Het is een ware sekte, ik herken de kenmerken meteen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 11:59 schreef obligataire het volgende:
[..]
Plus dat het clubje steeds kleiner wordt (door sterfte en door alsnog hun verstand te gebruiken), dus de laatste believers worden steeds fanatieker in hun geloof.
Nee, er is nooit beweerd dat 2 prikken voldoende was op de langere termijn.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:19 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Een half jaar geleden was 2 prikken ook voldoende voor covid, nu weer boosters. ze weten niks. waarschijnlijk gewoon 4x per jaar.
De complottheorie is in dat geval het vermoeden dat er een samenzwering achter zit om extra geld te verdienen aan onnodige extra vaccinaties...quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:34 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Dan is die booster zeker een complottheorie.
Wie zijn er dan verantwoordelijk?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:08 schreef tja77 het volgende:
[..]
Kijk naar de miljoenen ongevaccineerden en het handjevol dat per dag richting IC gaat, en dan nog steeds alle niet gevaccineerden verantwoordelijk houden.
Hoe gaat het in China met dat onderzoek naar de oorsprong?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:34 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Luister/lees knakker, jij bent degene die loopt te tetteren dat ik een klep heb. Daarnaast houd jij een grote groep niet gevaccineerden verantwoordijk voor een kleine groep die richting IC gaat. Ja het grootste deel van de mensen die naar IC gaat is ongevaccineerd, maar om miljoenen (want er zijn nog steeds miljoenen) ongevaccineerden verantwoordelijk te stellen voor die 20? die er per dag naar de IC moeten is wel heel makkelijk.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon niet op de man reageren en ook gewoon in gaan op argumenten. Want persoonlijk vind ik het argument dat de zorg het nog altijd lastig heeft en het argument dat ongevaccineerden mogelijk onze versie van freedom-day gaan uitstellen toch wel behoorlijk sterke redenen om toch twijfels te hebben over de keuze van die mensen.
Klinkt toch geloofwaardiger dan de complottheorie dat Pfizer, Moderna en Janssen hele overheidsorganen hebben omgekocht om ervoor te zorgen dat onveilige vaccins grootschalig ingezet konden worden.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:34 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Nee dat komt alleen voor in de VS toch? Corruptie kennen we hier niet.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:55 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Klinkt toch geloofwaardiger dan de complottheorie dat Pfizer, Moderna en Janssen hele overheidsorganen hebben omgekocht om ervoor te zorgen dat onveilige vaccins grootschalig ingezet konden worden.
Zelfs in de VS is dit van het niveau 9/11-conspiracy.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:57 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Nee dat komt alleen voor in de VS toch? Corruptie kennen we hier niet.
In de titel zit al een fout.quote:
Niet alle IC patiënten zijn ongevaccineerd, het grote deel wel ja. Kun jij bewijzen dat een gevaccineerd persoon minder besmettelijk is dan een ongevaccineerde? Want ik las een paar weken geleden een onderzoek dat zowel gevaccineerden als ongevaccineerden evenveel besmettelijke deeltjes met zich meedroegen.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Wie zijn er dan verantwoordelijk?
Als alle IC patiënten met Covid niet gevaccineerd zijn?
Uit alle cijfers blijkt dat het virus vooral verspreidt onder de niet-gevaccineerden.
Je kan wel even besmettelijk zijn, op het moment dat iedereen gevaccineerd is en er bijna niemand echt ziek van wordt is dat niet zo'n probleem.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:03 schreef tja77 het volgende:
[..]
Niet alle IC patiënten zijn ongevaccineerd, het grote deel wel ja. Kun jij bewijzen dat een gevaccineerd persoon minder besmettelijk is dan een ongevaccineerde? Want ik las een paar weken geleden een onderzoek dat zowel gevaccineerden als ongevaccineerden evenveel besmettelijke deeltjes met zich meedroegen.
Besmet raken =/= ziek worden.quote:Als een gevaccineerde alle regeltjes aan z’n laars lapt en lekker hossend op z’n vakantieadresje of stadiontribune uit z’n dak gaat, kan diegene ook gewoon besmet raken. Als een ongevaccineerde zich aan de afstandregels houdt, z’n handen wast en drukke plekken mijdt, dan wordt diegene vrijwel zeker niet besmet. Mocht die wel besmet raken, dan is er nog steeds een kans van 99%? (1980 van de 2000) dat diegene NIET op de IC terecht komt.
Maar hey, alle ongevaccineerden zijn slecht en schuldig.
Echt joh, het niveau hier
Je blijft relatieve getallen aanhalen, terwijl relatieve gevallen uiteindelijk totaal niet relevant zijn voor de zorg. Allemaal leuk en aardig dat hooguit 0,1% van de groep 20-40 jaar zonder vaccin uiteindelijk in het ziekenhuis belandt, maar als je je dan ook nog even bedenkt dat dit een groep van 600.000 mensen is, die alle goede maatregelen ten spijt echt wel een keer aan de beurt gaan komen als Nederland van het slot af gaat, dan mag de zorg zich klaar maken voor wederom een geweldig griepseizoen. En dat voor de groep 20-40 jaar alleen al.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:54 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik ging juist in op jouw argumenten, ik weerlegde ze alleen ben jij degene die oogkleppen op hebt en het beschuldigende vingertje wijst naar degene zonder vaccinatie.
Dus nogmaals, kijk naar de cijfers.
Miljoenen mensen hebben om wat voor reden dan ook geen vaccinatie. 20 Mensen van die vele miljoenen gaan er gemiddeld per dag richting de IC. Wie ben jij om die hele groep van ongevaccineerden mensen te veroordelen?
Klopt, en het vaccin beschermt ook niet 100%.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:03 schreef tja77 het volgende:
[..]
Niet alle IC patiënten zijn ongevaccineerd,
De statistieken wijzen dat uit.quote:het grote deel wel ja. Kun jij bewijzen dat een gevaccineerd persoon minder besmettelijk is dan een ongevaccineerde? Want ik las een paar weken geleden een onderzoek dat zowel gevaccineerden als ongevaccineerden evenveel besmettelijke deeltjes met zich meedroegen.
Die ongevaccineerde moet inderdaad de regels blijven volgen die we graag met zijn allen kwijt willen.quote:Als een gevaccineerde alle regeltjes aan z’n laars lapt en lekker hossend op z’n vakantieadresje of stadiontribune uit z’n dak gaat, kan diegene ook gewoon besmet raken. Als een ongevaccineerde zich aan de afstandregels houdt, z’n handen wast en drukke plekken mijdt, dan wordt diegene vrijwel zeker niet besmet. Mocht die wel besmet raken, dan is er nog steeds een kans van 99%? (1980 van de 2000) dat diegene NIET op de IC terecht komt.
Kinderachtig...quote:Maar hey, alle ongevaccineerden zijn slecht en schuldig.
Echt joh, het niveau hier
Dan heb je dat onderzoek waarschijnlijk niet helemaal goed gelezen.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:03 schreef tja77 het volgende:
Niet alle IC patiënten zijn ongevaccineerd, het grote deel wel ja. Kun jij bewijzen dat een gevaccineerd persoon minder besmettelijk is dan een ongevaccineerde? Want ik las een paar weken geleden een onderzoek dat zowel gevaccineerden als ongevaccineerden evenveel besmettelijke deeltjes met zich meedroegen.
Jij dacht dat al die besmettingen van voor de vaccinaties alleen maar kwamen van mensen die de regeltjes aan hun laars lapten?quote:Als een gevaccineerde alle regeltjes aan z’n laars lapt en lekker hossend op z’n vakantieadresje of stadiontribune uit z’n dak gaat, kan diegene ook gewoon besmet raken. Als een ongevaccineerde zich aan de afstandregels houdt, z’n handen wast en drukke plekken mijdt, dan wordt diegene vrijwel zeker niet besmet.
Statistieken me ass.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 16:29 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, en het vaccin beschermt ook niet 100%.
Daarom is groepsimmuniteit belangrijk bij veel vaccinaties.
[..]
De statistieken wijzen dat uit.
[..]
Die ongevaccineerde moet inderdaad de regels blijven volgen die we graag met zijn allen kwijt willen.
[..]
Kinderachtig...
quote:Maar wel blijkt dat als iemand eenmaal besmet is met de Delta-variant, de viruslevels bij gevaccineerden en niet-gevaccineerden vergelijkbaar zijn. Dat betekent dat gevaccineerden het virus wel overdragen. In Engeland adviseert men daarom dat mensen in drukke binnenruimten een mondkap blijven dragen. Ondanks de vaccinatiestatus.
Ah ja, ik heb het onderzoek niet goed gelezen.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 16:46 schreef speknek het volgende:
[..]
Dan heb je dat onderzoek waarschijnlijk niet helemaal goed gelezen.
[..]
Jij dacht dat al die besmettingen van voor de vaccinaties alleen maar kwamen van mensen die de regeltjes aan hun laars lapten?
Jij blijft selectief reageren.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 12:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je blijft relatieve getallen aanhalen, terwijl relatieve gevallen uiteindelijk totaal niet relevant zijn voor de zorg. Allemaal leuk en aardig dat hooguit 0,1% van de groep 20-40 jaar zonder vaccin uiteindelijk in het ziekenhuis belandt, maar als je je dan ook nog even bedenkt dat dit een groep van 600.000 mensen is, die alle goede maatregelen ten spijt echt wel een keer aan de beurt gaan komen als Nederland van het slot af gaat, dan mag de zorg zich klaar maken voor wederom een geweldig griepseizoen. En dat voor de groep 20-40 jaar alleen al.
En leg mij geen woorden in de mond. Ik neem het antivaxxers ook net zo goed kwalijk dat ze hen in gevaar brengen die om wat voor reden dan ook niet beschermd kunnen worden. Dat de delta-variant toch ook onder gevaccineerden redelijk goed om zich heen kan grijpen is iets wat we pas net een week weten, dus dat kan nooit als argument gebruikt worden om 2 maanden geleden geen afspraak te maken.
600.000 is 25% van de hele groep 20-40 jarigen. Die hebben allemaal een kans van 0,1% gemiddeld om kapot te gaan aan Covid.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 17:06 schreef tja77 het volgende:
[..]
Jij blijft selectief reageren.
Maarre, hoezo is 0,1% in de leeftijd 20-40 jaar, 600.000? Volgens mij gaat er iets niet goed met jouw absolute getallen.
Ja dit is niet het onderzoek en "kunnen ook overdragen" is niet hetzelfde als "net zo besmettelijk".quote:Op donderdag 26 augustus 2021 17:00 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ah ja, ik heb het onderzoek niet goed gelezen.
https://joop.bnnvara.nl/n(...)als-ongevaccineerden
https://www.metronieuws.n(...)lta-variant-vaccins/
https://www.gezondheidsne(...)riant-ook-overdragen
25% Omdat je rekent met 75% die zich wel heeft laten vaccineren?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 17:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
600.000 is 25% van de hele groep 20-40 jarigen. Die hebben allemaal een kans van 0,1% gemiddeld om kapot te gaan aan Covid.
Het landelijke gemiddelde binnen deze groep ligt veel lager dan 75% (eerder rond de 60), dus 75% lijkt me geen onredelijk laag percentage.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 17:28 schreef tja77 het volgende:
[..]
25% Omdat je rekent met 75% die zich wel heeft laten vaccineren?
Houd je ook rekening met de mensen die al Corona gehad hebben en positief getest zijn? (2.000.000)
Ook de mensen die al Corona gehad hebben die zich niet hebben laten testen? (Dat aantal schijnt nog veel hoger te zijn, van Dissel sprak in januari dit jaar al over 3.000.000 totaal aantal besmette personen waarvan 1.000.000 positief getest was). Dus een ruwe schatting zou geven dat op dit moment 4.000.000 Nederlanders al besmet zijn geweest.
Mocht je acuratere cijfers hebben, plaats ze maar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |