Net nu het veld internationaal weer een klein beetje aan lijkt te trekken zou dat jammer zijn.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 08:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
Thialf dat dicht gaat is zo'n beetje het einde van de schaatssport.
Het verdienmodel is onderhoud van de breedtesport want anders krijg je nog meer dikkerdjes die enkel voor de televee zitten. Want ook dat schijnt toch wel een probleem te zijnquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 08:37 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Net nu het veld internationaal weer een klein beetje aan lijkt te trekken zou dat jammer zijn.
Tegelijkertijd, als je zo'n beetje een monopoly positie in Nederland hebt als topsportvoorziening in het schaatsen, is het raar dat je de tent niet draaiende kunt houden. En dit speelt al van ver voor corona, nu zal dat niet meegeholpen hebben, maar dat is niet de oorzaak.
Het is jammer, maar ik vind niet dat de overheid zich met sportaccommodaties moet bemoeien, tenzij er voor de overheid ook een duidelijk verdienmodel in zit.
Dat is het, de vraag is alleen of Thialf daar een substantiėle bijdrage in levert. Ik denk dat dat tegenvalt namelijk.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 08:41 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het verdienmodel is onderhoud van de breedtesport want anders krijg je nog meer dikkerdjes die enkel voor de televee zitten. Want ook dat schijnt toch wel een probleem te zijn
Het effect van topsport op breedtesport en vice versa is wel bewezen. Succes in de topsport zorgt voor meer kinderen op sport X, zijn meerdere statistieken van.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 09:18 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Dat is het, de vraag is alleen of Thialf daar een substantiėle bijdrage in levert. Ik denk dat dat tegenvalt namelijk.
Dan kun je veel beter die 20 miljoen richten op breedtesport op de plekken waar overgewicht zich concentreert. Zorg ervoor dat kinderen in de stad met verschillende sporten in aanraking komen. Dat lokale sportaanbieders blijven bestaan en hun prijzen kunnen verlagen, bijvoorbeeld.
Overigens, het artikel dat je linkt geeft vooral de relatie andersom weer, namelijk dat de slechte conditie van de jeugd de topsport onder druk zet. Ook een probleem, voor zover je topsport als iets essentieels ziet.
Wel of geen Thialf heeft weinig effect op het aantal dikkerdjes.
Gewoon niet rendabel te krijgen....Maar laat Jumbo/Visma de toko overnemen, 's-zomers Max een rondje laten rijden ofzo...quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 09:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het is al wel zoveelste keer in klein aantal jaren dat Thialf weer komt aankloppen voor een zak geld...
In het verleden waren er nog weleens concerten in Thialf dacht ikquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 09:25 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Gewoon niet rendabel te krijgen....Maar laat Jumbo/Visma de toko overnemen, 's-zomers Max een rondje laten rijden ofzo...
Wat ook gewoon terecht is natuurlijk. Je kunt als land niet aan de ene kant zeggen "alles moet zichzelf financieel overeind houden, geen hulp van de overheid" en aan de andere kant eisen dat er succes geboekt wordtquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 09:24 schreef Remco het volgende:
Een schaatsbaan is per definitie heel lastig rendabel te houden. Enorm veel kosten die recreanten en clubs lastig binnen brengen.
Aan de andere kant als je ziet wat er in Papendal allemaal met overheidsgeld overeind wordt gehouden.
als ik denk aan het "rendement" van de judo- en turnploeg afgelopen zomer, dan kan je dat geld inderdaad beter in Thialf stoppen.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 09:29 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat ook gewoon terecht is natuurlijk. Je kunt als land niet aan de ene kant zeggen "alles moet zichzelf financieel overeind houden, geen hulp van de overheid" en aan de andere kant eisen dat er succes geboekt wordt
Neuh, want op zo'n manier druk je alles wat geen goudhaantje is weg en heb je uiteindelijk nog één of twee sporten over met in de rest alleen zo nu en dan een uitzondering. Het gaat verder ook niet echt om specifieke sporten, zonder een programma neer te zetten (en goed, niet halfslachtig) boek je geen succes.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 09:32 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
als ik denk aan het "rendement" van de judo- en turnploeg afgelopen zomer, dan kan je dat geld inderdaad beter in Thialf stoppen.
Ja, dat weet ik. Maar dat wil niet zeggen dat het wel of niet bestaan van een stadion, of zelfs maar één marginale topsport als schaatsen, een effect heeft op meer kinderen op sport in het algemeen.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 09:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het effect van topsport op breedtesport en vice versa is wel bewezen. Succes in de topsport zorgt voor meer kinderen op sport X, zijn meerdere statistieken van.
Dat kan ik me heel slecht voorstellenquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 09:44 schreef BasEnAad het volgende:
Zijn de andere internationaal gebruikte overdekte ijsbanen eigenlijk wel rendabel dan? In Thialf zit er tenminste nog publiek tijdens de wedstrijden.
Nou, Jurryt van de Vooren roept wekelijks op twitter dat het juist totale onzin is, en dat de enige uitzondering de Dartbond is, maar dat successen in andere sporten (handbal, damesvoetbal, atletiek) helemaal niet tot meer sporters leiden.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 09:19 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het effect van topsport op breedtesport en vice versa is wel bewezen. Succes in de topsport zorgt voor meer kinderen op sport X, zijn meerdere statistieken van.
Bij schaatsen en atletiek geloof ik ook wel dat die correlatie minder sterk is. Handbal en damesvoetbal weet ik zo nietquote:Op dinsdag 26 oktober 2021 13:48 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nou, Jurryt van de Vooren roept wekelijks op twitter dat het juist totale onzin is, en dat de enige uitzondering de Dartbond is, maar dat successen in andere sporten (handbal, damesvoetbal, atletiek) helemaal niet tot meer sporters leiden.
(ik heb de data-analyse nooit gedaan, maar ik waardeer z'n bijdragen altijd wel dus ben ik geneigd m te geloven)
Toch stelde je eerder dat er meerdere statistieken zijn die aantonen dat succes in sport X zorgt voor meer leden voor die sport.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 13:48 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nou, Jurryt van de Vooren roept wekelijks op twitter dat het juist totale onzin is, en dat de enige uitzondering de Dartbond is, maar dat successen in andere sporten (handbal, damesvoetbal, atletiek) helemaal niet tot meer sporters leiden.
(ik heb de data-analyse nooit gedaan, maar ik waardeer z'n bijdragen altijd wel dus ben ik geneigd m te geloven)
Windsurfen kan best één van die niche sporten zijn die er bij gebaat zijn dat er meer aandacht voor is door een Nederlands succes.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 16:03 schreef Fietsertje70 het volgende:
Kweetniet, volgens mij ging half Nederland Windsurfen door Stefan van de Berg, en zou zonder Max de F1 nauwelijks kijkers hebben.
Kijken is natuurlijk iets heel anders. Dat verband is er vast wel. Maar zijn er meer mensen gaan karten?quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 16:03 schreef Fietsertje70 het volgende:
Kweetniet, volgens mij ging half Nederland Windsurfen door Stefan van de Berg, en zou zonder Max de F1 nauwelijks kijkers hebben.
Nou dat was ik niet hoor (of ik was heel dronken..)quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 15:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Toch stelde je eerder dat er meerdere statistieken zijn die aantonen dat succes in sport X zorgt voor meer leden voor die sport.
De commerciele ploegen mogen idd met geld over de brug komen. Die eerder dan de landelijke overheid.quote:Op dinsdag 26 oktober 2021 09:25 schreef Fietsertje70 het volgende:
[..]
Gewoon niet rendabel te krijgen....Maar laat Jumbo/Visma de toko overnemen, 's-zomers Max een rondje laten rijden ofzo...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |