abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_201042228
Hier poetsen we na de fles, al sinds hij z'n eerste tandjes kreeg. Toen hij kleiner was moesten we hem daardoor wel eens even wakker maken, maar hij valt allang niet meer in slaap met die fles.
  maandag 23 augustus 2021 @ 15:39:28 #252
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201042498
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 14:52 schreef Lemijn het volgende:
Wat vervelend Flav!

Wat ik niet snap aan die flessen met in slaap vallen: hoe doe je dat dan met tandenpoetsen? Ik weet het niet meer precies maar volgens mij heb ik toen Jacob 1 was de zaken omgewisseld. Met (frequente) nachtvoedingen voelt het vast minder belangrijk maar een peuter zou ik wel echt met gepoetste tanden in bed willen hebben. Helemaal omdat ik heel laks ben met poetsen in de ochtend…
Die van mij had een nachtvoeding of drie tot 1,5 jaar. En tegen die tijd hadden we geen in slaap vallen met de borst meer. Daar zet ik nu met de baby ook maar op in.

Ik zit in het ziekenhuis. Kinderarts vertrouwde het niet, dus toch weer helemaal nagekeken. En natuurlijk niks gevonden en nu slaapt hij, terwijl we nog moeten bloedprikken. Zucht…
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 23 augustus 2021 @ 16:38:56 #253
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201042972
Waarom vertrouwde de kinderarts het niet tink? Blijft hij kwakkelen?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 23 augustus 2021 @ 18:43:58 #254
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201044238
Colin krijgt voorlopig nog lekker een flesje melk dus.
Resistance is futile.
  maandag 23 augustus 2021 @ 18:46:13 #255
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201044261
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 15:39 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Die van mij had een nachtvoeding of drie tot 1,5 jaar. En tegen die tijd hadden we geen in slaap vallen met de borst meer. Daar zet ik nu met de baby ook maar op in.

Ik zit in het ziekenhuis. Kinderarts vertrouwde het niet, dus toch weer helemaal nagekeken. En natuurlijk niks gevonden en nu slaapt hij, terwijl we nog moeten bloedprikken. Zucht…
;( fingers crossed voor jullie
Resistance is futile.
  maandag 23 augustus 2021 @ 19:04:35 #256
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201044470
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 16:38 schreef monsterd. het volgende:
Waarom vertrouwde de kinderarts het niet tink? Blijft hij kwakkelen?
Jep, weer hoge koorts en spugen en zielig en kreunen en kermen en huilen de hele dag. We zijn weer thuis, want 'niet ziek genoeg'. Dat ik na zes weken van alleen maar dit nogal op ben, werd afgedaan met 'jullie doen het fantastisch, ga zo door, het is uitzieken '. En weet je, ik wil ook niet per se een opname en ik kan ook geen medicijn toveren ofzo, maar ik ben zo ontzettend moe. En ik zou het zo fijn vinden als ze eens verder kijken dan 'niet uitgedroogd, hij groeit nog redelijk, het zal wel een virus zijn '.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 23 augustus 2021 @ 19:06:13 #257
277627 Seven.
We are Borg.
pi_201044485
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 19:04 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Jep, weer hoge koorts en spugen en zielig en kreunen en kermen en huilen de hele dag. We zijn weer thuis, want 'niet ziek genoeg'. Dat ik na zes weken van alleen maar dit nogal op ben, werd afgedaan met 'jullie doen het fantastisch, ga zo door, het is uitzieken '. En weet je, ik wil ook niet per se een opname en ik kan ook geen medicijn toveren ofzo, maar ik ben zo ontzettend moe. En ik zou het zo fijn vinden als ze eens verder kijken dan 'niet uitgedroogd, hij groeit nog redelijk, het zal wel een virus zijn '.
Potverrrrr, strontvervelend dat ze niet doorpakken.
Resistance is futile.
  maandag 23 augustus 2021 @ 21:22:48 #258
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_201046372
Het bovenstaande zeg. Ik leef enorm met je mee, dit volhouden is voor jullie allemaal hartstikke zwaar. En nu? Bloedprikken wat opgeleverd en mochten jullie weer naar huis?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 05:37:44 #259
319308 Tink89
To live is to dance
pi_201048745
quote:
0s.gif Op maandag 23 augustus 2021 21:22 schreef monsterd. het volgende:
Het bovenstaande zeg. Ik leef enorm met je mee, dit volhouden is voor jullie allemaal hartstikke zwaar. En nu? Bloedprikken wat opgeleverd en mochten jullie weer naar huis?
Mochten inderdaad naar huis, uitslagen krijgen we straks. Nacht gaat redelijk baby-wise, maar de peuter heeft al drie keer haar bed vol gespuugd en ik kom niet van de wc af. Ik vrees dat we allemaal een virus hebben.
pi_201049895
Sterkte @Tink89 . :*

Poffertje snottert alles onder. }:| Ze begon gisteravond en wou vannacht alleen maar op mij slapen. :z

Ze heeft voor het eerst klemmetjes in haar wilde haren. O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 09:38:53 #261
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_201049935
Zo zielig om te horen Tink :'( Hopelijk komt er snel een oplossing. En beterschap!

Baby J is erg vermoeiend laatste week of twee. Hij heeft zoveel energie als hij wakker is. Constant kruipen, zitten, zichzelf willen optrekken om te staan, klimmen over mama. :') Erg vermoeiend. Zoals in bad soms. Wilt ie zitten en water splashen met zijn handen. Twee seconden later staan, om de bad rand te slaan om geluid te maken. Twee seconden later weer zitten en water splashen. Etc Etc.

Soms denk ik echt, is dit eigenlijk wel normaal voor een 6,5 maander! 8)7 Hij is lang in lengte en ZO enorm actief. Hopelijk is hij gewoon simpelweg een MEGA actieve gezonde baby

In September gaan we voor het eerst op een mini vakantie. Twee nachtjes weg! Waar we getrouwd zijn. In 2019 trouwden we daar, in 2020 gingen we erheen toen ik zwanger was. En dit jaar is Baby J erbij! O+
pi_201052721
.

[ Bericht 51% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2021 14:24:35 ]
pi_201056225
Hebben meer mensen hier schreeuwbaby’s? Bubbles is sinds een tijdje echt verschrikkelijk veel aan t schreeuwen (als ze ergens niet bij kan, als ze even geen aandacht krijgt, of zonder reden) en ik moet zeggen dat ik het best slecht trek :@ :'( .
pi_201056365
Onze baby is nu op dag 9 en heeft vandaag best wel wat krampjes volgens mij. Beentjes strekken, huilen en alleen maar bij ons willen zitten en dan in een soort foetushouding/rondlopen met haar. Voeding gaat gewoon goed, maar nadien is ze dan echt wel even aan het huilen en wil ze echt alleen maar bij ons zitten en gewiegd worden. Is dit herkenbaar?
pi_201056926
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 18:26 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Onze baby is nu op dag 9 en heeft vandaag best wel wat krampjes volgens mij. Beentjes strekken, huilen en alleen maar bij ons willen zitten en dan in een soort foetushouding/rondlopen met haar. Voeding gaat gewoon goed, maar nadien is ze dan echt wel even aan het huilen en wil ze echt alleen maar bij ons zitten en gewiegd worden. Is dit herkenbaar?
Ja hoor, dat is heel normaal. Heb je een draagdoek of draagzak? Dat maakt het makkelijker om haar rond te dragen en lopen en die houding die ze dan aannemen vinden baby's vaak heel fijn als ze krampjes hebben.
pi_201056950
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 18:14 schreef Smart_ass het volgende:
Hebben meer mensen hier schreeuwbaby’s? Bubbles is sinds een tijdje echt verschrikkelijk veel aan t schreeuwen (als ze ergens niet bij kan, als ze even geen aandacht krijgt, of zonder reden) en ik moet zeggen dat ik het best slecht trek :@ :'( .
Volgens mij heeft bijna elke baby zo'n schreeuwfase :P Wordt vanzelf weer beter. En dan komen ze als peuter weer in zo'n fase terecht :')
pi_201057675
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 19:15 schreef Aure het volgende:

[..]
Ja hoor, dat is heel normaal. Heb je een draagdoek of draagzak? Dat maakt het makkelijker om haar rond te dragen en lopen en die houding die ze dan aannemen vinden baby's vaak heel fijn als ze krampjes hebben.
Thanks! We hebben een draagzak inderdaad, de Ergobaby Embrace. Die is vanaf 3,2 kg staat op de doos. Ik denk dat ze daar morgen precies is, want ze woog met de geboorte 3240 en zal morgen weer op dat gewicht komen (verwacht ik). Kunnen we 'm morgen dan al proberen in gebruik te nemen?
pi_201057921
Ik heb zelf geen ervaring met die draagzak, maar het lijkt mij wel dat je hem kan uitproberen als ze het juiste gewicht heeft :)
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 21:18:59 #269
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_201059040
Wees alleen niet verbaasd als het nog niet bevalt, ondanks het goede gewicht is ze waarschijnlijk nog te ‘floppy’ om er lekker stevig in te zitten. Ik zou eerder kiezen voor je partner op de arm laten dragen, wiegen terwijl je zit of staat, plat in de wandelwagen en een beetje heen en weer rijden, zoiets.

edit: En laten drinken aan de leegste borst! Tenzij er dan steeds weer sloten melk toeschieten, dan is het niet handig.

[ Bericht 17% gewijzigd door Lemijn op 24-08-2021 21:39:01 ]
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:34:38 #270
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201060700
@Komkommerschijfje de eerste weken hebben wij Aapie veel in een draagdoek gedragen, lekker dicht tegen ons aan. Vond ie heerlijk O+ De draagzak gebruiken wij pas sinds 2 maanden.

@Smart_ass Aapie zit ook in een schreeuwfase, als iets hem niet lukt is het meteen gillen en huilen geblazen :X Ook wanneer je iets van hem wegpakt en ook vaak als ik de kamer uitloop. Vandaag was het weer wat minder maar de afgelopen dagen waren draaaamaaaa.

@Tink89 is er al meer bekend? Wat naar dat jullie nu allemaal ziek zijn, veel sterkte :*

@PKM wat is poffertje toch een heerlijk ding O+

Aapie komt sinds gisteren ook zelfstandig tot zit en kruipt de hele kamer rond O+ In het kader van BFD:

26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_201060792
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 18:26 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Heel herkenbaar. Duurde meestal eventjes na de voeding, en dan was het vaak acuut huilen. Hier hielp als we hem op onze onderarm legden, dat gaf heerlijke tegendruk op de buik.

Het bleek bij Mickey vaak toch ook nog wel weer honger te zijn (2 uur na voorgaande voeding). In het begin heb ik dat nog iets te vaak gerekt, omdat ik bang was om juist een vicieuze cirkel te creëeren door te kort op elkaar te voeden... Toen ik eenmaal echt overgaf aan voeden op verzoek, en de klok los liet, waren de krampjes er nog steeds maar niet meer dan daarvoor. Behalve toen ik boerenkool had gegeten, arm schaap. Ik weet dat ze zeggen dat er geen relatie tussen de twee bewezen is, maar dit kon geen toeval zijn :'(
pi_201060818
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 22:34 schreef MaJo het volgende:
@:Komkommerschijfje de eerste weken hebben wij Aapie veel in een draagdoek gedragen, lekker dicht tegen ons aan. Vond ie heerlijk O+ De draagzak gebruiken wij pas sinds 2 maanden.

@:Smart_ass Aapie zit ook in een schreeuwfase, als iets hem niet lukt is het meteen gillen en huilen geblazen :X Ook wanneer je iets van hem wegpakt en ook vaak als ik de kamer uitloop. Vandaag was het weer wat minder maar de afgelopen dagen waren draaaamaaaa.

@:Tink89 is er al meer bekend? Wat naar dat jullie nu allemaal ziek zijn, veel sterkte :*

@:PKM wat is poffertje toch een heerlijk ding O+

Aapie komt sinds gisteren ook zelfstandig tot zit en kruipt de hele kamer rond O+ In het kader van BFD:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat een cutie. Gaat snel he?
  dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:46:21 #273
149959 SQ
snelle trees
pi_201061056
VakantieBFD:

Morgen weer inhoudelijk reageren :*
disclaimer
  Moderator dinsdag 24 augustus 2021 @ 22:51:26 #274
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_201061219
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 22:39 schreef tpopml het volgende:

[..]
Wat een cutie. Gaat snel he?
Ja echt niet normaal hè? Aapie is gewoon al 10 maanden vandaag :o Hoe gaat het met Mickey?

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 22:46 schreef SQ het volgende:
VakantieBFD:

[ afbeelding ]

Morgen weer inhoudelijk reageren :*
Lekker ding O+

Vandaag kwam ik erachter wat nene precies betekent bij Aapie. Ik dacht iets van flesje/eten maar hij riep het ook toen ik iets wegpakte en we later een ijsje aten. Het betekent hebben _O-
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_201061356
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 augustus 2021 21:18 schreef Lemijn het volgende:
Wees alleen niet verbaasd als het nog niet bevalt, ondanks het goede gewicht is ze waarschijnlijk nog te ‘floppy’ om er lekker stevig in te zitten. Ik zou eerder kiezen voor je partner op de arm laten dragen, wiegen terwijl je zit of staat, plat in de wandelwagen en een beetje heen en weer rijden, zoiets.

edit: En laten drinken aan de leegste borst! Tenzij er dan steeds weer sloten melk toeschieten, dan is het niet handig.
Doen we! Even kijken morgen en anders komt het over een aantal dagen wel weer.

Aan de leegste borst drinken is dan juist anders dan het algemene advies? Ik begin altijd met de borst die de vorige ronde het toetje was of die ze de vorige voeding niet gedronken had.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')