Ja, maar daarom schrok ik ook van de reacties van Jac Orie en Gerard van de Velde. Ook Sven Kramer had zich (nog) niet laten vaccineren.quote:Op donderdag 30 september 2021 07:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Kun je mooi drie weken acclimatiseren
Nee niet ideaal natuurlijk, maar goed, dat is dan wel je eigen keuze. Ik ga er vanuit dat nagenoeg elke sporter, in elk geval uit de wat grotere landen, inmiddels al ruimschoots de kans heeft gehad om gewoon gevaccineerd te worden.
Als je nu nog niet gevaccineerd bent als topsporter, dan neem je je vak niet serieus. Eigen schuld dikke bult.quote:Op donderdag 30 september 2021 07:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee niet ideaal natuurlijk, maar goed, dat is dan wel je eigen keuze. Ik ga er vanuit dat nagenoeg elke sporter, in elk geval uit de wat grotere landen, inmiddels al ruimschoots de kans heeft gehad om gewoon gevaccineerd te worden.
Dat zou trainingstechnisch niet uitkomen aldus Kramer. Lijkt me dat hij inmiddels wel een prik zou moeten hebben wil hij fit zijn voor World Cupsquote:Op donderdag 30 september 2021 07:30 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, maar daarom schrok ik ook van de reacties van Jac Orie en Gerard van de Velde. Ook Sven Kramer had zich (nog) niet laten vaccineren.
Die zal ie sowieso wel grotendeels willen overslaan gezien ook zijn rug enzo.quote:Op donderdag 30 september 2021 10:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat zou trainingstechnisch niet uitkomen aldus Kramer. Lijkt me dat hij inmiddels wel een prik zou moeten hebben wil hij fit zijn voor World Cups
Deels mee eens, hoewel het een beetje afhankelijk is van het seizoen in je sport. Ik zou me zelf gewoon laten vaccineren, maar ik kan me ook wel indenken dat iemand 'weigert' om dat midden in het seizoen te doen, gezien de (weliswaar kleine) kans op flinke bijeffecten. Of in elk geval om dat kort voor het belangrijkste deel van het seizoen te doen. Dat je je als wintersporter bijvoorbeeld niet afgelopen januari liet vaccineren (als dat had gekund), kort voor een WK of iets, dat zou ik prima kunnen snappen, mits je wel van plan bent om het na het seizoen gewoon te doen.quote:Op donderdag 30 september 2021 10:08 schreef Coppi het volgende:
[..]
Als je nu nog niet gevaccineerd bent als topsporter, dan neem je je vak niet serieus. Eigen schuld dikke bult.
drie weken in een hokje zitten zal de conditie ook niet echt bevorderenquote:Op donderdag 30 september 2021 07:25 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Echt hequote:Op zaterdag 2 oktober 2021 08:52 schreef BasEnAad het volgende:
Wat vreselijk onnozel om te denken dat je zonder vaccinatie wel even zonder problemen naar China kon. En wat een naïeve passieve afwachtende houding van Jumbo
https://www.telegraaf.nl/(...)tie-geen-reele-keuzequote:De ploegleiding van Jumbo-Visma heeft schaatsers vrijgelaten in het besluit om zich te laten vaccineren tegen het coronavirus. Schaatser Thomas Krol, wereldkampioen op de 1500 meter, vindt het echter een kwalijke zaak dat je door de regels indirect gedwongen wordt een vaccin te nemen.
Vandaag een PR op de 500m (36,18), 1000 meter (1.10,82) en 5km (6.44). Ik denk dat ie nu nog net iets tekort komt maar als ie zich de komende maanden nog 2x verbetert kan het zomaar. Anders hangen we volgend jaar alsnog.quote:Op zondag 26 september 2021 22:27 schreef wimderon het volgende:
Gaan we Joep Wennemars zien op het NK?
Ireen Wüst heeft zich in elk geval laten vaccineren (schreef ze in een column) en Kjeld Nuis mag China ook gewoon in (minstens 1 prik én corona gehad). Femke Kok ... geen idee.quote:Op zaterdag 2 oktober 2021 11:09 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Echt he![]()
Thomas Krol had zich al laten vaccineren:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)tie-geen-reele-keuze
Benieuwd wat er naar buiten komt van de ploeg van Van Velde trouwens.
kwarentenquote:Op donderdag 30 september 2021 07:20 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ja, dat klopt. Maar je moet als sporter dan wel drie weken in quarantaine.
Die ziet er fysiek wel wat ouder uit dan 14, op deze foto van ruim een half jaar geleden (of de verslaggever is een type Bartje Nolles), maar we gaan het uiteraard in de gaten houden.quote:Op zondag 3 oktober 2021 13:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
Als je als C-juniore (!) onder de 40 op de 500m en 1.17 (!) op de 1000 meter rijdt dan ben je echt een supertalent: https://speedskatingresults.com/index.php?p=17&s=49350
Zelfs in China en Korea doen ze dat bijna nooit.
Lekker zo'n pak met duct tapequote:Op woensdag 6 oktober 2021 16:53 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die ziet er fysiek wel wat ouder uit dan 14, op deze foto van ruim een half jaar geleden (of de verslaggever is een type Bartje Nolles), maar we gaan het uiteraard in de gaten houden.
[ afbeelding ]
Ze heeft natuurlijk wel schaatsen onder en een helm op, dat vertekent wat. Bovendien groeien vrouwen na hun 16e nauwelijks nog. De heupen,schouders en armen zien er inderdaad wel wat gerijpter uit dan 14 lentes.quote:Op woensdag 6 oktober 2021 16:53 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die ziet er fysiek wel wat ouder uit dan 14, op deze foto van ruim een half jaar geleden (of de verslaggever is een type Bartje Nolles), maar we gaan het uiteraard in de gaten houden.
[ afbeelding ]
Waarschijnlijk een 3000 gereden en daarna gestopt.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 21:05 schreef Remco het volgende:
Roest lijkt alweer in orde met 6.12. Hein ook okee met onder de 1.08 op de 1000 meter.
Esmee Visser DNF op de 5000 meter.
Poolse dames zijn ook al in vorm. En ik zag Brodka staan, die was toch gestopt?quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 21:05 schreef Remco het volgende:
Roest lijkt alweer in orde met 6.12. Hein ook okee met onder de 1.08 op de 1000 meter.
Esmee Visser DNF op de 5000 meter.
Ach, is er ooit veel waarde gehecht aan die voorbereidingswedstrijden? Als ze over 3 weken maar goed zijn en eind december een echte piek hebben.quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 23:35 schreef Riofan83 het volgende:
Inzell: Roest, Kramer (5000) en Otterspeer (1000) goed, maar Nuis, Verweij, Verbij (1000), Kok, Leerdam (500) en Visser (DNF) presteren tot nu toe heel matig. Bosker en Blokkie op de 5000 wel oké, maar ook niet bijzonder.
Heerenveen: Ook Schouten (3000) valt tegen met 4.06 (wel goede slotrondes).
Het seizoen is nog vroeg, maar hoop wel dat de Nederlandse rijders snel beter worden. Morgen ook voor het eerst dit seizoen Ter Mors, Wüst (1500) en Krol (500) in Inzell in actie.
Waar vind je die uitslagen van heerenveen? Nog niet op speedskatingresults..quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 23:35 schreef Riofan83 het volgende:
Inzell: Roest, Kramer (5000) en Otterspeer (1000) goed, maar Nuis, Verweij, Verbij (1000), Kok, Leerdam (500) en Visser (DNF) presteren tot nu toe heel matig. Bosker en Blokkie op de 5000 wel oké, maar ook niet bijzonder.
Het seizoen is nog vroeg, maar hoop wel dat de Nederlandse rijders snel beter worden. Morgen ook voor het eerst dit seizoen Ter Mors, Wüst (1500) en Krol (500) in Inzell in actie.
Uitslagen Heerenveen via Twitter van de sporters / Robbert de Rijk / Martin Hersman en andere fora. Inderdaad nog niet op de speedskatingresults.quote:Op zondag 10 oktober 2021 13:43 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Waar vind je die uitslagen van heerenveen? Nog niet op speedskatingresults..
Ik vind 1.56 laag voor Leerdam vooral indrukwekkend eigenlijk.quote:Op zondag 10 oktober 2021 16:27 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Uitslagen Heerenveen via Twitter van de sporters / Robbert de Rijk / Martin Hersman en andere fora. Inderdaad nog niet op de speedskatingresults.
Vandaag in Inzell een voor Wüst goede seizoensopening op de 1500. Antoinette de Jong en Joy Beune ook goed op de 3000 meter. Ntab goed op de 500 meter, Verbij weer op flinke achterstand gereden. En Krol op lichtjaren achterstand (al is de 500 natuurlijk niet zijn afstand).
Prima tijd voor haar, al was haar verval in de laatste ronde enorm: 29.7 --> 33.0quote:Op zondag 10 oktober 2021 16:43 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik vind 1.56 laag voor Leerdam vooral indrukwekkend eigenlijk.
Zeker, maar in het verleden heeft een Lemay het WR op de 1500 ook al eens in handen gehad en zij was nog meer een pure sprinterquote:Op zondag 10 oktober 2021 16:43 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik vind 1.56 laag voor Leerdam vooral indrukwekkend eigenlijk.
Ze zal ze ook wel moeten trainen om de inhoud van Bowe te benaderen. Die is op laaglandbanen op de 1000m in het voordeel met haar 1500m inhoud.quote:Op zondag 10 oktober 2021 16:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Zeker, maar in het verleden heeft een Lemay het WR op de 1500 ook al eens in handen gehad en zij was nog meer een pure sprinter
Dit is een andere Zakharov dan die we kennen van de lange afstanden, maar toch erg tragisch nieuwsquote:
Die andere heet ook Ruslan inderdaad. Deze jongen heeft wel een aantal wereldbekers gereden.quote:Op maandag 11 oktober 2021 16:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
Dit is een andere Zakharov dan die we kennen van de lange afstanden, maar toch erg tragisch nieuws
Hoe is het onsportief als Van der Poel daar Roest staat aan te moedigen bij een trainingswedstrijdje?quote:Op maandag 11 oktober 2021 20:37 schreef Pino112 het volgende:
[ twitter ]
Ziedend, maar zit wel wat in ja.
Omdat het een ACT is?quote:Op maandag 11 oktober 2021 22:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoe is het onsportief als Van der Poel daar Roest staat aan te moedigen bij een trainingswedstrijdje?
Ach, alles maar een act moeten vinden is tegenwoordig een act op zich.quote:Op maandag 11 oktober 2021 22:43 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Omdat het een ACT is?
Ik weet het ook niet hoor
Het is niet mijn mening, voor de duidelijkheid. Nils is een bijzondere jongenquote:Op dinsdag 12 oktober 2021 07:30 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ach, alles maar een act moeten vinden is tegenwoordig een act op zich.
Jezelf 40km helemaal leegschaatsen aan het begin van een Olympisch seizoen, is dat nou zo verstandig?quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 14:05 schreef ijs_beer het volgende:
Oke. Net voor de NK, op de vrijdag gaat er een schaatser een poging doen voor het werelduurrecord. Kan toch niet anders dan dat Nils dat is?![]()
https://www.schaatsen.nl/(...)daikin-nk-afstanden/
Voor Nils in vorm is het in eerste instantie spaarstandje aan en gewoon slagen maken denk ik. Alleen het laatste kwartier even aanzetten om onder de tijd van Kooiman te komen en als dat er niet in zit gewoon laten lopen? Marathonschaatsers schaatsen wekelijks langere afstanden en Jorrit Bergsma reed ook prima OS'en.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 14:10 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Jezelf 40km helemaal leegschaatsen aan het begin van een Olympisch seizoen, is dat nou zo verstandig?
Kan ook een marathonschaatser van Anema zijn natuurlijk
Elke aanraking met blokje aan de binnenkant. In dat stukje staat ook niets over de pion.quote:
Een marathon is wel een ander type inspanning dan een werelduurrecord verbeteren, als dat niet zo zou zijn zou het veel vaker gebeuren. Maar verder weet ik ook te weinig van het verteren van zulke inspanningen dus ik hou het bij mijn oorspronkelijke inschatting.quote:Op dinsdag 12 oktober 2021 14:49 schreef VoMy het volgende:
[..]
Voor Nils in vorm is het in eerste instantie spaarstandje aan en gewoon slagen maken denk ik. Alleen het laatste kwartier even aanzetten om onder de tijd van Kooiman te komen en als dat er niet in zit gewoon laten lopen? Marathonschaatsers schaatsen wekelijks langere afstanden en Jorrit Bergsma reed ook prima OS'en.
quote:Een andere nieuwe regel heeft betrekking op de massastart. Een schaatser die een andere deelnemer hindert wordt gediskwalificeerd, terwijl de gehinderde schaatser een plek in een eventuele volgende ronde krijgt. Hiermee moet een einde komen aan het duw- en trekwerk bij met name de start.
Bij de teamsprint zullen de drie schaatsers voortaan een nummer op de helm dragen, zodat zij beter van elkaar te onderscheiden zijn. Voorheen droegen de drie schaatsers van een team nog een armband in verschillende kleuren.
Kleur > nummer, wat zichtbaarheid betreft. Domme keuze.quote:
quote:Op zaterdag 9 oktober 2021 23:35 schreef Riofan83 het volgende:
Niks mis met een beetje intervaltraining op een lange afstandquote:Op dinsdag 12 oktober 2021 20:55 schreef Riofan83 het volgende:
[..]
Liever een snelle eindtijd dan een snelle laatste ronde :-)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |