En er kan morgen een meteoriet op je hoofd vallen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:03 schreef KikaDeWaDo het volgende:
Ik heb het ook niet over het oplopen van long covid door vaccinatie. Maar het feit dat je alsnog COVID kan oplopen na vaccinatie inclusief de kans op long covid.
Weer die constante stroom aan aannames. Kap daar toch eens mee joh. Woon in noord-brabant dus ground zero. Hoef niet naar het buitenland, werk al netjes ander half jaar thuis (jij?). Ik heb in de afgelopen ander half jaar geen enkel moment gedacht van ja, nu moet ik mijzelf gaan laten testen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:05 schreef speknek het volgende:
[..]
Tien keer, maar ik heb dan ook corona gehad. Het is ook drie keer bij mijn kinderen in de klas geweest. Ik weet niet waar op een Drentse zandverstuiving jij woont, maar ik heb het gevoel dat je je plicht een paar keer verzaakt hebt. Sowieso ga je de komende tijd niet je zandverstuiving afkomen, want alle landen vragen negatieve testen.
Maar goed, je lijkt dus te hopen dat alle andere mensen zich laten prikken zodat jij het niet hoeft te doen, met andere woorden, je bent er bang voor. Geef dat dan gewoon toe.
Alles is mogelijk.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:07 schreef speknek het volgende:
[..]
En er kan morgen een meteoriet op je hoofd vallen.
Maar als rationalisatie is het erg zwak.quote:
Omdat je een medicijn neemt als je ziek bent en een vaccinatie bedoeld is voor gezonde mensen, dus die (nog) niet ziek zijn. Daarom is het logisch om vaccinaties aan een nog hogere standaard te houden dan medicijnen.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik wil weten of prikangst een rol speelt. Heb zelf prikangst en ja dat speelde mee. Ik heb het vaccin zelf wel genomen. Maar de simpelste uitweg is uitstellen (gedaan, dom) of van alles beweren, dan hoef je geen prikje en heb je altijd een antwoord op vragen waarom je het niet neemt.
Als je het vaccin niet neemt maar wel begint over ivermectine, zilverwater en/of andere medicatie, waarom is dat dan wel acceptabel en een vaccin wat al 10 jaar bestaat niet?
Het vaccin is niet nieuw, het is een doorontwikkeling op vaccins tegen sars-cov-1.
het vaccin is na 1 dag al uit je lichaam. dat maakt het terugredeneren van bijwerkingen op lange termijn naar het vaccin moeilijk.
Zou je een neusspray wel nemen?
Het duurt lang voordat dit beschikbaar is. echter zal er dezelfde werkzame stof in zitten.
Als ik het zo lees, heb je het best goed voor elkaar. Vooral dat je je eigen kas hebt om zelf eten te verbouwen. En heel veel landschap.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 13:25 schreef oppiedoppie het volgende:
Op een gegeven moment in mijn leven heb ik besloten zo weinig mogelijk chemicaliën en gif in te nemen en zo gezond mogelijk te gaan leven.
Ik ben nog nooit ziek geweest, heb ook nooit een snotneus, en heb nog nooit (bewust) griep gehad.
Bepaalde supplementen haal ik zelf uit de natuur en bewerk ik zelf. Heb een kas en meeste verbouw ik zelf. We wonen zeer afgelegen 5000m2 grond, zonder wifi signaal en hebben een put geslagen voor water, compost wc, 100% eigen zonnepanelen met accu's etc.
Heb btw ook nooit de pil gehad omdat ik die chemicaliën niet wilde. Verder nog nooit medicijnen gehad voor wat dan ook. Heb wel ietwat lage bloeddruk, dochter is (gevaccineerde) doktersassistente dus die checkt wel eens wat maar verder zeer goede weerstand.
Dus toen er gelijk in het begin gesproken werd over een vaccin was mijn eerste gedachte om deze niet te nemen. Zonder enige informatie er verder over. Het zal vast een goed vaccin zijn maar zelf heb ik geen reden om het te nemen. Mijn imuunsysteem is optimaal (denk ik zelf) en daar wil ik op vertrouwen. Ik wist ook dat dit ging gebeuren, vaak genoeg zijn we gewaarschuwd maar niemand wilde luisteren dus nu is het symptoombestrijding met een vaccin, en nóg wordt de bron niet aangepakt.
Hou me ook keurig aan de regels verder maar het is inmiddels al 2 maal in mijn directe omgeving (Drenthe) opgedoken en heb me toen laten testen (zonder symptomen) maar beide keren negatief. Mn oude pa is inmiddels ingeënt dus daar hoef ik me geen zorgen meer over te maken. En die (enkele) keer dat ik onder de mensen kom, want ben liever thuis of aan het kanoën/wandelen, hou ik het liefst afstand. Is het druk ga ik er sowieso al niet heen dus een 'superspreader' zal ik niet gauw worden. Mn boodschappen kan ik halen in een volledig biologische winkel van vrienden die ik buiten sluitingstijd mag gebruiken.
Op vakantie met het vliegtuig gingen we al nooit, af en toe naar 'Scandinavië' met de auto wél maar als dat niet meer kan is dat wel jammer maar geen reden om het vaccin te nemen.
Dit is dus mijn reden om het niet te doen.
Dat kost mij teveel tijd. Het is een dagtaak om je eigen voedsel te verbouwen voor het hele jaar.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:36 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Als ik het zo lees, heb je het best goed voor elkaar. Vooral dat je je eigen kas hebt om zelf eten te verbouwen. En heel veel landschap.
Zo zou ik later ook wel willen leven. Als ik voldoende geld heb.
Per week?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:46 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Of hoevaak jij met je vrouw/vriendin neukt per week...?
Jou definities vallen allemaal onder diezelfde noemer, in principe ook een molshoop, dat je dan de hele wereld neuktquote:Op vrijdag 13 augustus 2021 16:01 schreef PreacherFromHell het volgende:
[..]
Per week?
Eerst even jouw definitie van neuken?
Tellen vluggertjes op het bureau van de directeur ook mee?
Anaal? Valt dat ook onder neuken?
En als je je vriendin hard facefuckt, is dat dan ook neuken?
Dan zal het niet meer dan 15 keer per week zijn.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 16:13 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Jou definities vallen allemaal onder diezelfde noemer, in principe ook een molshoop, dat je dan de hele wereld neukt
Die mol zal je niet dankbaar zijn...quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 16:14 schreef PreacherFromHell het volgende:
[..]
Dan zal het niet meer dan 15 keer per week zijn.
Fuck die was ik vergeten mee te tellen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 16:15 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Die mol zal je niet dankbaar zijn...
Mijn doel is om veel eerder dan mijn pensioengerechtigde leeftijd te stoppen met werken. Huis is bijna afbetaald en we proberen zelfvoorzienend te worden. Mijn man werkt niet en is bezig met een project waarmee we ons eigen gas gaan maken. We zijn nog niet zover maar liggen op schema zodat ik tussen mijn 55e en 60e jaar kan stoppen met werken.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 15:36 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Als ik het zo lees, heb je het best goed voor elkaar. Vooral dat je je eigen kas hebt om zelf eten te verbouwen. En heel veel landschap.
Zo zou ik later ook wel willen leven. Als ik voldoende geld heb.
Mooi, dat scheelt zeker een aardbevingkje of 5...quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 16:16 schreef PreacherFromHell het volgende:
[..]
Fuck die was ik vergeten mee te tellen.
Dan is het zeker weten niet meer dan 20.
Dat is wellicht zo, maar ken er genoeg die het gehad hebben, en niemand heeft ergens last van. Zelfs een collega met 1 long, en wel meer longproblemen, waarvan ik dacht dat die er zo goed als geweest moest zijn. Was er niet meer dan een weekje ziek van.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 10:50 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Ik ook niet... Maar ik loop ondertussen wel 1,5 jaar met longcovid. Als ik op de covid fysio kijk, zij dat de meeste personen trouwens ook. Maar hebben net als ik behoorlijke last na een covid herstel.
[..]
Er is bij covid complicaties dan sterven. Aan covid overlijden, die kans is voor de meeste niet zo groot. De kans op bijvoorbeeld long beschadigingen is veel groter en de kans op long covid is nog groter.
Ook daar wordt het veelal gemeld. Enkel de bijsluiter is (nog) niet bijgewerkt, maar dat zie ik nog wel gebeuren.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 10:33 schreef Shaar12 het volgende:
[..]
Oorsuizen / Tinnitus is een zeldzame bijwerking bij het Janssen vaccin. Daar kon je bewust voor kiezen. Als je je nu laat vaccineren krijg je Pfizer of Moderna.
Dat is gaaf. Ik weet dat het offtopic is, maar ik wilde toch zeggen dat ik het leuk vind on lezen dat er mensen zijn die schoon mogelijk proberen te leven.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 16:17 schreef oppiedoppie het volgende:
[..]
Mijn doel is om veel eerder dan mijn pensioengerechtigde leeftijd te stoppen met werken. Huis is bijna afbetaald en we proberen zelfvoorzienend te worden. Mijn man werkt niet en is bezig met een project waarmee we ons eigen gas gaan maken. We zijn nog niet zover maar liggen op schema zodat ik tussen mijn 55e en 60e jaar kan stoppen met werken.
Ja het is heerlijk om zo vrij te wonen. Er staat nu wél een Amsterdammer met een tent in onze 'tuin' trouwens, die helpt wat mee tegen kost en inwoning. Erg leuk allemaal.
Dat geldt ook andersom hè?quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 07:15 schreef pongping het volgende:
Omdat mensen doorgaans egoïstische en hypocriete schijtwezens zijn.
Ze laten zich niet vaccineren, want "ik ben gezond", maar bedelen wel om hulp als ze straks om lucht happen.
Ze laten zich niet vaccineren, want "ik ben vrij", maar het zal ze een worst wezen dat 100 mensen en kinderen 10 dagen opgesloten moeten worden die met hen in contact zijn geweest.
Ze laten zich niet vaccineren, want "ik wil geen troep in mijn lijf", maar stonden 3 jaar geleden nog vooraan in de rij om zich vol te laten blaffen met vaccins als ze op reis gingen.
Ze laten zich niet vaccineren, want "ik wil geen microchips van de overheid in mijn lijf", maar vervolgens vreten ze wel iedere dag voer van de supermarkt of een boer die subsudie krijgt.
Ze laten zich niet vaccineren, want ik. Ik, ik en nog eens ik.
Het antwoord van een antivaxer zal nooit zijn: ik laat me niet vaccineren, "want mijn buurman of mijn collega of andere mensen". Het is altijd. Ik laat me niet vaccineren, want "IK"
En degenen die het wel doen, hebben er vervolgens ook een handje van om degenen die het niet doen dood te wensen of zorg te ontzeggen, omdat zij vinden dat ze voorrang hebben op een ziekenhuisbed. Dat is nou ook niet bepaald nobel.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 09:03 schreef The_Emotion het volgende:
[..]
Dat geldt ook andersom hè?
Ik laat me vaccineren omdat ik naar een feestje kan.
Ik laat me vaccineren omdat ik in een all-inclusive resort kan zitten.
Ik neem het vaccin zodat ik snel terug naar normaal kan.
Ik laat me vaccineren zodat mijn buurman mij niet in de nek aankijkt.
Ik neem het vaccin, want ik ben toch geen wappie?
Wat je keuze er ook in is, veruit de meesten doen het puur uit eigen belang.
En dat onder de ironische noemer dat we het voor elkaar doen.![]()
En wat is daar mis mee? You goddamn right dat IK op de eerste plaats kom.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 07:15 schreef pongping het volgende:
Omdat mensen doorgaans egoïstische en hypocriete schijtwezens zijn.
Ze laten zich niet vaccineren, want "ik ben gezond", maar bedelen wel om hulp als ze straks om lucht happen.
Ze laten zich niet vaccineren, want "ik ben vrij", maar het zal ze een worst wezen dat 100 mensen en kinderen 10 dagen opgesloten moeten worden die met hen in contact zijn geweest.
Ze laten zich niet vaccineren, want "ik wil geen troep in mijn lijf", maar stonden 3 jaar geleden nog vooraan in de rij om zich vol te laten blaffen met vaccins als ze op reis gingen.
Ze laten zich niet vaccineren, want "ik wil geen microchips van de overheid in mijn lijf", maar vervolgens vreten ze wel iedere dag voer van de supermarkt of een boer die subsudie krijgt.
Ze laten zich niet vaccineren, want ik. Ik, ik en nog eens ik.
Het antwoord van een antivaxer zal nooit zijn: ik laat me niet vaccineren, "want mijn buurman of mijn collega of andere mensen". Het is altijd. Ik laat me niet vaccineren, want "IK"
Klopt. Ik ken er ook vele die het maar mild gehad hebben. Maar ik ken er ook een aantal die er bijna aan zijn overleden, ziekenhuisopnames hebben gehad en meerdere met longcovid.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 21:08 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Dat is wellicht zo, maar ken er genoeg die het gehad hebben, en niemand heeft ergens last van. Zelfs een collega met 1 long, en wel meer longproblemen, waarvan ik dacht dat die er zo goed als geweest moest zijn. Was er niet meer dan een weekje ziek van.
Das allemaal erg anekdotisch, maar dat maakt ook niet echt veel uit, want ik probeer niemand te overtuigen iets niet te nemen/doen. Ik kies er enkel alleen zelf voor.
Je werkt in een verzorgingshuis begrijp ik?quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 17:37 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Klopt. Ik ken er ook vele die het maar mild gehad hebben. Maar ik ken er ook een aantal die er bijna aan zijn overleden, ziekenhuisopnames hebben gehad en meerdere met longcovid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |