Behalve dat er in Afghanistan niets te plunderen viel. In Irak wél idd.quote:Op zondag 15 augustus 2021 12:50 schreef Werkperd het volgende:
Ja jongens, zo is Amerika en zijn bondgenoten. Smoes >> Invasie >> Leegplunderen >> Boel onderschijten >> houdoe en bedankt!
Ja..al die tolken maar meteen een strop om hun nek.. niet leuk maar ze weten tenminste waar ze aan toe zijn.quote:Op zondag 15 augustus 2021 12:50 schreef BEFEM het volgende:
Is dit cru gezegd niet eigenlijk het best case scenario? Het was al bekend dat de Taliban zou gaan winnen, dan kan je daar toch beter zo snel mogelijk mee klaar zijn zonder dat heel het land in puin wordt geschoten. Nu weet iedereen gelijk waar die aan toe is.
Valt ook weinig te plunderen dacht ik. Behalve papaver t.b.v. opium. Maar ja, opium is ongeveer overal verboden.quote:
Nee hoorquote:Op zondag 15 augustus 2021 12:50 schreef Confetti het volgende:
[..]
Alles kan, het zou je nog verbazen wat onze overheid eigenlijk mag.
Mja, Trump heeft ook veel Obama-beleid teruggedraaid.quote:Op zondag 15 augustus 2021 12:47 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Volgens mij is het akkoord van Doha waarin staat dat de VS zich geheel gaat terugtrekken getekend in februari 2020 toen Trump nog president was. Dus beetje onzinnig om dit helemaal op Biden af te schuiven.
Valt best wat te halenquote:Op zondag 15 augustus 2021 12:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Valt ook weinig te plunderen dacht ik. Behalve papaver t.b.v. opium. Maar ja, opium is ongeveer overal verboden.
Weer wat geleerdquote:Op zondag 15 augustus 2021 12:55 schreef sp3c het volgende:
[..]
Valt best wat te halen
https://thediplomat.com/2(...)tunity-and-a-threat/
Dat snap jij niet hoe geopolitiek geheel in elkaar zit. Daarnaast heeft Afghanistan enorm rijke grondstoffen zoals gas, uranium en gigantische lithium reserves,quote:Op zondag 15 augustus 2021 12:51 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Behalve dat er in Afghanistan niets te plunderen viel. In Irak wél idd.
Dan moeten ze er wel voor vechten.quote:Maar het meeste pijn doet mij het dat ik de Afghanen heb leren kennen als mensen die niets anders willen dan vrijheid."
Wanneer heeft de VS het eigenlijk wel ooit goed gedaan? Volgens mij falen ze overal sinds Vietnam.quote:Op zondag 15 augustus 2021 12:55 schreef Mondkapje het volgende:
Biden beslist dat toch niet alleen? Hij heeft toch een cordon militaire adviseurs om zich heen? Misschien heeft men dit wel voorzien en is men wat van plan.
In hun Westerse Kabul-bubbel met hoogopgeleide academici zal dat ongetwijfeld ook wel zo zijn. Dat is niet de gemiddelde Afghaan.quote:Op zondag 15 augustus 2021 12:56 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Dan moeten ze er wel voor vechten.
Een land onrechtmatig bezetten en vervolgens grondstoffen van stelen niet?quote:Op zondag 15 augustus 2021 12:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Valt ook weinig te plunderen dacht ik. Behalve papaver t.b.v. opium. Maar ja, opium is ongeveer overal verboden.
Het is gewoon zonde, dat land zou schatrijk moeten zijn door toerisme alleen al maar heel de wereld is het al 100 jaar aan het verkloten daarquote:
Er zijn blijkbaar alweer jongeren onderweg vanuit Europa om zich aan te sluiten bij de Taliban.quote:Op zondag 15 augustus 2021 12:26 schreef Nielsch het volgende:
Ik zeg een door de overheid betaald enkeltje Kaboel voor al die Nederlandse moslimmannen die zo'n fan zijn van kalifaten, sharia, boerkas en lange jurken.
Alleen nemen experts en en adviseurs nooit de eindbeslissing..quote:Op zondag 15 augustus 2021 12:56 schreef Mondkapje het volgende:
Ik denk, of hoop altijd dat Amerika heel intelligente militaire strategie-experts heeft. Misschien ijdele hoop.
Ik vergeef ze het Moedhadjien avontuur, maar dit hadden ze toch kunnen zien aankomen.
Omdat ze 20 jaar de lokale bevolking getraind hebben dat te doen. Waarom deden zij niets?quote:Op zondag 15 augustus 2021 12:59 schreef Mondkapje het volgende:
Zogauw de Taliban begon steden in te nemen, had Amerika kunnen ingrijpen, waarom deden ze dat niet?
Omdat ze daar hoe dan ook weg willen omdat de bevolking in de VS genoeg heeft vd aanwezigheid in Afghanistan?quote:Op zondag 15 augustus 2021 12:59 schreef Mondkapje het volgende:
Zogauw de Taliban begon steden in te nemen, had Amerika kunnen ingrijpen, waarom deden ze dat niet?
Het is nog onduidelijk wat de aanval van de Taliban op de Afghaanse hoofdstad Kaboel betekent voor de Nederlandse poging om het ambassadepersoneel en Afghaanse tolken te evacueren.quote:Op zondag 15 augustus 2021 12:53 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ja..al die tolken maar meteen een strop om hun nek.. niet leuk maar ze weten tenminste waar ze aan toe zijn.
Tja als het draagvlak voor de Taliban nog steeds zo groot is dan blijft het uitzichtloos.quote:Op zondag 15 augustus 2021 12:58 schreef Confetti het volgende:
[..]
In hun Westerse Kabul-bubbel met hoogopgeleide academici zal dat ongetwijfeld ook wel zo zijn. Dat is niet de gemiddelde Afghaan.
Die moeten wel geëvacueerd worden ja. Maar hoeveel zouden dat er nu nog zijn? Lijkt me dat die allemaal in Kabul zitten.quote:Op zondag 15 augustus 2021 12:53 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ja..al die tolken maar meteen een strop om hun nek.. niet leuk maar ze weten tenminste waar ze aan toe zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |