Ik vind het onnodig, dat iemand die natuurlijk is hersteld van COVID19, alsnog gevaccineerd wordt.quote:Op maandag 16 augustus 2021 07:29 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ah, vandaar dat iemand die Corona heeft gehad nog maar 1 prik hoeft.
Vaccinaties werken natuurlijk eerst en vooral bij de gevaccineerde zelf, groepsimmuniteit kan best een doel zijn, maar dat bereik je met vaccinatie van personen, waar die vaccinatie goed aanslaat.quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:30 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Vaccinaties werken vooral voor anderen, dat is al decennia lang het geval. Met elkaar bescherm je elkaar.
Cijfers van mensen, die daadwerkelijk niet gevaccineerd kunnen worden?quote:Op zondag 15 augustus 2021 11:39 schreef GereDathan het volgende:
[..]
De grote fout die veel wappies maken is denken dat je met een vaccinatie een gezonde leeftijdsgenoot beschermd. Dit is natuurlijk nonsens, net als bij andere vaccinaties bescherm je kwetsbare mensen (ziek, te jong, oud, medisch probleem waardoor ze niet gevaccineerd kunnen worden). En dat bereik je enkel door zoveel mogelijk mensen die wel gevaccineerd kunnen worden te vaccineren. De kans dat een ziekte dan rond kan gaan is zeer klein.
Maar dat is best lastig als je ingesteld bent op je ikke-ikke-ikke mentaliteit die ongeveer alle wappies hebben.
Door de niet bestaande vaccins tegen tyfus, en de builenpest zijn deze niet uitgeroeid.quote:Op zondag 15 augustus 2021 17:26 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ooit iemand gekend met de pest, polio of tyfus?
Gefeliciteerd, je hebt nu gezien dat vaccinatie werkt.
[..]
Niet heel lastig, de meeste wappies zijn van een dermate niveau dat het al heel wat is dat ze niet naast de WC poepen
Bedoelde difterie. Wat overigens ook geen virus is, maar dat is geen voorwaarde voor een vaccinatie.quote:Op maandag 16 augustus 2021 20:31 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Door de niet bestaande vaccins tegen tyfus, en de builenpest zijn deze niet uitgeroeid.
Sterker nog, ze zijn helemaal niet uitgeroeid.
Overigens zijn de builenpest en tyfus ook geen virusziektes.
Je bent de medici minder dankbaarheid verschuldigd dan je lijkt te denken, en de vuilnisman en putjesschepper meer.
Geen idee, ik vermoed een zeer laag aantal.quote:Op maandag 16 augustus 2021 20:21 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Cijfers van mensen, die daadwerkelijk niet gevaccineerd kunnen worden?
(Aangezien zelfs mensen met een orgaantransplantatie gevaccineerd kunnen worden (met de mRNA- of vector vaccins.))
Ik zeg, succes met het staafje!quote:Op maandag 16 augustus 2021 19:55 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Ik vind het onnodig, dat iemand die natuurlijk is hersteld van COVID19, alsnog gevaccineerd wordt.
Daarnaast, zou de overheid gewoon gratis serologische tests moeten verschaffen.
Aangezien de kwetsbaren zelf gevaccineerd kunnen worden, is het streven naar groepsimmuniteit niet noodzakelijk.
Nog los van dat groepsimmuniteit in Nederland, nooit afdoende gaat zijn in een pandemie.
En het daadwerkelijk uitroeien van SARS-CoV-2, acht ik kansloos, er zijn tenslotte ook dierlijke reservoirs.
De enige echt goede reden omk jezelf te laten vaccineren, is je eigen gezondheid.
Overigens zijn er ondertussen ook goed werkende, meer traditionele vaccins, de overheid zou die kunnen aanbieden, en de mensen daaarin de keuze kunnen geven.
Er is geen goede reden, om mensen mRNA of vector vaccins, die ze niet willen, op te dringen.
Weet je wat een raar gevoel is? Voor elk uitje met een stokkie in je neus gepeurd wordenquote:Op maandag 16 augustus 2021 17:41 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
En hoe defiinieer je "corona gehad hebben"? Stomtoevallig op het juiste moment een stok in je neus laten raggen, want alleen die gare PCR zegt volgens de regering dat je corona hebt gehad. Zelfs al puil je uit van de antistoffen, computer says NO.
Dat is wat ik bedoel met iets kunnen bewijzen, maar het niet mogen.
En dan er bovenop nog tenminste 1 van die spuiten, terwijl je dus zoals gezegd al uitpuilt van de antistoffen. Sorry hoor, maar dat geeft me toch een beetje een raar gevoel. Alsof het enige wat voor hen telt de spuit is. Alsof het helemaal niet meer met gezondheid te maken heeft, zolang die spuit er maar ingaat.
Dan blijft de builenpest nog steeds open staan.quote:Op maandag 16 augustus 2021 21:28 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Bedoelde difterie. Wat overigens ook geen virus is, maar dat is geen voorwaarde voor een vaccinatie.
Als je geen idee hebt, voer het dan niet aan als argument.quote:Op maandag 16 augustus 2021 21:29 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Geen idee, ik vermoed een zeer laag aantal.
...quote:Op maandag 16 augustus 2021 21:29 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik zeg, succes met het staafje!
Waarom benoem je die? Dat heb ik toch ook niet gedaan?quote:Op maandag 16 augustus 2021 21:37 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Dan blijft de builenpest nog steeds open staan.
Ik lig op de grond van het lachen van weer wat anti-vax geneuzel.quote:Op maandag 16 augustus 2021 21:38 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Als je geen idee hebt, voer het dan niet aan als argument.
Ik zie hier niets over vaccinaties staan toch?quote:Op maandag 16 augustus 2021 21:45 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik lig op de grond van het lachen van weer wat anti-vax geneuzel.
[ afbeelding ]
Veeg me op hoor
quote:Op maandag 16 augustus 2021 21:44 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Waarom benoem je die? Dat heb ik toch ook niet gedaan?
Ah, je had het over een andere pest.quote:Op zondag 15 augustus 2021 17:26 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ooit iemand gekend met de pest, polio of tyfus?
Gefeliciteerd, je hebt nu gezien dat vaccinatie werkt.
[..]
Niet heel lastig, de meeste wappies zijn van een dermate niveau dat het al heel wat is dat ze niet naast de WC poepen
Ik spreek je aan, op je niet onderbouwde onzin.quote:Op maandag 16 augustus 2021 21:45 schreef GereDathan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Veeg me op hoor
Antibiotica is je vriend daarvoor.quote:Op maandag 16 augustus 2021 21:48 schreef Tanatos het volgende:
[..]
[..]
Ah, je had het over een andere pest.
anti vax protest dit weekend, dit liep erbij. check dat gekke wijf met d'r peukquote:Op maandag 16 augustus 2021 21:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik zie hier niets over vaccinaties staan toch?
Wat doe jij eigenlijk op een discussieforum?quote:Op maandag 16 augustus 2021 21:56 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Antibiotica is je vriend daarvoor.
Wat doe jij eigenlijk op aarde?quote:Op maandag 16 augustus 2021 21:56 schreef Tanatos het volgende:
[..]
Wat doe jij eigenlijk op een discussieforum?
quote:Op maandag 16 augustus 2021 21:56 schreef GereDathan het volgende:
[..]
anti vax protest dit weekend, dit liep erbij. check dat gekke wijf met d'r peuk
Hmm dit is een foto van een protest 'namens kinderen' in Alkmaar.quote:Op maandag 16 augustus 2021 21:56 schreef GereDathan het volgende:
[..]
anti vax protest dit weekend, dit liep erbij. check dat gekke wijf met d'r peuk
Dit is geen rationeel argument. Medicijnen worden niet zomaar op de markt gegooid, moeten door een strenge keuring.quote:Op maandag 16 augustus 2021 22:56 schreef PzKpfw het volgende:
Ik wacht liever de effecten op lange termijn af van een of ander vaccin dat, onder gigantische maatschappelijke druk, in recordtempo is ontwikkeld. Iets met haastige spoed zeg maar.
Er zijn genoeg experts die hier anders over denken:quote:Op maandag 16 augustus 2021 23:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dit is geen rationeel argument. Medicijnen worden niet zomaar op de markt gegooid, moeten door een strenge keuring.
Over het varkensgriep-vaccin, waar mensen op de (middel)lange termijn zware problemen mee kregen:quote:Antivaxxers zijn over het algemeen niet de meest heldere lichten is mijn voorzichtige indruk. Veel dom emotioneel gelul, weigeren om wetenschappelijke onderbouwing te accepteren..
Is dat de zus van ma Flodder.quote:Op maandag 16 augustus 2021 21:45 schreef GereDathan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Veeg me op hoor
Maar het is makkelijker om mensen die wat kritischer zijn of de kat uit de boom kijken weg te zetten als "niet de meest heldere lichten".quote:Op maandag 16 augustus 2021 23:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Er zijn genoeg experts die hier anders over denken:
COR / Vaccinproducenten niet aansprakelijk - slecht voor vertrouwen?
COR / Waarom is de snelle ontwikkeling van een vaccin nu geen issue meer?
De vaccins bevinden zich in veel landen nog niet eens in de laatste fase van testen:
[ afbeelding ]
COR / Interessante NY Times website om de status van de vaccins te volgen
Kun je zeggen dat het geen rationeel argument is, maar dat weerleg ik keihard met de informatie hierboven.
[..]
Over het varkensgriep-vaccin, waar mensen op de (middel)lange termijn zware problemen mee kregen:
Ahead of the vaccinations starting, Dame Christine Beasley, then chief nursing officer for England, told Nursing Times: “We’ve gone through exactly the same procedures as we do with seasonal flu vaccine and it’s as safe as a vaccine can be.”
On the day immunisations began, the RCN’s Peter Carter was quoted saying he was “entirely satisfied” the vaccine was safe because it had undergone “rigorous testing”.
https://www.buzzfeed.com/(...)flu-vaccine-was-safe
Waar heb ik dit meer gehoord?
Klopt helemaal! Hoe meer mensen ongenuanceerd "wappie!" blijven roepen, hoe meer mij dat motiveert om tegengas te geven en om terug te keren op dit forum.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 00:10 schreef PzKpfw het volgende:
Overigens werkt iedereen maar 'wappie' noemen die zich (nog) niet wil laten vaccineren ook niet echt constructief en roept des te meer weerstand op. Ik snap ook werkelijk niet dat anderen zich druk kunnen maken om mensen die zich niet laten vaccineren.
Daar wringt de schoen ook een beetje. Je hebt er een paar in het pro-vac kamp zitten die uit hun morele hoogte roepen dat anti-vac en ongevaccineerden een stelletje asos zijn en nergens recht op zouden moeten krijgen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2021 00:10 schreef PzKpfw het volgende:
Overigens werkt iedereen maar 'wappie' noemen die zich (nog) niet wil laten vaccineren ook niet echt constructief en roept des te meer weerstand op. Ik snap ook werkelijk niet dat anderen zich druk kunnen maken om mensen die zich niet laten vaccineren.
als de gepensioneerde buurman heeft besloten om een grote auto te kopen die overlast kan veroorzaken of ronduit gevaarlijk voor de buurt kan zijn, ja, dan ga ik me ook wat aanvragen.quote:Op donderdag 12 augustus 2021 16:26 schreef IkBenDeBaas het volgende:
Wat ik niet snap is waarom het je zo boeit, en vooral waarom je denkt te menen dat het je uberhaupt iets aangaat. Vraag je je ook af waarom je buurman een bepaalde auto gekocht heb?
als de jonge buurmeisje opeens met een man in de bijstand met een patserwagen gaat, gaan er ook wat alarmbellen rinkelen.quote:Waarom je buurvrouw met die man gaat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |