abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 augustus 2021 @ 18:32:41 #1
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_200925288
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_200925291
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 18:26 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Sinds maart 2020?
:Y

Ook niet bij de kapper, maar daar ging ik al nooit naartoe :+
  zondag 15 augustus 2021 @ 18:37:20 #3
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200925349
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 18:22 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Wij zijn nog steeds niet in een restaurant geweest :@
Wij gaan sowieso wel vrij vaak denk ik.
Maar 2x in 1 weekend is voor ons ook veel _O-
Maar dit is 1 van de dingen die wij echt missen als het niet kan.
Net als concerten, maar die worden tot nu toe geannuleerd. Net weer 1 geboekt, nu voor november, ben benieuwd ;(
  zondag 15 augustus 2021 @ 18:38:50 #4
63722 z80
I fink you freaky
pi_200925369
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 18:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Lekker sportief geweest vandaag _O_ Wat was er slecht aan de vreetschuur geworden?

En buren die stank en herrie (buren van AnneX) veroorzaken -O-
Indien het mooi weer is op zondag mag ik er graag even op uit. Domweg een eind fietsen. Lopen zou ook kunnen maar dat vinden mijn voeten wat minder prettig. Ook na 7 maanden lockdown en veel kilometers in de benen blijven de tenen een probleem.

Vreetschuur.
Al het eten MOET door en door gaar. Geen donker randje, niet goed. En de keuze is drastisch ingeperkt.
Ondanks genoeg klanten.
Dan ga ik liever naar de vreetschuur hier in Kleve. Dan maar minder week en schaaldieren. Maar genoeg keuze en goed klaargemaakt op de bakplaat.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_200925383
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 17:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Welke sauna ga je naar toe?

* Isabeau planned ook een dagje wandelen op de hei komende week. Vorig jaar was ik naar Balloerveld en dat was echt prachtig _O_ (ook jaren geleden met P over gewandeld). Ook een aanrader voor Tele als je daar in de buurt bent.
De Bron in Tynaarlo. Als het goed is klein en fijn.
pi_200925384
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 18:37 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Wij gaan sowieso wel vrij vaak denk ik.
Maar 2x in 1 weekend is voor ons ook veel _O-
Maar dit is 1 van de dingen die wij echt missen als het niet kan.
Net als concerten, maar die worden tot nu toe geannuleerd. Net weer 1 geboekt, nu voor november, ben benieuwd ;(
Wij gingen normaal zo'n 4x per jaar, dan mis je het dus niet echt.

Concerten hebben we wel weer geboekt. Hopelijk gaan ze begin volgend jaar door.
pi_200925633
Hoi allen, was rustig bijlezen ;)

Ook weer thuis en niet verdwaald. Naar vriendin gefietst (was daar niet meer geweest sinds corona) en die heeft een heel andere huiskamer :D allemaal andere meubels in gezellige kleurtjes. Toen lunchen aan de lathumse plassen. De clubsandwich was enorm, neem zo wel een soep en een cracker. Daarna nog overheerlijk ijs, ook bij die plassen, thuis mog even kletsen en naar huis gefietst. Onderweg politie/ambulance/brandweer, bleek dat een fietser en scooter elkaar op een verkeerde manier waren tegengekomen, best wel bloederig. Las net das beiden naar t ziekenhuis waren afgevoerd.
We have far more in common than that which devides us..
  zondag 15 augustus 2021 @ 19:18:57 #8
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_200926054
@Blues

De heide vanmorgen:

zondag 15 augustus 2021 @ 19:21:33 #9
13783 Anthraxx
pi_200926100
Kleine jongetjes worden groot:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 15 augustus 2021 @ 19:33:45 #10
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200926292
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 19:18 schreef Anthraxx het volgende:
@:Blues

De heide vanmorgen:

[ afbeelding ]
Wauw 😍
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 augustus 2021 @ 19:40:16 #11
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_200926385
Voortaan toch maar weer sushi uit Haarlem ipv Heemstede :P
Of eigenlijk IJmuiden, hoewel omrijden waard niet altijd op de hoek. Ook een stukkie duurder _O-
pi_200926405
Jeetje @Anthraxx inderdaad groot zeg! Hoe oud is hij nu?
pi_200926435
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 18:26 schreef Isabeau het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je bent gewoon nog beter dan ik in kapperontwijken _O_ Ik redde het 17 maanden.
Spoilers!
  zondag 15 augustus 2021 @ 19:45:44 #14
13783 Anthraxx
pi_200926445
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 19:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeetje @:Anthraxx inderdaad groot zeg! Hoe oud is hij nu?
2.5 :)
pi_200926698
Zo. G opgehaald. Is goed verwend daar. Een paellapan voor op de big green egg, een Fissler koekenpan, een berg andere zooi EN HET Big Green Egg-kookboek Modus Operandi :o Die mocht ik uitpakken :’)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_200926808
Wij hebben vanavond (vegan) marokkaans gehaald. Een soort kruik, deksel dichtgeplakt met brooddeeg, met daarin gestoofde groente en stukjes, met lekkere komijnrijst, salade, hummus, auberinedip en harissa, en daarbij een paar driehoekloempiatjes. Was de eerste keer, maar erg geslaagd :9.
pi_200926865
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 20:18 schreef Tuindier het volgende:
Wij hebben vanavond (vegan) marokkaans gehaald. Een soort kruik, deksel dichtgeplakt met brooddeeg, met daarin gestoofde groente en stukjes, met lekkere komijnrijst, salade, hummus, auberinedip en harissa, en daarbij een paar driehoekloempiatjes. Was de eerste keer, maar erg geslaagd :9.
een Tajin, werkt het zelfde als een slowcooker
pi_200926870
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 19:18 schreef Anthraxx het volgende:
@:Blues

De heide vanmorgen:

[ afbeelding ]
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 19:21 schreef Anthraxx het volgende:
Kleine jongetjes worden groot:

SPOILER
Wow O+
en
Wow :D O+

quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 18:21 schreef fietsie het volgende:
@:Blues er zijn ook koffierbakdekselmonteerbare e-bike dragers ;)
Ga toch weg joh :D
pi_200926921
Een roti sjop, had ooit een echte goeie kokkin, die kon echt zo goed vegatarisch koken. Ik heb er staan praten, de prijs kan omhoog.
  Moderator zondag 15 augustus 2021 @ 20:55:36 #20
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200927434
Ik heb 3 september een bruiloft en krijg zojuist een mail met info. Gaat door, maar wordt buitengebeuren zonder luide muziek en polonaise. Stiekem vind ik dat niet erg :@

Maar goed, echt wel weer lekker Nederlands dat het intertionaal geaccepteerd gele boekje niet mag gebruiken maar weer een of andere app.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 15 augustus 2021 @ 20:57:53 #21
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200927457
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 18:21 schreef fietsie het volgende:
@:Blues er zijn ook koffierbakdekselmonteerbare e-bike dragers ;)
Hmm geen idee hoe doe dingen precies vast zitten maar ik zou niet direct twee zware fietsen aan de kofferbak hangen.
  zondag 15 augustus 2021 @ 21:12:29 #22
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200927721
quote:
Een spijker met een bolletje erop. Van tevoren had ik haar verteld dat ze dat doen met een hamer en een houtblok, dat ze je tong uitrekken tot 30 centimeter, hem vastzetten op de stronk en er dan met een klauwhamer een spijker van 15 centimeter doorheen rammen. Het bloed vangen ze op in een emmer en de death metal-muziek staat loeihard, omdat ze je wanhopige gekerm niet willen horen. Na een half uur verhitten ze de spijker met een gasbrander om de rafelige wond dicht te schroeien.
Ik moest zo lachen; dit moet ik aan m'n dochter laten horen: "Jij wilt echt geen tongpiercing, want.. "
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_200927744
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 18:39 schreef Tele6 het volgende:

De Bron in Tynaarlo. Als het goed is klein en fijn.
Dat is nu net de enige sauna in Drenthe waar ik nooit geweest ben. Laat weten hoe het is! Heel veel plezier in ieder geval.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_200927768
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 21:12 schreef fietsie het volgende:

[..]
Ik moest zo lachen; dit moet ik aan m'n dochter laten horen: "Jij wilt echt geen tongpiercing, want.. "
Gaat ze dan niet op zoek of het echt zo is? En alsnog zo’n ding wil
  zondag 15 augustus 2021 @ 21:30:41 #25
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200928070
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 21:14 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Gaat ze dan niet op zoek of het echt zo is? En alsnog zo’n ding wil
Nee ze moest vreselijk lachen en stelde dat ze daar voorlopig nog niet aan wilde denken
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 augustus 2021 @ 22:35:13 #26
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_200929327
twitter

Heerlijk minuutje Life of Brian :7
  maandag 16 augustus 2021 @ 06:38:54 #27
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_200931555
Zoals verwacht was de eerste nacht in NL weer een kut nacht. }:|
Altijd, iedere eerste nacht.. 8)7
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_200931950
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 06:38 schreef Barreltje het volgende:
Zoals verwacht was de eerste nacht in NL weer een kut nacht. }:|
Altijd, iedere eerste nacht.. 8)7
Héél gevoelig voor jetlag? O-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 16 augustus 2021 @ 08:33:10 #29
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_200932055
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 08:18 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Héél gevoelig voor jetlag? O-)
}:|
pi_200932068
* Isabeau schuift maar snel koffie naar Barrel
pi_200932133
quote:
1s.gif Op zondag 15 augustus 2021 20:55 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb 3 september een bruiloft en krijg zojuist een mail met info. Gaat door, maar wordt buitengebeuren zonder luide muziek en polonaise. Stiekem vind ik dat niet erg :@
.
Ik las ergens halverwege de pandemie dat er best veel stellen expres gingen trouwen, omdat de pandemie ze het perfecte excuus gaf om niet zo'n grote bloot buuk polonaise bruiloft met laf buffet en ABC door aangeschoten oom en tante die je 1x 5 jaar ziet, maar moet uitnodigen van je schoonouders, te houden. Die konden lekker intiem met klein clubje echt gewenste aanwezigen hun mooiste dag ervaren. Sterker nog, wij speelden ook met die gedachte.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_200932176
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 08:45 schreef fruityloop het volgende:
Ik las ergens halverwege de pandemie dat er best veel stellen expres gingen trouwen, omdat de pandemie ze het perfecte excuus gaf om niet zo'n grote bloot buuk polonaise bruiloft met laf buffet en ABC door aangeschoten oom en tante die je 1x 5 jaar ziet, maar moet uitnodigen van je schoonouders, te houden. Die konden lekker intiem met klein clubje echt gewenste aanwezigen hun mooiste dag ervaren. Sterker nog, wij speelden ook met die gedachte.
Ik begrijp dit helemaal :Y :Y
pi_200932219
quote:

[..]
Ik zie dat idd ook als bijkomend voordeel O-)
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_200932823
Mensen, eindelijk vakantie *O* En de waslijst met todo's is groot :') Gisteravond de halve keukeninhoud ingepakt en naar Slowakije verhuist :+ Ik kreeg G eindelijk zover om afscheid te nemen van een dubbel servies (dat van mij :P Een compleet servies lijkt mij wel genoeg :+ ) dus broer heeft nu zijn auto volgeladen met spullen die van ons naar haar andere broer moeten _O-
pi_200932878
We moeten weer aan het werk vandaag -O-
Spoilers!
pi_200932969
Ik zou vanavond met twee collega's naar Rozey gaan. Maar eentje is verkouden. ;(
pi_200933013
Mogge!

Enorm slecht geslapen, en omdat het kan, tot 9.30 in bed blijven liggen. T is ook echt een binnenblijf dag vandaag, wat een weer.

Geen week servies en zondag servies voor jullie? :P Dat hadden mijn ouders en grootouders (al was het zondagservies meer voor feestdagen en stond gruwelijk in de weg in de kast)
pi_200933015
Decadent: de tuinhulp is niet van suiker en ruimt de verwilderde tuin op. Scheelt toch een halve meter terras in de nazomer. 🙃
De hulp wilde om 11 uur komen. “ ik wens je veel personeel”, zei sch.vader dan.

Zelf ga ik aan het werk in de sportschool. 😉
pi_200933063
Euh zondagsservies meldt. Scheelt wel een kastje ja.
En er is n.b. zelden/nooit bezoek om mee te eten.

Zwager heeft zelfs een Kerst servies. Bij de sch.ouders vandaan. Wel leuk thema.
En de ruimte. Meestal doen wij Kerst daar.
pi_200933187
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 09:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!

Enorm slecht geslapen, en omdat het kan, tot 9.30 in bed blijven liggen. T is ook echt een binnenblijf dag vandaag, wat een weer.

Geen week servies en zondag servies voor jullie? :P Dat hadden mijn ouders en grootouders (al was het zondagservies meer voor feestdagen en stond gruwelijk in de weg in de kast)
Alsjeblieft niet zeg :P Het was me al goed aan het irriteren en nu zijn we er lekker vanaf O-)

Ik hoorde net dat we morgenochtend G's zus naar haar tweede vaccinatie gaan brengen in Waalwijk :+ Misschien gelijk eens een rondje wandelpark in Tilburg om eekhoorntjes te fotograferen doen O-)
* PdeHoog duimt op droog weer morgen
pi_200933291
Ochtend! Heen en weertje naar asiel gehad, straks weer terug om de bende op te halen. Want moeder en drie kittens worden gecastreerd. Een dametje was net niet zwaar genoeg en een broer was niet helemaal fit.
En omdat die toch samen gaan verhuizen mochten die thuisblijven en kijken we volgende week voor een afspraak. Kunnen ze samen bibberen.

Daarna het duo in de woonkamer losgelaten en de kittenkamer een grote beurt gegeven. Alle ramen open ook O+

En tussendoor ook nog werken :+

Zondagsservies halve check. Ik heb een aantal borden van oma ge-orven. En als ik veel mensen over de vloer heb (ooit was dat…) gebruik ik die omdat die set groter is dan mijn dagelijkse servies.
quote:

[..]
Kan ik me best wat bij voorstellen :D

Ik ben al aan het bedenken hoe ik mijn verjaardagsfeestje na twee jaar niet vieren zo klein mogelijk kan houden. Want dat beviel me eigenlijk best wel.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_200933337
quote:
Dit is waarom ik in het buitenland trouw. Ook een geldige reden om tantes en alles niet uit te nodigen. :') Alleen nog hopen dat er geen 27e golf is volgend jaar.

Al zijn er ook heel veel koppels die wel balen van de maatregelen. En dat snap ik dan ook weer wel. Als je juist hele andere plannen had en daar nog altijd zoveel beperkingen voor zijn, is dat ook wel jammer.
pi_200933386
Bij ons was het ook wel een reden om nog wat makkelijker tot dat Geregistreerd Partnerschap te besluiten. Zo was het helemaal geen big deal (alleen ouders aanwezig als getuigen) en kunnen we nog ooit trouwen, als we ook zin hebben om dat te organiseren. En in de tussentijd is gewoon alles onderling goed geregeld.
pi_200933568
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:18 schreef Myraela het volgende:

Dit is waarom ik in het buitenland trouw. Ook een geldige reden om tantes en alles niet uit te nodigen. :') Alleen nog hopen dat er geen 27e golf is volgend jaar.

Betalen jullie dan ook alle reis- en verblijfkosten voor jullie gasten?
pi_200933620
Servies:
We hebben het een beetje verspreid omdat we niet veel echte keukenkastruimte hebben.
Een ikeaservies met wat andere gekregen spullen (alles wit) voor onszelf de hele dag door en net wat mooier spul dat we zelf niet vaak gebruiken voor als we eters hebben (bijna nooit meer :D ) maar we gebruiken ook regelmatig als g een culinaire uitspatting heeft voor ons beiden alles door elkaar.
Het zijn geen 2 'complete' serviezen naast elkaar eigenlijk nu ik erover nadenk.

Glaswerk dat we niet veel gebruiken (ook weer voor eters en om uit te pakken :D ) staat beneden in de tuinkamer in een kast.
Het liefst heb ik echt alles in 1 kast, maar dan moet er een nieuwe kast en dat willen we niet omdat we de oude ladenkast (echt een prachtige erfenis O+ ) van zijn moeder gebruiken voor servies/keukenspullen. Die staat dan weer t/o de keuken.
pi_200933667
Zaterdag heb ik de garage en het aparte achterste deel waar fietsen/stoelen/BBQ/grasmaaier staan helemaal uitgemest (heeeeeerlijk O+) en spullen uit een oude plankenkast uitgezocht en opgeruimd op de planken die de vorige bewoners hadden opgehangen gezet. Veel kon weg, dus plankenkast uit dat deel gesleept, gister door g gesloopt in planken/spijkers/schroeven eruit en die ga ik zo naar de milieustraat brengen.

Heerlijke ruimte nu waar het door opnieuw in te delen onze 2 Ebikes lekker ruim naast elkaar kunnen staan zonder als een slangenmens erbij te moeten.

/blues is goed bezig *O*
pi_200933681
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:40 schreef Blues het volgende:
Betalen jullie dan ook alle reis- en verblijfkosten voor jullie gasten?
Nee. We betalen alle kosten op locatie, dus 3 nachten en maaltijden. De reis mogen ze zelf regelen.
pi_200933709
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:43 schreef Blues het volgende:
Servies:
We hebben het een beetje verspreid omdat we niet veel echte keukenkastruimte hebben.
Een ikeaservies met wat andere gekregen spullen (alles wit) voor onszelf de hele dag door en net wat mooier spul dat we zelf niet vaak gebruiken voor als we eters hebben (bijna nooit meer :D ) maar we gebruiken ook regelmatig als g een culinaire uitspatting heeft voor ons beiden alles door elkaar.
Het zijn geen 2 'complete' serviezen naast elkaar eigenlijk nu ik erover nadenk.

Glaswerk dat we niet veel gebruiken (ook weer voor eters en om uit te pakken :D ) staat beneden in de tuinkamer in een kast.
Het liefst heb ik echt alles in 1 kast, maar dan moet er een nieuwe kast en dat willen we niet omdat we de oude ladenkast (echt een prachtige erfenis O+ ) van zijn moeder gebruiken voor servies/keukenspullen. Die staat dan weer t/o de keuken.
Ik heb wel (te) veel glaswerk waarvan ik het meeste niet/nauwelijks gebruik. Maar het staat in een kastje van mijn oma met glazen deurtjes en dat staat mooi. Als ik dat glaswerk wegdoe en dat kastje voor iets anders ga gebruiken gaat het te makkelijk een rommeltje worden.
SPOILER
pi_200933731
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:43 schreef Blues het volgende:
Servies:

Mijn lief trok bij mij in 14 jaar geleden, dus het is opa en oma fruityloop boerenbont a gogo hier, met de wijnglazen van de AH van een paar jaar geleden. _O-

Misschien dat we ook ooit nog eens een sjiek(er) servies kopen voor het betere kookwerk, maar aan de andere kant, dat staat dan het grootste deel v/d tijd te niksen in kostbare kastruimte.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_200933840
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:50 schreef Kaatje1 het volgende:

Ik heb wel (te) veel glaswerk waarvan ik het meeste niet/nauwelijks gebruik. Maar het staat in een kastje van mijn oma met glazen deurtjes en dat staat mooi. Als ik dat glaswerk wegdoe en dat kastje voor iets anders ga gebruiken gaat het te makkelijk een rommeltje worden.
SPOILER
Ah mooi ja, hoort er echt in die glazen :Y O+
pi_200933861
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:51 schreef fruityloop het volgende:

[..]
Mijn lief trok bij mij in 14 jaar geleden, dus het is opa en oma fruityloop boerenbont a gogo hier, met de wijnglazen van de AH van een paar jaar geleden. _O-

Misschien dat we ook ooit nog eens een sjiek(er) servies kopen voor het betere kookwerk, maar aan de andere kant, dat staat dan het grootste deel v/d tijd te niksen in kostbare kastruimte.
:D

Dat heb ik ooit jaren geleden goed kunnen verkopen (erfenisje van mijn ouders)
pi_200933892
Wij hebben alleen wat servies van de Xenos, net genoeg als we met 8 personen eten.
Grotere feestjes zijn meestal tuinfeestjes en dan gebruiken we plastic borden :+

Verder wel een grote/mooie collectie bierglazen die in een vitrinekast staan.
pi_200933900
Erfeniskast g's moeder.
Grote lades helemaal gevuld met keukenspul.

SPOILER
pi_200933950
Ons servies hebben we een paar jaar geleden op texel gekocht. Witte borden met zwarte schaapjes op de rand O+
En we hebben een ontbijt set via de Douwe Egberts bij elkaar gespaard van babette Is echt suoer zoet allemaal. maar ik ben er dol op _O-

Onder onze kookplaat zitten grote diepe lades 1,20 breed en daar past alles neeeett in. Maar moet er niet teveel bij kopen. Ik heb wel een behoorlijke servies tik :')

mokken enzo staan in het kastje waar ook de glazen staan.

Servies O+
I solemnly swear i'm up to no good
pi_200933955
Vriendin heeft al haar servies/glaswerk e.d. in 2 van deze kasten (of iets wat er op lijkt).die naast elkaar staan tegen een hele lange doorgebroken wand.

SPOILER
pi_200933963
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:06 schreef Blues het volgende:
Erfeniskast g's moeder.
Grote lades helemaal gevuld met keukenspul.

SPOILER
Da's ook een gave kast!
pi_200934137
Wij hebben elkaar een paar jaar geleden voor allerhande gelegenheid onderdelen van een fatsoenlijk servies gegeven. Dat scheelde weer cadeau's bedenken en nu hebben we nette setjes, me ook wijnglazen ipv bij elkaar geraapte zut. We moeten alleen nog borrelglazen, want Schnaps drinken we nu uit eierdopjes :')

Het helse weer wat vandaag voorspeld is valt reuze mee ^O^ We hebben gisteren nog even van het mooie weer gebruik gemaakt door aan het eind van de dag een naar het meertje hier in de buurt gegaan. Ik heb zelfs gezwommen :o in natuurwater :o Vanochtend een rondje hardgelopen, heerlijk als je uit de deur zo het bos in stapt O+ en bramen geplukt tijdens het afkoelen. Verder staat er nog een escaperoomspel op het programma vandaag en er moeten boodschappen gedaan worden.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_200934219
Mogguh!

Zo, halve bijlees. Ik heb vanmorgen nog richting Cat gezwaaid (we reden via Venlo, ik bedoel, allemaal Limburg toch? :P ) en nu zitten we bij de Duitse versie van Limburg.

Gisteren nog even stress tussen het inpakken door, want er was een kleine communicatiestoornis tussen ons en de camping, waardoor het onzeker was of ze nog plek zouden hebben... en echt alles lijkt volgeboekt (of niet te reserveren, en in hoogseizoen vind ik dat toch wat spannend...). Maar dat kwam gelukkig goed.

Op naar Slovenië 8-)

Oh en wat verkoudheid betreft; ja, luchtweginfecties komen zover ik weet bij alle klassieke huisdieren voor, en ook bij vogels :Y
Ik weet alleen niet of het vaker of juist minder vaak virusinfecties zijn. Verslikkingspeunomie komt ook wel veel voor.
pi_200934301
Ik zag iets over servies. Mijn servies is fantastisch. Behalve bij-elkaar-geraapt-doordeweeks-servies heb ik sinds een jaar ook het servies van mijn opa en oma.

Dat was hun huwelijkscadeau. Getrouwd in 1948 maar wegens gebrek aan grondstoffen en luxe-artikelen komt het servies uit 1951. Het is op 1 bord en 1 kop compleet. Inclusief botervloot en serverschalen en de hele zooi. O+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_200934365
Het is ook niet heel oubollig. Verder wilde niemand uit de familie het hebben :o Ik wel, maar alleen als ik het ook mocht gebruiken, zeg maar. Dat vond oma alleen maar mooi. O+

pi_200934401
Ik hou alleen maar van simpel wit servies. Echt heel saai.
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 augustus 2021 @ 11:43:48 #62
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_200934434
Ik heb borden en glazen van de Ikea :P

Bestek is een samengeraapt zooitje :+
pi_200934498
Wat fijn dat je het servies mocht hebben @Lonaa

Het "mooie" servies van mijn ouders had een goudrandje, dus mocht het niet in de vaatwasser. Toen mijn vader was overleden hebben we het naar zo'n veilinghuis gebracht.

Mijn eigen (witte) servies heb ik gekregen toen ik bij de vorige werkgever wegging. Ik mocht zeggen wat ik wilde hebben. Vond een DVD speler best wel een dure vraag en dacht (net als @Clubsoda) als ik servies vraag ben ik de komende jaren klaar met verjaardagswensen.
Kreeg ik toch servies ter waarde van wel 4 DVD spelers :o _O- . Maar goed, van het servies heb ik nog dagelijks plezier en DVD's kijk ik al jaren niet meer
  maandag 16 augustus 2021 @ 11:49:45 #64
63722 z80
I fink you freaky
pi_200934507
Ik heb oude glazen borden. Een setje van opa/oma waar inmiddels de tekening vanaf begint te slijten en wat groter dunnere platte van de kringloop.
Tevens in de kast een porseleinen servies. Dit zelf nieuw gekocht. Nooit gebruikt. Want vlak voor het voor me zelf moeten zorgen kwam het glazen servies.
Ook staan er nog porseleinen kop en schotel, suikerpotje, melkkannetje en theepot uit het servieskast van opa/oma. Tevens het nodige glaswerk van beide kanten van de familie. In de showkast een nette set. Staat daar samen met het porseleinen servies ongebruikt. En in de keukenkast een verzameling in alle maten en soorten voor dagelijks gebruik.
pi_200934601
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:05 schreef Sarabi het volgende:
Wij hebben alleen wat servies van de Xenos, net genoeg als we met 8 personen eten.
Grotere feestjes zijn meestal tuinfeestjes en dan gebruiken we plastic borden :+

Verder wel een grote/mooie collectie bierglazen die in een vitrinekast staan.
Dat is dan ook een verzameling die gezien moet worden :)

Ik heb ooit jaren 80 ongewild en ongevraagd een Eendenverzameling gehad (de dieren, niet de auto's). Vraag me niet waarom, paar jaar later werd het me echt te gek, iedereen nam overal eenden vandaan mee omdat ik ze 'spaarde' dat gewoon niet zo was _O-
Toen ik het zat was alles in een doos en in 1 koop van de hand gedaan op de Utregse vrijmarkt.
pi_200934611
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:20 schreef Clubsoda het volgende:

Het helse weer wat vandaag voorspeld is valt reuze mee ^O^ We hebben gisteren nog even van het mooie weer gebruik gemaakt door aan het eind van de dag een naar het meertje hier in de buurt gegaan. Ik heb zelfs gezwommen :o in natuurwater :o Vanochtend een rondje hardgelopen, heerlijk als je uit de deur zo het bos in stapt O+ en bramen geplukt tijdens het afkoelen.
O+ !
pi_200934631
quote:
2s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:37 schreef Lonaa het volgende:
Het is ook niet heel oubollig. Verder wilde niemand uit de familie het hebben :o Ik wel, maar alleen als ik het ook mocht gebruiken, zeg maar. Dat vond oma alleen maar mooi. O+

[ afbeelding ]
Oh prachtig vooral met het verhaal erbij toch.
  maandag 16 augustus 2021 @ 11:59:20 #68
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_200934646
quote:
Wij hebben elkaar een paar jaar geleden voor allerhande gelegenheid onderdelen van een fatsoenlijk servies gegeven. Dat scheelde weer cadeau's bedenken en nu hebben we nette setjes, me ook wijnglazen ipv bij elkaar geraapte zut. We moeten alleen nog borrelglazen, want Schnaps drinken we nu uit eierdopjes :')
O+
  maandag 16 augustus 2021 @ 11:59:39 #69
13783 Anthraxx
pi_200934648
quote:

Het helse weer wat vandaag voorspeld is valt reuze mee ^O^ We hebben gisteren nog even van het mooie weer gebruik gemaakt door aan het eind van de dag een naar het meertje hier in de buurt gegaan. Ik heb zelfs gezwommen :o in natuurwater :o Vanochtend een rondje hardgelopen, heerlijk als je uit de deur zo het bos in stapt O+ en bramen geplukt tijdens het afkoelen. Verder staat er nog een escaperoomspel op het programma vandaag en er moeten boodschappen gedaan worden.
Hoe vond je de heide en de schaapskooi? :) Waar ben je allemaal geweest?
pi_200934652
Ik ben alweer terug van de milieustraat.
Superrustig én op afspraak.
Lekker gesmeten met de houten planken in een bijna lege container }) })
pi_200934661
Die snapps kan je ook uit sakébekertjes drinken. Net iets kleiner dan eierdopjes :D
pi_200934729
quote:

[..]
hier heeft echt niemand iets te zeggen over onze bruiloft, wat we doen, wie we uitnodigen en of iets "hoort". Echt dikke schijt aan.
Het is onze dag. En we willen gewoon 'n leuke dag en een gezellig feest met mensen die we er zelf bij willen hebben. En dat is precies hoe het zal gaan.
pi_200934760
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:00 schreef Blues het volgende:
Die snapps kan je ook uit sakébekertjes drinken. Net iets kleiner dan eierdopjes :D
Is een sakebekertje iets dat veel mensen in huis hebben? Want dan moet ik ook nog gaan shoppen.
pi_200934813
Amateurs. Schnapps passen ook prima in 'n longdrink hoor :P
pi_200934817
quote:
10s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:11 schreef Memento-Mori het volgende:
Dit :Y
pi_200934829
Ik heb overigens geen shotglaasjes en ook geen eierdopjes. Dat vind ik allemaal maar rommelig in m'n kasten. Eieren gaan in een schaaltje bij elkaar op tafel, en elke drank past ook in een groter glas.

Ik hou in de keuken vooral van praktisch. :')
pi_200934834
quote:
10s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:11 schreef Memento-Mori het volgende:
_O-
pi_200934851
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:56 schreef Blues het volgende:

[..]
Dat is dan ook een verzameling die gezien moet worden :)

Ik heb ooit jaren 80 ongewild en ongevraagd een Eendenverzameling gehad (de dieren, niet de auto's). Vraag me niet waarom, paar jaar later werd het me echt te gek, iedereen nam overal eenden vandaan mee omdat ik ze 'spaarde' dat gewoon niet zo was _O-
Toen ik het zat was alles in een doos en in 1 koop van de hand gedaan op de Utregse vrijmarkt.
Hier waren het pinguins, heel veel pinguins. Nu zitten ze in een doos behalve een soort bijzettafeltje dat mijn vader gemaakt heeft, dat staat nu in de hal op de etage
pi_200934871
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:59 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Hoe vond je de heide en de schaapskooi? :) Waar ben je allemaal geweest?
Die staan voor morgen op het programma! Gisteren waren we zwemmen in de Zandenplas en vanochtend renden we eromheen, vanuit ons huisje is dat precies 5 kilometer.
pi_200935076
Is het bij jullie ook van dat waardeloze weer? Het staat hier al heel de dag te regenen.
pi_200935138
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Is het bij jullie ook van dat waardeloze weer? Het staat hier al heel de dag te regenen.
Nee, vanochtend twee buien, maar nu is het al een poosje droog. Het is wel grijs en winderig.
pi_200935157
quote:
Het is hier nu droog, net was het zelfs zonnig, maar het is geen buiten zit weer. Maar vanochtend regende het keihard en lang.
pi_200935206
quote:
Valt mee, vanmorgen wel een bui maar verder goed weer om in de tuin te werken.
pi_200935454
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:38 schreef Sarabi het volgende:

[..]
Valt mee, vanmorgen wel een bui maar verder goed weer om in de tuin te werken.
En nu weer een grote bui, typisch
pi_200935499
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:58 schreef Blues het volgende:

[..]
Oh prachtig vooral met het verhaal erbij toch.
Ja, vind ik echt. Blij mee. :Y
pi_200935582
Hier zon-hoosbui-zon-bewolkt.

En shotjes in mini glaasjes op voetjes. Ook van oma.

Dadelijk ziekenboegje ophalen. Deze keer geen telefoontje van een poes die ge-euthanaseerd moet worden dus dat is al beter resultaat dan de vorige ronde :7
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_200935940
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 12:08 schreef Myraela het volgende:

[..]
Is een sakebekertje iets dat veel mensen in huis hebben? Want dan moet ik ook nog gaan shoppen.
Wij hebben ooit 4 van die bekertjes en een saké flesje dinges gekocht bij een grote Aziatische supermarkt.
Kregen eters en hadden een Japans thema gekookt.
Die kleine bekertjes zijn voor vanalles al gebruikt.. ook cocktail prikkertjes doen het er leuk in :+
pi_200935952
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 13:35 schreef Blues het volgende:

[..]
Wij hebben ooit 4 van die bekertjes en een saké flesje dinges gekocht bij een grote Aziatische supermarkt.
Kregen eters en hadden een Japans thema gekookt.
Die kleine bekertjes zijn voor vanalles al gebruikt.. ook cocktail prikkertjes doen het er leuk in :+
:Y
pi_200936085
Flink windje a/d kust hier, af en toe wat regen verder herfstig.
Dus wel met auto boodschappen gedaan.

1 foutje in supermarkt.
Die blieper in de houder zetten bij afrekenen, ipv eerst klikken op streepjescode en omdraaien voor grote streepjescode.
Bij de ah is het precies andersom.. was er ff met hoofd niet bij.

Verder goeie dag vandaag O+
Wel weer erg moe na deze 2 enerverende klussen :')
Dus zo even een powernap.

SPOILER
  Moderator maandag 16 augustus 2021 @ 13:47:43 #90
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200936113
quote:
2s.gif Op maandag 16 augustus 2021 11:37 schreef Lonaa het volgende:

[ afbeelding ]
Gaat dat in de vaatwasser? Zou zonde zijn ;(

Ooit via Jumbo goedkoop Boerenbont servies kunnen kopen met spaarkaarten en kleine bijbetaling. Volgens mij 8 grote borden, kleine borden, kommen, gebaksbordjes voor ¤100 ofzo.

Ik heb ook wel bestek hoewel dat voor de buitenstaanders een bijelkaar geraapt zootje is, heeft het toch een ding gemeen, het is allemaal Gero bestek. M'n beide opa's werkten daar.
pi_200936121
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 13:45 schreef Blues het volgende:

1 foutje in supermarkt.
Die blieper in de houder zetten bij afrekenen, ipv eerst klikken op streepjescode en omdraaien voor grote streepjescode.

SPOILER
Jaren geleden zei een collega (die een enorme burnout had gehad) dat één van de kwartjes die viel was de zin":
Je zou niet zoveel willen moeten.
Die moest bij mij even uitgeplozen worden, maar het klopte wel
  Moderator maandag 16 augustus 2021 @ 13:50:33 #92
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200936146
Ik stootte gisteren m'n teen behoorlijk en die is nu behoorlijk blauw. Zit ook een blaar op, moet je die nou doorprikken of niet?
pi_200936163
Bericht aan @Myraela vanaf het stenen randje: Günther lust het ook ^O^

SPOILER
Die purechocoshizzle is echt tha bomb en ik wou dat Myra me dat nooit verteld had want tegenwoordig kom ik er ineens vaak overdag langs: de ijssalon zit pal naast de sportschool }:| :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_200936202
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 13:51 schreef minilot het volgende:
Bericht aan @:Myraela vanaf het stenen randje: Günther lust het ook ^O^

SPOILER
Die purechocoshizzle is echt tha bomb en ik wou dat Myra me dat nooit verteld had want tegenwoordig kom ik er ineens vaak overdag langs: de ijssalon zit pal naast de sportschool }:| :')
Jouw kind heeft goede smaak. O+

Ik ben al maanden niet geweest. :@
pi_200936235
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 13:47 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Gaat dat in de vaatwasser? Zou zonde zijn ;(

Ooit via Jumbo goedkoop Boerenbont servies kunnen kopen met spaarkaarten en kleine bijbetaling. Volgens mij 8 grote borden, kleine borden, kommen, gebaksbordjes voor ¤100 ofzo.

Ik heb ook wel bestek hoewel dat voor de buitenstaanders een bijelkaar geraapt zootje is, heeft het toch een ding gemeen, het is allemaal Gero bestek. M'n beide opa's werkten daar.
Nee, ik heb geen vaatwasser. De kleine schades die erop zitten zijn ouderdom. :Y
pi_200936340
quote:

1 foutje in supermarkt.

SPOILER
Maar weet je, precies DIT is dus vooruitgang. ^O^ :*
pi_200936571
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 13:50 schreef derLudolf het volgende:
Ik stootte gisteren m'n teen behoorlijk en die is nu behoorlijk blauw. Zit ook een blaar op, moet je die nou doorprikken of niet?
Zo lang mogelijk wachten met doorprikken. Evt. dan met een steriele/gedesinfecteerde naald. Indien mogl. eerst de huid eronder laten helen.
# Vanuit de sportschool.

@Blues een potje vullen met de kwartjes, die je verzamelt.👍🏼
pi_200937593
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 13:48 schreef Kaatje1 het volgende:

Jaren geleden zei een collega (die een enorme burnout had gehad) dat één van de kwartjes die viel was de zin":
Je zou niet zoveel willen moeten.
Die moest bij mij even uitgeplozen worden, maar het klopte wel
Idd.
De bedrijfsarts zei het al: zorg dat de dingen die je ter ontspanning of de rust gaat'doen' niet dan ook weer het 'heilige moeten' wordt.
Dat zinnetje dreunt erg na bijna elke dag.
Maar ik moet leren waar 't m dan voor mij precies in zit, voor ik weet waar dat rustkwartje in mijn kop nou eigenlijk zit.
Want eerst doe ik alles dat men tegen me zegt, plichtsgetrouwe brave pleasende muts die ik nu al eenmaal 62 jaar ben. oO<
En doe dat in weer die sneltreinvaart die ik gewend ben.
Ik moet een stoptreintje worden.
Met vertraging :D

quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 14:05 schreef Clubsoda het volgende:

Maar weet je, precies DIT is dus vooruitgang. ^O^ :*
Inzicht is vooruitgang O+
pi_200937603
quote:

SPOILER
Welk ijssmaakie is dit precies dan? :9
pi_200937791
Misschien dat het ook te maken heeft met werken in de Zorg?
SPOILER
  maandag 16 augustus 2021 @ 15:44:11 #101
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200937839
ok.

Ik maakte dus een upside-down-pineapple-cake. En heb alleen een foto van de schoongemaakte verse ananas :p

Daarna liepen dingen anders dan gepland en verwacht en vergat ik vervolgens foto's ge maken.
En de cake is inmiddels op.
pi_200937895
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 15:24 schreef Blues het volgende:
Welk ijssmaakie is dit precies dan? :9
Pure chocoladesorbet. Dus zonder room. Ik let als ik bij een andere ijssalon ben op de allergenen, als die lactosevrij is, dan is het vaak een goede. :D En dat terwijl ik normaal van alles hou wat romig is.
  maandag 16 augustus 2021 @ 15:53:57 #103
63722 z80
I fink you freaky
pi_200937947
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 15:39 schreef AnneX het volgende:
Misschien dat het ook te maken heeft met werken in de Zorg?
SPOILER
Ik had er 2 reorganisaties voor nodig. Bij nummer 3 kwam zo iets van "als je het als projetlijer het beten weet ga je gang" Aangezien ik bij de vorige 2 er veel te veel tijd en moeite in gestoken had en een ander met de veren ging lopen.
Nu is het na het werk naar buiten. Lopen/fietsen of sporten. Wat niet af is komt later. Tenzij een goede reden waarom het NU moet. Wat ja die reden is er nog steeds en dan is het ook gewoon doorgaan tot klaar. Geen probleem.
Dit is inmiddels ook in de rest van de dingen gaan zitten. Gaat er iets stuk of komen er extra kosten als ik iets niet nu doe? Nee, kan het wachten zonder rampen? Ja. Dan kan het zonder verder er over na te denken wachten.
  maandag 16 augustus 2021 @ 15:57:18 #104
63722 z80
I fink you freaky
pi_200937988
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 15:48 schreef Myraela het volgende:

[..]
Pure chocoladesorbet. Dus zonder room. Ik let als ik bij een andere ijssalon ben op de allergenen, als die lactosevrij is, dan is het vaak een goede. :D En dat terwijl ik normaal van alles hou wat romig is.
Lactosevrij ijs kan ook met margarine gemaakt zijn. Dit is namelijk een goedkope en makkelijke vervanger voor room. Ik weet van zeker 2 ijsdraaiers dat een behoorlijke hoeveelheid margarine door het ijs gaat.
Proef je niets van. Het is gewoon goed ijs om te proeven.
pi_200938022
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 15:57 schreef z80 het volgende:
Lactosevrij ijs kan ook met margarine gemaakt zijn. Dit is namelijk een goedkope en makkelijke vervanger voor room. Ik weet van zeker 2 ijsdraaiers dat een behoorlijke hoeveelheid margarine door het ijs gaat.
Proef je niets van. Het is gewoon goed ijs om te proeven.
Maar dan is het geen sorbet meer.
pi_200938099
quote:

1 foutje in supermarkt.

SPOILER
Moeilijk hoor, vooral als je brein anders wilt. Wel goed dat je het beseft.
Wat bedoel je met teletubbieland?

Met afrekenen, of winkelen zelf, heb ik ook vaak genoeg m'n hoofd er niet bij. Dat kan soms gebeuren.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_200938120
quote:

SPOILER
Smaakt het echt naar puur? Tot nu toe als ik chocoladesorbet hebt smaakt het naar pure vlokken of hagelslag. Niet echt naar bittere chocolade jammergenoeg.
  maandag 16 augustus 2021 @ 16:15:32 #108
63722 z80
I fink you freaky
pi_200938231
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 16:00 schreef Myraela het volgende:

[..]
Maar dan is het geen sorbet meer.
Een echte sorbet is dan ook altijd lactose vrij. Suikerwater met een smaakje.
Indien goed opgeklopt wel lekker.
  maandag 16 augustus 2021 @ 16:21:18 #109
63722 z80
I fink you freaky
pi_200938297
Nog een uurtje voordat ik naar buiten ga. Hopelijk wel droog. Binnen sporten is minder, en "we" mogen geen hiit doen. Corona regeltje door bundes bepaald.
  maandag 16 augustus 2021 @ 17:08:11 #110
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_200938947
:o er ligt hier een bejaarde kat echt enorm te snurken
  maandag 16 augustus 2021 @ 17:14:46 #111
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_200939056
En vanavond naar de snackbar🤗
Patat/friet*,kaassoufle en een broodje frikandel.. zin in!

*doorhalen wat niet van toepassing is
pi_200939135
@Isabeau sauna De Bron is klein maar fijn. Het eten is niet heel bijzonder. De saté is droog aldus B.
Heel leuk: kleinschalige opgietingen van een heel enthousiaste saunameester, en een DHZ hammamritueel onder leiding van diezelfde saunameester. Ik heb een heel gladde huid nu. (Hammam is kennelijk scrubben, met zeepschuim wassen, en met warme honing smeren)
Er zijn vier sauna's en er is een stoombad. Russische sauna (met water op de kachel), Kamin sauna (droog, warm), opgietsauna, infraroodsauna met kleuren. Er is een bubbelbad en een buitenzwembad en er is binnen een voetenbad. Het dompelbad is heel erg koud.
Enige minpunten waren eigenlijk de droge saté (en de rest van het eten die vrij duidelijk opgewarmd was) en dat er heel veel op- en afstapjes zijn waar je je tenen kunt stoten.
pi_200939390
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 16:05 schreef FutureFairytale het volgende:

Moeilijk hoor, vooral als je brein anders wilt. Wel goed dat je het beseft.
Wat bedoel je met teletubbieland?

Therapieland heet het officieel.

@Isabeau doopte het Teletubbieland :D

Vriendin belde net en na ff praten zei ze: je ziet dat hele therapieland als een cursus! Maar er staat geen 'L.O.I.' voor hoor.
...ze heeft zó gelijk...

Bij dit gesprek viel er weer een kwartje. *O*
pi_200939394
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 17:20 schreef Tele6 het volgende:
@:Isabeau sauna De Bron is klein maar fijn. Het eten is niet heel bijzonder. De saté is droog aldus B.
Heel leuk: kleinschalige opgietingen van een heel enthousiaste saunameester, en een DHZ hammamritueel onder leiding van diezelfde saunameester. Ik heb een heel gladde huid nu. (Hammam is kennelijk scrubben, met zeepschuim wassen, en met warme honing smeren)
Er zijn vier sauna's en er is een stoombad. Russische sauna (met water op de kachel), Kamin sauna (droog, warm), opgietsauna, infraroodsauna met kleuren. Er is een bubbelbad en een buitenzwembad en er is binnen een voetenbad. Het dompelbad is heel erg koud.
Enige minpunten waren eigenlijk de droge saté (en de rest van het eten die vrij duidelijk opgewarmd was) en dat er heel veel op- en afstapjes zijn waar je je tenen kunt stoten.
Ik vind lekker eten wel bij een sauna horen. Want je neemt niet zelf je eigen bammetjes mee of zo. Dat hammamritueel klinkt leuk om te doen O+ Maar fijne dag gehad dus? Nog lekker in je blootje door de regen gelopen? O-)

Ik kwam vanmorgen in ieder geval als een verzopen kat thuis.
pi_200939418
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 17:37 schreef Blues het volgende:

Therapieland heet het officieel.

@:Isabeau doopte het Teletubbieland :D
Nee nee! Dat was ik niet! Dat was....ik durf het ook niet te gokken eigenlijk :+ Ik vond het een prachtige term en precies passend bij wat ik me voorstelde bij een woord als Therapieland.
pi_200939458
Jawel hoor dat was jij! O+
Toch }:| :wtf:

Het was @Candaasje ^O^

quote:
7s.gif Op woensdag 11 augustus 2021 19:03 schreef Candaasje het volgende:
@:Blues : Therapieland klinkt een beetje als zo'n Teletubieland met groene heuveltjes (en zo'n eng lachende baby als zonnetje :X )
Jij vond t een tralala naam. :D

[ Bericht 53% gewijzigd door Blues op 16-08-2021 17:53:44 ]
pi_200939532
quote:

[..]
Dat kon zonder pandemie toch ook? Wij zijn ook zonder enige poespas getrouwd in 2017...
pi_200939652
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 17:37 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik vind lekker eten wel bij een sauna horen. Want je neemt niet zelf je eigen bammetjes mee of zo. Dat hammamritueel klinkt leuk om te doen O+ Maar fijne dag gehad dus? Nog lekker in je blootje door de regen gelopen? O-)

Ik kwam vanmorgen in ieder geval als een verzopen kat thuis.
De salade was wel lekker en de soep ook. Het was vooral B die teleurgesteld was over z'n saté.
Ik heb niet heel veel door de regen gelopen :o het stortregende vooral toen we aan het eten waren. We hebben zelfs even in de zon gezeten :o
Het was wel een fijne dag. We waren net op tijd terug om te zien hoe de tarp instortte / half wegwaaide in een stortbui dus dat was gunstig :') nu schijnt de zon weer. Straks 'ns salade in elkaar flansen en verder niet zo veel ^O^
Morgen gaan we in Groningen rondwandelen.

Nat thuiskomen is minder erg dan nat op je werk komen, denk ik? :D
pi_200939663
Bluezz, ik vind het zo fijn om te lezen hoe jij tot inzichten komt. Doe je goed!

Ik ben vandaag op en neer haar Eindhoven getuft, en mijn ouders ook. In Eindhoven de kinderen in de auto van mijn ouders gezet, en nu zijn we tot vrijdag kindvrij. Het is zo stil in huis...
pi_200939719
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 17:53 schreef Tele6 het volgende:

De salade was wel lekker en de soep ook. Het was vooral B die teleurgesteld was over z'n saté.
Ik heb niet heel veel door de regen gelopen :o het stortregende vooral toen we aan het eten waren. We hebben zelfs even in de zon gezeten :o
Het was wel een fijne dag. We waren net op tijd terug om te zien hoe de tarp instortte / half wegwaaide in een stortbui dus dat was gunstig :') nu schijnt de zon weer. Straks 'ns salade in elkaar flansen en verder niet zo veel ^O^
Morgen gaan we in Groningen rondwandelen.

Nat thuiskomen is minder erg dan nat op je werk komen, denk ik? :D
Ja hoor :Y Nat op het werk aankomen ook wel eens gedaan, maar het voordeel van zo'n zkh is dat er ook heel veel droge kleding is :+

Groningen is leuk O+ Ik heb een zwak voor het mooie Groningen met haar mooie binnenstad, de bootjes, het museum, het stadsplantsoen O+

quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 17:54 schreef Jagärtrut het volgende:
Bluezz, ik vind het zo fijn om te lezen hoe jij tot inzichten komt. Doe je goed!

Ik ben vandaag op en neer haar Eindhoven getuft, en mijn ouders ook. In Eindhoven de kinderen in de auto van mijn ouders gezet, en nu zijn we tot vrijdag kindvrij. Het is zo stil in huis...
Een halverwege de route uitwisseling :D Samen nog iets gegeten/gedronken of echt alleen kinderen uitgewisseld. En gaan jullie dat vrijdag dan herhalen?
  maandag 16 augustus 2021 @ 17:58:07 #121
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200939720
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 17:45 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
Dat kon zonder pandemie toch ook? Wij zijn ook zonder enige poespas getrouwd in 2017...
Sommige mensen hebben de ruggengraat niet om nee te zeggen tegen anderen die sociale druk toepassen, die ze wijzen op "hoe het heurt" en meer van die sociale mis-communicaties.
pi_200939794
Crosspost

Nou, we zijn er!
Caseta staat nog. Wat meer spinnenwebben dan meestal, maar gekko was binnen en die heeft vast z’n best gedaan het wat netjes te houden.

Dat de caseta nog overend staat is mooi, want er lijkt er zich hier wel wat afgespeeld te hebben. IJzel? Een harde storm met ruk- & valwinden?

Van veel olijfbomen zijn grote takken afgescheurd, en best een end verderop neergekomen.

We hebben het zonnepaneel op z’n plek gezet. Accu bleek nog 66% vol te zitten. Even gestoft, robotstofzuigertje aangezet en de buitenboel alles weer op z’n plek gezet. Morgen struikgewas te lijf met de meegenomen benzine-motorzeis. Het staat best hoog na een heel jaar :’)
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_200939810
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 17:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja hoor :Y Nat op het werk aankomen ook wel eens gedaan, maar het voordeel van zo'n zkh is dat er ook heel veel droge kleding is :+

Groningen is leuk O+ Ik heb een zwak voor het mooie Groningen met haar mooie binnenstad, de bootjes, het museum, het stadsplantsoen O+
[..]
Een halverwege de route uitwisseling :D Samen nog iets gegeten/gedronken of echt alleen kinderen uitgewisseld. En gaan jullie dat vrijdag dan herhalen?
We hadden bij een speeltuin afgesproken, maar het regende zo hard dat we doorgereden zijn naar IKEA. Na een kopje koffie weer verder gegaan.

Vrijdag rij ik naar Twente, om zaterdag weer terug te tuffen..
pi_200939842
Uit de erfenis van mijn schoonmoeder koos mijn liefste haar bestek. Gero, net als dat van @derLudolf

Dus nu is het alpaca bestek dat ik van mijn oma kreeg, opgeborgen.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_200939874
Fijn dat alles nog redelijk ok is, signeren. Hoe was jullie reis? Is het ook zo bloedheet daar?
pi_200939928
Mooi dat jullie er zijn, sigme *O* Fijn dat de casa er nog goed bij staat. En die takken zijn vast ook zo opgelost. Hoelang blijven jullie?
pi_200939943
Fijn dat alles goedging @sigme Stoken jullie straks de struiken op om op te koken?

Zoiets als jij deden mijn ouders en opa vroeger ook met mij. Vader nam mij mee met de trein naar een klein station, opa ging vanuit twente daar naar toe (groot station was niet handig) en ik werd overgedragen _O-

[ Bericht 13% gewijzigd door Kaatje1 op 16-08-2021 18:23:14 ]
pi_200940822
quote:
7s.gif Op maandag 16 augustus 2021 18:07 schreef sigme het volgende:
Uit de erfenis van mijn schoonmoeder koos mijn liefste haar bestek. Gero, net als dat van @:derLudolf

Dus nu is het alpaca bestek dat ik van mijn oma kreeg, opgeborgen.
Ik heb nu een heel schattig ogend bestek voor ogen, maar dat zal wel niet.. :D

Fijn dat de schade beperkt is gebleven tot de bomen!

Wij gaan zo eens een Gästehof proberen te vinden. Liefst met bloembakken aan de balkonnetjes, truttige tafelkleedjes, van die ronde zithoeken, etc.
(Liever niet van die slecht opgezette, stoffige dieren. Ik heb nog nachtmerries van die bunzing die je midden in de nacht met opengesperde bek woest van boven de deur aanstaarde. Of die pauw wiens veren eraf waren gevallen :') )

En zie ons eens culinair wezen *)
SPOILER
Ik heb mijn portie additieven, suiker en zout voor de komende 6 weken wel weer binnen :')
pi_200941172
Ik hou van die kneuterige Duitse hotelletjes met alles uit de jaren 50 _O_ Ja, incl opgezette dieren :+ Maar dan in de hal en niet op mijn kamer svp

Ik ga maar weer eens naar bed, dit wordt niks. Ik ziet hier zombie te wezen en te wachten tot het een acceptabele tijd is om naar bed te gaan. Fuck acceptabele tijd.
  maandag 16 augustus 2021 @ 19:30:46 #130
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_200941175
Fijn aangekomen @sigme ,beter dan je verwacht had?

Hier moet ik op zoek naar bestek.. vandaag huurhuisje wezen kijken en ik ben enthousiast.. meteen mailtje gestuurd. Nu hopen dat ze buitenlandse salaris strook accepteren :o

En vanavond 3e date.. :+ :@ nu in het Haagse, dus zo op de fiets naar toe.. ^O^ O-)
pi_200941325
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 19:30 schreef Barreltje het volgende:
Fijn aangekomen @:sigme ,beter dan je verwacht had?

Hier moet ik op zoek naar bestek.. vandaag huurhuisje wezen kijken en ik ben enthousiast.. meteen mailtje gestuurd. Nu hopen dat ze buitenlandse salaris strook accepteren :o

En vanavond 3e date.. :+ :@ nu in het Haagse, dus zo op de fiets naar toe.. ^O^ O-)
Huurhuisje in NL? Waarom zou je nog een huisje huren hier? Je zit toch grotendeels in het andere land?

En die 3e date, is dat in de snackbar? :D
  maandag 16 augustus 2021 @ 19:45:23 #132
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_200941450
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 19:38 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Huurhuisje in NL? Waarom zou je nog een huisje huren hier? Je zit toch grotendeels in het andere land?

En die 3e date, is dat in de snackbar? :D
Mja als ik in nl ben wil ik wel een eigen plekje hebben.. :@
Voor al die dates :P
pi_200942003
Ik ben denk ik echt in de war, maar je hád toch een huis in DH Barrel.
Of wacht je bent uitgekocht door ex want het was een koophuis?
Ik ben het vergeten, sorry :@
Stond je ingeschreven of is het vrije sector of iets?
pi_200942030
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 19:30 schreef Isabeau het volgende:
Ik hou van die kneuterige Duitse hotelletjes met alles uit de jaren 50 _O_ Ja, incl opgezette dieren :+ Maar dan in de hal en niet op mijn kamer svp

Ik ga maar weer eens naar bed, dit wordt niks. Ik ziet hier zombie te wezen en te wachten tot het een acceptabele tijd is om naar bed te gaan. Fuck acceptabele tijd.
Ik hou ook van kneuterigheid, maar het gaat vaak gepaard met slecht onderhouden en viesch :X

Als je moe bent, ben je moe :+
  maandag 16 augustus 2021 @ 20:35:46 #135
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200942322
Ik keek Chinese Dromen en nu nu ben ik depri :')
Wat een kutland
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_200942341
We zitten in de voortent te rummikubben. Het regent. Dit zou bui 2 vd 6 moeten zijn tot 22:00. De buienradar ziet er interessant uit :+
De voortent is ongeveer net groot genoeg voor 3 niet te grote volwassenen in kleermakerszit plus een spelletje Rummikub. :X
pi_200942427
quote:
8s.gif Op maandag 16 augustus 2021 20:35 schreef Molo het volgende:
Wat een kutland
Dat arme jochie..
  maandag 16 augustus 2021 @ 20:44:12 #138
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200942529
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 20:36 schreef Tele6 het volgende:
We zitten in de voortent te rummikubben. Het regent. Dit zou bui 2 vd 6 moeten zijn tot 22:00. De buienradar ziet er interessant uit :+
De voortent is ongeveer net groot genoeg voor 3 niet te grote volwassenen in kleermakerszit plus een spelletje Rummikub. :X
Heb je bedsportkleding bij je?

maandag 16 augustus 2021 @ 20:47:08 #139
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200942596
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 20:40 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Dat arme jochie..
Hoe ouder ik word, hoe minder tolerant voor shitzooi.
Ik kan dit niet hendelen iig. Laatste keer dat ik dat programma keek.
  maandag 16 augustus 2021 @ 20:47:20 #140
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200942598
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 20:36 schreef Tele6 het volgende:
Maar waarom werkt jullie tarp niet? Die zou toch wel wat regen en wind moeten kunnen doorstaan?
  Moderator maandag 16 augustus 2021 @ 20:49:26 #141
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200942644
quote:
7s.gif Op maandag 16 augustus 2021 19:08 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik heb nu een heel schattig ogend bestek voor ogen, maar dat zal wel niet.. :D

Fijn dat de schade beperkt is gebleven tot de bomen!

Wij gaan zo eens een Gästehof proberen te vinden. Liefst met bloembakken aan de balkonnetjes, truttige tafelkleedjes, van die ronde zithoeken, etc.
(Liever niet van die slecht opgezette, stoffige dieren. Ik heb nog nachtmerries van die bunzing die je midden in de nacht met opengesperde bek woest van boven de deur aanstaarde. Of die pauw wiens veren eraf waren gevallen :') )

En zie ons eens culinair wezen *)
SPOILER
Ik heb mijn portie additieven, suiker en zout voor de komende 6 weken wel weer binnen :')
Kennen ze bij een gasthof het begrip veganistisch wel? _O-
pi_200942711
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 20:47 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Maar waarom werkt jullie tarp niet? Die zou toch wel wat regen en wind moeten kunnen doorstaan?
Het waait er strak onderdoor. :')
B zit wel min of meer onder de tarp. Het ding zorgt er wel voor dat een van de deuren van de voortent open kan blijven staan.
  maandag 16 augustus 2021 @ 21:02:10 #143
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200942902
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 20:52 schreef Tele6 het volgende:

[..]
Het waait er strak onderdoor. :')
B zit wel min of meer onder de tarp. Het ding zorgt er wel voor dat een van de deuren van de voortent open kan blijven staan.
Ahhh ok ja dat scheelt dan nog haha.
Nja rest van de week wordt beter geloof ik *O*
  maandag 16 augustus 2021 @ 21:05:05 #144
63722 z80
I fink you freaky
pi_200942956
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 19:30 schreef Isabeau het volgende:

Daar zat ik vorig jaar. Zonder de opgezette dieren, maar waar de tijd al 40 jaar stil stond. Net als in een groot deel van het dorpje.
SPOILER
  maandag 16 augustus 2021 @ 21:07:13 #145
63722 z80
I fink you freaky
pi_200943001
quote:
8s.gif Op maandag 16 augustus 2021 20:35 schreef Molo het volgende:
Wat een kutland
Ik kijk het niet. Maar wat is het probleem? Dat duidelijk wordt de China nog voor een groot deel derdewereld is?
  maandag 16 augustus 2021 @ 21:14:07 #146
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200943134
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 21:07 schreef z80 het volgende:

[..]
Ik kijk het niet. Maar wat is het probleem? Dat duidelijk wordt de China nog voor een groot deel derdewereld is?
  maandag 16 augustus 2021 @ 21:21:26 #147
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200943277
Heb je "Rode lantaarns en roestbruin stof in Servië" dan gezien?

Fabrieken die technisch en vervuilingstechnisch gesloten waren en die zonder verbeteringen door Chinezen heropend worden; hele provincie die permanent onder roest-stof ligt...
pi_200943307
Waarom loop je bij zo'n onbeperkt eten concept altijd naar buiten met de gedachte: "bleh, ik zit echt nokkie maar ik heb wel mooi m'n geld eruit gegeten en gedronken." :')
pi_200943309
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 21:21 schreef fietsie het volgende:

Fabrieken die technisch en vervuilingstechnisch gesloten waren en die zonder verbeteringen door Chinezen heropend worden; hele provincie die permanent onder roest-stof ligt...
Die zagen wij van de week. Ook zo verschrikkelijk triest..
  maandag 16 augustus 2021 @ 21:37:00 #150
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200943630
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 21:21 schreef fietsie het volgende:

Nope, en ga nu al helemaal niet meer bekijken :+

Nu gezellig naar Afghanistan loeren. Wat een dag :')
pi_200943892
Ik heb nieuwe Nike schoentjes besteld. O+

Paar jaar terug had ik een kleurrijk paar op het oog. Maar niet gedaan omdat ik toch veilig voor wat neutralers ging. Zoveel spijt van gehad sinds ze waren uitverkocht. Nu ben ik weer al weken aan het twijfelen, maar ik wil niet weer spijt krijgen. Hopelijk ga ik dat niet elke keer als excuus gebruiken. :')

pi_200944074
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 20:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Kennen ze bij een gasthof het begrip veganistisch wel? _O-
Neuh, sowieso buiten de steden wel een euh.. uitdaging. Maar goed, we hoeven er enkel te slapen ;)

Over slapen gesproken; het was wat lastiger een plek te vinden dan gedacht. Er is hier noodweer geweest (even googlen leverde op dat 9 augustus hier ook al kelders onder water hebben gestaan) en de brandweer was/is op diverse plekken ter plaatse. Er ligt ook overal sneeuw en grote plassen smeltwater. En morgen wordt het nog veel slechter weer :'( :D :'(

Gelukkig zitten we op de 2e verdieping :+

(Wel een beetje zonde van de auto, kleding en al onder kampeerspullen... maar kniesoor die daar op let... )

Verder kamperen we nu toch ook al een beetje; de dekbedden zijn van dons en laat vriend daar nu allergisch voor zijn. Dus we liggen in bed onder onze slaapzak :D

Helaas geen ouderwets Gasthof verder. Eerdee modern. Hoewel Oostenrijk sowieso wel ouderwetser is. Dus ach.
pi_200944085
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 21:48 schreef Myraela het volgende:
Ik heb nieuwe Nike schoentjes besteld. O+

Paar jaar terug had ik een kleurrijk paar op het oog. Maar niet gedaan omdat ik toch veilig voor wat neutralers ging. Zoveel spijt van gehad sinds ze waren uitverkocht. Nu ben ik weer al weken aan het twijfelen, maar ik wil niet weer spijt krijgen. Hopelijk ga ik dat niet elke keer als excuus gebruiken. :')

[ afbeelding ]
Kleurtjes zijn altijd goed :Y
pi_200944171
quote:
7s.gif Op maandag 16 augustus 2021 21:57 schreef Candaasje het volgende:
Kleurtjes zijn altijd goed :Y
Ik kan er helemaal verliefd op worden, maar ben dan bang dat ik het lastig te combineren ga vinden. En misschien ook gewoon onzeker dat andere mensen het verschrikkelijk vinden. Zwart of wit oid is dan minder opvallend. Maarja, boeiend wat andere mensen denken.
pi_200944307
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 22:01 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik kan er helemaal verliefd op worden, maar ben dan bang dat ik het lastig te combineren ga vinden. En misschien ook gewoon onzeker dat andere mensen het verschrikkelijk vinden. Zwart of wit oid is dan minder opvallend. Maarja, boeiend wat andere mensen denken.
Yeah baby *G*

Ik vind ze leuk! Weer eens heel wat anders en ik durf ook alleen maar zwarte en witte nikes te kopen o|O

Doen *G*
pi_200944355
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 20:44 schreef Molo het volgende:

[..]
Heb je bedsportkleding bij je?

[ afbeelding ]
_O-

Lijkt echt zo precies op @Tele6 *) *)
pi_200944417
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 22:01 schreef Myraela het volgende:

[..]
Ik draag redelijk... uitgesproken schoenen (en ook wel eens andere kleding) qua kleuren of textuur. En ik krijg zo vaak complimenten van mensen (ook wildvreemden, in het voorbijgaan), dat heb ik met met 'veilige' kleding zelden.

Gewoon ownen 8-)

(Er zijn wel grenzen met wat je kunt ownen :P maar bovenstaande sneakers zijn gewoon leuk )
  maandag 16 augustus 2021 @ 22:13:29 #158
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200944504
quote:
7s.gif Op maandag 16 augustus 2021 22:10 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik draag redelijk... uitgesproken schoenen (en ook wel eens andere kleding) qua kleuren of textuur. En ik krijg zo vaak complimenten van mensen (ook wildvreemden, in het voorbijgaan), dat heb ik met met 'veilige' kleding zelden.

Gewoon ownen 8-)

(Er zijn wel grenzen met wat je kunt ownen :P maar bovenstaande sneakers zijn gewoon leuk )
Ik werd vandaag kerstboom genoemd

Ik had een jurk in Hawaii patroon aan *) bleek nogal heftig over te komen op Teams :D
  maandag 16 augustus 2021 @ 22:15:44 #159
63722 z80
I fink you freaky
pi_200944564
quote:
7s.gif Op maandag 16 augustus 2021 21:57 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Neuh, sowieso buiten de steden wel een euh.. uitdaging. Maar goed, we hoeven er enkel te slapen ;)

Over slapen gesproken; het was wat lastiger een plek te vinden dan gedacht. Er is hier noodweer geweest (even googlen leverde op dat 9 augustus hier ook al kelders onder water hebben gestaan) en de brandweer was/is op diverse plekken ter plaatse. Er ligt ook overal sneeuw en grote plassen smeltwater. En morgen wordt het nog veel slechter weer :'( :D :'(

Gelukkig zitten we op de 2e verdieping :+

(Wel een beetje zonde van de auto, kleding en al onder kampeerspullen... maar kniesoor die daar op let... )

Verder kamperen we nu toch ook al een beetje; de dekbedden zijn van dons en laat vriend daar nu allergisch voor zijn. Dus we liggen in bed onder onze slaapzak :D

Helaas geen ouderwets Gasthof verder. Eerdee modern. Hoewel Oostenrijk sowieso wel ouderwetser is. Dus ach.
Waar zit je? In de buurt van Garmisch-Partenkirchen?
Die inmiddels ook van het voorkeur lijstje kan. :(
pi_200944658
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 22:15 schreef z80 het volgende:

[..]
Nee stukje onder Salzburg, richting Villach.
  maandag 16 augustus 2021 @ 22:20:52 #161
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200944671
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 22:15 schreef z80 het volgende:

[..]
Ben jij geen bruggenbouwer?
pi_200944681
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 22:13 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik had een jurk in Hawaii patroon aan *) bleek nogal heftig over te komen op Teams :D
:D dus jij hebt je collega's getrakteerd op oorwurmen zoals Feliz Navidad? 8-)
  maandag 16 augustus 2021 @ 22:22:21 #163
63722 z80
I fink you freaky
pi_200944710
quote:
9s.gif Op maandag 16 augustus 2021 22:20 schreef Molo het volgende:

[..]
Ben jij geen bruggenbouwer?
Alleen digitale. (8>
  maandag 16 augustus 2021 @ 22:23:24 #164
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200944736
quote:
7s.gif Op maandag 16 augustus 2021 22:21 schreef Candaasje het volgende:

[..]
:D dus jij hebt je collega's getrakteerd op oorwurmen zoals Feliz Navidad? 8-)
Doe ik wel regelmatig, toch @IJsdraakje *) *) O+

Maar nee, helaas vandaag geen tijd voor gehad. Wel gemiste kans, want dat nummer _O_ _O_ _O_
  maandag 16 augustus 2021 @ 22:26:37 #165
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200944812
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 22:22 schreef z80 het volgende:

[..]
Alleen digitale. (8>
  maandag 16 augustus 2021 @ 22:31:41 #166
63722 z80
I fink you freaky
pi_200944920
quote:
10s.gif Op maandag 16 augustus 2021 22:26 schreef Molo het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Take Me Home.
  maandag 16 augustus 2021 @ 22:33:30 #167
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_200944950
Zo 3e date gehad..
Een verslag:
SPOILER
Deze komt tussen date 2 en dat 1 in geloof ik op de ranglijst..
Hij kan wel lekker zoenen iig :P
  maandag 16 augustus 2021 @ 22:37:30 #168
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200945022
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 22:33 schreef Barreltje het volgende:
Zo 3e date gehad..
Een verslag:
SPOILER
Heerlijk, keep m coming die verhalen :D
pi_200945068
Bundelen die verhalen Barrel :D
pi_200945097
quote:
Zo 3e date gehad..
Een verslag:
SPOILER
_O-
  maandag 16 augustus 2021 @ 22:54:16 #171
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_200945303
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 22:37 schreef Molo het volgende:

[..]
Heerlijk, keep m coming die verhalen :D
Ja toch? Ik moet er ook wel om lachen hoor.. mannen?!?

Donderdag volgende date.. met kerel en zn 2 hondjes strandwandeling maken.. hier in het haagse ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Barreltje op 16-08-2021 23:00:04 ]
  maandag 16 augustus 2021 @ 23:03:44 #172
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200945456
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 22:54 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Donderdag volgende date.. met kerel en zn 2 hondjes strandwandeling maken.. hier in het haagse ^O^
Wanneer was je laatste tetanus vaccinatie? :+
  maandag 16 augustus 2021 @ 23:04:46 #173
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_200945471
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 23:03 schreef Molo het volgende:

[..]
Wanneer was je laatste tetanus vaccinatie? :+
Voor die hondjes?
  maandag 16 augustus 2021 @ 23:13:04 #174
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200945596
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 23:04 schreef Barreltje het volgende:

[..]
Voor die hondjes?
Nee voor die date _O-
  maandag 16 augustus 2021 @ 23:20:41 #175
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200945688
Zow. Twee kilo Ierse riblappen gekruid, en voor 24 uur in de sous vide op 71 graden.
pi_200945868
quote:
Zo 3e date gehad..
Een verslag:
SPOILER
_O-
pi_200945892
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 23:20 schreef fietsie het volgende:
Zow. Twee kilo Ierse riblappen gekruid, en voor 24 uur in de sous vide op 71 graden.
Hmmm…daar ben ik benieuwd naar :o
  maandag 16 augustus 2021 @ 23:46:00 #178
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200945935
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 23:41 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Hmmm…daar ben ik benieuwd naar :o
Gewoon zon vacuumpak van de AH; morgen rond avondeten zit het er dan 22 uur in .
pi_200946074
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 23:46 schreef fietsie het volgende:

[..]
Gewoon zon vacuumpak van de AH; morgen rond avondeten zit het er dan 22 uur in .
Ik vind dat best lang :P Voor een stuk vlees.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 00:11:13 #180
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200946090
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 00:08 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Ik vind dat best lang :P Voor een stuk vlees.
Voorgaande keer had ik de temperatuur te laag, toen was het vet wel gaan smelten maar waren de spiervezels nog vrij taai.
pi_200946465
quote:
Zo 3e date gehad..
Een verslag:
SPOILER
Eigenlijk…
SPOILER
pi_200946897
Om er even op door te gaan:
SPOILER
pi_200946983
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 22:54 schreef Barreltje het volgende:

[..]

Ik ben nu retebenieuwd naar wat voor hondjes het zijn, voor de beeldvorming van het type man :P
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 08:06:45 #184
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_200947280
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 22:23 schreef Molo het volgende:

[..]
Doe ik wel regelmatig, toch @:ijsdraakje *) *) O+

Maar nee, helaas vandaag geen tijd voor gehad. Wel gemiste kans, want dat nummer _O_ _O_ _O_
}:|
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_200947346
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 06:57 schreef Candaasje het volgende:

[..]
Ik ben nu retebenieuwd naar wat voor hondjes het zijn, voor de beeldvorming van het type man :P
Van die keffertjes natuurlijk 8-)
pi_200947404
quote:
Ik had een pond diepgevroren lamsbout in een koeltas gemikt, zondagmiddag. Die gaat straks in de stoofpot op het houtvuurtje. Of misschien even op het houtvuur en dan in de hooikist.
pi_200947660
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 22:13 schreef Molo het volgende:

[..]

_O-
quote:
Zo 3e date gehad..
Een verslag:
SPOILER
Dat zoenen zie ik nergens terug in de dialoog :P
Maar je gaat lekker los jij :D

Voel me al paar weken gespannen maar afgelopen 2 dagen vrij deden me goed denk want vandaag voel ik me beter. En morgen weer vrij want dan eindelijk, sinds herst of winter 2019, weer naar de sauna O+

SPOILER
pi_200947665
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 01:31 schreef AnneX het volgende:

[..]
Eigenlijk…
SPOILER
Me2 ^O^
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:15:39 #189
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200947747
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 09:05 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]
_O-
[..]

Voel me al paar weken gespannen maar afgelopen 2 dagen vrij deden me goed denk want vandaag voel ik me beter. En morgen weer vrij want dan eindelijk, sinds herst of winter 2019, weer naar de sauna O+

SPOILER
Wat goed *O*
pi_200947852
quote:

[..]
_O-
[..]

SPOILER
Ik duim voor je *O*
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:32:51 #191
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_200947946
quote:
Oh Wow, het bereiden een grotere klimaatfootprint dan het vlees zelf
:D :P ~O>
pi_200947948
Nog maar 9 werkdagen tot de vakantie. *O* #aftellen
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:58:31 #193
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200948253
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 09:33 schreef Myraela het volgende:
Nog maar 9 werkdagen tot de vakantie. *O* #aftellen
Ik 11 inclusief vandaag *O*
klinkt toch leuker dan 3 weken :D
pi_200948433
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 09:58 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Ik 11 inclusief vandaag *O*
klinkt toch leuker dan 3 weken :D
Al vliegen weken ook echt voorbij. Hopelijk gaat de tijd wat langerzamer als we op vakantie zijn. :D
pi_200948607
Morgen nog een maand en dan vakantie.

Kan niet waaachhhhten.
pi_200948636
Er is zojuist besloten door de dames dat we na de vaccinatie van G’s zus doorrijden naar Den Bosch om Bossche Bollen te gaan eten :+
pi_200949004
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 10:30 schreef PdeHoog het volgende:
Er is zojuist besloten door de dames dat we na de vaccinatie van G’s zus doorrijden naar Den Bosch om Bossche Bollen te gaan eten :+
Ik ben het met de dames eens :Y
pi_200949024
quote:
Wat vervelend :9
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:55:22 #199
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_200949045
quote:
Nu zin in :(

Maar ik heb witlofsalade voor straks en tot die tijd koffie :') :')
pi_200949056
quote:
Oeeehhhh lekker
pi_200949231
quote:

SPOILER
^O^
Daar houden ze echt wel rekening mee hoor (wij wel altijd)
Wat voor soort bedrijf?
pi_200949851
quote:

SPOILER
Ooh lekker! Sauna O+ Ben er sinds november 2019 niet meer geweest -O- Ook binnenkort maar weer eens doen. Heel veel plezier en ontspanning gewenst :*

En ik duim voor je ;)
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 11:55:20 #203
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200949899
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 09:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Oh Wow, het bereiden een grotere klimaatfootprint dan het vlees zelf
:D :P ~O>
Ik heb tegenwoordig wel 2 kunststofcontainers in elkaar staan met PUR er tussen (alsof dat milieuvriendelijk is) om het energieverlies wat te beperken
pi_200950323
Ik ben The Laundromat aan het kijken op Netflix. Het blijkt te gaan over de Panama Papers en is tragi-komisch. Ik werd aangetrokken door de cast :o Ik bedoel maar: Meryl Streep, Gary Oldman, Antonio Banderas, Jeffrey Wright, Robert Patrick, David Schwimmer, Sharon Stone etc. Heel vermakelijk tot nu toe en ook schrijnend natuurlijk :X
pi_200950387
Ik zit onderzoek te doen naar voedingsmiddelen die me gezond ouder kunnen maken. Ik word niet echt vrolijk van al die kankers enzo. En dan moet ik me nog verdiepen in de hart- en vaatziekten.

Het fijne is wel dat niets elkaar tegenspreekt dus dat maakt het relatief makkelijk om gezonder te eten. Nu nog het in de praktijk brengen.
Spoilers!
pi_200950391
Vandaag een nieuwe broek aan en ik word er vrolijk van O+

dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:27:29 #207
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200950399
Ik ben al een paar dagen "Sailing La Vaguebonde" aan het bingen op Youtube. Dit tot ergernis van de rest van het gezin "want we kopen toch nooit een zeilboot".
pi_200950479
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:27 schreef fietsie het volgende:
Ik ben al een paar dagen "Sailing La Vaguebonde" aan het bingen op Youtube. Dit tot ergernis van de rest van het gezin "want we kopen toch nooit een zeilboot".
zo volg ik ook een aantal blogs van mensen die alles opgegeven hebben en nu rond de wereld zeilen. Heerlijk.
pi_200950494
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben The Laundromat aan het kijken op Netflix. Het blijkt te gaan over de Panama Papers en is tragi-komisch. Ik werd aangetrokken door de cast :o Ik bedoel maar: Meryl Streep, Gary Oldman, Antonio Banderas, Jeffrey Wright, Robert Patrick, David Schwimmer, Sharon Stone etc. Heel vermakelijk tot nu toe en ook schrijnend natuurlijk :X
Ik ben volgens mij te dom voor die film, ik snapte er niet veel van.
pi_200950509
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:27 schreef Sarabi het volgende:

[ afbeelding ]
Dat versletene is niet mijn ding, dat vind ik zelfs enorm zonde, maar de bloemtjes zijn geweldig _O_
pi_200950518
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:33 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Dat versletene is niet mijn ding, dat vind ik zelfs enorm zonde, maar de bloemtjes zijn geweldig _O_
Dat versletene zag ik ook pas toen de broek binnenkwam :@ niet goed opgelet.
Maar deze mag toch blijven *O*
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:35:25 #212
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200950529
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:31 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]
zo volg ik ook een aantal blogs van mensen die alles opgegeven hebben en nu rond de wereld zeilen. Heerlijk.
M'n schoonmoeder zag 1 aflevering. Op kattende toon: "Jij kijkt alleen maar voor die kont van die griet."
Ahja, natuurlijk. 400 video's over een boot en de techniek erin volg ik alleen voor 3 seconden van iemand in een zwembroek.
pi_200950533
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:32 schreef Sarabi het volgende:
Ik ben volgens mij te dom voor die film, ik snapte er niet veel van.
De Panama Papers en alles wat daar bij kwam kijken is ook best complex hoor :Y Ze doen hun best het enigszins helder uit te leggen, maar dan nog blijft het gecompliceerd. Zoals die arme mevrouw op dat kantoor die directrice is van 25.000 bedrijven maar waarschijnlijk net zoveel betaald krijgt als de schoonmaakster, ik snap daar niks van hoe dat werkt |:(
pi_200950553
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:35 schreef fietsie het volgende:

M'n schoonmoeder zag 1 aflevering. Op kattende toon: "Jij kijkt alleen maar voor die kont van die griet."
Ahja, natuurlijk. 400 video's over een boot en de techniek erin volg ik alleen voor 3 seconden van iemand in een zwembroek.
Mag ik je dan de tip geven iets anders te kijken als je het alleen voor een vrouwenbips kijkt? genoeg clips met alléén vrouwelijke achterwerken.
pi_200950555
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:35 schreef Isabeau het volgende:

[..]
De Panama Papers en alles wat daar bij kwam kijken is ook best complex hoor :Y Ze doen hun best het enigszins helder uit te leggen, maar dan nog blijft het gecompliceerd. Zoals die arme mevrouw op dat kantoor die directrice is van 25.000 bedrijven maar waarschijnlijk net zoveel betaald krijgt als de schoonmaakster, ik snap daar niks van hoe dat werkt |:(
Dit klinkt als iets voor ons. Bedankt voor de tip.
Spoilers!
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:37:32 #216
13783 Anthraxx
pi_200950567
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:36 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Je hebt ambitie om directrice te worden van 25000 bedrijven én betaald te worden als een schoonmaakster?
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:38:04 #217
13783 Anthraxx
pi_200950579
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Mag ik je dan de tip geven iets anders te kijken als je het alleen voor een vrouwenbips kijkt? genoeg clips met alléén vrouwelijke achterwerken.
Maar om dat nou naast je schoonmoeder aan te zetten :+
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:38:40 #218
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200950586
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja dat en ik hou sowieso van ronde bipsen en dit is een botjesbips :p

Ik ben vooral ook gefascineerd dat je op basis van Youtube en Patreon gewoon kunt leven van fulltime de wereld over zeilen.... En er dan ook een boot van 600.000 als sponsordeal kan binnenhalen
pi_200950594
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:36 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ze vertellen het verhaal aan de hand van een familiedrama met Meryl Streep in de hoofdrol. James Cromwell (ook al zo'n super bekende acteur) is haar man, met een helaas kleine rol. Het is sowieso al een genot om naar Meryl Streep te kijken. Ze speelt overigens nóg een kleine rol in de film, het is dat ik de trivia heb gelezen anders had ik dat nooit gezien.
pi_200950598
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:37 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Je hebt ambitie om directrice te worden van 25000 bedrijven én betaald te worden als een schoonmaakster?
Bedankt voor de heidetip! Het was prachtig. Rondje van 5 kilometer, met zoemende bijen, fladderende zwaluwen en domme mestkevers O+
pi_200950607
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:38 schreef Anthraxx het volgende:

Maar om dat nou naast je schoonmoeder aan te zetten :+
Ja, dan is zo'n 'ik kijk voor de boten' dekmantel misschien toch beter.
pi_200950631
quote:
12s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:37 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Lol, nee. Maar ik heb wel interesse in het systeem van brievenbusfirma's en de bijbehorende belastingontduiking.
Spoilers!
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:41:33 #223
13783 Anthraxx
pi_200950639
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:39 schreef Clubsoda het volgende:

[..]
Bedankt voor de heidetip! Het was prachtig. Rondje van 5 kilometer, met zoemende bijen, fladderende zwaluwen en domme mestkevers O+
Epe heeft het allemaal 8-).

Het is een mooi gebied. Veel verschillende dieren en insecten. Zondag viel het mij op dat er heel veel wespen (of sluipwespen, maar tijdens het rennen zie ik het verschil niet) op het pad zaten. De mestkevers doen het inderdaad goed dit jaar lijkt het.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:42:18 #224
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200950651
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja, dan is zo'n 'ik kijk voor de boten' dekmantel misschien toch beter.
Uhuh ja je ziet echt wat nieuws als je een stel 5 jaar volgt...
pi_200950764
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:27 schreef Sarabi het volgende:

[ afbeelding ]
Met die bloemetjes wel heel tof. Wel stom dat dat versleten stukje erop zit. Sowieso niet mijn ding, maar al helemaal niet bij zo'n broek die verder heel cute is. O+
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 12:53:57 #226
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200950806
Zo naar de stad. Moet ik denk toch maar even een broek aan. Een first in twee en een halve week vakantie.
pi_200950815
quote:
Hou niet zo van dingen met slagroom maar die heeft een uitzondering! :9
pi_200950869
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 11:07 schreef Blues het volgende:

[..]
^O^
Daar houden ze echt wel rekening mee hoor (wij wel altijd)
Wat voor soort bedrijf?
Supermarktketen
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 11:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ooh lekker! Sauna O+ Ben er sinds november 2019 niet meer geweest -O- Ook binnenkort maar weer eens doen. Heel veel plezier en ontspanning gewenst :*

En ik duim voor je ;)
Dankjewel! Gelukkig zijn kadobonnen verlengd. Had 2 bonnen voor gratis entree. Alleen boekingskosten stond 18 euro p.p. haha. Scheelt alsnog i.p.v. reguliere entree van 37 euro p.p.
Zeker eens doen, is zo lekker (en voor mij altijd een goed middel om te ontspannen).
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zit onderzoek te doen naar voedingsmiddelen die me gezond ouder kunnen maken. Ik word niet echt vrolijk van al die kankers enzo. En dan moet ik me nog verdiepen in de hart- en vaatziekten.

Het fijne is wel dat niets elkaar tegenspreekt dus dat maakt het relatief makkelijk om gezonder te eten. Nu nog het in de praktijk brengen.
Weet niet on hoeverre het echt helpt maar ik heb mij tijdje geleden ook ingelezen en sindsdien eet ik veel granaatappels (of drink granaatappelsap). Schijnt voor heel veel ziektes e.d. goed te zijn.
pi_200950933
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:41 schreef Anthraxx het volgende:

[..]
Epe heeft het allemaal 8-).

Het is een mooi gebied. Veel verschillende dieren en insecten. Zondag viel het mij op dat er heel veel wespen (of sluipwespen, maar tijdens het rennen zie ik het verschil niet) op het pad zaten. De mestkevers doen het inderdaad goed dit jaar lijkt het.
Tot aan een incestzaak aan toe ;( (ik moet daar altijd aan denken bij Epe ;) )

Maar heel mooi inderdaad. Hoe mestkevers het goed kunnen doen is me een raadsel, ze liggen voortdurend ondersteboven te spartelen :') O+
pi_200951041
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:58 schreef FutureFairytale het volgende:

Dankjewel! Gelukkig zijn kadobonnen verlengd. Had 2 bonnen voor gratis entree. Alleen boekingskosten stond 18 euro p.p. haha. Scheelt alsnog i.p.v. reguliere entree van 37 euro p.p.
Zeker eens doen, is zo lekker (en voor mij altijd een goed middel om te ontspannen).
Oh ja, ik had ook van die cadeaubonnen voor een dagje sauna. Was voor zorgmedewerkers. Natuurlijk waren die bonnen beperkt geldig en zaten de sauna's het grootste deel van die periode dicht of was de horeca niet open (je weet nog wel: dat ze niet eens een kopje koffie mochten geven want dan krijg je instant covid, sauna hier mocht je je eigen koffie/broodje niet eens opeten omdat ze bang waren dat controleurs dan dachten dat je het van de sauna had gekregen :') ). Dus die zijn verlopen :+
pi_200951129
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 13:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Oh ja, ik had ook van die cadeaubonnen voor een dagje sauna. Was voor zorgmedewerkers. Natuurlijk waren die bonnen beperkt geldig en zaten de sauna's het grootste deel van die periode dicht of was de horeca niet open (je weet nog wel: dat ze niet eens een kopje koffie mochten geven want dan krijg je instant covid, sauna hier mocht je je eigen koffie/broodje niet eens opeten omdat ze bang waren dat controleurs dan dachten dat je het van de sauna had gekregen :') ). Dus die zijn verlopen :+
Weet niet wat voor bon je hebt maar Wellness Giftcards verlopen vanaf 15 maart 2020 kun je nog verzilveren en dan zijn ze vanaf dan nog een half jaar geldig.
pi_200951179
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 13:17 schreef FutureFairytale het volgende:

Weet niet wat voor bon je hebt maar Wellness Giftcards verlopen vanaf 15 maart 2020 kun je nog verzilveren en dan zijn ze vanaf dan nog een half jaar geldig.
Geen idee welke het waren, maar ik heb ze al verscheurd. Waren geldig tot maart van dit jaar of zo.
pi_200951208
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:27 schreef Lucky_Strike het volgende:

Hier heb je misschien wat aan: https://nutritionfacts.org/
Hij heeft ook een app (Daily Dozen) waarin je dagelijks kan bijhouden of je genoeg gezonde dingen eet. Mijn dieet is er losjes op gebaseerd, want ik wil niet dagelijks peulvruchten eten. En zijn dieet is vooral plant-based en ik hou nog steeds van vis, kip, vlees. Probeer wel minder vlees te eten en geen processed meat want dat is een klasse 1 carcinogeen (WHO). Al maak ik af en toe een uitzondering voor bacon :@ Want bacon.
pi_200951276
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 13:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Hier heb je misschien wat aan: https://nutritionfacts.org/
Hij heeft ook een app waarin je dagelijks kan bijhouden of je genoeg gezonde dingen eet. Mijn dieet is er losjes op gebaseerd, want ik wil niet dagelijks peulvruchten eten. En zijn dieet is vooral plant-based en ik hou nog steeds van vis, kip, vlees. Probeer wel minder vlees te eten en geen processed meat want dat is een klasse 1 carcinogeen (WHO). Al maak ik af en toe een uitzondering voor bacon :@ Want bacon.
Thanks, ik zal er eens naar kijken. Mijn plan is tot nu toe: meer peulvruchten, minder vlees, 2 keer per week vis, -nauwelijks bewerkt vlees, meer volkorenproducten, meer noten, zeer beperkt met witbroodmaaltijden zoals Turkse pizza of broodje hot dog. Groente en fruit is het probleem niet, al ga ik daar bij goede voornemens altijd wel meer van eten.
Spoilers!
pi_200951350
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 13:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

Thanks, ik zal er eens naar kijken. Mijn plan is tot nu toe: meer peulvruchten, minder vlees, 2 keer per week vis, -nauwelijks bewerkt vlees, meer volkorenproducten, meer noten, zeer beperkt met witbroodmaaltijden zoals Turkse pizza of broodje hot dog. Groente en fruit is het probleem niet, al ga ik daar bij goede voornemens altijd wel meer van eten.
Ja, zo eet ik zoveel mogelijk :Y

Peulvruchten minstens 1 x per 3 dagen, vis idem.
Nauwelijks bewerkt vlees en vlees sowieso max 2x per week.
Alleen volkoren pasta, brood, regelmatig havermout.
Elke dag noten en zaden (vooral lijnzaad).
Fruit in ieder geval dagelijks citrus of bessen. Grote zak blauwe bessen in de diepvries.
Voeg veel kruiden/specerijen toe (tijm, rozemarijn, curcuma).
Minstens 250 gram groente, liefst 400 gram of meer. Elke dag groene bladgroente.
Elke dag probiotica (kefir, kimchi, yoghurt) en ook prebiotica, maar die eet ik al (zit oa in noten).
Elke dag allium familie (uien, prei, knoflook).
Elke 3 dagen iets uit de brassica familie (bloemkool, broccoli, koolrabi, spruitjes, kool)
Geen frisdrank, chips, zoutjes, gefrituurd eten, koekjes, gebak, snoep, toetjes, ijs, luxe broodjes (alles wat niet volkoren is).
Elke dag koffie of groene thee en 2,5 l water, maar dat is voor de meeste andere mensen te veel van het goede.

En dan had je nog experts die aanraden minstens 30 verschillende soorten plant-based producten te eten per week. Vorige week bijgehouden en ik zat op dinsdag al op 25 en woensdag over de 30. Dus dat zat wel goed.
pi_200951374
Dat is dus een streven hè 8-) Ik ga niet de rest van mijn leven zonder een glaasje cola, patatje, Ben&Jerry's en croissantjes doen.
pi_200951394
Ik at al genoeg fruit maar nu erg veel. En groente ook dagelijks een boel terwijl ik voorheen 1x per 5 dagen groente at. Toevallig had ik afgelopen week 3x vlees maar normaal is dat 1x sinds een aantal weken. Mede door gezondheid, mede door luiheid :D
Drink ook sinds een paar weken thee zonder suiker, en tussen de 2 en 3 liter per dag.
Ben er blij mee want voel me echt beter.
pi_200951407
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 13:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Fruit in ieder geval dagelijks citrus of bessen. Grote zak blauwe bessen in de diepvries.
Minstens 250 gram groente, liefst 400 gram of meer. Elke dag groene bladgroente.
Elke dag probiotica (kefir, kimchi, yoghurt) en ook prebiotica, maar die eet ik al (zit oa in noten).
Elke 3 dagen iets uit de brassica familie (bloemkool, broccoli, koolrabi, spruitjes, kool)
Geen frisdrank, chips, zoutjes, gefrituurd eten, koekjes, gebak, snoep, toetjes, ijs, luxe broodjes (alles wat niet volkoren is).
Elke dag koffie of groene thee en 2,5 l water, maar dat is voor de meeste andere mensen te veel van het goede.

En dan had je nog experts die aanraden minstens 30 verschillende soorten plant-based producten te eten per week. Vorige week bijgehouden en ik zat op dinsdag al op 25 en woensdag over de 30. Dus dat zat wel goed.
Wow. Gaat dat allemaal vanzelf of denk je soms ook 'oh shit ik ben probiotica vergeten gisteren'?
pi_200951412
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 13:43 schreef FutureFairytale het volgende:

Wow. Gaat dat allemaal vanzelf of denk je soms ook 'oh shit ik ben probiotica vergeten'?
Ik eh heb zelf een lijst in een app gemaakt die ik elke avond aanklik. Daar staat nog veel meer in :X :X
pi_200951464
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 13:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Prachtige lijst. Met zoiets ben ik dus ook bezig. Ik moet nog research doen naar welke kolen nou die gezonde zijn of gewoon alles inclusief paksoi enzo. De alliumvoordelen ben ik nog niet tegengekomen, die zijn voor mij ook wel lastig natuurlijk. Ik wil ook meer bulgur en quinoa eten.

Is de verdeling over de dagen iets dat makkelijk is voor jou of zijn er gezondheidsvoordelen aan elke drie dagen kool eten in plaats van twee dagen achter elkaar en dan 5 niet?

In dit kader aten we trouwens gisteren een gebakken forel met geroosterde amandel. Dat blijkt een superieure combinatie ^O^
Spoilers!
pi_200951482
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 13:49 schreef Lucky_Strike het volgende:

Prachtige lijst. Met zoiets ben ik dus ook bezig. Ik moet nog research doen naar welke kolen nou die gezonde zijn of gewoon alles inclusief paksoi enzo. De alliumvoordelen ben ik nog niet tegengekomen, die zijn voor mij ook wel lastig natuurlijk. Ik wil ook meer bulgur en quinoa eten.

Is de verdeling over de dagen iets dat makkelijk is voor jou of zijn er gezondheidsvoordelen aan elke drie dagen kool eten in plaats van twee dagen achter elkaar en dan 5 niet?

In dit kader aten we trouwens gisteren een gebakken forel met geroosterde amandel. Dat blijkt een superieure combinatie ^O^
Elke 3 dagen is meer een handigheid voor mij. Dagelijks zou beter zijn, maar dat krijg ik allemaal niet in 1 dag gepropt en heb ook echt geen zin in dagelijks peulvruchten. Dus elke 3 dagen is hier niet wetenschappelijk :+ (maar was handiger in mijn app). Paksoy is ook brassica en prima :Y Bulgur en quinoa schaar ik in mijn lijstje onder 'volkoren'.
pi_200951517
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 13:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Elke 3 dagen is meer een handigheid voor mij. Dagelijks zou beter zijn, maar dat krijg ik allemaal niet in 1 dag gepropt en heb ook echt geen zin in dagelijks peulvruchten. Dus elke 3 dagen is hier niet wetenschappelijk :+ (maar was handiger in mijn app). Paksoy is ook brassica en prima :Y Bulgur en quinoa schaar ik in mijn lijstje onder 'volkoren'.
Duidelijk :Y

Ik heb overigens voor morgen alweer een baggermaaltijd ingepland. Ik ben 's avonds uitgeput en er liggen nog hot dogs in de koelkast die op moeten. Dus witte puntjes met spek en bewerkt rood vlees :') Gelukkig wel zuurkool *O*
Spoilers!
pi_200951543
Oh, Isa, jij weet dit wel. Heeft kwark dezelfde gezondheidsvoordelen als yoghurt? Ik vrees van niet maar hoop het wel.
Spoilers!
pi_200951569
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 13:55 schreef Lucky_Strike het volgende:

Duidelijk :Y

Ik heb overigens voor morgen alweer een baggermaaltijd ingepland. Ik ben 's avonds uitgeput en er liggen nog hot dogs in de koelkast die op moeten. Dus witte puntjes met spek en bewerkt rood vlees :') Gelukkig wel zuurkool *O*
Het schijnt dat de standaard zuurkool in onze supermarkt alle probiotische kwaliteiten kwijt is. Ik moet daar nog eens verder in duiken hoe dat precies zit. Helaas. Verder een volkomen foute maaltijd natuurlijk. Maar wel lekker :9

Kwark = voor veel eiwit
Yoghurt = probiotisch

Dus allebei gezond, maar op een andere manier.
pi_200951591
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 14:00 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Het schijnt dat de standaard zuurkool in onze supermarkt alle probiotische kwaliteiten kwijt is. Ik moet daar nog eens verder in duiken hoe dat precies zit. Helaas. Verder een volkomen foute maaltijd natuurlijk. Maar wel lekker :9

Kwark = voor veel eiwit
Yoghurt = probiotisch

Dus allebei gezond, maar op een andere manier.
Jammer van de kwark. Ik kan geen yoghurt verdragen, alleen de dure lactosevrije.

Ik ga dit weekend weer een paar potten zuurkool zelf maken maar morgen komt het nog uit de supermarkt. Maar probiotisch goedgekeurd of niet, het is wel kool dus sowieso gezond.
Spoilers!
pi_200951607
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 14:02 schreef Lucky_Strike het volgende:

Jammer van de kwark. Ik kan geen yoghurt verdragen, alleen de dure lactosevrije.

Ik ga dit weekend weer een paar potten zuurkool zelf maken maar morgen komt het nog uit de supermarkt. Maar probiotisch goedgekeurd of niet, het is wel kool dus sowieso gezond.
Zelfgemaakte was wel goed :Y En in dat kader wilde ik nog graag eens kimchi proberen te maken. Toch ook eens gaan doen.

Kwark is wel super gezond hoor! Alleen heeft het geen gezonde bacteriën.
pi_200951623
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 14:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Zelfgemaakte was wel goed :Y En in dat kader wilde ik nog graag eens kimchi proberen te maken. Toch ook eens gaan doen.

Ik hou het inderdaad gewoon bij kwark. Ik kan wel beetjes Griekse yoghurt eten trouwens dus misschien gooi ik dat hier en daar door een dressing. Ook geen straf.

Ik heb kimchi ook op de planning.

Ok. Tijd voor mijn beweging voor vandaag. Goed voor mijn hart en tegen kanker enzo *O*
Spoilers!
pi_200951639
Ok. Regen.
Spoilers!
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:07:25 #249
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200951640
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 14:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Lijkt me tof, hier hebben ze ook toffe workshops daarvoor:
https://www.basictheoryferments.nl/c-5337395/workshops/
pi_200951646
Mooi lijstje Isa. Misschien wel nog even meenemen dat de meeste vis ook wel grote nadelen voor de gezondheid kent, vooral de roofvissen. Met stapeling van stoffen te maken. :)

Ik kom overigens aan lang niet alles van jouw lijst. Mijn vriend komt dichter in de buurt. Die is meer van gezondheid.

Deze vakantie wordt sowieso een uitdaging wat een beetje gevarieerd en volledig te eten betreft :') Nouja, echt ongezonde vegan troep is dus ook schaars; elk nadeel hep z'n voordeel... :+
pi_200951654
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 14:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ok. Regen.
_O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 14:07 schreef gcjoel het volgende:

oooh! Misschien precies wat ik een keer nodig heb.
pi_200951668
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 14:07 schreef Candaasje het volgende:
Mooi lijstje Isa. Misschien wel nog even meenemen dat de meeste vis ook wel grote nadelen voor de gezondheid kent, vooral de roofvissen. Met stapeling van stoffen te maken. :)

Ik kom overigens aan lang niet alles van jouw lijst. Mijn vriend komt dichter in de buurt. Die is meer van gezondheid.

Deze vakantie wordt sowieso een uitdaging wat een beetje gevarieerd en volledig te eten betreft :') Nouja, echt ongezonde vegan troep is dus ook schaars; elk nadeel hep z'n voordeel... :+
Nou ja, jij eet al plant-based :7 Dus sowieso al prima! Tenzij je jezelf ook elke dag volpropt met suiker, want dat is niet best.
pi_200951725
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 14:07 schreef gcjoel het volgende:

Ik kan 26 september! :o Nog meer die mee willen? Dat is op een zondagmiddag in Nijmegen en het kost 75 euro.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:14:46 #254
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200951743
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 14:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik kan 26 september! :o Nog meer die mee willen? Dat is op een zondagmiddag in Nijmegen en het kost 75 euro.
Oh die dag kan ik niet ;( had het wel tof gevonden!
Zit al tijdje te kijken om daar eens te gaan maar doe het steeds niet _O-
pi_200951761
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 14:14 schreef gcjoel het volgende:

Oh die dag kan ik niet ;( had het wel tof gevonden!
Zit al tijdje te kijken om daar eens te gaan maar doe het steeds niet _O-
Ik kan dus niet zo vaak in het weekend en dit is héél toevallig een dag dat ik kan :+

edit: ik kan ook 31 oktober, maar dan heb ik de avond ervoor wel een feest (als dat corona-gewijs door gaat) en ben dan enigszins brak :')
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:18:10 #256
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200951786
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 14:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik kan dus niet zo vaak in het weekend en dit is héél toevallig een dag dat ik kan :+
Ja snap ik. Ik kan eigenlijk altijd wel. Alleen dan zit ik in Spanje bij mijn zusje _O-
Maar goed, ik kan natuurlijk gewoon iedere maand gaan als ik wil, het is hier vlakbij ook.
pi_200951789
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 14:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Nou ja, jij eet al plant-based :7 Dus sowieso al prima! Tenzij je jezelf ook elke dag volpropt met suiker, want dat is niet best.
True, dat helpt wel. Maar ik moet zeggen dat ik net in de supermarkt wel even stond te grommen. Ook wel ingegeven doordat niemand,
echt niemand afstand hield }:| maar dus een piepkleine groenteafdeling, geen sosojamelk of yoghurt.... Onze vakanties zijn wat eten betreft altijd wel een beetje meer gedoe en zoekwerk, maar nu voelt het gewoon spartaans. (Komt wel goed hoor, we maken er wel wat van... hoop ik _O- en anders maar op zonlicht en berglucht leven, dat is hier wel fenomenaal O+

Ik ben wel drastisch geminderd met suiker, maar zeker de vloeibare suikers blijven een valkuil. Ik ben echt een sucker voor cola :@ dus dat hebben we ook niet in huis, ik drink echt zo een fles weg anders. Ik mag van mezelf af en toe een blikje. Maar de volgende dag heb ik dan letterlijk de puisten op mijn bil staan, dus ik probeer ook dat toch ergens iets te beperken :')
pi_200951793
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 13:44 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik eh heb zelf een lijst in een app gemaakt die ik elke avond aanklik. Daar staat nog veel meer in :X :X
Geeft niks want je gaat er losjes mee om bij gelegenheden.
Ik heb ook ongeveer jouw lijst alleen geen kimchi, kefir (wel yoghurt en gaaf dat je kimchi gaat maken!), vis en noten. Laatste 2 eet ik te weinig maar hoop met peulvruchten paar keer per week ook genoeg binnen te krijgen.

Morgen wordt een dag met heel weinig groente, minder fruit en drinken. Maar ik denk wel als tegenhanger gebak en patat gelukkig.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:19:52 #259
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200951805
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 14:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

edit: ik kan ook 31 oktober, maar dan heb ik de avond ervoor wel een feest (als dat corona-gewijs door gaat) en ben dan enigszins brak :')
Dan kan ik *O*
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:20:50 #260
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200951819
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 14:18 schreef Candaasje het volgende:

[..]
True, dat helpt wel. Maar ik moet zeggen dat ik net in de supermarkt wel even stond te grommen. Ook wel ingegeven doordat niemand,
echt niemand afstand hield }:| maar dus een piepkleine groenteafdeling, geen sosojamelk of yoghurt.... Onze vakanties zijn wat eten betreft altijd wel een beetje meer gedoe en zoekwerk, maar nu voelt het gewoon spartaans. (Komt wel goed hoor, we maken er wel wat van... hoop ik _O- en anders maar op zonlicht en berglucht leven, dat is hier wel fenomenaal O+

Ik ben wel drastisch geminderd met suiker, maar zeker de vloeibare suikers blijven een valkuil. Ik ben echt een sucker voor cola :@ dus dat hebben we ook niet in huis, ik drink echt zo een fles weg anders. Ik mag van mezelf af en toe een blikje. Maar de volgende dag heb ik dan letterlijk de puisten op mijn bil staan, dus ik probeer ook dat toch ergens iets te beperken :')
Ik eet ook echt veeeel te veel suiker.
Maar ik kan het ook echt niet stoppen ;(
pi_200951822
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 14:18 schreef Candaasje het volgende:

We dronken vroeger met z'n tweeën ook zeker elke dag een 1,5 l fles coca cola op :X :X Ben wel héél blij dat we dat niet meer doen. Nu af en toe pepsi max en heel soms, als het lekker weer is en een terrasje oid dan een heerlijk glas eckte cola. En dan geniet ik daar ook van.

Ik ben sowieso veel gezonder gaan eten dan pak hem beet 10-20 jaar terug. Maar er zijn nog vele valkuilen en ik ben nog steeds dol op zoet. En warme broodjes O+ Kaneelbroodjes O+
pi_200951837
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 14:19 schreef gcjoel het volgende:

Dan kan ik *O*
Wie komt er dan nog meer? *O*

Zondag 31 oktober in Nijmegen, in de middag, 75 euro (en hey, Jross zei net nadat hij vroeg hoe duur het was: that's a good price for a life skill :+ )
pi_200951857
Ik zie trouwens dat je bij die workshop ook onbeperkt drinken krijgt, oa kombucha als keus. En dát schijnt dus ook in het rijtje kefir, yoghurt, kimchi, goede zuurkool, yakult te staan....alleen heb ik het nog nooit gehad en zou niet weten waar je het koopt en ik denk dat het vies is. (dat laatste moet je zien in het kader van 'nog nooit gehad' - dus volkomen ongegrond)
pi_200951882
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 14:18 schreef FutureFairytale het volgende:

Geeft niks want je gaat er losjes mee om bij gelegenheden.
Ik heb ook ongeveer jouw lijst alleen geen kimchi, kefir (wel yoghurt en gaaf dat je kimchi gaat maken!), vis en noten. Laatste 2 eet ik te weinig maar hoop met peulvruchten paar keer per week ook genoeg binnen te krijgen.

Morgen wordt een dag met heel weinig groente, minder fruit en drinken. Maar ik denk wel als tegenhanger gebak en patat gelukkig.
Ik had twee weken geleden een dag dat we naar familie gingen. In de ochtend met mijn schoonzus ijs gegeten met warm appelgebak. Daarna gebak bij tante 1. Toen stond er weer gebak bij tante 2 wat ik heb afgeslagen en ipv daarvan wel worst, kaas, wijn en frisdrank gehad. En 's avonds met tante 1 en mijn ouders naar een snackbar waar ik patat, frikandel, milkshake en een magnum heb gehad. Dus......

In het gebak zat eh appel. Fruit *O*
En ketchup is ook fruit, groente, fruit, toch? *O*
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:28:37 #265
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200951908
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 14:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik zie trouwens dat je bij die workshop ook onbeperkt drinken krijgt, oa kombucha als keus. En dát schijnt dus ook in het rijtje kefir, yoghurt, kimchi, goede zuurkool, yakult te staan....alleen heb ik het nog nooit gehad en zou niet weten waar je het koopt en ik denk dat het vies is. (dat laatste moet je zien in het kader van 'nog nooit gehad' - dus volkomen ongegrond)
Kombucha is lekker! *O*
pi_200951913
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 14:28 schreef gcjoel het volgende:

Kombucha is lekker! *O*
Nou, dat kan ik daar dan mooi proberen huh 8-)
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:31:06 #267
13783 Anthraxx
pi_200951933
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 14:28 schreef gcjoel het volgende:

[..]
Kombucha is lekker! *O*
AH heeft het in hun assortiment. Als ik de site moet geloven. Kan natuurlijk verschillen per filiaal.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:32:46 #268
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_200951951
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 14:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Nou, dat kan ik daar dan mooi proberen huh 8-)
Ze serveren het wel eens in restaurants als onderdeel van het alcoholvrije arrangement

Zaterdag kregen we tepache, dat was echt geweldig O+
Schijnt heel makkelijk zelf te maken te zijn ook.
pi_200951992
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 12:27 schreef fietsie het volgende:
Die heb ik ook gekeken :D _O-
pi_200952108
Ik moet volgens mij vooral veel gevarieerder eten. Ik eet best een hoop groenten, fruit en volkoren producten. Maar ik ben zo iemand die dingen vaak in fases eet. Dus dan heb ik weer een periode dat ik alleen maar bessen eet, dan weer bergen watermeloen, dan weer ananas of in de winterperiode bijna alleen banaan. En m'n groenten wisselen dan net zo eentonig mee.
pi_200952166
Heel lang geleden ook kombucha gedronken/gemaakt want (als ik het goed onthouden heb) was het goed bij artrose. Daar heb ik niets van gemerkt, maar het ging me op een gegeven moment erg tegenstaan.
En die glibberige zwam hielp ook niet mee om het aantrekkelijk te maken.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 14:52:11 #272
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_200952178
Schijt aan al die gezonde meuk.. ik had lekker 2 roze koeken :+

SPOILER
pi_200952190
Fermenteren is niet zo mijn ding en dan vind ik het wat veel geld. Wel jammer, meeten is leuk en dit was niet zo gek ver weg.

Mijn eetpatroon… kan stukken beter. Wat is een goede app om inzicht te krijgen? Ga ik daarmee beginnen en dan hopelijk stappen maken richting aanpassen en wat afvallen.
pi_200952218
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 14:52 schreef Barreltje het volgende:
Schijt aan al die gezonde meuk.. ik had lekker 2 roze koeken :+

SPOILER
Ah joh, heb je in elk geval je proteïnen weer binnen dankzij die luizen :P

Ik ben geen groot fan van kombucha. Ook niet vies hoor, maar beetje zurig, in mijn herinnering. Maar is al wel een tijd geleden dat ik het dronk.
pi_200952226
Ik heb zojuist een enorme courgette (en 4 normale) uit de tuin gehaald. Hij is zo lang en dik als mijn onderbeen. Ik heb geen klein onderbeen.
Spoilers!
pi_200952232
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 14:50 schreef Kaatje1 het volgende:
Heel lang geleden ook kombucha gedronken/gemaakt want (als ik het goed onthouden heb) was het goed bij artrose. Daar heb ik niets van gemerkt, maar het ging me op een gegeven moment erg tegenstaan.
En die glibberige zwam hielp ook niet mee om het aantrekkelijk te maken.
....glibberige zwam?!
pi_200952240
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 14:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
Fermenteren is niet zo mijn ding en dan vind ik het wat veel geld. Wel jammer, meeten is leuk en dit was niet zo gek ver weg.

Mijn eetpatroon… kan stukken beter. Wat is een goede app om inzicht te krijgen? Ga ik daarmee beginnen en dan hopelijk stappen maken richting aanpassen en wat afvallen.
Dat heb ik ook. Leuk om te meeten maar fermenteren vind ik ook niet wat (heb zo'n goed adres voor verse zuurkool)
Mijn eetpatroon kan ook veel beter, is ook beter geweest maar nu weer even niet. Zal wel weer komen.
pi_200952256
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 14:55 schreef Isabeau het volgende:

[..]
....glibberige zwam?!
Yep! :D Google maar (in die tijd kon je dat echt niet kopen maar moest je het zelf maken)
pi_200952276
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 14:53 schreef Cat-astrophe het volgende:

Ik heb alleen een tijdje de Daily Dozen app gebruikt :+ Dat was wel een aardig begin. Nu alles voor mezelf ingesteld en gebruik ik dagelijks een aantal apps :+

Water - de simpelste water-tracker, heb er 5 geprobeerd of zo
Habits - om dingen bij te houden die ik elke week of elke 3 dagen doen wil
Do it now - ingewikkeld
Cronometer - bijhouden kcal in en macro en micronutrienten
Fitbit - kcal uit, elk uur bewegen, minuten bewegen per dag/week
Daylio - mijn dagboek sinds mei 2019 O+
pi_200952293
Stuk goedkopere online on-demand fermenteerworkshop: https://wateetons.com/pro(...)groente-fermenteren/

Ik heb hem live gevolgd dus ik vond het erg leuk. Daarna ook zijn boek 'Over Rot' gekocht. Inmiddels staan er best wat potten te fermenteren thuis.
pi_200952313
En laagdrempeliger kombucha proberen: https://www.ah.nl/zoeken?query=kombuca
pi_200952322
/einde snelle bijlees
pi_200952339
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 15:01 schreef Tuindier het volgende:
En laagdrempeliger kombucha proberen: https://www.ah.nl/zoeken?query=kombuca
Ik durf er geld op in te zetten dat mijn AH het niet heeft :+
pi_200952415
Ze hadden in Oostenrijk zelfs kombucha langs de snelweg.

Ik lig nu in een hangmat te wachten totdat de receptie opengaat en we een plekje kunnen uitzoeken voor onze tent.
pi_200952421
*O* _O_ ^O^ voor de goeie voornemens, eetlijstjes en app’s.

# melig.

Morgen is het droog.
pi_200952479
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 15:08 schreef AnneX het volgende:
*O* _O_ ^O^ voor de goeie voornemens, eetlijstjes en app’s.

# melig.

Morgen is het droog.
Dat hoop ik van harte. Hier wisselen stortregens en gemiezer elkaar af
pi_200952555
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 15:11 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]
Dat hoop ik van harte. Hier wisselen stortregens en gemiezer elkaar af
Straks een kwartiertje droog is niet voldoende om boodschappen te doen op de fiets. Morgen moet het gebeuren. Ook geen ‘noodvoer’ in huis, behalve boterham met kaas.
pi_200952610
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 14:58 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik heb alleen een tijdje de Daily Dozen app gebruikt :+ Dat was wel een aardig begin. Nu alles voor mezelf ingesteld en gebruik ik dagelijks een aantal apps :+

Water - de simpelste water-tracker, heb er 5 geprobeerd of zo
Habits - om dingen bij te houden die ik elke week of elke 3 dagen doen wil
Do it now - ingewikkeld
Cronometer - bijhouden kcal in en macro en micronutrienten
Fitbit - kcal uit, elk uur bewegen, minuten bewegen per dag/week
Daylio - mijn dagboek sinds mei 2019 O+
Aantal :o apps :o ?
Ik wil gewoon één simpele app waarin ik mijn eten en drinken kan invoeren _O- In het begin vast wat meer werk om vaste maaltijden erin te zetten, maar daarna moet het wel gewoon simpel en toegankelijk zijn ja :7
pi_200952622
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 15:15 schreef AnneX het volgende:

[..]
Straks een kwartiertje droog is niet voldoende om boodschappen te doen op de fiets. Morgen moet het gebeuren. Ook geen ‘noodvoer’ in huis, behalve boterham met kaas.
Hier gaat het goed, project leegeten vriezers is bezig
pi_200952679
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 15:19 schreef Cat-astrophe het volgende:

Aantal :o apps :o ?
Ik wil gewoon één simpele app waarin ik mijn eten en drinken kan invoeren _O- In het begin vast wat meer werk om vaste maaltijden erin te zetten, maar daarna moet het wel gewoon simpel en toegankelijk zijn ja :7
Oh, een om je eten bij te houden? Dat is Cronometer voor mij. Gratis. Er is een betaalde versie, ook een tijdje gedaan, maar had weinig toegevoegde waarde. Heel veel gebruiken eh....shit, hoe heet die app ook alweer. De populairste, fit nog iets. Iemand? Nou ja, die heb ik heel kort gebruikt, want echt VOL met door Jan en Alleman zelf ingevoerde producten en daardoor een enorme chaotische rotzooi met ook nog eens verkeerde data omdat niet iedereen weet hoe je dingen omrekent.

Soms staat iets oerhollandsch niet in Cronometer of met max 7 voedingsstoffen en dan gebruik ik de NEVO tabel om zelf dingen toe te voegen (inmiddels na jaren gebruik niet meer nodig).

https://cronometer.com/
https://nevo-online.rivm.nl/
  Moderator dinsdag 17 augustus 2021 @ 15:24:31 #291
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_200952700
Blaar op teen toch maar doorgeprikt. Naald kwartier in kokend water en nu flink wat Betadinezalf en pleister d'r op. Hopen dat het goed gaat.

Volgens mij is de teen al minder blauw als gisteren en ik heb vandaag geen paracetamol gehad
pi_200952716
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 15:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Oh, een om je eten bij te houden? Dat is Cronometer voor mij. Gratis. Er is een betaalde versie, ook een tijdje gedaan, maar had weinig toegevoegde waarde. Heel veel gebruiken eh....shit, hoe heet die app ook alweer. De populairste, fit nog iets. Iemand? Nou ja, die heb ik heel kort gebruikt, want echt VOL met door Jan en Alleman zelf ingevoerde producten en daardoor een enorme chaotische rotzooi met ook nog eens verkeerde data omdat niet iedereen weet hoe je dingen omrekent.

Soms staat iets oerhollandsch niet in Cronometer of met max 7 voedingsstoffen en dan gebruik ik de NEVO tabel om zelf dingen toe te voegen (inmiddels na jaren gebruik niet meer nodig).

Beter! Dank!
pi_200952740
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 15:22 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat was My Fitness Pall volgens mij, die heb ik inderdaad ook nog een tijd gebruikt.
pi_200952753
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 15:26 schreef Tuindier het volgende:

[..]
Dat was My Fitness Pall volgens mij, die heb ik inderdaad ook nog een tijd gebruikt.
Beviel die?
pi_200952757
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 15:26 schreef Tuindier het volgende:

Ja die. Wat een onoverzichtelijke puinhoop was dat. Misschien te doen als je echt alleen naar het aantal kcal wilde kijken.
pi_200952784
Half uurtje gesport.
Binnen want viesch weer.

Ik heb de Strava app om mn fiets en wandelrondjes qua kaartje te kunnen zien. Voor de leuk.

Passen jullie op met al die voedingsclaims svp... er staat veel onzin online en het is heel lastig te bewijzen of het wel klopt en werkt qua onderzoek en wetenschap.
Zéker met anti-kanker claims en de superfoodclaims.
pi_200952785
Ik ben niet zo’n fan van voedselfundamentalisme. Maar misschien heb ik makkelijk praten.

Vandaag aten/eten wij:
Fruit met kwark. Met een schepje pitten zaden en havermout. Er is fruit voor 1 week en kwark voor nog twee dagen. Daarna moeten we over op slagroom en dan eventueel nog santen.

1 koolrabi, gekookt, met kaassaus: stuk kaas van huis mee moest dringend op

Straks lamsbout en aardappel in tomaat met knof en groene curry

Toe mascarpone met bitterkoek. Er earen twee bakjes mascarpone mee en dat moet dan in 4 dagen op

We hebben eigenlijk geen koeling hier, een koelbox met motortje maar dat maakt het niet echt fris.

1 pils op, nemen er vast nog wel 1. Hebben er 6 moeten weggooien, over de datum en dat proefde je.
pi_200952815
Goede vooruit planning. Kreeg net een mailtje, mocht uitkiezen wanneer ik de nieuwe bank geleverd wil hebben.
22 november komt die *O*
pi_200952835
Lang wachten Kaat!!
pi_200952840
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 15:29 schreef Blues het volgende:
Half uurtje gesport.
Binnen want viesch weer.

Ik heb de Strava app om mn fiets en wandelrondjes qua kaartje te kunnen zien. Voor de leuk.

Passen jullie op met al die voedingsclaims svp... er staat veel onzin online en het is heel lastig te bewijzen of het wel klopt en werkt qua onderzoek en wetenschap.
Zéker met anti-kanker claims.
Ik ben van de wetenschap :+ Maar ik wil graag gezond leven en ben niet per se aan het eten om kanker te voorkomen om dan ooit teleurgesteld te zijn dat ik helaas toch kanker bleek te krijgen :+

En ja, wetenschap & eten is een ingewikkeld iets.
pi_200952868
Mijn held hierin is toch wel Katan.
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 18:34:57 #302
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_200955244
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 14:35 schreef PdeHoog het volgende:

[..]
Die heb ik ook gekeken :D _O-
<—— @Isabeau zie! Weldenkende mensen kijken dat!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')