abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200930671
quote:
0s.gif Op donderdag 12 augustus 2021 17:59 schreef Tanatos het volgende:

Daarnaast snap ik niet, dat de Nederlandse overheid geen gratis serologische tests beschikbaar stelt.
Omdat die, in tegenstelling tot die PCR-rommel wel betrouwbaar zijn. En zelfs als je zelf zo'n echte test wil laten doen (en er desnoods nog voor wil betalen), waaruit blijkt dat je ramvol antistoffen zit, mag je dit van onze "geweldige" regering niet gebruiken als bewijs. Je moet en zal zo'n injectie nemen, want immuniteit uit een potje is volgens diezelfde regering veeeeel beter dan natuurlijke immuniteit.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_200931668
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 00:27 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]
Omdat die, in tegenstelling tot die PCR-rommel wel betrouwbaar zijn. En zelfs als je zelf zo'n echte test wil laten doen (en er desnoods nog voor wil betalen), waaruit blijkt dat je ramvol antistoffen zit, mag je dit van onze "geweldige" regering niet gebruiken als bewijs. Je moet en zal zo'n injectie nemen, want immuniteit uit een potje is volgens diezelfde regering veeeeel beter dan natuurlijke immuniteit.
Ah, vandaar dat iemand die Corona heeft gehad nog maar 1 prik hoeft.
  maandag 16 augustus 2021 @ 08:04:56 #153
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_200931833
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 11:39 schreef GereDathan het volgende:

[..]
De grote fout die veel wappies maken is denken dat je met een vaccinatie een gezonde leeftijdsgenoot beschermd. Dit is natuurlijk nonsens, net als bij andere vaccinaties bescherm je kwetsbare mensen (ziek, te jong, oud, medisch probleem waardoor ze niet gevaccineerd kunnen worden). En dat bereik je enkel door zoveel mogelijk mensen die wel gevaccineerd kunnen worden te vaccineren. De kans dat een ziekte dan rond kan gaan is zeer klein.

Maar dat is best lastig als je ingesteld bent op je ikke-ikke-ikke mentaliteit die ongeveer alle wappies hebben.
Dit is dus niet waar aangezien je nogsteeds besmettelijk kan zijn terwijl je gevaccineerd bent.
Het is dus een schijnveiligheid die misschien zelfs wel een groter risico met zich meebrengt omdat er minder zorgvuldig wordt omgesprongen met die kwetsbaren die geen vaccinatie mogen. Want hè, ik ben gevaccineerd toch, dus ik ben veilig voor jou.

Die ikke ikke ikke mentaliteit zie je net zo goed bij gevaccineerden. Het ik ben gevaccineerd en kan en mag alles weer, hoef nergens rekening mee te houden. Kijk mij eens goed bezig zijn.
Dat kan naïviteit zijn of gewoon zelfzuchtig. Bij jou lijkt het naïviteit te zijn.

Ik ben overigens geen anti, ik was wel iemand die door omstandigheden nog geen vaccinatie mocht. Heb inmiddels de eerste binnen, maar de tweede nog niet.
Ik heb veel meer problemen met degene die zich veilig wanen en denken dat ze veilig zijn voor mij omdat ze gevaccineerd zijn dan van degene die niet willen vaccineren en zich bewuster zijn van het risico. Met die wel gevaccineerden kwam het tot nare discussies waarbij men beledigd was dat ik de maatregelen in acht wilde blijven nemen. Tot aan zelfs kersvers gevaccineerden (eerste prik) aan toe die helemaal blij waren dat ze nu weer geheel vrij en veilig waren.

Laten we eerlijk zijn, de meeste mensen hebben het vaccin niet genomen omdat ze zo begaan zijn met anderen, maar voor hun eigen vrijheid.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_200931865
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 00:27 schreef Daffodil31LE het volgende:
want immuniteit uit een potje is volgens diezelfde regering veeeeel beter dan natuurlijke immuniteit.
Niet alleen volgens de regering. Volgens de wetenschap.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  Moderator maandag 16 augustus 2021 @ 09:39:33 #155
5428 crew  miss_sly
pi_200932788
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 08:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Dit is dus niet waar aangezien je nogsteeds besmettelijk kan zijn terwijl je gevaccineerd bent.
Het is dus een schijnveiligheid die misschien zelfs wel een groter risico met zich meebrengt omdat er minder zorgvuldig wordt omgesprongen met die kwetsbaren die geen vaccinatie mogen. Want hè, ik ben gevaccineerd toch, dus ik ben veilig voor jou.

Die ikke ikke ikke mentaliteit zie je net zo goed bij gevaccineerden. Het ik ben gevaccineerd en kan en mag alles weer, hoef nergens rekening mee te houden. Kijk mij eens goed bezig zijn.
Dat kan naïviteit zijn of gewoon zelfzuchtig. Bij jou lijkt het naïviteit te zijn.

Ik ben overigens geen anti, ik was wel iemand die door omstandigheden nog geen vaccinatie mocht. Heb inmiddels de eerste binnen, maar de tweede nog niet.
Ik heb veel meer problemen met degene die zich veilig wanen en denken dat ze veilig zijn voor mij omdat ze gevaccineerd zijn dan van degene die niet willen vaccineren en zich bewuster zijn van het risico. Met die wel gevaccineerden kwam het tot nare discussies waarbij men beledigd was dat ik de maatregelen in acht wilde blijven nemen. Tot aan zelfs kersvers gevaccineerden (eerste prik) aan toe die helemaal blij waren dat ze nu weer geheel vrij en veilig waren.

Laten we eerlijk zijn, de meeste mensen hebben het vaccin niet genomen omdat ze zo begaan zijn met anderen, maar voor hun eigen vrijheid.
Als je gevaccineerd bent, kun je besmettelijk zijn. Echter als je dat dan bent, ben je een heel stuk minder besmettelijk, overdracht vindt minder gemakkelijk plaats. Als overdracht minder gemakkelijk plaatsvindt, zijn er ook veel minder mensen die besmettelijk zijn en die anderen kunnen besmetten. De combinatie van minder besmettelijk zijn en daardoor ook minder besmette mensen maakt dat het virus minder rond kan gaan en is de kans dus ook een heel stuk kleiner dat het bij een kwetsbare terechtkomt die er nog steeds heel ziek van kan worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200933276
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 09:39 schreef miss_sly het volgende:
Als je gevaccineerd bent, kun je besmettelijk zijn. Echter als je dat dan bent, ben je een heel stuk minder besmettelijk, overdracht vindt minder gemakkelijk plaats.
transmissie is inderdaad ook wel verminderd, maar de belangrijkste werking van een vacccin is de 'drempel' tegen een infectie oplopen zelf, de werking om vervolgens besmettelijkheid te doen verminderen is kleiner dan de werking tegen infectie zelf....
belangrijkste reden waarom vaccinatie werkt tegen verspreiding is doordat gevacccineerden minder snel ziek worden en als ze geinfecteerd worden, het verloop ervan substantieel minder is, en ze sneller herstelllen en zelf minder virusdeeltjes ontwikkelen.

dat de transmissie daalt ligt voornamelijk aan dat mindere/snellere verloop na een vacccinatie.. de reden is eenvoudig, doordat een gevacccineerde sneller en meer afweeerstoffen kan aanmaken kan het virus zich niet goed verspreiden door een lichaam.
een ongevaccineerde zijn lichaam zal eerst die afweer moeten aanleren, wat enige tijd duurt en daardoor start hij in zijn ziekteverloop al met een handicap, en zal het virus zich meer door zijn lichaam verspreiden en schade doen.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.07.13.21260393v1

quote:
Vaccine effectiveness against susceptibility to infection was 80-88%. For breakthrough infections among vaccinated individuals, the vaccine effectiveness against infectiousness was 41-79%. The overall vaccine effectiveness against transmission was 88.5%. Vaccination provides substantial protection against susceptibility to infection and slightly lower protection against infectiousness given infection, thereby reducing transmission of SARS-CoV-2 to household contacts.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 16 augustus 2021 @ 10:55:16 #157
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_200933783
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 09:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als je gevaccineerd bent, kun je besmettelijk zijn. Echter als je dat dan bent, ben je een heel stuk minder besmettelijk, overdracht vindt minder gemakkelijk plaats. Als overdracht minder gemakkelijk plaatsvindt, zijn er ook veel minder mensen die besmettelijk zijn en die anderen kunnen besmetten. De combinatie van minder besmettelijk zijn en daardoor ook minder besmette mensen maakt dat het virus minder rond kan gaan en is de kans dus ook een heel stuk kleiner dat het bij een kwetsbare terechtkomt die er nog steeds heel ziek van kan worden.
Dat hangt nogal af van de variant en minder besmettelijk is nogsteeds besmettelijk. En op dat laatste zat ik niet echt te wachten aangezien ik een verlaagde weerstand had oa (nogsteeds niet geheel goed, maar het gaat beter).

Persoonlijk heb ik meer problemen gehad met wel gevaccineerden dan met mensen die niet willen vaccineren.
Met daaronder zoals gezegd mensen die een kersverse eerste vaccinatie hadden gehad, die nog tijd nodig heeft om zijn werk te doen.
Nu is die groep groter dan degene die niet willen vaccineren, dat vertroebeld de boel misschien een beetje. Maar de bewust niet gevaccineerden respecteerde mijn ik moet voorzichtig zijn.

Nogmaals, ik ben niet anti, heb inmiddels mijn eerste vaccinatie gehad. Maar omdat ik tijdelijk tot de groep kwetsbaren heb gehoord bekijk ik dingen wel een beetje anders. Vanuit een ik kan het nu niet hebben ziek te worden, want dat kan behoorlijk slecht aflopen.
Ik heb niets tegen vaccinatie, heb zelfs een medische (dieren) achtergrond. Weet heel aardig hoe het werkt. Maar ondertussen moet ik wel werken en heb ik een sociale kring. Waarbij de wel gevaccineerden een groter probleem zijn omdat ze denken veilig te zijn en het niet zo leuk vinden om te horen dat ik het daar niet mee eens ben en voorzichtig ben.

De mensen dichtbij me weten het wel en respecteren dat, op mijn werk met vreemden is dat lastiger. Tot aan beledigd aan toe of erger, even lekker de grens over gaan want ik stel me aan ofzo, zij zijn veilig. Met als kers op de taart een wildvreemde die even lekker een arm om me heen slaat terwijl ik aangeef afstand te willen houden.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_200933813
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 08:04 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]
Ook bij andere vaccins heb je de kans dat je alsnog ziek wordt en het kan verspreiden. Dat is niet nieuw en niet zorgwekkend. Geen enkel vaccin werkt namelijk voor 100%.
Daarom is het zo ongelofelijk belangrijk om een hoge vaccinatiegraad te hebben onder de mensen die dit kunnen doen, als jij onverhoopt toch ziek kan worden dan is de kans daarop dankzij de rest van de gevaccineerden heel klein. En zo decimeer je een ziekte heel snel tot iets onbenulligs.

quote:
Is het heel gek dat mensen hun leven weer oppakken? Toen we begonnen met vaccineren (niet Corona) was het ook niet zo dat iedereen binnen bleef zitten. Eens zal je weer moeten opstarten.

Geen idee waarom ik "naief" zou zijn.

quote:
Gelukkig dat het gelukt is. Mensen die niet kunnen door een medische situatie zijn voor mij gelijk aan gevaccineerde mensen.

quote:
Tsjah, ikke-ikke-ikke mentaliteit van sommige mensen. Er is niets mis met het nog steeds opvolgen van maatregelen, sowieso voorkomt dit ook andere ziektes zoals de griep. Al moet je wel oppassen dat je niet te weinig immuniteit opbouwt tegen de normaal rondgaande ziektes, dat zie je nu bij jonge kinderen en het RS virus helaas.

quote:
Ik denk dat de meeste mensen een en-en mentaliteit hebben. Bescherm jezelf en waar mogelijk anderen. Ik vergelijk dat maar een beetje met autorijden, door je aan de verkeersregels te houden bescherm je in de eerste plaats jezelf zoveel mogelijk en ben je ook voor de rest van de weggebruikers een kleiner risico.

Je kan nooit alle risico's uitsluiten in het leven, je hebt 2 zekerheden: je betaalt belasting en je gaat dood. Maar je kan er wel zoveel mogelijk aan doen om een lang, gelukkig en gezond leven te leiden. Al is dat niet voor iedereen weggelegd, een ziekte kies je niet voor. Maar dat zijn de uitzonderingen.
pi_200933848
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 10:15 schreef RM-rf het volgende:

[..]
transmissie is inderdaad ook wel verminderd, maar de belangrijkste werking van een vacccin is de 'drempel' tegen een infectie oplopen zelf, de werking om vervolgens besmettelijkheid te doen verminderen is kleiner dan de werking tegen infectie zelf....
belangrijkste reden waarom vaccinatie werkt tegen verspreiding is doordat gevacccineerden minder snel ziek worden en als ze geinfecteerd worden, het verloop ervan substantieel minder is, en ze sneller herstelllen en zelf minder virusdeeltjes ontwikkelen.

dat de transmissie daalt ligt voornamelijk aan dat mindere/snellere verloop na een vacccinatie.. de reden is eenvoudig, doordat een gevacccineerde sneller en meer afweeerstoffen kan aanmaken kan het virus zich niet goed verspreiden door een lichaam.
een ongevaccineerde zijn lichaam zal eerst die afweer moeten aanleren, wat enige tijd duurt en daardoor start hij in zijn ziekteverloop al met een handicap, en zal het virus zich meer door zijn lichaam verspreiden en schade doen.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2021.07.13.21260393v1
[..]

Gevaccineerd zijn is een optelsom zoals je aangeeft. En je krijgt het minder snel en als je het krijgt is het minder heftig en als het minder heftig is dan verspreid je het minder. Als de "tegenpartij" ook gevaccineerd is versterkt dat effect automatisch.

Helaas zitten we nu nog een beetje op de wip, de 2e prikken zijn goed op stoom maar het duurt nog even voor we iedereen aan de 2e prik + 14 dagen hebben. Pas dan zullen de effecten meer en meer merkbaar worden.
pi_200939457
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 07:29 schreef GereDathan het volgende:

[..]
En hoe defiinieer je "corona gehad hebben"? Stomtoevallig op het juiste moment een stok in je neus laten raggen, want alleen die gare PCR zegt volgens de regering dat je corona hebt gehad. Zelfs al puil je uit van de antistoffen, computer says NO.

Dat is wat ik bedoel met iets kunnen bewijzen, maar het niet mogen.

En dan er bovenop nog tenminste 1 van die spuiten, terwijl je dus zoals gezegd al uitpuilt van de antistoffen. Sorry hoor, maar dat geeft me toch een beetje een raar gevoel. Alsof het enige wat voor hen telt de spuit is. Alsof het helemaal niet meer met gezondheid te maken heeft, zolang die spuit er maar ingaat.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_200941635
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 07:29 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik vind het onnodig, dat iemand die natuurlijk is hersteld van COVID19, alsnog gevaccineerd wordt.
Daarnaast, zou de overheid gewoon gratis serologische tests moeten verschaffen.

Aangezien de kwetsbaren zelf gevaccineerd kunnen worden, is het streven naar groepsimmuniteit niet noodzakelijk.
Nog los van dat groepsimmuniteit in Nederland, nooit afdoende gaat zijn in een pandemie.
En het daadwerkelijk uitroeien van SARS-CoV-2, acht ik kansloos, er zijn tenslotte ook dierlijke reservoirs.

De enige echt goede reden omk jezelf te laten vaccineren, is je eigen gezondheid.
Overigens zijn er ondertussen ook goed werkende, meer traditionele vaccins, de overheid zou die kunnen aanbieden, en de mensen daaarin de keuze kunnen geven.
Er is geen goede reden, om mensen mRNA of vector vaccins, die ze niet willen, op te dringen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_200942008
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 11:30 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Vaccinaties werken vooral voor anderen, dat is al decennia lang het geval. Met elkaar bescherm je elkaar.
Vaccinaties werken natuurlijk eerst en vooral bij de gevaccineerde zelf, groepsimmuniteit kan best een doel zijn, maar dat bereik je met vaccinatie van personen, waar die vaccinatie goed aanslaat.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_200942049
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 11:39 schreef GereDathan het volgende:

[..]
De grote fout die veel wappies maken is denken dat je met een vaccinatie een gezonde leeftijdsgenoot beschermd. Dit is natuurlijk nonsens, net als bij andere vaccinaties bescherm je kwetsbare mensen (ziek, te jong, oud, medisch probleem waardoor ze niet gevaccineerd kunnen worden). En dat bereik je enkel door zoveel mogelijk mensen die wel gevaccineerd kunnen worden te vaccineren. De kans dat een ziekte dan rond kan gaan is zeer klein.

Maar dat is best lastig als je ingesteld bent op je ikke-ikke-ikke mentaliteit die ongeveer alle wappies hebben.
Cijfers van mensen, die daadwerkelijk niet gevaccineerd kunnen worden?
(Aangezien zelfs mensen met een orgaantransplantatie gevaccineerd kunnen worden (met de mRNA- of vector vaccins.))
pi_200942198
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 17:26 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ooit iemand gekend met de pest, polio of tyfus?
Gefeliciteerd, je hebt nu gezien dat vaccinatie werkt.
[..]
Niet heel lastig, de meeste wappies zijn van een dermate niveau dat het al heel wat is dat ze niet naast de WC poepen _O-
Door de niet bestaande vaccins tegen tyfus, en de builenpest zijn deze niet uitgeroeid.
Sterker nog, ze zijn helemaal niet uitgeroeid.
Overigens zijn de builenpest en tyfus ook geen virusziektes.

Je bent de medici minder dankbaarheid verschuldigd dan je lijkt te denken, en de vuilnisman en putjesschepper meer.
pi_200943435
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 20:31 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Door de niet bestaande vaccins tegen tyfus, en de builenpest zijn deze niet uitgeroeid.
Sterker nog, ze zijn helemaal niet uitgeroeid.
Overigens zijn de builenpest en tyfus ook geen virusziektes.

Je bent de medici minder dankbaarheid verschuldigd dan je lijkt te denken, en de vuilnisman en putjesschepper meer.
Bedoelde difterie. Wat overigens ook geen virus is, maar dat is geen voorwaarde voor een vaccinatie.
pi_200943442
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 20:21 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Cijfers van mensen, die daadwerkelijk niet gevaccineerd kunnen worden?
(Aangezien zelfs mensen met een orgaantransplantatie gevaccineerd kunnen worden (met de mRNA- of vector vaccins.))
Geen idee, ik vermoed een zeer laag aantal.
pi_200943448
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 19:55 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Ik vind het onnodig, dat iemand die natuurlijk is hersteld van COVID19, alsnog gevaccineerd wordt.
Daarnaast, zou de overheid gewoon gratis serologische tests moeten verschaffen.

Aangezien de kwetsbaren zelf gevaccineerd kunnen worden, is het streven naar groepsimmuniteit niet noodzakelijk.
Nog los van dat groepsimmuniteit in Nederland, nooit afdoende gaat zijn in een pandemie.
En het daadwerkelijk uitroeien van SARS-CoV-2, acht ik kansloos, er zijn tenslotte ook dierlijke reservoirs.

De enige echt goede reden omk jezelf te laten vaccineren, is je eigen gezondheid.
Overigens zijn er ondertussen ook goed werkende, meer traditionele vaccins, de overheid zou die kunnen aanbieden, en de mensen daaarin de keuze kunnen geven.
Er is geen goede reden, om mensen mRNA of vector vaccins, die ze niet willen, op te dringen.
Ik zeg, succes met het staafje!
pi_200943459
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 17:41 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]
En hoe defiinieer je "corona gehad hebben"? Stomtoevallig op het juiste moment een stok in je neus laten raggen, want alleen die gare PCR zegt volgens de regering dat je corona hebt gehad. Zelfs al puil je uit van de antistoffen, computer says NO.

Dat is wat ik bedoel met iets kunnen bewijzen, maar het niet mogen.

En dan er bovenop nog tenminste 1 van die spuiten, terwijl je dus zoals gezegd al uitpuilt van de antistoffen. Sorry hoor, maar dat geeft me toch een beetje een raar gevoel. Alsof het enige wat voor hen telt de spuit is. Alsof het helemaal niet meer met gezondheid te maken heeft, zolang die spuit er maar ingaat.
Weet je wat een raar gevoel is? Voor elk uitje met een stokkie in je neus gepeurd worden _O-
pi_200943654
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 21:28 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Bedoelde difterie. Wat overigens ook geen virus is, maar dat is geen voorwaarde voor een vaccinatie.
Dan blijft de builenpest nog steeds open staan.

Dat beweer ik dan ook niet.
Het verschil is, dat vaccinatie het enige middel is wat we hebben, wat echt werkt tegen virusziektes.
pi_200943673
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 21:29 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Geen idee, ik vermoed een zeer laag aantal.
Als je geen idee hebt, voer het dan niet aan als argument.
pi_200943696
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 21:29 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik zeg, succes met het staafje!
...
Wat doe jij eigenlijk op een discussieforum?
pi_200943811
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 21:37 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Dan blijft de builenpest nog steeds open staan.
Waarom benoem je die? Dat heb ik toch ook niet gedaan?
pi_200943834
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 21:38 schreef Tanatos het volgende:

[..]
Als je geen idee hebt, voer het dan niet aan als argument.
Ik lig op de grond van het lachen van weer wat anti-vax geneuzel.

Veeg me op hoor _O-
pi_200943899
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 21:45 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ik lig op de grond van het lachen van weer wat anti-vax geneuzel.

[ afbeelding ]

Veeg me op hoor _O-
Ik zie hier niets over vaccinaties staan toch?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_200943906
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 21:44 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Waarom benoem je die? Dat heb ik toch ook niet gedaan?
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 17:26 schreef GereDathan het volgende:

[..]
Ooit iemand gekend met de pest, polio of tyfus?
Gefeliciteerd, je hebt nu gezien dat vaccinatie werkt.
[..]
Niet heel lastig, de meeste wappies zijn van een dermate niveau dat het al heel wat is dat ze niet naast de WC poepen _O-
Ah, je had het over een andere pest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')