Wij gaan sowieso wel vrij vaak denk ik.quote:Op zondag 15 augustus 2021 18:22 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wij zijn nog steeds niet in een restaurant geweest
Indien het mooi weer is op zondag mag ik er graag even op uit. Domweg een eind fietsen. Lopen zou ook kunnen maar dat vinden mijn voeten wat minder prettig. Ook na 7 maanden lockdown en veel kilometers in de benen blijven de tenen een probleem.quote:Op zondag 15 augustus 2021 18:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Lekker sportief geweest vandaagWat was er slecht aan de vreetschuur geworden?
En buren die stank en herrie (buren van AnneX) veroorzaken
De Bron in Tynaarlo. Als het goed is klein en fijn.quote:Op zondag 15 augustus 2021 17:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Welke sauna ga je naar toe?
* Isabeau planned ook een dagje wandelen op de hei komende week. Vorig jaar was ik naar Balloerveld en dat was echt prachtig(ook jaren geleden met P over gewandeld). Ook een aanrader voor Tele als je daar in de buurt bent.
Wij gingen normaal zo'n 4x per jaar, dan mis je het dus niet echt.quote:Op zondag 15 augustus 2021 18:37 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Wij gaan sowieso wel vrij vaak denk ik.
Maar 2x in 1 weekend is voor ons ook veel![]()
Maar dit is 1 van de dingen die wij echt missen als het niet kan.
Net als concerten, maar die worden tot nu toe geannuleerd. Net weer 1 geboekt, nu voor november, ben benieuwd
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wauw 😍quote:Op zondag 15 augustus 2021 19:18 schreef Anthraxx het volgende:
@:Blues
De heide vanmorgen:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 15 augustus 2021 18:26 schreef Isabeau het volgende:
Je bent gewoon nog beter dan ik in kapperontwijkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik redde het 17 maanden.
Spoilers!
2.5quote:Op zondag 15 augustus 2021 19:42 schreef Kaatje1 het volgende:
Jeetje @:Anthraxx inderdaad groot zeg! Hoe oud is hij nu?
een Tajin, werkt het zelfde als een slowcookerquote:Op zondag 15 augustus 2021 20:18 schreef Tuindier het volgende:
Wij hebben vanavond (vegan) marokkaans gehaald. Een soort kruik, deksel dichtgeplakt met brooddeeg, met daarin gestoofde groente en stukjes, met lekkere komijnrijst, salade, hummus, auberinedip en harissa, en daarbij een paar driehoekloempiatjes. Was de eerste keer, maar erg geslaagd.
quote:Op zondag 15 augustus 2021 19:18 schreef Anthraxx het volgende:
@:Blues
De heide vanmorgen:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 15 augustus 2021 19:21 schreef Anthraxx het volgende:
Kleine jongetjes worden groot:WowSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en
Wow
Ga toch weg johquote:Op zondag 15 augustus 2021 18:21 schreef fietsie het volgende:
@:Blues er zijn ook koffierbakdekselmonteerbare e-bike dragers![]()
Hmm geen idee hoe doe dingen precies vast zitten maar ik zou niet direct twee zware fietsen aan de kofferbak hangen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 18:21 schreef fietsie het volgende:
@:Blues er zijn ook koffierbakdekselmonteerbare e-bike dragers
Ik moest zo lachen; dit moet ik aan m'n dochter laten horen: "Jij wilt echt geen tongpiercing, want.. "quote:Een spijker met een bolletje erop. Van tevoren had ik haar verteld dat ze dat doen met een hamer en een houtblok, dat ze je tong uitrekken tot 30 centimeter, hem vastzetten op de stronk en er dan met een klauwhamer een spijker van 15 centimeter doorheen rammen. Het bloed vangen ze op in een emmer en de death metal-muziek staat loeihard, omdat ze je wanhopige gekerm niet willen horen. Na een half uur verhitten ze de spijker met een gasbrander om de rafelige wond dicht te schroeien.
Dat is nu net de enige sauna in Drenthe waar ik nooit geweest ben. Laat weten hoe het is! Heel veel plezier in ieder geval.quote:Op zondag 15 augustus 2021 18:39 schreef Tele6 het volgende:
De Bron in Tynaarlo. Als het goed is klein en fijn.
Gaat ze dan niet op zoek of het echt zo is? En alsnog zo’n ding wilquote:Op zondag 15 augustus 2021 21:12 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik moest zo lachen; dit moet ik aan m'n dochter laten horen: "Jij wilt echt geen tongpiercing, want.. "
Nee ze moest vreselijk lachen en stelde dat ze daar voorlopig nog niet aan wilde denkenquote:Op zondag 15 augustus 2021 21:14 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Gaat ze dan niet op zoek of het echt zo is? En alsnog zo’n ding wil
Héél gevoelig voor jetlag?quote:Op maandag 16 augustus 2021 06:38 schreef Barreltje het volgende:
Zoals verwacht was de eerste nacht in NL weer een kut nacht.![]()
Altijd, iedere eerste nacht..
quote:
Ik las ergens halverwege de pandemie dat er best veel stellen expres gingen trouwen, omdat de pandemie ze het perfecte excuus gaf om niet zo'n grote bloot buuk polonaise bruiloft met laf buffet en ABC door aangeschoten oom en tante die je 1x 5 jaar ziet, maar moet uitnodigen van je schoonouders, te houden. Die konden lekker intiem met klein clubje echt gewenste aanwezigen hun mooiste dag ervaren. Sterker nog, wij speelden ook met die gedachte.quote:Op zondag 15 augustus 2021 20:55 schreef derLudolf het volgende:
Ik heb 3 september een bruiloft en krijg zojuist een mail met info. Gaat door, maar wordt buitengebeuren zonder luide muziek en polonaise. Stiekem vind ik dat niet erg![]()
.
Ik begrijp dit helemaalquote:Op maandag 16 augustus 2021 08:45 schreef fruityloop het volgende:
Ik las ergens halverwege de pandemie dat er best veel stellen expres gingen trouwen, omdat de pandemie ze het perfecte excuus gaf om niet zo'n grote bloot buuk polonaise bruiloft met laf buffet en ABC door aangeschoten oom en tante die je 1x 5 jaar ziet, maar moet uitnodigen van je schoonouders, te houden. Die konden lekker intiem met klein clubje echt gewenste aanwezigen hun mooiste dag ervaren. Sterker nog, wij speelden ook met die gedachte.
Ik zie dat idd ook als bijkomend voordeelquote:Op maandag 16 augustus 2021 08:45 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ik las ergens halverwege de pandemie dat er best veel stellen expres gingen trouwen, omdat de pandemie ze het perfecte excuus gaf om niet zo'n grote bloot buuk polonaise bruiloft met laf buffet en ABC door aangeschoten oom en tante die je 1x 5 jaar ziet, maar moet uitnodigen van je schoonouders, te houden. Die konden lekker intiem met klein clubje echt gewenste aanwezigen hun mooiste dag ervaren. Sterker nog, wij speelden ook met die gedachte.
Alsjeblieft niet zegquote:Op maandag 16 augustus 2021 09:57 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Enorm slecht geslapen, en omdat het kan, tot 9.30 in bed blijven liggen. T is ook echt een binnenblijf dag vandaag, wat een weer.
Geen week servies en zondag servies voor jullie?Dat hadden mijn ouders en grootouders (al was het zondagservies meer voor feestdagen en stond gruwelijk in de weg in de kast)
Kan ik me best wat bij voorstellenquote:Op maandag 16 augustus 2021 08:45 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dit is waarom ik in het buitenland trouw. Ook een geldige reden om tantes en alles niet uit te nodigen.quote:Op maandag 16 augustus 2021 08:45 schreef fruityloop het volgende:
Betalen jullie dan ook alle reis- en verblijfkosten voor jullie gasten?quote:Op maandag 16 augustus 2021 10:18 schreef Myraela het volgende:
Dit is waarom ik in het buitenland trouw. Ook een geldige reden om tantes en alles niet uit te nodigen.Alleen nog hopen dat er geen 27e golf is volgend jaar.
Nee. We betalen alle kosten op locatie, dus 3 nachten en maaltijden. De reis mogen ze zelf regelen.quote:Op maandag 16 augustus 2021 10:40 schreef Blues het volgende:
Betalen jullie dan ook alle reis- en verblijfkosten voor jullie gasten?
Ik heb wel (te) veel glaswerk waarvan ik het meeste niet/nauwelijks gebruik. Maar het staat in een kastje van mijn oma met glazen deurtjes en dat staat mooi. Als ik dat glaswerk wegdoe en dat kastje voor iets anders ga gebruiken gaat het te makkelijk een rommeltje worden.quote:Op maandag 16 augustus 2021 10:43 schreef Blues het volgende:
Servies:
We hebben het een beetje verspreid omdat we niet veel echte keukenkastruimte hebben.
Een ikeaservies met wat andere gekregen spullen (alles wit) voor onszelf de hele dag door en net wat mooier spul dat we zelf niet vaak gebruiken voor als we eters hebben (bijna nooit meer) maar we gebruiken ook regelmatig als g een culinaire uitspatting heeft voor ons beiden alles door elkaar.
Het zijn geen 2 'complete' serviezen naast elkaar eigenlijk nu ik erover nadenk.
Glaswerk dat we niet veel gebruiken (ook weer voor eters en om uit te pakken) staat beneden in de tuinkamer in een kast.
Het liefst heb ik echt alles in 1 kast, maar dan moet er een nieuwe kast en dat willen we niet omdat we de oude ladenkast (echt een prachtige erfenis) van zijn moeder gebruiken voor servies/keukenspullen. Die staat dan weer t/o de keuken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Mijn lief trok bij mij in 14 jaar geleden, dus het is opa en oma fruityloop boerenbont a gogo hier, met de wijnglazen van de AH van een paar jaar geleden.quote:Op maandag 16 augustus 2021 10:43 schreef Blues het volgende:
Servies:
We hebben het een beetje verspreid omdat we niet veel echte keukenkastruimte hebben.
Een ikeaservies met wat andere gekregen spullen (alles wit) voor onszelf de hele dag door en net wat mooier spul dat we zelf niet vaak gebruiken voor als we eters hebben (bijna nooit meer) maar we gebruiken ook regelmatig als g een culinaire uitspatting heeft voor ons beiden alles door elkaar.
Het zijn geen 2 'complete' serviezen naast elkaar eigenlijk nu ik erover nadenk.
Glaswerk dat we niet veel gebruiken (ook weer voor eters en om uit te pakken) staat beneden in de tuinkamer in een kast.
Het liefst heb ik echt alles in 1 kast, maar dan moet er een nieuwe kast en dat willen we niet omdat we de oude ladenkast (echt een prachtige erfenis) van zijn moeder gebruiken voor servies/keukenspullen. Die staat dan weer t/o de keuken.
quote:Op maandag 16 augustus 2021 10:50 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik heb wel (te) veel glaswerk waarvan ik het meeste niet/nauwelijks gebruik. Maar het staat in een kastje van mijn oma met glazen deurtjes en dat staat mooi. Als ik dat glaswerk wegdoe en dat kastje voor iets anders ga gebruiken gaat het te makkelijk een rommeltje worden.Ah mooi ja, hoort er echt in die glazenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
quote:Op maandag 16 augustus 2021 10:51 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Mijn lief trok bij mij in 14 jaar geleden, dus het is opa en oma fruityloop boerenbont a gogo hier, met de wijnglazen van de AH van een paar jaar geleden.![]()
Misschien dat we ook ooit nog eens een sjiek(er) servies kopen voor het betere kookwerk, maar aan de andere kant, dat staat dan het grootste deel v/d tijd te niksen in kostbare kastruimte.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 16 augustus 2021 11:06 schreef Blues het volgende:
Erfeniskast g's moeder.
Grote lades helemaal gevuld met keukenspul.Da's ook een gave kast!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We have far more in common than that which devides us..
Dat is dan ook een verzameling die gezien moet wordenquote:Op maandag 16 augustus 2021 11:05 schreef Sarabi het volgende:
Wij hebben alleen wat servies van de Xenos, net genoeg als we met 8 personen eten.
Grotere feestjes zijn meestal tuinfeestjes en dan gebruiken we plastic borden![]()
Verder wel een grote/mooie collectie bierglazen die in een vitrinekast staan.
quote:Op maandag 16 augustus 2021 11:20 schreef Clubsoda het volgende:
Het helse weer wat vandaag voorspeld is valt reuze meeWe hebben gisteren nog even van het mooie weer gebruik gemaakt door aan het eind van de dag een naar het meertje hier in de buurt gegaan. Ik heb zelfs gezwommen
in natuurwater
Vanochtend een rondje hardgelopen, heerlijk als je uit de deur zo het bos in stapt
en bramen geplukt tijdens het afkoelen.
Oh prachtig vooral met het verhaal erbij toch.quote:Op maandag 16 augustus 2021 11:37 schreef Lonaa het volgende:
Het is ook niet heel oubollig. Verder wilde niemand uit de familie het hebbenIk wel, maar alleen als ik het ook mocht gebruiken, zeg maar. Dat vond oma alleen maar mooi.
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 16 augustus 2021 11:20 schreef Clubsoda het volgende:
Wij hebben elkaar een paar jaar geleden voor allerhande gelegenheid onderdelen van een fatsoenlijk servies gegeven. Dat scheelde weer cadeau's bedenken en nu hebben we nette setjes, me ook wijnglazen ipv bij elkaar geraapte zut. We moeten alleen nog borrelglazen, want Schnaps drinken we nu uit eierdopjes![]()
Hoe vond je de heide en de schaapskooi?quote:Op maandag 16 augustus 2021 11:20 schreef Clubsoda het volgende:
Wij hebben elkaar een paar jaar geleden voor allerhande gelegenheid onderdelen van een fatsoenlijk servies gegeven. Dat scheelde weer cadeau's bedenken en nu hebben we nette setjes, me ook wijnglazen ipv bij elkaar geraapte zut. We moeten alleen nog borrelglazen, want Schnaps drinken we nu uit eierdopjes![]()
Het helse weer wat vandaag voorspeld is valt reuze meeWe hebben gisteren nog even van het mooie weer gebruik gemaakt door aan het eind van de dag een naar het meertje hier in de buurt gegaan. Ik heb zelfs gezwommen
in natuurwater
Vanochtend een rondje hardgelopen, heerlijk als je uit de deur zo het bos in stapt
en bramen geplukt tijdens het afkoelen. Verder staat er nog een escaperoomspel op het programma vandaag en er moeten boodschappen gedaan worden.
hier heeft echt niemand iets te zeggen over onze bruiloft, wat we doen, wie we uitnodigen en of iets "hoort". Echt dikke schijt aan.quote:Op maandag 16 augustus 2021 08:45 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Is een sakebekertje iets dat veel mensen in huis hebben? Want dan moet ik ook nog gaan shoppen.quote:Op maandag 16 augustus 2021 12:00 schreef Blues het volgende:
Die snapps kan je ook uit sakébekertjes drinken. Net iets kleiner dan eierdopjes
Ditquote:Op maandag 16 augustus 2021 12:11 schreef Memento-Mori het volgende:
Amateurs. Schnapps passen ook prima in 'n longdrink hoor
quote:Op maandag 16 augustus 2021 12:11 schreef Memento-Mori het volgende:
Amateurs. Schnapps passen ook prima in 'n longdrink hoor
Hier waren het pinguins, heel veel pinguins. Nu zitten ze in een doos behalve een soort bijzettafeltje dat mijn vader gemaakt heeft, dat staat nu in de hal op de etagequote:Op maandag 16 augustus 2021 11:56 schreef Blues het volgende:
[..]
Dat is dan ook een verzameling die gezien moet worden
Ik heb ooit jaren 80 ongewild en ongevraagd een Eendenverzameling gehad (de dieren, niet de auto's). Vraag me niet waarom, paar jaar later werd het me echt te gek, iedereen nam overal eenden vandaan mee omdat ik ze 'spaarde' dat gewoon niet zo was
Toen ik het zat was alles in een doos en in 1 koop van de hand gedaan op de Utregse vrijmarkt.
Die staan voor morgen op het programma! Gisteren waren we zwemmen in de Zandenplas en vanochtend renden we eromheen, vanuit ons huisje is dat precies 5 kilometer.quote:Op maandag 16 augustus 2021 11:59 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Hoe vond je de heide en de schaapskooi?Waar ben je allemaal geweest?
Nee, vanochtend twee buien, maar nu is het al een poosje droog. Het is wel grijs en winderig.quote:Op maandag 16 augustus 2021 12:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Is het bij jullie ook van dat waardeloze weer? Het staat hier al heel de dag te regenen.
Het is hier nu droog, net was het zelfs zonnig, maar het is geen buiten zit weer. Maar vanochtend regende het keihard en lang.quote:Op maandag 16 augustus 2021 12:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Is het bij jullie ook van dat waardeloze weer? Het staat hier al heel de dag te regenen.
Valt mee, vanmorgen wel een bui maar verder goed weer om in de tuin te werken.quote:Op maandag 16 augustus 2021 12:28 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
En nu weer een grote bui, typischquote:Op maandag 16 augustus 2021 12:38 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Valt mee, vanmorgen wel een bui maar verder goed weer om in de tuin te werken.
Ja, vind ik echt. Blij mee.quote:Op maandag 16 augustus 2021 11:58 schreef Blues het volgende:
[..]
Oh prachtig vooral met het verhaal erbij toch.
Wij hebben ooit 4 van die bekertjes en een saké flesje dinges gekocht bij een grote Aziatische supermarkt.quote:Op maandag 16 augustus 2021 12:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
Is een sakebekertje iets dat veel mensen in huis hebben? Want dan moet ik ook nog gaan shoppen.
quote:Op maandag 16 augustus 2021 13:35 schreef Blues het volgende:
[..]
Wij hebben ooit 4 van die bekertjes en een saké flesje dinges gekocht bij een grote Aziatische supermarkt.
Kregen eters en hadden een Japans thema gekookt.
Die kleine bekertjes zijn voor vanalles al gebruikt.. ook cocktail prikkertjes doen het er leuk in
Gaat dat in de vaatwasser? Zou zonde zijnquote:Op maandag 16 augustus 2021 11:37 schreef Lonaa het volgende:
Het is ook niet heel oubollig. Verder wilde niemand uit de familie het hebbenIk wel, maar alleen als ik het ook mocht gebruiken, zeg maar. Dat vond oma alleen maar mooi.
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 16 augustus 2021 13:45 schreef Blues het volgende:
Flink windje a/d kust hier, af en toe wat regen verder herfstig.
Dus wel met auto boodschappen gedaan.
1 foutje in supermarkt.
Die blieper in de houder zetten bij afrekenen, ipv eerst klikken op streepjescode en omdraaien voor grote streepjescode.
Bij de ah is het precies andersom.. was er ff met hoofd niet bij.
Verder goeie dag vandaag
Wel weer erg moe na deze 2 enerverende klussen![]()
Dus zo even een powernap.Jaren geleden zei een collega (die een enorme burnout had gehad) dat één van de kwartjes die viel was de zin":SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Je zou niet zoveel willen moeten.
Die moest bij mij even uitgeplozen worden, maar het klopte welWe have far more in common than that which devides us..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die purechocoshizzle is echt tha bomb en ik wou dat Myra me dat nooit verteld had want tegenwoordig kom ik er ineens vaak overdag langs: de ijssalon zit pal naast de sportschool![]()
Let me see you stripped down to the bone
quote:Op maandag 16 augustus 2021 13:51 schreef minilot het volgende:
Bericht aan @:Myraela vanaf het stenen randje: Günther lust het ook
Jouw kind heeft goede smaak.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die purechocoshizzle is echt tha bomb en ik wou dat Myra me dat nooit verteld had want tegenwoordig kom ik er ineens vaak overdag langs: de ijssalon zit pal naast de sportschool![]()
![]()
Ik ben al maanden niet geweest.![]()
Nee, ik heb geen vaatwasser. De kleine schades die erop zitten zijn ouderdom.quote:Op maandag 16 augustus 2021 13:47 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Gaat dat in de vaatwasser? Zou zonde zijn![]()
Ooit via Jumbo goedkoop Boerenbont servies kunnen kopen met spaarkaarten en kleine bijbetaling. Volgens mij 8 grote borden, kleine borden, kommen, gebaksbordjes voor ¤100 ofzo.
Ik heb ook wel bestek hoewel dat voor de buitenstaanders een bijelkaar geraapt zootje is, heeft het toch een ding gemeen, het is allemaal Gero bestek. M'n beide opa's werkten daar.
1 foutje in supermarkt.
Die blieper in de houder zetten bij afrekenen, ipv eerst klikken op streepjescode en omdraaien voor grote streepjescode.
Verder goeie dag vandaag
Dus zo even een powernap.Maar weet je, precies DIT is dus vooruitgang.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
Zo lang mogelijk wachten met doorprikken. Evt. dan met een steriele/gedesinfecteerde naald. Indien mogl. eerst de huid eronder laten helen.quote:Op maandag 16 augustus 2021 13:50 schreef derLudolf het volgende:
Ik stootte gisteren m'n teen behoorlijk en die is nu behoorlijk blauw. Zit ook een blaar op, moet je die nou doorprikken of niet?
Idd.quote:Op maandag 16 augustus 2021 13:48 schreef Kaatje1 het volgende:
Jaren geleden zei een collega (die een enorme burnout had gehad) dat één van de kwartjes die viel was de zin":
Je zou niet zoveel willen moeten.
Die moest bij mij even uitgeplozen worden, maar het klopte wel
Inzicht is vooruitgangquote:Op maandag 16 augustus 2021 14:05 schreef Clubsoda het volgende:
Maar weet je, precies DIT is dus vooruitgang.![]()
Welk ijssmaakie is dit precies dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die purechocoshizzle is echt tha bomb en ik wou dat Myra me dat nooit verteld had want tegenwoordig kom ik er ineens vaak overdag langs: de ijssalon zit pal naast de sportschool![]()
![]()
Pure chocoladesorbet. Dus zonder room. Ik let als ik bij een andere ijssalon ben op de allergenen, als die lactosevrij is, dan is het vaak een goede.quote:
quote:Op maandag 16 augustus 2021 15:39 schreef AnneX het volgende:
Misschien dat het ook te maken heeft met werken in de Zorg?Ik had er 2 reorganisaties voor nodig. Bij nummer 3 kwam zo iets van "als je het als projetlijer het beten weet ga je gang" Aangezien ik bij de vorige 2 er veel te veel tijd en moeite in gestoken had en een ander met de veren ging lopen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu is het na het werk naar buiten. Lopen/fietsen of sporten. Wat niet af is komt later. Tenzij een goede reden waarom het NU moet. Wat ja die reden is er nog steeds en dan is het ook gewoon doorgaan tot klaar. Geen probleem.
Dit is inmiddels ook in de rest van de dingen gaan zitten. Gaat er iets stuk of komen er extra kosten als ik iets niet nu doe? Nee, kan het wachten zonder rampen? Ja. Dan kan het zonder verder er over na te denken wachten.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
Lactosevrij ijs kan ook met margarine gemaakt zijn. Dit is namelijk een goedkope en makkelijke vervanger voor room. Ik weet van zeker 2 ijsdraaiers dat een behoorlijke hoeveelheid margarine door het ijs gaat.quote:Op maandag 16 augustus 2021 15:48 schreef Myraela het volgende:
[..]
Pure chocoladesorbet. Dus zonder room. Ik let als ik bij een andere ijssalon ben op de allergenen, als die lactosevrij is, dan is het vaak een goede.En dat terwijl ik normaal van alles hou wat romig is.
Maar dan is het geen sorbet meer.quote:Op maandag 16 augustus 2021 15:57 schreef z80 het volgende:
Lactosevrij ijs kan ook met margarine gemaakt zijn. Dit is namelijk een goedkope en makkelijke vervanger voor room. Ik weet van zeker 2 ijsdraaiers dat een behoorlijke hoeveelheid margarine door het ijs gaat.
Proef je niets van. Het is gewoon goed ijs om te proeven.
1 foutje in supermarkt.
Verder goeie dag vandaag
Dus zo even een powernap.Moeilijk hoor, vooral als je brein anders wilt. Wel goed dat je het beseft.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat bedoel je met teletubbieland?
Met afrekenen, of winkelen zelf, heb ik ook vaak genoeg m'n hoofd er niet bij. Dat kan soms gebeuren.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Smaakt het echt naar puur? Tot nu toe als ik chocoladesorbet hebt smaakt het naar pure vlokken of hagelslag. Niet echt naar bittere chocolade jammergenoeg.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die purechocoshizzle is echt tha bomb en ik wou dat Myra me dat nooit verteld had want tegenwoordig kom ik er ineens vaak overdag langs: de ijssalon zit pal naast de sportschool
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Een echte sorbet is dan ook altijd lactose vrij. Suikerwater met een smaakje.quote:Op maandag 16 augustus 2021 16:00 schreef Myraela het volgende:
[..]
Maar dan is het geen sorbet meer.
Therapieland heet het officieel.quote:Op maandag 16 augustus 2021 16:05 schreef FutureFairytale het volgende:
Moeilijk hoor, vooral als je brein anders wilt. Wel goed dat je het beseft.
Wat bedoel je met teletubbieland?
Ik vind lekker eten wel bij een sauna horen. Want je neemt niet zelf je eigen bammetjes mee of zo. Dat hammamritueel klinkt leuk om te doenquote:Op maandag 16 augustus 2021 17:20 schreef Tele6 het volgende:
@:Isabeau sauna De Bron is klein maar fijn. Het eten is niet heel bijzonder. De saté is droog aldus B.
Heel leuk: kleinschalige opgietingen van een heel enthousiaste saunameester, en een DHZ hammamritueel onder leiding van diezelfde saunameester. Ik heb een heel gladde huid nu. (Hammam is kennelijk scrubben, met zeepschuim wassen, en met warme honing smeren)
Er zijn vier sauna's en er is een stoombad. Russische sauna (met water op de kachel), Kamin sauna (droog, warm), opgietsauna, infraroodsauna met kleuren. Er is een bubbelbad en een buitenzwembad en er is binnen een voetenbad. Het dompelbad is heel erg koud.
Enige minpunten waren eigenlijk de droge saté (en de rest van het eten die vrij duidelijk opgewarmd was) en dat er heel veel op- en afstapjes zijn waar je je tenen kunt stoten.
Nee nee! Dat was ik niet! Dat was....ik durf het ook niet te gokken eigenlijkquote:Op maandag 16 augustus 2021 17:37 schreef Blues het volgende:
Therapieland heet het officieel.
@:Isabeau doopte het Teletubbieland
Jij vond t een tralala naam.quote:Op woensdag 11 augustus 2021 19:03 schreef Candaasje het volgende:
@:Blues : Therapieland klinkt een beetje als zo'n Teletubieland met groene heuveltjes (en zo'n eng lachende baby als zonnetje)
Dat kon zonder pandemie toch ook? Wij zijn ook zonder enige poespas getrouwd in 2017...quote:Op maandag 16 augustus 2021 08:45 schreef fruityloop het volgende:
[..]
De salade was wel lekker en de soep ook. Het was vooral B die teleurgesteld was over z'n saté.quote:Op maandag 16 augustus 2021 17:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind lekker eten wel bij een sauna horen. Want je neemt niet zelf je eigen bammetjes mee of zo. Dat hammamritueel klinkt leuk om te doenMaar fijne dag gehad dus? Nog lekker in je blootje door de regen gelopen?
Ik kwam vanmorgen in ieder geval als een verzopen kat thuis.
Ja hoorquote:Op maandag 16 augustus 2021 17:53 schreef Tele6 het volgende:
De salade was wel lekker en de soep ook. Het was vooral B die teleurgesteld was over z'n saté.
Ik heb niet heel veel door de regen gelopenhet stortregende vooral toen we aan het eten waren. We hebben zelfs even in de zon gezeten
![]()
Het was wel een fijne dag. We waren net op tijd terug om te zien hoe de tarp instortte / half wegwaaide in een stortbui dus dat was gunstignu schijnt de zon weer. Straks 'ns salade in elkaar flansen en verder niet zo veel
![]()
Morgen gaan we in Groningen rondwandelen.
Nat thuiskomen is minder erg dan nat op je werk komen, denk ik?
Een halverwege de route uitwisselingquote:Op maandag 16 augustus 2021 17:54 schreef Jagärtrut het volgende:
Bluezz, ik vind het zo fijn om te lezen hoe jij tot inzichten komt. Doe je goed!
Ik ben vandaag op en neer haar Eindhoven getuft, en mijn ouders ook. In Eindhoven de kinderen in de auto van mijn ouders gezet, en nu zijn we tot vrijdag kindvrij. Het is zo stil in huis...
Sommige mensen hebben de ruggengraat niet om nee te zeggen tegen anderen die sociale druk toepassen, die ze wijzen op "hoe het heurt" en meer van die sociale mis-communicaties.quote:Op maandag 16 augustus 2021 17:45 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Dat kon zonder pandemie toch ook? Wij zijn ook zonder enige poespas getrouwd in 2017...
We hadden bij een speeltuin afgesproken, maar het regende zo hard dat we doorgereden zijn naar IKEA. Na een kopje koffie weer verder gegaan.quote:Op maandag 16 augustus 2021 17:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja hoorNat op het werk aankomen ook wel eens gedaan, maar het voordeel van zo'n zkh is dat er ook heel veel droge kleding is
Groningen is leukIk heb een zwak voor het mooie Groningen met haar mooie binnenstad, de bootjes, het museum, het stadsplantsoen
[..]
Een halverwege de route uitwisselingSamen nog iets gegeten/gedronken of echt alleen kinderen uitgewisseld. En gaan jullie dat vrijdag dan herhalen?
Ik heb nu een heel schattig ogend bestek voor ogen, maar dat zal wel niet..quote:Op maandag 16 augustus 2021 18:07 schreef sigme het volgende:
Uit de erfenis van mijn schoonmoeder koos mijn liefste haar bestek. Gero, net als dat van @:derLudolf
Dus nu is het alpaca bestek dat ik van mijn oma kreeg, opgeborgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb mijn portie additieven, suiker en zout voor de komende 6 weken wel weer binnen![]()
Huurhuisje in NL? Waarom zou je nog een huisje huren hier? Je zit toch grotendeels in het andere land?quote:Op maandag 16 augustus 2021 19:30 schreef Barreltje het volgende:
Fijn aangekomen @:sigme ,beter dan je verwacht had?
Hier moet ik op zoek naar bestek.. vandaag huurhuisje wezen kijken en ik ben enthousiast.. meteen mailtje gestuurd. Nu hopen dat ze buitenlandse salaris strook accepteren![]()
En vanavond 3e date..![]()
nu in het Haagse, dus zo op de fiets naar toe..
![]()
Mja als ik in nl ben wil ik wel een eigen plekje hebben..quote:Op maandag 16 augustus 2021 19:38 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Huurhuisje in NL? Waarom zou je nog een huisje huren hier? Je zit toch grotendeels in het andere land?
En die 3e date, is dat in de snackbar?
Ik hou ook van kneuterigheid, maar het gaat vaak gepaard met slecht onderhouden en vieschquote:Op maandag 16 augustus 2021 19:30 schreef Isabeau het volgende:
Ik hou van die kneuterige Duitse hotelletjes met alles uit de jaren 50Ja, incl opgezette dieren
Maar dan in de hal en niet op mijn kamer svp
Ik ga maar weer eens naar bed, dit wordt niks. Ik ziet hier zombie te wezen en te wachten tot het een acceptabele tijd is om naar bed te gaan. Fuck acceptabele tijd.
Dat arme jochie..quote:Op maandag 16 augustus 2021 20:35 schreef Molo het volgende:
Ik keek Chinese Dromen en nu nu ben ik depri
Wat een kutland
Heb je bedsportkleding bij je?quote:Op maandag 16 augustus 2021 20:36 schreef Tele6 het volgende:
We zitten in de voortent te rummikubben. Het regent. Dit zou bui 2 vd 6 moeten zijn tot 22:00. De buienradar ziet er interessant uit
De voortent is ongeveer net groot genoeg voor 3 niet te grote volwassenen in kleermakerszit plus een spelletje Rummikub.
Hoe ouder ik word, hoe minder tolerant voor shitzooi.quote:
Maar waarom werkt jullie tarp niet? Die zou toch wel wat regen en wind moeten kunnen doorstaan?quote:Op maandag 16 augustus 2021 20:36 schreef Tele6 het volgende:
We zitten in de voortent te rummikubben. Het regent. Dit zou bui 2 vd 6 moeten zijn tot 22:00. De buienradar ziet er interessant uit
De voortent is ongeveer net groot genoeg voor 3 niet te grote volwassenen in kleermakerszit plus een spelletje Rummikub.
quote:Op maandag 16 augustus 2021 19:08 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik heb nu een heel schattig ogend bestek voor ogen, maar dat zal wel niet..
Fijn dat de schade beperkt is gebleven tot de bomen!
Wij gaan zo eens een Gästehof proberen te vinden. Liefst met bloembakken aan de balkonnetjes, truttige tafelkleedjes, van die ronde zithoeken, etc.
(Liever niet van die slecht opgezette, stoffige dieren. Ik heb nog nachtmerries van die bunzing die je midden in de nacht met opengesperde bek woest van boven de deur aanstaarde. Of die pauw wiens veren eraf waren gevallen)
En zie ons eens culinair wezen
Kennen ze bij een gasthof het begrip veganistisch wel?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb mijn portie additieven, suiker en zout voor de komende 6 weken wel weer binnen
Kranplätze müssen verdichtet sein
Het waait er strak onderdoor.quote:Op maandag 16 augustus 2021 20:47 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Maar waarom werkt jullie tarp niet? Die zou toch wel wat regen en wind moeten kunnen doorstaan?
Ahhh ok ja dat scheelt dan nog haha.quote:Op maandag 16 augustus 2021 20:52 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Het waait er strak onderdoor.
B zit wel min of meer onder de tarp. Het ding zorgt er wel voor dat een van de deuren van de voortent open kan blijven staan.
Daar zat ik vorig jaar. Zonder de opgezette dieren, maar waar de tijd al 40 jaar stil stond. Net als in een groot deel van het dorpje.quote:Op maandag 16 augustus 2021 19:30 schreef Isabeau het volgende:
Ik hou van die kneuterige Duitse hotelletjes met alles uit de jaren 50Ja, incl opgezette dieren
Maar dan in de hal en niet op mijn kamer svp
Ik ga maar weer eens naar bed, dit wordt niks. Ik ziet hier zombie te wezen en te wachten tot het een acceptabele tijd is om naar bed te gaan. Fuck acceptabele tijd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
Ik kijk het niet. Maar wat is het probleem? Dat duidelijk wordt de China nog voor een groot deel derdewereld is?quote:Op maandag 16 augustus 2021 20:35 schreef Molo het volgende:
Ik keek Chinese Dromen en nu nu ben ik depri
Wat een kutland
quote:Op maandag 16 augustus 2021 21:07 schreef z80 het volgende:
[..]
Ik kijk het niet. Maar wat is het probleem? Dat duidelijk wordt de China nog voor een groot deel derdewereld is?
Die zagen wij van de week. Ook zo verschrikkelijk triest..quote:Op maandag 16 augustus 2021 21:21 schreef fietsie het volgende:
Heb je "Rode lantaarns en roestbruin stof in Servië" dan gezien?
Fabrieken die technisch en vervuilingstechnisch gesloten waren en die zonder verbeteringen door Chinezen heropend worden; hele provincie die permanent onder roest-stof ligt...
Nope, en ga nu al helemaal niet meer bekijkenquote:Op maandag 16 augustus 2021 21:21 schreef fietsie het volgende:
Heb je "Rode lantaarns en roestbruin stof in Servië" dan gezien?
Fabrieken die technisch en vervuilingstechnisch gesloten waren en die zonder verbeteringen door Chinezen heropend worden; hele provincie die permanent onder roest-stof ligt...
Neuh, sowieso buiten de steden wel een euh.. uitdaging. Maar goed, we hoeven er enkel te slapenquote:Op maandag 16 augustus 2021 20:49 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kennen ze bij een gasthof het begrip veganistisch wel?
Kleurtjes zijn altijd goedquote:Op maandag 16 augustus 2021 21:48 schreef Myraela het volgende:
Ik heb nieuwe Nike schoentjes besteld.![]()
Paar jaar terug had ik een kleurrijk paar op het oog. Maar niet gedaan omdat ik toch veilig voor wat neutralers ging. Zoveel spijt van gehad sinds ze waren uitverkocht. Nu ben ik weer al weken aan het twijfelen, maar ik wil niet weer spijt krijgen. Hopelijk ga ik dat niet elke keer als excuus gebruiken.
[ afbeelding ]
Ik kan er helemaal verliefd op worden, maar ben dan bang dat ik het lastig te combineren ga vinden. En misschien ook gewoon onzeker dat andere mensen het verschrikkelijk vinden. Zwart of wit oid is dan minder opvallend. Maarja, boeiend wat andere mensen denken.quote:
Yeah babyquote:Op maandag 16 augustus 2021 22:01 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik kan er helemaal verliefd op worden, maar ben dan bang dat ik het lastig te combineren ga vinden. En misschien ook gewoon onzeker dat andere mensen het verschrikkelijk vinden. Zwart of wit oid is dan minder opvallend. Maarja, boeiend wat andere mensen denken.
quote:Op maandag 16 augustus 2021 20:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Heb je bedsportkleding bij je?
[ afbeelding ]
Ik draag redelijk... uitgesproken schoenen (en ook wel eens andere kleding) qua kleuren of textuur. En ik krijg zo vaak complimenten van mensen (ook wildvreemden, in het voorbijgaan), dat heb ik met met 'veilige' kleding zelden.quote:Op maandag 16 augustus 2021 22:01 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik kan er helemaal verliefd op worden, maar ben dan bang dat ik het lastig te combineren ga vinden. En misschien ook gewoon onzeker dat andere mensen het verschrikkelijk vinden. Zwart of wit oid is dan minder opvallend. Maarja, boeiend wat andere mensen denken.
Ik werd vandaag kerstboom genoemdquote:Op maandag 16 augustus 2021 22:10 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik draag redelijk... uitgesproken schoenen (en ook wel eens andere kleding) qua kleuren of textuur. En ik krijg zo vaak complimenten van mensen (ook wildvreemden, in het voorbijgaan), dat heb ik met met 'veilige' kleding zelden.
Gewoon ownen![]()
(Er zijn wel grenzen met wat je kunt ownenmaar bovenstaande sneakers zijn gewoon leuk )
Waar zit je? In de buurt van Garmisch-Partenkirchen?quote:Op maandag 16 augustus 2021 21:57 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Neuh, sowieso buiten de steden wel een euh.. uitdaging. Maar goed, we hoeven er enkel te slapen![]()
Over slapen gesproken; het was wat lastiger een plek te vinden dan gedacht. Er is hier noodweer geweest (even googlen leverde op dat 9 augustus hier ook al kelders onder water hebben gestaan) en de brandweer was/is op diverse plekken ter plaatse. Er ligt ook overal sneeuw en grote plassen smeltwater. En morgen wordt het nog veel slechter weer![]()
![]()
![]()
Gelukkig zitten we op de 2e verdieping![]()
(Wel een beetje zonde van de auto, kleding en al onder kampeerspullen... maar kniesoor die daar op let... )
Verder kamperen we nu toch ook al een beetje; de dekbedden zijn van dons en laat vriend daar nu allergisch voor zijn. Dus we liggen in bed onder onze slaapzak![]()
Helaas geen ouderwets Gasthof verder. Eerdee modern. Hoewel Oostenrijk sowieso wel ouderwetser is. Dus ach.
Nee stukje onder Salzburg, richting Villach.quote:Op maandag 16 augustus 2021 22:15 schreef z80 het volgende:
[..]
Waar zit je? In de buurt van Garmisch-Partenkirchen?
Die inmiddels ook van het voorkeur lijstje kan.
Ben jij geen bruggenbouwer?quote:Op maandag 16 augustus 2021 22:15 schreef z80 het volgende:
[..]
Waar zit je? In de buurt van Garmisch-Partenkirchen?
Die inmiddels ook van het voorkeur lijstje kan.
quote:Op maandag 16 augustus 2021 22:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Ik werd vandaag kerstboom genoemd
Ik had een jurk in Hawaii patroon aanbleek nogal heftig over te komen op Teams
Alleen digitale.quote:
Doe ik wel regelmatig, toch @IJsdraakjequote:Op maandag 16 augustus 2021 22:21 schreef Candaasje het volgende:
[..]dus jij hebt je collega's getrakteerd op oorwurmen zoals Feliz Navidad?
Take Me Home.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze komt tussen date 2 en dat 1 in geloof ik op de ranglijst..
Hij kan wel lekker zoenen iig
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op maandag 16 augustus 2021 22:33 schreef Barreltje het volgende:
Zo 3e date gehad..
Een verslag:Heerlijk, keep m coming die verhalenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze komt tussen date 2 en dat 1 in geloof ik op de ranglijst..
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Zo 3e date gehad..
Een verslag:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze komt tussen date 2 en dat 1 in geloof ik op de ranglijst..
We have far more in common than that which devides us..
Ja toch? Ik moet er ook wel om lachen hoor.. mannen?!?quote:Op maandag 16 augustus 2021 22:37 schreef Molo het volgende:
[..]
Heerlijk, keep m coming die verhalen
Wanneer was je laatste tetanus vaccinatie?quote:Op maandag 16 augustus 2021 22:54 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ja toch? Ik moet er ook wel om lachen hoor.. mannen?!?
Donderdag volgende date.. met kerel en zn 2 hondjes strandwandeling maken.. hier in het haagse
Voor die hondjes?quote:Op maandag 16 augustus 2021 23:03 schreef Molo het volgende:
[..]
Wanneer was je laatste tetanus vaccinatie?
Zo 3e date gehad..
Een verslag:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze komt tussen date 2 en dat 1 in geloof ik op de ranglijst..
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
Hmmm…daar ben ik benieuwd naarquote:Op maandag 16 augustus 2021 23:20 schreef fietsie het volgende:
Zow. Twee kilo Ierse riblappen gekruid, en voor 24 uur in de sous vide op 71 graden.
Gewoon zon vacuumpak van de AH; morgen rond avondeten zit het er dan 22 uur in .quote:
Ik vind dat best langquote:Op maandag 16 augustus 2021 23:46 schreef fietsie het volgende:
[..]
Gewoon zon vacuumpak van de AH; morgen rond avondeten zit het er dan 22 uur in .
Voorgaande keer had ik de temperatuur te laag, toen was het vet wel gaan smelten maar waren de spiervezels nog vrij taai.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 00:08 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik vind dat best langVoor een stuk vlees.
Zo 3e date gehad..
Een verslag:Eigenlijk…SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze komt tussen date 2 en dat 1 in geloof ik op de ranglijst..
Ik ben nu retebenieuwd naar wat voor hondjes het zijn, voor de beeldvorming van het type manquote:Op maandag 16 augustus 2021 22:54 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ja toch? Ik moet er ook wel om lachen hoor.. mannen?!?
Donderdag volgende date.. met kerel en zn 2 hondjes strandwandeling maken.. hier in het haagse
quote:Op maandag 16 augustus 2021 22:23 schreef Molo het volgende:
[..]
Doe ik wel regelmatig, toch @:ijsdraakje![]()
![]()
![]()
Maar nee, helaas vandaag geen tijd voor gehad. Wel gemiste kans, want dat nummer![]()
![]()
Van die keffertjes natuurlijkquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 06:57 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ik ben nu retebenieuwd naar wat voor hondjes het zijn, voor de beeldvorming van het type man
Ik had een pond diepgevroren lamsbout in een koeltas gemikt, zondagmiddag. Die gaat straks in de stoofpot op het houtvuurtje. Of misschien even op het houtvuur en dan in de hooikist.quote:Op maandag 16 augustus 2021 23:20 schreef fietsie het volgende:
Zow. Twee kilo Ierse riblappen gekruid, en voor 24 uur in de sous vide op 71 graden.
quote:
Zo 3e date gehad..
Een verslag:Dat zoenen zie ik nergens terug in de dialoogSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze komt tussen date 2 en dat 1 in geloof ik op de ranglijst..
Maar je gaat lekker los jij
Voel me al paar weken gespannen maar afgelopen 2 dagen vrij deden me goed denk want vandaag voel ik me beter. En morgen weer vrij want dan eindelijk, sinds herst of winter 2019, weer naar de sauna
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 01:31 schreef AnneX het volgende:
[..]
Eigenlijk…
Me2SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 09:05 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
[..]
Dat zoenen zie ik nergens terug in de dialoog
Voel me al paar weken gespannen maar afgelopen 2 dagen vrij deden me goed denk want vandaag voel ik me beter. En morgen weer vrij want dan eindelijk, sinds herst of winter 2019, weer naar de sauna
Wat goedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[..]
[..]
Dat zoenen zie ik nergens terug in de dialoog
Ik duim voor jeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Oh Wow, het bereiden een grotere klimaatfootprint dan het vlees zelfquote:Op maandag 16 augustus 2021 23:20 schreef fietsie het volgende:
Ik 11 inclusief vandaagquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 09:33 schreef Myraela het volgende:
Nog maar 9 werkdagen tot de vakantie.#aftellen
Al vliegen weken ook echt voorbij. Hopelijk gaat de tijd wat langerzamer als we op vakantie zijn.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 09:58 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik 11 inclusief vandaag
klinkt toch leuker dan 3 weken
Ik ben het met de dames eensquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 10:30 schreef PdeHoog het volgende:
Er is zojuist besloten door de dames dat we na de vaccinatie van G’s zus doorrijden naar Den Bosch om Bossche Bollen te gaan eten
Wat vervelendquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 10:30 schreef PdeHoog het volgende:
Er is zojuist besloten door de dames dat we na de vaccinatie van G’s zus doorrijden naar Den Bosch om Bossche Bollen te gaan eten
Nu zin inquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 10:30 schreef PdeHoog het volgende:
Oeeehhhh lekkerquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 10:30 schreef PdeHoog het volgende:
Daar houden ze echt wel rekening mee hoor (wij wel altijd)
Wat voor soort bedrijf?
Ooh lekker! SaunaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben er sinds november 2019 niet meer geweest
Ook binnenkort maar weer eens doen. Heel veel plezier en ontspanning gewenst
En ik duim voor je
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Ik heb tegenwoordig wel 2 kunststofcontainers in elkaar staan met PUR er tussen (alsof dat milieuvriendelijk is) om het energieverlies wat te beperkenquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 09:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Oh Wow, het bereiden een grotere klimaatfootprint dan het vlees zelf
![]()
![]()
zo volg ik ook een aantal blogs van mensen die alles opgegeven hebben en nu rond de wereld zeilen. Heerlijk.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:27 schreef fietsie het volgende:
Ik ben al een paar dagen "Sailing La Vaguebonde" aan het bingen op Youtube. Dit tot ergernis van de rest van het gezin "want we kopen toch nooit een zeilboot".
Ik ben volgens mij te dom voor die film, ik snapte er niet veel van.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben The Laundromat aan het kijken op Netflix. Het blijkt te gaan over de Panama Papers en is tragi-komisch. Ik werd aangetrokken door de castIk bedoel maar: Meryl Streep, Gary Oldman, Antonio Banderas, Jeffrey Wright, Robert Patrick, David Schwimmer, Sharon Stone etc. Heel vermakelijk tot nu toe en ook schrijnend natuurlijk
Dat versletene is niet mijn ding, dat vind ik zelfs enorm zonde, maar de bloemtjes zijn geweldigquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:27 schreef Sarabi het volgende:
Vandaag een nieuwe broek aan en ik word er vrolijk van
[ afbeelding ]
Dat versletene zag ik ook pas toen de broek binnenkwamquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat versletene is niet mijn ding, dat vind ik zelfs enorm zonde, maar de bloemtjes zijn geweldig
M'n schoonmoeder zag 1 aflevering. Op kattende toon: "Jij kijkt alleen maar voor die kont van die griet."quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:31 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
zo volg ik ook een aantal blogs van mensen die alles opgegeven hebben en nu rond de wereld zeilen. Heerlijk.
De Panama Papers en alles wat daar bij kwam kijken is ook best complex hoorquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:32 schreef Sarabi het volgende:
Ik ben volgens mij te dom voor die film, ik snapte er niet veel van.
Mag ik je dan de tip geven iets anders te kijken als je het alleen voor een vrouwenbips kijkt? genoeg clips met alléén vrouwelijke achterwerken.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:35 schreef fietsie het volgende:
M'n schoonmoeder zag 1 aflevering. Op kattende toon: "Jij kijkt alleen maar voor die kont van die griet."
Ahja, natuurlijk. 400 video's over een boot en de techniek erin volg ik alleen voor 3 seconden van iemand in een zwembroek.
Dit klinkt als iets voor ons. Bedankt voor de tip.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De Panama Papers en alles wat daar bij kwam kijken is ook best complex hoorZe doen hun best het enigszins helder uit te leggen, maar dan nog blijft het gecompliceerd. Zoals die arme mevrouw op dat kantoor die directrice is van 25.000 bedrijven maar waarschijnlijk net zoveel betaald krijgt als de schoonmaakster, ik snap daar niks van hoe dat werkt
Je hebt ambitie om directrice te worden van 25000 bedrijven én betaald te worden als een schoonmaakster?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dit klinkt als iets voor ons. Bedankt voor de tip.
Maar om dat nou naast je schoonmoeder aan te zettenquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mag ik je dan de tip geven iets anders te kijken als je het alleen voor een vrouwenbips kijkt? genoeg clips met alléén vrouwelijke achterwerken.
Ja dat en ik hou sowieso van ronde bipsen en dit is een botjesbips :pquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mag ik je dan de tip geven iets anders te kijken als je het alleen voor een vrouwenbips kijkt? genoeg clips met alléén vrouwelijke achterwerken.
Ze vertellen het verhaal aan de hand van een familiedrama met Meryl Streep in de hoofdrol. James Cromwell (ook al zo'n super bekende acteur) is haar man, met een helaas kleine rol. Het is sowieso al een genot om naar Meryl Streep te kijken. Ze speelt overigens nóg een kleine rol in de film, het is dat ik de trivia heb gelezen anders had ik dat nooit gezien.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
Dit klinkt als iets voor ons. Bedankt voor de tip.
Bedankt voor de heidetip! Het was prachtig. Rondje van 5 kilometer, met zoemende bijen, fladderende zwaluwen en domme mestkeversquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:37 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Je hebt ambitie om directrice te worden van 25000 bedrijven én betaald te worden als een schoonmaakster?
Ja, dan is zo'n 'ik kijk voor de boten' dekmantel misschien toch beter.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:38 schreef Anthraxx het volgende:
Maar om dat nou naast je schoonmoeder aan te zetten
Lol, nee. Maar ik heb wel interesse in het systeem van brievenbusfirma's en de bijbehorende belastingontduiking.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:37 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Je hebt ambitie om directrice te worden van 25000 bedrijven én betaald te worden als een schoonmaakster?
Epe heeft het allemaalquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:39 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Bedankt voor de heidetip! Het was prachtig. Rondje van 5 kilometer, met zoemende bijen, fladderende zwaluwen en domme mestkevers![]()
Uhuh ja je ziet echt wat nieuws als je een stel 5 jaar volgt...quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dan is zo'n 'ik kijk voor de boten' dekmantel misschien toch beter.
Met die bloemetjes wel heel tof. Wel stom dat dat versleten stukje erop zit. Sowieso niet mijn ding, maar al helemaal niet bij zo'n broek die verder heel cute is.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:27 schreef Sarabi het volgende:
Vandaag een nieuwe broek aan en ik word er vrolijk van
[ afbeelding ]
Hou niet zo van dingen met slagroom maar die heeft een uitzondering!quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 10:30 schreef PdeHoog het volgende:
Supermarktketenquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 11:07 schreef Blues het volgende:
[..]
Daar houden ze echt wel rekening mee hoor (wij wel altijd)
Wat voor soort bedrijf?
Dankjewel! Gelukkig zijn kadobonnen verlengd. Had 2 bonnen voor gratis entree. Alleen boekingskosten stond 18 euro p.p. haha. Scheelt alsnog i.p.v. reguliere entree van 37 euro p.p.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 11:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ooh lekker! SaunaBen er sinds november 2019 niet meer geweest
Ook binnenkort maar weer eens doen. Heel veel plezier en ontspanning gewenst
En ik duim voor je
Weet niet on hoeverre het echt helpt maar ik heb mij tijdje geleden ook ingelezen en sindsdien eet ik veel granaatappels (of drink granaatappelsap). Schijnt voor heel veel ziektes e.d. goed te zijn.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zit onderzoek te doen naar voedingsmiddelen die me gezond ouder kunnen maken. Ik word niet echt vrolijk van al die kankers enzo. En dan moet ik me nog verdiepen in de hart- en vaatziekten.
Het fijne is wel dat niets elkaar tegenspreekt dus dat maakt het relatief makkelijk om gezonder te eten. Nu nog het in de praktijk brengen.
Tot aan een incestzaak aan toequote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:41 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Epe heeft het allemaal.
Het is een mooi gebied. Veel verschillende dieren en insecten. Zondag viel het mij op dat er heel veel wespen (of sluipwespen, maar tijdens het rennen zie ik het verschil niet) op het pad zaten. De mestkevers doen het inderdaad goed dit jaar lijkt het.
Oh ja, ik had ook van die cadeaubonnen voor een dagje sauna. Was voor zorgmedewerkers. Natuurlijk waren die bonnen beperkt geldig en zaten de sauna's het grootste deel van die periode dicht of was de horeca niet open (je weet nog wel: dat ze niet eens een kopje koffie mochten geven want dan krijg je instant covid, sauna hier mocht je je eigen koffie/broodje niet eens opeten omdat ze bang waren dat controleurs dan dachten dat je het van de sauna had gekregenquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:58 schreef FutureFairytale het volgende:
Dankjewel! Gelukkig zijn kadobonnen verlengd. Had 2 bonnen voor gratis entree. Alleen boekingskosten stond 18 euro p.p. haha. Scheelt alsnog i.p.v. reguliere entree van 37 euro p.p.
Zeker eens doen, is zo lekker (en voor mij altijd een goed middel om te ontspannen).
Weet niet wat voor bon je hebt maar Wellness Giftcards verlopen vanaf 15 maart 2020 kun je nog verzilveren en dan zijn ze vanaf dan nog een half jaar geldig.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 13:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh ja, ik had ook van die cadeaubonnen voor een dagje sauna. Was voor zorgmedewerkers. Natuurlijk waren die bonnen beperkt geldig en zaten de sauna's het grootste deel van die periode dicht of was de horeca niet open (je weet nog wel: dat ze niet eens een kopje koffie mochten geven want dan krijg je instant covid, sauna hier mocht je je eigen koffie/broodje niet eens opeten omdat ze bang waren dat controleurs dan dachten dat je het van de sauna had gekregen). Dus die zijn verlopen
Geen idee welke het waren, maar ik heb ze al verscheurd. Waren geldig tot maart van dit jaar of zo.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 13:17 schreef FutureFairytale het volgende:
Weet niet wat voor bon je hebt maar Wellness Giftcards verlopen vanaf 15 maart 2020 kun je nog verzilveren en dan zijn ze vanaf dan nog een half jaar geldig.
Hier heb je misschien wat aan: https://nutritionfacts.org/quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:27 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik zit onderzoek te doen naar voedingsmiddelen die me gezond ouder kunnen maken. Ik word niet echt vrolijk van al die kankers enzo. En dan moet ik me nog verdiepen in de hart- en vaatziekten.
Het fijne is wel dat niets elkaar tegenspreekt dus dat maakt het relatief makkelijk om gezonder te eten. Nu nog het in de praktijk brengen.
Thanks, ik zal er eens naar kijken. Mijn plan is tot nu toe: meer peulvruchten, minder vlees, 2 keer per week vis, -nauwelijks bewerkt vlees, meer volkorenproducten, meer noten, zeer beperkt met witbroodmaaltijden zoals Turkse pizza of broodje hot dog. Groente en fruit is het probleem niet, al ga ik daar bij goede voornemens altijd wel meer van eten.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 13:24 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hier heb je misschien wat aan: https://nutritionfacts.org/
Hij heeft ook een app waarin je dagelijks kan bijhouden of je genoeg gezonde dingen eet. Mijn dieet is er losjes op gebaseerd, want ik wil niet dagelijks peulvruchten eten. En zijn dieet is vooral plant-based en ik hou nog steeds van vis, kip, vlees. Probeer wel minder vlees te eten en geen processed meat want dat is een klasse 1 carcinogeen (WHO). Al maak ik af en toe een uitzondering voor baconWant bacon.
Ja, zo eet ik zoveel mogelijkquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 13:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
Thanks, ik zal er eens naar kijken. Mijn plan is tot nu toe: meer peulvruchten, minder vlees, 2 keer per week vis, -nauwelijks bewerkt vlees, meer volkorenproducten, meer noten, zeer beperkt met witbroodmaaltijden zoals Turkse pizza of broodje hot dog. Groente en fruit is het probleem niet, al ga ik daar bij goede voornemens altijd wel meer van eten.
Wow. Gaat dat allemaal vanzelf of denk je soms ook 'oh shit ik ben probiotica vergeten gisteren'?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 13:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, zo eet ik zoveel mogelijk
Peulvruchten minstens 1 x per 3 dagen, vis idem.
Nauwelijks bewerkt vlees en vlees sowieso max 2x per week.
Alleen volkoren pasta, brood, regelmatig havermout.
Elke dag noten en zaden (vooral lijnzaad).
Fruit in ieder geval dagelijks citrus of bessen. Grote zak blauwe bessen in de diepvries.
Voeg veel kruiden/specerijen toe (tijm, rozemarijn, curcuma).
Minstens 250 gram groente, liefst 400 gram of meer. Elke dag groene bladgroente.
Elke dag probiotica (kefir, kimchi, yoghurt) en ook prebiotica, maar die eet ik al (zit oa in noten).
Elke dag allium familie (uien, prei, knoflook).
Elke 3 dagen iets uit de brassica familie (bloemkool, broccoli, koolrabi, spruitjes, kool)
Geen frisdrank, chips, zoutjes, gefrituurd eten, koekjes, gebak, snoep, toetjes, ijs, luxe broodjes (alles wat niet volkoren is).
Elke dag koffie of groene thee en 2,5 l water, maar dat is voor de meeste andere mensen te veel van het goede.
En dan had je nog experts die aanraden minstens 30 verschillende soorten plant-based producten te eten per week. Vorige week bijgehouden en ik zat op dinsdag al op 25 en woensdag over de 30. Dus dat zat wel goed.
Ik eh heb zelf een lijst in een app gemaakt die ik elke avond aanklik. Daar staat nog veel meer inquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 13:43 schreef FutureFairytale het volgende:
Wow. Gaat dat allemaal vanzelf of denk je soms ook 'oh shit ik ben probiotica vergeten'?
Prachtige lijst. Met zoiets ben ik dus ook bezig. Ik moet nog research doen naar welke kolen nou die gezonde zijn of gewoon alles inclusief paksoi enzo. De alliumvoordelen ben ik nog niet tegengekomen, die zijn voor mij ook wel lastig natuurlijk. Ik wil ook meer bulgur en quinoa eten.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 13:38 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, zo eet ik zoveel mogelijk
Peulvruchten minstens 1 x per 3 dagen, vis idem.
Nauwelijks bewerkt vlees en vlees sowieso max 2x per week.
Alleen volkoren pasta, brood, regelmatig havermout.
Elke dag noten en zaden (vooral lijnzaad).
Fruit in ieder geval dagelijks citrus of bessen. Grote zak blauwe bessen in de diepvries.
Voeg veel kruiden/specerijen toe (tijm, rozemarijn, curcuma).
Minstens 250 gram groente, liefst 400 gram of meer. Elke dag groene bladgroente.
Elke dag probiotica (kefir, kimchi, yoghurt) en ook prebiotica, maar die eet ik al (zit oa in noten).
Elke dag allium familie (uien, prei, knoflook).
Elke 3 dagen iets uit de brassica familie (bloemkool, broccoli, koolrabi, spruitjes, kool)
Geen frisdrank, chips, zoutjes, gefrituurd eten, koekjes, gebak, snoep, toetjes, ijs, luxe broodjes (alles wat niet volkoren is).
Elke dag koffie of groene thee en 2,5 l water, maar dat is voor de meeste andere mensen te veel van het goede.
En dan had je nog experts die aanraden minstens 30 verschillende soorten plant-based producten te eten per week. Vorige week bijgehouden en ik zat op dinsdag al op 25 en woensdag over de 30. Dus dat zat wel goed.
Elke 3 dagen is meer een handigheid voor mij. Dagelijks zou beter zijn, maar dat krijg ik allemaal niet in 1 dag gepropt en heb ook echt geen zin in dagelijks peulvruchten. Dus elke 3 dagen is hier niet wetenschappelijkquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 13:49 schreef Lucky_Strike het volgende:
Prachtige lijst. Met zoiets ben ik dus ook bezig. Ik moet nog research doen naar welke kolen nou die gezonde zijn of gewoon alles inclusief paksoi enzo. De alliumvoordelen ben ik nog niet tegengekomen, die zijn voor mij ook wel lastig natuurlijk. Ik wil ook meer bulgur en quinoa eten.
Is de verdeling over de dagen iets dat makkelijk is voor jou of zijn er gezondheidsvoordelen aan elke drie dagen kool eten in plaats van twee dagen achter elkaar en dan 5 niet?
In dit kader aten we trouwens gisteren een gebakken forel met geroosterde amandel. Dat blijkt een superieure combinatie
Duidelijkquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 13:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Elke 3 dagen is meer een handigheid voor mij. Dagelijks zou beter zijn, maar dat krijg ik allemaal niet in 1 dag gepropt en heb ook echt geen zin in dagelijks peulvruchten. Dus elke 3 dagen is hier niet wetenschappelijk(maar was handiger in mijn app). Paksoy is ook brassica en prima
Bulgur en quinoa schaar ik in mijn lijstje onder 'volkoren'.
Het schijnt dat de standaard zuurkool in onze supermarkt alle probiotische kwaliteiten kwijt is. Ik moet daar nog eens verder in duiken hoe dat precies zit. Helaas. Verder een volkomen foute maaltijd natuurlijk. Maar wel lekkerquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 13:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
Duidelijk![]()
Ik heb overigens voor morgen alweer een baggermaaltijd ingepland. Ik ben 's avonds uitgeput en er liggen nog hot dogs in de koelkast die op moeten. Dus witte puntjes met spek en bewerkt rood vleesGelukkig wel zuurkool
Jammer van de kwark. Ik kan geen yoghurt verdragen, alleen de dure lactosevrije.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 14:00 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het schijnt dat de standaard zuurkool in onze supermarkt alle probiotische kwaliteiten kwijt is. Ik moet daar nog eens verder in duiken hoe dat precies zit. Helaas. Verder een volkomen foute maaltijd natuurlijk. Maar wel lekker
Kwark = voor veel eiwit
Yoghurt = probiotisch
Dus allebei gezond, maar op een andere manier.
Zelfgemaakte was wel goedquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 14:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
Jammer van de kwark. Ik kan geen yoghurt verdragen, alleen de dure lactosevrije.
Ik ga dit weekend weer een paar potten zuurkool zelf maken maar morgen komt het nog uit de supermarkt. Maar probiotisch goedgekeurd of niet, het is wel kool dus sowieso gezond.
Ik hou het inderdaad gewoon bij kwark. Ik kan wel beetjes Griekse yoghurt eten trouwens dus misschien gooi ik dat hier en daar door een dressing. Ook geen straf.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 14:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zelfgemaakte was wel goedEn in dat kader wilde ik nog graag eens kimchi proberen te maken. Toch ook eens gaan doen.
Kwark is wel super gezond hoor! Alleen heeft het geen gezonde bacteriën.
Lijkt me tof, hier hebben ze ook toffe workshops daarvoor:quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 14:04 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zelfgemaakte was wel goedEn in dat kader wilde ik nog graag eens kimchi proberen te maken. Toch ook eens gaan doen.
Kwark is wel super gezond hoor! Alleen heeft het geen gezonde bacteriën.
quote:
oooh! Misschien precies wat ik een keer nodig heb.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 14:07 schreef gcjoel het volgende:
Lijkt me tof, hier hebben ze ook toffe workshops daarvoor:
https://www.basictheoryferments.nl/c-5337395/workshops/
Nou ja, jij eet al plant-basedquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 14:07 schreef Candaasje het volgende:
Mooi lijstje Isa. Misschien wel nog even meenemen dat de meeste vis ook wel grote nadelen voor de gezondheid kent, vooral de roofvissen. Met stapeling van stoffen te maken.![]()
Ik kom overigens aan lang niet alles van jouw lijst. Mijn vriend komt dichter in de buurt. Die is meer van gezondheid.
Deze vakantie wordt sowieso een uitdaging wat een beetje gevarieerd en volledig te eten betreftNouja, echt ongezonde vegan troep is dus ook schaars; elk nadeel hep z'n voordeel...
Ik kan 26 september!quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 14:07 schreef gcjoel het volgende:
Lijkt me tof, hier hebben ze ook toffe workshops daarvoor:
https://www.basictheoryferments.nl/c-5337395/workshops/
Oh die dag kan ik nietquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 14:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kan 26 september!Nog meer die mee willen? Dat is op een zondagmiddag in Nijmegen en het kost 75 euro.
Ik kan dus niet zo vaak in het weekend en dit is héél toevallig een dag dat ik kanquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 14:14 schreef gcjoel het volgende:
Oh die dag kan ik niethad het wel tof gevonden!
Zit al tijdje te kijken om daar eens te gaan maar doe het steeds niet
Ja snap ik. Ik kan eigenlijk altijd wel. Alleen dan zit ik in Spanje bij mijn zusjequote:Op dinsdag 17 augustus 2021 14:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kan dus niet zo vaak in het weekend en dit is héél toevallig een dag dat ik kan
True, dat helpt wel. Maar ik moet zeggen dat ik net in de supermarkt wel even stond te grommen. Ook wel ingegeven doordat niemand,quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 14:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou ja, jij eet al plant-basedDus sowieso al prima! Tenzij je jezelf ook elke dag volpropt met suiker, want dat is niet best.
Geeft niks want je gaat er losjes mee om bij gelegenheden.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 13:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik eh heb zelf een lijst in een app gemaakt die ik elke avond aanklik. Daar staat nog veel meer in![]()
Dan kan ikquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 14:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kan dus niet zo vaak in het weekend en dit is héél toevallig een dag dat ik kan
edit: ik kan ook 31 oktober, maar dan heb ik de avond ervoor wel een feest (als dat corona-gewijs door gaat) en ben dan enigszins brak![]()
Ik eet ook echt veeeel te veel suiker.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 14:18 schreef Candaasje het volgende:
[..]
True, dat helpt wel. Maar ik moet zeggen dat ik net in de supermarkt wel even stond te grommen. Ook wel ingegeven doordat niemand,
echt niemand afstand hieldmaar dus een piepkleine groenteafdeling, geen sosojamelk of yoghurt.... Onze vakanties zijn wat eten betreft altijd wel een beetje meer gedoe en zoekwerk, maar nu voelt het gewoon spartaans. (Komt wel goed hoor, we maken er wel wat van... hoop ik
en anders maar op zonlicht en berglucht leven, dat is hier wel fenomenaal
![]()
Ik ben wel drastisch geminderd met suiker, maar zeker de vloeibare suikers blijven een valkuil. Ik ben echt een sucker voor coladus dat hebben we ook niet in huis, ik drink echt zo een fles weg anders. Ik mag van mezelf af en toe een blikje. Maar de volgende dag heb ik dan letterlijk de puisten op mijn bil staan, dus ik probeer ook dat toch ergens iets te beperken
We dronken vroeger met z'n tweeën ook zeker elke dag een 1,5 l fles coca cola opquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 14:18 schreef Candaasje het volgende:
True, dat helpt wel. Maar ik moet zeggen dat ik net in de supermarkt wel even stond te grommen. Ook wel ingegeven doordat niemand,
echt niemand afstand hieldmaar dus een piepkleine groenteafdeling, geen sosojamelk of yoghurt.... Onze vakanties zijn wat eten betreft altijd wel een beetje meer gedoe en zoekwerk, maar nu voelt het gewoon spartaans. (Komt wel goed hoor, we maken er wel wat van... hoop ik
en anders maar op zonlicht en berglucht leven, dat is hier wel fenomenaal
![]()
Ik ben wel drastisch geminderd met suiker, maar zeker de vloeibare suikers blijven een valkuil. Ik ben echt een sucker voor coladus dat hebben we ook niet in huis, ik drink echt zo een fles weg anders. Ik mag van mezelf af en toe een blikje. Maar de volgende dag heb ik dan letterlijk de puisten op mijn bil staan, dus ik probeer ook dat toch ergens iets te beperken
Wie komt er dan nog meer?quote:
Ik had twee weken geleden een dag dat we naar familie gingen. In de ochtend met mijn schoonzus ijs gegeten met warm appelgebak. Daarna gebak bij tante 1. Toen stond er weer gebak bij tante 2 wat ik heb afgeslagen en ipv daarvan wel worst, kaas, wijn en frisdrank gehad. En 's avonds met tante 1 en mijn ouders naar een snackbar waar ik patat, frikandel, milkshake en een magnum heb gehad. Dus......quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 14:18 schreef FutureFairytale het volgende:
Geeft niks want je gaat er losjes mee om bij gelegenheden.
Ik heb ook ongeveer jouw lijst alleen geen kimchi, kefir (wel yoghurt en gaaf dat je kimchi gaat maken!), vis en noten. Laatste 2 eet ik te weinig maar hoop met peulvruchten paar keer per week ook genoeg binnen te krijgen.
Morgen wordt een dag met heel weinig groente, minder fruit en drinken. Maar ik denk wel als tegenhanger gebak en patat gelukkig.
Kombucha is lekker!quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 14:23 schreef Isabeau het volgende:
Ik zie trouwens dat je bij die workshop ook onbeperkt drinken krijgt, oa kombucha als keus. En dát schijnt dus ook in het rijtje kefir, yoghurt, kimchi, goede zuurkool, yakult te staan....alleen heb ik het nog nooit gehad en zou niet weten waar je het koopt en ik denk dat het vies is. (dat laatste moet je zien in het kader van 'nog nooit gehad' - dus volkomen ongegrond)
Nou, dat kan ik daar dan mooi proberen huhquote:
AH heeft het in hun assortiment. Als ik de site moet geloven. Kan natuurlijk verschillen per filiaal.quote:
Ze serveren het wel eens in restaurants als onderdeel van het alcoholvrije arrangementquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 14:29 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, dat kan ik daar dan mooi proberen huh
Die heb ik ook gekekenquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 12:27 schreef fietsie het volgende:
Ik ben al een paar dagen "Sailing La Vaguebonde" aan het bingen op Youtube. Dit tot ergernis van de rest van het gezin "want we kopen toch nooit een zeilboot".
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 14:52 schreef Barreltje het volgende:
Schijt aan al die gezonde meuk.. ik had lekker 2 roze koeken
Ah joh, heb je in elk geval je proteïnen weer binnen dankzij die luizenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ben geen groot fan van kombucha. Ook niet vies hoor, maar beetje zurig, in mijn herinnering. Maar is al wel een tijd geleden dat ik het dronk.
....glibberige zwam?!quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 14:50 schreef Kaatje1 het volgende:
Heel lang geleden ook kombucha gedronken/gemaakt want (als ik het goed onthouden heb) was het goed bij artrose. Daar heb ik niets van gemerkt, maar het ging me op een gegeven moment erg tegenstaan.
En die glibberige zwam hielp ook niet mee om het aantrekkelijk te maken.
Dat heb ik ook. Leuk om te meeten maar fermenteren vind ik ook niet wat (heb zo'n goed adres voor verse zuurkool)quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 14:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
Fermenteren is niet zo mijn ding en dan vind ik het wat veel geld. Wel jammer, meeten is leuk en dit was niet zo gek ver weg.
Mijn eetpatroon… kan stukken beter. Wat is een goede app om inzicht te krijgen? Ga ik daarmee beginnen en dan hopelijk stappen maken richting aanpassen en wat afvallen.
Yep!quote:
Ik heb alleen een tijdje de Daily Dozen app gebruiktquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 14:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
Fermenteren is niet zo mijn ding en dan vind ik het wat veel geld. Wel jammer, meeten is leuk en dit was niet zo gek ver weg.
Mijn eetpatroon… kan stukken beter. Wat is een goede app om inzicht te krijgen? Ga ik daarmee beginnen en dan hopelijk stappen maken richting aanpassen en wat afvallen.
Ik durf er geld op in te zetten dat mijn AH het niet heeftquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 15:01 schreef Tuindier het volgende:
En laagdrempeliger kombucha proberen: https://www.ah.nl/zoeken?query=kombuca
Dat hoop ik van harte. Hier wisselen stortregens en gemiezer elkaar afquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 15:08 schreef AnneX het volgende:
![]()
![]()
voor de goeie voornemens, eetlijstjes en app’s.
# melig.
Morgen is het droog.
Straks een kwartiertje droog is niet voldoende om boodschappen te doen op de fiets. Morgen moet het gebeuren. Ook geen ‘noodvoer’ in huis, behalve boterham met kaas.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 15:11 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat hoop ik van harte. Hier wisselen stortregens en gemiezer elkaar af
Aantalquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 14:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb alleen een tijdje de Daily Dozen app gebruiktDat was wel een aardig begin. Nu alles voor mezelf ingesteld en gebruik ik dagelijks een aantal apps
Water - de simpelste water-tracker, heb er 5 geprobeerd of zo
Habits - om dingen bij te houden die ik elke week of elke 3 dagen doen wil
Do it now - ingewikkeld
Cronometer - bijhouden kcal in en macro en micronutrienten
Fitbit - kcal uit, elk uur bewegen, minuten bewegen per dag/week
Daylio - mijn dagboek sinds mei 2019
Hier gaat het goed, project leegeten vriezers is bezigquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 15:15 schreef AnneX het volgende:
[..]
Straks een kwartiertje droog is niet voldoende om boodschappen te doen op de fiets. Morgen moet het gebeuren. Ook geen ‘noodvoer’ in huis, behalve boterham met kaas.
Oh, een om je eten bij te houden? Dat is Cronometer voor mij. Gratis. Er is een betaalde versie, ook een tijdje gedaan, maar had weinig toegevoegde waarde. Heel veel gebruiken eh....shit, hoe heet die app ook alweer. De populairste, fit nog iets. Iemand? Nou ja, die heb ik heel kort gebruikt, want echt VOL met door Jan en Alleman zelf ingevoerde producten en daardoor een enorme chaotische rotzooi met ook nog eens verkeerde data omdat niet iedereen weet hoe je dingen omrekent.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 15:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
Aantalapps
?
Ik wil gewoon één simpele app waarin ik mijn eten en drinken kan invoerenIn het begin vast wat meer werk om vaste maaltijden erin te zetten, maar daarna moet het wel gewoon simpel en toegankelijk zijn ja
Beter! Dank!quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 15:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, een om je eten bij te houden? Dat is Cronometer voor mij. Gratis. Er is een betaalde versie, ook een tijdje gedaan, maar had weinig toegevoegde waarde. Heel veel gebruiken eh....shit, hoe heet die app ook alweer. De populairste, fit nog iets. Iemand? Nou ja, die heb ik heel kort gebruikt, want echt VOL met door Jan en Alleman zelf ingevoerde producten en daardoor een enorme chaotische rotzooi met ook nog eens verkeerde data omdat niet iedereen weet hoe je dingen omrekent.
Soms staat iets oerhollandsch niet in Cronometer of met max 7 voedingsstoffen en dan gebruik ik de NEVO tabel om zelf dingen toe te voegen (inmiddels na jaren gebruik niet meer nodig).
https://cronometer.com/
https://nevo-online.rivm.nl/
Dat was My Fitness Pall volgens mij, die heb ik inderdaad ook nog een tijd gebruikt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 15:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh, een om je eten bij te houden? Dat is Cronometer voor mij. Gratis. Er is een betaalde versie, ook een tijdje gedaan, maar had weinig toegevoegde waarde. Heel veel gebruiken eh....shit, hoe heet die app ook alweer. De populairste, fit nog iets. Iemand? Nou ja, die heb ik heel kort gebruikt, want echt VOL met door Jan en Alleman zelf ingevoerde producten en daardoor een enorme chaotische rotzooi met ook nog eens verkeerde data omdat niet iedereen weet hoe je dingen omrekent.
Soms staat iets oerhollandsch niet in Cronometer of met max 7 voedingsstoffen en dan gebruik ik de NEVO tabel om zelf dingen toe te voegen (inmiddels na jaren gebruik niet meer nodig).
https://cronometer.com/
https://nevo-online.rivm.nl/
Beviel die?quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 15:26 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Dat was My Fitness Pall volgens mij, die heb ik inderdaad ook nog een tijd gebruikt.
Ja die. Wat een onoverzichtelijke puinhoop was dat. Misschien te doen als je echt alleen naar het aantal kcal wilde kijken.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 15:26 schreef Tuindier het volgende:
Dat was My Fitness Pall volgens mij, die heb ik inderdaad ook nog een tijd gebruikt.
Ik ben van de wetenschapquote:Op dinsdag 17 augustus 2021 15:29 schreef Blues het volgende:
Half uurtje gesport.
Binnen want viesch weer.
Ik heb de Strava app om mn fiets en wandelrondjes qua kaartje te kunnen zien. Voor de leuk.
Passen jullie op met al die voedingsclaims svp... er staat veel onzin online en het is heel lastig te bewijzen of het wel klopt en werkt qua onderzoek en wetenschap.
Zéker met anti-kanker claims.
<—— @Isabeau zie! Weldenkende mensen kijken dat!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |