Die van mij had een nachtvoeding of drie tot 1,5 jaar. En tegen die tijd hadden we geen in slaap vallen met de borst meer. Daar zet ik nu met de baby ook maar op in.quote:Op maandag 23 augustus 2021 14:52 schreef Lemijn het volgende:
Wat vervelend Flav!
Wat ik niet snap aan die flessen met in slaap vallen: hoe doe je dat dan met tandenpoetsen? Ik weet het niet meer precies maar volgens mij heb ik toen Jacob 1 was de zaken omgewisseld. Met (frequente) nachtvoedingen voelt het vast minder belangrijk maar een peuter zou ik wel echt met gepoetste tanden in bed willen hebben. Helemaal omdat ik heel laks ben met poetsen in de ochtend…
quote:Op maandag 23 augustus 2021 15:39 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Die van mij had een nachtvoeding of drie tot 1,5 jaar. En tegen die tijd hadden we geen in slaap vallen met de borst meer. Daar zet ik nu met de baby ook maar op in.
Ik zit in het ziekenhuis. Kinderarts vertrouwde het niet, dus toch weer helemaal nagekeken. En natuurlijk niks gevonden en nu slaapt hij, terwijl we nog moeten bloedprikken. Zucht…
Jep, weer hoge koorts en spugen en zielig en kreunen en kermen en huilen de hele dag. We zijn weer thuis, want 'niet ziek genoeg'. Dat ik na zes weken van alleen maar dit nogal op ben, werd afgedaan met 'jullie doen het fantastisch, ga zo door, het is uitzieken '. En weet je, ik wil ook niet per se een opname en ik kan ook geen medicijn toveren ofzo, maar ik ben zo ontzettend moe. En ik zou het zo fijn vinden als ze eens verder kijken dan 'niet uitgedroogd, hij groeit nog redelijk, het zal wel een virus zijn '.quote:Op maandag 23 augustus 2021 16:38 schreef monsterd. het volgende:
Waarom vertrouwde de kinderarts het niet tink? Blijft hij kwakkelen?
Potverrrrr, strontvervelend dat ze niet doorpakken.quote:Op maandag 23 augustus 2021 19:04 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Jep, weer hoge koorts en spugen en zielig en kreunen en kermen en huilen de hele dag. We zijn weer thuis, want 'niet ziek genoeg'. Dat ik na zes weken van alleen maar dit nogal op ben, werd afgedaan met 'jullie doen het fantastisch, ga zo door, het is uitzieken '. En weet je, ik wil ook niet per se een opname en ik kan ook geen medicijn toveren ofzo, maar ik ben zo ontzettend moe. En ik zou het zo fijn vinden als ze eens verder kijken dan 'niet uitgedroogd, hij groeit nog redelijk, het zal wel een virus zijn '.
Mochten inderdaad naar huis, uitslagen krijgen we straks. Nacht gaat redelijk baby-wise, maar de peuter heeft al drie keer haar bed vol gespuugd en ik kom niet van de wc af. Ik vrees dat we allemaal een virus hebben.quote:Op maandag 23 augustus 2021 21:22 schreef monsterd. het volgende:
Het bovenstaande zeg. Ik leef enorm met je mee, dit volhouden is voor jullie allemaal hartstikke zwaar. En nu? Bloedprikken wat opgeleverd en mochten jullie weer naar huis?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
Ja hoor, dat is heel normaal. Heb je een draagdoek of draagzak? Dat maakt het makkelijker om haar rond te dragen en lopen en die houding die ze dan aannemen vinden baby's vaak heel fijn als ze krampjes hebben.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 18:26 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Onze baby is nu op dag 9 en heeft vandaag best wel wat krampjes volgens mij. Beentjes strekken, huilen en alleen maar bij ons willen zitten en dan in een soort foetushouding/rondlopen met haar. Voeding gaat gewoon goed, maar nadien is ze dan echt wel even aan het huilen en wil ze echt alleen maar bij ons zitten en gewiegd worden. Is dit herkenbaar?
Volgens mij heeft bijna elke baby zo'n schreeuwfasequote:Op dinsdag 24 augustus 2021 18:14 schreef Smart_ass het volgende:
Hebben meer mensen hier schreeuwbaby’s? Bubbles is sinds een tijdje echt verschrikkelijk veel aan t schreeuwen (als ze ergens niet bij kan, als ze even geen aandacht krijgt, of zonder reden) en ik moet zeggen dat ik het best slecht trek![]()
.
Thanks! We hebben een draagzak inderdaad, de Ergobaby Embrace. Die is vanaf 3,2 kg staat op de doos. Ik denk dat ze daar morgen precies is, want ze woog met de geboorte 3240 en zal morgen weer op dat gewicht komen (verwacht ik). Kunnen we 'm morgen dan al proberen in gebruik te nemen?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 19:15 schreef Aure het volgende:
[..]
Ja hoor, dat is heel normaal. Heb je een draagdoek of draagzak? Dat maakt het makkelijker om haar rond te dragen en lopen en die houding die ze dan aannemen vinden baby's vaak heel fijn als ze krampjes hebben.
Heel herkenbaar. Duurde meestal eventjes na de voeding, en dan was het vaak acuut huilen. Hier hielp als we hem op onze onderarm legden, dat gaf heerlijke tegendruk op de buik.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 18:26 schreef Komkommerschijfje het volgende:
Onze baby is nu op dag 9 en heeft vandaag best wel wat krampjes volgens mij. Beentjes strekken, huilen en alleen maar bij ons willen zitten en dan in een soort foetushouding/rondlopen met haar. Voeding gaat gewoon goed, maar nadien is ze dan echt wel even aan het huilen en wil ze echt alleen maar bij ons zitten en gewiegd worden. Is dit herkenbaar?
Wat een cutie. Gaat snel he?quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 22:34 schreef MaJo het volgende:
@:Komkommerschijfje de eerste weken hebben wij Aapie veel in een draagdoek gedragen, lekker dicht tegen ons aan. Vond ie heerlijkDe draagzak gebruiken wij pas sinds 2 maanden.
@:Smart_ass Aapie zit ook in een schreeuwfase, als iets hem niet lukt is het meteen gillen en huilen geblazenOok wanneer je iets van hem wegpakt en ook vaak als ik de kamer uitloop. Vandaag was het weer wat minder maar de afgelopen dagen waren draaaamaaaa.
@:Tink89 is er al meer bekend? Wat naar dat jullie nu allemaal ziek zijn, veel sterkte
@:PKM wat is poffertje toch een heerlijk ding
Aapie komt sinds gisteren ook zelfstandig tot zit en kruipt de hele kamer rondIn het kader van BFD:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja echt niet normaal hè? Aapie is gewoon al 10 maanden vandaagquote:
Lekker dingquote:Op dinsdag 24 augustus 2021 22:46 schreef SQ het volgende:
VakantieBFD:
[ afbeelding ]
Morgen weer inhoudelijk reageren
Doen we! Even kijken morgen en anders komt het over een aantal dagen wel weer.quote:Op dinsdag 24 augustus 2021 21:18 schreef Lemijn het volgende:
Wees alleen niet verbaasd als het nog niet bevalt, ondanks het goede gewicht is ze waarschijnlijk nog te ‘floppy’ om er lekker stevig in te zitten. Ik zou eerder kiezen voor je partner op de arm laten dragen, wiegen terwijl je zit of staat, plat in de wandelwagen en een beetje heen en weer rijden, zoiets.
edit: En laten drinken aan de leegste borst! Tenzij er dan steeds weer sloten melk toeschieten, dan is het niet handig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |