abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 augustus 2021 @ 07:01:51 #226
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201022493
Wij zijn ook weer terug van vakantie. Alles ging heel relaxed en de reis met een kleintje viel me heel erg mee. We hadden een Deryan tentje mee voor onderweg om af te wisselen met de maxi cosi tijdens de stops. ^O^

En klein mijlpaaltje behaald. Meneer kan zelf blijven zitten met 2 handen op de grond :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 22 augustus 2021 @ 09:04:48 #227
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201022817
Ahhh kijk nou! Wat een scheetje is het toch. En dat zitten doet hij al behoorlijk vlot met bijna 7 maanden, of niet?

Dat laatste t-shirtje van H&M hebben wij ook :+ .
Resistance is futile.
  zondag 22 augustus 2021 @ 11:13:21 #228
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201024097
Hij is 5,5 maand nu :+. Gaat idd wel lekker hard! Anderzijds rolt hij nog niet terug, maar ik zie wel dat hij an sich makkelijk leert voor zaken die fijne motoriek vereisen. :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_201025776
Leuk hoor, monsterd.! Fijn dat het zo goed gegaan is.

Hier gaat het goed! Madame komt lekker aan en gaat weer heel mooi richting geboortegewicht, gaat ze waarschijnlijk dinsdag of woensdag komen. :)
Ze is lekker alert en al best wel vaak wakker. Bij papa en mama chillen is het fijnste wat er is. Dat is voor de nacht soms wat lastiger, haha.
  zondag 22 augustus 2021 @ 13:42:12 #230
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201026343
Zo te horen heb je iig meer flow komkommerschijfje!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  zondag 22 augustus 2021 @ 15:01:29 #231
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201027806
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 11:13 schreef monsterd. het volgende:
Hij is 5,5 maand nu :+. Gaat idd wel lekker hard! Anderzijds rolt hij nog niet terug, maar ik zie wel dat hij an sich makkelijk leert voor zaken die fijne motoriek vereisen. :)
Ik snap ook niet hoe ik bij 7 maanden kom trouwens, maar ik ben geen wonder in hoofdrekenen :') (maart, april, mei, juni...). Ik mag hopen dat Colin niet mijn vermogen tot hoofdrekenen heeft geörven :') .
Resistance is futile.
  zondag 22 augustus 2021 @ 15:02:33 #232
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201027831
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 13:06 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Leuk hoor, monsterd.! Fijn dat het zo goed gegaan is.

Hier gaat het goed! Madame komt lekker aan en gaat weer heel mooi richting geboortegewicht, gaat ze waarschijnlijk dinsdag of woensdag komen. :)
Ze is lekker alert en al best wel vaak wakker. Bij papa en mama chillen is het fijnste wat er is. Dat is voor de nacht soms wat lastiger, haha.
Yes, alles al aardig goed op de rit ^O^
Resistance is futile.
  Moderator zondag 22 augustus 2021 @ 15:32:31 #233
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201028262
quote:
10s.gif Op zondag 22 augustus 2021 15:01 schreef Seven. het volgende:

[..]
Ik snap ook niet hoe ik bij 7 maanden kom trouwens, maar ik ben geen wonder in hoofdrekenen :') (maart, april, mei, juni...). Ik mag hopen dat Colin niet mijn vermogen tot hoofdrekenen heeft geörven :') .
En hopelijk ook niet je taalgevoel :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wow @monsterd dat gaat snel! Kijk hem trots zijn O+

Komkommer fijn dat het goed gaat! Het is echt even wennen aan elkaar hè?

Aapie was vannacht uit logeren bij mijn ouders, hij heeft flink liggen spoken vannacht dus mijn moeder had nauwelijks geslapen :X thuis slaapt hij altijd als een roosje :@ Ik denk dat het toch komt door het heen en weer gereis van de laatste tijd.

Gelukkig is hij vandaag wel weer zijn vrolijke zelf O+ Hij komt nu zelfs de keuken in kruipen als ik daar ben _O_
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zondag 22 augustus 2021 @ 17:00:15 #234
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201029422
Georven mag juist wel als het schertsend bedoeld is :D

En da's rap, dat zitten! Zie ik die van mij over twee weken nog niet doen. Maar die rolt wel al maanden heen en weer en is begonnen met tijgeren.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 22 augustus 2021 @ 17:26:35 #235
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201029790
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 15:32 schreef MaJo het volgende:

En hopelijk ook niet je taalgevoel :+

SPOILER
:D _O-

Arm joch, het zit 'm niet mee :') :P

quote:
Aapie was vannacht uit logeren bij mijn ouders, hij heeft flink liggen spoken vannacht dus mijn moeder had nauwelijks geslapen :X thuis slaapt hij altijd als een roosje :@ Ik denk dat het toch komt door het heen en weer gereis van de laatste tijd.

Gelukkig is hij vandaag wel weer zijn vrolijke zelf O+ Hij komt nu zelfs de keuken in kruipen als ik daar ben _O_
Haha, leuk hè?
Resistance is futile.
pi_201029927
Wat heerlijk monsterd! En wat knap dat hij al zo kan zitten!

Je weet het soms toch niet MaJo, maar het kan best dat hij alle indrukken van de afgelopen tijd nog aan het verwerken is ja. Gelukkig vinden oma's een slechte nacht meestal niet zo erg (toch? :P).

Ik was gister alleen met m'n baby en peuter met de trein naar Zwolle (anderhalf uur!) en het ging echt heel goed! Otis gedroeg zich sowieso voorbeeldig en zat met iedereen te flirten als hij niet aan het slapen was. En zelfs Jip heeft zich goed gedragen (terugweg was iets uitdagender, omdat hij helemaal stuk was). In Zwolle hebben we swerelds meest relaxte baby ever ontmoet, hier wel bekend als Hannah van @Nanuke O+ Wat een droppie en lachebekje is dat zeg *; verder nog een paar peuters en hun mama's gezien, maar dat hoort niet in dit topic :P
  zondag 22 augustus 2021 @ 18:29:52 #237
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201030589
Knappe reis met 2 kinderen Aure!

@Tink89, wat leuk dat hij al tijgert! Het zitten kan E alleen als we hem zo neerzetten hoor, hij komt nog niet zelf omhoog :P

@MaJo klinkt als een resetdagje. Wie weet is hij nu weer zichzelf en de indrukken verwerkt. 2 dagen na vakantie hebben we hier ook wel een beetje een huilerige jongen hoor. Zeker nu hij weer in zijn “oude” ritme mag geraken.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_201032922
Wij zijn sinds gisteren in de Efteling. Poffertje doet het supergoed. Slapen in een niet verduisterde kamer is een uitdaging maar alle dutjes overdag gaan eigenlijk soepeler dan thuis.

Ik zag er een beetje tegenop om steeds borstvoeding te geven, maar zij pakt best goed als ik haar losjes in de draagzak heb. En ik ga ook steeds makkelijker toch even zitten voor haar tussendoortjes. :)

Haar grootste klacht is geloof ik dat ze niet zoveel kan staan en kruipen. Het is soms best druk dus ze zit een groot deel van de dag in drager of op schoot. In de hotelkamer vindt ze geloof ik een verademing. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 22 augustus 2021 @ 21:16:13 #239
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201033646
Ik heb inmiddels een redelijk slapende baby... op of naast mij. Dus in de draagzak, soms in de wagen, in de auto of in bed naast mij. Maar ik wil helemaal niet verplicht gaan slapen 's avonds zodra hij moe is. Maar het patroon doorbreken is echt heel lastig -O-
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 22 augustus 2021 @ 23:03:20 #240
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201035651
Ik snap dat het frustreert. Het lukt ook niet om de kamer uit te sluipen?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  zondag 22 augustus 2021 @ 23:29:45 #241
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201035991
quote:
0s.gif Op zondag 22 augustus 2021 21:16 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb inmiddels een redelijk slapende baby... op of naast mij. Dus in de draagzak, soms in de wagen, in de auto of in bed naast mij. Maar ik wil helemaal niet verplicht gaan slapen 's avonds zodra hij moe is. Maar het patroon doorbreken is echt heel lastig -O-
Is mij ook nooit gelukt om het te doorbreken, Tink. Om die reden is m'n man van het naar bed brengen.

Overdag gaat die kleine draak niet slapen als hij mij ziet, en 's nachts vertikt hij het als hij niet gezellig naast mij kan liggen. Soms leg ik hem nog terug, maar vaak ben ik zelf te moe. :+

We hebben hier wel maaaaaanden the power of mummy gedaan. Dan ging m'n man hem naar bed brengen en na 5 minuten huilen kwam ik dan om hem in slaap te knuffelen. Sinds 3 weken heeft hij door dat hij dan sowieso in z'n eigen bed wakker wordt, dus hij gaat tegenwoordig tekeer alsof ik in de fik sta als we dat proberen :') . Dus nu is m'n man 's avonds ook de klos :P . Flesje en slaapzakje doe ik dan wel eerst in de woonkamer.
Resistance is futile.
  zondag 22 augustus 2021 @ 23:29:55 #242
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201035997
Trouwens.. Colin gaat nog steeds altijd met een flesje melk op naar bed. Hoe doorbreek je dat? En ook, wanneer? Hij is nu 11 maanden, en flesje leeg is echt een slaap trigger geworden, dan vallen z'n ogen zo dicht.
Resistance is futile.
pi_201036205
Bij allebei met ongeveer 2,5 jaar cold turkey gestopt met die fles. Eerst vielen ze ermee in slaap, later was het gewoon een gezellig deel van het ritueel. Nog even knuffelen en soezen met een warme fles.
Bij jongste mee gestopt omdat die de fles ging gebruiken om tijd te rekken. Ineens was mijn geduld daarmee op, nooit meer een fles gemaakt, klaar. Ze heeft er nog een keer of twee naar gevraagd, maar vond het wel best.

Ik ken nog wel veel oudere kinderen die met een warme fles naar bed gaan en dat lijkt me ook prima. Volgens mij is er geen moment dat dat “moet” ofzo. Als Colin er zo lekker op gaat, vooral niet mee knoeien, zeg ik :+
pi_201037526
quote:
1s.gif Op zondag 22 augustus 2021 17:34 schreef Aure het volgende:
In Zwolle hebben we swerelds meest relaxte baby ever ontmoet, hier wel bekend als Hannah van @:Nanuke O+ Wat een droppie en lachebekje is dat zeg *;
O+ en ze is werkelijk altijd zo. Als ze daar maar de helft van houdt, heeft ze volgend mij een prachtig leven voor zich.

En echt zoveel respect voor jouw lange trip met twee kinderen. Jij bent wel echt het toppunt van relaxed. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 23 augustus 2021 @ 08:23:56 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_201037846
Hadden jullie een geheime meet? :o
disclaimer
pi_201038710
quote:
1s.gif Op maandag 23 augustus 2021 08:23 schreef SQ het volgende:
Hadden jullie een geheime meet? :o
Supergeheim 8-) We hebben al duizend jaar een appgroepje met een paar meiden van hier en daar wordt af en toe wat mee afgesproken. Nog nooit met iedereen tegelijk trouwens :P We blijven natuurlijk wel fokkers :P

Ik sta open voor meer uitstapjes hoor *)
  maandag 23 augustus 2021 @ 10:08:37 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_201038781
quote:
5s.gif Op zondag 22 augustus 2021 23:29 schreef Seven. het volgende:
Trouwens.. Colin gaat nog steeds altijd met een flesje melk op naar bed. Hoe doorbreek je dat? En ook, wanneer? Hij is nu 11 maanden, en flesje leeg is echt een slaap trigger geworden, dan vallen z'n ogen zo dicht.
Mijn kinderen hebben dit beiden gedaan tot ze 4 jaar werden, en ik heb niet het idee dat ze er schade door hebben opgelopen.
Nou drinken mijn kinderen allemaal erg slecht dus ik was ook wel blij met het extra vocht, maar met 11 maanden lijkt het me niet bepaald iets om al actief op aan te moeten sturen.
disclaimer
pi_201038836
Mijn peuter drinkt ook nog een kleine fles (hij is nu 3 en bijna 3 maanden :+) voor het slapen gaan. Hij vindt het heerlijk, doet er niemand kwaad mee en wij vinden het ook best. We hebben wel wat afgebouwd qua hoeveelheid. Als we een keer geen fles doen omdat we ergens anders zijn en het zijn vergeten dan is dat trouwens ook geen ramp. Dus volgens mij hoef je er nu echt nog niet zoveel mee. Ik denk dat je op latere leeftijd zo cold turkey er mee kan stoppen, maar dat nu stoppen misschien nog wel gedonder oplevert :P
pi_201039539
quote:
5s.gif Op zondag 22 augustus 2021 23:29 schreef Seven. het volgende:
Hier ook bij beide gedaan totdat ze het zelf niet meer wilde :)

Buh wat is koemelkallergie toch een rottig iets.
Met de borstvoeding had hij een hele onrustige huid en dronk onrustig (auw) aan de borst. Ook continu diarree blijkt achteraf, dachten dat dit bij de borstvoeding hoorde.
Nu met de aangepaste melk begint hij te projectielbraken, de iPad is al gesneuveld :')
Ook wil hij alleen nog maar op mij slapen, en hij drinkt amper z'n flessen.
Word straks gebeld over hoe nu verder, deze voeding blijkt niet voldoende te werken.
  maandag 23 augustus 2021 @ 14:52:32 #250
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201042071
Wat vervelend Flav!

Wat ik niet snap aan die flessen met in slaap vallen: hoe doe je dat dan met tandenpoetsen? Ik weet het niet meer precies maar volgens mij heb ik toen Jacob 1 was de zaken omgewisseld. Met (frequente) nachtvoedingen voelt het vast minder belangrijk maar een peuter zou ik wel echt met gepoetste tanden in bed willen hebben. Helemaal omdat ik heel laks ben met poetsen in de ochtend…
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')