Deze comment alleen al. Waar geef ik aan dat ik "tegenstander" ben van dit vaccin?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nog zo'n vraag die ik heb. Waarom ben je als tegenstander van deze vaccinatie zo bang om een tegenstander van deze vaccinatie genoemd te worden?
Welke verkeerde aannames doe ik?
Gemiddeld ben je 1 tot 2 weken ziek en moet je nog langer in isolatie, zeker als je meerdere mensen in je huishouden hebt. (Mijn middelste zoontje moest drie weken in isolatie omdat hij voortdurend negatief testte, en dus moest wachten tot de laatste geen symptomen meer had plus vijf dagen.)quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:08 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Tsja, pech kun je altijd hebben. Vooralsnog is het zo dat het gros van de mensen die door COVID is te komen overlijden boven de verwachte levensverwachting van de mens zit. Ook het type mensen dat doorgaans op de IC terecht komt heeft of wel overgewicht of een ander onderliggend issue.
En ja tuurlijk bestaat er een kans dat ik of een ander pech heeft die toevallig niet in een risicogroep valt, jong is of wat dan ook. Dat is het risico wat ik loop. soit.
Op je tweede vraag van beide verwacht ik weinig last te hebben.
Nou dit valt toch wel een beetje onder dit deel uit m'n op: De meeste mensen dragen tenslotte ook gordels terwijl die niet 100% veilig zijn. Het alternatief is namelijk kutter.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:50 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Val niet in een risico groep, heb geen overgewicht, ben niet oud, geen onderliggende issues. Als je voor jezelf het nodig vindt om het vaccin te nemen. By all means leef je uit.
Daarbij gaan er heel wat mensen door het leven zonder ooit een auto-ongeluk te krijgen, laat staan een zware. Iedereen die ongevaccineerd is krijgt op dit moment 100% gegarandeerd covid.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nou dit valt toch wel een beetje onder dit deel uit m'n op: De meeste mensen dragen tenslotte ook gordels terwijl die niet 100% veilig zijn. Het alternatief is namelijk kutter.
Ik verwacht morgen ook geen auto ongeluk te krijgen, toch draag ik de autogordel want het is toch best wel kut als het wel fout gaat. Wat stopt jou om twee uurtjes van je leven uit te trekken, om een mogelijke IC opname tegen te houden? Als je niet wil antwoorden ook prima, maar ik wil het graag begrijpen.
quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:17 schreef speknek het volgende:
Iedereen die ongevaccineerd is krijgt op dit moment 100% gegarandeerd covid.
Het is endemisch en heeft zich razendsnel over de hele wereld verspreid met een hoge r waarde, statistische zekerheid. Ik leefde als een kluizenaar en kreeg het alsnog. Jij gaat het ook krijgen binnen nu en twee jaar.quote:
dat is mooi, dan hoef ik mij niet meer te testen en heb ik ook geen vaccin nodig.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:19 schreef speknek het volgende:
[..]
Het is endemisch en heeft zich razendsnel over de hele wereld verspreid met een hoge r waarde, statistische zekerheid. Ik leefde als een kluizenaar en kreeg het alsnog. Jij gaat het ook krijgen binnen nu en twee jaar.
Niets stopt mij, maar ik heb voor mijzelf de keuze gemaakt om hem vooralsnog niet te nemen. Dat hoef je niet te begrijpen.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:15 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Nou dit valt toch wel een beetje onder dit deel uit m'n op: De meeste mensen dragen tenslotte ook gordels terwijl die niet 100% veilig zijn. Het alternatief is namelijk kutter.
Ik verwacht morgen ook geen auto ongeluk te krijgen, toch draag ik de autogordel want het is toch best wel kut als het wel fout gaat. Wat stopt jou om twee uurtjes van je leven uit te trekken, om een mogelijke IC opname tegen te houden? Als je niet wil antwoorden ook prima, maar ik wil het graag begrijpen.
beste reactie tot nu toequote:
Ik hoop het. Dan moet de vaccinatiegraad wel hoog genoeg zijn. En nu is nog niet iedereen die dat wil volledig gevaccineerd.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:13 schreef Nober het volgende:
Als alle mensen die zich willen laten vaccineren dat doen dan kunnen we weer normaal gaan doen.
In het buitenland moet je je nog steeds testen. Herstelbewijs geldt binnen Nederland ook maar een half jaar.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
dat is mooi, dan hoef ik mij niet meer te testen en heb ik ook geen vaccin nodig.
Misschien heb ik het al gehad trouwens.
Alleen sla je met zo'n antwoord (wat feitelijk juist is) wel de discussie dood en Fok is nu eenmaal een discussie forum.quote:
Prima maar niet relevant voor mij. Al moet je je daar anaal laten testen....quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:24 schreef speknek het volgende:
[..]
In het buitenland moet je je nog steeds testen.
Volgens sommige hier is dat geen probleem, want covid is net als de mazelen, iedereen krijgt het, dus ook meerdere keren. Misschien heb ik het al 10x gehad en behoor ik bij de grootste groep die het niet eens voelt.quote:Herstelbewijs geldt binnen Nederland ook maar een half jaar.
Die varianten krijg ik dan ook wel weer. Gelukkig zijn varianten zwakker dan het origineelquote:Omdat het doormaken minder bescherming biedt tegen varianten dan het vaccin.
dat moet je zelf weten.quote:Zelf het doorgemaakt en daarna twee Moderna shots genomen, wel zo makkelijk. Zondag lastminuteje naar Portugal.
Je kan ook discuseren waarom iemand dat wilt weten....quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:25 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Alleen sla je met zo'n antwoord (wat feitelijk juist is) wel de discussie dood en Fok is nu eenmaal een discussie forum.
Waarom zou je in godsnaam nog verder met iemand in discussie gaan die al een bias heeft. Zoals de aanname doen dat ik "tegenstander" zou zijn van dit vaccin. Als hij mijn eerdere comments had gelezen dan had degene geweten dat dit niet het geval isquote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:25 schreef GwanGwaa het volgende:
[..]
Alleen sla je met zo'n antwoord (wat feitelijk juist is) wel de discussie dood en Fok is nu eenmaal een discussie forum.
discuseren over een ander ontwerp, zoals bv waarom TS dit wilt weten, is dan weer wel zinvol, want daar zit geen vooroordeel op.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:29 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Waarom zou je in godsnaam nog verder met iemand in discussie gaan die al een bias heeft. Zoals de aanname doen dat ik "tegenstander" zou zijn van dit vaccin. Als hij mijn eerdere comments had gelezen dan had degene geweten dat dit niet het geval is. Hij helpt z'n eigen topic om zeep.
Er is statistisch niet onderuit te komen dat je bij een weer geopende samenleving het virus tegen gaat komen. Het is besmettelijker dan de griep en ook al wordt je niet ieder jaar ziek van de griep: iedere volwassene in Nederland is wel eens besmet geweest.quote:
dat is gewoon niet waar.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Er is statistisch niet onderuit te komen dat je bij een weer geopende samenleving het virus tegen gaat komen. Het is besmettelijker dan de griep en ook al wordt je niet ieder jaar ziek van de griep: iedere volwassene in Nederland is wel eens besmet geweest.
Daar verandert een vaccin niets aan.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:19 schreef speknek het volgende:
[..]
Het is endemisch en heeft zich razendsnel over de hele wereld verspreid met een hoge r waarde, statistische zekerheid. Ik leefde als een kluizenaar en kreeg het alsnog. Jij gaat het ook krijgen binnen nu en twee jaar.
Als je die keuze niet wil uitleggen, waarom ben je dan hier?quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:21 schreef KikaDeWaDo het volgende:
[..]
Niets stopt mij, maar ik heb voor mijzelf de keuze gemaakt om hem vooralsnog niet te nemen. Dat hoef je niet te begrijpen.
ben je heel gezond, sportief en heb je een uitstekende conditie? Want dan is de kans ook groot dat je het krijgt en er ernstig ziek van wordt, volgens de media.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:33 schreef Grems het volgende:
[ afbeelding ]
Ik behoor tot dit leeftijdscohort, heb geen onderliggende aandoeningen en voel mij niet geroepen om iets tot mij te nemen ter eer en meerdere glorie van een ander.
Ik heb een ongezonde fascinatie met internet gekkies. Antivax was nog niet zo lang geleden ook zo'n obscuur internet en relli gekkies ding, maar is in rap tempo mainstream geworden. Ik geloof niet dat 20% van het land een gekkie is, dus wat beweegt normale mensen om dan toch tegen de medische wetenschap en overheid in te gaan? Het gaat bovendien al anderhalf jaar over weinig anders dan corona, dus 1+1=dit topicquote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:31 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
discuseren over een ander ontwerp, zoals bv waarom TS dit wilt weten, is dan weer wel zinvol, want daar zit geen vooroordeel op.
"De lockdown duurt 2 weken totdat de druk op de zorg verminderd is"quote:Op donderdag 12 augustus 2021 17:13 schreef Nober het volgende:
Als alle mensen die zich willen laten vaccineren dat doen dan kunnen we weer normaal gaan doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |