Eh, ik vraag mijn buurman wel degelijk waarom hij een XC 40 heeft besteld. En ik snap best waarom hij met zijn vrouw getrouwd is.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:26 schreef IkBenDeBaas het volgende:
Wat ik niet snap is waarom het je zo boeit. Vraag jje je ook af waarom je buurman een bepaalde auto gekocht heb? Waarom je buurvrouw met die man gaat?
Leuk dat je het niet begrijpt, is letterlijk niet het probleem van 'antivax'.
Wat een rare reactie zeg. Dus als je iets niet goed begrijpt mag je niet om uitleg vragen ?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:26 schreef IkBenDeBaas het volgende:
Wat ik niet snap is waarom het je zo boeit, en vooral waarom je denkt te menen dat het je uberhaupt iets aangaat. Vraag je je ook af waarom je buurman een bepaalde auto gekocht heb? Waarom je buurvrouw met die man gaat?
Leuk dat je het niet begrijpt, is totaal niet het probleem van 'antivax'.
Toen je die vraag stelde, kwam je toen ook met allemaal argumentaties waarom het een kut auto is? Of wou je het oprecht weten? TS zijn 'vraag' is namelijk niet zo neutraal.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, ik vraag mijn buurman wel degelijk waarom hij een XC 40 heeft besteld. En ik snap best waarom hij met zijn vrouw getrouwd is.
Dus waarom zou iemand niet mogen vragen waarom antivaxxers geloven wat ze geloven?
Niet zo neutraal is nogal een understatement.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:37 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Toen je die vraag stelde, kwam je toen ook met allemaal argumentaties waarom het een kut auto is? Of wou je het oprecht weten? TS zijn 'vraag' is namelijk niet zo neutraal.
Hier sla je de spijker mee op zijn kop. Terugkrabbelen is dan ook geen optie. Alleen al vanwege hun trots moeten ze het blijven volhouden. En pro-vaxx familie/vrienden zijn vaak afgestoten, dus hebben ze alleen hun wappie netwerk nog over.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:32 schreef NightDancert het volgende:
Wappies redeneren niet op basis van feiten. Bovendien staan ze natuurlijk ontzettend voor lul als ze nu alsnog hun ongelijk gaan toegeven.
Nog zo'n kansloos topic. Hoeveel echte "anti-vaxxers" denk je dat hier rondhangen? Ik kan mij niet als anti-vaxxer beschouwen. Netjes m'n vaccinaties gehad als kind, net zoals mn dochtertje en zoontje hebben/krijgen. Dat ik dit vaccin voor mijzelf niet nodig vindt maak mij nog geen "anti-vaxxer".quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:12 schreef Glazenmaker het volgende:
Hallo beste medefokkers. Ik begrijp antivax niet. In het verleden ben ik ook onaardig tegen jullie geweest, maar dat komt eigenlijk vooral door totaal onbegrip van mijn kant. Ik heb wat vragen!
1) Waarom accepteer je specifiek vaccinaties niet?
Klein beetje achtergrond bij deze vraag. Bij antivax mensen zie je in de meeste dat ze andere zorg nog wel accepteren. Bebouwde met corona geïnfecteerde antivaxers gaan bijvoorbeeld nog steeds naar het ziekenhuis. Alledaagse medicijnen zoals ibu en paracetamol komen van dezelfde big farma, maar dan met veel minder publieke controle, maar daar is geen angstcampagne tegen. Als ze je willen vergiftigen kunnen ze het dus ook zo. Als je angst voor de overheid is, drink je dan bijvoorbeeld ook geen drinkwater meer? In het kort: ik snap de angst voor het prikje niet, terwijl we massaal de hele dag de meest dubieuze dingen in ons lichaam stoppen en soms zelfs van dezelfde fabrikant.
2) Waarom wil je wachten tot de vaccinatie 100% veilig is?
Die 100% gaat nooit komen en bij de huidige vaccinaties is het gevaar minder groot dan de kans op serieuze problemen na een corona infectie. Is wachten op een wondermedicijn dan niet een beetje gek? De meeste mensen dragen tenslotte ook gordels terwijl die niet 100% veilig zijn. Het alternatief is namelijk kutter.
Voel vrij om vragen toe te voegen!
Of hoevaak jij met je vrouw/vriendin neukt per week...? Als je toch alles wil delen...quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:30 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh, ik vraag mijn buurman wel degelijk waarom hij een XC 40 heeft besteld. En ik snap best waarom hij met zijn vrouw getrouwd is.
Dus waarom zou iemand niet mogen vragen waarom antivaxxers geloven wat ze geloven?
Waarom acht je de vaccinatie niet nodig?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:44 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Nog zo'n kansloos topic. Hoeveel echte "anti-vaxxers" denk je dat hier rondhangen? Ik kan mij niet als anti-vaxxer beschouwen. Netjes m'n vaccinaties gehad als kind, net zoals mn dochtertje en zoontje hebben/krijgen. Dat ik dit vaccin voor mijzelf niet nodig vindt maak mij nog geen "anti-vaxxer".
Het zal best allemaal veilig zijn, maar dat betekend nog niet dat ik vooraan hoef te staan om deze te nemen
Btw, de hoeveelheid aannames die je doet in je OP is lachwekkend.
Dan moet je in de vraag wel vermelden dat ze lelijk is, vast niet goed kan pijpen en waarom jij wel naar de hoeren gaat.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:46 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Of hoevaak jij met je vrouw/vriendin neukt per week...? Als je toch alles wil delen...
Weer een aanname...quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:47 schreef speknek het volgende:
[..]
Waarom acht je de vaccinatie niet nodig?
Val niet in een risico groep, heb geen overgewicht, ben niet oud, geen onderliggende issues. Als je voor jezelf het nodig vindt om het vaccin te nemen. By all means leef je uit.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:47 schreef speknek het volgende:
[..]
Waarom acht je de vaccinatie niet nodig?
Mja precies dit ja. En ik ben niet bang voor corona, nooit geweest ook. Kan t alsnog fout gaan? Tuurlijk. Mijn keuze. Zal ik 112 bellen, mocht hoe klein de kans ook ik dood lig te gaan. Zekerquote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:44 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Nog zo'n kansloos topic. Hoeveel echte "anti-vaxxers" denk je dat hier rondhangen? Ik kan mij niet als anti-vaxxer beschouwen. Netjes m'n vaccinaties gehad als kind, net zoals mn dochtertje en zoontje hebben/krijgen. Dat ik dit vaccin voor mijzelf niet nodig vindt maak mij nog geen "anti-vaxxer".
Het zal best allemaal veilig zijn, maar dat betekend nog niet dat ik vooraan hoef te staan om deze te nemen
Ik ben inderdaad echt vies mad!quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:53 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Mja precies dit ja. En ik ben niet bang voor corona, nooit geweest ook. Kan t alsnog fout gaan? Tuurlijk. Mijn keuze. Zal ik 112 bellen, mocht hoe klein de kans ook ik dood lig te gaan. Zeker
Zal een aantal van jullie vies mad maken.
In before de comments dat ze je niet moeten helpen en een IC bed moeten ontzeggen. Want het zijn toch o zo empatische mensen.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:53 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Mja precies dit ja. En ik ben niet bang voor corona, nooit geweest ook. Kan t alsnog fout gaan? Tuurlijk. Mijn keuze. Zal ik 112 bellen, mocht hoe klein de kans ook ik dood lig te gaan. Zeker
Er zijn wel meer mensen die niet in een risicogroep zaten en alsnog de pijp uitgingen natuurlijk, en veel van de vaccinaties die jij en je dochter genomen hebt zijn ook niet meteen dodelijk, maar goed.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:50 schreef KikaDeWaDo het volgende:
Val niet in een risico groep, heb geen overgewicht, ben niet oud, geen onderliggende issues. Als je voor jezelf het nodig vindt om het vaccin te nemen. By all means leef je uit.
Dingen die je niet begrijpt vragen is toch zeg maar wel een van de standaard functies van een forum. Het mooie is dat je niet hoeft te reageren.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:26 schreef IkBenDeBaas het volgende:
Wat ik niet snap is waarom het je zo boeit, en vooral waarom je denkt te menen dat het je uberhaupt iets aangaat. Vraag je je ook af waarom je buurman een bepaalde auto gekocht heb? Waarom je buurvrouw met die man gaat?
Leuk dat je het niet begrijpt, is totaal niet het probleem van 'antivax'.
Tsja, pech kun je altijd hebben. Vooralsnog is het zo dat het gros van de mensen die door COVID is te komen overlijden boven de verwachte levensverwachting van de mens zit. Ook het type mensen dat doorgaans op de IC terecht komt heeft of wel overgewicht of een ander onderliggend issue.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:02 schreef speknek het volgende:
[..]
Er zijn wel meer mensen die niet in een risicogroep zaten en alsnog de pijp uitgingen natuurlijk, en veel van de vaccinaties die jij en je dochter genomen hebt zijn ook niet meteen dodelijk, maar goed.
Vervolgvraag: denk je dat je meer last ondervindt van de vaccinatie dan wanneer je covid krijgt?
Waar wat wel dan? Ik heb deze aannames uit eerdere gesprekken op fok, maar nooit een een duidelijk antwoord gekregen. Als ze niet voor jou gelden dan ben je ook niet aangesproken door mijn vragen.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:35 schreef sjorsie1982 het volgende:
Alle aannames (en dat zijn er veel en veel oordelende aannames) in de op kloppen voor mij niet.
Wat bedoel je met waar wat wel?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Waar wat wel dan? Ik heb deze aannames uit eerdere gesprekken op fok, maar nooit een een duidelijk antwoord gekregen. Als ze niet voor jou gelden dan ben je ook niet aangesproken door mijn vragen.
Nog zo'n vraag die ik heb. Waarom ben je als tegenstander van deze vaccinatie zo bang om een tegenstander van deze vaccinatie genoemd te worden?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:44 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Deze comment alleen al. Waar geef ik aan dat ik "tegenstander" ben van dit vaccin?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nog zo'n vraag die ik heb. Waarom ben je als tegenstander van deze vaccinatie zo bang om een tegenstander van deze vaccinatie genoemd te worden?
Welke verkeerde aannames doe ik?
Gemiddeld ben je 1 tot 2 weken ziek en moet je nog langer in isolatie, zeker als je meerdere mensen in je huishouden hebt. (Mijn middelste zoontje moest drie weken in isolatie omdat hij voortdurend negatief testte, en dus moest wachten tot de laatste geen symptomen meer had plus vijf dagen.)quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:08 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Tsja, pech kun je altijd hebben. Vooralsnog is het zo dat het gros van de mensen die door COVID is te komen overlijden boven de verwachte levensverwachting van de mens zit. Ook het type mensen dat doorgaans op de IC terecht komt heeft of wel overgewicht of een ander onderliggend issue.
En ja tuurlijk bestaat er een kans dat ik of een ander pech heeft die toevallig niet in een risicogroep valt, jong is of wat dan ook. Dat is het risico wat ik loop. soit.
Op je tweede vraag van beide verwacht ik weinig last te hebben.
Nou dit valt toch wel een beetje onder dit deel uit m'n op: De meeste mensen dragen tenslotte ook gordels terwijl die niet 100% veilig zijn. Het alternatief is namelijk kutter.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:50 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Val niet in een risico groep, heb geen overgewicht, ben niet oud, geen onderliggende issues. Als je voor jezelf het nodig vindt om het vaccin te nemen. By all means leef je uit.
Daarbij gaan er heel wat mensen door het leven zonder ooit een auto-ongeluk te krijgen, laat staan een zware. Iedereen die ongevaccineerd is krijgt op dit moment 100% gegarandeerd covid.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nou dit valt toch wel een beetje onder dit deel uit m'n op: De meeste mensen dragen tenslotte ook gordels terwijl die niet 100% veilig zijn. Het alternatief is namelijk kutter.
Ik verwacht morgen ook geen auto ongeluk te krijgen, toch draag ik de autogordel want het is toch best wel kut als het wel fout gaat. Wat stopt jou om twee uurtjes van je leven uit te trekken, om een mogelijke IC opname tegen te houden? Als je niet wil antwoorden ook prima, maar ik wil het graag begrijpen.
quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:17 schreef speknek het volgende:
Iedereen die ongevaccineerd is krijgt op dit moment 100% gegarandeerd covid.
Het is endemisch en heeft zich razendsnel over de hele wereld verspreid met een hoge r waarde, statistische zekerheid. Ik leefde als een kluizenaar en kreeg het alsnog. Jij gaat het ook krijgen binnen nu en twee jaar.quote:
dat is mooi, dan hoef ik mij niet meer te testen en heb ik ook geen vaccin nodig.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:19 schreef speknek het volgende:
[..]
Het is endemisch en heeft zich razendsnel over de hele wereld verspreid met een hoge r waarde, statistische zekerheid. Ik leefde als een kluizenaar en kreeg het alsnog. Jij gaat het ook krijgen binnen nu en twee jaar.
Niets stopt mij, maar ik heb voor mijzelf de keuze gemaakt om hem vooralsnog niet te nemen. Dat hoef je niet te begrijpen.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nou dit valt toch wel een beetje onder dit deel uit m'n op: De meeste mensen dragen tenslotte ook gordels terwijl die niet 100% veilig zijn. Het alternatief is namelijk kutter.
Ik verwacht morgen ook geen auto ongeluk te krijgen, toch draag ik de autogordel want het is toch best wel kut als het wel fout gaat. Wat stopt jou om twee uurtjes van je leven uit te trekken, om een mogelijke IC opname tegen te houden? Als je niet wil antwoorden ook prima, maar ik wil het graag begrijpen.
beste reactie tot nu toequote:
Ik hoop het. Dan moet de vaccinatiegraad wel hoog genoeg zijn. En nu is nog niet iedereen die dat wil volledig gevaccineerd.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:13 schreef Nober het volgende:
Als alle mensen die zich willen laten vaccineren dat doen dan kunnen we weer normaal gaan doen.
In het buitenland moet je je nog steeds testen. Herstelbewijs geldt binnen Nederland ook maar een half jaar.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
dat is mooi, dan hoef ik mij niet meer te testen en heb ik ook geen vaccin nodig.
Misschien heb ik het al gehad trouwens.
Alleen sla je met zo'n antwoord (wat feitelijk juist is) wel de discussie dood en Fok is nu eenmaal een discussie forum.quote:
Prima maar niet relevant voor mij. Al moet je je daar anaal laten testen....quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:24 schreef speknek het volgende:
[..]
In het buitenland moet je je nog steeds testen.
Volgens sommige hier is dat geen probleem, want covid is net als de mazelen, iedereen krijgt het, dus ook meerdere keren. Misschien heb ik het al 10x gehad en behoor ik bij de grootste groep die het niet eens voelt.quote:Herstelbewijs geldt binnen Nederland ook maar een half jaar.
Die varianten krijg ik dan ook wel weer. Gelukkig zijn varianten zwakker dan het origineelquote:Omdat het doormaken minder bescherming biedt tegen varianten dan het vaccin.
dat moet je zelf weten.quote:Zelf het doorgemaakt en daarna twee Moderna shots genomen, wel zo makkelijk. Zondag lastminuteje naar Portugal.
Je kan ook discuseren waarom iemand dat wilt weten....quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:25 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Alleen sla je met zo'n antwoord (wat feitelijk juist is) wel de discussie dood en Fok is nu eenmaal een discussie forum.
Waarom zou je in godsnaam nog verder met iemand in discussie gaan die al een bias heeft. Zoals de aanname doen dat ik "tegenstander" zou zijn van dit vaccin. Als hij mijn eerdere comments had gelezen dan had degene geweten dat dit niet het geval isquote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:25 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Alleen sla je met zo'n antwoord (wat feitelijk juist is) wel de discussie dood en Fok is nu eenmaal een discussie forum.
discuseren over een ander ontwerp, zoals bv waarom TS dit wilt weten, is dan weer wel zinvol, want daar zit geen vooroordeel op.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:29 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Waarom zou je in godsnaam nog verder met iemand in discussie gaan die al een bias heeft. Zoals de aanname doen dat ik "tegenstander" zou zijn van dit vaccin. Als hij mijn eerdere comments had gelezen dan had degene geweten dat dit niet het geval is. Hij helpt z'n eigen topic om zeep.
Er is statistisch niet onderuit te komen dat je bij een weer geopende samenleving het virus tegen gaat komen. Het is besmettelijker dan de griep en ook al wordt je niet ieder jaar ziek van de griep: iedere volwassene in Nederland is wel eens besmet geweest.quote:
dat is gewoon niet waar.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Er is statistisch niet onderuit te komen dat je bij een weer geopende samenleving het virus tegen gaat komen. Het is besmettelijker dan de griep en ook al wordt je niet ieder jaar ziek van de griep: iedere volwassene in Nederland is wel eens besmet geweest.
Daar verandert een vaccin niets aan.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:19 schreef speknek het volgende:
[..]
Het is endemisch en heeft zich razendsnel over de hele wereld verspreid met een hoge r waarde, statistische zekerheid. Ik leefde als een kluizenaar en kreeg het alsnog. Jij gaat het ook krijgen binnen nu en twee jaar.
Als je die keuze niet wil uitleggen, waarom ben je dan hier?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:21 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Niets stopt mij, maar ik heb voor mijzelf de keuze gemaakt om hem vooralsnog niet te nemen. Dat hoef je niet te begrijpen.
ben je heel gezond, sportief en heb je een uitstekende conditie? Want dan is de kans ook groot dat je het krijgt en er ernstig ziek van wordt, volgens de media.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:33 schreef Grems het volgende:
[ afbeelding ]
Ik behoor tot dit leeftijdscohort, heb geen onderliggende aandoeningen en voel mij niet geroepen om iets tot mij te nemen ter eer en meerdere glorie van een ander.
Ik heb een ongezonde fascinatie met internet gekkies. Antivax was nog niet zo lang geleden ook zo'n obscuur internet en relli gekkies ding, maar is in rap tempo mainstream geworden. Ik geloof niet dat 20% van het land een gekkie is, dus wat beweegt normale mensen om dan toch tegen de medische wetenschap en overheid in te gaan? Het gaat bovendien al anderhalf jaar over weinig anders dan corona, dus 1+1=dit topicquote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
discuseren over een ander ontwerp, zoals bv waarom TS dit wilt weten, is dan weer wel zinvol, want daar zit geen vooroordeel op.
"De lockdown duurt 2 weken totdat de druk op de zorg verminderd is"quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:13 schreef Nober het volgende:
Als alle mensen die zich willen laten vaccineren dat doen dan kunnen we weer normaal gaan doen.
Uitleg heb ik je al gegeven in m'n eerste comment. Dat die uitleg jou blijkbaar niet bevalt is niet mijn probleem.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als je die keuze niet wil uitleggen, waarom ben je dan hier?
Ik protesteer wekelijks namens #BLM en #DeToekomstVanGreta dus ik ben volledig veilig en geen enkel risico voor anderenquote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:37 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
ben je heel gezond, sportief en heb je een uitstekende conditie? Want dan is de kans ook groot dat je het krijgt en er ernstig ziek van wordt, volgens de media.
Hoe komt dit? Heb je dit ook met andere dingen?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb een ongezonde fascinatie met internet gekkies.
Nee hoorquote:Antivax was nog niet zo lang geleden ook zo'n obscuur internet en relli gekkies ding,
nee hoorquote:maar is in rap tempo mainstream geworden.
Dat geloof ik ook niet, 5% geloof ik ook nietquote:Ik geloof niet dat 20% van het land een gekkie is,
Wat zijn normale mensen en gaan die hier dan tegen in?quote:dus wat beweegt normale mensen om dan toch tegen de medische wetenschap en overheid in te gaan?
die 1+1 snap ik nietquote:Het gaat bovendien al anderhalf jaar over weinig anders dan corona, dus 1+1=dit topic
Dat is officieel zo gezegd of is dat wat jij hebt willen horen?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
"De lockdown duurt 2 weken totdat de druk op de zorg verminderd is"
"De avondklok duurt 1 week.."
"Na het vaccin krijg je je vrijheid terug, dansen bij jansen!"
De kans dat je veilig bent als het buiten protesten zijn, is inderdaad groot.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:41 schreef Grems het volgende:
[..]
Ik protesteer wekelijks namens #BLM en #DeToekomstVanGreta dus ik ben volledig veilig en geen enkel risico voor anderen
Je eerste bericht was voornamelijk gepikeerd gescheld. Je hele "uitleg" was: ik heb de keuze gemaakt. Dat is geen uitleg. De redenen achter de keuze is een uitleg.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:39 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Uitleg heb ik je al gegeven in m'n eerste comment. Dat die uitleg jou blijkbaar niet bevalt is niet mijn probleem.
Misschien niet letterlijk die woorden maar daar kwam het wel op neer.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is officieel zo gezegd of is dat wat jij hebt willen horen?
Volgens mij niet en ook niet geinsinueerd.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:43 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Misschien niet letterlijk die woorden maar daar kwam het wel op neer.
Na die 2 weken was de druk nog niet verminderd, dus niet echt een leugen.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:39 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
"De lockdown duurt 2 weken totdat de druk op de zorg verminderd is"
"De avondklok duurt 1 week.."
"Na het vaccin krijg je je vrijheid terug, dansen bij jansen!"
Als jij normaal antwoord geeft op mijn op, dan beantwoord ik hier al je vragen.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hoe komt dit? Heb je dit ook met andere dingen?
[..]
Nee hoor
[..]
nee hoor
[..]
Dat geloof ik ook niet, 5% geloof ik ook niet
[..]
Wat zijn normale mensen en gaan die hier dan tegen in?
[..]
die 1+1 snap ik niet
Bij mij speelt dat geen rolquote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik wil weten of prikangst een rol speelt. Heb zelf prikangst en ja dat speelde mee. Ik heb het vaccin zelf wel genomen. Maar de simpelste uitweg is uitstellen (gedaan, dom) of van alles beweren, dan hoef je geen prikje en heb je altijd een antwoord op vragen waarom je het niet neemt.
Dit speelt bij mij ook niet, ik ken die stoffen niet eensquote:Als je het vaccin niet neemt maar wel begint over ivermectine, zilverwater en/of andere medicatie, waarom is dat dan wel acceptabel en een vaccin wat al 10 jaar bestaat niet?
Dat zou zomaar kunnen, maar speelt bij mij ook geen rolquote:Het vaccin is niet nieuw, het is een doorontwikkeling op vaccins tegen sars-cov-1.
het vaccin is na 1 dag al uit je lichaam. dat maakt het terugredeneren van bijwerkingen op lange termijn naar het vaccin moeilijk.
ja, maar wel een zeldzaamheid, en hoezo zitten hier dezelfde werkzame stoffen in als in het vaccin?quote:Zou je een neusspray wel nemen?
Het duurt lang voordat dit beschikbaar is. echter zal er dezelfde werkzame stof in zitten.
afgesprokenquote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:48 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Als jij normaal antwoord geeft op mijn op, dan beantwoord ik hier al je vragen.
Ik was vergeten erbij te vermelden dat er een neusspray in ontwikkeling is met het vaccin tegen covid.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:48 schreef sjorsie1982 het volgende:
ja, maar wel een zeldzaamheid, en hoezo zitten hier dezelfde werkzame stoffen in als in het vaccin?
Nopequote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
Ik wil weten of prikangst een rol speelt. Heb zelf prikangst en ja dat speelde mee. Ik heb het vaccin zelf wel genomen. Maar de simpelste uitweg is uitstellen (gedaan, dom) of van alles beweren, dan hoef je geen prikje en heb je altijd een antwoord op vragen waarom je het niet neemt.
Als je het vaccin niet neemt maar wel begint over ivermectine, zilverwater en/of andere medicatie, waarom is dat dan wel acceptabel en een vaccin wat al 10 jaar bestaat niet?
Het vaccin is niet nieuw, het is een doorontwikkeling op vaccins tegen sars-cov-1.
het vaccin is na 1 dag al uit je lichaam. dat maakt het terugredeneren van bijwerkingen op lange termijn naar het vaccin moeilijk.
Zou je een neusspray wel nemen?
Het duurt lang voordat dit beschikbaar is. echter zal er dezelfde werkzame stof in zitten.
Dat accepteer ik welquote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:12 schreef Glazenmaker het volgende:
Hallo beste medefokkers. Ik begrijp antivax niet. In het verleden ben ik ook onaardig tegen jullie geweest, maar dat komt eigenlijk vooral door totaal onbegrip van mijn kant. Ik heb wat vragen!
Ik stop amper dubieuze dingen in mijn lichaam.quote:Klein beetje achtergrond bij deze vraag. Bij antivax mensen zie je in de meeste dat ze andere zorg nog wel accepteren. Bebouwde met corona geïnfecteerde antivaxers gaan bijvoorbeeld nog steeds naar het ziekenhuis. Alledaagse medicijnen zoals ibu en paracetamol komen van dezelfde big farma, maar dan met veel minder publieke controle, maar daar is geen angstcampagne tegen. Als ze je willen vergiftigen kunnen ze het dus ook zo. Als je angst voor de overheid is, drink je dan bijvoorbeeld ook geen drinkwater meer? In het kort: ik snap de angst voor het prikje niet, terwijl we massaal de hele dag de meest dubieuze dingen in ons lichaam stoppen en soms zelfs van dezelfde fabrikant.
Dat wil ik nietquote:2) Waarom wil je wachten tot de vaccinatie 100% veilig is?
jaquote:Die 100% gaat nooit komen en bij de huidige vaccinaties is het gevaar minder groot dan de kans op serieuze problemen na een corona infectie. Is wachten op een wondermedicijn dan niet een beetje gek?
quote:De meeste mensen dragen tenslotte ook gordels terwijl die niet 100% veilig zijn. Het alternatief is namelijk kutter.
oh zo, ik dacht dat je de verkoudheid neusspray bedoeldequote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:49 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Ik was vergeten erbij te vermelden dat er een neusspray in ontwikkeling is met het vaccin tegen covid.
Een pilletje tegen covid zal er niet komen aangezien de werking door het maagzuur ongedaan gemaakt wordt.
Nee maar de druk was in andere landen na 2 weken ook niet minder dus dat hadden ze kunnen zien in t buitenland.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:46 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Na die 2 weken was de druk nog niet verminderd, dus niet echt een leugen.
1 week avondklok heb ik volgens mij nooit gehoord.
Het vaccin is nog steeds een toegangspas, maar nu moet je twee weken wachten.
Agressief? Gescheld? Ik heb je al aangegeven dat ik dit vaccin voor mijzelf niet nodig acht aangezien ik niet in een risico groep val, niet oud ben of ander onderliggende lichamelijke issues heb. Dat is de rede waarom ik hem vooralsnog niet nodig vindt voor mijzelf.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je eerste bericht was voornamelijk gepikeerd gescheld. Je hele "uitleg" was: ik heb de keuze gemaakt. Dat is geen uitleg. De redenen achter de keuze is een uitleg.
Is er een reden dat je zo agressief doet?
Mensen hebben het recht op een keuze hierin.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 18:39 schreef Dr8gonOfLife het volgende:
3. Aan de anti-vaxxers die roken, dat is toch ook lichaamsvreemd en nog een groter risico op lange termijn effecten zoals longkanker? Waarom dan wel roken en geen vaccin.
Heb komt bij mij voor uit mijn tijd dat ik BNW onderwerpen interessant vond als puber. Later ben ik de Willem Engels, Alex Joneses en bijbehorende aanhang zelf interessanter gaan vinden.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:42 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Hoe komt dit? Heb je dit ook met andere dingen?
[..]
Nee hoor
[..]
nee hoor
[..]
Dat geloof ik ook niet, 5% geloof ik ook niet
[..]
Wat zijn normale mensen en gaan die hier dan tegen in?
[..]
die 1+1 snap ik niet
Deze reactie is echt kansloos en lachwekkend!quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:52 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Agressief? Gescheld? Ik heb je al aangegeven dat ik dit vaccin voor mijzelf niet nodig acht aangezien ik niet in een risico groep val, niet oud ben of ander onderliggende lichamelijke issues heb. Dat is de rede waarom ik hem vooralsnog niet nodig vindt voor mijzelf.
BTW voor n ander hoef ik het ook niet te doen aangezien ik nog steeds besmettelijk kan zijn na vaccinatie, misschien dat het anders was geweest als het vaccin steriele immuunisatie zou bewerkstellen. Maar helaas, dat is niet het geval. Met deze redenen zul je het mee moeten doen.
Is goed grote vriend, fijne avond nog gewenst.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Deze reactie is echt kansloos en lachwekkend!
Persoonlijk vind ik dat wel onder de noemer gescheld vallen, maar voor jou is het vast een vriendelijk gesprek.
Je kunt een beetje op je eigen posts letten om je topic niet te laten ontsporenquote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Deze reactie is echt kansloos en lachwekkend!
Persoonlijk vind ik dat wel onder de noemer gescheld vallen, maar voor jou is het vast een vriendelijk gesprek.
quote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Je kunt een beetje op je eigen posts letten om je topic niet te laten ontsporen
Een simpele verwijzing.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:44 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Zelf heb ik het niet zo met narcisten.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik heb een ongezonde fascinatie met internet gekkies.
Je hoeft ze niet lief te vinden. Chris Chans verhaal heeft laatst een zeer duistere wending genomen, maar jarenlang was het van de ene wtf naar de andere wtf.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 23:28 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Zelf heb ik het niet zo met narcisten.
Ik heb zelf ook even twijfel gehad over het vaccin, deze twijfel kwam met name door de gehaaste indruk van de ontwikkeling van het vaccin die ik had. De lange termijn effecten waren mij niet duidelijk genoeg en ik ben nooit echt angstig voor corona geweest.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:12 schreef Glazenmaker het volgende:
Klein beetje achtergrond bij deze vraag. Bij antivax mensen zie je in de meeste dat ze andere zorg nog wel accepteren. Bebouwde met corona geïnfecteerde antivaxers gaan bijvoorbeeld nog steeds naar het ziekenhuis. Alledaagse medicijnen zoals ibu en paracetamol komen van dezelfde big farma, maar dan met veel minder publieke controle, maar daar is geen angstcampagne tegen. Als ze je willen vergiftigen kunnen ze het dus ook zo. Als je angst voor de overheid is, drink je dan bijvoorbeeld ook geen drinkwater meer? In het kort: ik snap de angst voor het prikje niet, terwijl we massaal de hele dag de meest dubieuze dingen in ons lichaam stoppen en soms zelfs van dezelfde fabrikant.
Die 100% gaat nooit komen en bij de huidige vaccinaties is het gevaar minder groot dan de kans op serieuze problemen na een corona infectie. Is wachten op een wondermedicijn dan niet een beetje gek? De meeste mensen dragen tenslotte ook gordels terwijl die niet 100% veilig zijn. Het alternatief is namelijk kutter.
Niet alle zorgpersoneel wil een vaccinatie dat zegt wel iets...quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:12 schreef Glazenmaker het volgende:
Oh, dan vind ik je dus niet liefquote:Op donderdag 12 augustus 2021 23:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je hoeft ze niet lief te vinden.
Ben je 5 ofzo? Man, man, man.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 23:09 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
[..]
Een simpele verwijzing.
Complottheoristen kunnen prima in de samenleving meedraaien hoor. Dat kunnen ze zelfs heel erg goed omdat ze overal wat achter zoeken en dus proactief zijn.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 19:53 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Heb komt bij mij voor uit mijn tijd dat ik BNW onderwerpen interessant vond als puber. Later ben ik de Willem Engels, Alex Joneses en bijbehorende aanhang zelf interessanter gaan vinden.
Normale mensen zijn mensen die normaal functioneren en meedraaien in de samenleving, niet geloven in 9/11 achtige samenzweringen, maar om voor mij onduidelijke redenen bijzonder bang voor een vaccinatie geworden zijn terwijl ze er al zonder problemen tientallen hebben gehad.
Fascinatie met de al wat oudere hardcore antivax gekjes zoals AJ + anderhalf jaar iedere dag bezig zijn met corona zijn de redenen voor dit topic.
Als ik onder druk zou worden gezet voor de vaccinatie door mijnwerkgever dan zwaai ik ze uit...quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 00:03 schreef FANNN het volgende:
[..]
Niet alle zorgpersoneel wil een vaccinatie dat zegt wel iets...
https://www.bndestem.nl/r(...)n-leegloop~aa14e6ee/
Zorgpersoneel hier verplicht een prik zoals in Frankrijk? ‘Dan krijg je pas echt een leegloop’
Een vaccinatieplicht voor zorgpersoneel?
In Frankrijk gaat het gebeuren. Wie weigert verliest zijn baan.
Is zo’n maatregel hier ook denkbaar? ‘Als dat gebeurt dan haakt er nog meer personeel af.’
Peter Ullenbroeck 13-07-21, 14:28 Laatste update: 13-07-21, 20:13
De pleuris zal ongetwijfeld zijn uitgebroken onder het personeel in de Franse ziekenhuizen, het land waar voor veel minder de boel al wordt platgelegd. Toch zag president Macron geen andere oplossing dan het invoeren van een vaccinatieplicht voor de zorgmedewerkers die zich, net als de rest van de Fransen, tot nu toe maar mondjesmaat bereid waren zich te laten inenten tegen het virus.
Verbaasd
Amphia-verpleegkundige en vakbondsbestuurder voor NU’91, Arjan van den Broek, is desondanks toch enorm verbaasd over het Franse plan. ,,Dat de vaccinatiebereidheid daar lager ligt dan bij ons, is bekend. Maar dit gaat wel heel erg ver.’’ En dan cynisch: ,,Blijkbaar hebben ze in Frankrijk de luxe veel zorgpersoneel achter de hand te hebben. Want reken maar dat veel medewerkers daar op zoek gaan naar een andere baan.’’
Grondrecht
De Franse maatregel is vandaag hét onderwerp van gesprek onder het personeel in het ziekenhuis in Breda. Van den Broek: ,,Wat ik van collega’s terughoor is dat niemand er begrip voor heeft. Dit raakt zo onze democratische waarden, het recht op zelfbeschikking. Wat mij betreft een grondrecht waar je niet aan mag tornen.’’
Veel kans dat Nederland het Franse voorbeeld zal volgen is er overigens niet. De vaccinatiegraad onder het zorgpersoneel is met ruim tachtig procent hoog. Veel hoger dan in Frankrijk waar weliswaar de meeste artsen zich wel hebben laten intenten, maar 4 op de 10 verpleegkundigen echt geen prik wil.
Van den Broek liet zich wel inenten. ,,Maar dat was mijn eigen keuze. Zoiets mag je niet opleggen. En zou dat hier wel gebeuren dan denk ik dat de leegloop in de ziekenhuizen nog groter wordt. Je ziet nu al dat best veel personeel afhaakt vanwege de hoge werkdruk in combinatie met het lage salaris. Medewerkers die echt niet willen, zijn dan ook vertrokken.’’
Druk op weigeraars groeit
Toch groeit de druk op het zorgpersoneel om zich te laten vaccineren. Dat beweert althans vakbond FNV die het meldingen ziet toenemen. Sommige werkgevers zouden met ontslag dreigen of hun personeel emotioneel onder druk zetten om toch maar vooral die prik te halen. Van den Broek zegt die verhalen niet te kennen. ,,Niet in mijn eigen ziekenhuis en als vakbondsbestuurder hoor ik dit ook niet uit andere ziekenhuizen.’’
Je kunt inderdaad duidelijk merken dat ze die prik halen voor "de anderen" en erg begaan zijn met het lot van anderen. Zo erg zelfs, dat ze sommige anderen praktisch dood wensen door ze geen zorg te verschaffen.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:56 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
In before de comments dat ze je niet moeten helpen en een IC bed moeten ontzeggen. Want het zijn toch o zo empatische mensen.
Een portie gezond wantrouwen is inderdaad een goede eigenschap. Het is een zelfbeschermingsmechanisme. Het zijn de naievelingen die overal worden opgelicht en gescammed omdat ze "geloven in het goede van de mens". In tijden van oorlog verlies je dat soort lui helaas als eerst.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 09:21 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Complottheoristen kunnen prima in de samenleving meedraaien hoor. Dat kunnen ze zelfs heel erg goed omdat ze overal wat achter zoeken en dus proactief zijn.
Kortom; je schiet met die prik eigenlijk niet zo heel veel op, maar neemt hem toch omdat je niet gezien wilt worden als "wappie".quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 08:16 schreef Neef_Wuppie het volgende:
- Ik heb al corona gehad
- Ik ben kerngezond
- Ik ben onder de 30
- Vaccins nemen af in bescherming, moet ik dan volgend jaar weer? En het jaar erop weer?
- Bijna iedereen is al gevaccineerd, maar toch blijven er nog maatregelen en testen
- Virussen worden vaak besmettelijker, dus ook als je een vaccin heb gehad blijf je besmettelijk
De reden waarom ik het vaccin zou willen, is omdat ik niet meer besmettelijk zou zijn voor iemand anders, met name voor ouderen. Alleen die ouderen hebben ook al allemaal een prik gehad.. En met die varianten blijf ik toch besmettelijk. Weliswaar minder, maar toch.
Desondanks ga ik wel een prikje halen omdat ik er niet bang voor ben. Ik zie alleen het nut er niet heel erg meer van in. Bovendien behoor ik nu tot de groep wappiemongool en daar heb ik ook geen zin in.
Daar lijkt het op ja.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 09:53 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:
De prik lijkt dus verworden tot een soort statussymbool.
Dat is in elk geval een vraag die ik niet aan mijn buren hoef te stellen, aangezien ze dat altijd duidelijk laten horen en ik heb verder geen andere buren, dus hoef ik niet te twijfelen of zij het zijn.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:46 schreef 5thencounter het volgende:
[..]
Of hoevaak jij met je vrouw/vriendin neukt per week...? Als je toch alles wil delen...
Oorsuizen / Tinnitus is een zeldzame bijwerking bij het Janssen vaccin. Daar kon je bewust voor kiezen. Als je je nu laat vaccineren krijg je Pfizer of Moderna.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 20:56 schreef Leyap het volgende:
Ik heb me nog niet laten vaccineren inderdaad omdat ik liever nog even afwacht. Misschien neem ik hem uiteindelijk, misschien niet.
Ik begreep dat er onlangs oorsuizen/tinnitus als mogelijk bijwerking is toegevoegd? Ik heb hier last van al een aantal jaar en ik zou dat niemand toe wensen (al dan niet de rest van je leven). Wie weet wat daar nog meer uit gaat komen over bijvoorbeeld 3 jaar.
Ik ook niet... Maar ik loop ondertussen wel 1,5 jaar met longcovid. Als ik op de covid fysio kijk, zij dat de meeste personen trouwens ook. Maar hebben net als ik behoorlijke last na een covid herstel.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:50 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Er is bij covid complicaties dan sterven. Aan covid overlijden, die kans is voor de meeste niet zo groot. De kans op bijvoorbeeld long beschadigingen is veel groter en de kans op long covid is nog groter.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:53 schreef IkBenDeBaas het volgende:
[..]
Beetje pedant doen, maar iedereen gaat binnen afzienbare tijd in aanraking komen met SARS-CoV-2, of het zich vervolgens doorzet naar Covid-19 verandert het vaccin wel wat aan.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:34 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Daar verandert een vaccin niets aan.
Ik ga er zelf vanuit dat dit voor het grote merendeel geldt. Je hebt de echte 5G en Bill Gates wappies, dat is maar een kleine groep en volkomen niet mee te praten.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:45 schreef spectrumanalyser het volgende:
Als je het vaccin niet neemt maar wel begint over ivermectine, zilverwater en/of andere medicatie, waarom is dat dan wel acceptabel en een vaccin wat al 10 jaar bestaat niet?
Het vaccin is niet nieuw, het is een doorontwikkeling op vaccins tegen sars-cov-1.
Zou je een neusspray wel nemen?
Hoe vervelend dat ook voor je is. Vooralsnog is er geen garantie dat je geen "long-covid" kan oplopen na vaccinatie.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 10:50 schreef Rolfieo het volgende:
[..]
Ik ook niet... Maar ik loop ondertussen wel 1,5 jaar met longcovid. Als ik op de covid fysio kijk, zij dat de meeste personen trouwens ook. Maar hebben net als ik behoorlijke last na een covid herstel.
[..]
Er is bij covid complicaties dan sterven. Aan covid overlijden, die kans is voor de meeste niet zo groot. De kans op bijvoorbeeld long beschadigingen is veel groter en de kans op long covid is nog groter.
Aannames, aannames, aannames omdat blijkbaar de redenen die mensen geven je niet aan staan.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 10:50 schreef speknek het volgende:
[..]
Beetje pedant doen, maar iedereen gaat binnen afzienbare tijd in aanraking komen met SARS-CoV-2, of het zich vervolgens doorzet naar Covid-19 verandert het vaccin wel wat aan.
[..]
Ik ga er zelf vanuit dat dit voor het grote merendeel geldt. Je hebt de echte 5G en Bill Gates wappies, dat is maar een kleine groep en volkomen niet mee te praten.
En je hebt een veel grotere groep "ik kijk het liever nog even aan" / "langetermijneffecten" / "waarschijnlijk ga ik het niet zo heel zwaar hebben" / "het is alleen erg voor mensen met onderliggende kwalen" / "Fauci heeft een keer iets gezegd wat niet helemaal bleek te kloppen" / "dit geneesmiddel werkt ook" / "ik ben gewoon tegen een tweedeling en daarom ben ik solidair met mensen die niet geprikt worden".
Dat zijn allemaal overduidelijk zwakke rationalisaties voor een onderliggende angst, vermoedelijk dat ze doodsbenauwd voor een prikje zijn.
Terwijl, laten we wel wezen, een keer zo'n staaf achterin je neus is vervelender dan de prik, en daar kiezen ze dan liever voor omdat heel vaak te laten gebeuren. Volstrekt irrationeel.
Er is ook geen garantie dat er morgen een meteoriet op je neervalt, huh.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 10:57 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Hoe vervelend dat ook voor je is. Vooralsnog is er geen garantie dat je geen "long-covid" kan oplopen na vaccinatie.
Ik heb het ook niet over het oplopen van long covid door vaccinatie. Maar het feit dat je alsnog COVID kan oplopen na vaccinatie inclusief de kans op long covid.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:02 schreef speknek het volgende:
[..]
Er is ook geen garantie dat er morgen een meteoriet op je neervalt, huh.
Het is heel simpel, het vaccin doet niets anders dan je in aanraking laten komen met de spike proteïne die om het corona virus heen zit (de corona zelf). Daar krijg je geen long covid van, want de nucleus van het virus zit niet in het vaccin.
Of laten we het zo zeggen, als je al long covid van het vaccin oploopt, dan was je op zeker compleet kapot gegaan aan het echte virus. Dus dan was het nog steeds een extreem goede keuze geweest om het vaccin te nemen.
Tien keer, maar ik heb dan ook corona gehad. Het is ook drie keer bij mijn kinderen in de klas geweest. Ik weet niet waar op een Drentse zandverstuiving jij woont, maar ik heb het gevoel dat je je plicht een paar keer verzaakt hebt. Bij verkoudheidsklachten had je jezelf moeten laten testen. Sowieso ga je de komende tijd niet je zandverstuiving afkomen, want alle landen vragen negatieve testen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2021 11:00 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Aannames, aannames, aannames omdat blijkbaar de redenen die mensen geven je niet aan staan.
Daarbij die staaf in je neus, hoe vaak heb je dat al moeten laten doen? in de afgelopen 1.5 jaar heb ik mijzelf nog geen een keer laten testen. Dat gaat vooralsnog ook niet veranderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |