abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200987427
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 19:30 schreef Aure het volgende:

[..]
Oh wat fijn dat het dan zo goed loopt zeg O+ en dat Wolf zo lief is voor Pluis O+ Ik ben hier thuis echt zo verzot op hoe de broertjes met elkaar om gaan. Echt genieten vind ik het. Otis vindt zijn broer het allerleukste wat er bestaat geloof ik :D
Heerlijk hè.
Dit was de eerste ontmoeting:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We kregen deze week een kaartje van de fertiliteitsarts. Ze schreef dat ze zo blij voor ons was en zo fijn voor Wolf een lief klein broertje. Zo attent. O+
  Moderator donderdag 19 augustus 2021 @ 20:24:11 #202
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200987668
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 20:13 schreef Cygne het volgende:

[..]
Heerlijk hè.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We kregen deze week een kaartje van de fertiliteitsarts. Ze schreef dat ze zo blij voor ons was en zo fijn voor Wolf een lief klein broertje. Zo attent. O+
Zo lief O+

@Komkommerschijfje wil je in de OP?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_200987676
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 20:13 schreef MaJo het volgende:

[..]
:D Deze:

[ afbeelding ]

Maat 74 inderdaad :Y En ik hoef er geen geld voor, heb het zelf ook gekregen :)
Oh jaaaa! Die is zo leuk O+ je bent een schat, laat je dan wel weten hoeveel je kwijt bent aan verzenden?
  Moderator donderdag 19 augustus 2021 @ 20:25:25 #204
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200987693
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 20:24 schreef Aure het volgende:

[..]
Oh jaaaa! Die is zo leuk O+ je bent een schat, laat je dan wel weten hoeveel je kwijt bent aan verzenden?
Misschien O-)

Ik PM je even als mijn moeder het weer zo goed als nieuw heeft gekregen (al is het wel een beetje verweerd)
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_200987786
quote:
1s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 20:13 schreef Cygne het volgende:

[..]
Heerlijk hè.

SPOILER
Ohh wat een lieve foto O+

En ook lief van de arts zeg :Y
pi_200989149
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 20:24 schreef MaJo het volgende:

[..]
Zo lief O+

@:Komkommerschijfje wil je in de OP?
Ja, leuk!
Je mag erin zetten: F., 16 augustus. :)
pi_200989229
Pffff, die stuwing is echt niet grappig, haha. F. drinkt onwijs goed, maar ik maak blijkbaar al zoveel melk aan dat borst 1 vaak al bijna genoeg is en dat borst 2 echt een mini-toetje van 2 minuten is. Vooral rechts produceert echt belachelijk veel melk. Haar mondhoekjes lopen bijna over, haha. De kraam zei dat dit vanaf morgen ook een stuk beter zal gaan.

Morgen even overleggen of ik misschien druk weg kan kolven indien nodig, want dit is niet grappig. Ze wilde rechts echt niet meer drinken nadat ze links helemaal leeggedronken had, gaat gewoon bijna in coma na het drinken nu. Bizar hoe dat gaat. Hopelijk komt ze uit zichzelf strakjes, zodat ze rechts even uit het lijden kan verlossen.
pi_200989551
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 21:27 schreef Komkommerschijfje het volgende:

Morgen even overleggen of ik misschien druk weg kan kolven indien nodig, want dit is niet grappig. Ze wilde rechts echt niet meer drinken nadat ze links helemaal leeggedronken had, gaat gewoon bijna in coma na het drinken nu. Bizar hoe dat gaat. Hopelijk komt ze uit zichzelf strakjes, zodat ze rechts even uit het lijden kan verlossen.
Ik raad je aan niet te kolven. Je lichaam is bezig uit te vogelen hoeveel je nodig hebt voor jouw baby en als je de rest kolft, houdt je deze productie in stand. Beter even twee dagen afzien en het laten stabiliseren. Overproductie leidt tot veel problemen en wil je echt voorkomen.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  donderdag 19 augustus 2021 @ 21:49:54 #209
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200989738
quote:
0s.gif Op donderdag 19 augustus 2021 21:27 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Pffff, die stuwing is echt niet grappig, haha. F. drinkt onwijs goed, maar ik maak blijkbaar al zoveel melk aan dat borst 1 vaak al bijna genoeg is en dat borst 2 echt een mini-toetje van 2 minuten is. Vooral rechts produceert echt belachelijk veel melk. Haar mondhoekjes lopen bijna over, haha. De kraam zei dat dit vanaf morgen ook een stuk beter zal gaan.

Ohh, stuwing.. ik werd daar echt beroerd van :+ . Heeft je verloskundigenpraktijk een lactatiekundige? Die kunnen je veel meer vertellen dan je kraamverzorgster ;) .
Resistance is futile.
pi_200991006
Mijn kraamverzorgster had als tip bevroren kraamverband op de borsten. Dat hielp iig tegen de pijn!
pi_200991181
Kijk, super, al die reacties nu al! Ze kwam gelukkig al om 22:15 uur uit zichzelf. Bizar goed gedronken weer, rechts helemaal leeg en links nu ook ruim 5 minuten. Melk komt soms ook echt al een beetje terug. Ben benieuwd hoeveel gram er morgenochtend weer bij is. 😂

Ik ga straks even kraamverband in de vriezer doen. Fijn om te weten dat het niet erg is om twee dagen hier last van te hebben, dank je Rebubbled! Ik denk dat de kraam het ook wel zal zeggen dan morgen, zij hebben namelijk zelf ook een lactatiekundige in dienst.
pi_200994112
Wat fijn dat het goed gaat Komkommer :)

Ik zou ook niet te snel je kolf er bij pakken. Meestal trekt het vanzelf bij. Ik heb het zelf wel gedaan na een paar dagen (5 ofzo) ernstige stuwing. Hij kreeg het gewoon echt niet leeggedronken. Het beste is dan om 1 x in de ochtend goed leeg te kolven en verder niet meer te kolven.
  Moderator vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:18:52 #213
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_200994746
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 09:29 schreef Aure het volgende:
Wat fijn dat het goed gaat Komkommer :)

Ik zou ook niet te snel je kolf er bij pakken. Meestal trekt het vanzelf bij. Ik heb het zelf wel gedaan na een paar dagen (5 ofzo) ernstige stuwing. Hij kreeg het gewoon echt niet leeggedronken. Het beste is dan om 1 x in de ochtend goed leeg te kolven en verder niet meer te kolven.
Dan lijkt me goed leegkolven inderdaad wel goed, anders kun je weer een borstontsteking krijgen. Lastig, aan de ene kant wil je niet de productie nog meer stimuleren en aan de andere kant ook geen ontstekingen :X

Aapie is weer naar de opvang voor het eerst in 4 weken. Hij deed nooit moeilijk met wegbrengen maar nu klampte hij me echt vast ;( Ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat!
pi_200998481
Fijn dat ze het zo goed doet Komkommer!

S. is vandaag al weer 1 maand oud, ongelofelijk.
Vanmorgen bij het cb geweest, 4575gr en 54,5cm schoon aan de haak.
Hij heeft het heel goed gedaan op de borstvoeding, maar helaas heeft ook hij koemelkallergie.
Daarom heb ik besloten de borstvoeding te stoppen.
Het scheelt dat ik er al makkelijk in ging dus heb er geen moeite mee om te stoppen, het is goed zo.
Heb hem 4 weken lang mogen voeden en dat is al langer dan zijn broers.
pi_200999970
Netjes hoor Flav!
Wij hebben ons eerste uitje gehad, Spoorwegmuseum. Wolf genoot en Pluis zat heerlijk in de draagzak. O+
pi_201000232
Wat leuk, al een uitje! Ik hoop dat wij komende week ook lekker op pad kunnen met de wandelwagen voor het eerst.

Vandaag weer een prima dag tot dusverre! Ze geniet heel erg van badderen, de Tummy Tub vandaag geoefend met de kraam en dat ging uitstekend. Afgelopen woensdag was ze al in bad geweest en dat ging ook heerlijk. Ze ontspant helemaal in het water en valt bijna in slaap, haha.
Voedingen gaan ook uitstekend. Nu aan beide kanten volle bak productie en lekken. Ze drinkt het gelukkig goed leeg, heb haar echt wel 20 minuten aan de borst. Soms doet ze een kort toetje, maar vanmiddag heeft ze beide keren ook echt beide kanten goed gedaan.
Soms is het nog een beetje rommelen qua aanhappen, ze wil dan te snel of ze krijgt al gelijk melk in haar mondje. Even oppakken en weer opnieuw helpt dan goed.

Mijn stuwing is gelukkig al minder dan gisteren. Ik heb het idee dat mijn lichaam het nu inderdaad al wat meer begint af te stemmen.
De hechting geneest goed, trekt nu wel wat meer. Klopt ook volgens de kraam en VK, nu is de zwelling op z'n max. Het is gelukkig niet heel pijnlijk meer, gisteravond wel even. Koelen doet een hoop.
  vrijdag 20 augustus 2021 @ 21:00:10 #217
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201003746
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 10:18 schreef MaJo het volgende:

[..]
Dan lijkt me goed leegkolven inderdaad wel goed, anders kun je weer een borstontsteking krijgen. Lastig, aan de ene kant wil je niet de productie nog meer stimuleren en aan de andere kant ook geen ontstekingen :X

Aapie is weer naar de opvang voor het eerst in 4 weken. Hij deed nooit moeilijk met wegbrengen maar nu klampte hij me echt vast ;( Ik ben benieuwd hoe het vandaag gaat!
En hoe was het?
Resistance is futile.
pi_201004644
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 16:58 schreef Cygne het volgende:
Netjes hoor Flav!
Wij hebben ons eerste uitje gehad, Spoorwegmuseum. Wolf genoot en Pluis zat heerlijk in de draagzak. O+
Is dat leuk voor de kleintjes?
Onze jongens zijn beide helemaal weg van treinen en we hebben dit uitje ook overwogen maar het is wel een eindje rijden voor ons :P
  Moderator vrijdag 20 augustus 2021 @ 22:18:25 #219
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201005060
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 21:00 schreef Seven. het volgende:

[..]
En hoe was het?
Het ging niet helemaal lekker, hij had erg veel aandacht nodig. Ook toen hij thuis kwam was hij zeer dramatisch, standje stervende zwaan als we hem niet 1 op 1 aandacht gaven :') Voor het slapen heb ik hem voorgelezen waarna hij het boekje vast wilde houden. Nou dat weer uit zijn handen krijgen was ook 1 groot drama, schreeuwen joh :X Ik hoop dat het de komende dagen weer wat beter gaat want dit is wel heel erg over the top _O-
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:13:08 #220
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201009736
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 22:18 schreef MaJo het volgende:

[..]
Het ging niet helemaal lekker, hij had erg veel aandacht nodig. Ook toen hij thuis kwam was hij zeer dramatisch, standje stervende zwaan als we hem niet 1 op 1 aandacht gaven :') Voor het slapen heb ik hem voorgelezen waarna hij het boekje vast wilde houden. Nou dat weer uit zijn handen krijgen was ook 1 groot drama, schreeuwen joh :X Ik hoop dat het de komende dagen weer wat beter gaat want dit is wel heel erg over the top _O-
Hier ook wel dat soort praktijken hoor ;) . Colin kan zich supergoed alleen vermaken, zolang er iemand bij is die hij kent. Anders staat hij bij het traphek te brullen :'( :D .

Het is een fase. Hoop ik.
Resistance is futile.
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:25:13 #221
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201009859
Alles is een fase. Je weet alleen nooit hoe lang die fase gaat duren >:) .
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:56:58 #222
149959 SQ
snelle trees
pi_201010200
Lieve baby, blijf voor altijd zoals je bent O+

disclaimer
  Moderator zaterdag 21 augustus 2021 @ 11:53:48 #223
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201010670
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 10:13 schreef Seven. het volgende:

[..]
Hier ook wel dat soort praktijken hoor ;) . Colin kan zich supergoed alleen vermaken, zolang er iemand bij is die hij kent. Anders staat hij bij het traphek te brullen :'( :D .

Het is een fase. Hoop ik.
Hij heeft op vakantie natuurlijk ook de hele tijd 1 op 1 aandacht gehad, ik denk dat hij dat wel erg fijn vond _O- Hij is echt superlief als je met hem speelt maar zodra je wegloopt draaaamaaaa :'(

Ik hoop inderdaad dat dit een (korte) fase is :D

quote:
1s.gif Op zaterdag 21 augustus 2021 10:56 schreef SQ het volgende:
Lieve baby, blijf voor altijd zoals je bent O+

[ afbeelding ]
Wat is het toch een schatje O+
  zaterdag 21 augustus 2021 @ 18:30:45 #224
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201014649
Ah @SQ: O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_201014680
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 augustus 2021 21:54 schreef Flav het volgende:

[..]
Is dat leuk voor de kleintjes?
Onze jongens zijn beide helemaal weg van treinen en we hebben dit uitje ook overwogen maar het is wel een eindje rijden voor ons :P
Mijn kleuter vond het fantastisch!
  zondag 22 augustus 2021 @ 07:01:51 #226
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201022493
Wij zijn ook weer terug van vakantie. Alles ging heel relaxed en de reis met een kleintje viel me heel erg mee. We hadden een Deryan tentje mee voor onderweg om af te wisselen met de maxi cosi tijdens de stops. ^O^

En klein mijlpaaltje behaald. Meneer kan zelf blijven zitten met 2 handen op de grond :)
SPOILER
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 22 augustus 2021 @ 09:04:48 #227
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201022817
Ahhh kijk nou! Wat een scheetje is het toch. En dat zitten doet hij al behoorlijk vlot met bijna 7 maanden, of niet?

Dat laatste t-shirtje van H&M hebben wij ook :+ .
Resistance is futile.
  zondag 22 augustus 2021 @ 11:13:21 #228
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201024097
Hij is 5,5 maand nu :+. Gaat idd wel lekker hard! Anderzijds rolt hij nog niet terug, maar ik zie wel dat hij an sich makkelijk leert voor zaken die fijne motoriek vereisen. :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_201025776
Leuk hoor, monsterd.! Fijn dat het zo goed gegaan is.

Hier gaat het goed! Madame komt lekker aan en gaat weer heel mooi richting geboortegewicht, gaat ze waarschijnlijk dinsdag of woensdag komen. :)
Ze is lekker alert en al best wel vaak wakker. Bij papa en mama chillen is het fijnste wat er is. Dat is voor de nacht soms wat lastiger, haha.
  zondag 22 augustus 2021 @ 13:42:12 #230
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201026343
Zo te horen heb je iig meer flow komkommerschijfje!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  zondag 22 augustus 2021 @ 15:01:29 #231
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201027806
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 11:13 schreef monsterd. het volgende:
Hij is 5,5 maand nu :+. Gaat idd wel lekker hard! Anderzijds rolt hij nog niet terug, maar ik zie wel dat hij an sich makkelijk leert voor zaken die fijne motoriek vereisen. :)
Ik snap ook niet hoe ik bij 7 maanden kom trouwens, maar ik ben geen wonder in hoofdrekenen :') (maart, april, mei, juni...). Ik mag hopen dat Colin niet mijn vermogen tot hoofdrekenen heeft geörven :') .
Resistance is futile.
  zondag 22 augustus 2021 @ 15:02:33 #232
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201027831
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 13:06 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Leuk hoor, monsterd.! Fijn dat het zo goed gegaan is.

Hier gaat het goed! Madame komt lekker aan en gaat weer heel mooi richting geboortegewicht, gaat ze waarschijnlijk dinsdag of woensdag komen. :)
Ze is lekker alert en al best wel vaak wakker. Bij papa en mama chillen is het fijnste wat er is. Dat is voor de nacht soms wat lastiger, haha.
Yes, alles al aardig goed op de rit ^O^
Resistance is futile.
  Moderator zondag 22 augustus 2021 @ 15:32:31 #233
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201028262
quote:
10s.gif Op zondag 22 augustus 2021 15:01 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik snap ook niet hoe ik bij 7 maanden kom trouwens, maar ik ben geen wonder in hoofdrekenen :') (maart, april, mei, juni...). Ik mag hopen dat Colin niet mijn vermogen tot hoofdrekenen heeft geörven :') .
En hopelijk ook niet je taalgevoel :+

SPOILER
Wow @monsterd dat gaat snel! Kijk hem trots zijn O+

Komkommer fijn dat het goed gaat! Het is echt even wennen aan elkaar hè?

Aapie was vannacht uit logeren bij mijn ouders, hij heeft flink liggen spoken vannacht dus mijn moeder had nauwelijks geslapen :X thuis slaapt hij altijd als een roosje :@ Ik denk dat het toch komt door het heen en weer gereis van de laatste tijd.

Gelukkig is hij vandaag wel weer zijn vrolijke zelf O+ Hij komt nu zelfs de keuken in kruipen als ik daar ben _O_
  zondag 22 augustus 2021 @ 17:00:15 #234
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201029422
Georven mag juist wel als het schertsend bedoeld is :D

En da's rap, dat zitten! Zie ik die van mij over twee weken nog niet doen. Maar die rolt wel al maanden heen en weer en is begonnen met tijgeren.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 22 augustus 2021 @ 17:26:35 #235
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201029790
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 15:32 schreef MaJo het volgende:

En hopelijk ook niet je taalgevoel :+

SPOILER
:D _O-

Arm joch, het zit 'm niet mee :') :P

quote:
Aapie was vannacht uit logeren bij mijn ouders, hij heeft flink liggen spoken vannacht dus mijn moeder had nauwelijks geslapen :X thuis slaapt hij altijd als een roosje :@ Ik denk dat het toch komt door het heen en weer gereis van de laatste tijd.

Gelukkig is hij vandaag wel weer zijn vrolijke zelf O+ Hij komt nu zelfs de keuken in kruipen als ik daar ben _O_
Haha, leuk hè?
Resistance is futile.
pi_201029927
Wat heerlijk monsterd! En wat knap dat hij al zo kan zitten!

Je weet het soms toch niet MaJo, maar het kan best dat hij alle indrukken van de afgelopen tijd nog aan het verwerken is ja. Gelukkig vinden oma's een slechte nacht meestal niet zo erg (toch? :P).

Ik was gister alleen met m'n baby en peuter met de trein naar Zwolle (anderhalf uur!) en het ging echt heel goed! Otis gedroeg zich sowieso voorbeeldig en zat met iedereen te flirten als hij niet aan het slapen was. En zelfs Jip heeft zich goed gedragen (terugweg was iets uitdagender, omdat hij helemaal stuk was). In Zwolle hebben we swerelds meest relaxte baby ever ontmoet, hier wel bekend als Hannah van @Nanuke O+ Wat een droppie en lachebekje is dat zeg *; verder nog een paar peuters en hun mama's gezien, maar dat hoort niet in dit topic :P
  zondag 22 augustus 2021 @ 18:29:52 #237
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201030589
Knappe reis met 2 kinderen Aure!

@Tink89, wat leuk dat hij al tijgert! Het zitten kan E alleen als we hem zo neerzetten hoor, hij komt nog niet zelf omhoog :P

@MaJo klinkt als een resetdagje. Wie weet is hij nu weer zichzelf en de indrukken verwerkt. 2 dagen na vakantie hebben we hier ook wel een beetje een huilerige jongen hoor. Zeker nu hij weer in zijn “oude” ritme mag geraken.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_201032922
Wij zijn sinds gisteren in de Efteling. Poffertje doet het supergoed. Slapen in een niet verduisterde kamer is een uitdaging maar alle dutjes overdag gaan eigenlijk soepeler dan thuis.

Ik zag er een beetje tegenop om steeds borstvoeding te geven, maar zij pakt best goed als ik haar losjes in de draagzak heb. En ik ga ook steeds makkelijker toch even zitten voor haar tussendoortjes. :)

Haar grootste klacht is geloof ik dat ze niet zoveel kan staan en kruipen. Het is soms best druk dus ze zit een groot deel van de dag in drager of op schoot. In de hotelkamer vindt ze geloof ik een verademing. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 22 augustus 2021 @ 21:16:13 #239
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201033646
Ik heb inmiddels een redelijk slapende baby... op of naast mij. Dus in de draagzak, soms in de wagen, in de auto of in bed naast mij. Maar ik wil helemaal niet verplicht gaan slapen 's avonds zodra hij moe is. Maar het patroon doorbreken is echt heel lastig -O-
  zondag 22 augustus 2021 @ 23:03:20 #240
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201035651
Ik snap dat het frustreert. Het lukt ook niet om de kamer uit te sluipen?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  zondag 22 augustus 2021 @ 23:29:45 #241
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201035991
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:16 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb inmiddels een redelijk slapende baby... op of naast mij. Dus in de draagzak, soms in de wagen, in de auto of in bed naast mij. Maar ik wil helemaal niet verplicht gaan slapen 's avonds zodra hij moe is. Maar het patroon doorbreken is echt heel lastig -O-
Is mij ook nooit gelukt om het te doorbreken, Tink. Om die reden is m'n man van het naar bed brengen.

Overdag gaat die kleine draak niet slapen als hij mij ziet, en 's nachts vertikt hij het als hij niet gezellig naast mij kan liggen. Soms leg ik hem nog terug, maar vaak ben ik zelf te moe. :+

We hebben hier wel maaaaaanden the power of mummy gedaan. Dan ging m'n man hem naar bed brengen en na 5 minuten huilen kwam ik dan om hem in slaap te knuffelen. Sinds 3 weken heeft hij door dat hij dan sowieso in z'n eigen bed wakker wordt, dus hij gaat tegenwoordig tekeer alsof ik in de fik sta als we dat proberen :') . Dus nu is m'n man 's avonds ook de klos :P . Flesje en slaapzakje doe ik dan wel eerst in de woonkamer.
Resistance is futile.
  zondag 22 augustus 2021 @ 23:29:55 #242
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201035997
Trouwens.. Colin gaat nog steeds altijd met een flesje melk op naar bed. Hoe doorbreek je dat? En ook, wanneer? Hij is nu 11 maanden, en flesje leeg is echt een slaap trigger geworden, dan vallen z'n ogen zo dicht.
Resistance is futile.
pi_201036205
Bij allebei met ongeveer 2,5 jaar cold turkey gestopt met die fles. Eerst vielen ze ermee in slaap, later was het gewoon een gezellig deel van het ritueel. Nog even knuffelen en soezen met een warme fles.
Bij jongste mee gestopt omdat die de fles ging gebruiken om tijd te rekken. Ineens was mijn geduld daarmee op, nooit meer een fles gemaakt, klaar. Ze heeft er nog een keer of twee naar gevraagd, maar vond het wel best.

Ik ken nog wel veel oudere kinderen die met een warme fles naar bed gaan en dat lijkt me ook prima. Volgens mij is er geen moment dat dat “moet” ofzo. Als Colin er zo lekker op gaat, vooral niet mee knoeien, zeg ik :+
pi_201037526
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 17:34 schreef Aure het volgende:
In Zwolle hebben we swerelds meest relaxte baby ever ontmoet, hier wel bekend als Hannah van @:Nanuke O+ Wat een droppie en lachebekje is dat zeg *;
O+ en ze is werkelijk altijd zo. Als ze daar maar de helft van houdt, heeft ze volgend mij een prachtig leven voor zich.

En echt zoveel respect voor jouw lange trip met twee kinderen. Jij bent wel echt het toppunt van relaxed. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 23 augustus 2021 @ 08:23:56 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_201037846
Hadden jullie een geheime meet? :o
disclaimer
pi_201038710
quote:
1s.gif Op maandag 23 augustus 2021 08:23 schreef SQ het volgende:
Hadden jullie een geheime meet? :o
Supergeheim 8-) We hebben al duizend jaar een appgroepje met een paar meiden van hier en daar wordt af en toe wat mee afgesproken. Nog nooit met iedereen tegelijk trouwens :P We blijven natuurlijk wel fokkers :P

Ik sta open voor meer uitstapjes hoor *)
  maandag 23 augustus 2021 @ 10:08:37 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_201038781
quote:
5s.gif Op zondag 22 augustus 2021 23:29 schreef Seven. het volgende:
Trouwens.. Colin gaat nog steeds altijd met een flesje melk op naar bed. Hoe doorbreek je dat? En ook, wanneer? Hij is nu 11 maanden, en flesje leeg is echt een slaap trigger geworden, dan vallen z'n ogen zo dicht.
Mijn kinderen hebben dit beiden gedaan tot ze 4 jaar werden, en ik heb niet het idee dat ze er schade door hebben opgelopen.
Nou drinken mijn kinderen allemaal erg slecht dus ik was ook wel blij met het extra vocht, maar met 11 maanden lijkt het me niet bepaald iets om al actief op aan te moeten sturen.
disclaimer
pi_201038836
Mijn peuter drinkt ook nog een kleine fles (hij is nu 3 en bijna 3 maanden :+) voor het slapen gaan. Hij vindt het heerlijk, doet er niemand kwaad mee en wij vinden het ook best. We hebben wel wat afgebouwd qua hoeveelheid. Als we een keer geen fles doen omdat we ergens anders zijn en het zijn vergeten dan is dat trouwens ook geen ramp. Dus volgens mij hoef je er nu echt nog niet zoveel mee. Ik denk dat je op latere leeftijd zo cold turkey er mee kan stoppen, maar dat nu stoppen misschien nog wel gedonder oplevert :P
pi_201039539
quote:
5s.gif Op zondag 22 augustus 2021 23:29 schreef Seven. het volgende:
Hier ook bij beide gedaan totdat ze het zelf niet meer wilde :)

Buh wat is koemelkallergie toch een rottig iets.
Met de borstvoeding had hij een hele onrustige huid en dronk onrustig (auw) aan de borst. Ook continu diarree blijkt achteraf, dachten dat dit bij de borstvoeding hoorde.
Nu met de aangepaste melk begint hij te projectielbraken, de iPad is al gesneuveld :')
Ook wil hij alleen nog maar op mij slapen, en hij drinkt amper z'n flessen.
Word straks gebeld over hoe nu verder, deze voeding blijkt niet voldoende te werken.
  maandag 23 augustus 2021 @ 14:52:32 #250
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201042071
Wat vervelend Flav!

Wat ik niet snap aan die flessen met in slaap vallen: hoe doe je dat dan met tandenpoetsen? Ik weet het niet meer precies maar volgens mij heb ik toen Jacob 1 was de zaken omgewisseld. Met (frequente) nachtvoedingen voelt het vast minder belangrijk maar een peuter zou ik wel echt met gepoetste tanden in bed willen hebben. Helemaal omdat ik heel laks ben met poetsen in de ochtend…
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_201042228
Hier poetsen we na de fles, al sinds hij z'n eerste tandjes kreeg. Toen hij kleiner was moesten we hem daardoor wel eens even wakker maken, maar hij valt allang niet meer in slaap met die fles.
  maandag 23 augustus 2021 @ 15:39:28 #252
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201042498
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 14:52 schreef Lemijn het volgende:
Wat vervelend Flav!

Wat ik niet snap aan die flessen met in slaap vallen: hoe doe je dat dan met tandenpoetsen? Ik weet het niet meer precies maar volgens mij heb ik toen Jacob 1 was de zaken omgewisseld. Met (frequente) nachtvoedingen voelt het vast minder belangrijk maar een peuter zou ik wel echt met gepoetste tanden in bed willen hebben. Helemaal omdat ik heel laks ben met poetsen in de ochtend…
Die van mij had een nachtvoeding of drie tot 1,5 jaar. En tegen die tijd hadden we geen in slaap vallen met de borst meer. Daar zet ik nu met de baby ook maar op in.

Ik zit in het ziekenhuis. Kinderarts vertrouwde het niet, dus toch weer helemaal nagekeken. En natuurlijk niks gevonden en nu slaapt hij, terwijl we nog moeten bloedprikken. Zucht…
  maandag 23 augustus 2021 @ 16:38:56 #253
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201042972
Waarom vertrouwde de kinderarts het niet tink? Blijft hij kwakkelen?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  maandag 23 augustus 2021 @ 18:43:58 #254
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201044238
Colin krijgt voorlopig nog lekker een flesje melk dus.
Resistance is futile.
  maandag 23 augustus 2021 @ 18:46:13 #255
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201044261
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 15:39 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Die van mij had een nachtvoeding of drie tot 1,5 jaar. En tegen die tijd hadden we geen in slaap vallen met de borst meer. Daar zet ik nu met de baby ook maar op in.

Ik zit in het ziekenhuis. Kinderarts vertrouwde het niet, dus toch weer helemaal nagekeken. En natuurlijk niks gevonden en nu slaapt hij, terwijl we nog moeten bloedprikken. Zucht…
;( fingers crossed voor jullie
Resistance is futile.
  maandag 23 augustus 2021 @ 19:04:35 #256
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201044470
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 16:38 schreef monsterd. het volgende:
Waarom vertrouwde de kinderarts het niet tink? Blijft hij kwakkelen?
Jep, weer hoge koorts en spugen en zielig en kreunen en kermen en huilen de hele dag. We zijn weer thuis, want 'niet ziek genoeg'. Dat ik na zes weken van alleen maar dit nogal op ben, werd afgedaan met 'jullie doen het fantastisch, ga zo door, het is uitzieken '. En weet je, ik wil ook niet per se een opname en ik kan ook geen medicijn toveren ofzo, maar ik ben zo ontzettend moe. En ik zou het zo fijn vinden als ze eens verder kijken dan 'niet uitgedroogd, hij groeit nog redelijk, het zal wel een virus zijn '.
  maandag 23 augustus 2021 @ 19:06:13 #257
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201044485
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 19:04 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Jep, weer hoge koorts en spugen en zielig en kreunen en kermen en huilen de hele dag. We zijn weer thuis, want 'niet ziek genoeg'. Dat ik na zes weken van alleen maar dit nogal op ben, werd afgedaan met 'jullie doen het fantastisch, ga zo door, het is uitzieken '. En weet je, ik wil ook niet per se een opname en ik kan ook geen medicijn toveren ofzo, maar ik ben zo ontzettend moe. En ik zou het zo fijn vinden als ze eens verder kijken dan 'niet uitgedroogd, hij groeit nog redelijk, het zal wel een virus zijn '.
Potverrrrr, strontvervelend dat ze niet doorpakken.
Resistance is futile.
  maandag 23 augustus 2021 @ 21:22:48 #258
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201046372
Het bovenstaande zeg. Ik leef enorm met je mee, dit volhouden is voor jullie allemaal hartstikke zwaar. En nu? Bloedprikken wat opgeleverd en mochten jullie weer naar huis?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 05:37:44 #259
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201048745
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 21:22 schreef monsterd. het volgende:
Het bovenstaande zeg. Ik leef enorm met je mee, dit volhouden is voor jullie allemaal hartstikke zwaar. En nu? Bloedprikken wat opgeleverd en mochten jullie weer naar huis?
Mochten inderdaad naar huis, uitslagen krijgen we straks. Nacht gaat redelijk baby-wise, maar de peuter heeft al drie keer haar bed vol gespuugd en ik kom niet van de wc af. Ik vrees dat we allemaal een virus hebben.
pi_201049895
Sterkte @Tink89 . :*

Poffertje snottert alles onder. }:| Ze begon gisteravond en wou vannacht alleen maar op mij slapen. :z

Ze heeft voor het eerst klemmetjes in haar wilde haren. O+
SPOILER
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:38:53 #261
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_201049935
Zo zielig om te horen Tink :'( Hopelijk komt er snel een oplossing. En beterschap!

Baby J is erg vermoeiend laatste week of twee. Hij heeft zoveel energie als hij wakker is. Constant kruipen, zitten, zichzelf willen optrekken om te staan, klimmen over mama. :') Erg vermoeiend. Zoals in bad soms. Wilt ie zitten en water splashen met zijn handen. Twee seconden later staan, om de bad rand te slaan om geluid te maken. Twee seconden later weer zitten en water splashen. Etc Etc.

Soms denk ik echt, is dit eigenlijk wel normaal voor een 6,5 maander! 8)7 Hij is lang in lengte en ZO enorm actief. Hopelijk is hij gewoon simpelweg een MEGA actieve gezonde baby

In September gaan we voor het eerst op een mini vakantie. Twee nachtjes weg! Waar we getrouwd zijn. In 2019 trouwden we daar, in 2020 gingen we erheen toen ik zwanger was. En dit jaar is Baby J erbij! O+
pi_201052721
.

[ Bericht 51% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2021 14:24:35 ]
pi_201056225
Hebben meer mensen hier schreeuwbaby’s? Bubbles is sinds een tijdje echt verschrikkelijk veel aan t schreeuwen (als ze ergens niet bij kan, als ze even geen aandacht krijgt, of zonder reden) en ik moet zeggen dat ik het best slecht trek :@ :'( .
pi_201056365
Onze baby is nu op dag 9 en heeft vandaag best wel wat krampjes volgens mij. Beentjes strekken, huilen en alleen maar bij ons willen zitten en dan in een soort foetushouding/rondlopen met haar. Voeding gaat gewoon goed, maar nadien is ze dan echt wel even aan het huilen en wil ze echt alleen maar bij ons zitten en gewiegd worden. Is dit herkenbaar?
pi_201056926
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 18:26 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Onze baby is nu op dag 9 en heeft vandaag best wel wat krampjes volgens mij. Beentjes strekken, huilen en alleen maar bij ons willen zitten en dan in een soort foetushouding/rondlopen met haar. Voeding gaat gewoon goed, maar nadien is ze dan echt wel even aan het huilen en wil ze echt alleen maar bij ons zitten en gewiegd worden. Is dit herkenbaar?
Ja hoor, dat is heel normaal. Heb je een draagdoek of draagzak? Dat maakt het makkelijker om haar rond te dragen en lopen en die houding die ze dan aannemen vinden baby's vaak heel fijn als ze krampjes hebben.
pi_201056950
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 18:14 schreef Smart_ass het volgende:
Hebben meer mensen hier schreeuwbaby’s? Bubbles is sinds een tijdje echt verschrikkelijk veel aan t schreeuwen (als ze ergens niet bij kan, als ze even geen aandacht krijgt, of zonder reden) en ik moet zeggen dat ik het best slecht trek :@ :'( .
Volgens mij heeft bijna elke baby zo'n schreeuwfase :P Wordt vanzelf weer beter. En dan komen ze als peuter weer in zo'n fase terecht :')
pi_201057675
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 19:15 schreef Aure het volgende:

[..]
Ja hoor, dat is heel normaal. Heb je een draagdoek of draagzak? Dat maakt het makkelijker om haar rond te dragen en lopen en die houding die ze dan aannemen vinden baby's vaak heel fijn als ze krampjes hebben.
Thanks! We hebben een draagzak inderdaad, de Ergobaby Embrace. Die is vanaf 3,2 kg staat op de doos. Ik denk dat ze daar morgen precies is, want ze woog met de geboorte 3240 en zal morgen weer op dat gewicht komen (verwacht ik). Kunnen we 'm morgen dan al proberen in gebruik te nemen?
pi_201057921
Ik heb zelf geen ervaring met die draagzak, maar het lijkt mij wel dat je hem kan uitproberen als ze het juiste gewicht heeft :)
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:18:59 #269
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201059040
Wees alleen niet verbaasd als het nog niet bevalt, ondanks het goede gewicht is ze waarschijnlijk nog te ‘floppy’ om er lekker stevig in te zitten. Ik zou eerder kiezen voor je partner op de arm laten dragen, wiegen terwijl je zit of staat, plat in de wandelwagen en een beetje heen en weer rijden, zoiets.

edit: En laten drinken aan de leegste borst! Tenzij er dan steeds weer sloten melk toeschieten, dan is het niet handig.

[ Bericht 17% gewijzigd door Lemijn op 24-08-2021 21:39:01 ]
  Moderator dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:34:38 #270
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201060700
@Komkommerschijfje de eerste weken hebben wij Aapie veel in een draagdoek gedragen, lekker dicht tegen ons aan. Vond ie heerlijk O+ De draagzak gebruiken wij pas sinds 2 maanden.

@Smart_ass Aapie zit ook in een schreeuwfase, als iets hem niet lukt is het meteen gillen en huilen geblazen :X Ook wanneer je iets van hem wegpakt en ook vaak als ik de kamer uitloop. Vandaag was het weer wat minder maar de afgelopen dagen waren draaaamaaaa.

@Tink89 is er al meer bekend? Wat naar dat jullie nu allemaal ziek zijn, veel sterkte :*

@PKM wat is poffertje toch een heerlijk ding O+

Aapie komt sinds gisteren ook zelfstandig tot zit en kruipt de hele kamer rond O+ In het kader van BFD:

pi_201060792
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 18:26 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Heel herkenbaar. Duurde meestal eventjes na de voeding, en dan was het vaak acuut huilen. Hier hielp als we hem op onze onderarm legden, dat gaf heerlijke tegendruk op de buik.

Het bleek bij Mickey vaak toch ook nog wel weer honger te zijn (2 uur na voorgaande voeding). In het begin heb ik dat nog iets te vaak gerekt, omdat ik bang was om juist een vicieuze cirkel te creëeren door te kort op elkaar te voeden... Toen ik eenmaal echt overgaf aan voeden op verzoek, en de klok los liet, waren de krampjes er nog steeds maar niet meer dan daarvoor. Behalve toen ik boerenkool had gegeten, arm schaap. Ik weet dat ze zeggen dat er geen relatie tussen de twee bewezen is, maar dit kon geen toeval zijn :'(
pi_201060818
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 22:34 schreef MaJo het volgende:
@:Komkommerschijfje de eerste weken hebben wij Aapie veel in een draagdoek gedragen, lekker dicht tegen ons aan. Vond ie heerlijk O+ De draagzak gebruiken wij pas sinds 2 maanden.

@:Smart_ass Aapie zit ook in een schreeuwfase, als iets hem niet lukt is het meteen gillen en huilen geblazen :X Ook wanneer je iets van hem wegpakt en ook vaak als ik de kamer uitloop. Vandaag was het weer wat minder maar de afgelopen dagen waren draaaamaaaa.

@:Tink89 is er al meer bekend? Wat naar dat jullie nu allemaal ziek zijn, veel sterkte :*

@:PKM wat is poffertje toch een heerlijk ding O+

Aapie komt sinds gisteren ook zelfstandig tot zit en kruipt de hele kamer rond O+ In het kader van BFD:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat een cutie. Gaat snel he?
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:46:21 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_201061056
VakantieBFD:

Morgen weer inhoudelijk reageren :*
disclaimer
  Moderator dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:51:26 #274
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201061219
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 22:39 schreef tpopml het volgende:

[..]
Wat een cutie. Gaat snel he?
Ja echt niet normaal hè? Aapie is gewoon al 10 maanden vandaag :o Hoe gaat het met Mickey?

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 22:46 schreef SQ het volgende:
VakantieBFD:

[ afbeelding ]

Lekker ding O+

Vandaag kwam ik erachter wat nene precies betekent bij Aapie. Ik dacht iets van flesje/eten maar hij riep het ook toen ik iets wegpakte en we later een ijsje aten. Het betekent hebben _O-
pi_201061356
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 21:18 schreef Lemijn het volgende:
Wees alleen niet verbaasd als het nog niet bevalt, ondanks het goede gewicht is ze waarschijnlijk nog te ‘floppy’ om er lekker stevig in te zitten. Ik zou eerder kiezen voor je partner op de arm laten dragen, wiegen terwijl je zit of staat, plat in de wandelwagen en een beetje heen en weer rijden, zoiets.

edit: En laten drinken aan de leegste borst! Tenzij er dan steeds weer sloten melk toeschieten, dan is het niet handig.
Doen we! Even kijken morgen en anders komt het over een aantal dagen wel weer.

Aan de leegste borst drinken is dan juist anders dan het algemene advies? Ik begin altijd met de borst die de vorige ronde het toetje was of die ze de vorige voeding niet gedronken had.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:12:36 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_201061760
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 22:54 schreef Komkommerschijfje het volgende:

[..]
Doen we! Even kijken morgen en anders komt het over een aantal dagen wel weer.

Aan de leegste borst drinken is dan juist anders dan het algemene advies? Ik begin altijd met de borst die de vorige ronde het toetje was of die ze de vorige voeding niet gedronken had.
Krampjes komen door de melk, dus als je even wil sussen zonder haar meteen met melk te overladen is het wel een goede tip ;)
disclaimer
  Moderator dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:15:02 #277
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201061818
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 23:12 schreef SQ het volgende:

[..]
Krampjes komen door de melk, dus als je even wil sussen zonder haar meteen met melk te overladen is het wel een goede tip ;)
Misschien een domme vraag maar dan staat die volste borst toch nog meer op knappen?
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 23:15:47 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_201061828
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 23:15 schreef MaJo het volgende:

[..]
Misschien een domme vraag maar dan staat die volste borst toch nog meer op knappen?
Ja, voor jezelf is het inderdaad minder comfortabel :P
disclaimer
pi_201061975
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 22:46 schreef SQ het volgende:
VakantieBFD:

[ afbeelding ]

O+ Dat doet ie netjes! Mickey lag al weer een paar keer met z'n snoet in t zand :')

@MaJo Mickey is deze dagen vastgeplakt aan mij of iig als hij moe is. Volgens mij zitten we weer in een sprong.
Verder zijn we erachter dat zijn plotse zwaaibewegingen zijn dansmoves zijn! Hij kijkt ook echt naar de sonos en begint dan te swingen. Bij wakker worden etaleert hij graag zijn anatomische kennis van de neus door zowel op die van papa als mama te tikken. Ook trekt hij zich op! Ben benieuwd wanneer hij gaat lopen...
  Moderator woensdag 25 augustus 2021 @ 11:24:39 #280
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_201065444
Jeuy ons 10 maanden oude meisje gaat uit zichzelf zitten. Nog even paar weken laten doen en dan kunnen we fietsen *O*
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
  Moderator woensdag 25 augustus 2021 @ 11:37:16 #281
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201065595
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 23:24 schreef tpopml het volgende:

[..]
O+ Dat doet ie netjes! Mickey lag al weer een paar keer met z'n snoet in t zand :')

@:MaJo Mickey is deze dagen vastgeplakt aan mij of iig als hij moe is. Volgens mij zitten we weer in een sprong.
Verder zijn we erachter dat zijn plotse zwaaibewegingen zijn dansmoves zijn! Hij kijkt ook echt naar de sonos en begint dan te swingen. Bij wakker worden etaleert hij graag zijn anatomische kennis van de neus door zowel op die van papa als mama te tikken. Ook trekt hij zich op! Ben benieuwd wanneer hij gaat lopen...
Omg wat cute O+ Aapie lacht wel altijd als we voor hem zingen maar ik heb hem nog niet betrapt op dansen. Wel bounced hij super enthousiast als we hem rechtop houden, hij is dan zo trots O+

quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 11:24 schreef Peejtur het volgende:
Jeuy ons 10 maanden oude meisje gaat uit zichzelf zitten. Nog even paar weken laten doen en dan kunnen we fietsen *O*
Go Soof _O_ Hoe gaat het nu met eten? :*
pi_201065917
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 11:37 schreef MaJo het volgende:

[..]
Omg wat cute O+ Aapie lacht wel altijd als we voor hem zingen maar ik heb hem nog niet betrapt op dansen. Wel bounced hij super enthousiast als we hem rechtop houden, hij is dan zo trots O+
[..]
Ik denk dat je twee mensen door elkaar haalt :)
  Moderator woensdag 25 augustus 2021 @ 12:22:22 #283
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201066089
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:04 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ik denk dat je twee mensen door elkaar haalt :)
Shit je hebt helemaal gelijk :o @Peejtur sorry medemod :* Dat krijg je als er weinig mannen hier posten, dan ga je ze door elkaar halen :D Maar nee, ik ben gewoon moe :@
  woensdag 25 augustus 2021 @ 13:00:50 #284
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201066548
Yay alle mijlpalen ^O^
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  Moderator woensdag 25 augustus 2021 @ 13:16:36 #285
447051 crew  Peejtur
MierAlsHuisdier
pi_201066757
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 11:37 schreef MaJo het volgende:

[..]
[..]
Het is niet Soof haha. LL ;) En qua eten gaat en ging het al goed dus je bent denk ik in de war :P
Gek op mieren? Kijk eens op MierAlsHuisdier
pi_201067115
Mijn baby rolt! Helaas gaat hij vervolgens wel huilen omdat terugrollen niet lukt.
Vandaag ook z'n eerste prikjes gehad. Ben benieuwd hoe hij gaat reageren.
  Moderator woensdag 25 augustus 2021 @ 13:55:13 #287
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201067175
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:16 schreef Peejtur het volgende:

[..]
Het is niet Soof haha. LL ;) En qua eten gaat en ging het al goed dus je bent denk ik in de war :P
Ja @Sunshine1982 had me er al op gewezen, oeps :@

quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 13:49 schreef Mango91 het volgende:
Mijn baby rolt! Helaas gaat hij vervolgens wel huilen omdat terugrollen niet lukt.
Vandaag ook z'n eerste prikjes gehad. Ben benieuwd hoe hij gaat reageren.
Yay wat knap! En dat is wel babyeigen ja dat ze gaan huilen als iets niet lukt :D

Ik zie dat je niet in de OP staat, wil je erin?
pi_201068370
quote:
1s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 11:24 schreef Peejtur het volgende:
Wat goed! Poffertje kan het ook nog niet zo lang en blijft zelden lang zitten. Andere prioriteiten heeft ze. Nou dacht ik vandaag haar eens te rugdragen maar dat moet ik echt nog even oefenen. :D
Ze bleef wel (twee tellen) los staan vandaag. :o

Ze is helaas nog steeds heel erg verkouden met slechte nachten tot gevolg. -O-
pi_201071562
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 12:22 schreef MaJo het volgende:

[..]
Shit je hebt helemaal gelijk :o @:Peejtur sorry medemod :* Dat krijg je als er weinig mannen hier posten, dan ga je ze door elkaar halen :D Maar nee, ik ben gewoon moe :@
:*
Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden dat je vindt dat alle mannen op elkaar lijken hoor!

Maar hoi! Ik ben er wel ook nog! :D

Mevrouw hier gaat ook uitermate handig en regelmatig zelf zitten, valt niet meer zomaar om, dus ook wij gaan binnenkort fietsen, net als @Peejtur Goede timing wel, want we hebben vakantie. *)

Het eten.. Stappen (sprongen!) vooruit! Fruit gaat er bijna allemaal in, brood gaat er regelmatig in, zuivel zo nu en dan. Alleen de warme maaltijd blieft ze nog niet. Van de week ook voor het eerst kunstvoeding gegeven, een beetje aan het oefenen voor als de borstvoeding minder wordt. (Vriezervoorraad slinkt aardig namelijk). We zijn nu op het punt dat als we samen aan tafel zitten dat ze probeert te staan in de TrippTrapp om eten af te pakken. O+
  woensdag 25 augustus 2021 @ 19:57:40 #290
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201071615
Wat een flinke vooruitgang met eten NJ! Mijn moeder vertelde mij ook eens dat ik als kind pas goed begon te eten nadat mijn zusje zelfstandig kon eten en het van mijn bord probeerde te halen (let wel, toen was ik al 4 :') )

Over mijlpalen gesproken, het soort van tijgeren is begonnen. Ineens probeert meneer zich aan allerlei poten op te trekken om vooruit te komen. Marginale beweging, maar hey iedere beweging is er weer een. Trotse mama in ieder geval :s)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  woensdag 25 augustus 2021 @ 20:18:07 #291
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201072034
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 18:14 schreef Smart_ass het volgende:
Moeder van schreeuwerd hier. We kwamen de buurvrouw tegen bij een avondwandelingetje. Dus zij zo heel vrolijk Colin begroeten maar hij is bepaald geen allemansvriend :+ dus hij doet alleen :{ . Vervolgens even kletsen en laat ze zich ontvallen dat ze hem vaak hoort schreeuwen (neeeeee, huilen hoor ik zelden, maar echt schreeuwen kan hij wel, hè?).

:')

Ik schreeuw ook wel eens terug als ik zo een lomp harde en lage 'ik ben het er niet mee eens-wèèèèhh' krijg van hem :+ . Zal de buurvrouw ook wel wat van vinden :P . En vaak moet ik er ook gewoon om lachen :7
Resistance is futile.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 20:19:58 #292
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201072072
De buurman vraagt wel eens of we ons kind wel te eten geven, zo hard kan hij schreeuwen als hij niet precies op zijn tijd gevoed wordt :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  woensdag 25 augustus 2021 @ 20:20:06 #293
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201072075
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 05:37 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Mochten inderdaad naar huis, uitslagen krijgen we straks. Nacht gaat redelijk baby-wise, maar de peuter heeft al drie keer haar bed vol gespuugd en ik kom niet van de wc af. Ik vrees dat we allemaal een virus hebben.
Hoe is het nu?

Veel beterschap allemaal :*
Resistance is futile.
  woensdag 25 augustus 2021 @ 20:26:01 #294
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201072182
Leuk om te lezen van alle rollende, zittende, optrekkende en losstaande baby's!

En opvallend: vaak is er in dit topic sprake van een trend. Veel zieke baby's, of veel baby's tegelijk die weer nieuwe dingen leren.
Resistance is futile.
pi_201072483
Wat goed ineens @NicolasJoy! *O*
  woensdag 25 augustus 2021 @ 20:49:23 #296
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201072551
quote:
17s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:26 schreef Seven. het volgende:
Leuk om te lezen van alle rollende, zittende, optrekkende en losstaande baby's!

En opvallend: vaak is er in dit topic sprake van een trend. Veel zieke baby's, of veel baby's tegelijk die weer nieuwe dingen leren.
Ik denk eerder dat mensen elkaar na-schrijven. Zo van ‘hee het gaat over nieuwe vaardigheden, daar kan ik er ook een van delen!’ Dat gaat niet op als iedereen altijd alles vertelt. Maar zo is het niet. Dus ik denk dat mijn theorie klopt *) .
pi_201072658
Ik denk het ook Lemijn! Het is tenslotte een soort van opsom en nouja, dan weet je het wel hier he *)
pi_201072716
We merken trouwens ook echt heel erg dat ze qua ontwikkeling heel hard gaat ineens. Ze is nu eindelijk weer fit (het hoesten en spugen is nagenoeg gestopt nu na zeker 2 maanden). Lijkt erop dat ze daardoor ook echt meer ruimte heeft voor ontwikkelingen qua kruipen, zitten, kletsen, luisteren..
pi_201072720
Ik heb een verkouden baby met, ik denk, een loopoor? Want bij één oor zit z'n gehoorgang en oorschdelp vol met opgedroogde meuk. Het is in ieder geval geen oorsmeer. Hij lijkt er op zich niet zo veel last van te hebben.

En hij probeert ook te tijgeren, maar het lukt nog voor geen centimeter. Maar door heel veel te bewegen en om z'n as te draaien komt ie toch wel op andere plekken dan waar ik hem neer leg. Ik denk dat ie een actieradius van een meter heeft :P
pi_201072736
quote:
0s.gif Op woensdag 25 augustus 2021 20:49 schreef Lemijn het volgende:

[..]
Ik denk eerder dat mensen elkaar na-schrijven. Zo van ‘hee het gaat over nieuwe vaardigheden, daar kan ik er ook een van delen!’ Dat gaat niet op als iedereen altijd alles vertelt. Maar zo is het niet. Dus ik denk dat mijn theorie klopt *) .
Plausibel! *)

Denk ook dat men sneller geneigd is hier mee te schrijven als je meer mensen hebt ook in dezelfde leeftijdscategorie. Je voelt toch sneller meer aansluiting als de andere kindjes een beetje even oud zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')