abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201087374
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 21:04 schreef nathaliashemale het volgende:
Ik voelde me aangetrokken tot de topictitel. Maar het bericht zelf is geen touw aan vast te knopen. Geen idee wie de OP geschreven heeft.

Jammer wel want ik ben ook tegen vaccinaties
Dus je bent vóór herintroductie van polio, pokken, mazelen, bof en rode hond?
  donderdag 26 augustus 2021 @ 22:08:48 #177
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_201088220
Geen idee waarom mijn post is weggehaald.
Moet niet gekker worden hier. :')
pi_201090300
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 21:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ja, het wordt steeds maffer :7
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_201091888
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 21:13 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Pokken gaat wat lastiger worden, want dat is door vaccinaties niet meer vrij in de natuur aanwezig.
Er zijn nog wat strengen in verschillende onderzoekscentra, maar dan moeten ze het dus bewust vrijlaten.
Ik moest gewoon even reageren.
Enne.... Do not feed the troll
pi_201091939
Allemaal leuk en aardig maar waarom vaccineren voor iets wat voor mij hoogstwaarschijnlijk minder risico oplevert dan een seizoensgriep.

En dat dwingende karakter vanuit de overheid en een gebrek aan duidelijke informatie van voor en tegens maakt het niet beter.

Neemt niet weg dat het voor veel mensen gewoon een rationele keuze is wel te prikken. Maar laat men lekker in hun waarde en kap met die extreme maatregelen en bouw die capaciteit eens uit van de ICs.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201091940
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:39 schreef PreacherFromHell het volgende:

[..]
Pokken gaat wat lastiger worden, want dat is door vaccinaties niet meer vrij in de natuur aanwezig.
Er zijn nog wat strengen in verschillende onderzoekscentra, maar dan moeten ze het dus bewust vrijlaten.
Dat is dus te doen.
Pokken is gewoon een natuurlijke ziekte, dus eentje die goed voor ons is en een prima training van ons immuunsysteem ^O^
pi_201091950
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:43 schreef ludovico het volgende:
Allemaal leuk en aardig maar waarom vaccineren voor iets wat voor mij hoogstwaarschijnlijk minder risico oplevert dan een seizoensgriep.
Omdat dat een leugen is.

quote:
En dat dwingende karakter vanuit de overheid en een gebrek aan duidelijke informatie van voor en tegens maakt het niet beter.
Dat ligt aan jezelf.
pi_201092002
quote:
0s.gif Op donderdag 26 augustus 2021 12:08 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Je blijft relatieve getallen aanhalen, terwijl relatieve gevallen uiteindelijk totaal niet relevant zijn voor de zorg. Allemaal leuk en aardig dat hooguit 0,1% van de groep 20-40 jaar zonder vaccin uiteindelijk in het ziekenhuis belandt, maar als je je dan ook nog even bedenkt dat dit een groep van 600.000 mensen is, die alle goede maatregelen ten spijt echt wel een keer aan de beurt gaan komen als Nederland van het slot af gaat, dan mag de zorg zich klaar maken voor wederom een geweldig griepseizoen. En dat voor de groep 20-40 jaar alleen al.

En leg mij geen woorden in de mond. Ik neem het antivaxxers ook net zo goed kwalijk dat ze hen in gevaar brengen die om wat voor reden dan ook niet beschermd kunnen worden. Dat de delta-variant toch ook onder gevaccineerden redelijk goed om zich heen kan grijpen is iets wat we pas net een week weten, dus dat kan nooit als argument gebruikt worden om 2 maanden geleden geen afspraak te maken.
Ik ben echt klaar met die doem scenario's die wel ff verzonnen worden.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_201092014
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Omdat dat een leugen is.
[..]
Dat ligt aan jezelf.
...
pi_201092159
Interessant die omgekeerde cognitieve dissonantie.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:10:35 #186
342627 tja77
pi_201092247
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Omdat dat een leugen is.
Que?
Je weet hoe groot de kans is voor een gezonde niet bejaarde Nederlander om echt ziek te worden van Covid19?
En dan een ander betichten van leugens.
:')
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:13:06 #187
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_201092273
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 09:48 schreef ludovico het volgende:

[..]
Ik ben echt klaar met die doem scenario's die wel ff verzonnen worden.
Ik beeld het me in dat de overgrote meerderheid van de patiënten op de IC niet gevaccineerd is? Ik verzin het ter plekke dat het aantal gevallen omhoog gaat als je alle maatregelen los laat en het buiten kouder wordt?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_201092335
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 10:10 schreef tja77 het volgende:

[..]
Que?
Je weet hoe groot de kans is voor een gezonde niet bejaarde Nederlander om echt ziek te worden van Covid19?
Ten opzichte van griep?

quote:
En dan een ander betichten van leugens.
Triggered...
pi_201092342
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 10:01 schreef ludovico het volgende:
Interessant die omgekeerde cognitieve dissonantie.
Ja, daarmee wordt jouw cognitieve dissonantie mooi zichtbaar...
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:33:54 #190
342627 tja77
pi_201092533
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 10:18 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ten opzichte van griep?
[..]
Triggered...
Ja, ten opzichte van een griep.
De groep mensen die ik ken die Corona gehad hebben hadden er minder last van dan van een griepje. Ik ken ook mensen (ja ook 60+) die amper wisten dat ze Corona hadden en pas na een positieve test wisten dat het meer was dan een verkoudheidje.

Triggerder? Nee, allergisch voor bullshit.
pi_201093015
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 10:33 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ja, ten opzichte van een griep.
De groep mensen die ik ken die Corona gehad hebben hadden er minder last van dan van een griepje.
Hoe is vastgesteld dat ze griep hadden?
En waarom zou jij hetzelfde ziekteverloop moeten hebben als een groep anderen?

quote:
Ik ken ook mensen (ja ook 60+) die amper wisten dat ze Corona hadden en pas na een positieve test wisten dat het meer was dan een verkoudheidje.

Ik ken ook mensen van onder de 60 die in het ziekenhuis belandt zijn.
Maar dat zegt toch niets over hoe de ziekte bij mij zal verlopen?
Hoe kun je nu op basis van anekdotische ervaringen van derden bepalen hoe ziek jij zult worden?

Verder wist ik niet dat jij een dubbel account bent van Ludivico...

Excuses voor de verwarring.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 11:28:52 #192
342627 tja77
pi_201093212
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 11:13 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hoe is vastgesteld dat ze griep hadden?
En waarom zou jij hetzelfde ziekteverloop moeten hebben als een groep anderen?
[..]
Ik ken ook mensen van onder de 60 die in het ziekenhuis belandt zijn.
Maar dat zegt toch niets over hoe de ziekte bij mij zal verlopen?
Hoe kun je nu op basis van anekdotische ervaringen van derden bepalen hoe ziek jij zult worden?

Verder wist ik niet dat jij een dubbel account bent van Ludivico..

Excuses voor de verwarring.
Omdat jij op Ludivico reageerde, mag ik je niet op je onwaarheden wijzen?

Griep werd vastgesteld door de huisarts, dat is toch niet zo vreemd. Een beetje winter telt 100.000-en griepbesmettingen.

Waarom zou ik een ander verloop hebben? Jij was degene die riep dat het een leugen was toen iemand riep
quote:
iets wat voor mij hoogstwaarschijnlijk minder risico oplevert dan een seizoensgriep.
cijfers wijzen uit dat het gewoon klopt. Slechts een heel klein percentage (1% ofzo) ondervindt echt ernstige gevolgen van covid19.
Dus verklaar die leugen dan….

quote:
Als die mensen roken, ouder zijn en overgewicht hebben, lopen ze aanzienlijk meer risico dan ik. Onderzoek wijst dat gewoon uit.
En niet alleen op basis daarvan, ook op basis van cijfers van het RIVM lopen ik en andere gezonde Nederlanders weinig risico. En zo werd dat ook gestelt.
Dus nogmaals, verklaar de leugen dan.
pi_201093612
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 11:28 schreef tja77 het volgende:

[..]
Omdat jij op Ludivico reageerde, mag ik je niet op je onwaarheden wijzen?
Jij bepaalt dus voor Ludivico hoe ziek hij van Covid wordt tov griep.

quote:
Griep werd vastgesteld door de huisarts, dat is toch niet zo vreemd. Een beetje winter telt 100.000-en griepbesmettingen.
Dat de huisarts die vaststelt wel, een gezond iemand zoals jij, Ludivico, gaat toch niet voor een griepje naar de huisarts?

quote:
Waarom zou ik een ander verloop hebben?
Waarom zou jij hetzelfde verloop hebben?

quote:
Jij was degene die riep dat het een leugen was toen iemand riep
[..]

Ja, en jij gaat nu voor diegene bepalen hoe ziek die mag worden
Heel bijzonder.

quote:
cijfers wijzen uit dat het gewoon klopt. Slechts een heel klein percentage (1% ofzo) ondervindt echt ernstige gevolgen van covid19.
Dus verklaar die leugen dan….
[..]
Nope, cijfers wijzen uit dat we op een zorginfarct afstevenden die we hebben weten af te wenden door drastische maatregelen die we nog nooit tegen griep hebben genomen de afgelopen decennia...

Maar houd gewoon vol dat het maar een griepje is
Met de nadruk op JE, want griep zelf is veel erger..

quote:
Als die mensen roken, ouder zijn en overgewicht hebben, lopen ze aanzienlijk meer risico dan ik.
En jij heet Ludivico..

Blijft bijzonder.

Verder gaat het niet om het risico van een ander.

quote:
Onderzoek wijst dat gewoon uit.
En niet alleen op basis daarvan, ook op basis van cijfers van het RIVM lopen ik en andere gezonde Nederlanders weinig risico. En zo werd dat ook gestelt.
Dus nogmaals, verklaar de leugen dan.
Je wijkt uit.
Was was de stelling ook alweer?
Niet wat jij hier neer plempt.
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 12:31:05 #194
342627 tja77
pi_201094215
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 11:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
[..]
Dat de huisarts die vaststelt wel, een gezond iemand zoals jij, Ludivico, gaat toch niet voor een griepje naar de huisarts?
[..]
Waarom zou jij hetzelfde verloop hebben?
[..]
Ja, en jij gaat nu voor diegene bepalen hoe ziek die mag worden
Heel bijzonder.
[..]
Nope, cijfers wijzen uit dat we op een zorginfarct afstevenden die we hebben weten af te wenden door drastische maatregelen die we nog nooit tegen griep hebben genomen de afgelopen decennia...

Maar houd gewoon vol dat het maar een griepje is
Met de nadruk op JE, want griep zelf is veel erger..
[..]
En jij heet Ludivico..

Blijft bijzonder.

Verder gaat het niet om het risico van een ander.
[..]
Je wijkt uit.
Was was de stelling ook alweer?
Niet wat jij hier neer plempt.
Mijn god…

quote:
Nee, ik reageer op het feit dat jij dat doet. Jij roept dat het een leugen is. Daarmee schijn jij te weten hoe het ziektebeeld gaat verlopen bij iemand.
Ik ken Ludovici niet, jij ook niet. Dus jij kan iemand niet van leugens beschuldigen. De cijfers spreken in zijn voordeel. Want hoeveel % van de besmette mensen gaat richting ziekenhuis? 1%? Dan is

quote:
iets wat voor mij hoogstwaarschijnlijk minder risico oplevert dan een seizoensgriep
Geen leugen?
Want:
Gemiddeld per dag 2500 besmettingen de laatste tijd en tussen de 10-20 opnames IC per dag, dat is minder dan 1%.

In 99% van de gevallen heeft Ludivico gewoon gelijk. Die ene % jij. Maar dan nog heb jij het recht niet om iemand van leugens te betichten.

De grieppedimie van 2017/2018 had 900.000 mensen die zijn ziek geworden door een infectie met het griepvirus in de periode van begin oktober tot eind mei.

Met als gevolg: 16.000 mensen werden tijdens de epidemie opgenomen in het ziekenhuis voor complicaties van griep, zoals longontsteking

Tijdens de epidemie stierven er 9.500 mensen meer dan normaal. Het is waarschijnlijk dat deze ‘over- sterfte’ samenhangt met de griep.

Deze gemiddelden liggen niet heel ver van de Coronacijfers vandaag de dag toch?

Ik heet geen Ludivico, maar voor het gemak ga ik er maar vanuit dat hij een gezonde Nederlander is, net als ik. Vandaar dat ik een hoop van jouw gebazel op mezelf betrek en zodoende weerleg.

Waar haal jij de wijsheid vandaan dat Ludovico (of een willekeurige andere gezonde Nederlander) liegt wanneer hij/zij dit stelt.

quote:
iets wat voor mij hoogstwaarschijnlijk minder risico oplevert dan een seizoensgriep
Onderschat jij het “normale” griepvirus? Of overschat jij het Covid virus? Cijfers liegen niet.
pi_201094988
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 12:31 schreef tja77 het volgende:
Geen leugen?
Want:
Gemiddeld per dag 2500 besmettingen de laatste tijd en tussen de 10-20 opnames IC per dag, dat is minder dan 1%.

In 99% van de gevallen heeft Ludivico gewoon gelijk. Die ene % jij. Maar dan nog heb jij het recht niet om iemand van leugens te betichten.

De grieppedimie van 2017/2018 had 900.000 mensen die zijn ziek geworden door een infectie met het griepvirus in de periode van begin oktober tot eind mei.

Met als gevolg: 16.000 mensen werden tijdens de epidemie opgenomen in het ziekenhuis voor complicaties van griep, zoals longontsteking

Tijdens de epidemie stierven er 9.500 mensen meer dan normaal. Het is waarschijnlijk dat deze ‘over- sterfte’ samenhangt met de griep.
Volgens het RIVM gingen er in 2018, tijdens de hevige griepepidemie, 9444 mensen extra dood. Die griepepidemie duurde 18 weken.

Als we dat vergelijken met de eerste coronagolf, gingen er toen 9768 mensen dood. Echter duurde die golf van week 10 tot en met 19. Dat is dus meer doden in slechts de helft van de tijd.

Daarbij wordt het beeld nog verder vertekend omdat we tijdens de eerste golf massaal aan social-distancing gingen doen en straten leeg bleven, dit heeft in tegenstelling tot 2018 het aantal doden nog gedrukt.

quote:
Deze gemiddelden liggen niet heel ver van de Coronacijfers vandaag de dag toch?
Jawel, want er waren in 2020 ook een tweede en derde golf.

CBS: afgelopen jaar ruim 20.000 coronadoden
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:34:40 #196
342627 tja77
pi_201095144
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 13:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Volgens het RIVM gingen er in 2018, tijdens de hevige griepepidemie, 9444 mensen extra dood. Die griepepidemie duurde 18 weken.

Als we dat vergelijken met de eerste coronagolf, gingen er toen 9768 mensen dood. Echter duurde die golf van week 10 tot en met 19. Dat is dus meer doden in slechts de helft van de tijd.

Daarbij wordt het beeld nog verder vertekend omdat we tijdens de eerste golf massaal aan social-distancing gingen doen en straten leeg bleven, dit heeft in tegenstelling tot 2018 het aantal doden nog gedrukt.
[..]
Jawel, want er waren in 2020 ook een tweede en derde golf.

CBS: afgelopen jaar ruim 20.000 coronadoden
Het ging in deze discussie om het gevaar voor mensen die besmet waren geraakt, niet om de druk in de zorg. Tijdsduur is daarom van ondergeschikt belang.
Social-distancing heeft geen invloed op het ziektebeeld van reeds besmette mensen en hun ziekteverloop.
Mijn cijfers waren puur om het gevaar aan te geven (ziekenhuis/overlijden) voor mensen die besmet raken.
pi_201095227
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 13:34 schreef tja77 het volgende:

[..]
Het ging in deze discussie om het gevaar voor mensen die besmet waren geraakt, niet om de druk in de zorg. Tijdsduur is daarom van ondergeschikt belang.
Meer mensen die doodgaan is toch gewoon meer gevaar voor mensen?

Ik focus me juist alleen op de doden, om aan te geven dat je cijfers niet kloppen.

quote:
Social-distancing heeft geen invloed op het ziektebeeld van reeds besmette mensen en hun ziekteverloop.
Mijn cijfers waren puur om het gevaar aan te geven (ziekenhuis/overlijden) voor mensen die besmet raken.
Ik had het dus ook niet over het ziektebeeld. Ik vind sowieso de vergelijking corona - griep behoorlijk dommig, omdat het duidelijke andere ziektes zijn, met een ander ziekteverloop.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 27-08-2021 13:47:18 ]
  vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:51:49 #198
342627 tja77
pi_201095400
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 13:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik focus me juist alleen op de doden, om aan te geven dat je cijfers niet kloppen.
[..]
Ik had het dus ook niet over het ziekteverloop. Ik vind sowieso de vergelijking corona - griep behoorlijk dommig, omdat het duidelijke andere ziektes zijn, met een ander ziekteverloop.
Godver, ik ben hier wel onderhand klaar mee.
Gisteren al een post van mij hier weggehaald om nog onduidelijke redenen.
En nu WEER iemand die de zaken anders interpreteert als dat ik ze bedoel en halverwege een discussie in komt vliegen en zich vastklampt aan cijfers die ik voor een andere discussie bedoel.
Ja natuurlijk
quote:
No shit Sherlock!

Maar mij ging het om het feit dat wanneer iemand besmet raakt met Corona DE KANS!!!!!! op een ernstig ziekteverloop hetzelfde is op een ziekteverloop als bij griep.
Ongeveer 1%.
Bij griep ongeveer 1% kans op ernstig ziekteverloop
Bij covid19 ongeveer 1% kans op ernstig ziekteverloop.

Dus als iemand stelt

quote:
Dan heeft diegene gewoon gelijk.
Ben je het daar niet mee eens, dan snap je een term als hoogstwaarschijnlijk niet. Want nog steeds is er maar een heeeeeeel klein percentage van de besmette mensen dat ECHT ziek wordt. En een heeeeeeeeel groot percentage mensen dat besmet raakt en er niet veel aan de hand is.
pi_201095649
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 augustus 2021 13:51 schreef tja77 het volgende:

[..]
Godver, ik ben hier wel onderhand klaar mee.
Gisteren al een post van mij hier weggehaald om nog onduidelijke redenen.
En nu WEER iemand die de zaken anders interpreteert als dat ik ze bedoel en halverwege een discussie in komt vliegen en zich vastklampt aan cijfers die ik voor een andere discussie bedoel.
Ja natuurlijk
Jij trekt een vergelijking tussen de griepepidemie uit 2018 en de coronapandemie uit 2020/2021, ja, dan kom ik met cijfers die laten zien dat er geen biet van je vergelijking klopt.

Dat een post werd weggehaald, dat ik later kom invliegen en dat jij een andere discussie bedoelt, doet er niet toe.

quote:
Maar mij ging het om het feit dat wanneer iemand besmet raakt met Corona DE KANS!!!!!! op een ernstig ziekteverloop hetzelfde is op een ziekteverloop als bij griep.
Ongeveer 1%.
Bij griep ongeveer 1% kans op ernstig ziekteverloop
Bij covid19 ongeveer 1% kans op ernstig ziekteverloop.
En waar is dit op gebaseerd?

Ik kan moeilijk ziekteverlopen met elkaar vergelijken, mensen met corona belanden vaak op de IC en moeten op hun buik aan de beademing. Terwijl de 'normale' griep er vaak voor zorgt dat mensen koorts en een longsteking krijgen. Hoe moet ik dat in cijfers met elkaar vergelijken?

Daarom pak ik juist de sterftecijfers erbij. Als je sterft kun je wel spreken van een ernstig ziekteverloop.

En dan zien we juist dat corona aanzienlijk dodelijker/ernstiger is dan de griep.

''Daarmee is corona volgens de RIVM-schatting ongeveer tien keer zo dodelijk als de griep, volgens de schatting van het Imperial College 11,5 keer zo dodelijk en volgens de omstreden berekening van Stanford ‘slechts’ twee keer zo dodelijk.'' https://www.parool.nl/ned(...)re-ziektes~b43a505b/

quote:
Dus als iemand stelt
[..]
Dan heeft diegene gewoon gelijk.
Ben je het daar niet mee eens, dan snap je een term als hoogstwaarschijnlijk niet. Want nog steeds is er maar een heeeeeeel klein percentage van de besmette mensen dat ECHT ziek wordt. En een heeeeeeeeel groot percentage mensen dat besmet raakt en er niet veel aan de hand is.
Nee. Als iemand stelt dat corona voor hem minder risico oplevert dan de seizoensgriep, heeft diegene geen gelijk.

Dat slechts een klein percentage van de coronapatiënten ernstig ziek wordt, en een klein percentage van de grieppatiënten, doet er namelijk niet toe. De cijfers laten immers prima zien dat corona aanzienlijk dodelijker en dus ernstiger is dan de griep.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')