Ik vind het ook helemaal niet erg op de portemonnee te moeten trekken, het is precies wat je zegt; het grootste sportevenement ter wereld. Ik heb er persoonlijk alleen er geen 690 x 4 voor over (maar vooral het budget ook niet).quote:Op woensdag 17 mei 2023 20:28 schreef core2duo het volgende:
[..]
Het is inderdaad erg duur, het is dan ook een wereldevenement. De goedkopere tickets waren in enkele milliseconden uitverkocht.
Wat ik wel over the top vond... na het kopen van een ticket (690 euro) kreeg ik ook de mogelijkheid om 2 euro solidariteitsbijdrage te voldoen. Dat kunnen ze makkelijk uit die 690 euro financieren.
Diverse sporten, zoals paardrijden, waren al na enkele milliseconden uitverkocht. De vraag is gewoon enorm. Maar leuk dat je ook tickets hebt gekocht, je bent in ieder geval part of the game en daar gaat het (ook) omquote:Op woensdag 17 mei 2023 22:51 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ik vind het ook helemaal niet erg op de portemonnee te moeten trekken, het is precies wat je zegt; het grootste sportevenement ter wereld. Ik heb er persoonlijk alleen er geen 690 x 4 voor over (maar vooral het budget ook niet).
Waar ik wel een beetje teleurgesteld over ben is het aanbod, ik miste gewoonweg een flink aantal sporten. Blijkbaar waren die al in ronde 1 stijf uitverkocht. Of komen in de volgende ronde aan bod, maar denk het niet.
Ben ook benieuwd hoeveel kaarten er op het resale platform gaan komen als de speelschema's bekend zijn.
En die solidariteisbijdrage is inderdaad een beetje vreemd. De tickets met een extra herinnering aan de OS had ik nog wel grappig gevonden, maar die moest dan voor alle tickets tegelijk aangevraagd worden. Ook weer 70 extra.
Losers-trein/bus/autoreisquote:Nederlandse sporters moeten volgende zomer twee dagen na hun optreden op de Spelen in Parijs het olympisch dorp verlaten. Zo wil NOC*NSF voor ‘iedereen dezelfde omstandigheden creëren’, bevestigt een woordvoerster van de sportkoepel. Sporters kunnen er daarna voor kiezen om zelf een ander verblijf te regelen in de Franse hoofdstad of met een ‘mooie TeamNL-terugreis’ naar huis te gaan.
De sporters kunnen er alsnog voor kiezen bij de sluitingsceremonie te zijn. Zij worden dan met een speciale bus weer naar Parijs gebracht. Bij de Spelen van Rio in 2016 was er veel kritiek op de vroege min of meer gedwongen aftocht van atleten die klaar zijn met sporten. De vlucht kreeg de weinig vleiende bijnaam ‘losersvlucht’. Tijdens de Spelen van Tokio in 2021 moest iedereen vanwege coronaregels sowieso snel naar huis.
Bijna de helft van de Nederlandse deelnemers slapen sowieso niet in het olympisch dorp. Onder anderen de roeiers, paardensporters, wielrenners en handballers slapen in hotels. ,,Zij kunnen net als de TeamNL-sporters die in het olympisch dorp verblijven gebruikmaken van de twee opties”, stelt NOC*NSF
Nu geldt het ditmaal ook voor winnaars van een PLAKquote:
Zitten nu wat rondjes te kijken van de EG.quote:Op dinsdag 27 juni 2023 21:22 schreef Faraday01 het volgende:
Breakdance ticket binnen en een Europese titel. Niet mijn ding maar toch vermeldenswaardig
https://nos.nl/artikel/24(...)icket-voor-nederland
Ik ben benieuwd wie het commentaar moet doen voor de NOS. Zie jij het al voor je, Jan Roelfs als commentator?quote:Op woensdag 28 juni 2023 19:16 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Zitten nu wat rondjes te kijken van de EG.
Hoog hip gehalte, overal alleen voornamen, MC-gelul (Yo yo yo), een DJ die de muziek bepaalt en het blijft natuurlijk een jurydingetje.
Maar als WE een PLAK kunnen halen is het natuurlijk prima.
En de pirouette, de pirouette, die overgaat in een uitgestrekte euh drafquote:Op woensdag 28 juni 2023 20:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wie het commentaar moet doen voor de NOS. Zie jij het al voor je, Jan Roelfs als commentator?
Ik erken alleen de eventuele medaille erbij voor de medaillespiegel. Verder vooral heel hard negerenquote:Op woensdag 28 juni 2023 19:16 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Zitten nu wat rondjes te kijken van de EG.
Hoog hip gehalte, overal alleen voornamen, MC-gelul (Yo yo yo), een DJ die de muziek bepaalt en het blijft natuurlijk een jurydingetje.
Maar als WE een PLAK kunnen halen is het natuurlijk prima.
Maar toch gaan we allemaal kijken naar de B-Girls!quote:Op woensdag 28 juni 2023 21:20 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik erken alleen de eventuele medaille erbij voor de medaillespiegel. Verder vooral heel hard negeren
Hele nette prijs inderdaad. Ik had twee weken geleden geboekt vlak voordat de Accor site op slot ging en zat op dezelfde prijs toen voor een hotel vlakbij groot metrostation inclusief ontbijt.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 00:12 schreef core2duo het volgende:
Deze avond even gegooled of je al kon reserveren. Zojuist 5 nachten hotel geboekt voor tijdens de OS 2024![]()
Het valt me alleszins mee, 222 euro per nacht in Parijs (via Accor). Ik had met veel hogere bedragen rekening gehouden.
Dit is natuurlijk een sport waarbij je tijdens de battles zelf geen commentaar moet geven, dat spreekt voor zichquote:Op woensdag 28 juni 2023 20:24 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wie het commentaar moet doen voor de NOS. Zie jij het al voor je, Jan Roelfs als commentator?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
quote:Op dinsdag 4 juli 2023 10:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk een sport waarbij je tijdens de battles zelf geen commentaar moet geven, dat spreekt voor zich
En dan is er vast wel ergens iemand met ervaring in het breakingwereldje te vinden die de boel een beetje bij elkaar wil en kan pratenEigenlijk wat voor de meeste showsporten wel geldt trouwens. Waar bij skateboarden me dan iets te veel gevallen wordt en surfen wel echt grotendeels saai watertje staren was op echt 1 leuke halve finale na (en zelfs dat was geregeld watertje staren), al was ik allang blij dat in Tokio die Medina niet won.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het competite-element kan me bij al die freestyle wintersporten en freestyle BMX heel weinig boeien.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Dat ziet er ook goed uit. Gek genoeg kon ik er toen nog niet op/was er geen reserveringsmogelijkheid. Hoeveel dagen gaan jullie?quote:Op dinsdag 4 juli 2023 09:36 schreef Madhouse11 het volgende:
[..]
Hele nette prijs inderdaad. Ik had twee weken geleden geboekt vlak voordat de Accor site op slot ging en zat op dezelfde prijs toen voor een hotel vlakbij groot metrostation inclusief ontbijt.
Nu alleen nog maar kijken hoe wij in Parijs komen en hoe wij ons gaan verplaatsen tussen de events.
Wij gaan voor 5 dagen heen, aan het begin van de Spelen.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 14:35 schreef core2duo het volgende:
[..]
Dat ziet er ook goed uit. Gek genoeg kon ik er toen nog niet op/was er geen reserveringsmogelijkheid. Hoeveel dagen gaan jullie?
In Parijs kun je je vrij gemakkelijk per metro verplaatsen, alleen zal het vast heel druk zijn in de voertuigen. Een andere optie is bijvoorbeeld met een deelfiets - al is het dan wel praktisch als je de stad al wat beter kent.
Alleen nog wat handbaltickets, veel basketbaltickets en nog veel meer voetbaltickets deze ronde. Oooh..en zeilen in Marseille.quote:Op dinsdag 4 juli 2023 16:22 schreef Madhouse11 het volgende:
Morgen is de 3e fase van de verkoop.
Maar dit gaat vooral om de niet verkochte kaarten en de sporten die buiten Parijs plaats vinden.
Met wat 'mazzel' kom je nog aan tickets voor het surfen.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:01 schreef Madhouse11 het volgende:
Ja , waardeloos.
Er komt de 27e nog een gedeelte van de kaarten beschikbaar. Voor welke sporten en hoeveel kaarten dit zijn is niet bekend.
Daarna wordt het wachten totdat de re-sale open gaat. Er zullen best wel wat kaarten worden terug verkocht, maar de vraag zal bizar groot zijn.
Dan nog de vraag hoe ze de kaartverkoop voor de Openingsceremonie gaan regelen, er komen zo'n 400.000 gratis kaarten langs de route beschikbaar. Maar hoe je daar aan komt , geen idee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:02 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Met wat 'mazzel' kom je nog aan tickets voor het surfen.Best een prima vakantiebestemming als ze het voor of na de OS zouden houdenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En voor de reis daarnaartoe kun je net twee kaartjes kopen voor populaire sporten die nog wel beschikbaar zijn.quote:Op zaterdag 8 juli 2023 14:07 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Best een prima vakantiebestemming als ze het voor of na de OS zouden houden
NOS*NSFquote:Op woensdag 26 juli 2023 07:16 schreef Pino112 het volgende:
Toptienambitie NOC*NSF niet meer heilig: 'Gaat in Parijs om verhalen, niet medailles'
Exact één jaar voor aanvang van de Olympische Spelen in Parijs verlegt sportkoepel NOC*NSF het accent. De zogeheten 'toptienambitie', het verwezenlijken van een plek bij de beste tien landen van de wereld, is niet langer het ultieme streven. "Het gaat straks om de verhalen, niet om de medailles", aldus Chef de Mission Pieter van den Hoogenband.
Lang artikel en interview
https://nos.nl/artikel/24(...)halen-niet-medailles
Als ik die namen zie kun je er al 4 schrappen wat mij betreft.quote:Op woensdag 26 juli 2023 07:59 schreef Starflyer het volgende:
Volgens Gracenote gaan we 41 medailles, waarvan 13 goud, halen in Parijs.
Goudkoorts richting Olympische Spelen in Parijs: TeamNL verpulvert volgens onderzoek medaillerecord
https://www.ad.nl/olympis(...)illerecord~a93282ce/
Van Vleuten 2x een plak! Vanaf de bankquote:Op woensdag 26 juli 2023 08:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als ik die namen zie kun je er al 4 schrappen wat mij betreft.
Goud voor de hockey mannen? Dat lijkt me sterk.quote:Op woensdag 26 juli 2023 07:59 schreef Starflyer het volgende:
Goudkoorts richting Olympische Spelen in Parijs: TeamNL verpulvert volgens onderzoek medaillerecord
Paardensport is niet een loterij, maar geluk is ook wel een zeer grote factor.quote:Op woensdag 26 juli 2023 08:38 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Goud voor de hockey mannen? Dat lijkt me sterk.
Die samen met Keirin reken ik als -1, Bol is alleen favoriet als McLaughlin niet meedoet, hockey mannen tsja..quote:Op woensdag 26 juli 2023 08:42 schreef borisz het volgende:
[..]
Paardensport is niet een loterij, maar geluk is ook wel een zeer grote factor.
Waarom zou McLaughlin niet meedoen?quote:Op woensdag 26 juli 2023 08:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die samen met Keirin reken ik als -1, Bol is alleen favoriet als McLaughlin niet meedoet, hockey mannen tsja..
Eigenlijk is alleen Florijn en teamsprint voor mij redelijk zeker.
Daar ga ik ook niet vanuit, maar er is nog wel eens nagedacht over de 400 vlak, want die kan ze net als Bol uiteraard ook makkelijk aan.quote:Op woensdag 26 juli 2023 09:17 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Waarom zou McLaughlin niet meedoen?
De teamsprint staat ook steeds meer onder druk, Australie was er al een keer voorbij...quote:Op woensdag 26 juli 2023 08:47 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die samen met Keirin reken ik als -1, Bol is alleen favoriet als McLaughlin niet meedoet, hockey mannen tsja..
Eigenlijk is alleen Florijn en teamsprint voor mij redelijk zeker.
Ja daar kan het altijd alle kanten uitquote:Op woensdag 26 juli 2023 08:42 schreef borisz het volgende:
[..]
Paardensport is niet een loterij, maar geluk is ook wel een zeer grote factor.
Omdat McLaughlin 3 wedstrijden per jaar loopt en aankomend Wk voor de 400 meter vlak kiest.quote:Op woensdag 26 juli 2023 09:17 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Waarom zou McLaughlin niet meedoen?
Dat zag er ook al een paar keer wat zwakker uit ja.quote:Op woensdag 26 juli 2023 09:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De teamsprint staat ook steeds meer onder druk, Australie was er al een keer voorbij...
Heeft niemand daar van Demi Vollering gehoord.quote:Op woensdag 26 juli 2023 07:59 schreef Starflyer het volgende:
Die zal wel in de plek van Van Vleuten komen na het aankomende WKquote:Op woensdag 26 juli 2023 09:38 schreef maerk het volgende:
[..]
Heeft niemand daar van Demi Vollering gehoord.
Dat was onder het succesbewind van Rene Wolff, die ze er direct uitgebonjourd hebben. Sinds drie dagen geleden is Hugo Haak weer terug in dienst, de bondscoach die Nederland onverslaanbaar maakte.quote:Op woensdag 26 juli 2023 09:22 schreef TheVulture het volgende:
[..]
De teamsprint staat ook steeds meer onder druk, Australie was er al een keer voorbij...
Dat zou wel een verschil kunnen maken, maar volgens mij zit er ook wel een klein beetje sleet op Van den Berg en Hoogland.quote:Op woensdag 26 juli 2023 09:52 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Dat was onder het succesbewind van Rene Wolff, die ze er direct uitgebonjourd hebben. Sinds drie dagen geleden is Hugo Haak weer terug in dienst, de bondscoach die Nederland onverslaanbaar maakte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |