Zelfde reden waarom eerst werd gezegd dat mondkapjes niet werken en daarna ineens wel, kinderen hoeven niet gevaccineerd te worden en daarna wel, zwangere vrouwen idem. "Moving the goalpost"quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 19:55 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Vorig jaar werd er nog gewaarschuwd door experts, voor de te snelle ontwikkeling van de Corona-vaccins. Maar als je nu zegt dat je het vaccin (nog) niet wil omdat je je zorgen maakt om deze snelle ontwikkeling, dan zijn er mensen die je willen wegzetten als een wappie en egoïst. Je mag je geen zorgen maken over mogelijke lange-termijn effecten. Waarom niet?
Zie deze waarschuwingen:
The timetable for a coronavirus vaccine is 18 months. Experts say that's risky
(CNN)Eighteen months might sound like a long time, but in vaccine years, it's a blink. That's the long end of the Trump administration's time window for developing a coronavirus vaccine, and some leaders in the field say this is too fast -- and could come at the expense of safety.
https://edition.cnn.com/2(...)erts-invs/index.html
En ook:
Past vaccine disasters show why rushing a coronavirus vaccine now would be 'colossally stupid'
(CNN)Vaccine experts are warning the federal government against rushing out a coronavirus vaccine before testing has shown it's both safe and effective. Decades of history show why they're right.
https://edition.cnn.com/2(...)e-history/index.html
Hier wordt er dieper ingegaan op de lange-termijn effecten van het Varkensgriep-vaccin:
These NHS Staff Were Told The Swine Flu Vaccine Was Safe, And Now They're Suffering The Consequences
Dozens of NHS workers are fighting for compensation after developing narcolepsy from a swine flu vaccine that was rushed into service without the usual testing when the disease spread across the globe in 2009. They say it has destroyed their careers and their health.
https://www.buzzfeed.com/(...)flu-vaccine-was-safe
Kunnen mensen die mij een wappie vinden omdat ik voorzichtig ben, mij vertellen waarom ik de bovenstaande zaken niet mag aanvoeren in mijn motivatie om het corona-vaccin (nog) niet te willen?
Of 'Voortschrijdend inzicht'quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 20:08 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Zelfde reden waarom eerst werd gezegd dat mondkapjes niet werken en daarna ineens wel, kinderen hoeven niet gevaccineerd te worden en daarna wel, zwangere vrouwen idem. "Moving the goalpost"
Maar die logica kan je dan ook loslaten op mensen die in t ziekenhuis komen door t vaccin, aangezien je zelf al zegt dat t niet risicovrij is.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 20:17 schreef GemMagic het volgende:
Het is zeker niet risicovrij. Maar gegeven de besmettelijkheid van corona, kom je vanzelf aan de beurt, dus kun je de risico’s direct met elkaar vergelijken.
Ik kies dan voor het vaccin, een ander vertrouwt liever volledig op zijn immuunsysteem. Ik neem het niemand kwalijk, totdat ze naar het ziekenhuis gaan om bedden te bezetten.
Het staat ieder vrij om ze dat kwalijk te nemen, maar de absolute hoeveelheid mensen die zorg nodig hebben na vaccinatie (door vaccinatie) is niet zo groot dat de maatschappij er last van heeft.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 20:21 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Maar die logica kan je dan ook loslaten op mensen die in t ziekenhuis komen door t vaccin, aangezien je zelf al zegt dat t niet risicovrij is.
Natuurlijk.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 20:20 schreef miss_sly het volgende:
Het is natuurlijk helemaal je goed recht om op basis van dergelijke informatie het van in niet te willen. Maar heb je ook andere informatie in ieder geval gelezen? Informatie, artikelen die een ander beeld schetsen en een andere mening beargumenteren?
Het gaat er niet zo zeer om wat mensen van mij vinden. Het gaat er om dat er mensen zijn die elke redenatie van mij aan de kant schuiven, wappie gaan roepen, om vervolgens ook nog eens te roepen dat mensen die het vaccin niet hebben gehad moeten worden uitgesloten van de maatschappij.quote:Op zaterdag 14 augustus 2021 20:48 schreef timmmmm het volgende:
Waarom maak je je zo druk om wat anderen van je vinden?
In de OP staat een link over de issues die optraden met het Varkensgriep-vaccin. Dat vaccin was ook goedgekeurd door experts.quote:Ik vind het inderdaad opmerkelijk dat je een vaccin wat aan alle kanten getest en goed bevonden is door allerhande experts en ook door alle experts te controleren valt alsnog niet vertrouwt terwijl je een leek bent. Een jaar later, nadat al die experts die kritiek hadden de vaccins ook nader hebben kunnen bekijken en die kritiek verstomd is, hebben enige twijfels weinig waarde meer.
Dikke mensen zou je dan ook moeten uitsluiten want die zorgen voor de overbezetting in het ziekenhuis.quote:Op zondag 15 augustus 2021 05:48 schreef GemMagic het volgende:
[..]
Het staat ieder vrij om ze dat kwalijk te nemen, maar de absolute hoeveelheid mensen die zorg nodig hebben na vaccinatie (door vaccinatie) is niet zo groot dat de maatschappij er last van heeft.
Zodra dat ook geldt voor ongevaccineerde coronapatienten boeit het me helemaal niet meer welke keuze men maakt.
Binnen de context van corona ja, dus dikke mensen die zich niet laten vaccineren. Mij boeit het niet zo veel hoor, in mijn opinie is het voornamelijk de ons zelf opgelegde zorgplicht die onze maatschappij in de wurggreep houdt, niet de antivaxxers, obesitassers, weigerboomers, jongeren of welke groep dan ook maar de schuld krijgt.quote:Op maandag 16 augustus 2021 15:20 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dikke mensen zou je dan ook moeten uitsluiten want die zorgen voor de overbezetting in het ziekenhuis.
CNN is inderdaad erg ongeloofwaardig als bron! We zijn het een keertje eens met elkaar!quote:
Dit onderzoek is voor mij vooralsnog voldoende:quote:Op maandag 16 augustus 2021 17:01 schreef tesssssssss het volgende:
Je zal toch een keuze moeten maken: een vaccin wat snel in elkaar is gezet, of besmet worden met een virus waar ook nog volop onderzoek naar wordt gedaan omdat het zo nieuw is.
Ja, dat is nu net het punt, het is voor jou voldoende, maar iemand anders komt dan weer " jaaaaaa, dat zijn verouderde cijfers, kloppen echt niet meer." etc. etc. etc.quote:Op maandag 16 augustus 2021 17:02 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dit onderzoek is voor mij vooralsnog voldoende:
[ afbeelding ]
Deze mensen vertrouwden ook op de wetenschap:quote:Op maandag 16 augustus 2021 17:05 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, dat is nu net het punt, het is voor jou voldoende, maar iemand anders komt dan weer " jaaaaaa, dat zijn verouderde cijfers, kloppen echt niet meer." etc. etc. etc.
Ik dacht gewoon " ja ik neem dat vaccin, want ik vertrouw de wetenschap."
Klaar.
Iemand anders vertrouwt weer op andere zaken.
De vaccins die we nu hebben tegen Covid zijn wel getest, anders mogen ze niet worden gebruikt.quote:Op maandag 16 augustus 2021 17:07 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Deze mensen vertrouwden ook op de wetenschap:
These NHS Staff Were Told The Swine Flu Vaccine Was Safe, And Now They're Suffering The Consequences
Dozens of NHS workers are fighting for compensation after developing narcolepsy from a swine flu vaccine that was rushed into service without the usual testing when the disease spread across the globe in 2009. They say it has destroyed their careers and their health.
https://www.buzzfeed.com/(...)flu-vaccine-was-safe
En de varkensgriep-vaccins waren ook getest en bleken op langere termijn problemen te geven.quote:Op maandag 16 augustus 2021 17:11 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
De vaccins die we nu hebben tegen Covid zijn wel getest, anders mogen ze niet worden gebruikt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |