrouwerij verboden, onacceptabel en niet erkend.. terwijl het niet alleen over mij gaat maar ook over de vrijheid van vrouwen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 21:13 schreef Rambolin het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat ze de homo gaan uithangen en tegelijkertijd homoseksualiteit bestraffen. Misschien zijn dat andere Afghanen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |