abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:41:26 #201
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201096765
quote:
Ja, maar alle antivaxxers zijn slecht en schuldig aan alle ellende in de ziekenhuizen!!!!
pi_201097269
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 15:41 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ja, maar alle antivaxxers zijn slecht en schuldig aan alle ellende in de ziekenhuizen!!!!
Je hebt wel door wat er staat?

Eerdere besmetting > alleen Pfizer
Eerdere besmetting + Pfizer > Eerdere besmetting

Maar om eerder besmet te zijn, moet je wel... eerst besmet zijn... met het risico dat je ernstig ziek wordt of long Covid oploopt.

Vaccineren heeft nog steeds de voorkeur, vaccineren nadat je besmet bent biedt betere bescherming maar dat is geen reden om dan maar te proberen besmet te raken.

Overigens ook van die site:

Nieuwe studie: risico op bloedklonters veel lager na vaccinatie dan bij oplopen Covid-19

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210827_94337487

quote:
Het risico op het ontwikkelen van veneuze trombose (flebitis) is bijna 200 keer hoger door het krijgen van Covid (12.614 extra gevallen op 10 miljoen) dan door gevaccineerd te worden met AstraZeneca (66 extra gevallen).

[ Bericht 12% gewijzigd door TheFreshPrince op 27-08-2021 16:19:50 ]
pi_201097409
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 12:31 schreef tja77 het volgende:

[..]
Mijn god…
[..]
Nee, ik reageer op het feit dat jij dat doet. Jij roept dat het een leugen is. Daarmee schijn jij te weten hoe het ziektebeeld gaat verlopen bij iemand.
Ik ken Ludovici niet, jij ook niet. Dus jij kan iemand niet van leugens beschuldigen. De cijfers spreken in zijn voordeel. Want hoeveel % van de besmette mensen gaat richting ziekenhuis? 1%? Dan is
[..]
Geen leugen?
Want:
Gemiddeld per dag 2500 besmettingen de laatste tijd en tussen de 10-20 opnames IC per dag, dat is minder dan 1%.

In 99% van de gevallen heeft Ludivico gewoon gelijk. Die ene % jij. Maar dan nog heb jij het recht niet om iemand van leugens te betichten.

De grieppedimie van 2017/2018 had 900.000 mensen die zijn ziek geworden door een infectie met het griepvirus in de periode van begin oktober tot eind mei.

Met als gevolg: 16.000 mensen werden tijdens de epidemie opgenomen in het ziekenhuis voor complicaties van griep, zoals longontsteking

Tijdens de epidemie stierven er 9.500 mensen meer dan normaal. Het is waarschijnlijk dat deze ‘over- sterfte’ samenhangt met de griep.

Deze gemiddelden liggen niet heel ver van de Coronacijfers vandaag de dag toch?

Ik heet geen Ludivico, maar voor het gemak ga ik er maar vanuit dat hij een gezonde Nederlander is, net als ik. Vandaar dat ik een hoop van jouw gebazel op mezelf betrek en zodoende weerleg.

Waar haal jij de wijsheid vandaan dat Ludovico (of een willekeurige andere gezonde Nederlander) liegt wanneer hij/zij dit stelt.
[..]
Onderschat jij het “normale” griepvirus? Of overschat jij het Covid virus? Cijfers liegen niet.
Ja, precies.
Je pakt 1 specifieke griep erbij, die is dan meteen leidend voor alle griepvarianten, en uiteraard kies je degene die het hevigst was.
Hoeveel toen besmet waren?
Geen idee. Je hebt alleen schattingen omdat niemand zich liet testen en alleen degenen die serieus ziek worden bij de huisarts komen.
Plus dat we bij Covid-19 drastische maatregelen hebben genomen om besmetting te voorkomen en grote delen van de bevolking zijn gevaccineerd en daardoor veel minder ziek worden.

Maar we wijken af.
Word jij, Ludivico, minder ziek van Covid dan van Griep?
Dat weet je pas als je beide hebt doorlopen...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_201097458
quote:
Ik ga gelijk mn booster halen. Govern me harder daddy.
pi_201099257
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 15:41 schreef tja77 het volgende:

[..]
Bron?
Cindy De Vuyst
pi_201100227
quote:
99s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:35 schreef Ynnad_Er het volgende:
Mensen die roepen dat je chips krijgt ingespoten bij een vaccin :') Kom even op zeg. Facebook, Whats App, je telefoon, je cookies en algoritme weten al ALLES van je.
Dat klopt niet helemaal.
Juist de implementatie van corona apps en vaccinatiebewijzen op smartphones, zijn een volgende stap in de ontsluiting van medische en biometrische data op smartphones en dergelijke.
Volgens mij wel degelijk een hellend vlak, en derhalve problematisch.
Het probleem ligt natuurlijk wel vooral in de gebrekkige regulatie van de politiek.
En voor de big tech betekent meer informatie, sowieso meer winst.
Ethische praat komt van de marketing afdeling, het gebrek aan ethiek komt van de aandeelhoudersvergadering.
(Waar waarschinlijk Nederlandse pensioenfondsen aan deelnemen.)

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 27-08-2021 21:42:05 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201101410
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:55 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Men onderzoekt of er iets achterblijft in het lichaam en hoe lang.
Dat is allemaal basaal onderzoek.

Wel interessant dat al deze discussies op dezelfde manier verlopen met dezelfde uitgekauwde argumenten.
We hopen natuurlijk wel, dat er een zo lang mogelijk effectieve reactie van ons immuunsysteem achterblijft na vaccinatie.
Hoe dat zich verhoudt tot natuurlijk herstel, vind ik zeker met deze meer gerichte vaccins, wel een belangrijke vraag.

Ik heb bepaald niet het idee, dat we ook maar in de buurt komen, van alles weten of snappen van ons immuunsysteem, of virussen.
Maar goed, van COVID19, en mogelijke lange termijn gevolgen daarvan weten we ook te weinig, vaccinatie is zeker nuttig, vooral voor kwetsbaren.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_201101603
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:29 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Maar dat kan door anti-lichamen van het virus zelf ook gebeuren:

"Antibody-dependent enhancement (ADE) is the phenomenon in which a person with antibodies against one virus (i.e. from infection or vaccination) can develop worse disease when infected by a second closely-related virus, due to a unique and rare reaction with proteins on the surface of the second virus."
https://en.wikipedia.org/(...)ependent_enhancement
Voor, niet van.
pi_201101712
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:46 schreef airconditioning het volgende:

[..]
Nee veilig zijn we nog steeds niet, pas als alle wappies hebben gevaccineerd
Alle wappies, of iedereen?
Wanneer heeft het zin, in welk bereik?
En wat doe je daarna, met/voor al diegen buiten dat bereik?

Denk je echt dat we SARS-CoV-2 kunnen uitroeien?
Er zijn ook dierlijke reservoirs, hoe ver wil je daarin gaan?

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 28-08-2021 11:33:35 ]
pi_201105311
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 16:14 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Je hebt wel door wat er staat?

Eerdere besmetting > alleen Pfizer
Eerdere besmetting + Pfizer > Eerdere besmetting

Maar om eerder besmet te zijn, moet je wel... eerst besmet zijn... met het risico dat je ernstig ziek wordt of long Covid oploopt.

Vaccineren heeft nog steeds de voorkeur, vaccineren nadat je besmet bent biedt betere bescherming maar dat is geen reden om dan maar te proberen besmet te raken.

Overigens ook van die site:

Nieuwe studie: risico op bloedklonters veel lager na vaccinatie dan bij oplopen Covid-19

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210827_94337487
[..]

Ach het ging nooit om de bescherming anders was iedere bloed sample die geprikt werd wel getest op antistoffen..
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201105340
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 13:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Volgens het RIVM gingen er in 2018, tijdens de hevige griepepidemie, 9444 mensen extra dood. Die griepepidemie duurde 18 weken.

Als we dat vergelijken met de eerste coronagolf, gingen er toen 9768 mensen dood. Echter duurde die golf van week 10 tot en met 19. Dat is dus meer doden in slechts de helft van de tijd.

Daarbij wordt het beeld nog verder vertekend omdat we tijdens de eerste golf massaal aan social-distancing gingen doen en straten leeg bleven, dit heeft in tegenstelling tot 2018 het aantal doden nog gedrukt.
[..]
Jawel, want er waren in 2020 ook een tweede en derde golf.

CBS: afgelopen jaar ruim 20.000 coronadoden
K, dit wordt dus interessant.

De cumulatieve procentuele sterftecijfers per leeftijdsgroep 2018-2020 zijn nagenoeg gelijk. De oversterfte is dus niet anders in 2020 dan in 2018 tenzij het CBS raar is gaan meten.

Zeg jij het maar.

En met diezelfde cijfers zijn er meer Covid doden geteld.. Dus minder reguliere sterftes.. Is dat logisch? Lijkt me niet hoor. Overigens ook nog eens geschat een factor 2 a 3 besmettingen meer voor Covid.

Zeg het maar hoor.

Volgens mij zijn we Covid doden veel makkelijker gaan tellen dan we normaliter doen met influenza.

En als de aantallen besmettingen kloppen is covid een factor 3 minder dodelijk per besmetting dan influenza.

Standaard reactie op dit soort comments is "maar we hadden maatregelen" ik heb het gewoon over de statistisch gemeten aantal doden.... Feitelijke info.

Dat Corona erger was dat zal maar dat blijkt gewoon niet uit de naakte sterftecijfers. En men denkt van wel.

Dat die naakte sterftecijfers niet afwijken gaat niet samen met meer besmettingen en hogere IFR. Dat kan gewoon niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201105508
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 07:29 schreef ludovico het volgende:

[..]
K, dit wordt dus interessant.

De cumulatieve procentuele sterftecijfers per leeftijdsgroep 2018-2020 zijn nagenoeg gelijk. De oversterfte is dus niet anders in 2020 dan in 2018 tenzij het CBS raar is gaan meten.

Zeg jij het maar.

En met diezelfde cijfers zijn er meer Covid doden geteld.. Dus minder reguliere sterftes.. Is dat logisch? Lijkt me niet hoor. Overigens ook nog eens geschat een factor 2 a 3 besmettingen meer voor Covid.

Zeg het maar hoor.

Volgens mij zijn we Covid doden veel makkelijker gaan tellen dan we normaliter doen met influenza.

En als de aantallen besmettingen kloppen is covid een factor 3 minder dodelijk per besmetting dan influenza.

Standaard reactie op dit soort comments is "maar we hadden maatregelen" ik heb het gewoon over de statistisch gemeten aantal doden.... Feitelijke info.

Dat Corona erger was dat zal maar dat blijkt gewoon niet uit de naakte sterftecijfers. En men denkt van wel.

Dat die naakte sterftecijfers niet afwijken gaat niet samen met meer besmettingen en hogere IFR. Dat kan gewoon niet.
De oversterfte is wel anders over het hele jaar: 3000 in 2018, 15.000 in 2020.

Dus dik 9000 oversterfte toegeschreven aan griep in die 11 weken, gevolgd door een periode van ondersterfte, waardoor uiteindelijk 3000 meer dan normaal verwacht zijn overleden.

Je zou van die grieppandemie kunnen stellen dat de meeste slachtoffers binnen korte tijd toch al zouden komen te overlijden.
Precies wat Covid wordt verweten: dat iemand die terminaal is bij overlijden op het bordje Griep wordt geschoven, IPV overleden door het onderliggende lijden.

Kijken we naar CBS met betrekking tot Covid: 20.000 covid slachtoffers, oversterfte 15.000
Dus behalve een meer dan verdubbeling van het aantal slachtoffers over een jaar, is het percentage oversterfte ook veel hoger.

Wat besmettingen betreft: bij Covid-19 worden dagelijks duizenden mensen getest of ze het hebben, vanwege lichte symptomen of omdat ze in de buurt zijn geweest bij iemand met Covid.
Dan spoor je natuurlijk veel meer besmettingen op dan bij influenza, waarbij alleen de gevallen die bij de huisarts zijn gediagnosticeerd in de cijfers terecht komen.
pi_201105625
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 08:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
De oversterfte is wel anders over het hele jaar: 3000 in 2018, 15.000 in 2020.

Dus dik 9000 oversterfte toegeschreven aan griep in die 11 weken, gevolgd door een periode van ondersterfte, waardoor uiteindelijk 3000 meer dan normaal verwacht zijn overleden.

Je zou van die grieppandemie kunnen stellen dat de meeste slachtoffers binnen korte tijd toch al zouden komen te overlijden.
Precies wat Covid wordt verweten: dat iemand die terminaal is bij overlijden op het bordje Griep wordt geschoven, IPV overleden door het onderliggende lijden.

Kijken we naar CBS met betrekking tot Covid: 20.000 covid slachtoffers, oversterfte 15.000
Dus behalve een meer dan verdubbeling van het aantal slachtoffers over een jaar, is het percentage oversterfte ook veel hoger.

Wat besmettingen betreft: bij Covid-19 worden dagelijks duizenden mensen getest of ze het hebben, vanwege lichte symptomen of omdat ze in de buurt zijn geweest bij iemand met Covid.
Dan spoor je natuurlijk veel meer besmettingen op dan bij influenza, waarbij alleen de gevallen die bij de huisarts zijn gediagnosticeerd in de cijfers terecht komen.

Dat is gek, valt geen ruk te zien in de cumulatieve cijfers.

Maar als tegen de 1% sterft ieder jaar zit je op 180k personen en jij doet nu moeilijk om het getal 9000. Dat is 5% verschil... Maar nogmaals. Dat verschil zie je niet terug in de cijfers. Hoe kan dat dan?

Absolute aantallen doden tellen.. Slim plan man.
pi_201105842
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 08:28 schreef ludovico het volgende:

[..]
Dat is gek, valt geen ruk te zien in de cumulatieve cijfers.

Maar als tegen de 1% sterft ieder jaar zit je op 180k personen en jij doet nu moeilijk om het getal 9000. Dat is 5% verschil... Maar nogmaals. Dat verschil zie je niet terug in de cijfers. Hoe kan dat dan?

Absolute aantallen doden tellen.. Slim plan man.
Je kunt ook in percentages kijken: in 2020 was de oversterfte 10%.

Anyway, ik begrijp dat je naar statistieken zoekt die het aantal sterfgevallen moet bagatelliseren?
Dus 9000 covid slachtoffers op 180.000 doden elk jaar is maar een druppel op de gloeiende plaat, dus valt het allemaal mee... Zoiets?
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:39:29 #215
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201106785
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 21:37 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Waneer heeft het zin, in welk bereik?

Voor die vragen verwijs ik u naar het RIVM, daar ga ik niet over
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_201107330
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 10:39 schreef airconditioning het volgende:

[..]
Voor die vragen verwijs ik u naar het RIVM, daar ga ik niet over
De RIVM gaat over het bereik Nederland, er is een pandemie gaande.
pi_201107357
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 21:37 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Wappies zijn de laatsten.

quote:
Waneer heeft het zin, in welk bereik?
Ik meende 85%
quote:
Groepsimmuniteit en die kunnen zelf beslissen of ze maatregelen gaan nemen om besmetting te voorkomen.

quote:
Praktisch gezien niet.

quote:
Zover hoeft niet..
Kijk naar Mazelen, 16x of zo besmettelijker dan sars-cov-2, niet wereldwijd uitgeroeid, wordt elk jaar in Nederland geïntroduceerd door migranten, reizigers, etc vanuit het buitenland, maar levert slechts een handvol besmettingen op.
De laatste uitbraak is alweer flinke tijd geleden, en dat was in bubbels ongevaccineerden.

Als we met Covid weten te voorkomen dat we dergelijke bubbels hebben, dan zitten we aardig goed.
pi_201107365
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 11:35 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dus ga je je druk maken op wat op Tuvalu plaats vindt?
  zaterdag 28 augustus 2021 @ 12:08:22 #219
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_201107715
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 11:35 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ja daarom RIVM of rijksoverheid is het meest betrouwbare
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_201107935
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 12:08 schreef airconditioning het volgende:

[..]
Ja daarom RIVM of rijksoverheid is het meest betrouwbare
Als je een pandemie daadwerkelijk wilt aanpakken, is mondiale coördinatie nodig.
Nog los van dierlijke reservoirs.
pi_201123069
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 augustus 2021 09:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Je kunt ook in percentages kijken: in 2020 was de oversterfte 10%.

Anyway, ik begrijp dat je naar statistieken zoekt die het aantal sterfgevallen moet bagatelliseren?
Dus 9000 covid slachtoffers op 180.000 doden elk jaar is maar een druppel op de gloeiende plaat, dus valt het allemaal mee... Zoiets?
Je gaat niet in op de comment maar cherry picked er wat uit waar je verontwaardigd over kan zitten doen.

Veel plezier met je verontwaardigde leven.
pi_201125397
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 14:37 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je gaat niet in op de comment maar cherry picked er wat uit waar je verontwaardigd over kan zitten doen.

Veel plezier met je verontwaardigde leven.
Mooie projectie ^O^
pi_201126793
Kunnen we afspreken elkaar gewoon te negeren?
  Moderator zondag 29 augustus 2021 @ 18:06:17 #224
5428 crew  miss_sly
pi_201127916
quote:
0s.gif Op zondag 29 augustus 2021 17:16 schreef ludovico het volgende:
Kunnen we afspreken elkaar gewoon te negeren?
Dit lijkt me een heel goed idee, tenzij jullie met argumenten kunnen discussiëren ipv met persoonlijke sneren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')