Dit is niet alleen geen comfortabel tentje, dit is geen tentje, punt.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 17:49 schreef sigme het volgende:
Lief gaat zo op pad, misschien zet ik wel weer de tent op. De Hubbahubba ligt klaar voor Spanje (voor het geval ons hutje onbewoonbaar is na een jaar afwezigheid), dus als ik een tent opzet, dan de enkeldakkige eenstokker.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op zich staat 'ie snel, maar dit is niet een comfortabel tentje.
Ja, heb ik ook, een opblaasmatje met superhandige Exped-blaaszak! Dat ligt klaar voor Spanje bedenk ik nu, dus als ik in m'n tentje wil gaan slapen moet ik het thermarestje opgraven. Dat is zo'n oude dat 'ie nog een individueel Therm-a-rest nummer heeftquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 17:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Voor scouting had ik altijd een exped “matje” lekker licht en klein om mee te nemen maar ligt wel nog een beetje fatsoenlijk.
500 gram. In totaal. Ok; zonder stok, want het ding heeft geen stok, je wordt geacht je wandelstok daarvoor te gebruiken.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 17:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dit is niet alleen geen comfortabel tentje, dit is geen tentje, punt.
Ok bedanktquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 17:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Dit is niet alleen geen comfortabel tentje, dit is geen tentje, punt.
Verkeerde topic?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 18:00 schreef scrupuleus het volgende:
Je hebt wel geluk, voor zoiets lopen de senoritas niet echt warm
Ik heb altijd m'n exped, wel een met isolatie waardoor het veel comfortabeler is dan het luchtbed dat we hiervoor hadden.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 17:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Voor scouting had ik altijd een exped “matje” lekker licht en klein om mee te nemen maar ligt wel nog een beetje fatsoenlijk.
Van dat schuim er in? Dat heeft de mijne ook. Scheelt een hoop kou.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 18:06 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Ik heb altijd m'n exped, wel een met isolatie waardoor het veel comfortabeler is dan het luchtbed dat we hiervoor hadden.
Geen idee wat precies haha synthetisch want vond dons te duurquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 18:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Van dat schuim er in? Dat heeft de mijne ook. Scheelt een hoop kou.
De uitdaging die ik nu zie is dat de moderne steeds groter en zwaarder worden, en je dus vrijwel niets meer mee kunt nemen zonder gillend over de 3500kg te gaan...quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 18:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij willen eigenlijk graag een camper. Dingen zijn nu onbetaalbaar. Dus we wachten wel even tot iedereen weer gaat vliegen en die dingen in de verkoop komen
Dat hadden wij bij de koop van de caravan door broer en schoonzus. En niet alleen wij (familie van broer) maar ook de familie van schoonzus begrepen er niets van (en eigenlijk nog niet). In beide gezinnen is nooit gekampeerd. Alleen door mij omdat dat een goedkopere optie was om door Afrika te reizen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 18:14 schreef Myraela het volgende:
Ik was laatst helemaal in shock toen een vriendin vertelde dat ze overweegt binnen enkele jaren een caravan te nemen.
De charme van een tent kan ik ergens nog wel begrijpen. Maar de voorkeur voor een caravan is voor mij echt een mysterie.
Hebben ze die caravan al lang? Want dan is het blijkbaar wel een goede keuze geweest.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 18:26 schreef Kaatje1 het volgende:
Dat hadden wij bij de koop van de caravan door broer en schoonzus. En niet alleen wij (familie van broer) maar ook de familie van schoonzus begrepen er niets van (en eigenlijk nog niet). In beide gezinnen is nooit gekampeerd. Alleen door mij omdat dat een goedkopere optie was om door Afrika te reizen.
C1 rijbewijs nemen... Denk dat die campers ook wat goedkoper zijn omdat minder mensen C1 hebben.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 18:21 schreef fietsie het volgende:
[..]
De uitdaging die ik nu zie is dat de moderne steeds groter en zwaarder worden, en je dus vrijwel niets meer mee kunt nemen zonder gillend over de 3500kg te gaan...
Ja, mijn moeder is er ook regelmatig geweest (ze staan in het voorjaar 3 maanden op dezelfde plek) en die is al ruim 14 jaar overleden. Denk dat dit ook de 2e caravan is. Mijn schoonzus gaat ook heel vaak door de week een dagje daar naar toe, de hond heeft alle vrijheid.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 18:29 schreef Myraela het volgende:
[..]
Hebben ze die caravan al lang? Want dan is het blijkbaar wel een goede keuze geweest.
Toen ze het uitlegde begreep ik het al wel iets beter van haar. Al zou ik zelf andere keuzes maken.
Haar vriend is docent, dus ze zitten vast aan het hoogseizoen. Maar als ze een huisje nemen, dan willen ze daar eigenlijk niet teveel voor betalen. Dus dan zit je in de sfeerloze matige huisjes. In combinatie met een beetje smetvrees en liever tussen haar eigen spullen zitten, kwam ze dan op een caravan uit. Want dat vond ze vroeger ook tof.
* DancingPhoebe kijkt concurrerend naar TP...quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 18:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Wij willen eigenlijk graag een camper. Dingen zijn nu onbetaalbaar. Dus we wachten wel even tot iedereen weer gaat vliegen en die dingen in de verkoop komen
Hahaha ja dan krijg je dat weerquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 18:41 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
* DancingPhoebe kijkt concurrerend naar TP...
quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 18:20 schreef vlindertje89 het volgende:
Echo ging prima, minder gevoelig dan ik dacht. Medicatie mee gekregen en vanaf vanavond spuiten.
Ik ben heel benieuwd hoe ik daarop ga reageren, ik hoop dat ik er niet al te veel last van heb. Ik maak me wel behoorlijk druk over de timing. Ik had eigenlijk op basis van m'n vorige twee cyclussen pas dinsdag ongesteld moeten worden, en dan waren m'n ouders op dag 8-10 van m'n cyclus even paar dagen weg geweest, maar de punctie was dan dus sowieso erna pas geweest. Alleen omdat ik te vroeg was, is dat nu ineens dag 13-15 van m'n cyclus. En ik zou het echt heel naar vinden als mama niet mee kan en iemand anders me daarheen zou moeten rijden en weer naar huisautorijden was een ding met m'n angst en ik heb daar goed mee geoefend maar dat was wel steeds max 20min rijden ipv 50 en obviously zonder een punctie tussendoor waar ik morfine krijg en niet weet hoe ik daarop reageer enzo.. en ik vond het juist fijn idee na de punctie ook even bij m'n ouders te zijn zodat zij me ook even in de gaten kunnen houden. Dus ik hoop zo dat het dag 12 wordt (dan kunnen m'n buren me wel ff in de gaten houden maar kan ik wel met mama erheen) of dag 16, maar niet er tussenin.. Of dat het alleen maar gaat regenen die week want dan gaan m'n ouders niet weg
(maar dat voelt ook zo onaardig om dat te hopen..). Want ik vind ook niet dat ik het kan maken om ze te vragen toch niet te gaan..
Ik heb er nul komma nul invloed op, maar ik zag sowieso al wel beetje tegen die punctie op en deze onzekerheid erbij (ik weet ook pas vlak van tevoren wanneer punctie daadwerkelijk wordt) vind ik wel echt lastig.
Ja, ze weet al wel dat het anders loopt. Misschien dat ik volgende vrijdag na de eerste echo naar m'n ouders door rij, dat ik dan of tot de punctie daar blijf of in elk geval tot de echo erna. En dan even bekijken/bespreken hoe en wat en hoe ik me er dan bij voel.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 18:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]![]()
Misschien toch even met je moeder over praten?
Niet meteen vragen of ze thuis blijft maar uitleggen dat het nu wat anders loopt.
Begrijpelijkquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 19:02 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, ze weet al wel dat het anders loopt. Misschien dat ik volgende vrijdag na de eerste echo naar m'n ouders door rij, dat ik dan of tot de punctie daar blijf of in elk geval tot de echo erna. En dan even bekijken/bespreken hoe en wat en hoe ik me er dan bij voel.
Ik heb opzich wel twee buurvrouwen die ik zou kunnen vragen en bij wie ik me redelijk OK voel, maar het is wel mama op 1 en dan een heel eind verder zij zegmaar.
Is ook zo. Ik bedacht me net dat ik ex ook zou kunnen vragen, denk dat ik dat liever doe nog dan buurvrouw. Maar fingers crossed dat het gewoon niet nodig is en de punctie op dag 16 is ofzoquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 19:09 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Begrijpelijk
Gewoon veel communiceren met je moeder. Zeker als je het alleen doet, moet je het toch hebben van familie/vrienden.
Jawel.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 19:19 schreef Barreltje het volgende:
Even snel een CUL vraag tussendoor..
Kan ik gebakken pannenkoeken invriezen?.🧐
Instant pot!quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 18:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
@:jagar, raad jij multicoocker aan of beter een losse slow cooker?
Ssss jij!quote:
Russel Hobbs is volgens mij 3.7 en gewoon een losse timer er tussen zetten. Met een slowcooker kan je de boel vaak ook best een uur langer laten pruttelen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 19:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ben op zoek naar een fijne slowcooker met tuner functie. Had een leuke gevonden naar die is veel te groot. Zat te denken Max 4 liter ofzo. Mocht iemand nog tips hebben.
Ik zou voor DAB plus gaanquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 19:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik ben op zoek naar een fijne slowcooker met tuner functie. Had een leuke gevonden naar die is veel te groot. Zat te denken Max 4 liter ofzo. Mocht iemand nog tips hebben.
Ik ga eens kijken. Maar het liefste heb ik er wel een ingebouwde timer in zitten.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 19:57 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Russel Hobbs is volgens mij 3.7 en gewoon een losse timer er tussen zetten. Met een slowcooker kan je de boel vaak ook best een uur langer laten pruttelen.
Oh God ik zie nu mijn typfout pas. En ik maar zoeken. Heb gelukkig niks beters te doen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 20:27 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik zou voor DAB plus gaan
De kampeer verhalen doen me denken aan broerlief. Nieuwe vouwwagen gekocht, een keer een voor seizoen op een camping in de buurt laten staan, stuk of twee zomervakanties ermee gedaan… na 10 jaar verkocht.
Met niet al teveel verlies, dus toch een goede deal. Want zgan natuurlijk
Ik wil ook een camper. Maar duur en uiteindelijk ben ik er teveel huismus voor om hem rendabel te laten zijn.
Neenquote:
Wat is het verschil met een slowcooker?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 20:50 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Neen![]()
Ik heb 2 slowcookers en een hogedrukpan versleten en nu jubel ik de geneugten van deinstant pot
of je 't wil heuren of niet
Dat "neem" je niet even, zeker niet als je beiden wilt kunnen rijden, m'n broertje eventueel ook, m'n ouders... dat is nogal een horde, terwijl je als je zoiets met meerdere gezinnen kunt benutten dan staat het allemaal minder lang nutteloos stil...quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 18:33 schreef derLudolf het volgende:
[..]
C1 rijbewijs nemen... Denk dat die campers ook wat goedkoper zijn omdat minder mensen C1 hebben.
Zijn die caravans bij het Gardenameer niet allemaal netjes door Moeder Natuur onder een laag rotsen en versnipperd hout ondergebracht?quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 18:35 schreef derLudolf het volgende:
Iemand trouwens belang bij een goed onderhouden caravan?Eventueel inclusief stalling bij het Gardenameer? Oftewel, je belt naar de stalling en die brengen hem naar de camping.
M'n ouders gaan hem verkopen nu m'n pa niet meer aan schoolvakanties vast zit.
Slowcooker, hogedrukpan, sous vide, rijstkoker (moet ik nog proberen) etc ineen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 20:57 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wat is het verschil met een slowcooker?
Oh ja dat is wel multi inzetbaar. Waarschijnlijk voor mij beetje overkill.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 21:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Slowcooker, hogedrukpan, sous vide, rijstkoker (moet ik nog proberen) etc ineen.
Ja! Maar dan liever niet zo op de straathoek.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:40 schreef Kreator het volgende:
@:lonaa was gezellig. Moeten we vaker doen..
Dan moet je toch de top van derLudolf ter hand nemen en rijbewijs C1 halen; er zijn campers te koop waar een Smart achterin pastquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 23:13 schreef Candaasje het volgende:
Spannend allemaal @:vlindertje89![]()
Team tent hier. Met zo'n vouwwagen/ caravan achter je auto kun je lang niet overal komen. En vaak de mooiste plekjes voor (kleine) tentjes![]()
Camper zou ik tof vinden voor een reis door Noorwegen ofzo, of in andere landen waar je veel km's wil maken en anders vaak je tent moet inpakken en weer opzetten. Nadeel vind ik namelijk dat je voor elk uitje je hele hebben en houwen mee moet slepen.
Inzake vakantie; misschien wordt het dit jaar toch Corsica. Beter weer, net boven de 20 graden en zon. Maar even uitzoeken of er nog plek op de camping en boot is.
Maar Slovenië blijft ook lonken... alleen dus veel meer regen voorspeld...
Dus benieuwd waar we onszelf straks terugvinden
Verder tiefus intense werkdag (er waren mooie momenten, maar er waren ook even wat botsingen in alle stress/ hectiek) en zojuist met mijn ouders uiteten geweest. Tijd voor een kopje thee en daarna mijn kussen en matras
Ik heb dat soort campers in Amerika gezien ja ... en ook wel eens een voor EU begrippen zeer forse in Italië. Dat je dan je camper uitstapt en direct in de voortent van je buurman staat, want het past allemaal voor geen meter op die kleine plekkenquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 23:16 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dan moet je toch de top van derLudolf ter hand nemen en rijbewijs C1 halen; er zijn campers te koop waar een Smart achterin past
Wij laten ook de auto weleens op de camping staan en gaan dan lopend of met het OV ergens naartoe.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 23:13 schreef Candaasje het volgende:
Spannend allemaal @:vlindertje89![]()
Team tent hier. Met zo'n vouwwagen/ caravan achter je auto kun je lang niet overal komen. En vaak de mooiste plekjes voor (kleine) tentjes![]()
Camper zou ik tof vinden voor een reis door Noorwegen ofzo, of in andere landen waar je veel km's wil maken en anders vaak je tent moet inpakken en weer opzetten. Nadeel vind ik namelijk dat je voor elk uitje je hele hebben en houwen mee moet slepen.
Inzake vakantie; misschien wordt het dit jaar toch Corsica. Beter weer, net boven de 20 graden en zon. Maar even uitzoeken of er nog plek op de camping en boot is.
Maar Slovenië blijft ook lonken... alleen dus veel meer regen voorspeld...
Dus benieuwd waar we onszelf straks terugvinden
Verder tiefus intense werkdag (er waren mooie momenten, maar er waren ook even wat botsingen in alle stress/ hectiek) en zojuist met mijn ouders uiteten geweest. Tijd voor een kopje thee en daarna mijn kussen en matras
Nee, geen as-drukpijn en zwelling. Er is niet veel aan de hand (hahquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 05:07 schreef AnneX het volgende:
Jasses Isabeau, minder allemaal. En dan nog naar huis straks zonder fiets?
En reden voor een X hand? nu je toch op je werkplek bent?
Alles goed. Huis gekocht, godsvermogen betaald voor hoekwoning in Leersum. Mooi huis wel. 1 oktober erin. Is verder wel af dus alleen schilderen en boven de vloer.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:54 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ons vermiste schaap!
Kom je nu alleen ff hier om Lonaa iets te zeggen![]()
Alles goed? Hoe gaat het met de huizenjacht? Al iets leuks gevonden?
Wie zegt dat ze fitter zijn dan jij?quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 09:22 schreef Lonaa het volgende:
Ik ga zo zwemmen met 26 slanke, fitte sportmensen en ik ben er gematigd nerveus over.
Ja, die rivier is prachtig! We hebben er een jaar of 10 nog in 'gezwommen'. (We gingen kajakken, en moesten van de instructeur de kajaks er vanaf een cliff inschuiven, en er uiteindelijk zelf achteraan vanaf die cliff in springen. KOUD!quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 23:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wij laten ook de auto weleens op de camping staan en gaan dan lopend of met het OV ergens naartoe.
Slovenië is tic. 2 jaar geleden hebben wij een trio gemaakt via Duitsland, Oostenrijk, Italië, Slovenië, Italië, Kroatië, Oostenrijk, Duitsland en naar huis.
Zijn toen in Slovenië in Kobarid geweest. Daar gekampeerd. Je hebt daar de prachtige Soča rivier. Zo ongelooflijk blauw
Oef ja koud! Ik heb er niet in gezwommen.. wel mijn grote teen gediptquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 09:40 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ja, die rivier is prachtig! We hebben er een jaar of 10 nog in 'gezwommen'. (We gingen kajakken, en moesten van de instructeur de kajaks er vanaf een cliff inschuiven, en er uiteindelijk zelf achteraan vanaf die cliff in springen. KOUD!(Ondanks onze wetsuits).
Die rivier voldeed wel perfect als koelkast trouwens, voor ons drinken op de camping. Ideaal.
😂quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 10:17 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oef ja koud! Ik heb er niet in gezwommen.. wel mijn grote teen gediptdat was genoeg
Moet je wat eten onderweg? Ik heb dat nooit gehoeven, en elke vorm van eten/drinken tijdens hardlopen is voor mij enorm ontregelend, dus ik doe dat gewoon niet. Werkt prima.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 09:38 schreef Tele6 het volgende:
Ik moet nog wel oefenen/experimenteren met wat ik onderweg eet. Een handjevol gedroogd fruit vandaag viel niet echt goed.
Herkenbaar, ik word altijd misselijk als ik tijdens het eten ineens ga hardlopen, dus ik combineer die 2 gewoon niet meer.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 12:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Moet je wat eten onderweg? Ik heb dat nooit gehoeven, en elke vorm van eten/drinken tijdens hardlopen is voor mij enorm ontregelend, dus ik doe dat gewoon niet. Werkt prima.
Omg wat voor zwemles?quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 14:16 schreef Lonaa het volgende:
@:Barreltje @:Tele6 @:Candaasje : ik kan met gepaste trots zeggen dat ik ging en die shit gerockt heb.![]()
Lichaams(zelf)beeld is en blijft een ingewikkeld ding, soms. Ik blijf maar Heel Hard tegen mezelf zeggen dat mijn lijf prima is zoals het is.
Anyway, het was cool. Ik heb iets aan mijn jeugdtrauma's proberen te doen want ik had lichamelijk mishandeling zwemles als kind. Maar de badjuf ging niet op mijn vingers staan als ik de kant vast had en ik werd niet geduwd en shit so that's nice. Ik heb zelfs gedokenVanaf de startblokken
![]()
![]()
Maar hoe je het ook went of keert, het leukste was met 15 grote, brede volwassen van de glijbaan.![]()
"Hallo kinders, ga eens weg, de volwassen gaan even spelen joe joe"
Van die zwemles waarbij ouders niet mee mochtend het bad in omdat de kinderen op niet hele kindvriendelijke manier geleerd werd te zwemmen. Uitschelden, schreeuwen, het water in duwen, je vingers van de kant losmaken en/of erop staan om dat te bewerkstelligen. Voor je A-diploma. Zonder bandjes en shit. Heb ook niet heel veel actieve herinneringen aan die zwemlessen. Verdrongen, denk ik. Ook afzwemmen kan ik me niet herinneren bijvoorbeeld.quote:
Jeetje @Lonaa wat een gruwel, zo'n zwemlesquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 14:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Van die zwemles waarbij ouders niet mee mochtend het bad in omdat de kinderen op niet hele kindvriendelijke manier geleerd werd te zwemmen. Uitschelden, schreeuwen, het water in duwen, je vingers van de kant losmaken en/of erop staan om dat te bewerkstelligen. Voor je A-diploma. Zonder bandjes en shit. Heb ook niet heel veel actieve herinneringen aan die zwemlessen. Verdrongen, denk ik. Ook afzwemmen kan ik me niet herinneren bijvoorbeeld.
Ik heb nog jaren buikpijn gehad als we over de N-weg die richting op reden.
Maar goed, bleek ik toch iets meer last van te hebben nog dan gedacht.En dan niet het zwembad of zwemmen ansich. Ik vind water niet eng en ik kan zwemmen. Zelfs onderwater vind ik niet eng enzo, maar het idee van les en de mogelijkheid dat ik dan dingen moest doen die ik niet wil of durf was waar ik wel tegen op zag. Maar dat was helemaal niet aan de orde want gewoon normale mensen en volwassen en 'dit ga ik niet doen' is gewoon iets wat geaccepteerd wordt. Nu. Bleek niet eens nodig want alles in je eigen tijd en zin.
Vanuit de CrossFit box. Als dank voor het trouw lid blijven in de maanden van Kerona-sluiting hadden ze bedacht een aantal workshops en clinics en BBQ's te organiseren. Beetje bij andere sporten loeren en proberen, beetje eten, drinken, kletsen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 14:36 schreef Barreltje het volgende:
voor loon.
Wat voor zwemles had je nu dan?.
Oh die halve is wel lastig ja.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 14:44 schreef Barreltje het volgende:
En mweh.. ik heb 5.5 raampartij af, en ik moet nog 2.5 ramen maar ik heb geen zin meer![]()
Gelukkig was het nu wel fijnquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 14:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Van die zwemles waarbij ouders niet mee mochtend het bad in omdat de kinderen op niet hele kindvriendelijke manier geleerd werd te zwemmen. Uitschelden, schreeuwen, het water in duwen, je vingers van de kant losmaken en/of erop staan om dat te bewerkstelligen. Voor je A-diploma. Zonder bandjes en shit. Heb ook niet heel veel actieve herinneringen aan die zwemlessen. Verdrongen, denk ik. Ook afzwemmen kan ik me niet herinneren bijvoorbeeld.
Ik heb nog jaren buikpijn gehad als we over de N-weg die richting op reden.
Maar goed, bleek ik toch iets meer last van te hebben nog dan gedacht.En dan niet het zwembad of zwemmen ansich. Ik vind water niet eng en ik kan zwemmen. Zelfs onderwater vind ik niet eng enzo, maar het idee van les en de mogelijkheid dat ik dan dingen moest doen die ik niet wil of durf was waar ik wel tegen op zag. Maar dat was helemaal niet aan de orde want gewoon normale mensen en volwassen en 'dit ga ik niet doen' is gewoon iets wat geaccepteerd wordt. Nu. Bleek niet eens nodig want alles in je eigen tijd en zin.
Welk restaurant? Mag ook in DM.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 14:58 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik ben nu een beetje chagrijnig en weet wel waarom. Na een paar keer mailen kreeg ik eindelijk antwoord van het restaurant waar ik voor 200 euro bonnen had gekregen. Geen geld terug, dat die bonnen zijn voor de "beleving daar". En da's nou net het probleem, geen behoefte aan die beleving.
Nu maar eens bedenken wat ik er mee ga doen. Waarschijnlijk op FB marktplaats zetten
Dit is niet storend.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 15:00 schreef Barreltje het volgende:
Zo'n half raam zeg maar:
[ afbeelding ]
Visrestaurant toch?quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 15:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Welk restaurant? Mag ook in DM.
Wat was het probleem met de beleving? Waaorm wil je niet?
t Amusement in Arnhem.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 15:02 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Welk restaurant? Mag ook in DM.
Wat was het probleem met de beleving? Waaorm wil je niet?
quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 15:02 schreef fietsie het volgende:
Ja ja ja je woont mooi![]()
En je hebt gave grote ramen![]()
Nou poetsen kreng
Je hebt wel veel licht. Maar kan me goed voorstellen dat je er schoon genoeg van hebt.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 15:00 schreef Barreltje het volgende:
Zo'n half raam zeg maar:
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 18:20 schreef vlindertje89 het volgende:
Echo ging prima, minder gevoelig dan ik dacht. Medicatie mee gekregen en vanaf vanavond spuiten.
Ik ben heel benieuwd hoe ik daarop ga reageren, ik hoop dat ik er niet al te veel last van heb. Ik maak me wel behoorlijk druk over de timing. Ik had eigenlijk op basis van m'n vorige twee cyclussen pas dinsdag ongesteld moeten worden, en dan waren m'n ouders op dag 8-10 van m'n cyclus even paar dagen weg geweest, maar de punctie was dan dus sowieso erna pas geweest. Alleen omdat ik te vroeg was, is dat nu ineens dag 13-15 van m'n cyclus. En ik zou het echt heel naar vinden als mama niet mee kan en iemand anders me daarheen zou moeten rijden en weer naar huisautorijden was een ding met m'n angst en ik heb daar goed mee geoefend maar dat was wel steeds max 20min rijden ipv 50 en obviously zonder een punctie tussendoor waar ik morfine krijg en niet weet hoe ik daarop reageer enzo.. en ik vond het juist fijn idee na de punctie ook even bij m'n ouders te zijn zodat zij me ook even in de gaten kunnen houden. Dus ik hoop zo dat het dag 12 wordt (dan kunnen m'n buren me wel ff in de gaten houden maar kan ik wel met mama erheen) of dag 16, maar niet er tussenin.. Of dat het alleen maar gaat regenen die week want dan gaan m'n ouders niet weg
(maar dat voelt ook zo onaardig om dat te hopen..). Want ik vind ook niet dat ik het kan maken om ze te vragen toch niet te gaan..
Ik heb er nul komma nul invloed op, maar ik zag sowieso al wel beetje tegen die punctie op en deze onzekerheid erbij (ik weet ook pas vlak van tevoren wanneer punctie daadwerkelijk wordt) vind ik wel echt lastig.
We hebben het er even over gehad net, g en ik of dit een optie is.. maar toch maar niet.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 15:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
t Amusement in Arnhem.
En er is niets mis met het eten en zakelijk stuurde ik er ook altijd mensen naar toe. Hoog niveau koken en schurkt ook tegen een ster aan. Vroeger regelmatig gegeten (altijd iets terug moeten sturen omdat ze "vis intolerantie niet begrepen, 1x zelfs een grote vis op m'n voorgerecht) maar een paar jaar geleden is ze heel anders gaan werken er is geen keuze mogelijkheid meer, het is niet mijn keuken (kop tot staart op z'n frans) en ik gruwel al van de uitdrukking "eten bij ons is een belevenis", dat bepaal ik zelf wel.
Vind het enorm zonde van het geld, ze hadden het van mij ook naar een goed doel mogen over maken.
Verder is er niemand in mijn omgeving die ik met een uitnodiging hiervoor blij ga maken en je geeft ook, zonder aanleiding iemand die er niet blij van gaat worden een cadeautje van 100 euro.
Ik las een soort zwemles die zoon F. ook een tijdje heeft gehad.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 15:26 schreef Lonaa het volgende:
@:Kaatje1 ik heb net ook overwogen of ik het van je over wil kopen maar is teveel 'gedoe', want dan moet er overnachting bij en dingen met de hond en alles.
Lief dat je het vraagtquote:
Jeetje, dat is toch niet normaalquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 15:35 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik las een soort zwemles die zoon F. ook een tijdje heeft gehad.![]()
![]()
Toen ie eenmaal vertelde waaróm hij toch steeds huilde en/of buikpijn e.d. had als ik m naar les wilde brengen heb ik een klacht ingediend en m meteen een jaar niet heb laten zwemlessen.
Daarna gezocht naar iets waar ik erbij kon zijn, met heel veel geduld hebben ze hem erbovenop geholpen en is ie nu dol op zwemmen.
quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 15:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Jeetje, dat is toch niet normaal![]()
Toen ik een paar jaar geleden van een Syrisch meisje hoorde dat de meester op school zo lief was omdat hij niet sloeg (kind had een litteken op haar hand) was ik al geschokt. Maar hier in Nederland ook al zulke praktijken en nog maar zo kort geleden.
Ik moest wel grinniken om je shiatsu ervaring. Maar je hebt het wèl mooi geprobeerdquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 15:31 schreef Blues het volgende:
Nu eindelijk weer wat energie en rust in kop voor lezen hier.
Op allerlei gebied enorm 'druk' geweest met mezelf, dingen van buitenaf, buuvje van 80 die gisteren aanbelde met smartphone problemen maar tegelijkertijd bergen verhalen over me uitstortte, daarna een fietstocht om hoofd leeg te maken maar ook alweer snel die shiatsu wat ik dus ook niet fijn vond, eerder dure onzin. Mijn ervaring dus he.
Dat moest ik allemaal nogal processen.
Vandaag veel met lijf gedaan op mijn gemakkie mét aandacht, een soort opdracht van teletubbieland. Garage en garagedeel opgeruimd, oude kast eruit gesloopt en heringedeeld zodat we lekker veel ruimte hebben voor onze beider Ebikes. Nog tuinklusjes gedaan, bed verschoond, 2 wassen draaien en g staat een heel bewerkelijke quiche met gegrilde groentes te maken.
Goed dagje voor het hoofd
Nou dat viel mee met je kwetsuren gelukkig. (zo'n leuk woord).quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 16:12 schreef Isabeau het volgende:
Ik moest wel grinniken om je shiatsu ervaring. Maar je hebt het wèl mooi geprobeerdDus nu kan je onderbouwd met ervaring zeggen dat je het niet fijne dure onzin vindt
Vandaag klinkt al beter. Teletubbieland houden we er in
Mooi. Stil.
Met mij alles prima hoor. Mijn quadriceps links voelt gekneusd. Doet pijn bij het lopen. Daar zit ook die enorme blauwe plek, waarvan ik niet weet wat er precies is gebeurd. Maar alles ging ook zo snel. Fiets net 'gerepareerd'. Iet smet een schroefje dat los zat en spatbord krom. Hand doet alleen pijn als ik er op druk. Eind goed al goed.
Oh wat erg. Alles weg.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 14:31 schreef fietsie het volgende:
We hebben hier in de tuin de Attack of the Killer Snails.
In twee dagen tijd zijn alle planten in potten kaalgevreten, en is een begin gemaakt aan de groenten; de augurk heeft bv alleen nog twee kleine top-blaadjes...
Scepsis.nl hoor. Niet doen en het is echte onzinnige suggestie.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 16:46 schreef Kaatje1 het volgende:
pffff @:Blues Denk ook dat je minder "wat is dit" idee tegenaan moet kijken zoals jij (en ik). Een van de eetclubdames is hier heel erg van, volgt de ene na de andere opleiding, gaat ook naar deze behandelingen en staat te kijken dat na 3 jaar het carpaal tunnel syndroom nog niet over is. Een andere eetclubdame is hier ook voor in (iets minder) maar de vierde kijkt me af en toe ook aan met een uitdrukking WTF
Maar er is een enorme markt voor. Kennis van mij is hypnotiseur en volgens haar kan ze bij mij een "virtuele" maagband plaatsen en dan zou ik zo afvallen want veel minder honger. Stel dat dat zo is, hoe krijg ik dan voldoende voedingsmiddelen binnen zoals bij een echte maagband dmv supplementen (kreeg geen antwoord)
Wij werken altijd met tijdslots want de workouts/trainingen duren 1 uur.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 16:49 schreef AnneX het volgende:
Ha, van shiatsu heb ik wel eens een workshop met 10 lessen gevolgd.
En er hartelijk om gelachen. Eerlijk gezegd had ik mijn twijfels al toen je het noemde.
En @:Lonaa nondeju over de zwemlessen. Reuze leuke actie nu en fijn dat het bevallen is.
Werkt men in de kerk nog met tijdslots?
Vanmiddag in de tuin gewerkt en de dweilende planten gestut met een nieuw systeem.
Nu een rood hoofd van de inspanning.
Blij dat jij met je wel werkende houdingsfysio-beroep er ook om moet lachen!quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 16:49 schreef AnneX het volgende:
Ha, van shiatsu heb ik wel eens een workshop met 10 lessen gevolgd.
En er hartelijk om gelachen. Eerlijk gezegd had ik mijn twijfels al toen je het noemde.
Vanmiddag in de tuin gewerkt en de dweilende planten gestut met een nieuw systeem.
Nu een rood hoofd van de inspanning.
Nee zeker doe ik dat niet. Verder is het, en da's zo raar, een hele nuchtere vrouw. Totaal niet zweverig. Het ene is eigenlijk niet te rijmen met het anderquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 17:09 schreef Blues het volgende:
[..]
Scepsis.nl hoor. Niet doen en het is echte onzinnige suggestie.
Het is als geloven in god(en).
Probeer ook nog even de Posbank erbij te pakken. Ik begrijp dat die nu al paars aan het worden is dus over 2 weken helemaal prachtig.quote:
Ik offer me met V graag op voor je. Zal zwaar zijn, maar wij zijn nou eenmaal gevers.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 15:09 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
t Amusement in Arnhem.
En er is niets mis met het eten en zakelijk stuurde ik er ook altijd mensen naar toe. Hoog niveau koken en schurkt ook tegen een ster aan. Vroeger regelmatig gegeten (altijd iets terug moeten sturen omdat ze "vis intolerantie niet begrepen, 1x zelfs een grote vis op m'n voorgerecht) maar een paar jaar geleden is ze heel anders gaan werken er is geen keuze mogelijkheid meer, het is niet mijn keuken (kop tot staart op z'n frans) en ik gruwel al van de uitdrukking "eten bij ons is een belevenis", dat bepaal ik zelf wel.
Vind het enorm zonde van het geld, ze hadden het van mij ook naar een goed doel mogen over maken.
Verder is er niemand in mijn omgeving die ik met een uitnodiging hiervoor blij ga maken en je geeft ook, zonder aanleiding iemand die er niet blij van gaat worden een cadeautje van 100 euro.
Dank voor tip!quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 17:16 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Probeer ook nog even de Posbank erbij te pakken. Ik begrijp dat die nu al paars aan het worden is dus over 2 weken helemaal prachtig.
quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 17:16 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik offer me met V graag op voor je. Zal zwaar zijn, maar wij zijn nou eenmaal gevers.
Denk dat je op de Ginkelse Hei je auto vlakbij de hei kunt zetten, maar helemaal zeker ben ik daar niet van. Kan het mijn zus vragen, die weet dat vast wel.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 17:18 schreef Blues het volgende:
[..]
Dank voor tip!
Ik las t ja op fb.
Ligt een beetje aan g's heup hoe die zich houdt. Gaat nog niezo helaas, ondanks fysio en oefeningen
Eten is al geregeldquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 17:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Denk dat je op de Ginkelse Hei je auto vlakbij de hei kunt zetten, maar helemaal zeker ben ik daar niet van. Kan het mijn zus vragen, die weet dat vast wel.
Door lijfpijn ben ik er ook nog niet geweest. Het is eerst eind fietsen en ik heb geen idee of je in de buurt van de heide de fiets kunt neerzetten om naar de heide te lopen. Wel een prima restaurant daar (De Ruif, ook lekker buiten zitten) en Strijland voor goede pannenkoeken.
Je shiatsu ervaring heeft mij in ieder geval geamuseerd en toen ik las hoe lang het allemaal duurde kreeg ik plots extra respect voor je. Dat was dus ook he-le-maal niks voor mij geweest. Ik ben ook totaal niet spiritueel aangelegd. Nou ja, ik kan intense verwondering en schoonheid ervaren bij de natuur. Dat is mijn spiritualiteit. Maar al die blahblah, nee. Ik heb ook een paar van die zweverige familieleden (één van die superzwevers is dus ook een complotwappie). Er is dus wel een enorme markt voorquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 16:32 schreef Blues het volgende:
Nou dat viel mee met je kwetsuren gelukkig. (zo'n leuk woord).
Vast nog wat dagen spierpijn.
Ja de shiatsu mevrouw stelde zich in het kennismakingsgesprek op als psycholoog en begon eerst met veel uitvragen over klachten. Ja duh zo kan ik het ook, want later met mn hele rug, ik eerst zittend, niet aanrakend met een soort handoplegging/reiki weer suggestieve vragen stellen en dan zeggen; je kan niet makkelijk loslaten he?! En je voelt erg vermoeid aan![]()
Bovendien heb ik al een psych dus had niet veel zin om weer alles te moeten opnoemen en hoe t zo gekomen was. Er is me diepe ontspanning belooft, get on with it woman![]()
Dus ik stond op en zei id dat is je behandeltafel?![]()
![]()
Goed. Ik probeerde neutraal te blijven denken en alleen maar te voelen en mn gedachten uit te zetten (onmogelijk). Toen in 2 prettige houdingen liggen en zij 1 (katoenen)gehandschoende duim zacht op midden rug en andere hanschoenhand die 'drukpuntplekjes' met 2 vingers nalopen. Armen handen zijkanten benen overal etc. Maar ze drukt bijna niet in je. Dus WTF kan dat nou doen?
Ik was er 1550 binnen en liep 1740 naar buiten.
Ik vroeg uiteindelijk maar of het nog lang duurde...spuugzat was ik die drukonzin.
Echt.
Aardige vrouw maar totale nonsens om te denken dat er maar iets in je lichaam opengezet wordt of gaat stromen van een licht drukje in je huid waar je ook nog kleding overheen hebt.
Met het schoenen aandoen zei ze meteen dat de rekening wel volgde per mail en per betaalverzoek, 70 euro.
Ik had de rekening gisteravond om half 11 in mn mail en of ik binnen 7 dg wil betalen.
Ervaring rijker, ja.
In mijn ogen(!) onbegrijpelijk dat ze dit al 10 jaar doet en een hele drukke praktijk hier in t dorp heeft.
Vergeet ook niet de kracht van gehoord worden. Bij een (huis)arts is het dozen schuiven en klapperen. Shatzu mevrouwtje luistert wel hoor terwijl ze port...quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 18:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je shiatsu ervaring heeft mij in ieder geval geamuseerd en toen ik las hoe lang het allemaal duurde kreeg ik plots extra respect voor je. Dat was dus ook he-le-maal niks voor mij geweest. Ik ben ook totaal niet spiritueel aangelegd. Nou ja, ik kan intense verwondering en schoonheid ervaren bij de natuur. Dat is mijn spiritualiteit. Maar al die blahblah, nee. Ik heb ook een paar van die zweverige familieleden (één van die superzwevers is dus ook een complotwappie). Er is dus wel een enorme markt voorEn op zich weten we dat het placebo-effect super krachtig is (je reguliere medicatie werkt zelfs deels door placebo) en dat zal dus bij veel van deze klanten echt werken qua je beter voelen.
Goed planquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 17:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
Oa door dit topic en alle fysieke ellende weer even met mn neus op de feiten geduwd dat mn huidige levensstijl niet perse.... duurzaam is
Het plan is dus om (niet morgen maar) begin september het roer om te gooien. Was er al mee begonnen, maar het lichaamsbeweging deel bleef een beetje achter. Nu is augustus standaard een jetzgehtlosssssmaand voor me -dit jaar niet anders, ondanks aanzienlijk minder druk en minder losssss- dus dat ga (wil) ik niet eens proberen. Maar als het ritme weer normaliseert ga ik echtechtechtecht beter leven.
Proost dus!
Oh absoluut! En dat twee uur langquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 18:03 schreef DancingPhoebe het volgende:
Vergeet ook niet de kracht van gehoord worden. Bij een (huis)arts is het dozen schuiven en klapperen. Shatzu mevrouwtje luistert wel hoor terwijl ze port...
Zeeeeeker niet all of the above. Ik wou dat ik kon zwemmen zonder mn haar nat te krijgen, want dat lijkt me wel een leuke toevoeging, maar gewoon echt vaker wandelen. Ook als er mogelijkerwijs wel eens 2mm regen zou kunnen vallenquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 18:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Goed planMaar wat is precies het plan? Wandelen? Sportschool? Crossfit? Zwemmen? Boksen? Drie keer per week hardlopen? All of the above?
Wandelen is ook ontzettend ondergewaardeerd qua bewegingquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 18:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
Zeeeeeker niet all of the above. Ik wou dat ik kon zwemmen zonder mn haar nat te krijgen, want dat lijkt me wel een leuke toevoeging, maar gewoon echt vaker wandelen. Ook als er mogelijkerwijs wel eens 2mm regen zou kunnen vallen
Wandelen is echt de bomb voor afvallen voor mij, dus ook mooi meegenomen. Als ik dat een keer of 4 een uur kan doen per week, word ik denk ik een flexibele zeventiger
Ik vond 70 al een stretch met mijn innamequote:Op zaterdag 14 augustus 2021 18:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wandelen is ook ontzettend ondergewaardeerd qua bewegingSuper goed dus
We gaan gewoon voor de flexibele tachtiger.
Wandelen was voor mij ook een belangrijke factor om wat kilo's kwijt te raken. Zeker in de eerste lockdown bijna iedere dag gewandeld.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 18:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Zeeeeeker niet all of the above. Ik wou dat ik kon zwemmen zonder mn haar nat te krijgen, want dat lijkt me wel een leuke toevoeging, maar gewoon echt vaker wandelen. Ook als er mogelijkerwijs wel eens 2mm regen zou kunnen vallen
Wandelen is echt de bomb voor afvallen voor mij, dus ook mooi meegenomen. Als ik dat een keer of 4 een uur kan doen per week, word ik denk ik een flexibele zeventiger
Ja snaai zal ik ook wat mee moetenquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 18:08 schreef borisz het volgende:
[..]
Wandelen was voor mij ook een belangrijke factor om wat kilo's kwijt te raken. Zeker in de eerste lockdown bijna iedere dag gewandeld.Daarnaast ook gewoon normaal eten ipv allerlei snaai erbij.
Nog 18 jaarquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 18:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wandelen is ook ontzettend ondergewaardeerd qua bewegingSuper goed dus
We gaan gewoon voor de flexibele tachtiger.
quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 18:02 schreef Isabeau het volgende:
Overigens net gedoucht en eens goed gekeken. Ik heb 5! blauwe plekken op mijn linkerbeenEén super grote, 4 kleinere.
Ik denk dat dat voor een duurloop van 2 uur wel verstandig is. Zeker omdat ik van tevoren ook al weinig eet.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 12:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Moet je wat eten onderweg? Ik heb dat nooit gehoeven, en elke vorm van eten/drinken tijdens hardlopen is voor mij enorm ontregelend, dus ik doe dat gewoon niet. Werkt prima.
Dank heb je toch een flinke klap gehadquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 18:02 schreef Isabeau het volgende:
Overigens net gedoucht en eens goed gekeken. Ik heb 5! blauwe plekken op mijn linkerbeenEén super grote, 4 kleinere.
Er is in Nederland jaren zwemles (voor zover je dit les geven mag noemen) gegeven door badpersoneel dat hier niet voor opgeleid was. Die waren in dienst van de gemeente en kregen lesgeven als extra taak toe geschoven. Spoedcursus en gaan. Als je dan niet weet hoe je kinderen les moet geven, en de kinderen net iets anders doen dat dat jij in gedachten had gaat het fout. Er was ook 0,0 toezicht of begeleiding.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 15:40 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Jeetje, dat is toch niet normaal![]()
Toen ik een paar jaar geleden van een Syrisch meisje hoorde dat de meester op school zo lief was omdat hij niet sloeg (kind had een litteken op haar hand) was ik al geschokt. Maar hier in Nederland ook al zulke praktijken en nog maar zo kort geleden.
Dat is dus NIET zoals de massage moet gaan. Ja wel wat gezondheid/klachten/problemen vragen. Maar geen kruisverhoor. De handen moeten werken, niet de mond.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 16:32 schreef Blues het volgende:
[..]
Nou dat viel mee met je kwetsuren gelukkig. (zo'n leuk woord).
Vast nog wat dagen spierpijn.
Ja de shiatsu mevrouw stelde zich in het kennismakingsgesprek op als psycholoog en begon eerst met veel uitvragen over klachten. Ja duh zo kan ik het ook, want later met mn hele rug, ik eerst zittend, niet aanrakend met een soort handoplegging/reiki weer suggestieve vragen stellen en dan zeggen; je kan niet makkelijk loslaten he?! En je voelt erg vermoeid aan![]()
Bovendien heb ik al een psych dus had niet veel zin om weer alles te moeten opnoemen en hoe t zo gekomen was. Er is me diepe ontspanning belooft, get on with it woman![]()
Dus ik stond op en zei id dat is je behandeltafel?![]()
![]()
Goed. Ik probeerde neutraal te blijven denken en alleen maar te voelen en mn gedachten uit te zetten (onmogelijk). Toen in 2 prettige houdingen liggen en zij 1 (katoenen)gehandschoende duim zacht op midden rug en andere hanschoenhand die 'drukpuntplekjes' met 2 vingers nalopen. Armen handen zijkanten benen overal etc. Maar ze drukt bijna niet in je. Dus WTF kan dat nou doen?
Ik was er 1550 binnen en liep 1740 naar buiten.
Ik vroeg uiteindelijk maar of het nog lang duurde...spuugzat was ik die drukonzin.
Echt.
Aardige vrouw maar totale nonsens om te denken dat er maar iets in je lichaam opengezet wordt of gaat stromen van een licht drukje in je huid waar je ook nog kleding overheen hebt.
Met het schoenen aandoen zei ze meteen dat de rekening wel volgde per mail en per betaalverzoek, 70 euro.
Ik had de rekening gisteravond om half 11 in mn mail en of ik binnen 7 dg wil betalen.
Ervaring rijker, ja.
In mijn ogen(!) onbegrijpelijk dat ze dit al 10 jaar doet en een hele drukke praktijk hier in t dorp heeft.
Witte fietsenplan👍🏼quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 17:18 schreef Blues het volgende:
[..]
Dank voor tip!
Ik las t ja op fb.
Ligt een beetje aan g's heup hoe die zich houdt. Gaat nog niezo helaas, ondanks fysio en oefeningen
Dat wordt een van mijn vakantie-tripjesquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 17:16 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Probeer ook nog even de Posbank erbij te pakken. Ik begrijp dat die nu al paars aan het worden is dus over 2 weken helemaal prachtig.
Hoe lang heb je vakantie? Ik zou nl niet morgen of zo al gaan. Geef het even tijd nog want uit berichten heb ik de indruk dat het nog mooier gaat worden.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 19:40 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat wordt een van mijn vakantie-tripjes![]()
Vandaag met de hele bende naar de Zaanse Schans en daarna zwager losgelaten in Delft terwijl G en ik even bij mijn ouders op visite gingen om de verjaardag van zus te vieren![]()
Zo pannekoeken![]()
Twee weken. Ik ga denk ik pas eind van de tweede week voor de foto’s. Misschien een voorverkenning met G binnenkort.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 19:42 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Hoe lang heb je vakantie? Ik zou nl niet morgen of zo al gaan. Geef het even tijd nog want uit berichten heb ik de indruk dat het nog mooier gaat worden.
Hou de FB pagina Natuur in Gelderland (geen commentaren lezen) in de gaten
Even voor de duidelijkheid .. want mannen be mannen.. is het bewust verzwegen ?quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 20:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Mensen, J en ik hebben een discussie. Hij vraagt zich af wat jullie er van vinden.
J's broer heeft een wiet- en alcoholverslaving. Hij is gepakt met wiet op achter het stuur. Zijn bloedonderzoek gaf heel hoge waarden. Dit was in maart. Ik ben er in mei per toeval achter gekomen dat J dit vrijwel direct wist maar het al een paar maanden niet tegen me had verteld. We hebben het er toen even kort over gehad. Er was toen nog niet bekend welke veroordeling ofzo er zou volgen.
Vandaag zouden we naar J's moeder gaan. Een half uur voor we daar waren vertelde J dat zijn broer zijn rijbewijs al 2 maanden kwijt is. J regelt in die 2 maanden hand en spandiensten voor zijn broer. Ik wist dit niet.
Mij is dit alleen verteld omdat ik er anders pas bij mijn schoonmoeder achter zou komen. De reden dat mij dit niet is verteld is dat ik mogelijk een negatieve mening over mijn zwager en/of mensen die rijden onder invloed in het algemeen zou hebben.
We zijn 18 jaar samen. Ik heb op zich een goede relatie met mijn schoonfamilie en weet al sinds het begin van de verslavingen van mijn zwager.
Is het normaal om zoiets te verzwijgen voor je partner?
Ja, zeker.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 20:06 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid .. want mannen be mannen.. is het bewust verzwegen ?
Maar wordt er meer achtergehouden of alleen mbt de zwager?quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 20:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Haal maar weg idd Barrel.
Ik snap het dus ook niet. Als je zo bewust je partner dingen niet vertelt, is er wel wat aan de hand lijkt me. Vooral omdat dit lang niet de eerste keer is.
Wat is in deze lang niet de eerste keer? Verzwijgen of de verslaving in de praktijk uitoefenen?quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 20:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Haal maar weg idd Barrel.
Ik snap het dus ook niet. Als je zo bewust je partner dingen niet vertelt, is er wel wat aan de hand lijkt me. Vooral omdat dit lang niet de eerste keer is.
In de loop der jaren is er veel achtergehouden ja. Voor zover ik weet speelt er nu verder niets anders maar dat is nooit helemaal zeker.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 20:13 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Maar wordt er meer achtergehouden of alleen mbt de zwager?
Liegen, dingen verzwijgen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 20:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Wat is in deze lang niet de eerste keer? Verzwijgen of de verslaving in de praktijk uitoefenen?
Maar heeft dat allemaal te maken met zijn broer?quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 20:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Liegen, dingen verzwijgen.
Ik zie een patroon. Hij ziet incidenten.
Ik snap dat een massage ontspannend kan zijn omdat als je masseert je doorbloeding van de huid krijgt. Maar dat bereik je niet op deze manier.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 18:49 schreef z80 het volgende:
Dat is dus NIET zoals de massage moet gaan. Ja wel wat gezondheid/klachten/problemen vragen. Maar geen kruisverhoor. De handen moeten werken, niet de mond.
Edit
Even op internot zitten kijken. Maar in Nederland is het een en al zweef. Ik ken het uit Japan. Daar is het een stuk meer een massage stijl. Vooral ontspannend.
Nee, met een diversiteit aan onderwerpen. Maar dat is wel een heel erg lang en privé verhaal.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 20:18 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Maar heeft dat allemaal te maken met zijn broer?
Oh dat hoef ik (niemand) niet te weten, maar dat maakt het wel anders. Als het alleen broer was waar jij niet dol op bent (understatement) zou ik het nog kunnen begrijpen.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 20:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee, met een diversiteit aan onderwerpen. Maar dat is wel een heel erg lang en privé verhaal.
Begrijpelijk, maar dan heeft het nog minder waarde/nut om hier te vragen wat de norm van anderen is. Mist nogal context.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 20:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee, met een diversiteit aan onderwerpen. Maar dat is wel een heel erg lang en privé verhaal.
Dan vind ik dat dit tussen jullie is en niet iets voor hierquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 20:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik liep ook ruim 2 uur en eet niks van tevoren. Een lichaam heeft dan echt geen eten nodig hoor. Als je er beter bij voelt: vooral doen. Maar ik krijg niet het idee dat je er beter door voelt, maar dat je ergens een idee fixe hebt dat het zou moeten of horen ofzo.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 18:42 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat voor een duurloop van 2 uur wel verstandig is. Zeker omdat ik van tevoren ook al weinig eet.
Vind ik niet, maar mensen maken fouten. Veel foutenquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 20:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Is het normaal om zoiets te verzwijgen voor je partner?
Dat heb ik ook heel sterk.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 20:25 schreef sigme het volgende:
Ik liep ook ruim 2 uur en eet niks van tevoren. Een lichaam heeft dan echt geen eten nodig hoor. Als je er beter bij voelt: vooral doen. Maar ik krijg niet het idee dat je er beter door voelt, maar dat je ergens een idee fixe hebt dat het zou moeten of horen ofzo.
Ja, eens. Ik heb juist geprobeerd om het neutraal neer te zetten, zonder de enorme historie en context die in dit geval van belang is. Maar dat werkt totaal niet zie ik.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 20:25 schreef Blues het volgende:
[..]
Dan vind ik dat dit tussen jullie is en niet iets voor hier
Nee joh. We gaan morgen op padquote:
Mijn eerste reactie is, dat J. zich mogelijk schaamt voor dat wat je noemt: het gedrag van zijn broer. Als je het stilhoudt, bestaat het niet.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 20:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, eens. Ik heb juist geprobeerd om het neutraal neer te zetten, zonder de enorme historie en context die in dit geval van belang is. Maar dat werkt totaal niet zie ik.
Met al het sporten 😂 wilde ik mijzelve verwennen met een lichaamsmassage.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 20:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Ik snap dat een massage ontspannend kan zijn omdat als je masseert je doorbloeding van de huid krijgt. Maar dat bereik je niet op deze manier.
Eten gaat je op dat moment niet veel brengen. Tegen de tijd dat dit dusdanig verwerkt is dat je er profijt van gaat hebben ben je klaar. Drinken kan wel helpen, maar dan wel in kleine beetjes per keer. Lees 1 a2 slokken per keer.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 18:42 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ik denk dat dat voor een duurloop van 2 uur wel verstandig is. Zeker omdat ik van tevoren ook al weinig eet.
Dat heb ik ook een keer gedaan. Bril moest af in de kleedkamer al. Wat een ellende. Stapte naast de bank ipv erop.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 20:40 schreef AnneX het volgende:
[..]
Met al het sporten 😂 wilde ik mijzelve verwennen met een lichaamsmassage.
Nog lastig in te plannen ook. En alsnog 2 weekjes later afgezegd, omdat de jonge vrouwen die het doen, nog niet allemaal zijn gevaccineerd.
Dat hou ik tegoed.![]()
Een keer of wat in Turkije naar de hamam geweest: zaaaalig! Wildvreemde turkse man slaat Nederlandse toerist met een kussensloop vol zeepschuim. 😂
😂quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 20:46 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook een keer gedaan. Bril moest af in de kleedkamer al. Wat een ellende. Stapte naast de bank ipv erop.
En toen moest ik ook die man vertellen dat hij niet aan m’n ruggengraat mocht komen (hij verstond alleen en ik sprak nul turks).
Kun je beter deze kant uitkomen: vlot met vier slaapplekken te huur voor 24 uur voor 145 euro. Geen twee volle dagen dus, vast ook ex brandstof maar beter te doenquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 20:55 schreef fietsie het volgende:
Ik keek naar last minutes bij onze lokale sloepverhuur; wetende dat er minder weer voorspeld wordt voor komende week waren er wat afzeggingen.... voor "maar" 600,- euro (ex 500 borg) zouden we dan twee dagen (en 1 overnachtign) een sloepje met een chemisch toiletje kunnen huren, ex brandstof....
Logisch dat je dat hier niet neergooit. Maar zonder die context is het lastig om zinnig mee te denken. Nadeel van openbaar forumquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 20:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, eens. Ik heb juist geprobeerd om het neutraal neer te zetten, zonder de enorme historie en context die in dit geval van belang is. Maar dat werkt totaal niet zie ik.
Zolang er genoeg mensen zijn die het betalen, zullen deze prijzen blijven.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 21:04 schreef fietsie het volgende:
Zijn toch compleet van de pot gerukte bedragen?
Moeder =quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 20:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee joh. We gaan morgen op pad
Liefste moet eerst nog thuiskomen van werk. En dan slaaaaaaaaaaaaapen.
Morgen auto inpakken en eten maken voor onderweg, en dan vertrekken we ergens in de middag. Broembroem. Is het plan dan hè.
Rare zweefmassage had je. Mijn moeder is er te spreken over een 'normale' masseuse voor haar zeer lichamelijke klachten (ontstoken peesschedes met name). Maar een van de masseuses ging haar opeens youtubes aanraden van een Amerikaanse zweefvent die via Youtube "dames met vage problemen" kon genezen. Bij die masseuse is mijn moeder niet weer geweest.
Whutquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 20:40 schreef AnneX het volgende:
[..]
Met al het sporten 😂 wilde ik mijzelve verwennen met een lichaamsmassage.
Nog lastig in te plannen ook. En alsnog 2 weekjes later afgezegd, omdat de jonge vrouwen die het doen, nog niet allemaal zijn gevaccineerd.
Dat hou ik tegoed.![]()
Een keer of wat in Turkije naar de hamam geweest: zaaaalig! Wildvreemde turkse man slaat Nederlandse toerist met een kussensloop vol zeepschuim. 😂
Yup.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 21:04 schreef fietsie het volgende:
Dat laatste zou toch wel moeten kunnen lijkt mij. Zie het jou nog wegwerken ookquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 21:17 schreef z80 het volgende:
[..]
Zolang er genoeg mensen zijn die het betalen, zullen deze prijzen blijven.
Probeer eens een hotelkamer voor 1 persoon te vinden die niet het zelfde kost als de zelfde kamer maar dan bezet door 2 personen. Ik heb al een keer gevraagd of ik dubbel ontbijt er bij kreeg.
135,- voor een nacht en dan nog 29,- voor 2 pers ontbijt bedoel je? Ja dat is ook... questionable...quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 21:17 schreef z80 het volgende:
[..]
Zolang er genoeg mensen zijn die het betalen, zullen deze prijzen blijven.
Probeer eens een hotelkamer voor 1 persoon te vinden die niet het zelfde kost als de zelfde kamer maar dan bezet door 2 personen. Ik heb al een keer gevraagd of ik dubbel ontbijt er bij kreeg.
Dat is hier best wisselend is mijn ervaring, vooral omdat het nu op vrij veel plekken vol zit.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 21:27 schreef Barreltje het volgende:
Wat is handig qua hotelkamers boeken?
Worden de kamers goedkoper op de laatste dag voordat je gaat of worden ze iedere dag duurder eigenlijk?
Ligt er aan waar en wanneer, en wat de specifieke policy isquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 21:27 schreef Barreltje het volgende:
Wat is handig qua hotelkamers boeken?
Worden de kamers goedkoper op de laatste dag voordat je gaat of worden ze iedere dag duurder eigenlijk?
Ik heb dus een Spaans hotelletje geboekt voor de terugreis. Die is op z'n eigen site echt een tientje of 3 duurder dan op booking.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 21:28 schreef fietsie het volgende:
[..]
Dat is hier best wisselend is mijn ervaring, vooral omdat het nu op vrij veel plekken vol zit.
Wel is het zo dat veel hotels er een sport van maken lagere prijzen zelf aan te bieden dan die algemene hotelkamer zoeksites vragen.
Is een pensio een combinatie van pension en disco?quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 21:54 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb dus een Spaans hotelletje geboekt voor de terugreis. Die is op z'n eigen site echt een tientje of 3 duurder dan op booking.
We hebben 2 nachten geboekt waarvan we er maar eentje gaan slapen, maar die 2e dag willen we ná strand nog rustig kunnen douchen etc. Dus dan maar een nachtje bed meer betalen.
[ afbeelding ]
Mogelijk, mogelijk. Het kan ook zunigheid zijn, of gebrek aan onderhoud. In elk geval hebben ze tussen mijn reservering en mijn komst hun naam veranderd. Het heette een Hostal en nu is het een Pension. You do the math.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 21:56 schreef Molo het volgende:
[..]
Is een pensio een combinatie van pension en disco?
Ossebloed! Heb je gezegd dat het van geslachte wolven kwam, die kleur?quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 21:59 schreef Molo het volgende:
Wij hadden op de terugweg voor de hendig en omdat Miep graag een keer in een Zweeds rood huisje wilde slapen een Airbnb genomen op het platteland. Zo enorm tof, mooi hutje, prachtige omgeving, zulke leuke mensen en kostte geen zak. Ideaal
Andere categorie in google oid?quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 22:00 schreef sigme het volgende:
[..]
Mogelijk, mogelijk. Het kan ook zunigheid zijn, of gebrek aan onderhoud. In elk geval hebben ze tussen mijn reservering en mijn komst hun naam veranderd. Het heette een Hostal en nu is het een Pension. You do the math.
Elanden babybloed. Vond dat wel in het Covid wappiestijdperk passenquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 22:01 schreef sigme het volgende:
[..]
Ossebloed! Heb je gezegd dat het van geslachte wolven kwam, die kleur?
Iig beter dan dat ie om een gekoelde linzensalade zou vragen wanneer je zou vragen wat ie bij zijn Cola wil....quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 22:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Elanden babybloed. Vond dat wel in het Covid wappiestijdperk passen![]()
(Ze heeft wel een baby elandje gevoerd tijdens de vakantie trouwens)
Vanmiddag zat ze nog trots tegen vrienden te vertellen dat wolfsvlees haar favoriete vlees was. Vriendje wat op bezoek was wilde dat volgende keer ook wel eten zei hij. Is ook een 'vlees van het bot' liefhebber. Heerlijk zulke wurmen
Je weet waar vers wolvenvlees te halen isquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 22:08 schreef Molo het volgende:
[..]
Elanden babybloed. Vond dat wel in het Covid wappiestijdperk passen![]()
(Ze heeft wel een baby elandje gevoerd tijdens de vakantie trouwens)
Vanmiddag zat ze nog trots tegen vrienden te vertellen dat wolfsvlees haar favoriete vlees was. Vriendje wat op bezoek was wilde dat volgende keer ook wel eten zei hij. Is ook een 'vlees van het bot' liefhebber. Heerlijk zulke wurmen
Ventje is vijfquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 22:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
Iig beter dan dat ie om een gekoelde linzensalade zou vragen wanneer je zou vragen wat ie bij zijn Cola wil....
Kopenhagen, volgend weekend..quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 21:32 schreef Molo het volgende:
[..]
Ligt er aan waar en wanneer, en wat de specifieke policy is
Cola is toch ook al des duivels?quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 22:13 schreef fietsie het volgende:
[..]
Iig beter dan dat ie om een gekoelde linzensalade zou vragen wanneer je zou vragen wat ie bij zijn Cola wil....
Iesch hammamquote:
Absoluut, september it isquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 22:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Je weet waar vers wolvenvlees te halen is![]()
Was het met zijn vader niet al heel normaal dat iedereen wat smoezend om die vreemde man heen bewoog?quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 20:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Liegen, dingen verzwijgen.
Ik zie een patroon. Hij ziet incidenten. Dat maakt dat ik veel heftiger er dit soort dingen reageer dan hij logisch vindt.
Ik las dit snel en dacht aan een rituele slachting met uitruil van vleeschquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 22:18 schreef Molo het volgende:
[..]
Absoluut, september it is![]()
Ik kom met haar dan denk ik, nu al zin in
Daar heeft wachten weinig nut gok ik, voor dat moment en die plekquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 22:17 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Kopenhagen, volgend weekend..![]()
daar zijn de kamers dus snelwissel duur en klein (dat je 200 eur betaald voor 20 m2) .. per nacht.
Ik had een 'neefje' (neefje van de nieuwe echtgenoot van de moeder van mijn liefste). Die wou komkommer en wortels in plaats van chips en snoep. Echt. Die echtgenoot werd niet oud en de relatie met de kinderen ervan werd wat minder, maar laatst zag ik het neefje bij de begrafenis van z'n vader. Best een aardige knul geworden, maar een beetje raar blijft ie wel.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 22:17 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Cola is toch ook al des duivels?
Ligt eraan of ze zich beetje gedraagt in de tussentijdquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 22:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik las dit snel en dacht aan een rituele slachting met uitruil van vleesch
Jouw lammetje voor mijn lammetjequote:Op zaterdag 14 augustus 2021 22:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik las dit snel en dacht aan een rituele slachting met uitruil van vleesch
Ja geen idee.. nog nooit geweest eigenlijk..quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 22:20 schreef Molo het volgende:
[..]
Daar heeft wachten weinig nut gok ik, voor dat moment en die plek
Wél heel erg leuk, zo'n fijne stad dat hè![]()
Ik heb daar trouwens alleen kampeer- en hostelervaring, dat was cheap ass
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan ik je misschien nog helpen met die wolf
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Mijn kind wil vaak ook liever wortels en paprika ipv cake of taart. Of wil ontbijten met spinazie en droge worst ipv een boterham Nutellaquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 22:21 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik had een 'neefje' (neefje van de nieuwe echtgenoot van de moeder van mijn liefste). Die wou komkommer en wortels in plaats van chips en snoep. Echt. Die echtgenoot werd niet oud en de relatie met de kinderen ervan werd wat minder, maar laatst zag ik het neefje bij de begrafenis van z'n vader. Best een aardige knul geworden, maar een beetje raar blijft ie wel.
quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 22:22 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ja geen idee.. nog nooit geweest eigenlijk..
En ik wil een beetje en fatsoenlijke hotel kamer omdat ie in principe ook functioneel is..Veel plezier iig!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan ik je misschien nog helpen met die wolf
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
Enige verschil is dat de martelingen niet van vrouwen maar van mannen kwam, verder alles gelijk, incl bodrumquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 22:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Iesch hammam
Ik had ook zo’n ‘authentieke’ ervaring. Vakantie in Bordum en bij het boeken van een excursie gratis hammam behandeling erbij. Werden we opgehaald en in een busje de Turkse bergen in(zo leek het in ieder geval). Zo’n moment waarop je dan pas bedenkt dat dit misschien niet handig was.. drie meiden in het buitenland op weg naar bestemming onbekend
Uiteindelijk werd het niet spannend, busje leverde ons af bij een wellness centrum, we werden geslagen en gemasseerd door dames met kussenslopen, wilden niks van de bijverkoop en werden na een uur of twee weer keurig afgeleverd bij ons hotel.
De mishandeling met berkentakken in de Russische sauna bleek achteraf een stuk bruter
Ik zal je op de hoogte houden. Het personeel gaat (met de eigenaren op de achtergrond) een deliver en takeaway beginnen op 10 minuten fietsen. Da’s in ieder geval watquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 22:30 schreef Myraela het volgende:
Vanavond zo awesome gegeten bij Konijnenvoer. Ik was echt onder de indruk. Italiaans waarbij je als vega echt gewoon het complete plaatje hebt. En dat is als vega al bijzonder, laat staan dat alles gewoon plantaardig is. Ik was echt onder de indruk.
Thanks voor de tip nog @:Kaatje1 Blij dat ik nog geweest ben voordat ze met deze locatie sluiten. Ga wel in de gaten houden met welk concept ze hierna ergens weer iets starten.
Ja, dat vertelde ze inderdaad nog. Maar hoop dat er uiteindelijk ook wel gewoon weer een restaurant bij komt. Ik zal het morgen nog wel even rustig uitschrijven, maar het was echt een topavond.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 22:38 schreef Kaatje1 het volgende:
Ik zal je op de hoogte houden. Het personeel gaat (met de eigenaren op de achtergrond) een deliver en takeaway beginnen op 10 minuten fietsen. Da’s in ieder geval wat
Fijn dat je het zo lekker vond. Ik wil er ook nog een keer heen voor sluitquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 22:51 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ja, dat vertelde ze inderdaad nog. Maar hoop dat er uiteindelijk ook wel gewoon weer een restaurant bij komt. Ik zal het morgen nog wel even rustig uitschrijven, maar het was echt een topavond.
Ze zijn van plan om het weekend voordat ze dichtgaan ook nog een soort afscheidweekend te doen waarbij ze wat avonden ook even wat ander eten en muziek etc doen. Misschien dat we dan die kant nog een keer opgaan, maar vrees dat het niet meer gaat lukken.
En goeiekoperquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 23:17 schreef Blues het volgende:
Geslagen met berkentakken en door Turkse vrouwen (met 1 tand) met kussenslopen geramd worden.
Kijk dát is pas diepe ontspanning
Goedemorgen! Wat een leuk verhaalquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 23:25 schreef Cat-astrophe het volgende:
En goeiekoper![]()
Bij de kussenslopen zaten we nog wat in de ‘ik denk dat we hier levend uitkomen’ modus, bij de berkentakken was het letterlijk pijnlijk hilarisch. Hoe harder we gilden, hoe harder de kerels sloegen, hoe meer wij in een lachstuip schoten… en zij ook.
Wij vloeken in het Nederlands en ik denk dat er in het Russisch ook wel wat over ons gezegd is. Onder andere dat we haske gek waren dat we geen saunamuts op deden.
TaalbarriereOlga (ja echt!) met haar tekening van het menselijk lichaam en we moesten maar aanwijzen wat we gemasseerd wilden hebben
![]()
En nadat we geslagen waren in een bloedhete sauna was het OUT! *wijzen naar de deur* IN *wijzen naar ijskoud dompelbad*![]()
Stadje waar we die dag waren was niet echt interessant, hotel was een reliek uit de jaren 70… maar de sauna was onvergetelijk
Dankjequote:Op zaterdag 14 augustus 2021 11:27 schreef AnneX het volgende:
[..]
😂
@:Anthraxx trouwe meelezert: Van Harte & een X leuke dag🎉 Loop je een rondje voor mij vandaag?
So hé op zaterdag voór de koffie (en voor De HF box arriveert) de koelkast uitgesopt.
Dat kon niet op de vrije dag gister. Die was voor leukere dingen.
Heb je een leuke verjaardag gehad?quote:Op zondag 15 augustus 2021 09:03 schreef Anthraxx het volgende:
Dankje. Gisteren niet gelopen. Maar speciaal voor jou loop ik vandaag een rondje van 10km
. Kan ik meteen zien hoe de heide in bloei staat dichtbij mijn huis.
Ja hoor. Gewoon lekker rustig, zoals het hoortquote:Op zondag 15 augustus 2021 09:06 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Heb je een leuke verjaardag gehad?
Uitbundig vieren is wel leuk, maar het is dan vaak zo jammer dat je meer dan de helft van je gasten amper spreektquote:Op zondag 15 augustus 2021 09:07 schreef Anthraxx het volgende:
Ja hoor. Gewoon lekker rustig, zoals het hoort. Ik was al niet zo van het uitbundig vieren.
Om 3:37 wordt de back-up gestart. De site is dan even down idd. Tot +- 4u.quote:Op zondag 15 augustus 2021 08:45 schreef vlindertje89 het volgende:
FOK! lag er vannacht uitik typte een heel verhaal en toen ik op verzenden drukte was het forum ineens niet bereikbaar en toen ik op terug klikte in dan in elk geval m'n tekst te kopiëren kon dat ook niet
![]()
Korte samenvatting: ik las een hele belevenis voor Cat, ik had gister al hele dag opgeblazen gevoel en beetje gevoelige buik, bijwerking hormonen kan zijn overstimulatie, ik ging hypochonderen, heel seizoen the bold type gekeken ter afleiding, toen was het 3.45, slaap lekker en goedemorgen sigme.
Goede reis sigme!
Dit is echt awesome.quote:Op zondag 15 augustus 2021 09:30 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen! Mijn aubergine laat eindelijk zien waarom hij ook wel eggplant genoemd wordt.
[ afbeelding ]
Ah kijk, dat is goed om te weten. Voortaan niet net voor 3:37 een post gaan typen dusquote:Op zondag 15 augustus 2021 09:33 schreef borisz het volgende:
[..]
Om 3:37 wordt de back-up gestart. De site is dan even down idd. Tot +- 4u.
Laat zijn ze hè!quote:Op zondag 15 augustus 2021 09:30 schreef Tuindier het volgende:
Goedemorgen! Mijn aubergine laat eindelijk zien waarom hij ook wel eggplant genoemd wordt.
[ afbeelding ]
Ik verwacht ook nog roze-witte, maar mijn plantjes zijn door elkaar gehaald, dus geen idee wat de andere planten gaan doen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 09:41 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Laat zijn ze hè!
Hier ook van die snoezige eieren, al hebben de mijne een paarse kont.
Die over stimulatie heb je niet na 2 dagen spuiten.. relax...quote:Op zondag 15 augustus 2021 08:45 schreef vlindertje89 het volgende:
FOK! lag er vannacht uitik typte een heel verhaal en toen ik op verzenden drukte was het forum ineens niet bereikbaar en toen ik op terug klikte in dan in elk geval m'n tekst te kopiëren kon dat ook niet
![]()
Korte samenvatting: ik las een hele belevenis voor Cat, ik had gister al hele dag opgeblazen gevoel en beetje gevoelige buik, bijwerking hormonen kan zijn overstimulatie, ik ging hypochonderen, heel seizoen the bold type gekeken ter afleiding, toen was het 3.45, slaap lekker en goedemorgen sigme.
Goede reis sigme!
Rationeel gezien weet ik dat ook welquote:Op zondag 15 augustus 2021 10:25 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Die over stimulatie heb je niet na 2 dagen spuiten.. relax...
En the Bold typein dit land staat seizoen 4 er nog niet op terwijl ik die al wel.half in NL gekeken heb.. dus maar even afkijken in NL
Ja, dat inderdaad, overdag gaat het best prima.quote:Op zondag 15 augustus 2021 10:48 schreef Clubsoda het volgende:
Wat ingewikkeld @:vlindertje89 . 'S nachts lijkt altijd alles ergerik probeer me dat bij nachtelijk piekeren te realiseren en neem me dan voor in de ochtend pas na te denken om stappen te ondernemen. 9 van de 10 keer is het dan allang weer voorbij gewaaid
Hebben ze iets gezegd over het risico op overstimulatie? Bij mij zeiden ze heel expliciet dat ik er nogal een risico op zou hebben. Dus als ze dat niet zeiden lijkt me dat ook geruststellend.
Ik zou het inderdaad even navragen als het je onrustig maakt. Het is belangrijk dat je snapt wat er gebeurt.quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:08 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ja, dat inderdaad, overdag gaat het best prima.
Denk dat naast dat buik me sowieso triggert, het ook beetje getriggerd is door hoe de echo afspraak vrijdag ging. De vorige keer liet de arts de eitjes zien en telde hardop mee en twee keer per eierstok, deze arts telde ze niet hardop en zei het aantal ook niet en het ging echt mega snel. En toen we gingen zitten erna en ik mn kaart gaf, waar op stond dat ik 150 eenheden zou gaan spuiten, zei ze 'oh gek in je dossier staat 225, oh nee, 150.. wacht even lezen. Blijkbaar is er discussie over geweest. Er staat 225 tenzij op de echo veel meer eicellen zijn dan vorige keer. Maar ik ben niet zo bang voor overstimulatie, het zijn er een stuk of 14'. (Vorige keer waren het er 18). En toen ik vroeg of dat dan betekent dat het ook 14 eitjes blijven die dan gaan doorgroeien of dat het er ook meer kunnen worden, zei ze dat daar niks over te zeggen valt, het kunnen er meer worden of minder of hetzelfde. Maar verder nul informatie over waarom er dan discussie was geweest en waarom ze nu 225 ipv 150 hadden afgesproken, en het tellen voelde ook veel minder 'nauwkeurig' dan vorige keer. En ik was ook te overrompeld om er naar te vragen. Dus ik heb vooral onthouden dat er discussie was en ik ineens meer moet spuiten en dat de eiceltelling minder grondig voelde dan eerder en haar 'ik maak me niet zo'n zorgen' voelt wat minder te vertrouwen door hoe het ging ofzo. Terwijl het vast klopt wat ze zegt. Denk dat ik maandag maar even bel ofzo om wat meer info te vragen.
Pics graagquote:Op zondag 15 augustus 2021 09:03 schreef Anthraxx het volgende:
Dankje. Gisteren niet gelopen. Maar speciaal voor jou loop ik vandaag een rondje van 10km
Ah weer wat geleerd.quote:Op zondag 15 augustus 2021 09:30 schreef Tuindier het volgende:
[ afbeelding ]
De allerleukste radio is op zondagochtend veronica.quote:Op zondag 15 augustus 2021 10:07 schreef AnneX het volgende:
Goeie reis @:sigme
Heerlijk, die zondagsrust. Je hoort gewoon dat het zondag is. Dan rijden er nog een stel auto’s door het grind, voetstappen in het grind, de kerkklok luidt. En weer stil voor het uur dat de dienst duurt.
En toen ging een buurman in de voortuin aan het werk en daarbij ‘moet’ de radio aan.
Met een basserige klank.
Hele goeie!quote:Op zondag 15 augustus 2021 10:16 schreef AnneX het volgende:
@:vlindertje89 is het een idee om een dagboek bij te houden voor jezelf, zodat je alle overpeinzingen en belevenissen bij elkaar hebt. Voor later op korte of langere termijn.
En dan kun je van daaruit dingen c/p naar fok hier of daar om te delen of om te vragen.
‘Voordeel’ is dat je alle emoties bij elkaar hebt staan, i.p.v. verspreid over delen culchat.
Het zal ongetwijfeld een verwarrende periode zijn na de aanleiding en de overwegingen, om het helder te blijven zien. Ook omdat de procedure nu opeens best snel verloopt.
Scheelt ook met fok uitval in het holst van de nacht.![]()
Nogmaals sterkte en succes.
Hou mij ook een beetje op de hoogtequote:Op zondag 15 augustus 2021 09:03 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik zou komende week toch wel gaan. Nu was alles mooi in bloei. Kan best over een week over zijnquote:Op zondag 15 augustus 2021 11:51 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hou mij ook een beetje op de hoogteEn nog gefeliciteerd
Was men verrast eigenlijk, dat G vertrekt? En in welke branche gaat zij nu aan de slag? Evt. in dm.quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:52 schreef PdeHoog het volgende:
G voor de laatste keer naar werk gebracht. Nu in de tuin met Tai-pan van James Clavell. Goed leventje zo
Welke hei was je? Ik bivakkeer tamelijk dicht bij je in de buurt momenteel en een tochtje naar de hei is wel een mooi programmapunt.quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:53 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik zou komende week toch wel gaan. Nu was alles mooi in bloei. Kan best over een week over zijn
Renderklippenquote:Op zondag 15 augustus 2021 12:31 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Welke hei was je? Ik bivakkeer tamelijk dicht bij je in de buurt momenteel en een tochtje naar de hei is wel een mooi programmapunt.
quote:Op zondag 15 augustus 2021 12:35 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Renderklippen. Parkeren kun je bij de schaapskooi. Tussen Epe en Heerde
Ik woon tegen het gebied aan. Zit een stukje bos tussen.
Komende week al?quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:53 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik zou komende week toch wel gaan. Nu was alles mooi in bloei. Kan best over een week over zijn
Jaquote:Op zondag 15 augustus 2021 12:24 schreef AnneX het volgende:
[..]
Was men verrast eigenlijk, dat G vertrekt? En in welke branche gaat zij nu aan de slag? Evt. in dm.
Veel plezierquote:Op zondag 15 augustus 2021 12:39 schreef Clubsoda het volgende:
[..]Daar zijn we in 20 minuutjes dus dat lijkt me een puik uitstapje. Mooi omgeving hoor
Normaal heb jij dan ook profijt van een schoenenfetishquote:Op zondag 15 augustus 2021 12:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
JaEn in de schoenen
Ik heb al gewaarschuwd dat er geen schoenenfetish mag ontstaan
Want?quote:Op zondag 15 augustus 2021 12:53 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Normaal heb jij dan ook profijt van een schoenenfetish
😎quote:Op zondag 15 augustus 2021 12:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
JaEn in de schoenen
Ik heb al gewaarschuwd dat er geen schoenenfetish mag ontstaan
Mja, na 4 weken geen school is het snot hier afwezig en dat wil ik inderdaad voorlopig graag zo houdenquote:Op zondag 15 augustus 2021 12:53 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Veel plezier. Normaal zou je een kop koffie (en overgebleven taart
) kunnen komen halen, maar ik zit met een ziek en snotterig kind. Die is vannacht ziek geworden.
Waar zijn jullie ?quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:26 schreef Tele6 het volgende:
Tent staat. Eerste nacht als een roosje geslapen. Uitzicht op hei met drie geiten. Een van de geiten niest.
@:Candaasje kunnen geiten verkouden zijn?
Vandaag hebben we gewandeld. Nu zijn A en B de tarp neer aan het zetten voordat morgen de regen komt. De tarp staat laag zodat we hopelijk geen last hebben van de wind ermee. Ik bemoei me er niet mee
Drenthe. Morgen dagje sauna geboekt en dinsdag wordt het alweer beter weer, dus komt helemaal goed.quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:43 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Waar zijn jullie ?
Hopelijk valt de regen mee!
Fijne vakantie!quote:Op zondag 15 augustus 2021 14:26 schreef Tele6 het volgende:
Tent staat. Eerste nacht als een roosje geslapen. Uitzicht op hei met drie geiten. Een van de geiten niest.
@:Candaasje kunnen geiten verkouden zijn?
Vandaag hebben we gewandeld. Nu zijn A en B de tarp neer aan het zetten voordat morgen de regen komt. De tarp staat laag zodat we hopelijk geen last hebben van de wind ermee. Ik bemoei me er niet mee
Kom anders 2 nachten op een wikkelboot slapen in de rijnhaven... 378 pls. Ze liggen nog vast ookquote:Op zaterdag 14 augustus 2021 21:04 schreef fietsie het volgende:
Nee hoor. Geen trekhaak, gaat ook niet gebeurenquote:Op zondag 15 augustus 2021 12:22 schreef AnneX het volgende:
@:Blues plukjes hei twee jaar geleden.
[ link | afbeelding ]
En hebben jullie al een standaard achterop, waar twee ebikes oppassen? 😂
Welke sauna ga je naar toe?quote:Op zondag 15 augustus 2021 17:34 schreef Tele6 het volgende:
Drenthe. Morgen dagje sauna geboekt en dinsdag wordt het alweer beter weer, dus komt helemaal goed.
Ik heb echt zin in de sauna morgen
Ik zou denken dat alles wat longen heeft een verkoudheid kan krijgenquote:Op zondag 15 augustus 2021 17:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Fijne vakantie!
In het kader van de verkouden geit wil ik graag aan @:candaasje vragen of kauwen verkouden kunnen zijn. Ik hoorde ze volgens mij kuchen in de vogelopvang vorige week.
Dan waren ze denk ik net over aan je aan het roddelen.quote:Op zondag 15 augustus 2021 17:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Fijne vakantie!
In het kader van de verkouden geit wil ik graag aan @:candaasje vragen of kauwen verkouden kunnen zijn. Ik hoorde ze volgens mij kuchen in de vogelopvang vorige week.
Heeft ze wel een lekkere tijd vrij tussen de 2 banen?quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:52 schreef PdeHoog het volgende:
G voor de laatste keer naar werk gebracht. Nu in de tuin met Tai-pan van James Clavell. Goed leventje zo
Klinkt goedquote:Op zondag 15 augustus 2021 17:34 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Drenthe. Morgen dagje sauna geboekt en dinsdag wordt het alweer beter weer, dus komt helemaal goed.
Ik heb echt zin in de sauna morgen
Ik heb mijn hele jeugd doorgebracht in een huis met een grote geitenstal er naast; geiten maken bij mijn weten de meest afschuwelijke geluiden die je kunt verzinnen in weerzinwekkende combinaties, waaronder hoestgeluiden van een 50-jaar-shag-rokende bootwerker, en eenden gekwaak....quote:Op zondag 15 augustus 2021 17:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Fijne vakantie!
Lekker sportief geweest vandaagquote:Op zondag 15 augustus 2021 18:10 schreef z80 het volgende:
En rondje met de fiets weg geweest. Ongeveer 2 uur trappen. Rondje sportschool en onder de douche wonen.
Geen zin om zelf iets te maken, wel zin in vis. Werd rondje vreetschuur. Voor de shutdown was deze goed, zeker voor wat het kost. Nu voortaan met een boog er omheen, helaas. Wel inktvis, jakobsschelp en dergelijke op.
Mijn nederlandse achterburen moeten leren hoe een bbq te gebruiken. Eerst een walm aanmaakvloeistof gevolgd door een stinkende rookpluim. En waarschijnlijk net als gisteren gevolgd door de geur van verbrand vlees.
quote:Op zondag 15 augustus 2021 18:10 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik heb mijn hele jeugd doorgebracht in een huis met een grote geitenstal er naast; geiten maken bij mijn weten de meest afschuwelijke geluiden die je kunt verzinnen in weerzinwekkende combinaties, waaronder hoestgeluiden van een 50-jaar-shag-rokende bootwerker, en eenden gekwaak....
Maak je picciesquote:Op zondag 15 augustus 2021 17:52 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Welke sauna ga je naar toe?
* Isabeau planned ook een dagje wandelen op de hei komende week. Vorig jaar was ik naar Balloerveld en dat was echt prachtig(ook jaren geleden met P over gewandeld). Ook een aanrader voor Tele als je daar in de buurt bent.
Ja, ga ik doenquote:
Wij zijn nog steeds niet in een restaurant geweestquote:Op zondag 15 augustus 2021 18:20 schreef gcjoel het volgende:
[..]
Lekker!
Wij waren al 2 dagen uit eten dus nu netjes zelf koken
Sinds maart 2020?quote:Op zondag 15 augustus 2021 18:22 schreef Sarabi het volgende:
Wij zijn nog steeds niet in een restaurant geweest
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Laatste keer -echt- restaurant was de Enschede meet, en daarna nog 1x naar WokMing.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |