abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200912867
Vorig jaar werd er nog gewaarschuwd door experts, voor de te snelle ontwikkeling van de Corona-vaccins. Maar als je nu zegt dat je het vaccin (nog) niet wil omdat je je zorgen maakt om deze snelle ontwikkeling, dan zijn er mensen die je willen wegzetten als een wappie en egoïst. Je mag je geen zorgen maken over mogelijke lange-termijn effecten. Waarom niet?

Zie deze waarschuwingen:

The timetable for a coronavirus vaccine is 18 months. Experts say that's risky

(CNN)Eighteen months might sound like a long time, but in vaccine years, it's a blink. That's the long end of the Trump administration's time window for developing a coronavirus vaccine, and some leaders in the field say this is too fast -- and could come at the expense of safety.

https://edition.cnn.com/2(...)erts-invs/index.html

En ook:

Past vaccine disasters show why rushing a coronavirus vaccine now would be 'colossally stupid'

(CNN)Vaccine experts are warning the federal government against rushing out a coronavirus vaccine before testing has shown it's both safe and effective. Decades of history show why they're right.

https://edition.cnn.com/2(...)e-history/index.html

Hier wordt er dieper ingegaan op de lange-termijn effecten van het Varkensgriep-vaccin:

These NHS Staff Were Told The Swine Flu Vaccine Was Safe, And Now They're Suffering The Consequences

Dozens of NHS workers are fighting for compensation after developing narcolepsy from a swine flu vaccine that was rushed into service without the usual testing when the disease spread across the globe in 2009. They say it has destroyed their careers and their health.

https://www.buzzfeed.com/(...)flu-vaccine-was-safe

Kunnen mensen die mij een wappie vinden omdat ik voorzichtig ben, mij vertellen waarom ik de bovenstaande zaken niet mag aanvoeren in mijn motivatie om het corona-vaccin (nog) niet te willen?
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_200912933
Had je het vaccin wel genomen als diezelfde wetenschappers hadden gezegd dat ze alle vertrouwen hadden in de gebundelde krachten van de vaccinmakers en dat het ongeveer een jaar zou duren voor het er zou zijn?
Extremistisch gematigd.
pi_200912970
Natuurlijk mag je dat aanvoeren. Mensen hoeven het niet met je eens te zijn en kunnen andere argumenten en links en wetenschappers opvoeren waarom zij denken dat wat je zegt niet klopt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200913082
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 19:55 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Vorig jaar werd er nog gewaarschuwd door experts, voor de te snelle ontwikkeling van de Corona-vaccins. Maar als je nu zegt dat je het vaccin (nog) niet wil omdat je je zorgen maakt om deze snelle ontwikkeling, dan zijn er mensen die je willen wegzetten als een wappie en egoïst. Je mag je geen zorgen maken over mogelijke lange-termijn effecten. Waarom niet?

Zie deze waarschuwingen:

The timetable for a coronavirus vaccine is 18 months. Experts say that's risky

(CNN)Eighteen months might sound like a long time, but in vaccine years, it's a blink. That's the long end of the Trump administration's time window for developing a coronavirus vaccine, and some leaders in the field say this is too fast -- and could come at the expense of safety.

https://edition.cnn.com/2(...)erts-invs/index.html

En ook:

Past vaccine disasters show why rushing a coronavirus vaccine now would be 'colossally stupid'

(CNN)Vaccine experts are warning the federal government against rushing out a coronavirus vaccine before testing has shown it's both safe and effective. Decades of history show why they're right.

https://edition.cnn.com/2(...)e-history/index.html

Hier wordt er dieper ingegaan op de lange-termijn effecten van het Varkensgriep-vaccin:

These NHS Staff Were Told The Swine Flu Vaccine Was Safe, And Now They're Suffering The Consequences

Dozens of NHS workers are fighting for compensation after developing narcolepsy from a swine flu vaccine that was rushed into service without the usual testing when the disease spread across the globe in 2009. They say it has destroyed their careers and their health.

Kunnen mensen die mij een wappie vinden omdat ik voorzichtig ben, mij vertellen waarom ik de bovenstaande zaken niet mag aanvoeren in mijn motivatie om het corona-vaccin (nog) niet te willen?
Zelfde reden waarom eerst werd gezegd dat mondkapjes niet werken en daarna ineens wel, kinderen hoeven niet gevaccineerd te worden en daarna wel, zwangere vrouwen idem. "Moving the goalpost"
pi_200913156
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 20:08 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Zelfde reden waarom eerst werd gezegd dat mondkapjes niet werken en daarna ineens wel, kinderen hoeven niet gevaccineerd te worden en daarna wel, zwangere vrouwen idem. "Moving the goalpost"
Of 'Voortschrijdend inzicht'
pi_200913207
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 20:12 schreef ijs. het volgende:

[..]
Of 'Voortschrijdend inzicht'
Dat had dan al bekend moeten zijn want de vaccins zijn goed getest (dat wordt ons verteld).
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:17:31 #7
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_200913245
Het is zeker niet risicovrij. Maar gegeven de besmettelijkheid van corona, kom je vanzelf aan de beurt, dus kun je de risico’s direct met elkaar vergelijken.

Ik kies dan voor het vaccin, een ander vertrouwt liever volledig op zijn immuunsysteem. Ik neem het niemand kwalijk, totdat ze naar het ziekenhuis gaan om bedden te bezetten.
Sui cuique mores fingunt fortunam
pi_200913311
Je eerste link is overigens van april 2020, een moment waar Teump zei dat een vaccin met drie maanden klaar zou kunnen zijn, Fauci 12-18 maanden zei, en een aantal experts dat wishful thinking noemden.

De tweede link is van september. Staan wat voorbeelden in en gaat over de EUA; overigens wordt hydroxychloroquine hier ook genoemd en hoe het na EUA toch alsnog werd teruggeroepen omdat het niet effectief bleek en hartritmestoornissen leek te veroorzaken. De aangehaalde voorbeelden vind ik persoonlijk niet heel sterk.

De laatste link is van 2018 en Buzzfeed.

Het is natuurlijk helemaal je goed recht om op basis van dergelijke informatie het van in niet te willen. Maar heb je ook andere informatie in ieder geval gelezen? Informatie, artikelen die een ander beeld schetsen en een andere mening beargumenteren?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_200913319
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 20:17 schreef GemMagic het volgende:
Het is zeker niet risicovrij. Maar gegeven de besmettelijkheid van corona, kom je vanzelf aan de beurt, dus kun je de risico’s direct met elkaar vergelijken.

Ik kies dan voor het vaccin, een ander vertrouwt liever volledig op zijn immuunsysteem. Ik neem het niemand kwalijk, totdat ze naar het ziekenhuis gaan om bedden te bezetten.
Maar die logica kan je dan ook loslaten op mensen die in t ziekenhuis komen door t vaccin, aangezien je zelf al zegt dat t niet risicovrij is.
  zaterdag 14 augustus 2021 @ 20:48:43 #10
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_200913728
Waarom maak je je zo druk om wat anderen van je vinden?

Ik vind het inderdaad opmerkelijk dat je een vaccin wat aan alle kanten getest en goed bevonden is door allerhande experts en ook door alle experts te controleren valt alsnog niet vertrouwt terwijl je een leek bent. Een jaar later, nadat al die experts die kritiek hadden de vaccins ook nader hebben kunnen bekijken en die kritiek verstomd is, hebben enige twijfels weinig waarde meer.

Maar wat nog minder waard is, is wat ik van jouw keuze om je te vaccineren vind. Andersom doet jouw angstige en wantrouwige mening mij bijzonder weinig
Laffe huichelaar
  zondag 15 augustus 2021 @ 05:48:59 #11
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_200918242
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 20:21 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Maar die logica kan je dan ook loslaten op mensen die in t ziekenhuis komen door t vaccin, aangezien je zelf al zegt dat t niet risicovrij is.
Het staat ieder vrij om ze dat kwalijk te nemen, maar de absolute hoeveelheid mensen die zorg nodig hebben na vaccinatie (door vaccinatie) is niet zo groot dat de maatschappij er last van heeft.
Zodra dat ook geldt voor ongevaccineerde coronapatienten boeit het me helemaal niet meer welke keuze men maakt.
pi_200937258
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 20:20 schreef miss_sly het volgende:

Het is natuurlijk helemaal je goed recht om op basis van dergelijke informatie het van in niet te willen. Maar heb je ook andere informatie in ieder geval gelezen? Informatie, artikelen die een ander beeld schetsen en een andere mening beargumenteren?
Natuurlijk.
pi_200937331
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 augustus 2021 20:48 schreef timmmmm het volgende:
Waarom maak je je zo druk om wat anderen van je vinden?
Het gaat er niet zo zeer om wat mensen van mij vinden. Het gaat er om dat er mensen zijn die elke redenatie van mij aan de kant schuiven, wappie gaan roepen, om vervolgens ook nog eens te roepen dat mensen die het vaccin niet hebben gehad moeten worden uitgesloten van de maatschappij.

quote:
Ik vind het inderdaad opmerkelijk dat je een vaccin wat aan alle kanten getest en goed bevonden is door allerhande experts en ook door alle experts te controleren valt alsnog niet vertrouwt terwijl je een leek bent. Een jaar later, nadat al die experts die kritiek hadden de vaccins ook nader hebben kunnen bekijken en die kritiek verstomd is, hebben enige twijfels weinig waarde meer.
In de OP staat een link over de issues die optraden met het Varkensgriep-vaccin. Dat vaccin was ook goedgekeurd door experts.

En er zijn voldoende experts die waarschuwen voor deze corona-vaccins, maar die worden monddood gemaakt en weggezet als wappies.
pi_200937547
quote:
0s.gif Op zondag 15 augustus 2021 05:48 schreef GemMagic het volgende:

[..]
Het staat ieder vrij om ze dat kwalijk te nemen, maar de absolute hoeveelheid mensen die zorg nodig hebben na vaccinatie (door vaccinatie) is niet zo groot dat de maatschappij er last van heeft.
Zodra dat ook geldt voor ongevaccineerde coronapatienten boeit het me helemaal niet meer welke keuze men maakt.
Dikke mensen zou je dan ook moeten uitsluiten want die zorgen voor de overbezetting in het ziekenhuis.
  maandag 16 augustus 2021 @ 15:21:00 #15
496301 airconditioning
VVD/GL met bovenmodaal inkomen
pi_200937554
Schopje BNW
Pro: Woke, LGBTQQIP2SAA++, BLM, vaccinatieplicht, K. Harris, Vegan, immigratie, milleumaatregelen, (bio)diversiteit en Antifa
Anti: Wappiementaliteit, mileuvervuiling, racisme, antisemitisme, fvd/trumpisme, boeren en populisme.
pi_200937770
Naar mijn weten zijn er geen stappen overgeslagen als het gaat om het ontwikkelen en het testen. Ze hebben natuurlijk wel zoveel mogelijk voorrang gekregen in het hele proces waardoor ze een hoop wachttijd en bureaucratie hebben kunnen voorkomen. Op kantoor komt er weleens een project tussen wat de hoogste prioriteit heeft waardoor het andere werk even moet wachten, zo moet je het een beetje zien. Maar dat betekent natuurlijk niet dat dat per se samengaat met stappen overslaan of afraffelen.

Wat ook meespeelt is dat de effectiviteit van Pfizer, Moderna, Janssen en AZ direct heel goed bleek. Dat heeft enorm geholpen in de snelheid van het proces. Een scenario zoals bij CureVac had ook bij de eerder genoemde vaccins kunnen gebeuren...

En natuurlijk het feit dat een vaccin met de mRNA techniek sneller te ontwikkelen is dan de andere, oudere type vaccins. Niet door stappen over te slaan maar doordat de techniek dusdanig in elkaar zit dat het sneller/makkelijker is. Er is ruim 20 jaar aan deze techniek gewerkt dus ook op dat vlak echt niet te snel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ronald-Koeman op 16-08-2021 15:44:05 ]
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  maandag 16 augustus 2021 @ 16:51:05 #17
160086 GemMagic
Summum ius summa iniura
pi_200938676
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 15:20 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Dikke mensen zou je dan ook moeten uitsluiten want die zorgen voor de overbezetting in het ziekenhuis.
Binnen de context van corona ja, dus dikke mensen die zich niet laten vaccineren. Mij boeit het niet zo veel hoor, in mijn opinie is het voornamelijk de ons zelf opgelegde zorgplicht die onze maatschappij in de wurggreep houdt, niet de antivaxxers, obesitassers, weigerboomers, jongeren of welke groep dan ook maar de schuld krijgt.
pi_200938834
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 15:21 schreef airconditioning het volgende:
Schopje BNW
CNN is inderdaad erg ongeloofwaardig als bron! We zijn het een keertje eens met elkaar!
pi_200938841
Je zal toch een keuze moeten maken: een vaccin wat snel in elkaar is gezet, of besmet worden met een virus waar ook nog volop onderzoek naar wordt gedaan omdat het zo nieuw is.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_200938858
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 17:01 schreef tesssssssss het volgende:
Je zal toch een keuze moeten maken: een vaccin wat snel in elkaar is gezet, of besmet worden met een virus waar ook nog volop onderzoek naar wordt gedaan omdat het zo nieuw is.
Dit onderzoek is voor mij vooralsnog voldoende:

pi_200938901
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 17:02 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Dit onderzoek is voor mij vooralsnog voldoende:

[ afbeelding ]
Ja, dat is nu net het punt, het is voor jou voldoende, maar iemand anders komt dan weer " jaaaaaa, dat zijn verouderde cijfers, kloppen echt niet meer." etc. etc. etc.

Ik dacht gewoon " ja ik neem dat vaccin, want ik vertrouw de wetenschap."

Klaar.

Iemand anders vertrouwt weer op andere zaken.
pi_200938933
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 17:05 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Ja, dat is nu net het punt, het is voor jou voldoende, maar iemand anders komt dan weer " jaaaaaa, dat zijn verouderde cijfers, kloppen echt niet meer." etc. etc. etc.

Ik dacht gewoon " ja ik neem dat vaccin, want ik vertrouw de wetenschap."

Klaar.

Iemand anders vertrouwt weer op andere zaken.
Deze mensen vertrouwden ook op de wetenschap:

pi_200938945

De farmaceutische industrie heeft niet alle wetenschap in pacht.
pi_200939005
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 17:07 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]
Deze mensen vertrouwden ook op de wetenschap:

De vaccins die we nu hebben tegen Covid zijn wel getest, anders mogen ze niet worden gebruikt.
pi_200939115
quote:
0s.gif Op maandag 16 augustus 2021 17:11 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
De vaccins die we nu hebben tegen Covid zijn wel getest, anders mogen ze niet worden gebruikt.
En de varkensgriep-vaccins waren ook getest en bleken op langere termijn problemen te geven.

Maar goed, iedereen die nu meedoet aan de testfase, dank jullie wel!

Ik wacht nog even tot de testfase voorbij is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')