abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200944039
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 21:45 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik lig op de grond van het lachen van weer wat anti-vax geneuzel.

[ afbeelding ]

Veeg me op hoor _O-
Ik spreek je aan, op je niet onderbouwde onzin.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_200944040
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 21:48 schreef Tanatos het volgende:

[..]
[..]
Ah, je had het over een andere pest.
Antibiotica is je vriend daarvoor.
pi_200944053
quote:
5s.gif Op maandag 16 augustus 2021 21:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Ik zie hier niets over vaccinaties staan toch?
anti vax protest dit weekend, dit liep erbij. check dat gekke wijf met d'r peuk _O-
pi_200944054
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 21:56 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Antibiotica is je vriend daarvoor.
Wat doe jij eigenlijk op een discussieforum?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_200944066
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 21:56 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Wat doe jij eigenlijk op een discussieforum?
Wat doe jij eigenlijk op aarde?
  maandag 16 augustus 2021 @ 22:35:41 #181
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_200944988
quote:

[..]
anti vax protest dit weekend, dit liep erbij. check dat gekke wijf met d'r peuk _O-
_O-
heitieh
pi_200945151
Ik kan een eenvoudig antwoord geven op de vragen van TS. Het gros van de antivaxxers is helemaal niet bezorgd, maar gewoon een tegendraadse halve zool die per definitie al snel loopt te blèren over de overheid.
pi_200945228
quote:

[..]
Hmm dit is een foto van een protest 'namens kinderen' in Alkmaar.
De protestactie was georganiseerd door de Alkmaarse fakkeltochten-club "United Hands Alkmaar"
De foto was op 1 Augustus 2021 online gezet.
https://www.facebook.com/photo/?fbid=551307979339249

meer van deze diep trieste fotos:
https://www.facebook.com/(...)ed%20hands%20alkmaar
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  maandag 16 augustus 2021 @ 22:56:41 #184
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_200945350
Ik wacht liever de effecten op lange termijn af van een of ander vaccin dat, onder gigantische maatschappelijke druk, in recordtempo is ontwikkeld. Iets met haastige spoed zeg maar.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_200945462
quote:
1s.gif Op maandag 16 augustus 2021 22:56 schreef PzKpfw het volgende:
Ik wacht liever de effecten op lange termijn af van een of ander vaccin dat, onder gigantische maatschappelijke druk, in recordtempo is ontwikkeld. Iets met haastige spoed zeg maar.
Dit is geen rationeel argument. Medicijnen worden niet zomaar op de markt gegooid, moeten door een strenge keuring.

Antivaxxers zijn over het algemeen niet de meest heldere lichten is mijn voorzichtige indruk. Veel dom emotioneel gelul, weigeren om wetenschappelijke onderbouwing te accepteren.. zouden we die mentaliteit aan Trump te danken hebben?
pi_200945802
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 23:04 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Dit is geen rationeel argument. Medicijnen worden niet zomaar op de markt gegooid, moeten door een strenge keuring.
Er zijn genoeg experts die hier anders over denken:

COR / Vaccinproducenten niet aansprakelijk - slecht voor vertrouwen?

COR / Waarom is de snelle ontwikkeling van een vaccin nu geen issue meer?

De vaccins bevinden zich in veel landen nog in de fase van testen:

COR / Interessante NY Times website om de status van de vaccins te volgen

Kun je zeggen dat het geen rationeel argument is, maar dat weerleg ik keihard met de informatie hierboven.

quote:
Antivaxxers zijn over het algemeen niet de meest heldere lichten is mijn voorzichtige indruk. Veel dom emotioneel gelul, weigeren om wetenschappelijke onderbouwing te accepteren..
Over het varkensgriep-vaccin, waar mensen op de (middel)lange termijn zware problemen mee kregen:

Ahead of the vaccinations starting, Dame Christine Beasley, then chief nursing officer for England, told Nursing Times: “We’ve gone through exactly the same procedures as we do with seasonal flu vaccine and it’s as safe as a vaccine can be.”

On the day immunisations began, the RCN’s Peter Carter was quoted saying he was “entirely satisfied” the vaccine was safe because it had undergone “rigorous testing”.

https://www.buzzfeed.com/(...)flu-vaccine-was-safe

Waar heb ik dit meer gehoord?

[ Bericht 1% gewijzigd door Probably_on_pcp op 16-08-2021 23:45:26 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_200945848
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Veeg me op hoor _O-
Is dat de zus van ma Flodder.
ROBODEMONS..................|:(
  maandag 16 augustus 2021 @ 23:41:19 #188
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_200945889
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 23:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

De vaccins bevinden zich in veel landen nog niet eens in de laatste fase van testen:

[ afbeelding ]

Kun je zeggen dat het geen rationeel argument is, maar dat weerleg ik keihard met de informatie hierboven.
[..]
Over het varkensgriep-vaccin, waar mensen op de (middel)lange termijn zware problemen mee kregen:

Ahead of the vaccinations starting, Dame Christine Beasley, then chief nursing officer for England, told Nursing Times: “We’ve gone through exactly the same procedures as we do with seasonal flu vaccine and it’s as safe as a vaccine can be.”

On the day immunisations began, the RCN’s Peter Carter was quoted saying he was “entirely satisfied” the vaccine was safe because it had undergone “rigorous testing”.

Maar het is makkelijker om mensen die wat kritischer zijn of de kat uit de boom kijken weg te zetten als "niet de meest heldere lichten".

Met de Mexicaanse Griep bleek achteraf ook dat niet alles even transparant was gecommuniceerd qua vaccin. Dus snap dat mensen wat voorzichtig kunnen zijn.

De meesten hebben die prik genomen voor hun eigen vrijheid en vakantie.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  dinsdag 17 augustus 2021 @ 00:10:04 #189
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_200946086
Overigens werkt iedereen maar 'wappie' noemen die zich (nog) niet wil laten vaccineren ook niet echt constructief en roept des te meer weerstand op. Ik snap ook werkelijk niet dat anderen zich druk kunnen maken om mensen die zich niet laten vaccineren.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_200946167
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 augustus 2021 00:10 schreef PzKpfw het volgende:
Overigens werkt iedereen maar 'wappie' noemen die zich (nog) niet wil laten vaccineren ook niet echt constructief en roept des te meer weerstand op. Ik snap ook werkelijk niet dat anderen zich druk kunnen maken om mensen die zich niet laten vaccineren.
Klopt helemaal! Hoe meer mensen ongenuanceerd "wappie!" blijven roepen, hoe meer mij dat motiveert om tegengas te geven en om terug te keren op dit forum.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  † In Memoriam † dinsdag 17 augustus 2021 @ 00:47:58 #191
88815 The_Emotion
98.3
pi_200946290
quote:
Daar wringt de schoen ook een beetje. Je hebt er een paar in het pro-vac kamp zitten die uit hun morele hoogte roepen dat anti-vac en ongevaccineerden een stelletje asos zijn en nergens recht op zouden moeten krijgen.
En je hebt extremen in het anti-vac kamp, die al dan niet onderbouwd met vage complotten roepen dat we allemaal gechipt worden, in vleermuiszombies muteren of ter plekke doodvallen.

Meestal geluiden die vooral online hard geroepen en gehoord worden waardoor de nuance weg lijkt te vallen.
Ondertussen weet je niet wat de buurman er van denkt, want in welke hoek zou hij zitten?
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_200953913
quote:
1s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 16:26 schreef IkBenDeBaas het volgende:
Wat ik niet snap is waarom het je zo boeit, en vooral waarom je denkt te menen dat het je uberhaupt iets aangaat. Vraag je je ook af waarom je buurman een bepaalde auto gekocht heb?

als de gepensioneerde buurman heeft besloten om een grote auto te kopen die overlast kan veroorzaken of ronduit gevaarlijk voor de buurt kan zijn, ja, dan ga ik me ook wat aanvragen.

quote:
Waarom je buurvrouw met die man gaat?
als de jonge buurmeisje opeens met een man in de bijstand met een patserwagen gaat, gaan er ook wat alarmbellen rinkelen.
pi_200954842
quote:
En schaap dan?
pi_201000037
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 23:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

De vaccins bevinden zich in veel landen nog in de fase van testen:

[ afbeelding ]

[..]

Zegt niks hé.
Ene land is sneller dan andere en vaccins worden niet overal ter beoordeling aangeboden.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 17:25:57 #195
243135 5thencounter
Shit, nog steeds hier..
pi_201000339
Ik ben bijna "blij" (mag niet natuurlijk) dat sinds kort bekent is dat ook alle volledig ingespoten Dappere Dodo's vieze smetbakken blijven...

Triest, maar ik blijf nu ook ver uit de buurt van deze zogenaamde "Veilige Mensen"
pi_201005501
Ik ben inmiddels ook gevaccineerd maar vind wel dat mensen die het uiteindelijk gedaan hebben heel neerbuigend doen naar niet gevaccineerde en ze onder sociale druk de plicht opgeven om het ook te doen. Ik pleit nog steeds voor 100% vrij wil, ook als de beredenering van deze mensen misschien niet helemaal onderbouwd is, dat geeft je nog niet het recht om ze daarvoor in een hoekje te duwen en te veroordelen. Je zou ongeacht wat je mening is niet hoeven te verantwoorden waarom je het wel en niet wil. Ook het bestempelen van deze mensen als 'wappies' vind ik nogal onbeschoft. Dat is veel te makkelijk. Overigens plaats je hiermee anderen in een hokje om jezelf 'beter' te voelen.
pi_201005733
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Veeg me op hoor _O-
quote:

[..]

[ afbeelding ]

Veeg me op hoor _O-
Ai eb dan die peuk... roken waar de kleuters bijstaan 8)7 goed voorbeeld wél :')
Niet dus.....

ze gaat eerder door aan kanker of hart en vaatziekte

Uit cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) blijkt dat de meeste mensen vorig jaar aan kanker overleden. Zo'n 28 procent van alle sterfgevallen (47.000 mensen) was het gevolg van deze ziekte.

37.000 mensen overleden aan hart- en vaatziekten,

20.000 mensen overleden aan de gevolgen van het coronavirus.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)orona-kanker-hart-en
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
pi_201005803
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 17:25 schreef 5thencounter het volgende:
Ik ben bijna "blij" (mag niet natuurlijk) dat sinds kort bekent is dat ook alle volledig ingespoten Dappere Dodo's vieze smetbakken blijven...

Triest, maar ik blijf nu ook ver uit de buurt van deze zogenaamde "Veilige Mensen"
Volgens mij is niemand ''veilig'' als je alle berichten leest....

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 22:43 schreef Minimunt het volgende:
Ik ben inmiddels ook gevaccineerd maar vind wel dat mensen die het uiteindelijk gedaan hebben heel neerbuigend doen naar niet gevaccineerde en ze onder sociale druk de plicht opgeven om het ook te doen. Ik pleit nog steeds voor 100% vrij wil, ook als de beredenering van deze mensen misschien niet helemaal onderbouwd is, dat geeft je nog niet het recht om ze daarvoor in een hoekje te duwen en te veroordelen. Je zou ongeacht wat je mening is niet hoeven te verantwoorden waarom je het wel en niet wil. Ook het bestempelen van deze mensen als 'wappies' vind ik nogal onbeschoft. Dat is veel te makkelijk. Overigens plaats je hiermee anderen in een hokje om jezelf 'beter' te voelen.
Dat is ook té makkelijk... maar handig natuurlijk, vinger wijzen... enzo,,,,
George Carlin - "The Planet is fine, the people are fucked!"
https://www.youtube.com/watch?v=PdSi9NW5u3E
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 01:53:26 #199
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_201007498
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 17:02 schreef speknek het volgende:

[..]
Er zijn wel meer mensen die niet in een risicogroep zaten en alsnog de pijp uitgingen natuurlijk, en veel van de vaccinaties die jij en je dochter genomen hebt zijn ook niet meteen dodelijk, maar goed.

Vervolgvraag: denk je dat je meer last ondervindt van de vaccinatie dan wanneer je covid krijgt?
Wat betreft je eerste opmerking:

In de groep 0-49 jaar, die 59,1% van de bevolking uitmaakt, zijn 0,8% van de doden gevallen, zie https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/sterfte. De reden dat ze deze groep niet verder hebben uitgesplitst naar leeftijd is dat je het dan naar individuele gevallen kan herleiden omdat in de lagere leeftijdsklassen er extreem weinig doden zijn gevallen. Als we met de ~18k doden rekenen van worldometers https://www.worldometers.info/coronavirus/country/netherlands/ komen we op 144 doden in deze leeftijdsgroep.

Laten we aannemen dat er dan 120 doden zijn gevallen in de groep 30-49 en dat dit zo'n 20% van de bevolking is (22% van de bevolking is <20, 25% 20-40 en 34% 40-65) oftewel 3,48 miljoen mensen. Als we dan 3,48 miljoen mensen delen door 120 komen we uit op een sterfte van 1 op 29.000. Laten we een veiligheidsfactor van ~2 erin bouwen omdat ik met schattingen en onzekere data werk en de kans op 1 op 15.000 zetten voor de GEHELE groep 30-49, waarin het gewicht natuurlijk ook weer hangt naar mensen boven de 40 en de 45.

Kijk dan even naar deze statistieken: https://www.volksgezondhe(...)leeftijd-en-geslacht

51,3 op de 100.000 (~1/2.000) willekeurige aspecifieke sterftekans voor een andere dood dan Corona voor mannen en 34,1 op de 100.000 (~1/3.000) sterftekans voor vrouwen in de leeftijdsgroep 30-34. Aan de bovenkant in de leeftijdsgroep 45-49 is er 171,8 op de 100.000 (~1/600) kans om te sterven voor mannen en 126,3 op 100.000 (~1/800) voor vrouwen. Als je de leeftijdsspecifieke kans om aan COVID-19 te sterven verder zou uitsplitsen zou je dus per leeftijd en per geslacht op een significant lagere kans komen om aan COVID-19 te sterven dan aan een willekeurige andere doodsoorzaak, ordergrootte factor 10 kleiner. Dus het blijft echt in de categorie, extreem slecht lot uit de loterij.

[ Bericht 1% gewijzigd door Richestorags op 21-08-2021 09:54:14 ]
pi_201009193
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 17:25 schreef 5thencounter het volgende:

Ja, dat is het nadeel van niet vaccineren: je komt moeilijker van de maatregelen af.
Maar daar kies je dan zelf voor.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')