abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:19:41 #1
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_200803923


Welkom in de ESF-SC

De vernieuwde Slowchat van ESF, voor al uw (non)-esf-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.
Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de teckel van de tante van je buurvrouw, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, wat je midden in de nacht kwijt moet, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, je klachten over Gerard Joling óf Huub Stapel, als je sowieso mensen die Gerard of Huub heten stiekem niet vertrouwt, hoeveel meltdowns afgelopen ESF je bezorgd heeft, je laatste ervaring met een airfryer, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een canvas met kerstboomprint, dat jij WIDM stiekem ook nooit gezien hebt, wie Mark Rutte moet opvolgen en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vaderdag.

En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.)


oO< :B wappertest2.gif w/ 120301_163650_wapperindiaan.gif 120301_163650_bloosindiaan.gif 120301_163650_frownindiaan.gif 120301_163650_redfaceindiaan.gif
Ons eiland Doezepwa Utopia:

Cee's moodboard van Doezepwa Utopia: https://pin.it/ikbu7rgamqkcu3

Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019

Onze top 50 eurovisieliedjes:
staat op Spotify
[2020] ESF Top 2000 Stemlijstjes playlist

ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK

cheerlie-oranje2.gifcheerlie-witgeel.gif *G**O*
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:20:30 #2
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_200803942
Ik had zo wel door dat ik de LaPo had. _O-
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_200803967
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 21:14 schreef Redefine het volgende:
Wat betreft favoriete steden zou Rome bovenaan staan als je daar niet 130 keer per dag zou worden aangesproken om iets te kopen, petities te tekenen of je bandjes aan te smeren met zielige verhalen :{ Dat is nog erger in dan in Parijs, waar het al flink is.

Natuurlijk is dat wel inherent aan grote steden. Maar in Londen vind ik dat bijvoorbeeld behoorlijk meevallen. In Berlijn, Wenen en Lissabon al helemaal niet. Laat staan de grote steden in oost-europa, daar heb je alleen bedelaars, maar zelfs dat viel mee. Nou ja uitgezonderd Zagreb, daar werd ik om de haverklap aangesproken op allerlei manieren om maar geld te krijgen. Zelfs zo erg, dat ik de dagen erna in Ljubljana iedereen met argwaan aankeek als die mij aansprak. Maar daar vroeg niemand om geld etc.

Om dan toch even een lijstje te maken:

1. Lissabon
2. Krakau
3. Londen
4. Rome
5. Tallinn
1-2-5 moet ik ooit nog doen, dus ik mis nog veel :P

Van wat ik ken:

1. Parijs
2. Berlijn
3. London
4. Barcelona
5. Lyon

Van de ‘onbekendere’ steden:

1. Perugia
2. Avignon
3. Genoa
4. Aarhus
5. Ljubljana
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:26:54 #4
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_200804092
quote:
11s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 21:04 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Welke steden waren dat dan?
Pff, dat is best een tijdje geleden alweer dat ik er voor het laatst was.

Uit mijn hoofd weet ik iig Parijs, Narbonne, Marseille, Angoulême (ja, de spelling daarvan moest ik even googlen :+ ), en Morlaix.

Verder nog een aantal langs grofweg deze route:


Van al die steden en stadjes vond ik eigenlijk alleen Morlaix wel wat charmants hebben, was de enige waar ik me een beetje prettig voelde en ook de enige waar ik nog een paar keer ben geweest.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:31:50 #5
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_200804213
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 21:06 schreef Redefine het volgende:
Ik vind Parijs ook helemaal niet overgewaardeerd. Ja alleen als je het bekijkt vanuit het overdreven 'Parijs is super romantisch, oh wat een schattige straatjes en oh wat zus en zo' ja dan valt het een beetje tegen. Maar er is zoveel moois te zien. Heel veel prachtige gebouwen, parken, pleinen, musea, cultuur en noem maar op.

Nou heb ik wel dat ik tegenwoordig een aantal andere plaatsen boven Parijs zet, vooral doordat je er net wat minder relaxed rondloopt als in andere grote steden. En als het er slecht weer is, gaat het er wel erg grauw uitzien. Maar het Parijs is drie keer niks wat je al een aantal jaren ziet is ook wel een beetje elkaar napraten hoor.
Een stad moet wel meer zijn dat wat mooie plekken om een fijne stad te zijn. Amsterdam heeft ook zat mooie dingen, maar vind ik persoonlijk geen prettige stad en elke keer dat ik er ben geweest ben voel ik toch bijna een soort opluchting zodra ik de stad weer uit rijd.

Dat heb ik dus met veel Franse steden ook. Er hangt altijd iets onprettigs, bijna grimmigs, overheen imo. Een gevoel van veel ellende achter mooie fotogenieke geveltjes.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:32:42 #6
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_200804228
Nu ben ik toch al nooit de grootste fan geweest van steden, dus misschien is mijn kijk erop daardoor ook wel iets vertekend, maar toch. Dit is hoe ik het ervaar. :+
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_200804247
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 22:26 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Pff, dat is best een tijdje geleden alweer dat ik er voor het laatst was.

Uit mijn hoofd weet ik iig Parijs, Narbonne, Marseille, Angoulême (ja, de spelling daarvan moest ik even googlen :+ ), en Morlaix.

Verder nog een aantal langs grofweg deze route:
[ afbeelding ]

Van al die steden en stadjes vond ik eigenlijk alleen Morlaix wel wat charmants hebben, was de enige waar ik me een beetje prettig voelde en ook de enige waar ik nog een paar keer ben geweest.
Angoulême had je met een dartpijl gekozen? :P

Marseille is geen fijne stad inderdaad, al is Toulon nog erger. Maar op steenworp afstand heb je Arles, Avignon, Aix-en-Provence en Nîmes als toekomstige alternatieven. :)
De Sahara is zonder meer erg droog.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:41:17 #8
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_200804404
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 22:33 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Angoulême had je met een dartpijl gekozen? :P
Die was niet zozeer gekozen als bestemming, meer dat ze op een handig punt in de route lag toen ik met mijn vader ongeveer de doorreis op dat kaartje deed. Elke plek waar we stopte bleven we dan een dag of twee/drie hangen. Zo is Angoulême ineens de reis in geslopen. :P

En het is vooral in mijn hoofd blijven hangen vanwege de vage naam. :+
quote:
Marseille is geen fijne stad inderdaad, al is Toulon nog erger. Maar op steenworp afstand heb je Arles, Avignon, Aix-en-Provence en Nîmes als toekomstige alternatieven. :)
Ik zal ze in het achterhoofd houden, al gok ik dat het even duurt voor ik weer eens die kant op ga. ^O^
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:46:56 #9
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_200804527
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 22:21 schreef Fred_B het volgende:

[..]

1-2-5 moet ik ooit nog doen, dus ik mis nog veel :P

Van wat ik ken:

1. Parijs
2. Berlijn
3. London
4. Barcelona
5. Lyon

Van de ‘onbekendere’ steden:

1. Perugia
2. Avignon
3. Genoa
4. Aarhus
5. Ljubljana
Ljubljana is een geweldige stad :)
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:49:05 #10
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_200804582
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 22:31 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Een stad moet wel meer zijn dat wat mooie plekken om een fijne stad te zijn. Amsterdam heeft ook zat mooie dingen, maar vind ik persoonlijk geen prettige stad en elke keer dat ik er ben geweest ben voel ik toch bijna een soort opluchting zodra ik de stad weer uit rijd.

Dat heb ik dus met veel Franse steden ook. Er hangt altijd iets onprettigs, bijna grimmigs, overheen imo. Een gevoel van veel ellende achter mooie fotogenieke geveltjes.
Dat je het zelf zo ervaart, snap ik. Maar volgens mij noemde ik niet alleen maar de mooie plekken :P

Maar in Parijs snap ik dat wel. Het kan er net wel wat vervelend druk zijn, vervelende mensen rondlopen etc.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:51:29 #11
39237 crew  H_T
2733
pi_200804642
Er blijkt een special van Harrie Jekkers en Klein Orkest op tv te zijn. Die kan ik mooi terugkijken O+
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:53:37 #12
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_200804686
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 22:51 schreef H_T het volgende:
Er blijkt een special van Harrie Jekkers en Klein Orkest op tv te zijn. Die kan ik mooi terugkijken O+
Ja, zag ik inderdaad.
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:55:37 #13
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_200804720
Qua ervaring van een stad blijft sfeer toch heel erg bepalend. En sfeer is dan weer iets dat ongrijpbaar is. Ik heb bij mijn Baltische trip+Helsinki drie geweldige plekken ervaren. Waarbij vooral Tallin geweldig was. Het gekke daarbij was dat mijn verwachtingen hoog waren, maar nog werden overtroffen. Helsinki wat ook in die reis zat, vind ik nog steeds een van de minste steden die ik bezocht heb.

Maar ja, toen was het twee dagen grijs en grauw en regende het een beetje. Plus dat ik van drie relatief rustige sprookjesachtige steden kwam. En daarna in een 'druk' en zeer modern Helsinki.

Terwijl andersom ik naar Warschau ging omdat ik bepaalde dingen wilde zien, maar wel dacht dat het wat minder dan Krakau was. Nou dat was toch een enorm mooie verrassing. Maar ja daar was het perfect weer en de sfeer op straat was echt geweldig.

En nog een voorbeeld. In mijn Balkan trip vond ik Zagreb maar zozo. Ondanks dat er toen heel veel muziek en sfeer hing in de parken, markten en op straat. Maar ja, al die mensen die wat van je wilden (en je zelfs gingen naroepen etc.), plus dat ik toen vanaf Banja Luka kwam de dag ervoor waar ik helemaal weg geregend was.

Twee dagen later kwam ik Ljubljana binnen. En binnen een kwartier had ik echt het gevoel dat het een hele fijne plek was O+
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:58:54 #14
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_200804783
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 22:49 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dat je het zelf zo ervaart, snap ik. Maar volgens mij noemde ik niet alleen maar de mooie plekken :P

Maar in Parijs snap ik dat wel. Het kan er net wel wat vervelend druk zijn, vervelende mensen rondlopen etc.
Nou ja, met
quote:
Maar er is zoveel moois te zien. Heel veel prachtige gebouwen, parken, pleinen, musea, cultuur
vind ik het toch vooral klinken als wat ik dan noem 'mooie plekken'. :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 22:59:40 #15
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_200804799
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 22:58 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Nou ja, met
[..]

vind ik het toch vooral klinken als wat ik dan noem 'mooie plekken'. :P
Musea is al wat meer overstijgend dan puur een mooie plek. En cultuur is al helemaal geen mooie plek.

En kan daarnaast nog wel genoeg andere dingen benoemen hoor. Het eten, lekker hangen in een van de vele parken. De lichten in de avond etc.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 23:00:40 #16
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_200804825
Toch moet je wel een beetje van dat maffe land houden, al was het maar omdat er dit soort pareltjes uit komen.

Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 23:10:22 #17
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_200805009
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 22:59 schreef Redefine het volgende:

[..]

Musea is al wat meer overstijgend dan puur een mooie plek. En cultuur is al helemaal geen mooie plek.

En kan daarnaast nog wel genoeg andere dingen benoemen hoor. Het eten, lekker hangen in een van de vele parken. De lichten in de avond etc.
Musea in het buitenland bezoek ik zelf dan vaak juist om aan de stad te ontsnappen. In een fijne plaats bezoek ik meestal geen museum, of het moet een klein museum zijn over de geschiedenis van die specifieke regio.

En cultuur is dan misschien niet zozeer een mooie plek, het is dan wel meteen iets voldoende ontastbaars dat het ook nogal persoonlijk is of het je ligt of niet. En de lichten in de avond zie ik niet zo wat daar in de Franse steden zo speciaal aan is, elke stad is verlicht in de avond.

Het eten ben ik het dan wel weer mee eens, al zeg ik daar dan wel meteen bij dat je daarvoor niet in een stad hoeft te zijn. :+
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 23:14:51 #18
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_200805094
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 23:00 schreef Roger_Epiales het volgende:
Toch moet je wel een beetje van dat maffe land houden, al was het maar omdat er dit soort pareltjes uit komen.

Technisch gezien is ze een Belgische/ Canadese.
Maar wat maakt dat ons uit..

Life is what happens to you while you're busy making other plans
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 7 augustus 2021 @ 23:15:32 #19
39237 crew  H_T
2733
pi_200805111
In Canada ben ik in Ottawa naar het luchtvaartmuseum geweest, dat leek me interessanter dan de stad :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 23:26:36 #20
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_200805331
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 23:14 schreef usagi414 het volgende:

[..]

Technisch gezien is ze een Belgische/ Canadese.
Oh nou, in dat geval kunnen we Frankrijk wel afschrijven, zou ik zeggen. :D
quote:
Nee, maar voor muziek is Frans toch echt wel een mooie taal. O+
En dat is ook een mooi nummer idd.

Al kan ik me wel voorstellen dat ze daar wat emotioneel wordt.
Kan je zo mooi zingen gaat dat ongetrainde publiek er een beetje doorheen lopen karaokeneren. :P
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 23:26:59 #21
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_200805338
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 23:15 schreef H_T het volgende:
In Canada ben ik in Ottawa naar het luchtvaartmuseum geweest, dat leek me interessanter dan de stad :)
En beviel het?
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 7 augustus 2021 @ 23:29:15 #22
39237 crew  H_T
2733
pi_200805383
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 23:26 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

En beviel het?
Ja! Prima dag gehad, ze hadden daar mooi spul staan :)
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 23:30:55 #23
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_200805415
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 23:29 schreef H_T het volgende:

[..]

Ja! Prima dag gehad, ze hadden daar mooi spul staan :)
Dat is wel fijn dan. :7
Als zelfs het back-up museum niet interessant was geweest was het helemaal een trieste bedoeling met dat Ottawa. :@
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zaterdag 7 augustus 2021 @ 23:34:13 #24
39237 crew  H_T
2733
pi_200805477
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 23:30 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Dat is wel fijn dan. :7
Als zelfs het back-up museum niet interessant was geweest was het helemaal een trieste bedoeling met dat Ottawa. :@
Ik was niet heel bewust naar Ottawa gegaan :P Nou ja, wel bewust, maar het stond niet per se op de planning. Ik moest van Montreal terug naar Toronto en als ik via Ottawa ging had ik zeker een andere route dan heen én kon ik door een nationaal park heen :) In dat hele park overigens maar één eland gezien :{
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 23:35:31 #25
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_200805501
*schiet hond neer. }:|
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')