Je komt met een vergelijking met het griepvaccin. Omdat dat ook steeds herhaald moet worden. Ok, fair.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 17:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Maar waarom is dat nu op eens relevant? Politieke druk zou niet de reden moeten zijn om een vaccin te nemen.
Omdat jij aanhaalde dat een Covid vaccin herhaald moet worden en dat dat slecht zou zijn. Politiek heeft hier helemaal niets mee te maken en hoort geen enkele rol te spelen in jouw argumentatie tegen vaccineren.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
e komt met een vergelijking met het griepvaccin. Omdat dat ook steeds herhaald moet worden. Ok, fair
Je loopt veel te veel op de feiten vooruit. Van 'blijven nemen' is nog totaal geen sprake. Overigens stat ik ook niet bepaald te springen om meerdere prikken.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:04 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je komt met een vergelijking met het griepvaccin. Omdat dat ook steeds herhaald moet worden. Ok, fair.
Maar het griepvaccin gaat niet gepaard met allerlei beperkende maatregelen. Vaccin als voorwaarde voor rechten (wat al schandalig is).
Veel mensen laten zich vaccineren om van de maatregelen af te zijn.
Maar nu blijkt dus dat de maatregelen niet verdwijnen en dat je steeds zo'n shot moet blijven nemen.
Daarbij is het griepvaccin niet van dezelfde aard als deze nieuw vaccins. Dus die vergelijking gaat eigenlijk ook niet op.
Nu worden hele populaties dus onderworpen aan politieke beperkende maatregelen omdat ze een nieuw vaccin moeten blijven nemen, terwijl dit normaal gesproken nooit zou gebeuren. Pas na een jaar of tien kan een vaccin op deze schaal worden verspreid.
Zonder maatregelen en zonder beloften op verlichting van maatregelen waren ze daar nooit aan begonnen.
Waarom is dat?
Die 'gevolgen van dien' vallen wel mee.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:14 schreef galantis het volgende:
[..]
Je loopt veel te veel op de feiten vooruit. Van 'blijven nemen' is nog totaal geen sprake. Overigens stat ik ook niet bepaald te springen om meerdere prikken.
En als we tien jaar wachten heeft corona al ongeveer iedereen getroffen met alle ellende vandien.
Als je geforceerd moet gaan zitten wachten en een jaar of 9 moet gaan klokkijken totdat een vaccin dat al lang en breed ontwikkeld en getest is dan opeens veilig zou zijn, asjeblieft zeg laten dan überhaupt nooit meer beginnen aan ontwikkelen van vaccins.
Het zou slecht KUNNEN zijn ja. Dat weten we voorlopig dus nog helemaal niet. Daar moet tijd overheen gaan, en onderzoek.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat jij aanhaalde dat een Covid vaccin herhaald moet worden en dat dat slecht zou zijn. Politiek heeft hier helemaal niets mee te maken en hoort geen enkele rol te spelen in jouw argumentatie tegen vaccineren.
Die gevolgen vallen niet mee. We zijn destijds ternauwernood ontsnapt aan een zorginfarct. Sindsdien is men (wellicht te) voorzichtig geworden, maar dit is gewoon een feit. En dreigende zorginfarcten blijven het grote probleem van dit virus.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Die 'gevolgen van dien' vallen wel mee.
Elke golf is minder dodelijk.
Daarom zijn we van doden naar ziekenhuisopnamen naar besmettingen naar gevallen gegaan.
Anders blijkt er gewoon weinig aan de hand te zijn en de maatregelen niet te handhaven.
Als je covid eenmaal hebt gehad, blijf je jarenlang immuun. Dat is bij elk coronavirus zo.
Veel effectiever dan de spuit.
Ondertussen liggen er meer op de IC dan vorig jaar...quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Die 'gevolgen van dien' vallen wel mee.
Elke golf is minder dodelijk.
Een zorginfarct, laat me niet lachen. Na jarenlange bezuinigingen klagen we over een tekort aan zorgcapaciteit. Ja hoor. Elk griepseizoen liggen de IC's vol.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:23 schreef galantis het volgende:
[..]
Die gevolgen vallen niet mee. We zijn destijds ternauwernood ontsnapt aan een zorginfarct. Sindsdien is men (wellicht te) voorzichtig geworden, maar dit is gewoon een feit. En dreigende zorginfarcten blijven het grote probleem van dit virus.
Peer reviewed bron graag.quote:Effectiever dan een spuit is bullshit. Tweemaal een RNA prik biedt meer bescherming dan een besmetting. Is gewoon aangetoond in onderzoek.
Ik kijk gewoon naar de coronacijfers en dan blijkt er nauwelijks iets aan de hand te zijn.quote:Weet je, je kan prima kritisch zijn op maatregelen en hoe de regering hiermee omgaat zonder door te slaan naar het onterecht bagatelliseren van (de gevolgen van) corona, en vaccins daarbij te demoniseren.
Alleen ze werken niet lang want ze praten al over boosters. Lijkt me sterk dat het immuunsysteem maar 3 maanden werkt na besmet te zijn geweest.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:23 schreef galantis het volgende:
[..]
Die gevolgen vallen niet mee. We zijn destijds ternauwernood ontsnapt aan een zorginfarct. Sindsdien is men (wellicht te) voorzichtig geworden, maar dit is gewoon een feit. En dreigende zorginfarcten blijven het grote probleem van dit virus.
Effectiever dan een spuit is bullshit. Tweemaal een RNA prik biedt meer bescherming dan een besmetting. Is gewoon aangetoond in onderzoek.
Weet je, je kan prima kritisch zijn op maatregelen en hoe de regering hiermee omgaat zonder door te slaan naar het onterecht bagatelliseren van (de gevolgen van) corona, en vaccins daarbij te demoniseren.
Voorjaar 2020 zaten de IC's op het randje. Een weekje langer en het was code zwart geweest.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Een zorginfarct, laat me niet lachen. Na jarenlange bezuinigingen klagen we over een tekort aan zorgcapaciteit. Ja hoor. Elk griepseizoen liggen de IC's vol.
[..]
Deze dan: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8360277/, meer kan ik zo niet vinden.quote:Peer reviewed bron graag.
[..]
Misschien moet je eens verder kijken dan dat. Sowieso is dat het resultaat van anderhalf jaar lang proberen het contact tussen mensen te reduceren.quote:Ik kijk gewoon naar de coronacijfers en dan blijkt er nauwelijks iets aan de hand te zijn.
Stertecijfer is 0,15, nog minder dan de griep.
Dus praat de propaganda niet zo na.
Dat geloof ik ook niet, en ik zet ook mijn vraagtekens erbij wanneer dit soort informatie afkomstig is van vaccinfabrikanten.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:26 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Alleen ze werken niet lang want ze praten al over boosters. Lijkt me sterk dat het immuunsysteem maar 3 maanden werkt na besmet te zijn geweest.
Wat is je doel van het posten van zoiets?quote:
Dwang is niet relevant. Iedereen zonder vaccin zorgt ervoor dat de zorg nog altijd overlopen wordt met Covid patiënten, en dat zijn lang niet alleen ouderen. Dat zijn de feiten. En als er dan een booster nodig is voor ouderen om nog goed beschermd te blijven, het zij zo, dat is nu al met de griep.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:20 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het zou slecht KUNNEN zijn ja. Dat weten we voorlopig dus nog helemaal niet. Daar moet tijd overheen gaan, en onderzoek.
Daarom geen dwang en geen voorbarige conclusies trekken dat het allemaal veilig is.
Want dat weet je niet.
Het is dus fake nieuws om dat te verspreiden. Of jij dat nu doet of een overheid of een bedrijf.
Het zijn namelijk geen waarzeggers.
Dat komt omdat je niet weet hoe het immuunsysteem werkt.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:26 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Alleen ze werken niet lang want ze praten al over boosters. Lijkt me sterk dat het immuunsysteem maar 3 maanden werkt na besmet te zijn geweest.
Jij bent dus voorstander van het verdubbelen van de zorgpremie, om zo een pandemie die eens in de tientallen tot 100 jaar voor komt te kunnen opvangen.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 18:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Een zorginfarct, laat me niet lachen. Na jarenlange bezuinigingen klagen we over een tekort aan zorgcapaciteit. Ja hoor. Elk griepseizoen liggen de IC's vol.
https://www.ad.nl/gezond/(...)-ziek-zijn~aae8e106/
Ja, dat kwam door Corona.quote:Weet je nog de maskertekorten en dergelijke? Dat men in plastic zakken werkte?
Dat kwam ook door corona?
[..]
Ifr is een manier om terug te rekenen hoeveel mensen er besmet waren aan de hand van het aantal doden.quote:IFR is 0,15, nog minder dan de griep.
Post even een budgetaire berekening waaruit blijkt dat de zorgpremie van individuen moet worden verdubbeld om de zorgcapaciteit op te schalen om aan de toekomstige vereisten voor covidopnamen te voldoen.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 08:48 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij bent dus voorstander van het verdubbelen van de zorgpremie, om zo een pandemie die eens in de tientallen tot 100 jaar voor komt te kunnen opvangen.
Overigens heeft Duitsland 4x meer capaciteit, en qua maatregelen doen die niet anders dan ons. .
Dat is feitelijk onjuist.quote:Ja, dat kwam door Corona.
Nu hebben we een overschot aan maskers die eind dit jaar weggegooid kunnen worden omdat ze over datum zijn.
Jij wilt kennelijk elk jaar miljoenen maskers weggooien om een buffer aan te houden voor als er over 50 jaar of zo weer een pandemie komt...
quote:Kritieke toestand
In het Erasmus MC in Rotterdam, waar Gommers ook arts is, zijn twee operaties uitgesteld, vanwege de volle ic. Gemiddeld liggen op deze afdeling nu wekelijks drie tot vijf grieppatiënten in kritieke toestand, die 10 dagen tot een maand moeten blijven. Op de ic van het Sophia Kinderziekenhuis liggen ook kinderen aan de hartlongmachine.
Ik heb geen flauw idee wat je hier bedoelt maar ik volg de meest recente data en de IFR is 0,15, lager dan voor de griep van de afgelopen jaren.quote:Ifr is een manier om terug te rekenen hoeveel mensen er besmet waren aan de hand van het aantal doden.
Vorig jaar hadden we volgens CBS 20.000 doden.
Als je dan terug rekent, kom je op meer dan 13 miljoen besmettingen vorig jaar.
Tja, dat klopt niet hé
Ah, dus je volgt data waarvan je geen idee hebt wat het betekent.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 09:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Post even een budgetaire berekening waaruit blijkt dat de zorgpremie van individuen moet worden verdubbeld om de zorgcapaciteit op te schalen om aan de toekomstige vereisten voor covidopnamen te voldoen.
Post daarbij ook een alternatieve berekening met een voorstel voor reorganisatie van diezelfde zorg om de huidige kosten ervoor te optimaliseren.
[..]
Dat is feitelijk onjuist.
https://www.ad.nl/gezond/(...)-ziek-zijn~aae8e106/
[..]
[..]
Ik heb geen flauw idee wat je hier bedoelt maar ik volg de meest recente data en de IFR is 0,15, lager dan voor de griep van de afgelopen jaren.
Dat is dus geen feit.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 19:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dwang is niet relevant. Iedereen zonder vaccin zorgt ervoor dat de zorg nog altijd overlopen wordt met Covid patiënten, en dat zijn lang niet alleen ouderen. Dat zijn de feiten.
Dat is een feit. Iedereen op de IC, een enkele uitzondering daargelaten, is een antivaxxer, wappie of zo eigenwijs als iemand maar zijn kan. Verpleegkundigen hebben het nog steeds ontzettend druk met Covid-patienten. Dan kan je wel doodleuk gaan doen alsof het wel allemaal mee valt en weet ik veel wat, maar dat is gewoon een dikke middelvinger richting iedereen die zich keihard inzet om antivaxxers zoals jijzelf in leven te houden. Tegelijkertijd is het ook niet ondenkbaar dat die cijfers straks in september weer omhoog gaan (waarvan 80% antivaxxers), waardoor heel Nederland straks nog langer met die kutmaatregelen zit.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 10:32 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat is dus geen feit.
Genoeg mensen zonder vaccinatie die netjes 1,5 mtr. afstand houden en niet op vakantie of naar voetbalwedstrijden gaan. Daardoor lopen ze ook veijwel geen risico om besmet te raken.
Natuurlijk is het gros van de besmettingen en patienten op de IC niet gevaccineerd. Aan de andere kant is er een veel groter deel van mensen zonder vaccinatie die ook al raken ze besmet ze gewoon geen zorg nodig hebben. Miljoenen mensen zonder vaccinatie verantwoordelijk houden voor 20? IC opnames per dag?
![]()
Een half jaar geleden was 2 prikken ook voldoende voor covid, nu weer boosters. ze weten niks. waarschijnlijk gewoon 4x per jaar.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 08:39 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat komt omdat je niet weet hoe het immuunsysteem werkt.
Meerdere boosters om immuniteit te krijgen voor een lange periode is overigens niet ongebruikelijk.
Hepatitis B en een aantal kindervaccinaties worden 2 x herhaald voor levenslange bescherming.
26 augustus zijn 2 prikken nog steeds voldoende voor covid. Het dingetje alleen is dat mutaties en de marginale verminderde werking uiteindelijk genoeg zijn om weer een groot aandeel kwetsbaren ziek te maken. Zo lang je niet tot die groep behoort en zo lang er niet plots een hele nieuwe uitbraak is (onwaarschijnlijk maar niet ondenkbaar), zal je nooit opgeroepen worden voor die booster.quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:19 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Een half jaar geleden was 2 prikken ook voldoende voor covid, nu weer boosters. ze weten niks. waarschijnlijk gewoon 4x per jaar.
Je bedoelt dat je medicatie die niet werkt en gevaarlijk is wel wil geven in plaats van vaccinatie waar je te weinig van afweet? Knap lachwekkend statement, eigenlijk.quote:Op woensdag 25 augustus 2021 16:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Aspirine, ivermectine en andere standaardmedicijnen. Geen gloednieuwe vaccins op basis van mRNA-therapie waar we nog veel te weinig over weten.
2 prikken zijn nog steeds voldoende. Ik heb iig geen oproep gehad voor een derde, jij wel?quote:Op donderdag 26 augustus 2021 11:19 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Een half jaar geleden was 2 prikken ook voldoende voor covid, nu weer boosters. ze weten niks. waarschijnlijk gewoon 4x per jaar.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |