abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_200805762
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 23:42 schreef Poem_ het volgende:

[..]

:D

Nou ja, toch mooi dat je ook in dit topic weer etaleert onzin de ether in te gooien.

Maar wat doe je hier dan nog, als iedereen behalve jij zogenaamd vooringenomen is?
Jullie onzin aankaarten.

Gelukkig zijn we niet gelimiteerd tot leden en zijn er juist meer gasten die zulke topics bezoeken en zelf de conclusie kunnen trekken wie wel of geen gelijk heeft.
  zaterdag 7 augustus 2021 @ 23:57:03 #152
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_200805850
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 23:51 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Jullie onzin aankaarten.

Gelukkig zijn we niet gelimiteerd tot leden en zijn er juist meer gasten die zulke topics bezoeken en zelf de conclusie kunnen trekken wie wel of geen gelijk heeft.
Klopt. Daarom nog maar een keer:

quote:
Scientific research consistently shows that gay and lesbian parents are as fit and capable as heterosexual parents, and their children are as psychologically healthy and well-adjusted as those reared by heterosexual parents. Major associations of mental health professionals in the U.S., Canada, and Australia have not identified credible empirical research that suggests otherwise.
quote:
A 2002 review of the literature identified 20 studies examining outcomes among children raised by gay or lesbian parents and found that these children did not systematically differ from those raised by heterosexual parents on any of the studied outcomes.
quote:
In 2010 American Psychological Association, The California Psychological Association, The American Psychiatric Association, and the American Association for Marriage and Family Therapy stated:

Relatively few studies have directly examined gay fathers, but those that exist find that gay men are similarly fit and able parents, as compared to heterosexual men. Available empirical data do not provide a basis for assuming gay men are unsuited for parenthood. If gay parents were inherently unfit, even small studies with convenience samples would readily detect it. This has not been the case. Being raised by a single father does not appear to inherently disadvantage children's psychological wellbeing more than being raised by a single mother. Homosexuality does not constitute a pathology or deficit, and there is no theoretical reason to expect gay fathers to cause harm to their children. Thus, although more research is needed, available data place the burden of empirical proof on those who argue that having a gay father is harmful.
Bewijs in overvloed wat aantoont dat je domme onzin verkoopt.
pi_200805978
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 23:57 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Klopt. Daarom nog maar een keer:
[..]

[..]

[..]

Bewijs in overvloed wat aantoont dat je domme onzin verkoopt.
:')

Ja en dat is gelimiteerd tot hetgeen wat jij hier nu plaatst? Iedereen kan google afstormen en allerlei zaken eruit pikken en dan als ''bewijs'' aanvoeren. Wie zegt ten eerste dat die waardevrij of juist de waarheid moet zijn?? Wordt het dan een wedstrijdje met wie de meeste onderzoeken kan aantonen? Hoe moet ik dat zien?
  zondag 8 augustus 2021 @ 00:08:11 #154
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_200806020
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 00:05 schreef Werkperd het volgende:

[..]

:')

Ja en dat is gelimiteerd tot hetgeen wat jij hier nu plaatst?
Ik heb verder nog niks gezien, behalve dan wat onderbuikgereutel en een slap excuus waarin je aanvoert dat je maar niks plaatst want iedereen zou zo vooringenomen zijn.

Veel geschreeuw maar vooralsnog heel weinig, of eigenlijk geen wol.
pi_200806109
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 23:18 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Het zijn gewoon een op een discussies. Ik kom met logische argumenten die geen bronnen nodig hebben om een standpunt te bevestigen. Helaas zijn de meeste LGBT fanaten hier dan ook niet in staat om mijn argumenten te weerleggen.

De onderzoeken die jullie aankaarten zijn meestal niet waardevrij. Je zoekt immers dingen die in je eigen straatje past. Ik kan ook hele google afgaan en allerlei onderzoeken vinden die bevestigen dat homoseksualiteit een afwijking is en dat kinderen die tussen twee homoseksuelen opgroeien niet gezond is. Het wordt dan een welles niettes spelletje.
Wat voor de één logisch klinkt, hoeft voor een ander niet logisch te klinken.

Maar jij gooit hier de bewering neer dat het traumatisch voor een kind is, als het opgroeit en opgevoed word door twee mensen van gelijke sexe. Als onderbouwing kom jij met; ''dit is mijn logica''. Ja hallo... :')

Ik vind dat onlogisch. Mijn logica; er zijn zoveel kinderen die opgroeien in allerlei verschillende zorg situaties, die helemaal prima opgroeien als er sprake is van oprechte liefde en zorgzaamheid van de ouders/verzorgers dat ik er van overtuigd ben dat dat op geen enkele wijze kan betekenen dat een situatie -zoals in dit topic- per definitie weg gezet moet worden als ''traumatisch'' voor het kind.

Het uitblijven van een rolmodel kan bepaalde uitdagingen bieden, maar zelden heb ik gehoord dat men spreekt van traumatische ervaringen.

Kom dan met onderzoeken die dit tegenspreken.

Maar dit doe je niet, want je kunt het ook niet.

En het lijkt ook alsof je er overtuigd van bent dat, als een kind opgevoed word door twee mensen van gelijke sexe, het dan ook automatisch volgepompt word met LGBT activisme. Dit geloof ik ook niet.
pi_200806167
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 23:30 schreef karr-1 het volgende:
Dat er soms homoseksuele mannen zijn die zich wat verwijfder gedragen zegt natuurlijk helemaal niets over alle homoseksuelen. Ook daar heb je allerlei types en soorten in. Maar om nu te zeggen dat er standaard 1 mannetje en 1 vrouwtje is slaat echt nergens op, en is vooral gebaseerd op vooroordelen.
Nee, is ook niet altijd zo. Maar wellicht is het nou net juist wel in de regel net dat type homo dat graag een gezinnetje wil stichten? Misschien BS hoor. Zomaar een ingeving.

Maar dat mannelijke energie en vrouwelijke energie aantrekkingskracht vormen, klopt denk ik wel. Dat hoeft zich verder niet eens te uiten in een standaard 'verwijfde nicht - mannelijke homo waar je niets aan ziet'-relatie.
Eens kijken
  zondag 8 augustus 2021 @ 00:25:34 #157
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_200806254
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 23:45 schreef Werkperd het volgende:

[..]

En dan nog beweren dat dit allemaal verstandig is terwijl het kind later 18 zal worden en zich zal afvragen waar zijn moeder is. Natuurlijk zal het kind een onnatuurlijke traject moeten doorlopen waarbij zijn hersenen met allerlei LGBT injectiemiddelen volgepompt zal worden maar wat als hij zich als een normale MAN zal gedragen?

Lijkt me verschrikkelijk om als persoon erachter te komen dat je een eindproduct bent dat uitgerold is uit een LGBT productielijn.
Ik weet niet wat je gedronken hebt, maar ik begrijp er geen moer van
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 8 augustus 2021 @ 00:27:34 #158
152789 karr-1
pi_200806271
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 00:17 schreef Maharski het volgende:

[..]

Nee, is ook niet altijd zo. Maar wellicht is het nou net juist wel in de regel net dat type homo dat graag een gezinnetje wil stichten? Misschien BS hoor. Zomaar een ingeving.
Totale BS inderdaad.

quote:
Maar dat mannelijke energie en vrouwelijke energie aantrekkingskracht vormen, klopt denk ik wel. Dat hoeft zich verder niet eens te uiten in een standaard 'verwijfde nicht - mannelijke homo waar je niets aan ziet'-relatie.
Mannelijke energie, vrouwelijke energie, waar haal je het allemaal vandaan?
pi_200806570
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 00:25 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je gedronken hebt, maar ik begrijp er geen moer van
Zo moeilijk is het toch niet?
pi_200806777
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 23:51 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Jullie onzin aankaarten.

Dat ben ik bijvoorbeeld. Maar ik vind het een stuk overtuigender als je je mening onderbouwt zoals bijv. Poem_ doet. Dus trek je stoute schoenen aan en google even zo"n onderzoek die jouw mening ondersteund.

Ik vrees echter dat je mening vooral gevormd is door zo"n eeuwen oud sprookjesboek.
pi_200807899
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 10:37 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja, best gek dat dat wettelijk niet goed gekaderd is.

Ik zou het trouwens niet kunnen, een kindje voldragen en vervolgens aan de biologische ouder(s) meegeven. Tijdens de zwangerschap ben je echt wel moeder, zelfs al is het kindje biologisch gezien niet van jou.
Ik verwonder me ook over het altruïsme, respect hoor. Ik ben nu 7 maanden zwanger en ik zou dit maar moeilijk trekken als dit niet mijn eigen kind was. Het is een boel lichamelijk ongemak en duurt vooral lang.

Ik weet niet wat ik zou voelen als het niet mijn biologische kind was. Ik weet niet of ik me dan tijdens de zwangerschap echt moeder zou voelen.
pi_200807911
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 10:40 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je mag er vanuit gaan dat homo's en lesbiennes die kinderen krijgen, in ieder geval zeer bewuste keuzes maken aangaande het aangaan van ouderschap. Net als stellen die niet vanzelf zwanger raken.
En net als heel veel stellen die wel vanzelf zwanger raken.
pi_200809011
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 23:37 schreef karr-1 het volgende:

[..]

In een ideale wereld wel ja, in de echte wereld niet
Overal in de echte wereld kunnen homoseksuele mannen in het huwelijk treden met een vrouw, net zoals heteroseksuele mannen dat kunnen. De wet stelt geen eisen aan de seksuele geaardheid.

Twee homoseksuele mannen kunnen niet met elkaar trouwen, netzomin als twee heteroseksuele mannen met elkaar kunnen trouwen.

De huwelijksrechten voor homo's en hetero's zijn dus exact gelijk.
pi_200809050
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 19:35 schreef roos94 het volgende:
MENSEN wat nog steeds haten op homo ouders anno 2021 :')
Sinds wanneer krijgt het werkwoord "haten" het voorzetsel "op"? Is dit iets nieuws?

Ik ben boos op Kees.

Ik haat Kees.

Niet: ik haat op Kees.
  Miss 200.000.000! zondag 8 augustus 2021 @ 07:48:06 #165
367000 roos94
pi_200809066
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 07:43 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Sinds wanneer krijgt het werkwoord "haten" het voorzetsel "op"? Is dit iets nieuws?

Ik ben boos op Kees.

Ik haat Kees.

Ben je 65 of zo :')

https://www.ensie.nl/woor(...)haten-op-iets-iemand
pi_200809095
quote:
Wat is er mis op 65?
  zondag 8 augustus 2021 @ 10:28:24 #167
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_200810290
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 07:43 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Ik ben boos op Kees.

Ik haat Kees.

Ik ben ook wel benieuwd dat jij van "mensen wat" vindt, als je begrijpt die ik bedoel.
pi_200810319
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 10:28 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik ben ook wel benieuwd dat jij van "mensen wat" vindt, als je begrijpt die ik bedoel.
Dat is Cruijffiaans.
pi_200810817
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 01:45 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je spreekt in termen als echte moeder en dan schrijf je ook nog moeder tussen aanhalingstekens. Dát is wat het kortzichtig maakt. Want écht ouderschap heeft helemaal niets te maken met biologisch ouderschap. Het gaat om de rol die je oppakt, en de liefde die je daarin stopt.

En zo ook bij deze twee vaders. Het maakt werkelijk geen fluit uit wie de biologische vader is, want Kaj zal twee echte vaders hebben die van hem houden. En zo ook voor kinderen die opgroeien met twee moeders. Allebei echte moeders, alleen één is dan ook nog je biologische moeder. Dat maakt de ene moeder niet echter dan de ander.

Zolang buitenstaanders die er niets mee te maken hebben, er hun oordeel over vellen in termen als je echte vader of moeder, dan kun je daar als kind een tik van meekrijgen.
Het idee dat ik mijn stiefmoeder, ooit ook maar in de verste verte zou beschouwen als mijn echte moeder is echt volstrekte kolder.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zondag 8 augustus 2021 @ 11:14:24 #170
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200811005
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 11:02 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Het idee dat ik mijn stiefmoeder, ooit ook maar in de verste verte zou beschouwen als mijn echte moeder is echt volstrekte kolder.
Snap ik helemaal! Uiteindelijk is het voor elk donorkind, en ook voor elk stiefkind een gevoelskwestie.

Er zijn kinderen die hun stiefouder wel als hun echte moeder zien. Een kennis van me heeft haar zoon geadopteerd, zijn moeder overleed toen hij nog geen jaar oud was. Zij kwam in beeld toen hij 2 was. Nu is hij bijna 30 en voor hem is zij wel zijn echte moeder. En voor zijn kind is zij oma.

Mijn stiefdochters zien mij dan weer niet als hun echte moeder. Hun echte moeder is ook very much alive en daar wonen ze ook. Ik heb ze leren kennen toen ze 9 en 12 waren, dus niet opgegroeid met. En dat maakt in dit geval het verschil. Sterker nog, er is in ons geval eerder sprake van een tante/nichtje band. De dochters van mijn zus en mijn stiefdochters voelt eigenlijk precies hetzelfde.
Resistance is futile.
pi_200811106
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 11:31 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dat kun jij helemaal niet bepalen voor Kaj. Genoeg mensen die zijn geadopteerd of zijn geboren doormiddel van een donor en liefdevol zijn opgevoed door hun (adoptie)ouders die op latere leeftijd op zoek gaan naar hun biologische ouder omdat het voor hun dus wel belangrijk is om te weten waar ze vandaan komen.
Zaaddonoren kunnen ook niet meer anoniem blijven.
Heel logisch dat je wilt weten, wie je biologische ouders zijn, trouwens.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 08-08-2021 11:36:12 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_200811234
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 17:13 schreef verita het volgende:

[..]

Nee. Off-topic: Ik ben verwekt buiten het huwelijk, uit een verkrachting ook nog. Maar degene die mij liefdevol heeft opgevoed en mij nooit anders behandeld heeft dan als zijn andere dochters en zoons, is mijn VADER.
Alhoewel ik een stiefmoeder, en geen stiefvader heb, denk ik daar totaal anders over.
Begrijpelijk vanuit jouw achtergrond, maar dat wisselt gewoon totaal per situatie.
Nooit van mijn leven, zal ik mijn stiefmoeder mijn moeder noemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 08-08-2021 11:35:50 ]
pi_200811376
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 21:02 schreef Werkperd het volgende:
Hoe traumatiserend moet het voor dat kind wel niet zijn om tussen twee homoseksuele ''vaders'' op te groeien.
Dat is vooral afhankelijk van de maatschappij.
Sommige mensen denken, dat het hebben van islamitische ouders traumatiserend is.
Wat voor veel genitaal verminkte kleine jongetjes, niet helemaal onwaar is.
pi_200811553
quote:
7s.gif Op zondag 8 augustus 2021 11:14 schreef Seven. het volgende:

[..]

Snap ik helemaal! Uiteindelijk is het voor elk donorkind, en ook voor elk stiefkind een gevoelskwestie.

Er zijn kinderen die hun stiefouder wel als hun echte moeder zien. Een kennis van me heeft haar zoon geadopteerd, zijn moeder overleed toen hij nog geen jaar oud was. Zij kwam in beeld toen hij 2 was. Nu is hij bijna 30 en voor hem is zij wel zijn echte moeder. En voor zijn kind is zij oma.

Mijn stiefdochters zien mij dan weer niet als hun echte moeder. Hun echte moeder is ook very much alive en daar wonen ze ook. Ik heb ze leren kennen toen ze 9 en 12 waren, dus niet opgegroeid met. En dat maakt in dit geval het verschil. Sterker nog, er is in ons geval eerder sprake van een tante/nichtje band. De dochters van mijn zus en mijn stiefdochters voelt eigenlijk precies hetzelfde.
Het is afhankelijk van meerdere factoren.
Ik ben echter vaak genoeg mensen tegengekomen, die de juiste benaming stiefmoeder, of stiefvader onwenselijk vinden.
Zal wel uit sprookjes voortvloeien.

Het is echter pijnlijk, als er wordt gedaan of je dode ouder, prima valt te vervangen door een stiefouder.
En daar speelt de biologische component wel degelijk een rol in.
pi_200811718
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 23:45 schreef Werkperd het volgende:

[..]

En dan nog beweren dat dit allemaal verstandig is terwijl het kind later 18 zal worden en zich zal afvragen waar zijn moeder is. Natuurlijk zal het kind een onnatuurlijke traject moeten doorlopen waarbij zijn hersenen met allerlei LGBT injectiemiddelen volgepompt zal worden maar wat als hij zich als een normale MAN zal gedragen?

Lijkt me verschrikkelijk om als persoon erachter te komen dat je een eindproduct bent dat uitgerold is uit een LGBT productielijn.
WTF zijn LGBT injectiemiddelen?
  zondag 8 augustus 2021 @ 12:26:06 #176
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200812094
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 11:43 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Het is afhankelijk van meerdere factoren.
Ik ben echter vaak genoeg mensen tegengekomen, die de juiste benaming stiefmoeder, of stiefvader onwenselijk vinden.
Zal wel uit sprookjes voortvloeien.

Het is echter pijnlijk, als er wordt gedaan of je dode ouder, prima valt te vervangen door een stiefouder.
En daar speelt de biologische component wel degelijk een rol in.
Ja, echt erg.. mensen denken ook echt in hele beperkte kaders en beseffen niet hoe hard ze iemand kunnen raken door voor te kauwen wie dan in hun optiek de 'echte moeder' is.

Hoe oud was je toen jouw moeder overleed? En wanneer kwam je stiefmoeder in je leven?

Ik ben er overheen gestapt trouwens, die negatieve stiefmoeder associatie. Komt idd door Doornroosje, Sneeuwwitje en Assepoester. In de praktijk zie ik veel vaker positieve voorbeelden dan negatieve.
Resistance is futile.
pi_200812164
quote:
1s.gif Op zondag 8 augustus 2021 12:26 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja, echt erg.. mensen denken ook echt in hele beperkte kaders en beseffen niet hoe hard ze iemand kunnen raken door voor te kauwen wie dan in hun optiek de 'echte moeder' is.

Hoe oud was je toen jouw moeder overleed? En wanneer kwam je stiefmoeder in je leven?

Ik ben er overheen gestapt trouwens, die negatieve stiefmoeder associatie. Komt idd door Doornroosje, Sneeuwwitje en Assepoester. In de praktijk zie ik veel vaker positieve voorbeelden dan negatieve.
13 & 14, 15 Probleem was vooral een workaholic vader, die de opvoeding & aandacht, wenste af te schuiven (en af te kopen).
(En, oh ironie, zelf niet alleen kon zijn.)
Ik ben op mijn 16e uit huis gegaan.
De associatie is volgens mij het probleem, maar het is de juiste term voor wat het is.
Er is geen ander kloppend woord voor.

Maar door de boze stiefmoeder associatie, lijken mensen de verkeerde woorden te willen gebruiken.
Voor de duidelijkheid, ze is mijn stiefmoeder, niet mijn boze stiefmoeder, of eoa heks, of zo.

Overigens was mijn vader, volgens mij, ook maar het product v/d tijdgeest van zijn opvoeding.

[ Bericht 5% gewijzigd door Tanatos op 08-08-2021 13:21:25 ]
  zondag 8 augustus 2021 @ 13:21:44 #178
277627 Seven.
We are Borg.
pi_200812913
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 12:31 schreef Tanatos het volgende:

[..]

13 & 14, 15 Probleem was vooral een workaholic vader, die de opvoeding & aandacht, wenste af te schuiven (en af te kopen).
(En, oh ironie, zelf niet alleen kon zijn.)
Ik ben op mijn 16e uit huis gegaan.
De associatie is volgens mij het probleem, maar het is de juiste term voor wat het is.
Er is geen ander kloppend woord voor.

Maar door de boze stiefmoeder associatie, lijken mensen de verkeerde woorden willen te willen gebruiken.
Voor de duidelijkheid, ze is mijn stiefmoeder, niet mijn boze stiefmoeder of eoa heks, of zo.

Overigens was mijn vader, volgens mij, ook maar het product v/d tijdgeest van zijn opvoeding.

Dat van je vader klopt ongetwijfeld, maar dat maakt het niet helemaal OK. Het heeft jou gevormd en op je 16e uit huis gaan.. zelfs al doe je het als volwassene prima, dan nog is zo'n 5 jaar aan onbezorgde jeugd aan je neus voorbij gegaan.
Resistance is futile.
pi_200813131
quote:
1s.gif Op zondag 8 augustus 2021 13:21 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat van je vader klopt ongetwijfeld, maar dat maakt het niet helemaal OK. Het heeft jou gevormd en op je 16e uit huis gaan.. zelfs al doe je het als volwassene prima, dan nog is zo'n 5 jaar aan onbezorgde jeugd aan je neus voorbij gegaan.
Ik stel niet dat het OK was, ik stel dat mijn vader deed, wat hem het beste leek.
Met de tijdgeest doel ik onder meer op het idee v/d man als broodwinner, en veel minder als opvoeder.

Voor de compleetheid, er hoort ook nog een (echte), (iets oudere) gokverslaafde broer in het plaatje, die uit stelen ging.
(Onder meer mijn paspoort, om te proberen geld van mijn bankrekening te halen.)
Uiteraard resulteert zoiets, in verdere vertrouwens-, hechtings-, en loyaliteitsproblemen.

Samengestelde gezinnen, kunnen zo hun problemen kennen.

Als overigens een ouder, tijdens je jeugd, ziek wordt, en daaraan overlijd, kun je al snel niet echt meer spreken van een onbezorgde jeugd, naar mijn idee.
Alhoewel de leeftijd van het kind, op dat moment, wel heel veel verschil kan maken.

----
Oh, en in dit "stuk" stonden allemaal blanke, heteroseksuele ouders/opvoeders op het podium.

Een goede ouder (of stiefouder) zijn, is uiteindelijk eigenlijk gewoon verdomd moeilijk, en wordt nogal beïnvloed door allerlei bijkomende factoren, waarover je weinig te zeggen hebt.
Wat dat betreft kun je een stiefouder ook zien, als iemand die bereid is een bijzonder lastige uitdaging aan te gaan.

--
Als de maatschappij er klaar voor is, kunnen homoseksuele stellen, volgens mij, prima ouders/opvoeders zijn.
Het kan echter, ook daar natuurlijk fout gaan.

Persoonlijk, zie ik eerder problemen bij het krijgen van kinderen door zwakbegaafde ouders.
De huidige maatschappij kan daar gewoon niet genoeg ondersteuning in bieden.
Of nou ja, kan.
Ze doet het iig niet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tanatos op 08-08-2021 14:45:21 ]
pi_200814048
quote:
4s.gif Op zaterdag 7 augustus 2021 23:08 schreef SpaceOddity het volgende:
@:Poem_ gooit je nog een onderzoekje voor je neus wat jou tegenspreekt maar waar jij, geheel verrassend, niet meer op reageert.
Er zijn in dat topic wel diverse posts verwijderd moet ik zeggen, dus het is niet helemaal uitgesloten dat er wel gereageerd is.

Het begint er daardoor wel steeds meer op te lijken dat er bij "gevoelige" onderwerpen alleen nog maar politiek correct gereageerd mag worden. Als een mening dan niet als politiek correct beschouwd wordt dan is deze niet gewenst en wordt verwijderd. Jammer, want juist zo'n discussie kan ook weer voor enige nuance zorgen. Zonde dat sommige mods dat om zeep helpen.
pi_200815100
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 11:54 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Meneer verzint allerlei krachttermen zodat hij zijn eigen overtuiging -en dat is dat LGBT zelf vergiftigend is, en dan dus traumatiserend voor een kind- zonder verdere onderbouwing in zijn onderbuik als logisch aan kan laten voelen.
  zondag 8 augustus 2021 @ 16:39:25 #182
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_200816547
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 14:15 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Er zijn in dat topic wel diverse posts verwijderd moet ik zeggen, dus het is niet helemaal uitgesloten dat er wel gereageerd is.

Het begint er daardoor wel steeds meer op te lijken dat er bij "gevoelige" onderwerpen alleen nog maar politiek correct gereageerd mag worden. Als een mening dan niet als politiek correct beschouwd wordt dan is deze niet gewenst en wordt verwijderd. Jammer, want juist zo'n discussie kan ook weer voor enige nuance zorgen. Zonde dat sommige mods dat om zeep helpen.
Welnee, inhoudelijke reacties worden niet verwijderd. Maar wel weer lekker makkelijk natuurlijk om in de Calimero-reflex te schieten en net te doen alsof meningen die onwelgevallig zijn worden verwijderd.
pi_200816882
quote:
7s.gif Op zondag 8 augustus 2021 16:39 schreef Poem_ het volgende:
Welnee, inhoudelijke reacties worden niet verwijderd. Maar wel weer lekker makkelijk natuurlijk om in de Calimero-reflex te schieten en net te doen alsof meningen die onwelgevallig zijn worden verwijderd.
Jawel hoor, als een mod het een onwelgevallige mening vind die niet in z'n straatje past dan wordt die post gewoon verwijderd. Heeft niks met een Calimeroreflex te maken, want het ging om meningen van meerdere users die niet in lijn met elkaar lagen. Maar goed, aangezien die posts dus verwijderd zijn kan ik je ook niet kwalijk nemen dat je dat niet weet.
pi_200817494
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 17:01 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Jawel hoor, als een mod het een onwelgevallige mening vind die niet in z'n straatje past dan wordt die post gewoon verwijderd. Heeft niks met een Calimeroreflex te maken, want het ging om meningeerecht n van meerdere users die niet in lijn met elkaar lagen. Maar goed, aangezien die posts dus verwijderd zijn kan ik je ook niet kwalijk nemen dat je dat niet weet.
Als mensen elkaar op de persoon gaan aanvallen, dan wordt dat stuk van de discussie verwijderd.
Wat mij betreft doen mods daar precies wat de bedoeling is, aanvallen op de persoon voegen weinig toe aan een discussie.
Soms voelt dat dan aan als onterecht, maar het begint meestal met een aanval op de persoon, waarna de reacties daar weer op, ook worden verwijderd.
Wat mij betreft terecht.
pi_200817499
waar gaat dit heen? we tarten de natuurwetten. Tijd voor een wat meer conservatieve aanpak
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  zondag 8 augustus 2021 @ 17:58:53 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200817632
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 17:47 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
waar gaat dit heen? we tarten de natuurwetten. Tijd voor een wat meer conservatieve aanpak
Wat een gedramalama weer, als het de eicel van een vrouw is die dmv IVF bevrucht is door het zaadje van haar man en bij haar teruggeplaatst is dan is het geen probleem, maar als exact dezelfde methode gebruikt wordt om de met het zaad van meneer A bevruchte eicel van mevrouw Z terug te plaatsen bij mevrouw M zodat zij de baby voor meneer A en meneer B kan krijgen is het ineens "het tarten van natuurwetten"?

Dan is iedere vorm van IVF en ICSI "het tarten van natuurwetten" en kunnen er heel veel heteroseksuele stellen ook geen kind meer krijgen als dat niet meer mag.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 8 augustus 2021 @ 18:07:11 #187
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200817719
Wat mooi O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 8 augustus 2021 @ 18:08:37 #188
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200817731
Ooh en regenboogouders O+ O+
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_200817854
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 17:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat een gedramalama weer, als het de eicel van een vrouw is die dmv IVF bevrucht is door het zaadje van haar man en bij haar teruggeplaatst is dan is het geen probleem, maar als exact dezelfde methode gebruikt wordt om de met het zaad van meneer A bevruchte eicel van mevrouw Z terug te plaatsen bij mevrouw M zodat zij de baby voor meneer A en meneer B kan krijgen is het ineens "het tarten van natuurwetten"?

Dan is iedere vorm van IVF en ICSI "het tarten van natuurwetten" en kunnen er heel veel heteroseksuele stellen ook geen kind meer krijgen als dat niet meer mag.
Als ze consistent conservatief zouden denken, dan zou ik dat eigenlijk ook verwachten.
Maar ja, the lord, and (especially) his followers, move(s) in mysterious ways (kijk bv maar naar de Amish, GMO planten met je osseploeg).
(Hun landbouwgrond is waarschijnlijk wel aanzienlijk minder verdicht.)
Ethiek is een lastig, dynamisch iets, en dat iemand zgn conservatief is, geeft je lang niet alle informatie benodigd, om echt te weten wat ze, waarom denken.
Voor zgn porgressief denken/zijn, gaat natuurlijk hetzelfde op.

Ethiek verandert, maar het moment van omslag, is moeilijk waar te nemen.
Van lang niet al mijn ethische standpunten, verwacht ik maatschappijbrede acceptatie (op dit moment).
Ik ben er overigens ook helemaal niet van overtuigd, dat mijn ethiek, per definitie de betere is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 08-08-2021 18:59:20 ]
  zondag 8 augustus 2021 @ 19:31:26 #190
152789 karr-1
pi_200818684
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 07:36 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:

[..]

Overal in de echte wereld kunnen homoseksuele mannen in het huwelijk treden met een vrouw, net zoals heteroseksuele mannen dat kunnen. De wet stelt geen eisen aan de seksuele geaardheid.

Twee homoseksuele mannen kunnen niet met elkaar trouwen, netzomin als twee heteroseksuele mannen met elkaar kunnen trouwen.

De huwelijksrechten voor homo's en hetero's zijn dus exact gelijk.
Dit soort onzin meen je toch niet serieus mag ik hopen?
  zondag 8 augustus 2021 @ 19:36:37 #191
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_200818735
quote:

[..]

Jawel hoor, als een mod het een onwelgevallige mening vind die niet in z'n straatje past dan wordt die post gewoon verwijderd. Heeft niks met een Calimeroreflex te maken, want het ging om meningen van meerdere users die niet in lijn met elkaar lagen. Maar goed, aangezien die posts dus verwijderd zijn kan ik je ook niet kwalijk nemen dat je dat niet weet.
Wat jij hier stelt is juist een uitstekend voorbeeld van de Calimero-reflex. Ook al beweer je zelf van niet.
  zondag 8 augustus 2021 @ 19:38:21 #192
152789 karr-1
pi_200818753
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 11:54 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Nou ja ik kan er allerlei vunzige beelden bij bedenken, maar dat is vast niet wat hier bedoeld wordt. Dus wat is het dan wel?
pi_200818848
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 17:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

(crises, wat een onsamenhangend stuk. Zoek hulp met zoveel frustraties)

we zijn de afgelopen 20 jaar in sneltreinvaart alle evolutie wetten aan het tarten die de afgelopen xx miljoen jaar "ontstaan" zijn. Laten we eerst goede testen doen en een paar generaties lang.

wellicht heeft onvruchtbaarheid ook te maken met het feit dat het lichaam zegt, liever niet. Dat heeft een primaire oorzaak die we weten maar misschien zit er nog meer achter. Laten we dat met een kleine controle groep testen een paar generaties lang ipv alles met een sneltreinvaart en doorheen jassen omdat het "kan"

en ja, een kind leert zaken van zijn moeder en van zijn vader. De vraag is wat het doet om 2 vaders of 2 moeders te hebben. We weten van 1 ouder gezeten dat kinderen b.v. meer in de criminaliteit terecht komen. Ook hier geldt, goed wetenschappelijk testen en vervolgens maatschappelijk discussie en niet achter iedere woke trein aan rennen.
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  zondag 8 augustus 2021 @ 19:51:02 #194
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_200818919
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 19:45 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

we zijn de afgelopen 20 jaar in sneltreinvaart alle evolutie wetten aan het tarten die de afgelopen xx miljoen jaar "ontstaan" zijn. Laten we eerst goede testen doen en een paar generaties lang.

wellicht heeft onvruchtbaarheid ook te maken met het feit dat het lichaam zegt, liever niet. Dat heeft een primaire oorzaak die we weten maar misschien zit er nog meer achter. Laten we dat met een kleine controle groep testen een paar generaties lang ipv alles met een sneltreinvaart en doorheen jassen omdat het "kan"

en ja, een kind leert zaken van zijn moeder en van zijn vader. De vraag is wat het doet om 2 vaders of 2 moeders te hebben. We weten van 1 ouder gezeten dat kinderen b.v. meer in de criminaliteit terecht komen. Ook hier geldt, goed wetenschappelijk testen en vervolgens maatschappelijk discussie en niet achter iedere woke trein aan rennen.
Het gaat je dus niet primair om het "tarten van natuurwetten", duidelijk.

En dat jij iets niet kunt volgen betekent niet dat het onsamenhangend is, het betekent vooral dat het waarschijnlijk te moeilijk voor je is :W
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_200818952
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 19:45 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:

[..]

Wat wil je meten.
Hoe ga je dat doen?
En, waar streef je naar?

Ik durf te denken dat de opvoeding van kinderen bepaald niet overal hetzelfde gebeurt, en gebeurde.
pi_200820494
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 19:31 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dit soort onzin meen je toch niet serieus mag ik hopen?
Wat ik schreef, klopt dacht ik. Maar ik geef toe: ik was een beetje aan het fokken.
pi_200822467
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 19:36 schreef Poem_ het volgende:
Wat jij hier stelt is juist een uitstekend voorbeeld van de Calimero-reflex. Ook al beweer je zelf van niet.
Als ik het idee zou hebben dat er alleen posts verwijderd zijn van users die een mening hebben die door de meerderheid in dat topic niet gedragen wordt dan zou je een punt hebben. Zoals ik al aangaf zijn er posts van beide "kampen" verwijderd, dus dat heeft niks met een Calimero-reflex te maken.
  zondag 8 augustus 2021 @ 23:31:49 #198
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200822479
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 17:47 schreef hertogjan_lekkerman het volgende:
Te beginnen met algehele drooglegging.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 8 augustus 2021 @ 23:31:53 #199
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_200822480
quote:
0s.gif Op zondag 8 augustus 2021 23:30 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Als ik het idee zou hebben dat er alleen posts verwijderd zijn van users die een mening hebben die door de meerderheid in dat topic niet gedragen wordt dan zou je een punt hebben.
En dat is precies wat je beweert.

quote:
Jawel hoor, als een mod het een onwelgevallige mening vind die niet in z'n straatje past dan wordt die post gewoon verwijderd.
Volg jij jezelf nog wel?
  zondag 8 augustus 2021 @ 23:33:18 #200
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_200822498
Mensen die over 'natuurwetten' beginnen moet je eigenlijk bij voorbaat wantrouwen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')