Dat zijn waarschijnlijk de meeste. Als mensen echt zo begaan waren met anderen dan nam iedereen wel een griepprik, maar dat doen voornamelijk ouderen (voor zichzelf).quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 09:03 schreef The_Emotion het volgende:
[..]
Dat geldt ook andersom hè?
Ik laat me vaccineren omdat ik naar een feestje kan.
Ik laat me vaccineren omdat ik in een all-inclusive resort kan zitten.
Ik neem het vaccin zodat ik snel terug naar normaal kan.
Ik laat me vaccineren zodat mijn buurman mij niet in de nek aankijkt.
Ik neem het vaccin, want ik ben toch geen wappie?
Wat je keuze er ook in is, veruit de meesten doen het puur uit eigen belang.
En dat onder de ironische noemer dat we het voor elkaar doen.![]()
Grappig hoe dat "je doet het voor een ander" er zo snel ingeslopen is, terwijl dat historisch gezien nooit de reden is voor een vaccinatie; dat doe je voor jezelf.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 19:33 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dat zijn waarschijnlijk de meeste. Als mensen echt zo begaan waren met anderen dan nam iedereen wel een griepprik, maar dat doen voornamelijk ouderen (voor zichzelf).
Nee in de IT. Dit zijn gewoon collega's, vrienden of family die ik ken icm corona.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 19:29 schreef Wirelessmouse het volgende:
Je werkt in een verzorgingshuis begrijp ik?
De griepprik is niet zomaar te krijgen voor gezonde mensen. Anders zou ik deze zeker gewoon nemen. Mijn werk heeft hem een tijdje vrijwillig aangeboden. Ik heb toen ieder jaar deze gewoon vrijwillig gehaald.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 19:33 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dat zijn waarschijnlijk de meeste. Als mensen echt zo begaan waren met anderen dan nam iedereen wel een griepprik, maar dat doen voornamelijk ouderen (voor zichzelf).
Vaccinaties werken vooral voor anderen, dat is al decennia lang het geval. Met elkaar bescherm je elkaar.quote:Op zondag 15 augustus 2021 10:45 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:
[..]
Grappig hoe dat "je doet het voor een ander" er zo snel ingeslopen is, terwijl dat historisch gezien nooit de reden is voor een vaccinatie; dat doe je voor jezelf.
Iedereen loopt het na te papegaaien van de poppetjes op de televisie, zonder na te denken of het allemaal wel klopt.
In het geval van corona doe het je het in indirecte zin voor de ander omdat een hoge vaccinatiegraad de kans op een zorginfarct kleiner maakt.quote:Op zondag 15 augustus 2021 10:45 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:
[..]
Grappig hoe dat "je doet het voor een ander" er zo snel ingeslopen is, terwijl dat historisch gezien nooit de reden is voor een vaccinatie; dat doe je voor jezelf.
Iedereen loopt het na te papegaaien van de poppetjes op de televisie, zonder na te denken of het allemaal wel klopt.
De grote fout die veel wappies maken is denken dat je met een vaccinatie een gezonde leeftijdsgenoot beschermd. Dit is natuurlijk nonsens, net als bij andere vaccinaties bescherm je kwetsbare mensen (ziek, te jong, oud, medisch probleem waardoor ze niet gevaccineerd kunnen worden). En dat bereik je enkel door zoveel mogelijk mensen die wel gevaccineerd kunnen worden te vaccineren. De kans dat een ziekte dan rond kan gaan is zeer klein.quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:32 schreef galantis het volgende:
[..]
In het geval van corona doe het je het in indirecte zin voor de ander omdat een hoge vaccinatiegraad de kans op een zorginfarct kleiner maakt.
Maar in directe zin is het behoorlijk vergezocht. De beste manier om die 'ander' te beschermen is door simpelweg die ander te vaccineren. Al het andere is gerommel in de marge. Al helemaal nu blijkt dat gevaccineerden ook nog een redelijke kans hebben het virus te verspreiden.
Dus als iedereen gevaccineerd is, is de kans zeer klein dat de ziekte nog rond kan gaan?quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:39 schreef GereDathan het volgende:
[..]
De grote fout die veel wappies maken is denken dat je met een vaccinatie een gezonde leeftijdsgenoot beschermd. Dit is natuurlijk nonsens, net als bij andere vaccinaties bescherm je kwetsbare mensen (ziek, te jong, oud, medisch probleem waardoor ze niet gevaccineerd kunnen worden). En dat bereik je enkel door zoveel mogelijk mensen die wel gevaccineerd kunnen worden te vaccineren. De kans dat een ziekte dan rond kan gaan is zeer klein.
Maar dat is best lastig als je ingesteld bent op je ikke-ikke-ikke mentaliteit die ongeveer alle wappies hebben.
Hoe denk dat andere ziektes zo goed als niet meer voorkomen? Het is niet dat die virussen en bacteriën met pensioen zijn gegaan. Juist door vaccineren hebben we er controle over gehad.quote:Op zondag 15 augustus 2021 16:09 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dus als iedereen gevaccineerd is, is de kans zeer klein dat de ziekte nog rond kan gaan?
Heb je daar een bron van?
En jij weet dus precies wat de meeste wappies denken. Best knap. Kun je hoop geld mee verdienen met die gave.
Maar dat was nog nooit gelukt met dit type virus zoals de griep. Voor de griep is elk jaar een ander 'vaccin' nodig, dit noemen ze ook geen vaccin maar gewoon griepspuit.quote:Op zondag 15 augustus 2021 16:24 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Hoe denk dat andere ziektes zo goed als niet meer voorkomen? Het is niet dat die virussen en bacteriën met pensioen zijn gegaan. Juist door vaccineren hebben we er controle over gehad.
Dat komt gewoon door het virus zelf. Een type dat snel kan muteren. Echter is corona een heel ander virus. Niet dat ik of iemand anders 100% zekerheid kan geven dat vaccinaties ervoor zorgen dat dot virus helemaal verdwijnt, maar persoonlijk ben ik wel van mening dat we het op z’n minst kunnen proberen. Ook omdat we in het verleden veel succes hebben gehad met andere vaccins. Het is voor ons onbegrijpelijk om in angst te leven dat onze kinderen mogelijk polio krijgen. Juist omdat we in het verleden door zijn gegaan met het vaccinatieprogramma.quote:Op zondag 15 augustus 2021 16:29 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Maar dat was nog nooit gelukt met dit type virus zoals de griep. Voor de griep is elk jaar een ander 'vaccin' nodig, dit noemen ze ook geen vaccin maar gewoon griepspuit.
Ik denk dat het onmogelijk is om te proberen. Want de wereld is groter dan alleen Nederland, als je hier tenminste je 'we kunnen het tenminste proberen' mee bedoeld.quote:Op zondag 15 augustus 2021 16:38 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat komt gewoon door het virus zelf. Een type dat snel kan muteren. Echter is corona een heel ander virus. Niet dat ik of iemand anders 100% zekerheid kan geven dat vaccinaties ervoor zorgen dat dot virus helemaal verdwijnt, maar persoonlijk ben ik wel van mening dat we het op z’n minst kunnen proberen. Ook omdat we in het verleden veel succes hebben gehad met andere vaccins. Het is voor ons onbegrijpelijk om in angst te leven dat onze kinderen mogelijk polio krijgen. Juist omdat we in het verleden door zijn gegaan met het vaccinatieprogramma.
Ik wil verder niks propaganderen, maar het is gewoon hoe ik er zelf tegenaan kijk.
Ehm, bij 'survival of the fittest' gaat het juist om dat soort wat het meest is aangepast aan de omgeving, ook de meeste overlevingskans heeft. Bijvoorbeeld dat bruine konijnen in een bos meer kans hebben om te overleven dan witte konijnen. Gewoon, omdat bruine konijnen minder opvallen. Heeft niks met de sterker worden te maken.quote:Op zondag 15 augustus 2021 16:52 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ik denk dat het onmogelijk is om te proberen. Want de wereld is groter dan alleen Nederland, als je hier tenminste je 'we kunnen het tenminste proberen' mee bedoeld.
Hele gebieden worden 'vergeten' terwijl het rijke westen roept om een boostershot heeft het grotere arme deel van de wereld hun eerste spuit nog niet gehad.
Daarbij bezien het eenvoudige verplaatsen van de mens per vliegtuig is dat een succesformule vanuit het virus gezien.
Zelf weet ik niet of het vaccineren, vanuit de mensheid gezien, een goed idee is. Tuurlijk zijn er veel levens door gespaard maar het druist in tegen het 'survival of the fittest' waardoor de mensheid niet persé sterker wordt.
Ooit iemand gekend met de pest, polio of tyfus?quote:Op zondag 15 augustus 2021 16:09 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Dus als iedereen gevaccineerd is, is de kans zeer klein dat de ziekte nog rond kan gaan?
Heb je daar een bron van?
Niet heel lastig, de meeste wappies zijn van een dermate niveau dat het al heel wat is dat ze niet naast de WC poepenquote:En jij weet dus precies wat de meeste wappies denken. Best knap. Kun je hoop geld mee verdienen met die gave.
Het is maar goed dan dat Corona geen griep is, mocht het nog niet opgevallen zijn.quote:Op zondag 15 augustus 2021 16:29 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Maar dat was nog nooit gelukt met dit type virus zoals de griep. Voor de griep is elk jaar een ander 'vaccin' nodig, dit noemen ze ook geen vaccin maar gewoon griepspuit.
De arrogantie van sommige landen, zoals Israël, is inderdaad stuitend. Het feit dat er maar 58 procent gevaccineerd is lossen ze op met een niet bewezen boostershot. Wat veel beter elders ingezet kan worden.quote:Op zondag 15 augustus 2021 16:52 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ik denk dat het onmogelijk is om te proberen. Want de wereld is groter dan alleen Nederland, als je hier tenminste je 'we kunnen het tenminste proberen' mee bedoeld.
Hele gebieden worden 'vergeten' terwijl het rijke westen roept om een boostershot heeft het grotere arme deel van de wereld hun eerste spuit nog niet gehad.
Bron?quote:Daarbij bezien het eenvoudige verplaatsen van de mens per vliegtuig is dat een succesformule vanuit het virus gezien.
Nee hoor, want een vaccinatie is niet anders dan een normale besmetting. Met als voordeel dat praktisch niemand ziek wordt van de meeste vaccins en Coronavaccin in het bijzonder. Er wordt, in tegenstelling tot andere vaccins, geen ziekte ingespoten maar alleen iets om de aanmaak van spikes aan te zetten zodat het lichaam dit herkent en er bij een echte besmetting makkelijker iets mee kan.quote:Zelf weet ik niet of het vaccineren, vanuit de mensheid gezien, een goed idee is. Tuurlijk zijn er veel levens door gespaard maar het druist in tegen het 'survival of the fittest' waardoor de mensheid niet persé sterker wordt.
Ja maar ik bedoel dat er veel mensen zijn 'gered' door een vaccin die anders waren doodgegaan. Dus geen natuurlijke selectie is toegepast.quote:Op zondag 15 augustus 2021 17:09 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ehm, bij 'survival of the fittest' gaat het juist om dat soort wat het meest is aangepast aan de omgeving, ook de meeste overlevingskans heeft. Bijvoorbeeld dat bruine konijnen in een bos meer kans hebben om te overleven dan witte konijnen. Gewoon, omdat bruine konijnen minder opvallen. Heeft niks met de sterker worden te maken.![]()
Kijk, is respecteer je mening dat je niet gevaccineerd wil worden. Echter probeer ik zelf zo positief het leven te zien. Komt onder ander ook door mijn psychische problemen.En ik hoop dat je inziet dat andere mensen wel waarde hechten aan vaccinaties.
Overigens ben ik wel met je eens dat we niet over boosters moeten beginnen voordat mensen in andere landen ook de kans hebben gehad om gevaccineerd te worden.
Volgrns mij werken die nieuwe mrna vector vaccins iets anders dan de oudere vaccins waarbij een klein stukje virus wordt ingespoten.quote:Op zondag 15 augustus 2021 17:31 schreef GereDathan het volgende:
[..]
De arrogantie van sommige landen, zoals Israël, is inderdaad stuitend. Het feit dat er maar 58 procent gevaccineerd is lossen ze op met een niet bewezen boostershot. Wat veel beter elders ingezet kan worden.
[..]
Bron?
[..]
Nee hoor, want een vaccinatie is niet anders dan een normale besmetting. Met als voordeel dat praktisch niemand ziek wordt van de meeste vaccins en Coronavaccin in het bijzonder. Er wordt, in tegenstelling tot andere vaccins, geen ziekte ingespoten maar alleen iets om de aanmaak van spikes aan te zetten zodat het lichaam dit herkent en er bij een echte besmetting makkelijker iets mee kan.
Voor de immuniteit maakt het niets uit of je een vaccin of de ziekte gehad hebt.
Heb je wel gelezen wat ik schreef?quote:Op zondag 15 augustus 2021 18:47 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Volgrns mij werken die nieuwe mrna vector vaccins iets anders dan de oudere vaccins waarbij een klein stukje virus wordt ingespoten.
Nee.quote:Bron hoe vliegverkeer/reizen een virus sneller kan verspreiden? Dit hebben we toch zelf kunnen zien aan het begin van deze pandemie?
quote:Op zondag 15 augustus 2021 17:26 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Niet heel lastig, de meeste wappies zijn van een dermate niveau dat het al heel wat is dat ze niet naast de WC poepen
Ben je altijd al een voorstander van natuurlijke selectie in een moderne samenleving geweest?quote:Op zondag 15 augustus 2021 18:41 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ja maar ik bedoel dat er veel mensen zijn 'gered' door een vaccin die anders waren doodgegaan. Dus geen natuurlijke selectie is toegepast.
Dat kun je ook over hygiëne zeggen. Sinds we veel hygiënischer zijn gaan leven, is het aantal doden onder jonge mensen/kinderen ook behoorlijk gedaald.quote:Op zondag 15 augustus 2021 18:41 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Ja maar ik bedoel dat er veel mensen zijn 'gered' door een vaccin die anders waren doodgegaan. Dus geen natuurlijke selectie is toegepast.
Die argumenten bestaan ook niet, enige wat ik kan bedenken is een medische indicatie waardoor het niet mag of kan. De rest is sowieso onzin.quote:Op zondag 15 augustus 2021 22:28 schreef airconditioning het volgende:
Bespaar je de energie om met wappies te discussieren. Zoals je hier ziet komen er geen echte argumenten om geen prik te halen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |